Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hexer

0 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kiszereltük a benzinmotort a helyéről és kiválasztottuk a villanymotort és a hozzá tartozó vezérlőt. Így végre elkezdhettünk foglalkozni azzal, hogy hogyan töltjük fel a kis másfél literes helyén tátongó űrt. Leginkább villamosmérnökök vagyunk, viszonylag kevés tapasztalatunk van gépészeti tervezés…..
És ez a valaki nem én vagyok. Egyrészt azért, mert bennem nem az a menő, hogy ügyesen újitok fel motort, hanem az, hogy 14 éve szerepelek kisebb-nagyobb kihagyásokkal a tévében tüskésre ragasztott hajjal, és még mindig nem esett le a fejbőröm a koponyacsontomról.  Másrészt viszont azért se én…..
Hexer 2016.03.11 03:14:46
@nem kéne...: ha nem tevedek a kormanyoszlopot akos rakta be. kormanymu e46nak megfelelo pozicioba volt ;)
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
Sorsszerűen ma, a 35. születésnapomon, Augusztus 30-án, a 30. Hangyász hétfőben jelenthetem be, hogy a projekt ebek harmincadjára jutott. Ahogy többször is ígértem itt korábban, az nem volt kérdés, hogy ezen a napon elhozom-e a Datsunt az Adorján-Hexer Művektől, csak az volt a…..
Hexer 2012.08.30 18:33:38
@lipi88: @protézisesh: @acélváz:

Long story short...a kaszni es futomu jelenelgi allapota (tudjuk mibol indult ki) kevesebb mint 600.000-be kerult + alapanyag. Realisan valahol 1200-1500 ora felett van egyeni munka benne, nincs az a diakmunkas aki ennyiert barmit is elvalalna, fogent nem azt hogy rekalm helyett fikazast kap.

Sajnos meg igy is draga a tulajnak, meg lassan keszul. Ebbol se megleni se muhely fentartani nem lehet.

Osszegzes:
Eltoltve: 600.000
Belerakva: 1200-1500 munkaora (~500 Ft/ora)
Vegeredmeny: tul dragan es lassan dolgozunk...

Ps: 2 kormanyosszekoto, 1 kormanyoszlop es 1 db elso futomucsavar hianyzik a kvazi versenykesz futomuhoz, a kasznihoz egy tabla alulemez padlonak...elso hutotarto - orrtarto keret atalakitasa...
Hű, na, nem próbálnám meg egyesével megválaszolni a sok hasonló kommentet, legyen ez egy afféle válaszgyűjtő-komment, egyben külön poszt. Kérem kacagni az ironikus hangvételen, igazából nagyra értékelem, hogy ilyen marha sokan követitek az eseményeket, és hozzászóltok. A…..
Hexer 2012.07.11 22:24:19
@acélváz: A motor ki/be szerelhetosege meglepoen egyszeru, a kis alagutbol egyszeruen elohuzhato. gyarcsatlakozasok meg a tulajtol fugneke...sok zsozsos tortenetek azok, DTM-es 36-labas atvezeto, viz, olajta gyorcsati, kipufogora...a vegen osszejon kozel egy milla.

Az oldalso merevito nem vegleges, egy elkepzeles volt mert eloszor az alagutban akrtuk vezetni a kupufogot es kellet a hely, most hogy shleby cobras lessz az auto (karotta banatara) atalkithato.

Mas...Zartszelvenyt a leftobb kisszerias sportkocsi gyarto eloszeretettel hasznalta, ferrari 208-308, lambok is.
A csovek meg nem nyarsalnak fel senkit, csak ha felig vannka meghegesztve vagy valaki ejjel mig ures a muhely bevagja oket. Ezek hidegen megmunkalt varatmentes csovek, ebbol adodik hogy elob fonsz ra masnit mint eltorjon vagy szetszakitsa a hegesztest. Hegesztenel csak anyagfaradas vagy folyamatos rezges hatasara toprik, de hirtelen fellepo ero hatasara elobb kihajlik.

