Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Operator

0 bejegyzést írt és 172 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Kreatív traffipaxolás 2015.07.21 20:26:01
Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam…..
Operator 2015.07.22 10:35:16
"A szabájjokat be kő taatani és késsz me azé vannak ho betaccsuk"

Azért büntettek meg gyorshajtásért, mert a vasúti átjárón lakott területen kívül 80-al mentem át. Ez abban az időben történt, amikor ezt az áthaladást nagyon bölcsen 40 km/h-ban maximálták. A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy az adott vasúti pályát felszámolták ez eset előtt kb. 4 évvel. Az úttesten keresztben még voltak sínek, a táblák is kint voltak, de jobbra illetve balra nézve 10-10 méter után már fel voltak szedve a sínek. Ezt én tudtam. A rendőr is tudta. Büntetett.

Igen, "a szabályokat be kell tartani". Nem lehet belekötni ebbe a bölcsességbe. Ugyanakkor akinél ez a mondat itt véget ér, az vagy nagyon szűklátókörű, vagy egyszerűen demagóg. Mert ez a bölcsesség csak úgy igaz, ha mellétesszük azt is, hogy "az indokolatlan korlátozásokat pedig fel kell számolni, meg kell szüntetni, a felelősöket üldözni és büntetni kell". Akkor igaz a sokak által szajkózott mondat, ha az igazság lovagjai az indokolatlan korlátozásokért (előbbi példa, kint felejtett 40-es tábla egy fűnyírás után, a lakott terület végét jelző tábla az utolsó ház után 800 m-el a puszta közepén áll) felelős személyeket legalább olyan vehemenciával kergetik, büntetik, mint amilyen energiával a kint felejtett 40-es táblánál 70-el száguldozókat vadásszák le.
Ha a hatalom ilyen bölcsen büntet meg azért, mert a társadalomra veszélyes voltam a vasúti átjáróban, akkor kárpótoljon azért a 10 percért, amennyivel hamarabb kellett elindulnom a kint felejtett táblák miatt. Mindenkit kárpótoljon érte. Minden egyes út alkalmával. S így már kerek a sztori.
Sokáig nem hittük, hogy utasalázásban a Wizz Air képes túlszárnyalni a Ryanairt, de legutóbb saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor az elborult agyú poggyászmérő kisiparos mindenképp le akar húzni 45 euróval. Horrortörténetek a trehányul pakoló utasokra…..
Operator 2014.11.27 11:08:21
@ZX71: Értem, hogy Téged fizetnek a kommentjeidért, de ha már költségeket emelünk ki. Mégegyszer:
Emirates: 2015 ápr. 30 ki, május 15 vissza: 128.700 HUF
Kenyéradód (Wizz): 2015 ápr. 30 ki, május 14 vissza: 92.000 a jegy, plusz a nagy kézi + feladott összesen 117.780 HUF :))
Ha itt megállok, már csak kb. 10.000 HUF a különbség (kevesebb, mint 10%) amiért cserébe: Helyjegyed van, eszel iszol, besétálsz a csövön, nem a karámban várakozol, nem vegzálnak, van hely a lábadnak, egy csomó filmből választhatsz... Nyomjad a fapadost!!! :D
Operator 2014.11.27 15:16:34
@ZX71: Dubai mint uticél csak példa volt, a dátum is véletlenszerűen kiragadott. Egyébként ha már felhoztad, mélységesen egyetértek veled, inkább "messze Ázsia", az általad felsorolt desztinációk valamelyike, mint Dubai ennyiért...
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Operator 2013.12.18 12:21:45
@asebes: Alapvetően valóban védi a joggyakorlat az elsőbbséget, s az elsőbbség meg nem adása az egyik legsúlyosabban szankcionált cselekmény. De amit mondasz, megtörténik. Vizsgálja is a bíróság azt a kérdést, amit Te is feszegetsz, hogy meg lehetett volna-e előzni, ha. S a sebesség jelentős túllépése egy valóban ilyen pont. De 5-10 Km/h nem olyan különbség, amire hivatkozva az elsőbbség meg nem adása menthető lenne. De még1x, valóban vizsgálják, ahogy az időjárási körülményeket is stb.
Operator 2013.12.18 12:36:23
@asebes: Szerintem helyesen. Mennyi ott a megengedett sebesség? 50? Ehelyett 90-nel tépett. Ezt ilyenkor mindig mérlegelik, ahogy irtam is feljebb! S így hozták ki 50-50-re. Tehát ez is bizonyítja, hogy a "nem kellett rá számítanom" érvelés nem igaz. Akkor is szabályt hágsz és felelősséggel tartozol, a ha másik durván túllépi a megengedettet! A korábbi példában 5-10 km/h- s túllépésről, stoptábláról volt szó, s arra írtam, hogy osztott lesz a felelősség, az elsőbbséges felé billenve.
Operator 2013.12.18 12:51:03
@asebes: egyetértek! Ezért mondtam, hogy mi az imént nem ilyen durva gyorshajtásokról beszéltünk. Ez más tészta.
Ha 50-el megy, vagy 60-al, nincs csat. Ha a másik megáll, mincs csat. Ezt mondta ki a bíróság. Illetve azt, hogy az a tény, hogy más szabályt szeg, téged nem jogosít fel szabályszegésre. Nyilván az más tészta, ha a másik szabályszegése nem tette lehetővé a Te szabálykövetésed (pl. Ahogy Mazlee írta, ha kanyar, beláthatatlan szakasz van, s mikor elkezdesz kihajtani, még nem látod a közeledő autót) valószínűleg a konkrét esetben a bíróság úgy ítélte meg, hogy a közeledő autó látható volt, s a Taxis nem járt el a tőle elvárható körültekintéssel kihajtáskor, ezért van bent ő is (nyilván a részleteket nem tudom)
„Ernest Hemingway írta egyszer, hogy »Szép hely a világ, érdemes harcolni érte«. A második részével egyetértek.” (William Sommerset, Se7en)   Rendre megrökönyödünk a szűkebb-tágabb környezetünkben – így kis hazánkban – zajló borzalmas történések, tragikus…..
Operator 2013.12.01 00:19:38
Kedves RNDentist!

