Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JaniV

0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Gyakran elgondolkozom, melyik a legextrémebb motoros kirándulás amin résztvettem. Felrémlik, amikor hóesésben indultunk haza a Magas-Tátrából, vagy amikor egy nap alatt ezer kilométert tekertünk le, -2 fokkal, és néhol 40 km-es átlagsebességgel fűszerezve. Aztán rá kell…..
Képtelen megkülönböztetés: magyarok, külföldiek, gyorshajtás és helyszíni bírságolásAz ombudsman szerint rendőrség hátrányos megkülönböztetést alkalmaz, amikor a gyorshajtásról készült felvételt a helyszíni bírságolás során csak a külföldiek nézhetik meg, a…..
  Örökre rejtsük el a slusszkulcsot. A számok azt mondják, hogy meghalunk: rengeteg ember vezet szarul. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Az utóbbi időszak híreiben egyre gyakrabban tűnik fel egy Zotye nevű kínai autógyártó, amely eddig ilyen, és ehhez hasonló járgányokkal bombázta a kínai közízlést. A nem túl szép emlékű ős-Terios kabrión kívül ugyanezt meg lehet venni náluk fémtetővel is, új, valamivel…..
Már látom magam előtt a nekivörösödött olaszautó-gyűlölőket, régiautó-utálókat, a világ olcsóbb járművével járkáló felét köztörvényes bűnözőnek tekintő olvasókat, amint e poszt olvasásának első harmadában kicsit közelebb húzzák a monitort, alaposan kitágulnak…..
Belsőség Hét éve mennek 2008.11.13 19:34:00
Egy tesztautó fotózása kapcsán egyik nap a Karasna motorosboltban kötöttem ki. Amikor készen lettem az autóval, és visszamentem a bolthoz, arra lettem figyelmes, hogy a széles járdán kisebbfajta csődület lett egy telipakolt, agyonmatricázott motor és két három utasa körül. Én…..
Belsőség Árpolitikai bukfenc? 2008.11.04 00:54:00
Listaár. Örök témám és érdekes. Hagynám is a fenébe, de ezúttal nem fillérekről van szó. Érdekes módon a német és a szlovák piacon is a tesztelt 2.0 TDI drágább, mint az erősebb és karakteresebb 1.8 TSI. Németországban 475 euró a különbség a benzines javára (30 775…..
  Autót hölgytulajdonostól - közkedvelt mondat a használtautó-hirdetésekben. Azt igyekeznek sugallni vele, hogy a kérdéses jármű évente négyezer kilométert futott, azt is egyetlen útvonalon, a garázs meg a hipermarket között, nap nem égette, szél nem fútta, eső nem…..
Egy utolsó posztot még idetolok a Párizsi Autószalonról, nem aktuális dolgokról szól, hiszen ezeket az autókat egy jó darabig még nem forgalmazzák nálunk, mégis talán a legizgalmasabbak valamennyi közül. A GM-területtel szemben, azzal azonos pavilonban találtam a Brilliance…..
Belsőség Megvan az olaj 2008.10.21 17:42:00
Akár hiszi az olvasó, akár nem, számos reklámszerződést utasítottam már el, mert a reklámozandó termék szargyanús volt. Tehát pusztán mert az ilyesmi talált pénz, még nem cuppanok rá, hiszen mindenféle bóvlik hirdetésével az ember elég hamar lelakja a saját imidzsét. Amikor…..
JaniV 2008.10.23 09:53:12
akos696: Mérnökök ezrei foglalkoznak a kenőanyagokkal, hogy megalkossanak egy konkrét motortípusra, átlagos igénybevételre, átlagos vezetési stílusra, négyévszakos éghajlatunkra, stb, valamilyen teljesítményszintű motorolajat. A nagyobb fajlagos teljesítményű motorokba, ill. versenykörülményekre, stb. általában magasabb teljesítményszintű olajak alkalmasak. Teszik ezt, a motorgyártókkal szorosan együttműködve. Egységes véleményük alapján az adott típusra kihoznak egy futásteljesítmény intervallumot (jobb nem lévén), amikor is nagy biztonsággal (50%), a kenőanyag még mindíg hozza a jellemzőit, biztosítva a megfelelő üzemet, az intervallum végén is. Természetesen ebbe belefér az átlagos használat, az erőltetett sztrádamenet, a városi dugóban való ácsorgás is, mint a csak hétvégenkénti sétakocsikázás (ezért írnak általában időkorlátot is), télen is, nyáron is.