Ettol fuggetlenul egy versenyautoba nem terveznek gyurodozonat, kiveve ha a szabalyzat nem irja elo, a kaszni elsodleges szerepe hogy a ket futomu bekotest a leheto leg mervebben tartsa a terben egymashoz kepest, e kozben nyilvan az utaster is komoly ellenalast mutat a deformaciora.
Szamomra a cel hogy a kaszni kelloen merev legyen es ha balaset van akkor kulso serelmi nyomoktol mentesen szedjek ki az utast...az hogy a lepe, maja, szive reg leszakadt mas teszta.
Hexer 2012.06.12 19:33:58
@pizo: A huto a normal helyen, az elso merevito X elott lesz...majd meg meglatjuk hogy az orral hogy egyezik de valoszinu dontott pozocioban.

@Poita not Peter!: Delutan 6-7 kozt mar nem illo bogetni a flexet ha szomszedok is vannak...munkajabol kifolyolag Gabor delutan-este er hozzank.

@whale: A sok szep elem es nagy darabok a muanyagos kedveert lettek beszerelve, hogy tudja ujragyartani az elso sarvedoket...

@betula66: Maradjunk annyiban hogy az auto ugy erkezett, hogy kb 1 honapnyi kasznimunka van rajta, alapvetoen minden a helyen meg a kormanymuvet kell elhelyzni es par aprosagot a helyere tenni. Ehez kepest mikor meglattam hat elszornyulkodtem es kijelentettem hogy vagy elolrol kezdjuk es egy rendes versenyautot epitunk vagy meg az arrebtolasaban sem segitek. Utolagos eggyezkedes es plazmavagas utan folyamatosan egyre nagyobb reszet ujra kellet epiteni az autonak, vagy a hanyag munka, rosz elkepzeles vagy alkalmatlan es rosz kialakitas miatt. Ez azt jelenti, hogy a masnak kifizetett munkat dobtunk a meh-be.

@novothauto: Ha rajtam mulik nem lesz emeles, ez versenyauto, sok utcai tuningauto van alacsonyabban es hasznalhato (kell a hohernak de lehet kozlekedni vele ha muszaly), ezen az auton a futomu egy adott magassghoz lett tervezve, 8cm meg boven eleg, palyara meg nem is szamit soknak. Egy normal cigis doboz magassaga.

Cel szentesiti az ezkozt, sajnos elotunk nem a megfelelo sorrendben epult az auto, ezert kell a sarvedoket ujragyartani es ezert kell a geptetot is ujragyartani.
Hexer 2012.06.12 20:10:27
@novothauto: Mostmar alig maradt olyna resze az autonak amit mas csinalt.

Ha lemered egy golf4-octavia motorburkolatat a foldtol meglepo erteket latsz...30mm ultetessel (ez nem tuning csak ne nezzen ki ostoban egy 17-es kerek amivel azt a 20km magyar szerpenztitn lehet elvezni) 9-10cm kozt van, egy tok hasznalhato utcai auto ehez kepest vajpuga rugokkal.

Van benne valami...en meg adorjan faragjuk a vasat es neha nehez megalni hogy ne irjunk...

Ps.: kuszob 10cm magasan lesz es a motor koruli "bolcso" is. Az elso splitter nelkul a lokharito 12cm magasan van. Igy igazabol az auto kozepe a tengelyek kozt van 8cm magasan.
Hexer 2012.06.13 18:56:03
@ZYLO: Azert keszul lassan az auto mert sorozatosan apsosagokra megy az ido, mert amig valami nem 110%-os ujravagjuk es varunk mig legyartjak vagy megoldat talalunk, ez mind olyan aprosag amiert mukodnek azok az autok amit mi epitettunk.

Ha ezt a reszet a munkanak, amit presztizsbol vagy elvbol rakunk bele szamszerusitennek akkor az epites koltsege siman a duplaja lenne. Igy ezert epul ebben a ritmusban. De ervenyes ez az osszes autora amit keszitunk, amig nincs kesz 110%-osra nem viheti el a tulaj, ami bejott csak hibatlan allapotba, kifizetve tavozik. Egyszeru oka van, ha 10-bol egy beokad akkor tobben fognak arrol hallani mint a maradek 9 autorol ami hibamentesen mukodik.