legutóbbi "beszélgetésünk" után megfogadtam magamban, hogy a következő hozzászólásomat kizárólag akkor ejtem meg, amikor az írásod legbelülről fakadó, őszintén pozitív érzéseket indukál majd bennem. Ezt a - mindeddig titkolt - fogadalmamat most mégis megszegem.
Először nem értettem, mi késztetett véleménynyilvánításra azzal a korábbi írásoddal kapcsolatban, amelyben kritikát fogalmaztál meg azokkal szemben, akik kritikát fogalmaznak meg a Halloween ünneplő tökfaragókkal szemben, s amelyben pont azt kritizáltad, hogy ők kritizálnak. (Lássuk be, kritizálni valakit azért, mert kritizálni mer, már önmagában ironikus)). Szóval nem értettem, mi volt ez az érzés, ami kommentezésre késztetett akkor, de azt tudtam, hogy ezen írásod olvasása után nagyon hasonlót éreztem. De miért éreztem megint ezt? Mi köti össze a két írást? Össze akartam kötni a pontokat.

De előbb erről a postról. Mi nem stimmelt itt? Kétszer el kellett olvasnom az írást, hogy megértsem, mi köze a segítségnyújtás elmulasztásának egy életveszélyben lévő ember esetében ahhoz, hogy valaki szájkaratézik egy ellenőrrel? Mert hát igen, a szerencsétlenül járt férfi története közönyről, tétovaságról, nemtörődömségről szól. Legalábbis ezt a részét domborította ki a média. De miről szól a másik történet? Adott ugye egy ember, aki jogosulatlanul vesz igénybe egy szolgáltatást. Megtudjuk azt is, hogy ez nem először történik már vele, mondhatni már-már életvitelszerű eseményről lehet szó. "Az öreg a hamis bérlettel" valamint "Most már végre megvan" nyelvi fordulatok világossá teszik, hogy a szolgáltató megbízásából dolgozó ellenőrök ismerték, tudtak az illetőről. Adott a tény, hogy nem csak hogy bliccelt az "öreg" de hamisított is, vagy legalábbis tudatosan jutott hozzá a hamis bérlethez. Mindezek tudtában a "csak éppen a fiától ment és pont olyan hideg volt és pont a másik kabátban maradt a jegye" részeket nyugodtan ugorhatjuk, szánalmas fürdetésnek tűnnek csupán.
Kerestem a lényeget, a két történetet összekötő logikát. Össze akartam kötni a pontokat. Aztán végül összeállt a kép. Természetesen nincs köze egymáshoz a két sztorinak. A szerencsétlenül járt férfi esete csak egy apropót adott ahhoz, hogy végre megtudhassuk, RNDentist milyen hős cselekedetet hajtott végre. Mert hogy nézne ki, ha csak úgy ide lenne biggyesztve, hogy „Képzeljétek, mekkora király vagyok, be merek szólni egy ellenőrnek” Nem, ezt így nem lehet. Ehelyett inkább fel kell használni egy szerencsétlenül járt ember emlékét az önmarketinghez. De mit is marketingelt itt tudtán és beleegyezésén kívül a szerencsétlen elhunyt szegedi férfi? Azt, hogy valaki a saját privát s minden bizonnyal szubjektív értékítélete szerint helyesnek vélt indokból jól beszólt egy másik embernek, aki nem szubjektív értékítélet, hanem világos, egyértelmű szabályok alapján valóban azt tette, amire a kenyéradói felkérték. Aki eleget tett azok kérésének, akiktől a fizetését, a megélhetését kapja. Mindezt, ha jól értem szabályszerűen. Aztán belekeverednek az utasok is persze. Amíg csak az ablakon kibámuló vagy szemüket lesütő (értsd: balhéból kimaradni kívánó, családjukhoz hazajutni vágyó) utasokról olvasunk, gondolhatnánk, hogy itt azt kifogásolja a szerző, hogy miért nem siettek a bliccelő segítségére. De mikor az ellenpélda, a fiatal lány kerül a képbe, lehull az utolsó lepel is, felkiáltójellé válik az utolsó árva kérdőjel is: Valójában az elismerés hiányzott itt a szerződnek az utasok irányából. Az elismerés a hősies cselekedetért, amit végül csak egyetlen lánytól kapott meg. No de talán most itt a sok olvasótól. Még akkor is, ha ehhez még egy bőrt le kellett húzni arról a szerencsétlen férfiról.
Biztosan vannak szép számmal (sőt minden bizonnyal ők vannak többen) akik Téged hősnek, engem egy kis „hangyafallosznak” látnak ezen írás olvasása után. De hidd el, vagyunk páran azért mi is, akik szerint rossz, ha csak kevesek fizetnek valamiért, amit sokak használnak, akik szerint arról beszélni, hogy mekkora királyok vagyunk nem elegáns, s akik szerint ez utóbbihoz dárdára szúrni és körbe hordozni egy elhunyt ember emlékét egyenesen kegyeletsértő.
Operator 2013.12.01 10:33:54
@RNDentist: Kedves RNDentist!

