Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GalloG

3 bejegyzést írt és 73 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Autót 200 ezresért? 2014.02.26 06:15:00
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GalloG 2014.02.26 08:03:41
Nekem ezekkel egy gondom van: a kereskedő, aki árulja őket. Már a múltkori cikk után megfogalmazódott bennem a gondolat, de most, hogy megint elővették a helyet, már megírom:

Akinek 200 ezre van autóra, annak a 200 ezer a sok pénz. Mint mindenki más, a számára sok pénzért valami elfogadhatóan kinéző és működő autót szeretne. Nem kell lenézni az ilyen embert, valószínű nem Ő választotta ezt a szintet.

Namost itt ez a kereskedő, aki sokkal igénytelenebb, mint az autói. Az autók ugyanis nem tehetnek a korukról és a műszaki állapotukról. Azt megértem, hogy nem javíttatja meg mindet tutira, nem lakatoltatja ki és nem fényezteti le. Ezért tud (autós mércével) olcsón adni autót.

Viszont arra nincs mentség, hogy a saját munkaidejében, saját maga, ingyen miért nem takarítja ki valamennyire!
Ha kidobálná a szemetet mindből, kiporszívózná és letörölné a műanyagokat valami tisztítószeres ronggyal (természetesen csak bent), nagyságrendekkel színvonalasabb lenne az egész (a kocsi és a kereskedés egyaránt), és a vevő majdnem azt érezné, hogy kap valami rendeset a számára sok pénzért. Nem kerülne semmibe, csak egy kis időbe és kétkezi munkába. Viszont emberünk lusta, ez látszik.

Pedig az Omega-ért nem adott 50 ezernél többet, és az alku után 100 ezres profitba ennyi beleférhetne igazán.

Igazából a legtöbb autókereskedés és -kereskedő ilyen: az autóvásárló nem fontos ügyfél akivel foglalkozni kell, hanem az a szerencsétlen hülye, aki a következő nyaralásra hozza a pénzemet. Tehát nem jár neki semmi, örüljön, hogy hazamehet azzal, amit kifizetett.

Viszont azt végképp nem értem, a Totalcar-nak miért egy ilyen kereskedést kell többször címlapon hozni? Ahogy egy előző hozzászóló írja, nem ez az ársáv adja az utakon járó-kelő autók nagy részét.

Plusz megfordult bennem, hogy az ennyiért árult autókat 5010 tevékenységi körű cégbe sem érdemes átíratni. Akkor hogyan működik ez az egész? Megbízási szerződéssel dolgozik, a neve nem szerepel egy papíron sem és egy Forint adót nem fizet a forgalom után? Valószínű. De akkor miért kell róla többször cikkezni, ez a követendő példa?
TComment Nem láttam, bocs 2014.02.12 06:15:00
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GalloG 2014.02.12 07:58:54
@Ninjaboy: Én a jogsi elvétellel is egyet értek, mert itthon bármekkora pénzbírság sem visszatartó erő - sajnos. Persze kis hibáért nem hónapokra, hanem mondjuk 1-2 hétre.

Én 30-cal megyek főúton is, ha 30-as táblát felejtenek kint, mert autósként nem feladatom az értelmét keresni, vitatni. Egyszerűen csak be kell tartani.
Sőt, zebránál álló gyalogost mindig átengedek, akármekkora a forgalom. Sőt, mindig használom az indexet, amikor kell. Stop táblánál éjjel kettőkor is megállok a kihalt városban. Stb.
TComment Kéne. Nyolcér' 2011.12.21 07:16:34
Egy hétig erről áradoztam mindenkinek, aztán megtankoltuk és elővettük az árlistát. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
GalloG 2011.12.22 21:16:19
@fogash: Az ár azért nem jó, mert nem a cikkben szereplő autó "tudását" állítottad össze a másik márkánál, hanem egy Neked tetszőt. Így nem összehasonlíthatóak. Ezen felül ha nem kell a sok parasztvakítás, akkor minek pont a körbenéző parkolósegéd? Az azért nagyobb műmájerség, mint a távolságtartós tempomat...

Tegyük fel egyetértek azzal, hogy ez a felszereltség kielégítő egy autóban (igaz, nem látom át, miért lett a kombiból limuzin), akkor ugyan ezt a Fordnál odaadják 7 millióért. Tehát a vázolt 4-5 milliós különbözet megmaradt, továbbra is az a (részben szubjektív) kérdés, hogy van-e annyival jobb autó a BMW?
Sőt, ezek szerint minden mindegy, akkor a Suzuki ad Swiftet 4 millióért, az is elvisz bárhová és a minőségével sincs baj. Ott már 9 millió a differencia. Mert ugye arról volt szó, hogy ne flancoljunk, csak olyant vegyünk, amire valóban szükség van...