Hogy ez 15, 20, 30 ekm? A gépkönyv az irányadó! (Konkrét motorolaj típusra.) Motorokra és autókra egyaránt. Semmiképpen nem marketing! Egyébként meg mindenki a lehetőségei, az ismeretei szerint úgyis azt csinál, amit jónak lát.
Nem érdekel, akármelyik szerelő mit mond, mit javasol, hiszek a s z a k e m b e r e k n e k , akik megalkották a motorokat és a működésükhöz szükséges kenőolajakat. A kívánatosnál sűrűbb olajcsere felesleges pocsékolás, ugyanúgy, mint az indokoltnál nagyobb teljesítményszintű olaj alkalmazása (és drágább).

Nem érdekel, hogy manapság melyik márka megy, vagy nem megy el félmillió km-t. Nem is szeretnék ilyennel közlekedni. Nekem általában 100 ekm-ig sincs szükségem a kocsimra, a motoromra meg kb harmada, amikor csereérett.
Ezt a hat év körüli kis Toyotát márkakereskedésben, gyári alkatrészekkel megjavíttatni többe kerülne, mint venni egy újat. Pedig annyira nincs is összetörve. Ahhoz, hogy megtörténjen a baj, nem feltétlenül kell féktelenül ámokfutni, a volán mögött elaludni vagy…..
Minden autószalon tele van csajokkal. Jó csajokkal. Jó csajokkal, akik azért állnak a standokon, hogy a sok hülye odamenjen, guvassza a szemit. A párizsi szalon is ilyen volt.Azért is vannak ott csajok, hogy a hülye újságíró menjen oda, és fotózzon. Aztán a fotóra…..
kár-park Rohant az ügyeletre 2008.10.10 06:09:00
Hiába az Algopyrin, a gyerek láza egyre magasabbra szökik, fátyolos a tekintete, tűzforró a homloka. Ráadásul a torka is fáj, és étvágya sincs. Most nem szimulál a suliból lógás kedvéért, hanem tényleg beteg, és a házi patikában sincs semmi hatásos szer. Irány az ügyelet. Az…..
JaniV 2008.10.12 10:29:31
nlackoo: Igen, volt időszak, mikor a használt autókat nézegettem, konkrét vétel céljából (nézegetem most is, csak tájékozódás céljából).
Rá kellett ébredjek, a jó, hibátlan autó nem eladó, ill gyakorlatilag mind sérült. Másfelől: az autó értékét ma nagyon nehéz megállapítani és az a tapasztalatom, vannak kategóriák és átlagszámok. Ez a lestrapált, kissérült, ill. balesetes javított, stb. A jobb állapotú, megkímélt járgányok esetében magasabb árat nem lehet érvényesíteni a vételárban,(szinte az is ugyanannyiért adható el). Nem igazságos. Pl vehetsz 156-os alfát 220 és 80 ekm-el is, azonos évjárat, motor, ill. felszereltség esetén hasonlítsd össze az árakat: pár százezer ft különbséggel. Nem normális állapot.
De gondolkodhatok fordítva is: olyan olcsók manapság a használtautók, hogy szinte természetes, ennyiért csak ilyen műszaki állapotúakat lehet kapni. A tényleg korrekt, hibátlan, megkímélt példányokat meg vadászni kell.

Én ezért nem csak a neppereket, autókereskedőket, stb., hanem a hatóságokat is hibáztatom: Mi lenne, ha mindannyiunk biztonsága érdekében, a biztosítók is korrektek lennének (pl. hátráltassák a balesetes kocsik esetében az újra forgalomba helyezést esetleg háromszoros díjtétellel. Vagy akadályozzák meg. Mert pl nem egyenértékű a javított/taknyolt az újjal, nem biztonságos). De ugyanígy: pl ne lehessen levizsgáztatni, ill. újra forgalomba helyezni. Tudom, ez érdekeket sértene, de szerintem helyretenné a használtautó piacot is, meg a bontókat is. Egyszerű lenne: adott alvázszámon soha többé kocsi nem futhatna. Számítástechnikai világunkban ez semmilyen gondot nem jelentene. Nagyon szép dolog az, hogy van gazdasági, meg pénzügyi tc, de akkor az tényleg legyen az!
Olvasónk, az utikalauz.hu főszerkesztője küldte az alábbi filmet, ami a kétkerekű rendőrnek az Új Rend szerint száz rugójába fájna, ha lenne igazság a földön. Ezt küldte mellé: Hello! A múltkor írtál a veszprémi kameráról, ami figyeli a piroson áthajtókat. Videóra…..
Belsőség Rendőr tilosban 2008.10.02 16:17:00
Semmi különös, csak azért jelenik meg ez a teljesen hétköznapi dolog itt és most a Belsőségen, mert van adminjogom a bloghoz, meg mert volt nálam fényképezőgép. A helyszín a szerkesztőség mögötti újpesti paneltömb parkolóutcája. Íme: Bár megszokott gyakorlat, hogy az…..
JaniV 2008.10.05 10:33:46
ekkerjoz! Nekem nagyon tetszettek a hozzászólásaid! Ebben az egész rendszerben különösen jól hangzik: 10.02. 20:26:29 ... emberileg pedig a legférgebb dolognak tartom a névtelen feljelentést. Mondjuk a nevesítettet is.
Gratulálok! Elöljáróban, 35 éves jogsim van, rengeteg igazoltatáson, jogos és nem csak jogtalannak vélt "intézkedésen" vagyok túl. Az én esetemhez mit szólsz???