Köszönöm a választ! Mivel nagyjából körbejártuk, csak egy apró megjegyzést tennék a témához: Bár értem, hogy nem morzsolsz könnycseppet akkor, ha nem tetszenek nekem az írásaid, ettől függetlenül el kell mondanom, hogy ez nem így van! Ha nem találnám érdekesnek a témát, ha nem gondolkodtatna el az írásod, nyilván nem lennék itt. Egyszerűen csak máshogy látjuk. (S magam részéről szívesebben vagyok olyan gondolkodók közt, akik másként látják a világot, mint olyan "nemgondolkodók" közt, akik véletlenül pont azt szajkózzák amit magam is gondolok.)
S hogy még tovább menjek, a Szüret utáni könyvajánló pedig egyenesen "nagyontetszett" :)
Furcsa, hogy egy nemzetet, egy országot és a benne élő embereket még az oly meghitt és személyes alkalmak, mint a Mindenszentek és a Halottak napja is szétforgácsol, nem pedig összekovácsol. Szomorúan élem meg, hogy egy narancssárga kis földhözragadt zöldségféle és az ilyentájt hozzátartozó szokás…..
Operator 2013.11.02 11:27:58
Nagyon jó írás, igazán tetszik! A tartalmával azonban nem értek egyet. Ennek a "hiperkorrektnek" tűnő "mindenkinek igaza van" és "szeressük egymást gyerekek" hozzáállásnak sokszor van valódi békítő-segítő szerepe, ebben az esetben azonban inkább nincs. Sőt valójában nem is semleges ez a hozzáállás. A Haloween-el kapcsolatban látszólag az, de a "Haloweenfóbiás" kompenzálni kényszerülő temetőlátogatók kapcsán egyértelműen elmarasztaló. De miért?
Ez nem magyarsági kérdés, ez nem a nemzeti önérzet és nem a globalizáció kérdése ahogy igyekszel beállítani. Illetve igazából nyilván az, de ezen a síkon nincs probléma. Aki olyan mamlasz, hogy egy mesterségesen létrehozott valentinnappal le lehet nyúzni róla pénzt virágért, ilyenkor meg tökért, fizessen. Az ő döntése, s ha jól érzi magát, akkor jó döntést hozott. A boltos örül mert pénzt nyúlt le. Ő örül, mert amerikainak hiszi magát. Win-win. A probléma egy olyan síkon van, amiről a fenti írásban nem emlékeztél meg. Egyszerűen arról van szó, hogy vannak szokásaink, amelyek gyökeret adnak nekünk. Szokások, amiket az apáinktól örököltünk, akik az apáiktól kapták. Ezek azok a gyökerek, amelyekkel kapaszkodunk a viharban. A tradíciók, amelyek tartalommal töltik meg azokat az üres szavakat, amelyeket sokszor az összetartozás kapcsán hangoztatunk. Tradíciókat értelmetlenül nem szabad megtartani. Nem szabad pl. nyereg alatt puhítani a húst. számos problémát jelentene. Az étkezési szokásoknak a technika és az életvitelünk fejlődésével szükségszerűen változnia kell. De elhunyt szeretteinkről való megemlékezés történelmi tradíciója ilyen korosan is gyönyörű, csodálatos dolog, s egyelőre nincs olyan célszerűségi korlát, ami miatt drasztikus változásra lenne szükség.
Mindez (az, hogy az örökség része, az, hogy tartalom húzódik meg mögötte) elmondható a Haloween esetében is. Azokban az országokban, ahol ez a tradíció. De nem nálunk.
De mi is akkor az a sík, ahol a probléma húzódik? Az az egyéni gondolkodás síkja. Nálunk vannak emberek, akik ész nélküli majmolással kezdenek viselkedésmintákat másolni. Függetlenül attól, hogy értenék-e miről szól az, függetlenül attól, hogy ez része-e a közösségnek, amelyben élnek. Azt gondolják, ettől válnak "nyugativá" ettől válnak "menővé". Persze nem bűn a tökfaragás. A ramadan-t nem muszlimként ünnepelni sem az. Egyszerű, csak nem szabad enni-inni, amig fent van a nap. Erről szól nem? (Hát nem) Vagy kezdjék el a nem zsidók is ünnepelni a hanukát. Hisz kell hozzá egy fura gyertyatartó meg valami fura kenyér talán. Erről szól nem? (Hát nem).
De amit végképp nem értek az az, hogy a cikkben a konfliktus "felelősévé" miért azokat teszed meg, akik szót emelnek az ész nélküli majmolás ellen. Egy közösség a történelem kezdete óta igyekszik szabályozni magát és tagjait különböző módon. Az erkölcs, a morál nem más, mint egy olyan szabályrendszer, amit a közösség tagjai írnak, s a közösség tagjai "kényszerítenek" ki azzal, hogy megszólnak, rosszallanak, elfordulnak stb. Ez így természetes. Ugye nem azt szeretnéd mondani, hogy egy közösség tagjainak nincs joga rosszallóan nyilatkozni akkor, amikor azt látják, hogy a közösség kezdi elveszíteni arculatát, hogy egyre nehezebb megválaszolni a "mi jellemző" és a "mi tipikus" jellegű kérdéseket? Ugye nem azt akarod mondani, hogy míg másolni természetes és igazán elfogadható, addig majmolás ellen szót emelni bűn?
Azt hiszem, Sidi bou said lakói jogosan szólhatnának az első piros-fekete ház megjelenésekor. S ez így van jól.
S a végére csak egy utolsó megjegyzés, ami - bocsánat a kifejezésért - súlytalanná teszi az írás üzenetét: Komolyan azt firtatod hosszú sorokon keresztül, hogy mennyire szól a külsőségekről a gyertyagyújtás, s elmulasztod megvizsgálni, vajon miért kezdenek töklámpást kirakni az emberek a házuk elé? Fel sem merül a kérdés, miszerint ez esetleg kizárólag a külsőségekről szól főleg akkor, amikor Te is utalsz rá: A tökfaragók többségének fogalma sincs, honnan származik a szokás, amit majmolnak, fogalmuk sincs a tartalmáról? No erre amolyan töklámpafaragós nyelven csak ennyit lehet írni: LOL ;-)

Egyébként az írás stílusa, nyelvezete tényleg értékes, élvezettel olvasható, gratulálok. (A tartalom is természetesen az, csak ott más véleményen vagyok) Magam részéről várom a következő írásokat!

