Adatok
GalloG
3 bejegyzést írt és 73 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap eltűnődtem a lélektelen kapcsolatokon. Már, ha nevezhető egyáltalán kapcsolatnak az, amit férfi és nő űz egymással. Ugyanis nem több ez, mint komolytalannak tűnő játszadozás a nemek között, holott ott belül mégis ugyanarra vágyik mindenki.
Vegyük szemügyre a mai…..
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GalloG
2014.02.12 07:58:54
@Ninjaboy: Én a jogsi elvétellel is egyet értek, mert itthon bármekkora pénzbírság sem visszatartó erő - sajnos. Persze kis hibáért nem hónapokra, hanem mondjuk 1-2 hétre.
Én 30-cal megyek főúton is, ha 30-as táblát felejtenek kint, mert autósként nem feladatom az értelmét keresni, vitatni. Egyszerűen csak be kell tartani.
Sőt, zebránál álló gyalogost mindig átengedek, akármekkora a forgalom. Sőt, mindig használom az indexet, amikor kell. Stop táblánál éjjel kettőkor is megállok a kihalt városban. Stb.
Én 30-cal megyek főúton is, ha 30-as táblát felejtenek kint, mert autósként nem feladatom az értelmét keresni, vitatni. Egyszerűen csak be kell tartani.
Sőt, zebránál álló gyalogost mindig átengedek, akármekkora a forgalom. Sőt, mindig használom az indexet, amikor kell. Stop táblánál éjjel kettőkor is megállok a kihalt városban. Stb.
Panaszkodott-e valaha, bárki a Victorinox-bicskára, hogy rossz a színe, csúszik a fogantyúja, hogy évtizedek óta nem frissítik a formáját? Ugye nem. Mert alapjában véve jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mit gondolnak, hány kilométer utat lehet felújítani 100 milliárd forintból? Osszanak rögtön kettővel. És mennyit költenek autójavításra a kátyúk miatt?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Egy hétig erről áradoztam mindenkinek, aztán megtankoltuk és elővettük az árlistát.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
GalloG
2011.12.22 21:16:19
@fogash: Az ár azért nem jó, mert nem a cikkben szereplő autó "tudását" állítottad össze a másik márkánál, hanem egy Neked tetszőt. Így nem összehasonlíthatóak. Ezen felül ha nem kell a sok parasztvakítás, akkor minek pont a körbenéző parkolósegéd? Az azért nagyobb műmájerség, mint a távolságtartós tempomat...
Tegyük fel egyetértek azzal, hogy ez a felszereltség kielégítő egy autóban (igaz, nem látom át, miért lett a kombiból limuzin), akkor ugyan ezt a Fordnál odaadják 7 millióért. Tehát a vázolt 4-5 milliós különbözet megmaradt, továbbra is az a (részben szubjektív) kérdés, hogy van-e annyival jobb autó a BMW?
Sőt, ezek szerint minden mindegy, akkor a Suzuki ad Swiftet 4 millióért, az is elvisz bárhová és a minőségével sincs baj. Ott már 9 millió a differencia. Mert ugye arról volt szó, hogy ne flancoljunk, csak olyant vegyünk, amire valóban szükség van...
De tisztába téve, hogy ez részemről elvi vita, elárulom, hogy egy 20. évébe lépő Citroën XM dízel kombi automatával járok, legnagyobb megelégedésemre. Bőrüléssel, tempomattal.
Nem savanyú a szőlő, nem csak ilyenre telik, hanem ilyent akartam mindig is.
Tegyük fel egyetértek azzal, hogy ez a felszereltség kielégítő egy autóban (igaz, nem látom át, miért lett a kombiból limuzin), akkor ugyan ezt a Fordnál odaadják 7 millióért. Tehát a vázolt 4-5 milliós különbözet megmaradt, továbbra is az a (részben szubjektív) kérdés, hogy van-e annyival jobb autó a BMW?
Sőt, ezek szerint minden mindegy, akkor a Suzuki ad Swiftet 4 millióért, az is elvisz bárhová és a minőségével sincs baj. Ott már 9 millió a differencia. Mert ugye arról volt szó, hogy ne flancoljunk, csak olyant vegyünk, amire valóban szükség van...
De tisztába téve, hogy ez részemről elvi vita, elárulom, hogy egy 20. évébe lépő Citroën XM dízel kombi automatával járok, legnagyobb megelégedésemre. Bőrüléssel, tempomattal.
Nem savanyú a szőlő, nem csak ilyenre telik, hanem ilyent akartam mindig is.
