Adatok
Operator
0 bejegyzést írt és 172 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Miért alázza meg utasait fél centi miatt a Wizz Air?
2014.11.26 05:23:00
Sokáig nem hittük, hogy utasalázásban a Wizz Air képes túlszárnyalni a Ryanairt, de legutóbb saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor az elborult agyú poggyászmérő kisiparos mindenképp le akar húzni 45 euróval. Horrortörténetek a trehányul pakoló utasokra…..
Operator
2014.11.27 11:08:21
@ZX71: Értem, hogy Téged fizetnek a kommentjeidért, de ha már költségeket emelünk ki. Mégegyszer:
Emirates: 2015 ápr. 30 ki, május 15 vissza: 128.700 HUF
Kenyéradód (Wizz): 2015 ápr. 30 ki, május 14 vissza: 92.000 a jegy, plusz a nagy kézi + feladott összesen 117.780 HUF :))
Ha itt megállok, már csak kb. 10.000 HUF a különbség (kevesebb, mint 10%) amiért cserébe: Helyjegyed van, eszel iszol, besétálsz a csövön, nem a karámban várakozol, nem vegzálnak, van hely a lábadnak, egy csomó filmből választhatsz... Nyomjad a fapadost!!! :D
Emirates: 2015 ápr. 30 ki, május 15 vissza: 128.700 HUF
Kenyéradód (Wizz): 2015 ápr. 30 ki, május 14 vissza: 92.000 a jegy, plusz a nagy kézi + feladott összesen 117.780 HUF :))
Ha itt megállok, már csak kb. 10.000 HUF a különbség (kevesebb, mint 10%) amiért cserébe: Helyjegyed van, eszel iszol, besétálsz a csövön, nem a karámban várakozol, nem vegzálnak, van hely a lábadnak, egy csomó filmből választhatsz... Nyomjad a fapadost!!! :D
Operator
2014.11.27 15:16:34
@ZX71: Dubai mint uticél csak példa volt, a dátum is véletlenszerűen kiragadott. Egyébként ha már felhoztad, mélységesen egyetértek veled, inkább "messze Ázsia", az általad felsorolt desztinációk valamelyike, mint Dubai ennyiért...
Tényleg csak kicsit bénázott az alapjárat, de egyre többször, no meg gázrángatásra kicsit füstölt is. A gyújtásra gyanakodtam, hiszen azóta rakoncátlankodott a motor, amióta a Monfalcone-Modena útszakaszon többször ronggyá áztunk, majd a legdurvább özönvízben elhajtottunk…..
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Operator
2013.12.18 12:21:45
@asebes: Alapvetően valóban védi a joggyakorlat az elsőbbséget, s az elsőbbség meg nem adása az egyik legsúlyosabban szankcionált cselekmény. De amit mondasz, megtörténik. Vizsgálja is a bíróság azt a kérdést, amit Te is feszegetsz, hogy meg lehetett volna-e előzni, ha. S a sebesség jelentős túllépése egy valóban ilyen pont. De 5-10 Km/h nem olyan különbség, amire hivatkozva az elsőbbség meg nem adása menthető lenne. De még1x, valóban vizsgálják, ahogy az időjárási körülményeket is stb.
Operator
2013.12.18 12:36:23
@asebes: Szerintem helyesen. Mennyi ott a megengedett sebesség? 50? Ehelyett 90-nel tépett. Ezt ilyenkor mindig mérlegelik, ahogy irtam is feljebb! S így hozták ki 50-50-re. Tehát ez is bizonyítja, hogy a "nem kellett rá számítanom" érvelés nem igaz. Akkor is szabályt hágsz és felelősséggel tartozol, a ha másik durván túllépi a megengedettet! A korábbi példában 5-10 km/h- s túllépésről, stoptábláról volt szó, s arra írtam, hogy osztott lesz a felelősség, az elsőbbséges felé billenve.
Operator
2013.12.18 12:51:03
@asebes: egyetértek! Ezért mondtam, hogy mi az imént nem ilyen durva gyorshajtásokról beszéltünk. Ez más tészta.
Ha 50-el megy, vagy 60-al, nincs csat. Ha a másik megáll, mincs csat. Ezt mondta ki a bíróság. Illetve azt, hogy az a tény, hogy más szabályt szeg, téged nem jogosít fel szabályszegésre. Nyilván az más tészta, ha a másik szabályszegése nem tette lehetővé a Te szabálykövetésed (pl. Ahogy Mazlee írta, ha kanyar, beláthatatlan szakasz van, s mikor elkezdesz kihajtani, még nem látod a közeledő autót) valószínűleg a konkrét esetben a bíróság úgy ítélte meg, hogy a közeledő autó látható volt, s a Taxis nem járt el a tőle elvárható körültekintéssel kihajtáskor, ezért van bent ő is (nyilván a részleteket nem tudom)
Ha 50-el megy, vagy 60-al, nincs csat. Ha a másik megáll, mincs csat. Ezt mondta ki a bíróság. Illetve azt, hogy az a tény, hogy más szabályt szeg, téged nem jogosít fel szabályszegésre. Nyilván az más tészta, ha a másik szabályszegése nem tette lehetővé a Te szabálykövetésed (pl. Ahogy Mazlee írta, ha kanyar, beláthatatlan szakasz van, s mikor elkezdesz kihajtani, még nem látod a közeledő autót) valószínűleg a konkrét esetben a bíróság úgy ítélte meg, hogy a közeledő autó látható volt, s a Taxis nem járt el a tőle elvárható körültekintéssel kihajtáskor, ezért van bent ő is (nyilván a részleteket nem tudom)
„Ernest Hemingway írta egyszer, hogy »Szép hely a világ, érdemes harcolni érte«. A második részével egyetértek.”