De tisztába téve, hogy ez részemről elvi vita, elárulom, hogy egy 20. évébe lépő Citroën XM dízel kombi automatával járok, legnagyobb megelégedésemre. Bőrüléssel, tempomattal.
Nem savanyú a szőlő, nem csak ilyenre telik, hanem ilyent akartam mindig is.
GalloG 2011.12.22 21:22:41
@fogash: Jajj, elnézést, a választ lefelejtettem:
ennyi pénzért én Citroën C6 3.0 V6 HDI automatát hoznék haza, minden rendelhető extrájával.

Sem nem Fordot, pláne nem BMW-t. Ha mindenképp németet kell választanom, akkor E kombi dízel automata, légrugóval mindenképp. De azt sem adnak egy fillérrel sem olcsóbban a BMW-nél, sőt.

De azt is elárulom, hogy én autót csak használtan veszek. Az első pár év fantasztikus értékvesztését meghagyom másnak, lemondok a pukimentességről ennyi pénzért cserébe.
GalloG 2011.12.22 21:29:38
@tede: Ez nagyon igaz, lájkolom a hozzászólást!

Én érdekesség képen elolvasok mindent, de valóban mókás több száz hozzászóláson át olvasni a vitát, hogy ennyi pénzért mi a jobb vétel úgy, hogy a kommentelők 99%-ának biztos nem ilyen keretből lett a kocsija kiválasztva.
Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám feltorlódó, kilencvenes tempóra limitált, és annak megfelelő útvonaltervvel útjára bocsátott sofőr baromi frusztrált lesz, ha nem éri el időben a kijelölt célt. Mai…..
GalloG 2011.05.22 13:28:54
Nem értem, aki a kamionokat 100-110-130 sebességre engedné felmenni. Ilyen alapon mindenki annyival kellene menjen, amennyit Ő biztonságosnak érez (mondjuk ez itthon majdnem így is van a masszív büntetések ellenére is). Az pedig az átlag magyarnál nem 130 lenne, hanem 200. Függetlenül a járműtől. Az első helyzetig...

Sohasem gyorsan menni veszélyes. A nagy sebességnél végrehajtott manőverek és lassítások a veszélyesek. Meg az a fontos, hogy mennyi időd és utad van kezelni a helyzetet. Arra gondol a sok hozzáértő, hogy egy 40 tonnás szerelvény kerekei milyen hőfokot érnének el egy 130-as pályázás alkalmával? És azt hányszor bírná ki? Meg a fékek mennyiszer bírnák a 130-ról komolyabb lassítást (retarder ide vagy oda)? Stb. Mondom, nem felgyorsítani kunszt.

A buszokról meg annyit, hogy pont ugyan azok a szabályok vonatkoznak rájuk, mint a teherautókra. Annyi engedmény van, hogy külön erre hivatott műszaki alkalmával engedélyezhetik az autópályás 100 km/h tempót a 80 km/h helyett. De pl. közúton marad ekkor is a 70 km/h, stb. Valamint egy telerakott 52 személyes busz bő fele súlyban van "mindössze" egy 40t kamionhoz mérten, leginkább ezért engedik 20 km/h-val gyorsabban pályán (kb. azonos futómű és fékrendszer mellett).

Én kerestem féktáv adatokat, és egy angol oldalon ezt találtam (összehasonlítható adatok):
Autó 60 mph-ról 130 ft (kb. 39 méter), 3.5 sec alatt
Teherautó 60 mph-ról 306 ft (kb. 93 méter), 5.5 sec alatt

Nincs megadva a járművek súlya, de az arányokat jól szemlélteti. Két és félszer akkora fékút, azonos (kb. 96 km/h) sebességről. Arányaiban a teherautó sokkal nagyobbat tud fékezni, mint a személyautó, de a 30-40x-es súlya miatt még így is jelentősen hosszabb féktávot ad ki.

Azt is írhatnám, hogy a teherautó 80 km/h-ról kb. annyi távon áll meg, mint a személyautó 130 km/h-ról.
A szakemberek általános véleménye a K-Jetronic befecskendezős, régi autókról – bontóban a helyük! Pedig nem olyan komplikáltak ám, a javításuk sem lehetetlen. Két jó példa – lássuk őket. Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG 2011.02.26 13:33:15
@BOSCHtechnikus: Ezt gondoltam, már az első cikk után, iskolában sem szakismeretet, sem szorgalmat, sem érdeklődést nem kap az ember fia. Én informatikus vagyok ( :-) tudom, manapság mindenki az), de a nagy átlagtól eltérően, Hozzád hasonlóan nekem is több 10 órámat viszi el az önképzés hetente, persze munkaidőn kívül. Sajnos az átlag magyar munkaidőn kívül nem akar tanulni (ha vállalkozó, ha alkalmazott, egyre megy), merthogy azért nem fizetnek. Az, hogy idővel többet hozhat az így megszerzett tudás, nem érdekli. Mondjuk én nem csak a pénzért tanulok (ahogy látom Te sem csak azért), hanem, mert érdekel, és szeretem, ha olyasmire is tudom a választ, amire sokan mások nem (a szakmámban).