GalloG
2011.12.22 21:22:41
@fogash: Jajj, elnézést, a választ lefelejtettem:
ennyi pénzért én Citroën C6 3.0 V6 HDI automatát hoznék haza, minden rendelhető extrájával.
Sem nem Fordot, pláne nem BMW-t. Ha mindenképp németet kell választanom, akkor E kombi dízel automata, légrugóval mindenképp. De azt sem adnak egy fillérrel sem olcsóbban a BMW-nél, sőt.
De azt is elárulom, hogy én autót csak használtan veszek. Az első pár év fantasztikus értékvesztését meghagyom másnak, lemondok a pukimentességről ennyi pénzért cserébe.
ennyi pénzért én Citroën C6 3.0 V6 HDI automatát hoznék haza, minden rendelhető extrájával.
Sem nem Fordot, pláne nem BMW-t. Ha mindenképp németet kell választanom, akkor E kombi dízel automata, légrugóval mindenképp. De azt sem adnak egy fillérrel sem olcsóbban a BMW-nél, sőt.
De azt is elárulom, hogy én autót csak használtan veszek. Az első pár év fantasztikus értékvesztését meghagyom másnak, lemondok a pukimentességről ennyi pénzért cserébe.
GalloG
2011.12.22 21:29:38
@tede: Ez nagyon igaz, lájkolom a hozzászólást!
Én érdekesség képen elolvasok mindent, de valóban mókás több száz hozzászóláson át olvasni a vitát, hogy ennyi pénzért mi a jobb vétel úgy, hogy a kommentelők 99%-ának biztos nem ilyen keretből lett a kocsija kiválasztva.
Én érdekesség képen elolvasok mindent, de valóban mókás több száz hozzászóláson át olvasni a vitát, hogy ennyi pénzért mi a jobb vétel úgy, hogy a kommentelők 99%-ának biztos nem ilyen keretből lett a kocsija kiválasztva.
Egy új modell sikere nem biztos, hogy mindig csak pénz kérdése. Az új Merivánál is a kis ötletek jelenthetik a sikert. ..
Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már…..
A formája remek, majd meglátjuk, mi lesz belőle
Minden valószínűség szerint ön egy folytatásos reality-show első részét olvashatja/láthatja most, érezze át a pillanat nagyszerűségét, főszerepben egy autóra emlékeztető tárgy, két hülye és kazalnyi szórakozás.
- Arra…..
Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám feltorlódó, kilencvenes tempóra limitált, és annak megfelelő útvonaltervvel útjára bocsátott sofőr baromi frusztrált lesz, ha nem éri el időben a kijelölt célt. Mai…..
A szakemberek általános véleménye a K-Jetronic befecskendezős, régi autókról – bontóban a helyük! Pedig nem olyan komplikáltak ám, a javításuk sem lehetetlen. Két jó példa – lássuk őket. Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG
2011.02.26 13:33:15
@BOSCHtechnikus: Ezt gondoltam, már az első cikk után, iskolában sem szakismeretet, sem szorgalmat, sem érdeklődést nem kap az ember fia. Én informatikus vagyok ( :-) tudom, manapság mindenki az), de a nagy átlagtól eltérően, Hozzád hasonlóan nekem is több 10 órámat viszi el az önképzés hetente, persze munkaidőn kívül. Sajnos az átlag magyar munkaidőn kívül nem akar tanulni (ha vállalkozó, ha alkalmazott, egyre megy), merthogy azért nem fizetnek. Az, hogy idővel többet hozhat az így megszerzett tudás, nem érdekli. Mondjuk én nem csak a pénzért tanulok (ahogy látom Te sem csak azért), hanem, mert érdekel, és szeretem, ha olyasmire is tudom a választ, amire sokan mások nem (a szakmámban).
Szóval jöhetnek még ilyen cikkek, ahogy az idő engedi. Engem hobbiként érdekel az autó diagnosztika-javítás. Meg persze látok benne jövőt is munka téren, ugyanis egyre több a javítandó kocsi, és egyre kevesebb, aki ért hozzá (egyáltalán, hozzá mer nyúlni). Ráadásul egyre közelebb van az autó-diagnosztika az informatikához is, egyre több az átfedés.
Szóval jöhetnek még ilyen cikkek, ahogy az idő engedi. Engem hobbiként érdekel az autó diagnosztika-javítás. Meg persze látok benne jövőt is munka téren, ugyanis egyre több a javítandó kocsi, és egyre kevesebb, aki ért hozzá (egyáltalán, hozzá mer nyúlni). Ráadásul egyre közelebb van az autó-diagnosztika az informatikához is, egyre több az átfedés.