Es ez idobe kerul!!!
Lassan egy hónapja posztoltam ki a Facebookra a Hangyászban ülő vigyorgó fejem, alatta egy olyan lábbal, aminek a talpa épp a kipufogó-leömlő talpával talpalt össze. Úgy alakultak a dolgok a térben, hogy a 350Z motor és a hozzá való leömlő éppen oda került, ahová a…..
Hexer 2012.03.21 01:30:19
@fogash: Na vegyuk sorra:

-Lenyegtelen hogy van vagy nincs benne uzemanyag...fsi motorok is levegot szivnak. Az osszenyitast szivo dieseleknel a 20 folotti kompreszio gondja okozza...fizikailag nincs hely.

-Dizel 14.7 (1-es lambdanal) kevereknel olyna feketo fustot okad hogy a mogote halado siman egyenesbevagja a kovetkezo kanyart, ugyanezt egy benzinesnel kb garantalt motorcseret eredmenyezne...dizel uzemanyag vezerlessel megy, benzines levego folytassal, igy mindig "szegenyen" jar a diesel.

-nagyon nem mindegy hogy hol tart az eges...mert ettol olvad a szelep, szakad szet, olvad a turbo es egyeb aprosagok...itt nem fog kopogni a motor, kis elogyujtas miatt, hanem ha makod van akkor ongyullad es akkor rakefeltel mert plazma allapotu plangfront indul el es megy at a dugon mint forro kes a vajon :) 2-3 fordulat alatt kuka (jellemzoen max terhelesen es magas fordulaton, piszok gyorsan tortenik).

@2-More:
-lambda szondat nem zavarja a homerseklet, inkabb a nyomas turdja eltolni az erteket.
-amikor a Hf 970 fokos akko baszhatjuk, legritkabb esetben eri el a 200 fok korneyket, alubol van es igencsak jo hutest kap + nyomasalatt tartjuk...igy kipufogo jaratoknal 120-130 fok korul van a forrasa + fagyallo meg 10-es ad hozza...mondjuk rontja a hovezeteset de ez van.
-kipufogotol hogy jutottunk motor halara csorgeteseig? nekem meg nem sikerult hamutalat gyartani...bar lattam mar poruljart motorokat...meg a fotengely cseszet is elrepesztette.

Ha mar meglovagoltad a leomlo anyaga es hengerfej anyaga kulombseget es hotagulast akkor inkabb azt kellet volna ecetelgetned hogy pl 10es helyett 12-13-es lyukakat furni a leomlore hogy tudjon hova maszkalni a nhegerfejen ha telitalpal van felcsavarava...lattam mar olyant ahol nem sikerult es boldogan mentestol tepte ki a csavart a hengerfejbol...

@qmatch: no ez egy nagyon jo hozzaszolas...jo meglatas!
engem is erdekelne hogy ezek hogy befolyasoljak a tortenetet.
Hexer 2012.03.21 22:14:34
@Dragon.22: ez igy van, kosz a magyarazatot...kicsit koran volt mar mire vegigolvastam a posztokat es megmergeztek :)
Pont egy hete okoskodtam itt arról, hogy a versenyautó mindig alulról felfelé építkezik, mert mindennek az alapja az, hogy a 4 kerék megfelelő felületen és megfelelő szögben érintkezzen a talajjal. De persze tévedtem. Ez ugyanis a versenymodellek építkezésének alapja. Az igazi…..
Hexer 2012.02.28 23:12:40
@Nínó Karotta: Ezt azert megcafolnam :)
Nemsokara uj szobatarsat kap a Hangyasz, helyetcserel a v8-as e36 a drift Mustangal, ez is a szezonra valo felkeszitesre erkezik, kint meg Nissanok allnak tobbsegben (skyline gtr, sunny gti-r).
Hexer 2012.03.02 23:28:34
@2-More: A poen hogy az a vall a kilepeskor direkt van kialakitva, igy a visszaramlast gatolja = tobb loero.
Sot, ezt meg meg lehet fejelni egy allithato talpal, amit fel le lehet huzogatni hogy megtalaja az ember hol mekkora tulfedes az idealis...alltalaban a port felett 4-5mm es alatta 2mm kozul jo a tulfede. Ez turbos szivo vagy barmiamsra ervenyes.

Ha mar valami van atalakitani nem nagy kunszt, epp ma progiztunk egy nissan-t amin egy altalam atfaragott tomei leomlo van...jo. Most keszul egy atfaragott rb30 leomlo mert gyarilag szar volt es szetrepedt, felet ujragyartom, mert a tobbi hibatlan. Sokszor megeri kinai fos leomlot venni, ethegeszteni es nemi utomunkaval hibatlan lesz. Anyiba kerul megvenni ezeket szalitassal egyut mint amenyiert meg az alapanyagot sem tudjuk megvenni...talan meg a vizvagas kijon...de semmi tobb. Kvazi alapanyagnak inkabb ebay-en kell elomlot venni szetvagni es ujat mint elmenni a vasba.