Köszönöm!
Operator 2013.11.02 15:31:16
@RNDentist: Kedves RNDentist,

Köszönöm a választ! Sok ponton egyetértek azzal, amit írsz. Őszintén. Valójában talán nem is mondunk mindenben ellent egymásnak, csupán mást és mást emelünk ki a téma kapcsán. Ez pedig valószínűleg elsősorban annak köszönhető, hogy a más szemmel vizsgáljuk a világot.
Számomra fontos, s sokat elmond egy emberről az, hogy a döntéseit és a cselekedeteit mi határozza meg elsősorban, illetve mi milyen mértékben határozza meg a lépéseit. Tehetünk valamit azért, mert önmagunk számára fontos (egy iskola környékén soha nem hajtanék gyorsan, akkor sem, ha ez jogszabály (tábla) alapján lehetséges volna). Tehetünk valamit azért, mert külső szabály vagy erő kényszerít rá (jól belátható, széles, egyenes úton jó autóval csak azért nem hajtok gyorsabban mert azt szabály kényszeríti ki). Tehetünk valamit azért, mert a divat diktálja. (Nyilván 1000 dolog van még). S emberek és emberek közt hatalmas különbség van abból a szempontból, hogy melyiknek mekkora teret enged.
Nos igen, tisztelem azokat az embereket, akiknek erős belső tartásuk van, erős belső véleménnyel. Akkor is tisztelem őket, ha a szabályuk, a véleményük az enyémmel nem egyezik meg.
Nem tudom tisztelni azokat az embereket, akiket a divat határoz meg, pontosabban, akik a divat alapján határozzák meg magukat. Akkor sem, ha az aktuális divatnak köszönhetően éppen azt mondja, amit én.
Ezelőtt X évvel közelítőleg senki nem faragott tököt. Senki nem bújt félelmetes jelmezbe. Az első alkalommal, amikor ezt megtette... Vajon mi motiválhatta? Nagy valószínűséggel a divat, az, hogy a szomszéd is menő tököket rakott ki előző évben. Vagy meg akart felelni valaminek, vagy hirtelen a reklámoknak, amerikai filmeknek, a szomszédnak köszönhetően "cool"-nak kezdte érezni azt a dolgot, amit előtte nem.
Ha megkérdeznéd, engem befolyásol-e a divat, azt felelném: sajnos nagyon is. Még olyan esetekben is, amikor meg vagyok győződve róla, hogy független vagyok tőle! Ugyanakkor számomra vannak "szent" dolgok:
Elhunyt szeretteink ünnepe, a karácsony stb. Olyan apró rejtett pontjai az életnek, amit egyszerűen nem lehet divatnak alávetni. Nem szabad, hogy a karácsonyt az amerikai italgyártó vagy a nagy üzletláncok kisajátítsák...
Egy szó mint száz: vannak, akikre igaz a "neked a divat mondja meg, hogy ki vagy" leírás s vannak, akikre nem. Ezzel persze nincs baj. De azért kérlek ne haragudj azokra, akik ezt a néhány "szent" esetet igyekeznek a divatozás "fölé" helyezni, s szóvá teszik azt, ha valaki "kommercializálja", lealacsonyítja, ellaposítja az alkalmat (akár tökfaragással, akár gesztenyével, akár bármivel). A belső tartás, a stabil értékek által vezérelt személyiség értékek. Nem baj, ha erre olykor-olykor felhívják a figyelmet. A hagyományőrzés, a tradíció tisztelete fontos. Kontinuitást biztosít. Nem lehet értelmetlenül és mindenhol ragaszkodni hozzá, de vannak pontok, ahol igen. Ne nevessük ki azt, aki "csak azért sem" farag tököt. Mert Ő legalább kiemeli a fejét abból a sodrásból amit a nyugati propaganda, a divat jelent. S véleményt fogalmaz meg. Érték ez!
No, de igazából túlbeszéltük. :)