(William Sommerset, Se7en)
Rendre megrökönyödünk a szűkebb-tágabb környezetünkben – így kis hazánkban – zajló borzalmas történések, tragikus…..
Operator
2013.12.01 10:33:54
@RNDentist: Kedves RNDentist!
Köszönöm a választ! Mivel nagyjából körbejártuk, csak egy apró megjegyzést tennék a témához: Bár értem, hogy nem morzsolsz könnycseppet akkor, ha nem tetszenek nekem az írásaid, ettől függetlenül el kell mondanom, hogy ez nem így van! Ha nem találnám érdekesnek a témát, ha nem gondolkodtatna el az írásod, nyilván nem lennék itt. Egyszerűen csak máshogy látjuk. (S magam részéről szívesebben vagyok olyan gondolkodók közt, akik másként látják a világot, mint olyan "nemgondolkodók" közt, akik véletlenül pont azt szajkózzák amit magam is gondolok.)
S hogy még tovább menjek, a Szüret utáni könyvajánló pedig egyenesen "nagyontetszett" :)
Köszönöm a választ! Mivel nagyjából körbejártuk, csak egy apró megjegyzést tennék a témához: Bár értem, hogy nem morzsolsz könnycseppet akkor, ha nem tetszenek nekem az írásaid, ettől függetlenül el kell mondanom, hogy ez nem így van! Ha nem találnám érdekesnek a témát, ha nem gondolkodtatna el az írásod, nyilván nem lennék itt. Egyszerűen csak máshogy látjuk. (S magam részéről szívesebben vagyok olyan gondolkodók közt, akik másként látják a világot, mint olyan "nemgondolkodók" közt, akik véletlenül pont azt szajkózzák amit magam is gondolok.)
S hogy még tovább menjek, a Szüret utáni könyvajánló pedig egyenesen "nagyontetszett" :)
Furcsa, hogy egy nemzetet, egy országot és a benne élő embereket még az oly meghitt és személyes alkalmak, mint a Mindenszentek és a Halottak napja is szétforgácsol, nem pedig összekovácsol. Szomorúan élem meg, hogy egy narancssárga kis földhözragadt zöldségféle és az ilyentájt hozzátartozó szokás…..
Operator
2013.11.02 15:31:16
@RNDentist: Kedves RNDentist,
Köszönöm a választ! Sok ponton egyetértek azzal, amit írsz. Őszintén. Valójában talán nem is mondunk mindenben ellent egymásnak, csupán mást és mást emelünk ki a téma kapcsán. Ez pedig valószínűleg elsősorban annak köszönhető, hogy a más szemmel vizsgáljuk a világot.
Számomra fontos, s sokat elmond egy emberről az, hogy a döntéseit és a cselekedeteit mi határozza meg elsősorban, illetve mi milyen mértékben határozza meg a lépéseit. Tehetünk valamit azért, mert önmagunk számára fontos (egy iskola környékén soha nem hajtanék gyorsan, akkor sem, ha ez jogszabály (tábla) alapján lehetséges volna). Tehetünk valamit azért, mert külső szabály vagy erő kényszerít rá (jól belátható, széles, egyenes úton jó autóval csak azért nem hajtok gyorsabban mert azt szabály kényszeríti ki). Tehetünk valamit azért, mert a divat diktálja. (Nyilván 1000 dolog van még). S emberek és emberek közt hatalmas különbség van abból a szempontból, hogy melyiknek mekkora teret enged.
Nos igen, tisztelem azokat az embereket, akiknek erős belső tartásuk van, erős belső véleménnyel. Akkor is tisztelem őket, ha a szabályuk, a véleményük az enyémmel nem egyezik meg.
Nem tudom tisztelni azokat az embereket, akiket a divat határoz meg, pontosabban, akik a divat alapján határozzák meg magukat. Akkor sem, ha az aktuális divatnak köszönhetően éppen azt mondja, amit én.
Ezelőtt X évvel közelítőleg senki nem faragott tököt. Senki nem bújt félelmetes jelmezbe. Az első alkalommal, amikor ezt megtette... Vajon mi motiválhatta? Nagy valószínűséggel a divat, az, hogy a szomszéd is menő tököket rakott ki előző évben. Vagy meg akart felelni valaminek, vagy hirtelen a reklámoknak, amerikai filmeknek, a szomszédnak köszönhetően "cool"-nak kezdte érezni azt a dolgot, amit előtte nem.
Ha megkérdeznéd, engem befolyásol-e a divat, azt felelném: sajnos nagyon is. Még olyan esetekben is, amikor meg vagyok győződve róla, hogy független vagyok tőle! Ugyanakkor számomra vannak "szent" dolgok:
Elhunyt szeretteink ünnepe, a karácsony stb. Olyan apró rejtett pontjai az életnek, amit egyszerűen nem lehet divatnak alávetni. Nem szabad, hogy a karácsonyt az amerikai italgyártó vagy a nagy üzletláncok kisajátítsák...