Leomlo hoszahoz csak a kivant fordulatszam es vezermutengely fokolasa kell (ugy 90%-ban...), a tobbi mar csak az ennek felerositeset vagy gynegiteset valtoztatja, de alapvetoen nem. Igazabol cso atmerojevel es a kolektorral lehet elkottazni a dolgot...de mindketod marhara szarul kell csinlani hogy ne legyen jobb mint barmi gyari.

Nekem van olyan motorom ami 800 lo felett van kop kinai hajtokarokkal, nem altattuk magunk hogy amcsibol jo cucc lesz, direkt kinabol vettuk, e jo.
Nem eredendoen szar minden ami onna jon, csak ha ocson szart gyartanak ok is mint mindneki...rajtad all mit veszel.
Az elmúlt hét nem hozott jelentős előrelépést, de fontos apróságok történtek. Némelyik jó irányba. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy megvannak a végső koordináták, lehet futóművet, majd arra motort, közéjük pedig vázat építeni. A hét örömhíre az, hogy Zoli…..
Hexer 2012.02.14 16:56:39
@Tizenkettő: Igen, kicsit maceras szerelni a ket elso dobozban a nyomtavot, de remenyunk szerint egyszer megvan es vege, nagyon nincs miert azt valtoztatni, mondjuk meg a bekotes magassagon lehet kesobiekben valtoztatni, de annka is a valtoztatasa a csonklavany oldalon kezenfekvobb.

Azert lettek ilyen zartak mert az elsok kozott lesz egy masik zartszelveny amire a kormanymu kerul (es ha fa kerul utba az lesz az elso ami megallitja meg a motor elott), a hatso kvazi tetejere kerul a motortarto konzol igy egesz mereven kell tartanak mindent. Remelhetoleg jovo hetre mar nem levegobe kell beszelni es kezenfekvo kepekel is szolgalhatunk.
Majdnem úgy lett, hogy poszt helyett egy "Betegség miatt zárva" tábla fityeg a Közlönyön, de Adorján nem bírt magával, és lázmérővel a hóna alatt számolt egy kis váltóáttételt. Nagy szerencse ez mindannyiunknak, különben itt most az Ackermann-kormánygeometria mélységeivel…..
Hexer 2012.01.31 22:33:52
@Macskavirág:
Jaja...makulatlan a progi, csak neha kicsit maceras a hasznalata ha mas otora hasznaljuk, meg neha befagy.
Kicsit ha tudsz faragj ezen es makulatlan, igy is.

@wpwr: en is tudok ilyent, potom 500.000-ert gyart ebmerunk szervos kormanymuvet. Racsingos, es baromikemeny, de jelenleg ertelmetlenul draga. Valoszinu e46 kormanymu lesz hasznalva, vagy 1-es szeriabol.

Mindentol fuggetlen egesz halovany a valto, foleg 5-6 fokozatban ahol egy turbos autoba szepen muzsikalna de szivora...
1-es hasznalhatatlan, igy marad egy 4 sebesseges valto...jovore valtoepites :D
Pozitivum, ehez a valtohoz letezik atalakito szekire.
Csütörtök este két férfit cipeltem haza, hogy szalonnás hamburger felett a Hangyász felfüggesztésének ívein és szögein elmélkedjünk. Jó volt, ha nem is mondanám, hogy készen vagyunk. Az egyszer biztos, hogy elvileg nem lehetetlen viszonylag épeszű megoldást találni, olyat, ahol…..
Hexer 2012.01.18 01:51:34
@Stump András: Akkor a ket utolso gorbenel az volt a meredek also felfutas...eleg pattogos lesz akkor.

@tükörfúró: Sajnos ez magaval vonna hogy megporbaljuk megolni karotta gazdat...csak csonkalvany atalakitassal lehet jelen esetbe es nem kivanjuk melgitgetni a mar meglevo lekovacsolt vasdarabunkat.