Még1x köszönöm a választ és tényleg várom az újabb írásokat!
Manapság egyre divatosabbá válik az a téves nézet, hogy a buzik is emberek, és hogy őket is édesanya szülte. Egyre több meleg bújik elő, vonul fel, aztán még nekik áll feljebb, ha a normális emberek nyíltan lerohadtbuzizzák, ratyizzák vagy köcsögözik őket. Lassan már meg sem lehet rugdosni a buzikat…..
Operator 2013.10.09 10:11:46
A demokrácia és a szabadság nem azt jelenti, hogy mindenki azt tesz, amit akar. A demokrácia azt jelenti, hogy szabályokat hozunk, közösen. Ebben persze ott van, hogy a kisebbségeknek általában korlátozni kell a szokásaikat. A naturisták csak kijelölt helyen meztelenkedhetnek, mert a többség nem kér az utcán meztelenkedésből. A dohányosok csak kijelölt helyen dohányozhatnak, mert a többség nem kér az épületben dohányzásból. A sportrepülők lakott település felett korlátozottan repülhetnek, mert a többség nem kér a kertjük felett közvetlenül áthúzó repülőkből. És még sorolhatnám. Ettől még senki nem utálja a naturistákat, a dohányosokat vagy a sportrepülőket. Sőt, nincs olyan ember, aki legalább egy jellemző, vágy vagy szokás miatt ne tartozna "kisebbséghez" s ne kellene korlátoznia magát. Ez az együttélés alapvető szabálya.
A cikk azért gusztustalan, mert ezt próbálja elmosni. Azt sugallja, hogy aki a homoszexualitás nyilvános gyakorlását korlátozná, az homofób:
"Ha nem muszáj, ne ismerd el, hogy utálod a buzikat... ...Inkább azt hozd fel, hogy téged "nem érdekel, ha a négy fal között csinálják, csak ne mutogassák magukat”. Ezzel azt a hamis benyomást keltheted az emberekben, mintha téged nem zavarna a buziság, csak annak közszemlére tétele....""
Demagóg és hazug! Nagyon! Igenis van, akinek ez a magatartás pont olyan, mint a többi kisebbséghez köthető magatartás (dohányzás, nyilvános meztelenkedés, 1000 decibeles tuning kipufogós autózás, korlátozás nélküli autós száguldozás stb.): Nincs vele probléma, de közterületen, nyilvános helyeken korlátozzuk őket. A többség érdekében.
Nézzük meg ezt a kisfilmet és döntsük el hogy elég extrémek-e a rúdtáncosok! Megosztani, "lájkolni" ér! Csatlakozz hozzánk Facebook-on is! Ha tetszett, nyomd meg a gombot! ..
Operator 2013.05.16 12:22:43
@braue: Nyilván az enyém is csak egy szubjektív vélemény, de nekem nagyon tetszik ez a sport. Tény, hogy nagyon kemény fizikai teljesítményt és komoly felkészülést, elszántságot kíván, tehát valódi nagybetűs sport. Ami az "extra" benne, hogy valóban hangsúlyozza a nőiességet, talán a csábítást is. De hát ettől szép! Szerintem attól, hogy egy nő azért (is) választja a rúdtáncot a hagyományos edzés, gyúrás, futás helyett/mellett, mert itt edzés közben NŐ lehet, vonzó, csábító stb., nem teszi őt "félprostivá". Éppen ellenkezőleg. Egyszerűen csak még inkább nővé (s természetesen sportemberré) :) S ezt még véletlenül sem szabad összekeverni a sztriptízzel, ahol vetkőzés közben kétszer körbepördül valaki a rúd körül. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
Szombaton délután átvonult a budapesti belvároson az utolsó Critical Mass. Már az újpesti rakparti gyülekezőnél látszott, hogy nagyon sokan, több tízezren gyűltek össze, hogy végigtekerjék a 16 kilométeres távot, amely Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca…..
Operator 2013.04.21 01:04:10
Autózom, Budapesten sosem bringázom. Ma letettem az autót, mert tudtam, lehetetlen lesz átjutni a városon. A bringások miatt vettem napijegyet és indultam hamarabb.. Tehát sz*pás volt bőven a rendezvény miatt. A dolgom végeztével beültem volna egy kávéházba, de az sajnos az út, és így a vonulás másik oldalán volt. Éppen kezdtem magamban agyalni, hová mehetnék, mert hát oda át nem jutok... És innen a lényeg: Oda sem értem a zebrához, már jött is egy zöld fölsős srác: "át akartok menni?" "Igen" abban a pillanatban állította meg a vonulást, hogy mi ketten átmehessünk. Az a tengernyi bringás pedig azonnal megállt. Ez volt az első "hoppá". Aztán ott a kávéház teraszáról néztem végig a vonulókat. Tükör lerúgós ökoterroristákat vártam, ehelyett mosolygós, szimpatikus fiatalokat, rengeteg vidám családot egészen pici illetve nagyobb gyermekekkel, és egészségtől kicsattanó idősebb generációt láttam. Ez volt a második "hoppá". Jó volt nézni. Szóval:
Köszönöm Nektek ezt a napot, a sok energiát amit a mosolyotoktól, és attól kaptam, hogy újra gyalog fedeztem fel a városom. Köszönöm, hogy küzdötök azért, hogy lehessen Budapesten is biztonsággal bringázni. Köszönöm, hogy megmutattátok, milyen sokan vannak, akik hisznek abban, hogy nem kell szennyezni ahhoz, hogy A-ból B-be eljussunk. Olyan reményteli volt az egész.
Eddig is mindig nagyon nagyon figyeltem rátok, de mostantól több mosolyt is teszek mellé :-) Egy autós (leendő bringás?)
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
Operator 2012.12.29 13:57:09
A közúti közlekedéssel kapcsolatban az a legnagyobb veszélyforrás, hogy hihetetlenül heterogén a résztvevők köre. Tapasztalt és tapasztalatlan közlekedők, lassú, de hirtelen irányváltásra képes (pl. kerékpár), illetve gyors közlekedők, kicsi és nagy járművek egyaránt részt vesznek benne. Mások a célok is. Van aki siet, van aki ráér. Mások a reakcióidők is, vannak idősek és vannak fiatalok. S ők mind jogosan, teljes értékű közlekedőként vesznek részt a forgalomban. Pontosan ezért fontos, hogy szabályok szerint történjen a közlekedés. Hogy mindenki tudja, mire számíthat. Engem biztosan nem hozott volna zavarba néhány majom a körforgóban. De egy idős bácsikát, egy fiatal, tapasztalatlan anyukát, ahol hátul éppen sír a gyerek a gyerekülésben? Ők reagálhatnak furcsán. Pedig nekik több joguk van ott közlekedni, mint bárkinek állatkodni. Mert ez a közutak rendeltetésszerű használata.
@Szabványok: Alapvetően igazad van, a driftelők nyugodtan korlátozhatják mások jogait, hisz nekik is vannak jogaik. A lényeg a hogyan. Ahogy itt páran leírták, akár a zárt pályás verseny, akár egy útszakasz lezárása hivatalos rendezéssel (futók, vagy rally miatt is lezárnak szakaszokat olykor olykor, nincs ezzel gond) stb. megoldás lehet. A lényeg, hogy biztosítással tegyék. Hogy az idős bácsika, a fiatal anyuka ne keveredhessen véletlenül se oda. Hogy ha törik az autó, törik a csont, csak azé törjön, aki ezt vállalta, s ne azé, aki véletlen belekeveredett, mert Mari néniéktől épp Gyula bácsiékhoz tartott, hogy átadja a születésnapi tortát.
Operator 2012.12.29 14:36:06
@Hekus:
Szia! Igen, nehéz megtalálni az egyensúlyt. Örök dilemma, ugye, hogy egy társasházban hány zajos bulit rendezhetsz egy évben. Mert jogod van bulizni, másnak meg jogában áll pihenni. A helyzet az, hogy az egyik csak a másik kárára mehet. Ebben kell egyensúly. Szerintem. A mi házunkban, amikor a fiatalok buliznak, kitesznek egy fehér A4-es lapot egy héttel korábban jelezve, hogy hangzavar lesz. Így mi is tudunk programot szervezni magunknak, mert aludni azt már nem tudnánk. Ez korrekt. Igen, ilyen alkalmakkor én alkalmazkodom. Amikor meg nem buliznak, mert érzik, hogy az már túl sok volna, ők alkalmazkodnak. Ez így megy. De szólnak. Jeleznek. Ahogy írtam, a futók szórakozásból lezárják a fél várost évente többször. Szívunk. De szólnak, így tudom, nem keveredek véletlenül oda.

