Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Long Johnny

0 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Eleget tettünk... 2009.05.18 14:39:01
...a tulajdonos kérésének és a Thema 8.32-teszthez tartozó blogposztot levettük a Totalcar-címlapjáról, valamint a Belsőség posztjai közül. Szerkesztőségünkbe küldött faxa alapján: "A honlapon megjelent tartalmú cikkhez, fotókhoz, illetve a fotók alján elhelyezett…..
Long Johnny 2009.05.18 22:10:27
@ésakkó: most, hogy mondod... Tegnap Zoltan volt, ma Tibor. Kadaron mar nem is csodalkoznek...
Long Johnny 2009.05.19 22:34:08
@ésakkó: "szegről végről ismerem"... ez igy sokat mond.

"Azt ki mondta, hogy a 70-es vagy a 80-as években vette?" - selejtezes utan lett az öve.

"Szerintem ezt csak alkatrésznek vette és kiszedte belőle ami használható." - ott all a feszerben a masik is, abbol hianyzik a motor, de alatta van a futomü. Jo az öreg, kettöböl sikeresen összerakott egy nagy lofaszt.

Nezdd, nem akarok veled vitazni. Van egy velemenybeli különbsegünk es talan nem tetszett ahogy kifejtettem a mondanivalom, fogadd el, ennyi.
Long Johnny 2009.05.20 12:51:16
@eno: ha olvastad volna azt a blogot amit leszedtek akkor tudnad, hogy miröl van szo. Nincs semmi kombinalas, felismertem az embert es a cikk iroja is megerösitett abban, hogy nala all a konkret auto. Ennyi.

"Látszik, hogy mennyi eszetek van. Annyi amennyi látszik." - erdekelne, hogy te mennyit latsz? Latod az eszt? Latod a levegöt? Azon se csodalkoznek ha a fingod latnad. Uri Geller vagy?
Belsőség Koreai nepperűzők 2009.05.18 16:44:00
Azt mondják, németül nem lehet igazán jól káromkodni. Tény, hogy a magyar nyelv lenyűgözően változatos kifejezéstárával nem vehetik fel a versenyt, van azonban néhány nagyon praktikus szavuk, melyek egészen összetett dolgokat sűrítenek néhány karakterbe. (Persze igaz ez…..
Long Johnny 2009.05.19 22:49:16
@qualitaet: kb 10 eves koraban mondta: apa, koszos az auto! Koszos? Igen, az! Akkor mosdd le! Kapta a slaugot es a vödröt :-) Nem ert fel mindenhova, azokat a reszeket en mostam. Jutalmul beallhatott a garazsba, majd kesöbb a telepen mehetett par karikat. Sajnos közutra nem lehetett kiengedni mert a regi idöd ota valtozott sokminden. Azota sokkal technikasabb lett, söt josgsit is szerzett :-) En igy apol(tat)om automat :-)
Pár héttel ezelőtt megjelent egy cikk, abban megpróbáltam beszámolni az új E-osztály tengernyi különleges szolgáltatásáról, zanzásítva volt egy pöttyet. A kábé háromórás agytágító után - mint minden sajtótájékoztatón - ebéd következett, amelyet ott, helyben, azokban…..
Belsőség Heti merítés 2009.04.05 19:18:00
Túraautó amerikai módra Ezek a nagy V8-as motorok kevésbé pörögnek, és méretükhöz képest gyengébbek is papíron, mint mint hasonló nagyságú európai társaik, ugyanakkor rendkívül tartósak. Azért teljesítmény tekintetében sem kell szomorkodnunk, csalókák az adatok, mert a…..
Long Johnny 2009.04.06 14:26:31
@Hrzrasn: "Baromság, minden xenonnak kötelezô eleme az automatikus magasságállítás és a mosóberendezés, hogy ne vakítson."

szörszalhasogatas, de ez igy nem teljesen igaz. 2000 aprilisa ota van törvenybe foglalva, hogy a xenonhoz kötelezö a mosoberendezes is. Kb 1996 ota gyarilag xenonnal szerelt autok többsege mosoberendezessel is fel van szerelve, de sokszor van olyan auto ami gyarilag xenonos es megsincs hozza mosoberendezes. A 2000 aprilisa utan forgalomba helyezett gyarilag xenonos autokhoz pedig kötelezö a mosoberendezes.
Long Johnny 2009.04.06 16:51:56
@Hrzrasn: na nem akarok kötekedni de volt olyan e38 ahol nem volt moso a xenonhoz. Pl a korai 94-95-ös e38-ak amik gyarilag xenonnal jöttek nem voltak mosoval felszerelve. 96-tol volt a xenonhoz szeria a moso (ha jol tudom).
Belsőség Déja vu? 2009.03.10 14:43:08
Majdnem pontosan egy éve spekuláltunk azon, hogy vajon mi lenne, ha...Tessék. Legközelebb a lottó nyerő számaival igyekszünk kedveskedni olvasóinknak.De félre a tréfát. Nagyon úgy néz ki, hogy a két óriás szorosabbra húzza a köteléket. Ha ez kell ahhoz, hogy a válságból…..
Long Johnny 2009.03.13 10:03:15
Csak kesön vettem eszre a vitat de hozzafüznek par megjegyzest.

Volt 300TD-m annak idejen es egy nagyon jo auto volt. Egyedül ami zavaro volt az a 4 sebesseges automata valto, sokat pörgött. Hengerfej problemakrol nem tudok es nem is hallottam roluk. Az ilyen tipusu problemak leginakbb a nem normalis hasznalatbol erednek. Az en autom elment 360ekm-et minden problema nelkül es az utolso kilometereken is öröm volt vele menni. Hozzatennem, hogy a legendas TDS motorok is hullottak szepszammal es a bmw TD-kröl is lehetett hallani par erdekes törtenetet. Tudok olyan tds-röl amin az elsö hengerfej-turbo van es mar tul van az 500ekm-en. Minden csak hasznalat kerdese.

A mercedes vs bmw automatahoz annyit füznek hozza, hogy kinek melyik jön be. A bmw automata sok esetben lehetne nyugodtabb mert nem mindenki bukik a dinamikus vatasokra, többek között en se szeretem amikor gyorsan kacsolgat le vagy fel. Velemenyem szerint a mercedes automata (5 seb) egy sokkal nyugodtabb es harmonikusabb valto mint egy bmw automata. Meg lehet szokni a bmwt is, de egy mercedes valtohoz szerintem nem tud felerni.

A 7gtronic pedig egy nagy szar, volt nalam kb egy eve egy ml420cdi par hetig. Abba 7g valto volt es a legszarabb valto volt amit autoba valaha tapasztaltam. Felkapcsolassal nem volt gondja, de visszavaltasoknal olyant ütött, hogy visszavittem a szerviznek ahol megnyugtattak, hogy ez normalis. Elöször probaljatok ki es aztan lehet dicserni es szidni.