Szóval jöhetnek még ilyen cikkek, ahogy az idő engedi. Engem hobbiként érdekel az autó diagnosztika-javítás. Meg persze látok benne jövőt is munka téren, ugyanis egyre több a javítandó kocsi, és egyre kevesebb, aki ért hozzá (egyáltalán, hozzá mer nyúlni). Ráadásul egyre közelebb van az autó-diagnosztika az informatikához is, egyre több az átfedés.
GalloG 2011.02.26 13:46:45
@BOSCHtechnikus: Szerintem mindenképp lehet. Bármi is a mai propaganda, több _valós_ tudás több emberi és anyagi elismerést hoz, ha ügyesen használjuk. Mindig van és lesz, aki értékeli így vagy úgy, csak meg kell találni/ki kell várni.
  A gond csak az, hogy ha – teszem azt – nem állnának ott és nem igazoltatnának, amit mi természetesen nettó basztatásként fogunk fel, nem szednék ki a mattrészeg, bekokózott Stohl Bucikat sem a forgalomból, akik aztán vígan kacsáznának fel-alá a városban,…..
  Aki érdekes autókról akar olvasni, nyomja ki a jobb felső sarokban az ikszet, és menjen ki az utcára. Bárhol is legyen lakóhelye, biztosra veszem, hogy ezen az átlagos december negyedikén maximum tíz percet kell várnia, hogy valami sokkal autószerűbb, izgalmasabb, kedvesebb…..
GalloG 2010.12.04 16:39:52
@nyelv-ész: Igen, ez az egy modell, amit kifelejtettem, és valóban ezt tudja. Nekünk is volt egy 1.3-as a páromnak munkába járósnak, valóban ilyen paraméterekkel közlekedett. Csak lecseréltük egy BX 1.7D-re :-), mert rosszul volt szegény a földön üléstől és a komfort(mentesség)től. Ez a csere-kocsi tisztán városban 5.0-5.2 között fogyaszt és kényelmes. El se nagyon romlik rajta semmi a hiedelmekkel ellentétben.
GalloG 2010.12.04 16:45:29
@kzolika: Attól, hogy nem a sofőr fizeti az üzemanyagot, még pénzbe kerül valakinek... Ilyen esetben pedig nem az autó érdeme, hogy olcsó vele jármi, merthogy nem olcsó. Csak nem a használó fizeti, így neki nem kerül pénzbe. Nagy különbség.

Valóban vannak még itthon ilyen állások, ahol büntetlenül lehet eltankolni a cég pénzét nagyjából korlátok nélkül? Számomra meglepő.

Egyébként a Garda-tó oda-vissza valódi, kifizetett 15 ezerből eléggé bravúros bármilyen kocsival.
Adott kedvenc Citroënem (a későn érkezők kedvéért XM kombi 2.1TD, 1992), ami lassan 3 éve fáraszt azzal a problémával, hogy csattog benne egy vagy több hidrotőke. Több más hiba kijavítása, sok-sok extra beépítése, manuális váltóról automatára átépítés és számolaltlan…..
Itt szedem össze az összes olyan cikkszámot, amire valaha, valakinek szüksége volt/van/lesz. Idézőjelben a cikkszám, zárójelben a kikereséskor érvényes ár.Citroën XM2.1TD hengerfej olajnyomás szabályzó szelep: "0235 05" (8000.-)..
Kritikus pont volt, hogy amikor jön a kőműves felmérni, mindkét autó legyen a garázsban, mert ha meglátja a Porschét meg a Volvót, a magyar iparos már csak úgy megnyomja az ácsirónt, hogy kitörik a hegye. Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG 2010.09.08 09:20:35
@Idősebb vagyok, mint Szlovákia:

Arról nem a jobban kereső emberek tehetnek, hogy a többiek nagyon alul vannak fizetve. Pontosan, hogy mindenkinek annyit kellene kapni a becsületesen elvégzett munkáért mint Ők, nem Nekik kellene kevesebbet kapni szolidaritásból...