Egy szó mint száz: vannak, akikre igaz a "neked a divat mondja meg, hogy ki vagy" leírás s vannak, akikre nem. Ezzel persze nincs baj. De azért kérlek ne haragudj azokra, akik ezt a néhány "szent" esetet igyekeznek a divatozás "fölé" helyezni, s szóvá teszik azt, ha valaki "kommercializálja", lealacsonyítja, ellaposítja az alkalmat (akár tökfaragással, akár gesztenyével, akár bármivel). A belső tartás, a stabil értékek által vezérelt személyiség értékek. Nem baj, ha erre olykor-olykor felhívják a figyelmet. A hagyományőrzés, a tradíció tisztelete fontos. Kontinuitást biztosít. Nem lehet értelmetlenül és mindenhol ragaszkodni hozzá, de vannak pontok, ahol igen. Ne nevessük ki azt, aki "csak azért sem" farag tököt. Mert Ő legalább kiemeli a fejét abból a sodrásból amit a nyugati propaganda, a divat jelent. S véleményt fogalmaz meg. Érték ez!
No, de igazából túlbeszéltük. :)
Még1x köszönöm a választ és tényleg várom az újabb írásokat!
Köszönöm a választ! Sok ponton egyetértek azzal, amit írsz. Őszintén. Valójában talán nem is mondunk mindenben ellent egymásnak, csupán mást és mást emelünk ki a téma kapcsán. Ez pedig valószínűleg elsősorban annak köszönhető, hogy a más szemmel vizsgáljuk a világot.
Számomra fontos, s sokat elmond egy emberről az, hogy a döntéseit és a cselekedeteit mi határozza meg elsősorban, illetve mi milyen mértékben határozza meg a lépéseit. Tehetünk valamit azért, mert önmagunk számára fontos (egy iskola környékén soha nem hajtanék gyorsan, akkor sem, ha ez jogszabály (tábla) alapján lehetséges volna). Tehetünk valamit azért, mert külső szabály vagy erő kényszerít rá (jól belátható, széles, egyenes úton jó autóval csak azért nem hajtok gyorsabban mert azt szabály kényszeríti ki). Tehetünk valamit azért, mert a divat diktálja. (Nyilván 1000 dolog van még). S emberek és emberek közt hatalmas különbség van abból a szempontból, hogy melyiknek mekkora teret enged.
Nos igen, tisztelem azokat az embereket, akiknek erős belső tartásuk van, erős belső véleménnyel. Akkor is tisztelem őket, ha a szabályuk, a véleményük az enyémmel nem egyezik meg.
Nem tudom tisztelni azokat az embereket, akiket a divat határoz meg, pontosabban, akik a divat alapján határozzák meg magukat. Akkor sem, ha az aktuális divatnak köszönhetően éppen azt mondja, amit én.
Ezelőtt X évvel közelítőleg senki nem faragott tököt. Senki nem bújt félelmetes jelmezbe. Az első alkalommal, amikor ezt megtette... Vajon mi motiválhatta? Nagy valószínűséggel a divat, az, hogy a szomszéd is menő tököket rakott ki előző évben. Vagy meg akart felelni valaminek, vagy hirtelen a reklámoknak, amerikai filmeknek, a szomszédnak köszönhetően "cool"-nak kezdte érezni azt a dolgot, amit előtte nem.
Ha megkérdeznéd, engem befolyásol-e a divat, azt felelném: sajnos nagyon is. Még olyan esetekben is, amikor meg vagyok győződve róla, hogy független vagyok tőle! Ugyanakkor számomra vannak "szent" dolgok:
Elhunyt szeretteink ünnepe, a karácsony stb. Olyan apró rejtett pontjai az életnek, amit egyszerűen nem lehet divatnak alávetni. Nem szabad, hogy a karácsonyt az amerikai italgyártó vagy a nagy üzletláncok kisajátítsák...
Egy szó mint száz: vannak, akikre igaz a "neked a divat mondja meg, hogy ki vagy" leírás s vannak, akikre nem. Ezzel persze nincs baj. De azért kérlek ne haragudj azokra, akik ezt a néhány "szent" esetet igyekeznek a divatozás "fölé" helyezni, s szóvá teszik azt, ha valaki "kommercializálja", lealacsonyítja, ellaposítja az alkalmat (akár tökfaragással, akár gesztenyével, akár bármivel). A belső tartás, a stabil értékek által vezérelt személyiség értékek. Nem baj, ha erre olykor-olykor felhívják a figyelmet. A hagyományőrzés, a tradíció tisztelete fontos. Kontinuitást biztosít. Nem lehet értelmetlenül és mindenhol ragaszkodni hozzá, de vannak pontok, ahol igen. Ne nevessük ki azt, aki "csak azért sem" farag tököt. Mert Ő legalább kiemeli a fejét abból a sodrásból amit a nyugati propaganda, a divat jelent. S véleményt fogalmaz meg. Érték ez!
No, de igazából túlbeszéltük. :)
Még1x köszönöm a választ és tényleg várom az újabb írásokat!
Manapság egyre divatosabbá válik az a téves nézet, hogy a buzik is emberek, és hogy őket is édesanya szülte. Egyre több meleg bújik elő, vonul fel, aztán még nekik áll feljebb, ha a normális emberek nyíltan lerohadtbuzizzák, ratyizzák vagy köcsögözik őket. Lassan már meg sem lehet rugdosni a buzikat…..
Azt hittem, hogy nincs attól lejjebb, amikor valakinek a halálhírével szórakoznak és akarnak újabb, Kínában gyártott, fölösleges hulladékot eladni. Legutóbb Árpád húzta fel magát - teljes joggal - egy hasonló levélen.