Long Johnny 2009.03.13 17:48:37
@Fiery: a fekezes-megallas teren biztosan a mercedes a komfortosabb, bmw hatarozottabb :-)
A valtora raterve: nemtudom, hogy milyen automata van a 3asod alatt, de nem is volt harmasom soha es c-mercim se. tehat nem tudok erdembe a C-merci vs 3as összehasonlitasba belemenni. 5ösök es az utobbi 10 evbe szinte csakis 7es volt alattam. Neha becsuszott par merci, jelentektelen megemliteni :-)
A bmw vs mb automataba azert bele tudok menni es ket nagy különbseg van. A bmw sebesseg szerint osztja a fokozatokat, szoval ha pl 80km/h ala mesz akkor ö mar visszarak egyet es lehet mar 4esbe vagy. Finoman törtenik, de probald csak ki, hogy gurulsz 85el 5.-be es leengeded 70-72re majd nyomsz egy lehelletnyi gazt, hogy tartsd a forgalmat. Vissza fog egyet rakni es rantani fog. Masik: hiaba mesz 60al nem engedi feltenni 5.be, mert nem vagy eleg "gyors" neki. A merci itt sokkal masabb, siman megtartja 5.be 60nal es ha "lassan gyorsitasz" akkor elhuzza 5ösbe. Ha gyorsabban szeretned akkor pedig megprobalja nyomatekbol, elöször kicsit dinamikusabban es ha eleg gyorsan nyomtad le a gazt akkor vissza is fog kapcsolni. A mercinek szerintem jol all ez a "tohonyasag", tud dinamikus is lenni, de az kinzas. Hangsulyozva: ha eleg gyorsan es hirtelen "rugod" le a pedalt akkor visszavalt ahogy kell. A bmwhez sokkal kissebb pedalnyomas is eleg es ugyanazt erjük el.
A steptronicot en nem sürün hasznalom, csak oszaguton, csak amikor elözni kell(ene), benn dekkolok a sorban es varom, hogy szemböl eljöjjenek. Ilyenkor neha steptroniccal bekeszitek egy fokozatot, hogy utana lehessen indulni egyböl es ne kelljen a valtonak keresgelnie mert mire eszbe kap lehet mar elöttem nekialltak elözni :-)) Merciken egyaltalan nem hasznaltam mert ott mindig volt eleg erötartalek es mindent lazan nyomatekbol intezett (320-400-420cdi). A bmwnel hiaba is probaltad azt, hogy 80rol 5.be elözz nyomatekbol es elvezdd ahogy kis fordulatrol az ülesbe presel, felesleges volt mert mindig visszakapcsol. Ha bekeszited steptroniccal 5be vagy 6ba akkor van mikor felülirja es visszadobja 4be vagy sulyosabb esetbe 3ba. A jelenlegi kocsim alatt is 6 gangos steptronic van es bizony remeltem, hogy kicsit "tohonyabb" lesz mint a tesztauto. De nem, erzödik rajta, hogy bmw es a "sportossagot" nem tudja letagadni, pedig diesel. Ilyen pl amikor 150röl szeretnel egy dinamikusabbat gyorsulni es ö visszarakja 4be, mert ugy döntött. A mercedes soha nem tette vissza ilyen tempoknal es nem is volt ra igenyem, hogy visszarakja. A c220cdi-be es mas autoban is teljesen mindegy, hogy milyen valto van ha a ter-idö-forgalom-kontinuum nem stimmel :-))
En sikeresen elöszedtem a bmw valtobol a rantast es a mercedesböl is. A bmwt mar leirtam. A mercedes valtokkal pedig csak be kell gurulnod egy faluba, elveszed a gazt es ugyanugy mint a bmws peldanal adsz majd 55nel egy kissebb gazt, hirtelen nem tudja, hogy 4es vagy 5ös legyen. Majd rantva beteszi 4be (es utana ha olyan "kedve" van felrakja 5be).
Mindket valtot körforgalomba is meg lehet bolonditani, lazan bemesz a körbe es nagyon kis gyorsitassal akarsz kijönni, hirtelen nem tudjak, hogy 2es vagy 3as legyen. Itt a bmw javara szoljon, hogy nem sürün lehet zavarba hozni, mercedest annal inkabb. Lehet en vagyok a hibas es hülyen vezetek de elöfordul az ilyesmi. Az utolso peldam pedig, hogy dugoba kicsit araszolsz majd pont valtana kettesbe de meg kell allni, van mikor felteszi kettesbe es utana vissza ejti majd kicsit rant. Erdekes, hogy ha fordulaton van akkor mindkettö szepen teszi a dolgat es vajfinoman valt fel es le is, ha nincs teljesen terheles alatt akkor rangatnak kicsit.

Egy mercedes valto miert ne üthetne valtasnal? Egy E270cdi miert szol olyan butan es erezteti mindig, hogy traktorokba- sprinterekbe valo motor? Az aluminium miert oxidalodhat a fenyezes alatt? A 8 eves mb miert rohad minden pontjan ha nem volt törve? A 400cdik miert eszik meg 100ekm-kent a valtot? A manual Mercedes miert olyan szar a mai napig? Ma mercedes a mercedes? Stb... :-) Pont ezekert üthet a 7G valto, es üt is... :-(((
  Vidéki utak mentén jellemzően nem nagyon álldogálnak emberek. Ha nagyritkán mégis megpillantunk valakit, az jó eséllyel vagy örömlány, vagy rendőr. Vélemények az azonos című publikációnkról...
Itt a vasárnap, bütykölünk hát megint. Lassan rendszerré válik itt a TC-n a hétzáró rozsdába fejelés. Persze két hete történt mindaz, amit írok, elnézést, csak most jutottam el a billentyűzetig, de hát nem Forma-1-közvetítés ez, nincs itt szükség paliklászlói…..
Long Johnny 2009.03.10 14:53:24
@Reszö: Kedves Rezsö lenne egy par kerdesem: jo arra az asztalra szarni amelyikröl eszel? Ne vedd szemelyesen de "bontostol" ilyen ervelest mar regen hallottam. Szerinted ha mindenki uj autoval jarna es a markaszervizbe hordana a kocsijat akkor a te bontod mennyire lenne sikeres? Na ugye...

A 330d-hez pedig annyit füznek hozza, hogy nem olajcserere kell hordani hanem inspekcio-ra (I-II). Ugyanezzel a motorral mentem e65-be több mint 300ekm-et es soha semmi ilyen gondom nem volt, vegig szervizelve volt markaszervizbe, vagy itthon vagy külföldön es ami rosz, illetve esedekes volt az ki is lett cserelve. Ilyenek pl a legszürö minden olajcserenel es 60-80ekm körül ki lehet cserelni az olajvezeteket ami a turbohoz megy.