GalloG
2011.02.26 13:46:45
@BOSCHtechnikus: Szerintem mindenképp lehet. Bármi is a mai propaganda, több _valós_ tudás több emberi és anyagi elismerést hoz, ha ügyesen használjuk. Mindig van és lesz, aki értékeli így vagy úgy, csak meg kell találni/ki kell várni.
A gond csak az, hogy ha – teszem azt – nem állnának ott és nem igazoltatnának, amit mi természetesen nettó basztatásként fogunk fel, nem szednék ki a mattrészeg, bekokózott Stohl Bucikat sem a forgalomból, akik aztán vígan kacsáznának fel-alá a városban,…..
GalloG
2010.12.19 19:23:12
Aki érdekes autókról akar olvasni, nyomja ki a jobb felső sarokban az ikszet, és menjen ki az utcára. Bárhol is legyen lakóhelye, biztosra veszem, hogy ezen az átlagos december negyedikén maximum tíz percet kell várnia, hogy valami sokkal autószerűbb, izgalmasabb, kedvesebb…..
GalloG
2010.12.04 16:39:52
@nyelv-ész: Igen, ez az egy modell, amit kifelejtettem, és valóban ezt tudja. Nekünk is volt egy 1.3-as a páromnak munkába járósnak, valóban ilyen paraméterekkel közlekedett. Csak lecseréltük egy BX 1.7D-re :-), mert rosszul volt szegény a földön üléstől és a komfort(mentesség)től. Ez a csere-kocsi tisztán városban 5.0-5.2 között fogyaszt és kényelmes. El se nagyon romlik rajta semmi a hiedelmekkel ellentétben.
GalloG
2010.12.04 16:45:29
@kzolika: Attól, hogy nem a sofőr fizeti az üzemanyagot, még pénzbe kerül valakinek... Ilyen esetben pedig nem az autó érdeme, hogy olcsó vele jármi, merthogy nem olcsó. Csak nem a használó fizeti, így neki nem kerül pénzbe. Nagy különbség.
Valóban vannak még itthon ilyen állások, ahol büntetlenül lehet eltankolni a cég pénzét nagyjából korlátok nélkül? Számomra meglepő.
Egyébként a Garda-tó oda-vissza valódi, kifizetett 15 ezerből eléggé bravúros bármilyen kocsival.
Valóban vannak még itthon ilyen állások, ahol büntetlenül lehet eltankolni a cég pénzét nagyjából korlátok nélkül? Számomra meglepő.
Egyébként a Garda-tó oda-vissza valódi, kifizetett 15 ezerből eléggé bravúros bármilyen kocsival.
Adott kedvenc Citroënem (a későn érkezők kedvéért XM kombi 2.1TD, 1992), ami lassan 3 éve fáraszt azzal a problémával, hogy csattog benne egy vagy több hidrotőke. Több más hiba kijavítása, sok-sok extra beépítése, manuális váltóról automatára átépítés és számolaltlan…..
Itt szedem össze az összes olyan cikkszámot, amire valaha, valakinek szüksége volt/van/lesz. Idézőjelben a cikkszám, zárójelben a kikereséskor érvényes ár.Citroën XM2.1TD hengerfej olajnyomás szabályzó szelep: "0235 05" (8000.-)..
Kritikus pont volt, hogy amikor jön a kőműves felmérni, mindkét autó legyen a garázsban, mert ha meglátja a Porschét meg a Volvót, a magyar iparos már csak úgy megnyomja az ácsirónt, hogy kitörik a hegye.
Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG
2010.09.08 09:20:35
@Idősebb vagyok, mint Szlovákia:
Arról nem a jobban kereső emberek tehetnek, hogy a többiek nagyon alul vannak fizetve. Pontosan, hogy mindenkinek annyit kellene kapni a becsületesen elvégzett munkáért mint Ők, nem Nekik kellene kevesebbet kapni szolidaritásból...
A drága autóról meg annyit, hogy a 30-40 évesen vett 5 milliós Porsche szemmel láthatóan sokak biztosítékát kiverte, de ha ugyanez az ember ugyanazon az 5 millión vett volna egy új Astra kocsit, az senkit nem zavarna. Pedig ugyanannyi pénzért, ugyanaz az ember vette...
Szóval működik az irigység elmélet.
Egyébként én a saját szakmámban és cégemben mindenkinek ugyanolyan árat mondok egy adott munkára. Van akinek sok, van akinek jó, van aki olcsónak tartja. Nekem mind1, mennyije van a megrendelőnek, ha kifizeti a kért összeget megcsinálom, ha nem fizeti, nem csinálom meg. Ennyi.
