Adatok
Dióstészta
0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Az állásinterjúk kívánatos menetéről mindenkinek van egy kialakult képe, de az valahogy sosem egyezik a valósággal. Az álláskeresők időnként nem értik, miért az történt, ami, és ez vajon jót jelent-e számukra. Mindez arról jutott eszembe, hogy zsenge koromban, átlagos álláskeresőként (hol volt akkor…..
Dióstészta
2014.04.18 14:41:31
@stepboy: Okés, jogos. Sajnos a szerény átfedés a nyelvtudás és nyelvvizsga között is csak a bizonyítványok értékét mutatja...
Mondok egy hasonlatot, nem neked Stepboy, hanem csakúgy, ide:
Műszaki tervezés területén sokan a verifikáció és a tesztelés jelentőségét alulbecsülik, és ezáltal készülnek megbízhatatlan építőkockák. A tervezés menete nagyvonalakban az, hogy definiáljuk a feladatot, készítsünk költségfüggvényt, szedjük részfeladatokra, definiáljunk felületeket, végezzük el a modulok tervezését, és itt jön amit le szoktak felejteni!!! : nagyon alaposan teszteljük le, hogy tényleg úgy működik-e, ahogy kell neki. Borítékolni lehet, hogy nem fog. Tehát javítsuk ki és goto 10. Mert megbízhatatlan építőelemekből építkezni csak szívás.
Na most én ezt a humán erőforrásra is igaznak találom: ahol a modul elkészítésének felel meg az ember oktatása, ill. egy-egy tantárgy. Nem elég "megtanítani", bizony nagyon alaposan le is kellene tesztelni, hogy tudja-e, mielőtt olyan dolgot tanítunk neki, ami az előző szintre épít. Majd ezek után be is kellene gyakorolnia.
(Zongoratanárom mondta mindig, hogy nem az a gyakorlás, ami oda vezet, hogy sikerül először végig lejátszani a darabot kottából. Az csak a darab megszülése! A gyakorlás csak ezután kezdődik. Hogy flottul menjen.)
Visszatérve, szerintem az oktatásügyben ez a tesztelés gyakorlatilag totál hiányzik, és így a hallgató már a második szinten elvérzik, mert nincsnek meg az alapismeretei. (Példa: tanár magyarázza a rendhagyó igék ragozását, gyerek meg nem érti, mert nem tudja mi az, hogy ige...) (Másik példa: matekon keresik az egyenlet gyökét, de a diák nem érti, mert nem tudja, hogy az egyenlet megoldását hívják úgy, hogy "gyöke". Szegény meg folyton gyököt akar vonni.) Szóval amíg egy tantárgyból át lehet menni úgy, hogy a gyereknek fogalma sincs az egészről, addig minden ráépítétett tárgy tanítása pénzkidobás és fölös idegörlés.
Ismerősöm érettségi évében kérdezte, hogy most melyik a számláló és melyik a nevező? Középfokú nyelvvizsgával bíró ismerősöm mondta angolul: "Do he?"
Külföldön szerencsét próbáló hazánkfiai egyetértenek abban, hogy sehol senkit nem érdkel, hogy mit végeztél, mit tanultál. Csak az számít, hogy mit tudsz. Ez azért van, mert általános tapasztalat, hogy a papír nem bizonyít semmit.
Mondok egy hasonlatot, nem neked Stepboy, hanem csakúgy, ide:
Műszaki tervezés területén sokan a verifikáció és a tesztelés jelentőségét alulbecsülik, és ezáltal készülnek megbízhatatlan építőkockák. A tervezés menete nagyvonalakban az, hogy definiáljuk a feladatot, készítsünk költségfüggvényt, szedjük részfeladatokra, definiáljunk felületeket, végezzük el a modulok tervezését, és itt jön amit le szoktak felejteni!!! : nagyon alaposan teszteljük le, hogy tényleg úgy működik-e, ahogy kell neki. Borítékolni lehet, hogy nem fog. Tehát javítsuk ki és goto 10. Mert megbízhatatlan építőelemekből építkezni csak szívás.
Na most én ezt a humán erőforrásra is igaznak találom: ahol a modul elkészítésének felel meg az ember oktatása, ill. egy-egy tantárgy. Nem elég "megtanítani", bizony nagyon alaposan le is kellene tesztelni, hogy tudja-e, mielőtt olyan dolgot tanítunk neki, ami az előző szintre épít. Majd ezek után be is kellene gyakorolnia.
(Zongoratanárom mondta mindig, hogy nem az a gyakorlás, ami oda vezet, hogy sikerül először végig lejátszani a darabot kottából. Az csak a darab megszülése! A gyakorlás csak ezután kezdődik. Hogy flottul menjen.)
Visszatérve, szerintem az oktatásügyben ez a tesztelés gyakorlatilag totál hiányzik, és így a hallgató már a második szinten elvérzik, mert nincsnek meg az alapismeretei. (Példa: tanár magyarázza a rendhagyó igék ragozását, gyerek meg nem érti, mert nem tudja mi az, hogy ige...) (Másik példa: matekon keresik az egyenlet gyökét, de a diák nem érti, mert nem tudja, hogy az egyenlet megoldását hívják úgy, hogy "gyöke". Szegény meg folyton gyököt akar vonni.) Szóval amíg egy tantárgyból át lehet menni úgy, hogy a gyereknek fogalma sincs az egészről, addig minden ráépítétett tárgy tanítása pénzkidobás és fölös idegörlés.
Ismerősöm érettségi évében kérdezte, hogy most melyik a számláló és melyik a nevező? Középfokú nyelvvizsgával bíró ismerősöm mondta angolul: "Do he?"
Külföldön szerencsét próbáló hazánkfiai egyetértenek abban, hogy sehol senkit nem érdkel, hogy mit végeztél, mit tanultál. Csak az számít, hogy mit tudsz. Ez azért van, mert általános tapasztalat, hogy a papír nem bizonyít semmit.
Dióstészta
2014.04.30 18:04:32
Nagyon tanulságos cikk:
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/netto_300_ezret_fizet_a_ceg_meg_sincs_eleg_munkaero.3.198412.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Ez nem csak a hegesztőkre igaz, hanem a többi szakmára és a felsőoktatásra is.
A magyar szakképzés lótúrót nem ér.
Magyarországon aki iskolába jár, nem ér rá tanulni,
és aki munkába jár, nem ér rá pénzt kerestni.
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/netto_300_ezret_fizet_a_ceg_meg_sincs_eleg_munkaero.3.198412.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Ez nem csak a hegesztőkre igaz, hanem a többi szakmára és a felsőoktatásra is.
A magyar szakképzés lótúrót nem ér.
Magyarországon aki iskolába jár, nem ér rá tanulni,
és aki munkába jár, nem ér rá pénzt kerestni.