En is fontosnak tartom, hogy haladjunk a korral. (Most allok az A4es palyan velence közeleben a dugoba, frankon megy a net a szemelyautoba es nem unatkozok annyira. Remelem hamarosan megindul a sor.) Azzal viszont nem ertek egyet amikor szapuljak az öreg autokat a környezetszennyezes es egyeb mas dolgokra hivatkozva, hogy minden a zuzdaba valo ami ca 10 evnel idösebb. Az idösebb auto "mai" szemmel nezve nem az aerodinamikarol szol, nem a törestesztekröl es nem is a hatekony üzemeltetesröl, mas ertekeik vannak. Vannak akik ezt tudjak ertekelni es nosztalgiaznak egy korszakban a tipussal miközbe az "uj es tudatosan környezetkimelö" vilagot lesik az ablakon keresztül. Vannak akik kenyszerböl jarnak ilyen autokkal es inkabb fontosabb elvnek tartjak, hogy ki legyen fizetve mintsem, hogy uj legyen. Mindenki sajat velemenyet es hozzaallasat tiszteletben kellene tartani es egymast respektalni, ha ez nem megy akkor jöjjön a cenzura :-))
Belsőség Barom, kamionnal 2009.03.05 12:16:00
Alapjában véve nincs bajunk a kamionsofőrökkel, sőt, vannak köztük mega jó arcok, mint pl. az örökifjú Géza és persze vannak hőzöngők is, akik magyaráznak. De biztosak vagyunk benne, hogy nincs az a fuvarozó, aki ezt a barmot védelmébe venné. Romániában már felkavarta a…..
Long Johnny 2009.03.06 10:27:32
@Rocko-: az alltalanositas nagy mestere vagy. Sok szemet van ezen a földön de nem kell ezt vallasi hozzatartozashoz, foglalkozashoz vagy egyeb mas dolgokhoz kötni.
Egy kerdesre valaszolj: van neked jogositvanyod, hajtasi engedelyed vagy valami papirod ami feljogosit mas közlekedesre a bkv-n kivül?
Tudják, a fekvőlámpás Mercedesek egyik legzavaróbb hibája, hogy az üléseik leszakadnak. Főleg az elsők, kiváltképp a vezetőé. Már egy átlagautó szivacsülése is elég pocsék tud lenni, amikor valami benga nagy ember szétüli, de a W123-asban epedás az ülés, mint minden Igazi…..
Long Johnny 2009.02.26 15:31:38
@Csikós Zsolt: ertem amit mondasz :-) Valoban neha irasban nem jön ugy at minden. Legalabb nalad latszik az igyekezet. Nem szemelyeskedesböl irtam mert nincs veled semmi gondom csak van amikor olyan cikkeket olvasok, hogy... (javareszt nem töled). Emberek vagyunk es mindenki hibazik, ez igy van rendjen mert sajnos nem tudunk maskepp. A jo pap is holtig tanul szokas mondani.
A keret amiben mozogtok azt szerintem felesleges hasonlitgatni europa mas autos szakujsagaihoz. Ez van, ezt kell szeretni. Mint megtanultuk: akinek nem tetszik az el is mehet :-)))(((
Nekem sose volt szempont a kepek mar-mar müveszi minösege, vagy eppen egy oscardijas videot se varok el, mert ingyen olvashatom (vagy mas szponzoralasabol) a ti publikaciotokat. Ilyen szinten jogom sincs beleszolni, mert "ajandek lonak ne nezdd...", viszont meg vagyok gyözödve arrol, hogy keves penzböl is lehet csodalatos munkat vegezni (nem nyalasbol, de te is valahol ezek köze tartozol), viszont amikor alapvetö tenyeket nem közöltök jol, akkor az... Köze nincs a nepbutitashoz, ez csak sokszor gondatlansag hatarait surolja :-))
Long Johnny 2009.02.26 18:10:11
@Rocko-: neked pontokba szedem.
1. nem, nem annyira menö es talan sose lesz "ennyire menö". Nincs mögötte tapasztalat es ujsagiras sincs. Az ironia fogalma gondlom nem ismert szamodra.
2. Olvastad csikos nevet az idezett mondatban? Az egesz totalcarra ertettem es kinek nem inge az nem is veszi magara.
3. ha ez igy van ahogy mondod, akkor ez sok esetben egy igen komoly szegenysegi bizonyitvan.
4. -
5. köszönöm a tippet.

Te is valami totalcar munkatars vagy? vagy valami rajongo a "csikos fan-clubbol"? :)
Long Johnny 2009.02.27 11:46:16
@csege7: hatulrol enyhe bugo hang a diffi. Sajnos ezzel együtt kell elni. Volt olyan amikor 300000 utan kezdett el szolni es volt amikor 30km utan szolt uj autoba. Sokszor a gyar se tudta normalisan megcsinalni, majd a tulaj lassan feladta a reklamaciot az X-edik difficsere utan. Van egy adalek amit az MB arul: A000 989 82 03 rendelesi szammal, 30ml es kb 4000ft körül van. Sokan esküdnek ra, hogy jobb lett töle. Mi betöltöttük egy 124esbe es egy kicsivel jobb lett. Talan egy probat meger, mert normalis diffit nem tudtak gyartani. Mindegy, hogy kicsereled felujitottra vagy akarmire, elöbb utobb szolni fog es ugrott a penzed es ha szol is, de sokaig el fog menni.

@Csikós Zsolt: a rangatas kb 150 es 200000 között kezdd erezhetöve valni, nekem ez volt a tapasztalatom. Egyreszt a "fantasztikusan nyomatekos" motoroknak köszönhetö, hogy alig birja el a sebesseget es talan masreszt a vezermülanc (talan feszitö, talan vezetö) addigra "akkora" mertekbe kopott, hogy egy ilyen rangatast elöidezzen. Igazabol nem foglalkoztam vele, egy gangot vissza aztan hadd szoljon es leosztottam az aszfaltra a nyomatekot :-)) Regi idök, de valahogy nem vagyom vissza :-)))

Sajna most valamiert nem tudok belepni a privat mailjaimbe de ez estig megjavul (remelem). Amugy feher volt, kb ´99-00 körül? :-))

@qualitaet: gratulalok a kincshez :-))
Belsőség A maranellói gyors 2009.02.23 09:33:00
  A vevő zsebeiben diszkréten dagad az ötvenmillió forint, meg is veszi az F430-at, de nagy valószínűséggel az lesz az utolsó Ferrarija. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Long Johnny 2009.02.23 23:55:41
@qualitaet: köszönöm!