Igen, semmi sincs ingyen. Szórakozhattok, baj lenne, ha ezt el akarná valaki venni tőletek. De a költségét Nektek kell megfizetni azzal, hogy hivatalosan lezáratjátok az utat, beneveztek pályaversenyre stb. Mert nem vagytok egyedül. S hidd el, én biztosan nem fogok morgolódni, ha kerülnöm kell egy csapatásotok miatt. Hisz jól érzitek magatokat, a fiatal anyuka biztonságban van, minden a helyére került.
Péntek délután váratlan sajtóközleménnyel lepett meg minket az NFM, amelyben a KRESZ módosításáról számolnak be. Lényegében négy ponton változik a szabálygyűjtemény: a saját ingatlan előtt parkolás, a lézerblokkolók, radartetektorok használata, a mentősáv és az…..
Operator 2012.08.24 17:46:57
@Pepejoe: Szerintem félreértetted! Nem arról van szó, hogy hogyan kerüld ki a balesetet. Arról, hogy mit tegyél, ha a baleset miatt "beáll" vagy "belassul" a pálya. Hová húzódj, hol kell helyet hagynod a mentést végző járműveknek. Ausztriában vezették be idén ezt a módszert, itt a magyarázó video:
www.youtube.com/watch?v=l1UbZFYuPEE

Szerintem róluk másoltuk, bár a visszajelzések alapján a mentősök azt mondják, jobb volt a régi rendszer (ahol a leállósávon mentek), elég egy bamba, aki nem húzódik félre és blokkolva van a mentő...
Operator 2012.08.24 17:54:06
@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): 2012.01.01 óta kötelező igazából. És hiába büntetnek, rosszak a tapasztalatok, nem működik.
www.autostat.hu/hirek/6729-fuetyuelnek-a-mentsavra-az-osztrakok.html
okosnet.hu/hu/hirek/okosnet/7434-problemak_vannak_a_mentosav_bevezetesevel_.html
Saját tapasztalat is az, hogy nehézkesen megy sajna.
Operator 2012.08.24 18:03:22
@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Igen, meg. Ami abból a szempontból nyilván jó, hogy legalább egységes a dolog, így egy magatartásformának kell rögzülni, nem kell máshogy reagálni az országhatárt átlépve. A sógor itt pontosan azt kell, hogy csinálja, mint otthon, s mint nekünk náluk.
Arról egyébként tudtok, hogy más országokban él-e ez a szabály itt a környéken?
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator 2012.07.15 18:04:21
TComment Angelina Jolie, a zombi 2012.05.24 05:48:00
Mit szólnának hozzá, ha Angelina Jolie-val tölthetnének egy éjszakát? Fel tudnák-e izgatni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator 2012.03.01 00:05:00
@tonalcar: Köszönöm. A kritika tényleg az érvrendszernek szól. Mert magam is vallom:
- senkit sem lehet szmogban élni kényszeríteni a lakóhelyén (lakjon a belvárosban vagy egy iparvárosban)
- az épített környezeti értékeinket óvni kell
- az olyan természeti/épített csodát mint a Duna-Parlament-Vár-Gellért-hegy egyszerűen óvni kell, élhetővé, megélhetővé kell tenni.
- s talán leginkább a mások nyugalmának és életének tiszteletben tartását

De az ezekkel járó terheket mindenkinek egységesen kell viselnie. A "nekem szabad másnak nem", "nekem autót KELL használnom míg más CSAK autózik" dolgot nagyon veszélyesnek és elfogadhatatlannak tartom...
Operator 2012.03.01 00:26:27
@szberci: Kedves szberci!