De van lejjebb, most esett be a privát fiókomba (nem…..
Nézzük meg ezt a kisfilmet és döntsük el hogy elég extrémek-e a rúdtáncosok!
Megosztani, "lájkolni" ér!
Csatlakozz hozzánk Facebook-on is!
Ha tetszett, nyomd meg a gombot!
..
Operator
2013.05.16 12:22:43
@braue: Nyilván az enyém is csak egy szubjektív vélemény, de nekem nagyon tetszik ez a sport. Tény, hogy nagyon kemény fizikai teljesítményt és komoly felkészülést, elszántságot kíván, tehát valódi nagybetűs sport. Ami az "extra" benne, hogy valóban hangsúlyozza a nőiességet, talán a csábítást is. De hát ettől szép! Szerintem attól, hogy egy nő azért (is) választja a rúdtáncot a hagyományos edzés, gyúrás, futás helyett/mellett, mert itt edzés közben NŐ lehet, vonzó, csábító stb., nem teszi őt "félprostivá". Éppen ellenkezőleg. Egyszerűen csak még inkább nővé (s természetesen sportemberré) :) S ezt még véletlenül sem szabad összekeverni a sztriptízzel, ahol vetkőzés közben kétszer körbepördül valaki a rúd körül. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
Szombaton délután átvonult a budapesti belvároson az utolsó Critical Mass.
Már az újpesti rakparti gyülekezőnél látszott, hogy nagyon sokan, több tízezren gyűltek össze, hogy végigtekerjék a 16 kilométeres távot, amely Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca…..
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
Operator
2012.12.29 14:36:06
@Hekus:
Szia! Igen, nehéz megtalálni az egyensúlyt. Örök dilemma, ugye, hogy egy társasházban hány zajos bulit rendezhetsz egy évben. Mert jogod van bulizni, másnak meg jogában áll pihenni. A helyzet az, hogy az egyik csak a másik kárára mehet. Ebben kell egyensúly. Szerintem. A mi házunkban, amikor a fiatalok buliznak, kitesznek egy fehér A4-es lapot egy héttel korábban jelezve, hogy hangzavar lesz. Így mi is tudunk programot szervezni magunknak, mert aludni azt már nem tudnánk. Ez korrekt. Igen, ilyen alkalmakkor én alkalmazkodom. Amikor meg nem buliznak, mert érzik, hogy az már túl sok volna, ők alkalmazkodnak. Ez így megy. De szólnak. Jeleznek. Ahogy írtam, a futók szórakozásból lezárják a fél várost évente többször. Szívunk. De szólnak, így tudom, nem keveredek véletlenül oda.
Igen, semmi sincs ingyen. Szórakozhattok, baj lenne, ha ezt el akarná valaki venni tőletek. De a költségét Nektek kell megfizetni azzal, hogy hivatalosan lezáratjátok az utat, beneveztek pályaversenyre stb. Mert nem vagytok egyedül. S hidd el, én biztosan nem fogok morgolódni, ha kerülnöm kell egy csapatásotok miatt. Hisz jól érzitek magatokat, a fiatal anyuka biztonságban van, minden a helyére került.
Szia! Igen, nehéz megtalálni az egyensúlyt. Örök dilemma, ugye, hogy egy társasházban hány zajos bulit rendezhetsz egy évben. Mert jogod van bulizni, másnak meg jogában áll pihenni. A helyzet az, hogy az egyik csak a másik kárára mehet. Ebben kell egyensúly. Szerintem. A mi házunkban, amikor a fiatalok buliznak, kitesznek egy fehér A4-es lapot egy héttel korábban jelezve, hogy hangzavar lesz. Így mi is tudunk programot szervezni magunknak, mert aludni azt már nem tudnánk. Ez korrekt. Igen, ilyen alkalmakkor én alkalmazkodom. Amikor meg nem buliznak, mert érzik, hogy az már túl sok volna, ők alkalmazkodnak. Ez így megy. De szólnak. Jeleznek. Ahogy írtam, a futók szórakozásból lezárják a fél várost évente többször. Szívunk. De szólnak, így tudom, nem keveredek véletlenül oda.
Igen, semmi sincs ingyen. Szórakozhattok, baj lenne, ha ezt el akarná valaki venni tőletek. De a költségét Nektek kell megfizetni azzal, hogy hivatalosan lezáratjátok az utat, beneveztek pályaversenyre stb. Mert nem vagytok egyedül. S hidd el, én biztosan nem fogok morgolódni, ha kerülnöm kell egy csapatásotok miatt. Hisz jól érzitek magatokat, a fiatal anyuka biztonságban van, minden a helyére került.
Húzassátok a cigánnyal, ugorjatok bele a nagybőgőbe, de halkan. A nyomorodhoz és örömödhöz nekem semmi közöm.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Péntek délután váratlan sajtóközleménnyel lepett meg minket az NFM, amelyben a KRESZ módosításáról számolnak be.
Lényegében négy ponton változik a szabálygyűjtemény: a saját ingatlan előtt parkolás, a lézerblokkolók, radartetektorok használata, a mentősáv és az…..