Sajnos nem lesz V8 benzines mert a 65be öt ev alatt ca 320ekm ment. Ez finanszirozhatatlan benzinnel. Szivem szerint V8 dieselt szerettem volna, ha lenne :-(

Megrpobalom egeszseggel hasznalni, remelem "ö" is egeszseges marad :-)) Kicsit felek töle mert nem kiforrott, de megkockaztatom. Ha annyit elmegy mint a 65ös gond nelkül akkor az nekem eleg.
Long Johnny 2009.02.24 23:35:05
@qualitaet: pont ezek az aprosagok amik idegesitöek. Valoban, ha mar veszi valaki a faradtsagot es cikket ir egy autorol akkor jo volna ha "megbizhato" forrasokbol szerezne az adatokat. Ekkora marhasagok utan a cikk hitelesseget vesziti, kar erte.
Erröl a nikasil-blokkcseres temarol elvetve hallottam valamit, javareszt azokat a kocsikat erintette amiket nem a megfelelö benzinnel tankoltak (89-91 oktanos) akkoriba. A mai napokban ez a problema mar nem jelentkezhet mert az összes benzin ami kaphato kenmentes!!! Ennel az tipusnal se jelentkezett volna ha valakik nem a kuton akartak volna sporolni.
A v8as motoroknak mindig nagy ellensege volt az olajpumpa csavarjai, fellazulhatnak es leeshetnek a karter aljaba ahol szerencsetelen esetbe a lanc felkapja öket. Loctiteval könnyen orvosolhato, mas motorikus hibarol en nem tudok. Amikor e38 740i-m volt (kis ideig) akkor laza volt par csavar. Sokkal sürübben elöfordulo problema.
Amikor meglattam a hetes hatuljat a cimlapon akkor mindjart nekiugrottam es olvastam mint egy hülyegyerek. Kar volt az idöt pazarolni :-((
  Cikkünk tanulsága: a legkisebbtől a legnagyobbig bármi lehet jó női autó, csak jól kell tudni hordani. Smarttól GMC Yukonig mindenféle szerepel a tesztben, csak győzzék olvasni. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Long Johnny 2009.02.20 23:19:20
@Hrzrasn: asszony nem volt "gentleman´s like" amikor döntes született a vasarlasrol. Nemtudom, hogy megerdemli... keresse csak a gombokat. Ha nem talalja akkor igy jart :-)))


na megyek mielött kapok... :-)))
Long Johnny 2009.02.21 00:00:22
@Hrzrasn: igen, ök a kedvenceim, rajuk ertettem :-)
Nalunk a telepen is annyira müveszien tudtak parkolni, hogy sokszor nem tudtunk ratolatni a rampara es nem lehetett rakodni. Ilyen dolgok halalra idegesitenek. Kb ket eve az egyik "müveszur" gyalog tavozott a telepröl. Volt egy öreg Aviank amit mar el akartunk bontani es azzal kegyetlenül belementünk (forgalombol mar reg kivonva). Ceges bora volt, de megrokkant az aviatol. A "müveszur" sajat penzböl csinaltatta meg (maganterületen volt). Utana egy Actros huzta vegig egy csinos lanyka golfjat. Különös modon hirünk ment es minden felszolitas nelkül tudnak rendesen parkolni :-)
Long Johnny 2009.02.21 02:11:49
@qualitaet: Lehet nem kellett volna leirni, lehet egö. De ha mar leirtam akkor fel is vallalom. Talan tul felületesen itelkezünk. A törtenet roppant egyszerü, de akkor jobban is tudtok itelkezni, ha tudjatok miröl van szo. Felhivtuk mar többször az uriember figyelmet, hogy ne alljon oda mert rakodunk es minden helyre szüksegünk van. Ha nem szoltunk neki ötször akkor egyszer sem. Nyaron (30fok) beallit a kamion a hütött aruval. Nem tud ratolatni a rampara (soför feladata), mert ott a bora. Leadja a kulcsot es mondja, hogy menne haza mert mar 5 napja nem latta a csaladot ezert most nem tolatna ö ra a rampara, hanem csinalja valaki mas. Mondjam, hogy ne mennjen? Az uriember mar a szomszed telepen van es ott adja el a festekpatronokat, a bora pedig nalunk. A telefonjat nem veszi fel mert bizonyara nagyon fontos meetingben van. Az aggregator csak hüti az arunkat es feleslegesen fogyaszt (szinte maximumon megy). Ilyenkor nem erünk ra fel-orakat varni. Ha valami gubanc van es megszakad a hüteslanc akkor bukunk rendesen (mert valaki nem tud parkolni). Ilyenkor borul ki a bili es teszünk talan olyant amit kesöbb mi is megbanunk.
Szoval ennyi lenne a törtenet. Lehet ezt tipikusan keleteuropainak nevezni, lehet akarminek nevezni. De talan igy teljes a törtenet es mindenki merlegelhet... Na de miert is magyarazkodom itt? Talan azert mert ha raallok akkor nekem nem lesz jobb :-) (na igy se lett jobb) A lany golfja az sajnos veletlen volt (de ö is rossz helyen allt).
Na most lehet szidni a csunya-csunya bacsit :-)
Máig ismeretlen okokból csapódott a 997-es sorozatú Porsche 911 Turbo Cabriolet az autópálya oldalait elválasztó palánknak. A stuttgarti gyártó épp két kísérleti járművével végzett próbákat, de a hátul jövő Panamera pilótája ki tudta kerülni szerencsétlenül járt…..
  Apa, megveszed, Apa, megveszed? – kántálta hatéves fiam, fel-alá ugrálva a vén Merci mellett az enyingi éjszaka csikorgó hidegében. Hát persze, Bálint, ha ennyire tetszik neked… Vélemények az azonos című cikkünkről...
Belsőség Az 5-ös BMW egy… 2008.12.10 05:45:30
  …káprázatosan jó sportlimuzin, erős motorral, kényelmes utastérrel, ami finoman, csendesen suhanva falja a kilométereket. …átkozott vacak, amely gyenge is, rángat is, kirázza a lelket, és még simán üldögélni benne is kínszenvedés. Mindkét, az aktuális…..
Long Johnny 2008.12.11 01:03:05
"Tudom, hogy rossz hasonlat, de a 730d, olyan mint a 316i, csak kicsivel feljebb.
Gondolom választanod kellett egy rendes ötös, vagy egy alap hetes közt:P"