Először is egy technikai információ: A tegezés ebben a "fórumozós" világban nem a tiszteletlenség jele, hanem azé, hogy egy kis "közösség" tagjaiként osztjuk meg a gondolatokat. Egy társaság vagyunk, ezt jelenti. Ez egy ilyen műfaj. Olyan ez, mint a repülés, ott sincs magázódás, egyedül a gépet nem tegezzük.
A válaszod sajna nem változtatott azon a téren, hogy a hozzászólás borzasztóan önző. Te járhass autóval a belvárosban, de más ne. Te alkalmatlannak minősíted a BKV-t hogy használd, de más használja azt, ha be akar jutni a belvárosba... Evvan

Viszont örülök, hogy a végkövetkeztetésben végül egyetértünk, az önkritika az egyik legfontosabb dolog! :-)
Operator 2012.03.01 00:31:48
@szberci: Értettem én! Tudod, a második legfontosabb dolog érteni az iróniát! ;-)
Miért képzelik magukat az utak királyának? Mindent értek. Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Operator 2012.02.17 10:48:24
A probléma mindig ott van, amikor valaki azt hiszi magáról, hogy több joga van az utakon tartózkodni mint másnak. Amikor pl. egy furgonos védekezik az agresszív vezetés miatt, mindig azzal teszi legitimmé az agresszív magatartását, hogy "ő ugye dolgozik az utakon ezért siet, míg mások ugye..."
Míg mások? Míg mások mi? Személy szerint én meg tárgyalásról tárgyalásra rohanok egész nap. Nekem is úgy hatékony, ha jó sok tárgyalást lenyomok jó sok ügyféllel meg a csapatommal, abból jön a pénzem. Tehát keveset akarok az utakon tölteni két ügyfél közt. És? Ettől lehetek agresszív? Más meg szabadságot vesz ki, hogy mondjuk Budapestre felautózva megvásárolja mindazt, ami kell a lakásba, s egy napba kell sűrítenie a sok sok boltot, tehát rohan. És? Ettől lehet agresszív? A harmadik a gyereket viszi oviba, s siet, hogy még beérjen a kórházba a beteg rokonához, hogy ezt követően beérjen munkakezdésre. És? Ettől legyen agresszív?

Mindenkinek vannak megoldandó feladatai és komoly problémái, szívásfaktorai. Mindenkinek 24 órából áll egy nap, mindenki igyekszik csökkenteni azt az időt, amit nem hasznosan (értsd az utakon) tölt el. Tehát mindenki számára, aki ezzel védekezik: A te időd sem fontosabb másénál, a KRESZ rád is pont annyira vonatkozik, mint másra, te sem vagy fontosabb vagy felsőbbrendű az utakon.
(Egyébként szerintem a furgonosok közt sincs több barom, mint általában, csak ha a tárgyalásra siető Passatos vág be eléd, az valahogy kevésbé látványos, mint ha azt egy fehér furgon teszi, s visszafelé, ha egy fehér furgonos normálisan megy, nem csettintünk elismerően, viszont ha agresszív barom, az azonnal feltűnik)
Operator 2012.02.17 11:04:14
@Hurrá Torpedó: Nem bántás, és nem beszólás! A közgazdaságtan negatív externáliának hívja azt, amiről beszélsz. Amikor a tevékenységed olyan "költséget", extra terhet generál, amit nem te, hanem a társadalom egésze fizet meg. Te jobban jársz tehát, a társadalom rosszabbul, mint azt a tevékenység maga indokolná. Egy transzparensebb példán keresztül bemutatva: A homokot szállító fuvaros pontosan a Te logikád mentén pakolja meg maximumig, vagy fölé az autóját. "Tegyetek még rá Sanyi, ne kelljen má' kécce fordúni, me' az sok píz." Ezért nagyobb a tengelyterhelése az autójának a megengedettnél, s ezért vágja haza az utakat, alakítja ki a nyomvályúkat. Az utak redbetételét pedig ugye mi együtt fizetjük majd ki. Ő spórol, mi meg fizetünk.
Fogadjuk el, hogy a 90 nem véletlen 90, ahogy a 110 és az 50 sem. Ha Te gyorsabban vezetsz, az statisztikailag rizikófaktor, költség (akár emberi életben, egészségben mérve is) jelent a társadalomnak. Tehát Te spórolsz, mi fizetünk (nem feltétlenül és közvetlenül pénzzel).
Az egyetlen megoldás erre az externáliák internalizálása: A rendőrnek meg kell fognia Téged, hogy előbb-utóbb belásd, drágább neked a büntetés, mint hogy két nap alatt végezd el a feladatot s közben normálisan közlekedj.
Képzeld el, ha egy zenekar a szomszédságodban egész nap próbálna, de nem hagyná abba, hanem még éjfélkor is zajongna, mert azzal a két napi próbát egy napba sikerült beleszorítani. Ugye?

Mégegyszer, nem beszólás, nem bántás, csak egy másik aspektusa a dolgoknak!
Operator 2012.02.17 11:06:02
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
"...,koztuk is vannka bunkok, mint ahogy barmelyik tobbi csoport resztvevoi kozt is..."
Teljesen egyetértek!
Imádja Orbán Viktort, és közben azt gondolja, hogy jobb lenne, ha Európa visszavenne, hiszen itt arcoskodnak nekünk, miközben náluk verik a négereket? Ha azt hallja, "külföldi", rögtön az jut eszébe, hogy "holdudvar, szoknya, kettős mérce"? Önnek sosem…..
Operator 2012.02.14 16:34:00
@gabóapó: Nincs kizárva amit írsz, mert míg a viktorkirály menetben még sírt, hogy nincs pénze hitelt törleszteni, azon a hétvégén Pataky mester Bécsből Dubai-ba repült pihenni, vásárolgatni (A Facebook tanulsága szerint látható volt többek közt a Mall of the Emirates-ben is). Azon a héten volt a Dubai Shopping Festival hajrája, a szállodaárak az egekben voltak, a jegyárak szintén az egekben. Szegényke, miből fizette vajon mindezt, azzal a sok hitellel a vállán?
Operator 2012.02.14 16:53:16
@Hó apó: Jól van na, igazad van, én vagyok a szűklátokörű libárbolsevik európai internacionalista spekuláns nagytőkés! Meg kell tanulnom végre, hogy Pataky-nak igaza volt: "Viktor csodákat tesz"!
De Te is szégyellhetnéd magad! Élcelődsz itt a "47.000 Forintból meg lehet élni" kijelentésen, pedig tudhatnád, hogy nem Matolcsy tehet róla, hogy ez kiszaladt a száján, hanem az EMÚTNYÓCÉV! Ne legyél már ennyire ortodox!