1. rész: http://newzz.blog.hu/2014/04/15/sos_titanic
3. rész: http://newzz.blog.hu/2014/04/18/emlekezunk_sos_titanic_3_resz
Először a nők és a gyerekek!
A kapitány elrendeli, hogy először a nők és a gyerekek szálljanak a mentőcsónakokba. A hajó jobb oldalán Lightoller…..

Kicsit untuk már Frankfurtban a grammperkilométeres hófehér autókat. Ennél csak a „nem létező villanyautók” rovat volt borzalmasabb, mert ugye más dolog kiállítani egy példányt, hogy csinos lánykák dugdossák a konnektorba, és más dolog gyártani. Viszont az a cég,…..
Dióstészta
2009.09.22 20:32:56
Dióstészta
2009.09.22 20:34:38
Az oroszok már nincsenek a spájzban...
Gyurcsány hülyét csinált magából Moszkvában
2009.03.12 07:49:00

Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy nem értünk egyet minden pontjában sem az orosz állásponttal, sem a cikk írójával. Magyarországnak vitathatatlanul szüksége van a gázforrásainak diverzifikációjára. De azzal a ténnyel, hogy Gyurcsány éppen Moszkvában - ráadásul…..

Továbbra is hiszek abban, hogy az elmúlt hetek nagy esését követően az amerikai tőzsdéken már talpraállás jöhet, de emellett egyre inkább meggyőződésem, hogy a "feltámadás" csak kérészéletű lehet. A folyamatok ugyanis egyre jobban hasonlítanak a nagy gazdasági…..

"Elfogyott a türelmem" - mondotta az Európai Bizottság ipari biztosa egy német rádiónak nyilatkozva a múlt héten. Günther Verheugen haragját az váltotta ki, hogy habár az EU évek óta szorgalmazza az egységes mobiltöltők bevezetését, az ügyben érdemi előrelépés nem…..

Drasztikusan visszaeső kereslet, jelentős pénzhiány, egyre kevesebb forrás a hitelekhez. Eddig is keményen sorozta a globális pénzügyi válság az autóipart, de 2012-ben az Európai Unió beviheti a technikai KO-t érő jobb horgot. Kiszámoltuk, hogy mekkora büntetésre…..

A BBC Prime valamiért nem feliratozza egy-két napja néhány kedvenc sorozataimat, így kénytelen vagyok azokat felirat-félrefordítások nélkül élvezni, de szerencsére még mindig tartanak a korábban beküldött anyagok (és ezek utánra is vannak ötleteim). A mai téma: lövések minden…..
Dióstészta
2008.09.03 11:35:08
Dióstészta
2008.09.03 11:36:58
Dióstészta
2008.09.03 11:37:37
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem is lehetne diplomám, ha még nem beszélnék...
"megoldás, hogy más országban keresel állást, de ha rossz az álláskeresési technikád, ott sem fog menni."
Ez pontosan így van. Kipróbáltam. Ott sem ment.
"nálunk pont kellene egy elektro szakember"
Írok magánban, bár az "elektro szakember" elég tág fogalom.