Nincs semmi sertödes, csak jo volna ket labbal a földön allni!!! Volt/van több hetesem es javareszt mind diesel (740d-730d-728i) volt. Nem kell elajulni, csak annyit szerettem volna neked mondani, hogy nem mindenki a motorhang (de a diesel se szol rosszul) es egyeb mas "szorakozas" miatt vesz autot. Van akinek fontos az, hogy hosszu tavokat lehessen megtenni egy autoval stresszmentesen. Biztosan egy 5-ös is nagyon jo auto (volt E39 es sajnos nem volt jo) es megfelel erre a celra, de amig nem volt 5-ös feletti kocsid addig nem is tudsz mindehhez erdemben hozzaszolni. Elnezest ha tevednek! Amugy biztosan rosz hasonlat de az 520i is csak egy 316-os csak feljebb. Es talan a 325-ös is csak egy 118-as (d?:-)) csak feljebb :-)) Es nem kellett valasztanom, szerencsere vagyok annyira szerencses, hogy sajat magam allitottam össze az autot. Azt kertem bele amire nekem szüksegem van pl: allofütes, börkarpit, navi-prof, logic7 es komfortüles. Ennyi a fontosabbak közül.
Biztosan lehet "innen es onnan" is közeliteni az autozas temajat. Nem akarok ebbe veled különösen belemenni, megertem a szempontod es neked fontos, hogy "sportos" legyen a kocsid. Nekem pedig az a fontos, hogy nagy legyen (mert ott erzem magam biztonsagban), fogyasszon viszonylag (merethez kepest) keveset mert fillerbaszo pozer vagyok (amugy 8,0-8,5 között fogyaszt) es legyen a szamomra eleg dinamikus. Ezt mind megtalaltam. Nekem (mondom nekem :-)) ez ami szamit.
Egy utolsó posztot még idetolok a Párizsi Autószalonról, nem aktuális dolgokról szól, hiszen ezeket az autókat egy jó darabig még nem forgalmazzák nálunk, mégis talán a legizgalmasabbak valamennyi közül. A GM-területtel szemben, azzal azonos pavilonban találtam a Brilliance…..
Belsőség Heti merítés 2008.09.21 18:18:00
A digó limó visszatér Voltam olyan felelőtlen, hogy nőt engedtem a volánhoz. Ajnalka fuvarozott mindenféle asztalokat, székeket, fát stb., amíg mi főztünk. Ahogy mondani szokás, a kezét kellett volna levágni Pár hete Tuskó Pistike a 43-as lépcsőházból végigkarcolta 1…..
Long Johnny 2008.09.26 21:09:37
Igaz, Johnny ? - Igen :-)
Sajnos valtoznak az idök. Egy baratom mindig azt mondja, hogy "sterilizalodik" az autoipar. A mai napig visszasirom az e28 528-ast. De ezek az idök elmultak.
Hosszabb utjaimon sokat gondolkodtam ezen es hasonlo temakon. Valahogy jobban megmaradtak bennem a regebbi tipusok. Valoszinüleg azert mert kitüntek a tömegböl. Jo volt velük autozni, persze a kortarsakhoz viszonyitva. Ha mai szemmel nezem akkor meg arra jutok, hogy verzik erte a szivem, de lehet, hogy ha kiprobalnek eggyet akkor mar nem biztos, hogy kellene. Bar hobbykent lehet bevallalnam.
Elkenyelmesedtünk manapsag, ez van!

Ma pedig eggyik kocsibol atülhetsz a masikba. Totalisan mindeggy, hogy 730d, s320cdi vagy A8 3,0tdi. Egyforma "zacskosleves" az összes, annyi különbseggel, hogy eggyik sozva, masik borsozva, harmadik pedig vegetazva van :-)

En elhiszem, hogy az autogyartas nem egy "aranybanya" ahogy mar többször itt elhangzott. De en sem az aranybanyaban dolgozom es egyre keservesebben keresem a penzt. Ezert elvarasom, hogy minnel többet kapjak a penzemert. Igy joval nehezebb a kompromisszumok megkötese szamomra. Bar tudom, hogy mashol se jobb a helyzet, igy marad a fanyargas high levelen :-)

Abban is igazat kell, hogy adjak, hogy egyre kevesebb uj tipus all az ut szelen. De rajöttem, hogy miert. Ha egyszer megy akkor mar megy az. A reggeli kerdes inkabb az, hogy beindul vagy sem? Gondolok itt az e65 szupi kulcsnelküli inditasara, mert mar több embert megtrefalt. Igy eleg keves eselyünk marad arra, hogy autopalyan a leallosavon talalkozzunk eme jo madarakkal :-)

Elhiszem azt is, hogy nagyon nehez autot gyartani es iszonyuan nagyok a kihivasok es az elvarasok. De a vevönek is. Ha nekünk "vevöknek" nem volnanak ilyen igenyeink akkor fel lehetne akasztani a kabatot. Amugy annyira "jo" uton jartok a fejlesztes es a kivitelezes teren csak a vegen mindig valami "fillerbaszo" dologgal megadjatok a keserü szajizt. Olyanok vagytok mint az edesitöszer a kaveban :-))

"Engem csak az zavar egy picit, hogy az emberek olyan konnyen ramondjak valamire, hogy szar konstrukcio, anelkul, hogy pontosan tudnak a meghibasodas okat, ami ugye ezerfele lehet."

A konkret vizpumpa peldaban tovabbra is azt mondom, hogy szar konstrukcio. Ezt barki elmondja neked "real lifeban" is.

Amugy mernöknek lenni es egy ilyen cegnel dolgozni biztosan nagyon nagy dolog. En is büszke volnek magamra ha ott dolgozhatnek. De egeszen mas dolog az iroasztal-monitor kombo mögül mondani a frankot. A valosag nalatok a szervizben es az aknaban zajlik. Ott kellene kis idöt eltölteni es akkor latnatok, hogy mi is a helyzet. Nem mindig az a megoldas, hogy ezerfele okot keresünk a hibara. A megoldast kell keresni, es szerintem egyszerübb/olcsobb lenne tulmeretezni az alkatreszt minthogy mindent megvizsgalni, hogy mitöl mi megy tönkre... Jah, csak akkor kevesebbet latnak "aranyos" fejem a szervizben. De eleve laikus vagyok es tudom azt is, hogy ezek az idök elmultak. Buktatok a roveren, a leasingen es meg a reszvenyek se mennek valami faszan. Valahol be kell hozni...

"Abban viszont biztos vagyok, hogy mondjuk egy mai uj 7es merfoldekkel tobbet nyujt mind muszaki szinvonalban, mind bonyolultsagban mint egy 20evvel ezelotti."