@w a s d: En mar pakoltam par auto ala AVO gatlokat, mit is mondjak, sajatom ala is az megy. De csak 2-way vagy 3 ha van ra keret.

Ps, epp minap probalgattunk egy EVO-t, alatt KW club sport volt, 3-utas (3-way adjustable), hat odabasz...nem veleteln 3-4000 airo. (nyilvan kelloen jol beallitva a nagyobbik ringre)
Ma délben a menzán Csikós kolléga megkérdezett, tudom-e, hogy mennyit futott a múlt heti Hangyász Hétfő. – Nem én – feleltem, és felidéztem magamban a levelet, amiben beküldtem a posztot a TC levlistájára "2000 jól megérdemelt oldalletöltés" felütéssel. Nagyjából ennyire…..
Hexer 2012.01.11 12:32:13
@2-More: kikerem magamnak...az egy neon foglalat volt :D

@Rák Attantam: nagyon jo a sorrend, sajnos jellemzoen higaz, a vegere oda lehet tenni hogy egy felszemu, felkezu helyere hegeszti :)

@RRSS2: Akarni nem akarunk, de valoszinu a hosszu allas es sanyar tarolas miatt lesz itt motorszereles is

nm es m2 helyett a kukacoskodok kerveert: m^2

Ps.: nagy fek nem egy koridoert kell, hanem hogy a kovetkezo 10 korben is hasonlo idot erjunk el.
Heló, harmadik hangyász hétfő! Először is járjunk mind örömtáncot, mert eljött az év, amikor a Hangyász végre elkészül. Nem lehet máshogy, erre ne is vesztegessünk több szót, már így is csak 363 napunk van hátra. A két ünnep közt kilátogattam Adorjánékhoz, hogy a…..
Hexer 2012.01.04 09:47:53
@Castigliano: szivesen latunk, gondolom most vizsgaidoszak van nalad...
progi... hat amibe jol erzed magad es mondjuk lehet vem-et rakuldeni, ha nem is halosra de legalabb rudak igenybevetelere. Bar joresze a progiknak ezt mat tudja.
Hexer 2012.01.05 00:22:44
@tschangow: Igazad van, ellenben jelen esetben a vendeg hozta az alapanyagot.

Kozel 2 honap ment ra mire kitaltuk mi marad, mi atalakithato, es mit kell kukazni, folyamatos kompromiszumokkal, hogy a mar elvegzett es kifizetett munkabol minnel tobb maradjon, na ez eleg maceras.

Amit a kepekn lattok nem azt all ugy mert a levegoben lesz osszehegesztve szemre valami kiflexelt vasdarabokkal amit a muhelyben talatunk...
A foto kedveert lett osszedobalva, hogy lassatok es mi is lassuk nagysagrendileg mi hogy adja ki. Ami a futomuvet fogja tartani az lezerrel lesz kivagva CAD model alapjan es 1mm pontosan (gyarak 3-5mm-t adnak meg) sablonba a helyere hegesztve hogy hegesztes kozben-utan se deformalodjon.
Majd 2-3 het mulva mar erdekesebb kepek lesznek, amin mar epul is valami.
Hexer 2012.01.05 22:59:36
@Schütii: szerencse hogy nem driftre keszul, sajnos az nem a leggyorsabb megoldas a kanyarok abszolvalasara :)
Az úgy kezdődött, hogy kimentem a Driftgarage-ba, közösen feltalálni a bukócsövet. Mindjárt kész a gyerek, nem ölhetem meg magam, mielőtt meg tudná nézni apa vén verseny-Datsunját rendesen. Íme a mozgókép: És egy halk szusszanással kiengedtük a súlyos nördség…..
Hexer 2011.02.02 00:31:56
@Nínó Karotta:

Ha kifele jon az X akkor ahoz hogy beforduljon 2 dolognak kell totenie, egyik feltetlen, masik felteteles.

1. az x bekoteseinek tavolodni kell egymastol, ami alul azt jelenti hogy a kuszobbol ki kell szakitsa az A es B oszlopot, felul meg hogy az elso es hatso tornyot arrebb kell tolnia. Szerintem nem fog nagyon arrebmaszni semmi, ha megis akkor ugyis akkora pofont kaptal maga az utkozestol hogy neked mar mindegy a kaszni meg hasznalhataltan.