Az viszont tény, ahogy anno az iskolában pofára osztályoztak nem tudásra, az életben bukszára szabják az árakat sokan, nem munkára. De az a hülye, aki ezt nem veszi észre és lehúzzák, nem az, aki bepróbálkozik (az csak gusztustalan, gerinctelen).
Arról nem a jobban kereső emberek tehetnek, hogy a többiek nagyon alul vannak fizetve. Pontosan, hogy mindenkinek annyit kellene kapni a becsületesen elvégzett munkáért mint Ők, nem Nekik kellene kevesebbet kapni szolidaritásból...
A drága autóról meg annyit, hogy a 30-40 évesen vett 5 milliós Porsche szemmel láthatóan sokak biztosítékát kiverte, de ha ugyanez az ember ugyanazon az 5 millión vett volna egy új Astra kocsit, az senkit nem zavarna. Pedig ugyanannyi pénzért, ugyanaz az ember vette...
Szóval működik az irigység elmélet.
Egyébként én a saját szakmámban és cégemben mindenkinek ugyanolyan árat mondok egy adott munkára. Van akinek sok, van akinek jó, van aki olcsónak tartja. Nekem mind1, mennyije van a megrendelőnek, ha kifizeti a kért összeget megcsinálom, ha nem fizeti, nem csinálom meg. Ennyi.
Az viszont tény, ahogy anno az iskolában pofára osztályoztak nem tudásra, az életben bukszára szabják az árakat sokan, nem munkára. De az a hülye, aki ezt nem veszi észre és lehúzzák, nem az, aki bepróbálkozik (az csak gusztustalan, gerinctelen).
Hot Rodos Ricsivel utoljára egy hónapja, Agárdon találkoztam. VMax Zsolt azzal vezette fel, hogy zseniális, mit művel a csávó a lemezekkel, és hogy majd ő csinálja a Cougar tetejét. Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG
2010.08.15 15:09:36
@Enrico Palazzo: Viszont az ott realitás, ha utánaolvasol, nem csak show. Nem a TV kedvéért volt köcsög mindenkivel Duen, hanem alapból olyan - sajnos. Boyd nem a TV kedvéért vállalt szűk-tarthatatlan határidőre mindent, hanem azért, mert sok jó építő került elő az idők során, én nem tudott már mivel kitűnni. Stb.
Érdekes, hogy a többi ugyanilyen "show"-ban sokkal jobb a hangulat, kevesebb az idegesség, és amerikai mércével mérve semmivel sem rosszabb a végeredmény...
Érdekes, hogy a többi ugyanilyen "show"-ban sokkal jobb a hangulat, kevesebb az idegesség, és amerikai mércével mérve semmivel sem rosszabb a végeredmény...
GalloG
2010.08.15 19:42:03
@bonesteve: Félreértés ne essék, én nem dőlök be ezeknek a műsoroknak - foglalkozom kocsikkal -, tudom mennyi idő alatt mennyi munkát lehet elvégezni és milyen minőségben.
De ettől függetlenül van mit értékelni abban, amit csinálnak az állítólagos 1 hét alatt. Viszont némely megoldás olyan garázssori gagyi, és egy-egy művelet néha olyan amatőr, hogy röhögök csak.
Azért nem rosszak, amik ott készülnek. Az itthoni, sokkal-sokkal több idő alatt épített autók jó része nem lesz olyan (most nem a cikkben szereplő társaságról beszélek!), mint azok 1-2 hét alatt...
De ettől függetlenül van mit értékelni abban, amit csinálnak az állítólagos 1 hét alatt. Viszont némely megoldás olyan garázssori gagyi, és egy-egy művelet néha olyan amatőr, hogy röhögök csak.
Azért nem rosszak, amik ott készülnek. Az itthoni, sokkal-sokkal több idő alatt épített autók jó része nem lesz olyan (most nem a cikkben szereplő társaságról beszélek!), mint azok 1-2 hét alatt...
Persze nem mind, csak 90-95 százalékuk. Mégis, nem lenne elvárható, hogy aki jogsit kap, akár a szédítő ötvenet is el merje érni? Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG
2010.07.07 09:57:55
@sz_: Én türelmes lennék, ha nem az utcánkban lenne az egyik vizsga útvonal, és ha egy nap 10x kell haza jönnöm (munkámból adódóan), akkor 10x kell kivárom egy tolatva parkolást, 10-20-30-cal helyet keresést, megfordulást (zsákutca), sőt, kínlódva elindulást (az utca dombra megy fel).