Akkor itt a sajat peldam: kb 3 honapja volt olajcsere e65-730d kocsimon. A szervizt bmw szakszerviz vegezte becsben. A kocsival nem mentek egy kilometert se, bealltak a szervizbe es miutan vegeztek akkor kialltak a platzra. Azota rangat a valto egyböl kettesbe, de akkorat, hogy csattan minden es kipörög a kerek majd felvalt es bolint össze vissza. Mindez kb 20km/h-nal törtenik. Hibat nem tarol semmit. A szerviz nem tudja, hogy mi a baja.
A megoldast a masik kulcs jelenti. Ha azzal inditok akkor minden rendben es ugy valt mint a vaj. Ha a "regivel" akkor rangat. Erre jelenleg nincs megoldas. Volna a "shot in the dark" megoldas persze az en szamlamra. Uj kulcsot megrendeltem es hetfön meglatjuk, hogy mi lessz... Nah, ez latod mar bonyolultabb hiba itt lehet ezer oka.
Long Johnny 2008.09.27 10:50:05
"Felfelé jövet az járt a fejemben, ugyanazon az utcán 10-25 évvel ezelőtt a BMW-k egy hang nélkül, mint valami egyből faragott "gumiautók", suhantak fel.:)"

Igazabol a mercedes suhanasat meg se tudtak közeliteni rossz uton :-) Ohh, a w116-23-26-osok hogy suhantak :-)
Apamnak volt a hetvenes evek közepen egy w115 230.6 automatic. Na az is tudott suhanni. Ezekhez kepest a bmwk csak botladoztak, viszont nagyobb sebessegnel stabilabbak voltak (meg ma is) es jobban veszik a kanyart :-)

Meg kell, hogy mondjam, hogy nem csodalkozom haverod audijan. Amikor radobtam a 18as M Paralellt (8j-9,5j) az e38ra akkor az is hupogott es zörgött össze vissza. Amikor viszont raneztem az autora akkor elöjött a "hhhuuu bazdmeg" effektus mert nagyon jot mutatott. Menni viszont szar volt velük. Razott es megvezette minden, söt az egyenesfutas se volt tökeletes. Gondolom a haverod is a "hu bazd+"-effekt miatt szereti öket.
Volt az asszonynak egy A4-ese, gyari 16-os alukkal. Olyan nehezek azok a felnik egy bmwhez kepest, hogy komoly eröfeszites mire felrakja öket az ember. El tudom kepzelni, hogy ha eredeti audi a felni akkor az milyen nehez. Egy 18-as bmw felni gumistol kb egyforma sulyban van egy audi a4 16-os felnijevel gumival.
Ha meg az eredeti futomü van alatta akkor valahol nem kell csodalkozni, hogy a 150ekm es a 2tonna a 20as kerekekkel megtettek a maguket. Ha mar volt "revizio" akkor megneznem, hogy mit raktak ala. A meyle cuccoknak mostanaban nincs jo hirük (kinai produkcio). Lemförder valamivel jobb, söööt. Otthon elöszeretettel raknak be ilyen kek "gumipogacsakat" amitöl allitolag sokkal jobb lessz a futomü. Lehet haverod audija alatt is van ilyen. Ennek az a hatranya, hogy minden kis uthibat atvisz a kasztnira mert minden olyan kemeny. Igy a kasztni is csillapit es elöbb-utobb minden csörög-zörög.
Haverom 530d/e60 rakott ala ilyen kek "szarokat" aztan kemeny lett a futomü. Neki ez tetszett de most mar csörög-zörög az utasterben minden mert a kasztninak többet kell csillapitania mint amennyit. Ha valakit erdekel, hogy mi a nevük akkor az szoljon es megkerdezem :-))
Összegezve, magyar utak, 2 tonna es nagy kerekek megteszik a maguket, sajnos. En visszaalltam a gyari "alap-szeria" meretre. A 28-as alatt 215/65/16 van, es a 65 alatt 245/55/17. Szarul nez ki, de ha sokat megyek akkor ez a komfortosabb valasztas es az olcsobb is :-)
Long Johnny 2008.09.27 21:28:15
Nekem az e28as elött mercim volt. Volt w123 (250-hu de szar volt) es 126-os is. A 82 500asoddal az volt a problema, hogy ö meg a regi "csikos-bordas oldalu" volt. Azoknak az ülese se volt olyan mint a "sima-teli oldalasnak". Nekem 300se volt es nagyon szerettem. Sajnos megtörtek es eladtam törve a kocsit. Utana jött 89-ben az 528i, 87es evjarat es volt benne 20ekm. Szinte uj kocsi volt edition kivitelben, shadowline es plüss-velur belsövel. Nagyon szerettem, de a futomüve meg se tudta közeliteni a w126 vagy w123 komfortjat. Legalabbis sokkal egyszerübb es gyengebb szerintem az e28 futomüve. Szerintem nem kell sokaig visszamennünk idöben, hogy razzon a kormany :-) Ismerös lehet a 90-100 közötti szitalas, az e28 szerette razni nagyon. Gyari fekeket 5ekm-ig birt. Ilyen szempontbol egy w123-126 sokkal jobban megepitett kocsi volt. Viszont ezekhez kepst az 528 egy "ragadozo" volt. Valahogy ott volt a kanyarban es ha visszalöttem egy gangot akkor harapott rendesen egy "hangorgia" mellett. Több visszajelzest kaptam es jobban feküdte az utat. Ez talan azert volt mert a bmwkben nem volt kormanylengescsillapito. A mercikben volt/van es igy közel se hozott fel annyit a kormanyra. De teny, hogy a w123-26 es az e28 között nagy a különbseg, mindegyik masik oldalrol közeliti meg az autozas fogalmat.
Utana jött 94-ben a w124 300td korszak. A 124esnek közel se volt mar olyan jo a futömüve mint a 126-osnak vagy akar a 123nak. Gyors kanyarokal hihetetlenül elkezdte tolni az orrat majd könnyü lett a hata. Egy lazabb-gyorsabb kanyarvetelböl mar komplikaciok lehettek. Legalabbis az e28-al gyorsabban lehetett kanyarodni. Bar biztosan közre jatszott a sorhat diesel tömege is.

A w108, hat igen, elhiszem, hogy visszasirtak :-) En se lennek maskepp :-)

"Imigyen nyilatkozott: Nagyon finom, csodálatos autó a Mercid, de borzasztóan el van maradva és sosem tud olyan közel kerülni az emberhez mint a BMW..."
Ezt megjegyzem :-))

A TRX egy igazan "különleges" gumi volt. Innen is üdvözlök mindenkit aki segedkezett azon, hogy egy ilyen gumi/meret letrejöhessen. A sok rossz tulajdonsaga mellett azert voltak jo oldalai is. Az eggyik az az volna, hogy alig kopott, siman elautoztam velük 70ekm-et (205/60vr390). A masik, hogy az oldaltapadasuk kiemelkedö volt. Vizen es szarazon egyarant. A rosszak köze tartozott, hogy "nyüfögött es nyafogott". Ha esett akkor megallni keptelenseg lett volna veszely eseten. Amikor elkoptak akkor ledobtam öket, mert horribilis összeg lett volna ujakat venni. Utana radobtam a harmas "kreuzspeiche" felnit 205/60 gumival. Jot mutatott velük, nagyon :-)

Az e38 750esen szerintem az "Exclusiv" felnik voltak fenn. Azok tenyleg olyanok kicsit mint a vonatkerek :-)
Link:
felgenkatalog.auto-treff.com/