2. zomulnie kell az anyagnak, ami annyira eselytelen mint ahogy itt ulok, 40x1.5-os csonek a kihajlasa ha jol remlik 60-70 tonna, zomulese meg par szaz.

Ami tortenhet ha oldalrol jon a tamadas, hogy maga a szerkezet megrogy mert nem a kozepen kapja az utest, de en ezt inkabb gyurodesi zonanak takintenem ami tobbet segit mint egy merev fal, mert a kocsi kozepeig nem jon be.
Hihhhetetlen, hogy egyikük-másikuk mennyire béna, egyszerűen felfoghatatlan. Aztán vannak rendes szopógépek is, na, azok a legröhejesebbek. Formula–1-es pilóták „at their worst”. Vélemények az azonos című írásunkról...
Hexer 2010.11.11 20:44:29
A cím idézet C. G. Jung: A termeszek töredezett tudatalattija című munkájából, és egyben a legutóbbi látogatásom tökéletes összefoglalója. Hetek óta készülök kirakni ezt a videót a Hangyász aktuális állásáról, csak nem jutottam oda a munkától. És persze az…..
Hexer 2010.10.24 13:02:05
@Nínó Karotta: En sem a Z csonkalvanyara gondoltam hanem az sx-re, amihez rendelted feltehetoen a rugostagot es a lengokart. Ere lehet nagy feket meg ami kell rapakolni.

@Laslie_: a talaj dofezi pontot az felso es also forgaspont adja meg (nem a telo meghoszabitasa), azaz a telo teteje es az also gombcsuklo (most G-szem), ennek fugvenyebe kell nezni a kerekagy kozeppontjanak helyzetet es a kerek talajjal erintkezo kozeppontjat.
Ennek meg fugvenye az utanfutas merteke mert ez hatarozza meg az idealis poziciojat.
Az ackerman kialakitasa meg mas palya auton mint driften, ez meg palyara keszul.

Utanfutast kb 7-9 fok kozott, kerekdolest meg 2-3.5 fok koze kell beloni es utanna nezegetni mi merre legyen. Persze ez nagyban gumifuggo igy elobb a gumit kell kitalani hogy mivel mesz..mert nem mindegy hogy palyagumi xx falvastagsaggal vagy utcai slick.
Hexer 2010.10.24 23:40:35
@Leslie_: a rollcenter-nek semmi koze a dofesponthoz, vagy ahogy te irod a "dofespont egyeneshez". A rollcentert a teleszkop teteje, elobb emlitett ket forgaspont osszekoto egyenes, lengokat ket bekotesi pontja (nem a lengokar helyzete) es a kerek talajjal erintkezo kozeppontaj hatarozza meg. A roll center csak az auto hosszanti tengelyen mukodik es mukodese, ertelme hasonlit a stabilizatorhoz.

Ezt leszamitva meg a kerekagy pozicioja az also es felso forgaspontot osszekoto egyenestol vagy elore vagy hatra van eltolva, mert igy biztositjak hogy mikor kormanyzik az ember kiemeli az elejet es ezzel is elosegitik a viszatekeredest, ennek feltetele hogy legyen utanfutas.

Elsokerekes regebbi tipusu autoknal nem volt utanfutas es a kerekagy pont kozepre volt berakva hogy ne befolyasoljon semmit. Az ujjaknal mar adnak par fok utanfutast.
Két pont között a legrövidebb út az egyenes, de az utak valójában igen ritkán egyenesek - amelyek meg mégis, azok rohadt unalmasak. A világot behálózó utakat tervező mérnökök alapos számítások után tűzik ki az optimális vonalvezetést, keresztül az áthatolhatatlan hegyeken,…..
Kiderült hogy hova tünt a kompressziom, és miért füstölt annyira...Besnyi Tomi levette a hengerfejet, ami tökéletesnek tünt, aztán kifűzte a dugokat, és megértettünk mindent. A dugok szépen összeolvadtak, és okozta a kompressziohiányt, no meg az ultrabrutál…..
Szó esett már róla, hogy a driftgarázs Cosworth turbóit standalone (szabadon programozható, a gyáritól független) motorelektronika, VEMS hajtja. A döntés, hogy miért pont ezt használjuk, és miért nem valami mást - pl. DTA-at, Autronic-ot, OMEX-et, vagy, hogy két árban a végletet…..