Egyébként az ABC eladó sem adhat 50 dkg párizsi helyett 30-at, mert Ő még csak tanuló... Figyelni kell mindenre, és kész. Ha nem megy, ne legyen jogsija, amíg nem gyakorolja be rendesen. Talán jobb is lenne képzettebb embereket a forgalomba engedni, nem a toleranciára alapozni a balesetmentes közlekedésüket.
Egyébként az ABC eladó sem adhat 50 dkg párizsi helyett 30-at, mert Ő még csak tanuló... Figyelni kell mindenre, és kész. Ha nem megy, ne legyen jogsija, amíg nem gyakorolja be rendesen. Talán jobb is lenne képzettebb embereket a forgalomba engedni, nem a toleranciára alapozni a balesetmentes közlekedésüket.
GalloG
2010.07.07 10:07:18
@Takács Ferenc (bp.): Röviden és tömören annyit írnék erre, hogy ezek alapján a hozzászóló az a típus, aki lakott területen kívül 70-nel halad 90 helyett, mert az biztonságos és úgyse sietünk, lakott területre érve halad tovább 70-nel, mert az eddig is biztonságos volt, és már jó nagy rutinja van, nem lesz baj.
Persze közben feltartja a sort, ezért megelőzik 90-nel. Majd 50-re lassítanak a táblánál, ekkor szidja őket, hogy ezért kellett annyira sietni... És mikor mondják neki, hogy ott 90, itt 50, akkor nem érti az egészet.
Csak az tud empatikus lenni mindig a 30-cal szemben, aki maga is annyival jár rendszeresen...
Persze közben feltartja a sort, ezért megelőzik 90-nel. Majd 50-re lassítanak a táblánál, ekkor szidja őket, hogy ezért kellett annyira sietni... És mikor mondják neki, hogy ott 90, itt 50, akkor nem érti az egészet.
Csak az tud empatikus lenni mindig a 30-cal szemben, aki maga is annyival jár rendszeresen...
Egy normális helyen az embernek nincs szüksége autóra. Ha nagyon vágyna rá, persze hobbiból lehet, de milyen kretén egy hobbi már az autózás?! Vélemények az azonos című írásunkról...
Csikós nagyon helytálló elmélete szerint az autó- és szerelésszerető ember előbb-utóbb megkapja a maga szaros kenyerét. Ez általában egy olyan autó/motor/traktor/busz, amit imád, szeret, mindamellett végtelen mennyiséget szív vele, káromkodik, szerel, alkatrészezik, hegeszt,…..
A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...
Nem tudja lerakni az autót? Mert a kék, horpadt Kispolák a kedvenc helyén telel, tavaszol és nyaral? Azt hiszi, van megoldás?
Vélemények az azonos című írásunkról...
Autópályán a legkönnyebb közlekedni. Az ember csak tartja a gázt és a kormányt, és nem történik szinte semmi, de mi képesek vagyunk rá, hogy még itt is veszélybe sodorjunk másokat. Vélemények az azonos című írásunkról...
A szövetség távlati céljai között említette, hogy emelkedjen 15 százalékra a kerékpárosok aránya, amihez egyebek mellett szemléletváltoztatásra van szükség, ehhez pedig a kerékpározást népszerűsíteni kell. A "kerékpárosbarát úthálózat" kialakításához…..
2010 január 29. Egy apró, Közép-európai ország autókkal foglalkozó netes magazinjának szerkesztőségében pár pillanatra ismét egymásnak feszült a két gigász: egy 73 köbhüvelykes koreai négyhengeres Chevy és a 146 köbhüvelykes törökországi dízel Ford.Változnak az idők.....
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szerintem a lényegre tapintottál!
Viszont (sajnos, tapasztalatom szerint) azt kell mondanom, hogy igen kevesen fogják megérteni, miről is írtál. Pedig a téma mindenkit érint, egyszerű, az írásod pedig érthető (nem kell a sorok között olvasni). Pláne kevesen gondolkodnak majd el rajta, vagy veszik magukra. Aztán pláne kevesen változtatnak majd ezen a viselkedésen.
Mert az emberek nagyon is ilyenek manapság, de nem veszik észre. Mivel nem veszik észre, ezért nem is érzik majd magukra vonatkozónak, mikor elolvassák ezt a bejegyzést.
Pedig de jó lenne, ha elgondolkodnának, aztán változtatnának.
Nekik lenne jó.