Na megyek virágot keresni :)
Mire van szüksége a magyar autósnak 2012-ben? Területi alapú rendszámra. A véletlenre sem bíztuk: megkérdeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályát, hogy akkor most, Tornóczky Anita szava járásával élve, ezt most így hogy? A válasz…..
Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk. Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a…..
Operator 2011.12.27 13:52:00
Ahogy olvastam a gondolataitokat, az jutott eszembe, hogy bizony az autós/motoros stb. közlekedés sokkal több, mint a szabályok betartásával történő gépjárművezetés. Mert van az írott szabályokon felül, azoknak nem ellentmondva egy olyan morál, vagy "hívjuk akárhogy" íratlan szabályrendszer, amit idővel illene elsajátítania mindenkinek. Ahogy sokan írtátok már:
- nincs előírva sehol, de ha utolér egy másik autó a ködben, lekapcsolom a ködzárófényt, hogy ne vakítsam el
- nincs előírva sehol, de ha sötétben 60 Km/h-val poroszkálok s így nincs szükségem a távolsági fényszóró használatára, ha utolér egy másik autó, csak felkapcsolom a refit, hisz' ő miattam nem tudja kapcsolni a sajátját, had lássa, mikor előzhet, mikor nem
- nincs előírva sehol, de nem állok be 50 Km/h-val egy másik 50 Km/h-val haladó autó mellé párhuzamos közlekedés esetén, s ezzel nem alakítok ki egy "blokádot" még akkor sem, ha a megengedett maximummal haladunk.
- hiába megyek 130 Km/h-val autópályán, nem vágódok ki a belső sávba, ezzel hirtelen fékezésre késztetve az ott haladót még akkor sem, ha tudom, szabályosan nem jöhetne gyorsabban nálam.

Szóval összességében, amit nem szeretek: Ha valaki a szabályokat maximálisan betartva követ el udvariatlan, - mondjuk ki - bunkó dolgokat, miközben a közlekedés Grál lovagjának próbál tűnni, hangsúlyozva, hogy nem hágott át egy írott szabályt sem.
De azt is tegyük gyorsan hozzá, hogy úgy érzem, a többség még mindig normális.
Izgalmas percek, rengeteg érdekes vendég, sok kínos kérdés és Dömsödi Gábor, akit nem engedtek be a sajtóbeszélgetésre.Kapcsolódó cikkünk blogposztja...
Operator 2011.11.12 20:33:57
@Winkler Róbert:

Statisztikai hibahatáron belül lévő kisebbségtől eltekintve szerintem senki nem mondta itt a belsőségen azt, hogy nem lenne valós probléma mindaz, amit itt az Autóklub kapcsán feszegettek. Sőt, azt gondolom, nagyon hasznos, hogy fény derül az ilyen visszásságokra, és a legkomolyabb autós közösségi oldalként meg is kellett tennetek, hogy közlitek! Ez így tök jó!

A probléma annyi, hogy attól még, hogy az Autóklub egy rothadó pénzlenyúló valami lett, Dömsödi gerinctelenül járt el. Kicsit olyan Ő most, mint a védelmi pénzt szedő Maffiózó, aki közölte egy üzlet tulajdonosával hogy nem megfelelő a biztonsági felszerelése és szívesen segítene az üzlet biztonságának javításában. Az üzletvezető nemet mondott, s Ő most szétveri azt az üzletet, amelyik nem volt hajlandó fizetni. Attól még, hogy az üzlet, amit szétver egy velejéig romlott valami, és épp itt volt az ideje megbüntetni őket, a maffiózó még egy bűnöző, aki ugyancsak gyomorforgató módon jár el.

Nagyjából ezt fogalmazták itt meg sokan, ki-ki saját vérmérséklete szerint, s csak jeleztük, hogy Ti, akiket szeretünk és olvasunk, ne azonosuljatok Gumigerinc Úrral, ne váljatok a büntető hadjárata eszközévé, ne legyetek az üzletet szétverő maffiózó kápói.

Világbéke :)
Operator 2011.11.12 21:26:03
@conmorientes: Jaj, szerintem félreértettél! Vinkler Róbertnek válaszoltam egy hozzászólására, s igazából a TC viselkedése kapcsán "javasoltam" hogy ők ne legyenek Dömsödi Gábor hadjáratának eszközei, nem neked.
130-cal megy, bebetonozták a belső sávba. Ki nem mozdulna onnan, hiszen gyorsabban úgysem mehet senki. És akkor megjelenik 200-zal a BMW-s, balra indexel és villog. Kezdődik a harc!..
  Fullasztó tömeg verődött össze a Land Rover standjánál a DC100-as leleplezésénél, pedig gálánsak voltak a britek, előre megmutatták fényképen, mire számíthatunk a rongyok alatt. Csakhogy két lepelbe burkolt prototípust hoztak ki Frankfurtba, ami némi izgalomra adott okot.…..
Operator 2011.09.16 20:44:46
@dennisthemenace: Igazad van, téves volt az információm. Beszéltem a kedves barátommal aki a hadseregnél dolgozik s azt mondta, az ő információja az, hogy hosszú távú döntést hoztak a cseréről. Első körben kizárólag a külföldi missziókban cserélik le az említett típusokat, majd fokozatosan vonják ki, de tény, hogy évek alatt. Szóval elnézést a tévedésért!
Belsőség A majdnem autó 2011.09.06 09:46:00
  A cél nyilvánvalóan nem reprezentálás vagy bármiféle örömautózás lesz, mert arra alkalmatlan, nem is arra készítették. A haszonállat szerepkörét azonban majdnem hibák nélkül valósítja meg - majdnem tökéletesen a majdnem autó. Majdnem ajánlom is bárkinek. De…..