Öt éven belül történt: új autómmal (7 mill., később lesz jelentősége), esti órákban érkezek haza, mikor megállít a rendőr, igazoltatás, szonda, stb., (társa a kocsiban maradt). Olyan részeg volt, megállni nem tudott a kocsim mellett, de csak erősködött a szondával, "nekem az nem lesz jó, ha ő fújja meg", stb. Ott dülöngélt, az oldalán levő szerelvényekkel megkarcolta a be sárvédőt egy 8 és egy 10 cm-es hosszon és picit behorpadt. Nagyon berágtam! Elkértem, elvettem a papírjaim és otthagytam. Első mérgemben azonnal bementem a Kapitányságra, feljelentettem. Ki tudta, ki gondolta volna, este 11-kor, az üvegablaknál, az újonnan kinevezett rendőrkapitánynak mondom a bánatom? (százezer Ft-os károm a kocsiban) Hát történt intézkedés!!!
Ezután, másnap reggeltől, az utcánkban vártak, minden reggel igazoltatás: rendőrhadnagy ki-, szétolvasta a forgalmit, mentődobozból az olló?, mire én, leplombált, ha van, van, ha nincs, nincs, nem vagyok hajlandó felbontani. Aláfeküdt az új kocsimnak, gumiborda mélység ellenőrzés, stb. Negyed órás műsor, minden reggel! Amikor, gondoltam, megviccelem őket, a másik irányba indulok, onnantól két kocsival vártak, három héten keresztül. Én vetettem véget, ugyanis a negyedik héten már kölcsönkért kocsival jártam, így nem figyeltek fel rám.
A tanulságok levonását Neked és mindenkinek magának hagyom.

Egyébként: én még nem láttam szabályosan közlekedő rendőrautót, rendőrt.
Mit tudsz kezdeni akkor, ha avval indít, "nem volt bekapcsolva az öv, vagy telefonált", meghelyszínbirságol? Különben is mindíg be van kapcsolva (az én érdekem és fel is fogom ezt) és soha nem telefonálok kocsiban/ból.
Az az érzésem, a rendőreink nem védik a rendet, bármilyen szitu van, épp nem arra néznek, mindíg az olyan autóst piszkálják, ahol nagy valószínűséggel minden rendben van, ne kelljen jegyzőkönyvet írni, kétes kimenetelű dolgokba belemenni, stb.
Olyat meg végképp nem láttam, mikor kopaszegybenyak kigyúrtszekrényhát terepjáróst, vagy nemtavalybarnúlt szakadtzsigulist / mercist állítottak volna meg, bármit is csinált.
Tipikus baleset elszenvedője volt ez a piros Hyundai Getz is, az Allianz biztosító jelen lévő kárszakértője már messziről mondja, hogy mi történhetett. „Sávváltásnál összeütközött egy kamionnal, amitől megpördült és így a hátulját is lekoccolta.” És valóban,…..
JaniV 2008.10.03 13:47:24
Szerintem eléggé egyértelmű a helyzet: a kamionos nem adta meg az elsőbbséget. Tehát a károkozó ismert. Ha a biztosítója nem fizet, méghozzá korrektül, símán bíróságra kell vinni az ügyet (sajnos). Méghogy én, a vétlen, aki elszenvedője vagyok emberileg és anyagilag, még nagyobb károm legyen ebből a sumák elintézési módból?
Biztos vagyok benne, idő közben megszületik a peren kívüli egyezség, vagy ha mégsem, marad a pereskedés. De akkor én odavenném a kártételeim közé a balesetben elszenvedett sokkom következtébeni rekreációm költségeit, a keresetkieséstől kezdve a megsérült öltönyömtől, az órám lecsatolódását és annak kiesését, elvesztését, stb. Ez adott esetben egy csinos összeg, aminek, ha csak a felét ítélik meg, máris nyerő.
Higgyétek el, működik!