"Nemtom miert van a legtobb emberben az a tevhit a tervezomernokokrol, hogy ulnek egy elsotetitett irodaban, kitalalnak valamit, megcsinaljak a rajzokat, majd a budos eletben nem hallanak felole."
Nezd Shadowbull, egyetemista koromban megadatott az a lehetöseg, hogy külföldre mehessek egy evet. Sikerült egy "vilagcegnel" gyakornokkent elhelyezkednem. Ott lattam mernököket dolgozni. En nemtudom, hogy te milyen körülmenyek között dolgozol es a münkaköröddel se vagyok tisztaban. Elnezest kerek, ha megbantottalak volna es a munkadat barmilyen formaban biraltam volna. De amit lattam a "vilagcegnel" azt nem felejtem el. Abbol következtettem, hogy nalatok is igy megy. De akkor ezek szerint te masak köze tartozol, elnezest. A gyartasban biztosan igazad van, amivel en foglalkozom ott szerencsere nincs ilyen gondom. Keressetek meg az okot, de akkor a megoldast is :-))

"Tudod, ha megdughatnad a vilag legjobb nojet, elsore nagy dolog lenne. De a 10ik alkalom mar korantsem lenne olyan izgalmas, az 50iknel meg mar unnad is :)"

Majd az 50. utan megmondom :-))))

De lehet igazad van, bar szerintem van összehasonlitasi alap es igy annyira en nem estem hasra eggyik bmwtöl vagy mercitol sem. Amugy igaz, hogy az e65 a "föertelmes", a mai napig szerintem vannak olyan funkciok amiket nem hasznaltam. Azert mert nincs is ra szüksegem. Hasraesni nem fogok. Autozhatosagban annyira nem nagy elörelepes az elözö heteshez kepest. Nagyobb, csendesebb de annyival azert nem, hogy most ujjongjak. A kezelesröl nem is beszelek, hozzaszoktam es jol elvagyunk, viszont egy "laikusnak" a figyelmet annyira eltereli, hogy elöbb utobb totalkar lessz belöle. Az e38 erthetöbb kocsi. Lehet kicsit elfasultunk. Igazad van, hogy az elmeny tompult. De erröl nem mi tehetünk, hanem Ti :-) Abban a pozicioban vagytok, hogy a szart is eladhatjatok aranykent, vevö lessz, ettöl nem kell felni. Ezert lehetne szerintem batrabban autozhatobb autokat gyartani. Legalabbis olyanokat amik visszaadjak a regi "feelinget". A design nekem masodlagos. Az e65-öt a mai napig nem tudtam megszeretni mert nem tetszik, de lepest szeretnek tartani a "korral". Az S-merci szerintem rondara sikerült, sose tetszett. Gyökereiben pedig nem mas mint egy e65, csak talan kicsit szebben csomagolva, de az en izlesemet megse közelitette meg.

"Egyértelmű, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint messze az S-Klasse a legszebb és legjobb luxusautó."

Nana :-) Mar nem kell sokat varni es itt lessz az F01/02 (nem tudom, hogy most mi a pontos neve). Ki fogja tenni megint az iranyvonalat, ahogy eddig minden 7es kitette. Mar itt fekszik a katalogus kb 2 hete :-) Sokszor atlapozom es egyre jobban tetszik. Elolvastam mar az elsö teszteket es "fahrberichteket". Allitolag a 730d igazan jol eltalalt lett. Nagyon tetszik, hogy vizhöfok helyett olajhöfok merö van. Eddig ezek csak az M-gmbh autoi szamara voltak fenntartva. Most viszont itt is lessz es ezt nagyon jonak talalom. Összessegeben nagyon bejön. A mostaninak meg maradnia kell par evet de aztan majd körbenezek ujbol :-)
A motoros bukások rendszerint tavasszal és ősszel tetőznek. Télen ugye kevesen motoroznak, azok is inkább profik, de ők nem képviselnek nagy tömeget sem az utcán, sem a kórházban. A Harmati Yamahánál erre azt mondták, hogy nagyjából a vevőik 85 százaléka hobbista, s csupán a…..
Mostanában KRESZ témában amúgy is örömmel látom aktivitásotokat, na nem arra gondolok, hogy cseréljük le a jogi szaknyelvet a kocsmai zsargonra, de sok tekintetben példamutató ahogy foglalkoztok a témával. Ennek a levélnek az apropója, hogy ma felborult egy kisbusz az M7-esen.…..
Long Johnny 2008.09.05 12:38:18
"Felnyíltak a határon a sorompók, Európa kitágult, de láthatóan nem vagyunk felkészülve az új problémákra." -ez a problema a szerzö szerint "uj"?

Talan nem a felszinen kellene feszegetni a temat, hanem inkabb a gyökerenel elkapni. Miert van egy soför egy ilyen buszon? Nem hiszem, hogy önszantabol lenne rajta. Azert mert a kedves vallalkozo aztmondta neki, hogy Te mesz egyedül, nincs valtotars, sporolunk. Draga az üzemanyag, nem lehet akkora aremelest csinalni. Mindenki nyomott aron dolgozik es mindenki meg szeretne elni belöle (a ki es hogyan-t most haggyjuk). Ha emelne az arakat akkor nem menne legközelebb mert megcsinalja majd helyette mas. Nem ismerem a roman peldakat, de ismerem a magyar helyzetet. Amikor a soför takaritja a buszt indulas elött. Biztos pihenten ül a kormany möge. Mire bepakolja az összes csomagot, mert ez se faraszto ugye. Nem vagyok buszos, de meg tudom erteni a helyzetet. Esetleg meg van egy gyereke es egy felesege is akikröl gondoskodnia kell, tehat bevallalja a fuvart mert muszaly neki.
Csinaljon pihenöt sokszor? Mikor amikor megvan a menetrend es a kedves utasok tepik a szajukat, hogy mikor erünk mar haza. Esetleg meg panaszt is tesznek a fönöknel... Aztan hol pihenjen olyan nagyon frankot. Talan egy Wc-s parkoloban? Es mit csinaljon a sok utassal, akassza a nyakaba? Amikor a buszosnak olyan kis zergebaszta utakon kell mennie mert nem fizeti a fönök a palyadijat addig nem lessz valtozas. Nem a soförön mulik minden. Vagy amikor a soför aztmondja, hogy vegyel navigaciot es hasznaldd a sajatod mert nekem nincs penzem. Jo lehet ma buszosnak lenni...
Kamionosokkal ugyanez a helyzet. Gondolja valaki is, hogy amikor lejar a vezetesi idö akkor olyan nagyon sokat tudnak pihenni? De meg kell allni mert muszaly nekik. Különben jön a rendörbaacsi es megvagja öket. Amikor a frankfurti repter utan allnak sokszor a kamionok a leallosavban es mellettük a 3 savon tüznek el a kocsik akkor sokat pihennek. De meg kellett allni. Vagy amikor eppen a kamion hatulja sokszor kilog este a palyara mert mar nem fer be a parkoloba... sok pelda van.
Azt is figyelembe kell venni, hogy itt a szezon, mindenki minnel több fuvart akar csinalni. Aztan megis a soförön lessz elverve a por, ö egy babu akit csak rangatnak össze vissza. Ennyi...
Nem rég voltam nyaralni. Amikor leszálltam a Spanyolország dél-keleti részén fekvő kisváros, Almeria repterén, az első dolgom az volt, hogy bérautó után néztem, a szállás ugyanis 100 kilométerre volt a reptértől. Az igazság az, hogy csak visszafelé kellett volna a bérautó,…..
Long Johnny 2008.09.04 22:22:56
"Megértelek.Remélem neked is volt makulátlanod mindkettőből.:)" - meg mindig van egy e38-as, sajnos e32-hez nem volt szerencsem, bar a formavilaga szerintem az eggyik legszebbre sikeredett bmw (biztosan egy idiota vagyok :-)).