A drága autóról meg annyit, hogy a 30-40 évesen vett 5 milliós Porsche szemmel láthatóan sokak biztosítékát kiverte, de ha ugyanez az ember ugyanazon az 5 millión vett volna egy új Astra kocsit, az senkit nem zavarna. Pedig ugyanannyi pénzért, ugyanaz az ember vette...

Szóval működik az irigység elmélet.

Egyébként én a saját szakmámban és cégemben mindenkinek ugyanolyan árat mondok egy adott munkára. Van akinek sok, van akinek jó, van aki olcsónak tartja. Nekem mind1, mennyije van a megrendelőnek, ha kifizeti a kért összeget megcsinálom, ha nem fizeti, nem csinálom meg. Ennyi.

Az viszont tény, ahogy anno az iskolában pofára osztályoztak nem tudásra, az életben bukszára szabják az árakat sokan, nem munkára. De az a hülye, aki ezt nem veszi észre és lehúzzák, nem az, aki bepróbálkozik (az csak gusztustalan, gerinctelen).
Hot Rodos Ricsivel utoljára egy hónapja, Agárdon találkoztam. VMax Zsolt azzal vezette fel, hogy zseniális, mit művel a csávó a lemezekkel, és hogy majd ő csinálja a Cougar tetejét. Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG 2010.08.15 15:09:36
@Enrico Palazzo: Viszont az ott realitás, ha utánaolvasol, nem csak show. Nem a TV kedvéért volt köcsög mindenkivel Duen, hanem alapból olyan - sajnos. Boyd nem a TV kedvéért vállalt szűk-tarthatatlan határidőre mindent, hanem azért, mert sok jó építő került elő az idők során, én nem tudott már mivel kitűnni. Stb.

Érdekes, hogy a többi ugyanilyen "show"-ban sokkal jobb a hangulat, kevesebb az idegesség, és amerikai mércével mérve semmivel sem rosszabb a végeredmény...
GalloG 2010.08.15 19:42:03
@bonesteve: Félreértés ne essék, én nem dőlök be ezeknek a műsoroknak - foglalkozom kocsikkal -, tudom mennyi idő alatt mennyi munkát lehet elvégezni és milyen minőségben.
De ettől függetlenül van mit értékelni abban, amit csinálnak az állítólagos 1 hét alatt. Viszont némely megoldás olyan garázssori gagyi, és egy-egy művelet néha olyan amatőr, hogy röhögök csak.

Azért nem rosszak, amik ott készülnek. Az itthoni, sokkal-sokkal több idő alatt épített autók jó része nem lesz olyan (most nem a cikkben szereplő társaságról beszélek!), mint azok 1-2 hét alatt...
Persze nem mind, csak 90-95 százalékuk. Mégis, nem lenne elvárható, hogy aki jogsit kap, akár a szédítő ötvenet is el merje érni? Vélemények az azonos című írásunkról...
GalloG 2010.07.07 09:57:55
@sz_: Én türelmes lennék, ha nem az utcánkban lenne az egyik vizsga útvonal, és ha egy nap 10x kell haza jönnöm (munkámból adódóan), akkor 10x kell kivárom egy tolatva parkolást, 10-20-30-cal helyet keresést, megfordulást (zsákutca), sőt, kínlódva elindulást (az utca dombra megy fel).

Egyébként az ABC eladó sem adhat 50 dkg párizsi helyett 30-at, mert Ő még csak tanuló... Figyelni kell mindenre, és kész. Ha nem megy, ne legyen jogsija, amíg nem gyakorolja be rendesen. Talán jobb is lenne képzettebb embereket a forgalomba engedni, nem a toleranciára alapozni a balesetmentes közlekedésüket.
GalloG 2010.07.07 10:07:18
@Takács Ferenc (bp.): Röviden és tömören annyit írnék erre, hogy ezek alapján a hozzászóló az a típus, aki lakott területen kívül 70-nel halad 90 helyett, mert az biztonságos és úgyse sietünk, lakott területre érve halad tovább 70-nel, mert az eddig is biztonságos volt, és már jó nagy rutinja van, nem lesz baj.

Persze közben feltartja a sort, ezért megelőzik 90-nel. Majd 50-re lassítanak a táblánál, ekkor szidja őket, hogy ezért kellett annyira sietni... És mikor mondják neki, hogy ott 90, itt 50, akkor nem érti az egészet.

Csak az tud empatikus lenni mindig a 30-cal szemben, aki maga is annyival jár rendszeresen...
Csikós nagyon helytálló elmélete szerint az autó- és szerelésszerető ember előbb-utóbb megkapja a maga szaros kenyerét. Ez általában egy olyan autó/motor/traktor/busz, amit imád, szeret, mindamellett végtelen mennyiséget szív vele, káromkodik, szerel, alkatrészezik, hegeszt,…..
  A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...