Operator
2012.08.24 17:46:57
@Pepejoe: Szerintem félreértetted! Nem arról van szó, hogy hogyan kerüld ki a balesetet. Arról, hogy mit tegyél, ha a baleset miatt "beáll" vagy "belassul" a pálya. Hová húzódj, hol kell helyet hagynod a mentést végző járműveknek. Ausztriában vezették be idén ezt a módszert, itt a magyarázó video:
www.youtube.com/watch?v=l1UbZFYuPEE
Szerintem róluk másoltuk, bár a visszajelzések alapján a mentősök azt mondják, jobb volt a régi rendszer (ahol a leállósávon mentek), elég egy bamba, aki nem húzódik félre és blokkolva van a mentő...
www.youtube.com/watch?v=l1UbZFYuPEE
Szerintem róluk másoltuk, bár a visszajelzések alapján a mentősök azt mondják, jobb volt a régi rendszer (ahol a leállósávon mentek), elég egy bamba, aki nem húzódik félre és blokkolva van a mentő...
Operator
2012.08.24 17:54:06
@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): 2012.01.01 óta kötelező igazából. És hiába büntetnek, rosszak a tapasztalatok, nem működik.
www.autostat.hu/hirek/6729-fuetyuelnek-a-mentsavra-az-osztrakok.html
okosnet.hu/hu/hirek/okosnet/7434-problemak_vannak_a_mentosav_bevezetesevel_.html
Saját tapasztalat is az, hogy nehézkesen megy sajna.
www.autostat.hu/hirek/6729-fuetyuelnek-a-mentsavra-az-osztrakok.html
okosnet.hu/hu/hirek/okosnet/7434-problemak_vannak_a_mentosav_bevezetesevel_.html
Saját tapasztalat is az, hogy nehézkesen megy sajna.
Operator
2012.08.24 18:03:22
@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Igen, meg. Ami abból a szempontból nyilván jó, hogy legalább egységes a dolog, így egy magatartásformának kell rögzülni, nem kell máshogy reagálni az országhatárt átlépve. A sógor itt pontosan azt kell, hogy csinálja, mint otthon, s mint nekünk náluk.
Arról egyébként tudtok, hogy más országokban él-e ez a szabály itt a környéken?
Arról egyébként tudtok, hogy más országokban él-e ez a szabály itt a környéken?
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator
2012.07.15 18:04:21
Mit szólnának hozzá, ha Angelina Jolie-val tölthetnének egy éjszakát? Fel tudnák-e izgatni?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator
2012.05.24 11:02:24
Beszéltünk erről már valami másik fórumon, azóta élőben is próbáltam... Egyetértek azokkal a hozzászólókkal akik szerint távol van ez a "valódi" Bogártól. Amennyire hűen követi az új 500-as a régit úgy, hogy közben modern, amennyire hűen követi az új mini a minit úgy, hogy közben modern, ez az autó ebből a szempontból nem sikerült. Azért hangsúlyozom, hogy ebből a szempontból, mert egyébként jó a gép, ha nem láttam volna soha az eredeti bogarat és nem lennék szerelmes belé, akkor azt mondanám erre az autóra, hogy egy izgalmas, sportos, de mégis játékos coupe. Egy 911-es őssejtekkel turbózott Golf. Az ára pedig kifejezetten barátságos, szóval mindene megvan, hogy sikerre legyen ítélve. Csak nem bogár, nem retro.
Írtam már valahol, hogy számomra sokkal tetszetősebb lett Eduardo Oliviera dizájn tanulmánya. Azzal együtt, hogy nyilván ez itt fent egy kész autó, az övé pedig egy formai tanulmány, így nyilván nem lehet összehasonlítani, a srác sokkal jobban elkapta, mitől bogár a bogár. Az arányok, a csomagtartó domborítások, a motorházfedél formája az első szélvédő felső íve, a hátsó oldalablakok stb. Ennek a szériaváltozatával oda lehetne állni egy 500-as és egy Mini közé :)
www.autotribute.com/6353/next-vw-beetle-retro-illustration/
Írtam már valahol, hogy számomra sokkal tetszetősebb lett Eduardo Oliviera dizájn tanulmánya. Azzal együtt, hogy nyilván ez itt fent egy kész autó, az övé pedig egy formai tanulmány, így nyilván nem lehet összehasonlítani, a srác sokkal jobban elkapta, mitől bogár a bogár. Az arányok, a csomagtartó domborítások, a motorházfedél formája az első szélvédő felső íve, a hátsó oldalablakok stb. Ennek a szériaváltozatával oda lehetne állni egy 500-as és egy Mini közé :)
www.autotribute.com/6353/next-vw-beetle-retro-illustration/
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator
2012.03.01 00:05:00
@tonalcar: Köszönöm. A kritika tényleg az érvrendszernek szól. Mert magam is vallom:
- senkit sem lehet szmogban élni kényszeríteni a lakóhelyén (lakjon a belvárosban vagy egy iparvárosban)
- az épített környezeti értékeinket óvni kell
- az olyan természeti/épített csodát mint a Duna-Parlament-Vár-Gellért-hegy egyszerűen óvni kell, élhetővé, megélhetővé kell tenni.
- s talán leginkább a mások nyugalmának és életének tiszteletben tartását
De az ezekkel járó terheket mindenkinek egységesen kell viselnie. A "nekem szabad másnak nem", "nekem autót KELL használnom míg más CSAK autózik" dolgot nagyon veszélyesnek és elfogadhatatlannak tartom...