Edelweiss:
"pedig vegtelenul egyszeru. ha felre tudod tenni a finnyaskodast, es az erdemi mondanivalora koncentralsz, akkor tanulhatsz masoktol. nyafogva viszont nem." -Nagyon jo pelda, megvan a mese tanulsaga :-) Es akkor marcsak egy kerdes maradt, hogy most te vagy itt a cybermester, vagy ki? Gondolom töled is lehet tanulni. Ha nem banod akkor en kicsit megszüröm majd az igenyeimnek megfelelöen ezt a hatalmas infoadagot :-)

"dehogynem. az E30 - akarcsak az osszes tobbi HUSZONOT eves konstrukcio, markatol fuggetlenul! - a maiakhoz kepest egy kalap szar, szinte minden tekintetben. aki egy ilyen kokorszaki modellel peldalozik 2008ban, az egy idiota. az ilyeneket el szoktam hajtani, mert allergias vagyok az ostoba emberekre, es nincs lelkierom a hulyesegeikkel foglalkozni. bocs." -semmi gondd. En egy egeszen mas velemenyen vagyok. Tudod en felnezek azokra az emberekre akik kepesek megvigyazni egy 20-25 eves kocsit es azt az eredeti allapotaban tartani. Ök az en szememben az "igazi" autos emberek. Nem boyracerekre gondolok en. Mindenki mashonnan közeliti meg az autozast, de meg tudom erteni azokat az embereket is akiknek az öregebb kocsi a mindenük. Talan mert "csak" azt tudjak megengedni maguknak, de nem neveznem ezeket az embereket idiotanak. En tiszteletben tartom a velemenyüket es örömmel latom, hogy egy "autos" emberrel van dolgom. Vannak az olyanok mint Te, akik a technikara vannak fokuszalva. Ez is egy jo dolog. Mindenkinek mas a fokuszpontja, de ettöl meg senki se lessz idiota. Na ezt nem "birom" a stilusodban. Tudod en sokaig jartam egy e28 528i-vel es a mai napig faj a szivem, hogy eladtam a kocsit. Ha talalnek egy igazan megkimelt peldanyt akkor biztosan elgondolkodnek rajta.

"Nemetorszagban mar nagyitoval keresheted az original allapotu E36osokat (kulonosen a kupet!), mert szarra lett hajtva es pimpelve mind, valogatottan izlestelen dolgokkal." - ismerem a nemet piacot es igenis vannak szep es jo e36-osok es coupek is vannak. Csak a jo kocsinak elkerik az arat. Ilyen egyszerü ez, köze nincs a boyracer kategoriahoz, de ezt mar messziröl lehet latni.

"azert legkozelebb probalj meg egy kicsit korulnezni es gondolkodni, mielott ilyesmit kijelentesz." - kijelentem tovabbra is, hogy arrogans amit mondtal. Nem kell megsertödni, mondtam en. Nem vagy inkorrekt, biztosan nagyon jo emberismerö vagy, de te is csak feher alapon olvasod a fekete betüket es nem latsz a szerzö eletebe. Lehet, hogy neki valoban jobban bejön az mx5, lelke legyen rajta es hasznalja boldogan.

Long Johnny 2008.09.04 23:17:32
Ne is mondd mert en is mindjart könnyezem :-))
A "mienk" 86-os volt, 60ekm-el került hozzank, majd 270el ment el. Megvoltak a maga kis bmw-s betegsegei (razott sokszor a kormany es a trx is csak egy aldas volt alatta), de ettöl függetlenül a legjobban szerethetö kocsink volt. A legjobb ami valaha is a kezeim köze került. Ne is mondd ezt a visco hangot mert mindjart atfutom a scoutot es a mobilet. Ahh, szep emlekek voltak. Tul szepek talan. A mostani kocsimban hiaba keresem ezeket a "regi ertekeket", nem talalom meg. Sokszor olyant tudott nyulni regensburg es deggendorf között, amikor ramegyünk a dunahidra, hogy a mai napig amikor ott elmegyek erre gondolok. Ezeket az elmenyeket semmi sem tudja potolni, de legalabb elvenni se tudja senki. Akarmennyire is akarjak, ez megmarad.
Igazad van, a mai kocsiknak sose lessz meg ez a kultusza. Talan az e34-nek van meg egy halovany kis eselye es talan az e38-nak a formaja miatt, de ezek marcsak csokolomot köszönhetnek a regieknek. Igaz nem az e21 vagy akar e12-nek mert azok nem voltak olyan jok. Talan a legeltalaltabb szeria az e23-28-32 volt. Utana mar mindenen fellelhetö a sporolas. Kar ertük, de elertek a celt. Megalapoztak a bmw-t es a mai napig ugy gondolunk vissza ezekre a 20-25 eves konstrukciokra mint valami ipari müremekekre. Ne felejtsük ebböl az idöböl Anisits Ferenc talalmanyat se, ö is letette a dieselek között a merföldkövet. Nah, hat ezek voltak az autok.
Nem neveznem idiotanak magam es ostobanak sem, nem kell ram szanni azt az idöt, hogy valaki vegigolvassa a mondanivalomat. Nem szeretnek barkit is terhelni a hülyesegeimmel. De azert el kell ismerni, hogy akarhogy is, de ezek a kocsik is a mai napig megalljak a helyüket. Nyilvan nem lehet öket egy uj kocsival összehasonlitani de a hasznalhatosagukban a mai napig helyt allnak. Legalabbis a bmw-ket es a merciket illeti (w124-126-140) es azert az A omega se volt olyan szar... :-)
Long Johnny 2008.09.04 23:20:33