Tíz évvel ezelőtt, nekem ez már bejött. Nem fogadtam el automatikusan a biztosítói kárértéket, 25%-al feljebb ment. Előhozakodtam a motorosruhám csereköltségével, új sisakvásárlás szükségességével, stb. Sőt, még avval is, hogy még mindíg kölcsönkért járművel és már ötödször vagyok itt ezt a lezáratlan ügyet intézni. Komolyan mondom, éppen nem jutott el bírói szakaszba és meg tudtunk egyezni, de az összeg a kamataival megháromszorozódott, igaz másfél év alatt. A pluszban ráköltött pénzem (szabik, benzinpénz, stb) bőségesen bejött.
Szóval, csak azt szerettem volna bemutatni, hatalmas tartalékok vannak a biztosítóknál. (Hányan és milyen gazdagon élnek meg ebből és hány biztosítónál?)
Sajnos tipikus és gyakori eset: késő éjszaka, sok száz levezetett kilométer, csendesen duruzsoló motor, kényelmes bőrülés, kellemes meleg, és gyilkos egyhangúság. Hiába a doboz Red Bull vagy a sűrű presszó kávé, a sofőr néhány másodpercre elbóbiskol. Még az sem biztos, hogy…..
Belsőség Kifékeztek, összetört 2008.09.27 08:47:00
Előfordul, hogy az ember kicsit fáradtabban ül motorra a kelleténél, a hőmérő higanyszála is feleslegesen magasra tört azalatt, míg múlatta az órákat, no meg az ismeretlen vasparipa is betörésre vár alatta. Hát bekövetkezik a baj. Egy nappal azután, hogy egy éjjel nagy nehezen…..
JaniV 2008.09.29 16:05:49
ommm 13:51:56 Majd Csikós úr megvédi magát, ha szükségesnek találja. Te ennyire biztos vagy benne, 11km es sebességnél eldőlt? Ott voltál?
Kifékezték...
Az a legvalószínűbb, az audis ismert úton, ismert fekvőrendőrök között, netán a kátyúkat is ismerve és kerülgetve, a saját tempójában, így tartotta megfelelőnek és biztonságosnak a közlekedését. És semmiféle hátsó szándéka, rejtett gondolata sem volt, hogy megszívassa az utána közlekedő motorost! Ez hogy-hogy nem vetődik fel bennetek? Miért kell rögtön mindenkiről csak a rosszat, a rosszindulatot gondolni, feltételezni? Gázt adott... nahát! Szerintem nem hibás. Bizony, van olyan is, hogy követési távolság, 30-nál is. Öreg mercis is lehetett volna, meg újszerű alfás is, akkor milyen cimkét kapott volna? És mégegy, csak hogy tudd, ha én mentem volna előtte, én sem álltam volna meg, mivel tudom, nem szivatok soha senkit és autóból motorost meg végképp nem. Alapállásból.

Nem ismételem magam (28, 12:15:52), minek.

Nekem is 264 kg-os száraz tömegű gépem van, tudom miről beszél Csikós.

Én, ha nyomulok, meg is előzöm. Viszont, ha ismeretlen helyen, ismeretlen úton, ráadásul, hogy keresek is valami címet, messze biztonságosan lemaradok, nem mászok rá másodikban (ha pedig második volt, biztos 30 fölött vagyunk) és úgy nézelődök. Ezekután Csikós is biztosan így tesz, sajnos megfizette a tanulópénzt.

Én csak azt kifogásoltam ismételten, elég laza a srác (pont Neki kell a legjobban tudni, az adásvétel pillanatában megszűnt az előző tulaj kötelezője, tehát Ő biztosítás nélkül közlekedett, vagy, tudhatni, bianco adásvételi? az előző tulaj kötelezőjére!), mondhatni, felelőtlen.
  Mi nem látható az alábbi képen? A képen az nem látható, hogy a Pozsony előtt, a szlovák autópályán lefotózott magyar kamionmentő rendszámát az élelmes sofőr zsanérral rögzítette a lökhárítóhoz. Olyan 70-80 körül a menetszél szépen felhajtja a táblát, és se…..
  Éjjel nincs más az úton: nincs gyalogos, nincs biciklis, a lámpák sok helyen sárgán villognak, a traffipax is aluszik. Vélemények az azonos című cikkünkről...