- senkit sem lehet szmogban élni kényszeríteni a lakóhelyén (lakjon a belvárosban vagy egy iparvárosban)
- az épített környezeti értékeinket óvni kell
- az olyan természeti/épített csodát mint a Duna-Parlament-Vár-Gellért-hegy egyszerűen óvni kell, élhetővé, megélhetővé kell tenni.
- s talán leginkább a mások nyugalmának és életének tiszteletben tartását
De az ezekkel járó terheket mindenkinek egységesen kell viselnie. A "nekem szabad másnak nem", "nekem autót KELL használnom míg más CSAK autózik" dolgot nagyon veszélyesnek és elfogadhatatlannak tartom...
Operator
2012.03.01 00:26:27
@szberci: Kedves szberci!
Először is egy technikai információ: A tegezés ebben a "fórumozós" világban nem a tiszteletlenség jele, hanem azé, hogy egy kis "közösség" tagjaiként osztjuk meg a gondolatokat. Egy társaság vagyunk, ezt jelenti. Ez egy ilyen műfaj. Olyan ez, mint a repülés, ott sincs magázódás, egyedül a gépet nem tegezzük.
A válaszod sajna nem változtatott azon a téren, hogy a hozzászólás borzasztóan önző. Te járhass autóval a belvárosban, de más ne. Te alkalmatlannak minősíted a BKV-t hogy használd, de más használja azt, ha be akar jutni a belvárosba... Evvan
Viszont örülök, hogy a végkövetkeztetésben végül egyetértünk, az önkritika az egyik legfontosabb dolog! :-)
Először is egy technikai információ: A tegezés ebben a "fórumozós" világban nem a tiszteletlenség jele, hanem azé, hogy egy kis "közösség" tagjaiként osztjuk meg a gondolatokat. Egy társaság vagyunk, ezt jelenti. Ez egy ilyen műfaj. Olyan ez, mint a repülés, ott sincs magázódás, egyedül a gépet nem tegezzük.
A válaszod sajna nem változtatott azon a téren, hogy a hozzászólás borzasztóan önző. Te járhass autóval a belvárosban, de más ne. Te alkalmatlannak minősíted a BKV-t hogy használd, de más használja azt, ha be akar jutni a belvárosba... Evvan
Viszont örülök, hogy a végkövetkeztetésben végül egyetértünk, az önkritika az egyik legfontosabb dolog! :-)
Operator
2012.03.01 00:31:48
@szberci: Értettem én! Tudod, a második legfontosabb dolog érteni az iróniát! ;-)
Miért képzelik magukat az utak királyának? Mindent értek. Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator
2012.02.17 11:04:14
@Hurrá Torpedó: Nem bántás, és nem beszólás! A közgazdaságtan negatív externáliának hívja azt, amiről beszélsz. Amikor a tevékenységed olyan "költséget", extra terhet generál, amit nem te, hanem a társadalom egésze fizet meg. Te jobban jársz tehát, a társadalom rosszabbul, mint azt a tevékenység maga indokolná. Egy transzparensebb példán keresztül bemutatva: A homokot szállító fuvaros pontosan a Te logikád mentén pakolja meg maximumig, vagy fölé az autóját. "Tegyetek még rá Sanyi, ne kelljen má' kécce fordúni, me' az sok píz." Ezért nagyobb a tengelyterhelése az autójának a megengedettnél, s ezért vágja haza az utakat, alakítja ki a nyomvályúkat. Az utak redbetételét pedig ugye mi együtt fizetjük majd ki. Ő spórol, mi meg fizetünk.
Fogadjuk el, hogy a 90 nem véletlen 90, ahogy a 110 és az 50 sem. Ha Te gyorsabban vezetsz, az statisztikailag rizikófaktor, költség (akár emberi életben, egészségben mérve is) jelent a társadalomnak. Tehát Te spórolsz, mi fizetünk (nem feltétlenül és közvetlenül pénzzel).
Az egyetlen megoldás erre az externáliák internalizálása: A rendőrnek meg kell fognia Téged, hogy előbb-utóbb belásd, drágább neked a büntetés, mint hogy két nap alatt végezd el a feladatot s közben normálisan közlekedj.
Képzeld el, ha egy zenekar a szomszédságodban egész nap próbálna, de nem hagyná abba, hanem még éjfélkor is zajongna, mert azzal a két napi próbát egy napba sikerült beleszorítani. Ugye?
Mégegyszer, nem beszólás, nem bántás, csak egy másik aspektusa a dolgoknak!
Fogadjuk el, hogy a 90 nem véletlen 90, ahogy a 110 és az 50 sem. Ha Te gyorsabban vezetsz, az statisztikailag rizikófaktor, költség (akár emberi életben, egészségben mérve is) jelent a társadalomnak. Tehát Te spórolsz, mi fizetünk (nem feltétlenül és közvetlenül pénzzel).
Az egyetlen megoldás erre az externáliák internalizálása: A rendőrnek meg kell fognia Téged, hogy előbb-utóbb belásd, drágább neked a büntetés, mint hogy két nap alatt végezd el a feladatot s közben normálisan közlekedj.
Képzeld el, ha egy zenekar a szomszédságodban egész nap próbálna, de nem hagyná abba, hanem még éjfélkor is zajongna, mert azzal a két napi próbát egy napba sikerült beleszorítani. Ugye?
Mégegyszer, nem beszólás, nem bántás, csak egy másik aspektusa a dolgoknak!
Operator
2012.02.17 11:06:02
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
"...,koztuk is vannka bunkok, mint ahogy barmelyik tobbi csoport resztvevoi kozt is..."
Teljesen egyetértek!
"...,koztuk is vannka bunkok, mint ahogy barmelyik tobbi csoport resztvevoi kozt is..."
Teljesen egyetértek!
Imádja Orbán Viktort, és közben azt gondolja, hogy jobb lenne, ha Európa visszavenne, hiszen itt arcoskodnak nekünk, miközben náluk verik a négereket? Ha azt hallja, "külföldi", rögtön az jut eszébe, hogy "holdudvar, szoknya, kettős mérce"? Önnek sosem…..
Operator
2012.02.14 16:34:00
@gabóapó: Nincs kizárva amit írsz, mert míg a viktorkirály menetben még sírt, hogy nincs pénze hitelt törleszteni, azon a hétvégén Pataky mester Bécsből Dubai-ba repült pihenni, vásárolgatni (A Facebook tanulsága szerint látható volt többek közt a Mall of the Emirates-ben is). Azon a héten volt a Dubai Shopping Festival hajrája, a szállodaárak az egekben voltak, a jegyárak szintén az egekben. Szegényke, miből fizette vajon mindezt, azzal a sok hitellel a vállán?
Operator
2012.02.14 16:53:16
@Hó apó: Jól van na, igazad van, én vagyok a szűklátokörű libárbolsevik európai internacionalista spekuláns nagytőkés! Meg kell tanulnom végre, hogy Pataky-nak igaza volt: "Viktor csodákat tesz"!
De Te is szégyellhetnéd magad! Élcelődsz itt a "47.000 Forintból meg lehet élni" kijelentésen, pedig tudhatnád, hogy nem Matolcsy tehet róla, hogy ez kiszaladt a száján, hanem az EMÚTNYÓCÉV! Ne legyél már ennyire ortodox!
Na megyek virágot keresni :)
De Te is szégyellhetnéd magad! Élcelődsz itt a "47.000 Forintból meg lehet élni" kijelentésen, pedig tudhatnád, hogy nem Matolcsy tehet róla, hogy ez kiszaladt a száján, hanem az EMÚTNYÓCÉV! Ne legyél már ennyire ortodox!
Na megyek virágot keresni :)
Hogy miért? Nem is tudom, kicsit azért gyanús... (katt a többiért!) ..
Mire van szüksége a magyar autósnak 2012-ben? Területi alapú rendszámra. A véletlenre sem bíztuk: megkérdeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályát, hogy akkor most, Tornóczky Anita szava járásával élve, ezt most így hogy? A válasz…..
Operator
2012.01.21 00:46:28
@colymbus: Ez valami hatalmas !!! :-))
Mondjuk remélem hamar kimoderálják, mert ha ezek elolvassák, még ötleteket merítenek :-)
Mondjuk remélem hamar kimoderálják, mert ha ezek elolvassák, még ötleteket merítenek :-)
Operator
2012.01.21 00:56:14
Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk. Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a…..
Izgalmas percek, rengeteg érdekes vendég, sok kínos kérdés és Dömsödi Gábor, akit nem engedtek be a sajtóbeszélgetésre.Kapcsolódó cikkünk blogposztja...
Operator
2011.11.12 20:33:57
@Winkler Róbert:
Statisztikai hibahatáron belül lévő kisebbségtől eltekintve szerintem senki nem mondta itt a belsőségen azt, hogy nem lenne valós probléma mindaz, amit itt az Autóklub kapcsán feszegettek. Sőt, azt gondolom, nagyon hasznos, hogy fény derül az ilyen visszásságokra, és a legkomolyabb autós közösségi oldalként meg is kellett tennetek, hogy közlitek! Ez így tök jó!
A probléma annyi, hogy attól még, hogy az Autóklub egy rothadó pénzlenyúló valami lett, Dömsödi gerinctelenül járt el. Kicsit olyan Ő most, mint a védelmi pénzt szedő Maffiózó, aki közölte egy üzlet tulajdonosával hogy nem megfelelő a biztonsági felszerelése és szívesen segítene az üzlet biztonságának javításában. Az üzletvezető nemet mondott, s Ő most szétveri azt az üzletet, amelyik nem volt hajlandó fizetni. Attól még, hogy az üzlet, amit szétver egy velejéig romlott valami, és épp itt volt az ideje megbüntetni őket, a maffiózó még egy bűnöző, aki ugyancsak gyomorforgató módon jár el.
Nagyjából ezt fogalmazták itt meg sokan, ki-ki saját vérmérséklete szerint, s csak jeleztük, hogy Ti, akiket szeretünk és olvasunk, ne azonosuljatok Gumigerinc Úrral, ne váljatok a büntető hadjárata eszközévé, ne legyetek az üzletet szétverő maffiózó kápói.
Világbéke :)
Statisztikai hibahatáron belül lévő kisebbségtől eltekintve szerintem senki nem mondta itt a belsőségen azt, hogy nem lenne valós probléma mindaz, amit itt az Autóklub kapcsán feszegettek. Sőt, azt gondolom, nagyon hasznos, hogy fény derül az ilyen visszásságokra, és a legkomolyabb autós közösségi oldalként meg is kellett tennetek, hogy közlitek! Ez így tök jó!
A probléma annyi, hogy attól még, hogy az Autóklub egy rothadó pénzlenyúló valami lett, Dömsödi gerinctelenül járt el. Kicsit olyan Ő most, mint a védelmi pénzt szedő Maffiózó, aki közölte egy üzlet tulajdonosával hogy nem megfelelő a biztonsági felszerelése és szívesen segítene az üzlet biztonságának javításában. Az üzletvezető nemet mondott, s Ő most szétveri azt az üzletet, amelyik nem volt hajlandó fizetni. Attól még, hogy az üzlet, amit szétver egy velejéig romlott valami, és épp itt volt az ideje megbüntetni őket, a maffiózó még egy bűnöző, aki ugyancsak gyomorforgató módon jár el.
Nagyjából ezt fogalmazták itt meg sokan, ki-ki saját vérmérséklete szerint, s csak jeleztük, hogy Ti, akiket szeretünk és olvasunk, ne azonosuljatok Gumigerinc Úrral, ne váljatok a büntető hadjárata eszközévé, ne legyetek az üzletet szétverő maffiózó kápói.
Világbéke :)
Operator
2011.11.12 21:26:03
@conmorientes: Jaj, szerintem félreértettél! Vinkler Róbertnek válaszoltam egy hozzászólására, s igazából a TC viselkedése kapcsán "javasoltam" hogy ők ne legyenek Dömsödi Gábor hadjáratának eszközei, nem neked.
Operator
2011.11.12 21:27:39
130-cal megy, bebetonozták a belső sávba. Ki nem mozdulna onnan, hiszen gyorsabban úgysem mehet senki. És akkor megjelenik 200-zal a BMW-s, balra indexel és villog. Kezdődik a harc!..
Operator
2011.11.02 16:35:40
@mifolyikittgyöngyösön??:
Ne légy ilyen szigorú önmagadhoz! Ráadásul azonnal két kategóriába is :-DD
Ne légy ilyen szigorú önmagadhoz! Ráadásul azonnal két kategóriába is :-DD
Operator
2011.11.02 16:49:22
@mifolyikittgyöngyösön??: :-DDDDD
Huhh, most megfogtál! Hisz ha egy autóval nem rendelkező nevez "barom"-nak - és kategorizál - másokat az teljesen érthető igaz? Köszi! :))))
Huhh, most megfogtál! Hisz ha egy autóval nem rendelkező nevez "barom"-nak - és kategorizál - másokat az teljesen érthető igaz? Köszi! :))))
Fullasztó tömeg verődött össze a Land Rover standjánál a DC100-as leleplezésénél, pedig gálánsak voltak a britek, előre megmutatták fényképen, mire számíthatunk a rongyok alatt. Csakhogy két lepelbe burkolt prototípust hoztak ki Frankfurtba, ami némi izgalomra adott okot.…..
Operator
2011.09.16 20:44:46
@dennisthemenace: Igazad van, téves volt az információm. Beszéltem a kedves barátommal aki a hadseregnél dolgozik s azt mondta, az ő információja az, hogy hosszú távú döntést hoztak a cseréről. Első körben kizárólag a külföldi missziókban cserélik le az említett típusokat, majd fokozatosan vonják ki, de tény, hogy évek alatt. Szóval elnézést a tévedésért!
A cél nyilvánvalóan nem reprezentálás vagy bármiféle örömautózás lesz, mert arra alkalmatlan, nem is arra készítették. A haszonállat szerepkörét azonban majdnem hibák nélkül valósítja meg - majdnem tökéletesen a majdnem autó. Majdnem ajánlom is bárkinek. De…..
Operator
2011.09.06 10:43:49
@Szkotti: Egyébként nem te vagy az első, aki azt mondja G-ből H-ba ülve, hogy a H "nem előrelépés a G-hez képest". Lehet benne valami :-)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azért büntettek meg gyorshajtásért, mert a vasúti átjárón lakott területen kívül 80-al mentem át. Ez abban az időben történt, amikor ezt az áthaladást nagyon bölcsen 40 km/h-ban maximálták. A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy az adott vasúti pályát felszámolták ez eset előtt kb. 4 évvel. Az úttesten keresztben még voltak sínek, a táblák is kint voltak, de jobbra illetve balra nézve 10-10 méter után már fel voltak szedve a sínek. Ezt én tudtam. A rendőr is tudta. Büntetett.
Igen, "a szabályokat be kell tartani". Nem lehet belekötni ebbe a bölcsességbe. Ugyanakkor akinél ez a mondat itt véget ér, az vagy nagyon szűklátókörű, vagy egyszerűen demagóg. Mert ez a bölcsesség csak úgy igaz, ha mellétesszük azt is, hogy "az indokolatlan korlátozásokat pedig fel kell számolni, meg kell szüntetni, a felelősöket üldözni és büntetni kell". Akkor igaz a sokak által szajkózott mondat, ha az igazság lovagjai az indokolatlan korlátozásokért (előbbi példa, kint felejtett 40-es tábla egy fűnyírás után, a lakott terület végét jelző tábla az utolsó ház után 800 m-el a puszta közepén áll) felelős személyeket legalább olyan vehemenciával kergetik, büntetik, mint amilyen energiával a kint felejtett 40-es táblánál 70-el száguldozókat vadásszák le.
Ha a hatalom ilyen bölcsen büntet meg azért, mert a társadalomra veszélyes voltam a vasúti átjáróban, akkor kárpótoljon azért a 10 percért, amennyivel hamarabb kellett elindulnom a kint felejtett táblák miatt. Mindenkit kárpótoljon érte. Minden egyes út alkalmával. S így már kerek a sztori.