Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csigabá

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Feri bizonyára Budapestnek valami utópisztikusabb részén jár-kel, mert én bizony itt is azt tapasztalom rendszeresen, amit ő csak Debrecenben élt meg nagyobb intenzitással. Bár külön erről szóló poszt eddig még nem született, a kommentekben a zebrás és a kerékpáros írások…..
Csigabá 2009.09.20 01:55:23
@Serio: "A biciklista jelen esetben gyalogosnak számít. Attól még, hogy ő is megszegte a kreszt (mert nem tolja a járművet hanem rajta ül), a zebra előtt az autósnak elsőbbséget kell adnia."

Helyes. Ugyanazon logika alapján gyalogosnak számít a zebrán áthaladó autós is - mert zebrán halad át, nemdebár? - azt most ne tárgyaljuk, hogy az autó a zebra csíkjaira merőlegesen vagy azokkal párhuzamosan halad (mert egy, a járdára tett kerülőúttal megoldható az is, hogy a gyalogátkelőhelyen éppen a csíkokra merőlegesen haladjon át az autó :D).

Eccer gondókoggyuk, osztán beszéjjük/írjunk. Jó-é? :D

Amúgy a "zebra előtt" nem kell elsőbbséget adni, az ott közlekedőknek csak a szájuk jár, nem elsőbbség. A kijelölt gyalogátkelőhelyen (olvasd: zebrán) közlekedő gyalogosoknak (meglepő: a jóérzés megköveteli, hogy a három- vagy négykerekű babakocsiban közlekedőket is annak számítsuk :)) viszont vita nélkül elsőbbségük van. Nem azé' mert "ja KRESZ asszongya" hanem azért mert olcsóbb így autósnak, gyalogosnak egyaránt.
De szép is az, amikor az ember meghasonulva önnmagával nem tudja eldönteni, hogy a szabályoknak vagy az adott szituációnak engedelmeskedve cselekedjen. Bár Laze esetében nem erről van szó, a mögötte haladó úgy gondolta, nem létezik akadály. Nemrég pont volt poszt az egyre…..
Azt hiszem, mindannyian ismerjük azt a helyzetet, amikor valami idióta akár szándékosan, akár véletlenül, de majdnem lezúzza az autónkat, aztán amikor próbálnánk felvenni a következő pirosnál a szemkontaktust, hogy rájöjjünk, felfogta-e, mit csinált, emberünk csak bámul maga…..
Valószínűleg már sokan kerültetek olyan helyzetbe az úton, hogy úgy éreztétek a mögöttetek lévő foglalkozására nézve feltehetőleg urológus lehet, mert mindenáron közel akar kerülni hátulról. Ace is egy hasonló perverz álodzata lett, de történetébe mégsem ez a…..
Csigabá 2009.05.16 20:23:09
Ahogy elnézem, arról már rég lekéstünk mind, hogy "hülye a posztíró, azért tart ott az ország, ahol". :) Inkább nézzük mindezt az Opeles szemszögéből.

Feleségemmel döntöttünk úgy május 14-én este 6 körül, hogy Tatabányára megyünk át. Nekem egy 1.8-as, viszonylag új Opel Vectrám van (az új Vectra az Insignia). Nem rossz autó, de nem is szoktam száguldozni, mert arra nem alkalmas. Vezetési stílusomról annyit, hogy nem szoktam gyorsan hajtani (főleg ha a gyerekek is az autóban vannak mint azon a délutánon), de ahol lehet, ott igyekszem a forgalom ritmusát felvenni, esetleg még előzök is néha, így a forgalmat sem tartom fel, én sem kések el mindenhonnan. Tatabánya előtt a megengedett 90 km/h tempóval csorgunk lefelé az országúton, a lassabban szédelgőket néha, amikor az teljesen balesetveszélyes volt (záróvonal van, de belátható a kanyar és az út többi része is elég hosszú távon), előzgettem, viszont a kanyarban vettem észre, hogy az előttem 3-4 autóval haladó Ladás csigatempóban araszol, időnkén fékezgetéssel hecceli a mögötte haladókat, majd mivel kénytelen voltam besorolni mögé, engem is. Minimális követési távolságot tartottam, kb. 3-4 méterre haladtam mögötte, mert a hátam mögött haladó 1300-as Dácsiás eléggé határozottan nyomult, pár centire az autóm fenekétől. Eközben az előttem levő Ladás fékezgetéssel próbálgatta népnevelői szárnyacskáit, ami nem igazán hatott meg, láttam már elég hozzá hasonlót. Amikor viszont satuzott egyet, kénytelen voltam én is fékezni, mire mögöttem az egész autósor ádáz fékcsikorgatással reagált. Ezt követően, amikor már meg tudtam előzni a Ladást, intettem neki, hogy álljon félre, majd amikor láttam, hogy esze ágában sincs, sőt, középső ujjas egyezményes jeleket mutogat, beálltam elé, majd előtte fokozatosan lassítva, hogy ne veszélyeztessem, leállásra kényszerítettem. Kiszáll a Ladából egy félszemélyire jogosult szemüveges informatikusféle, erre én is kiszállok. Megindult felém, közben folyamatosan szájkaratézik, hogy így meg úgy seggberúgja a számat, letépi a fejem és beleköp a nyakamba és hasonlók. Erre közöltem vele, hogy NEM egy utolsó geci (csak, hogy ha elnézésekre kerül sor, visszavonhasssam), majd levertem neki egy enyhe pofont, mert nem igazán akartam bántani. Ettől lerepült a szemüvege, engem meg elkapott a röhögés, ő pedig ordítozva közölte, hogy egy fa**szopó vagyok. Erre már nem reagáltam, inkább visszaültem és elmentem, Tatabányán már vártak. Minden eshetőségre készen viszont felírtam az ürge rendszámát, majd hívtam a 107-et, ahol röviden felvázolva a történetet azt tanácsolta a diszpécser, hogy menjek be a kapitányságra feljelentést tenni.

Bementem, azonnal fogadtak, majd szóltak, hogy a Ladás kolléga is itt van, inkább menjek a dolgomra, majd szólnak ha van valami. Aztán, mint mondta a haver (aki ott dolgozik járőrként), szolídan megvárakoztatták az ürgét, majd egy fiktív jegyzőkönyvbe vettek mindent, utána ő vitte ki heccből a helyszínre fényképezni. Ganakodott a fickó, mert nem volt ott se keréknyom, se károkozás, még közvilágítás sem és tök sötét is volt már, de a haver meggyőző volt. Aztán látva hogy, a távolság ami alatt megálltunk, az nem minősül közúti veszélyeztetésnek, szólt is a jóembernek, hogy kikerülhetett volna, és mehetett volna tovább ha dolga van, nem kell kiugrálni az autóból ha nem akar mindenáron verekedést kezdeményezni. Erre a kötekedős Ladás megkérdezte tőle, hogy az hogy beláthatatlan útszakaszon kocsisort előz valaki, vagy a követési távolságot nem tartja, majd megállít valakit az országút kellős közepén, ami elég forgalmas, az a rendőrség szerint nem balesetveszélyes? A haver meg szelíden rákérdezett, hogy mióta a Ladások szerepe a közúti rendfenntartás, erre a fickó káromkodva eloldalgott.

(Még mielőtt valaki rákérdezne: nem vagyok Opeles, nem tudom, hot történt az eset és hogyan. :) Csak kíváncsi voltam, hogy nézne ki a sztori az Opeles szemével nézve, ezért írtam át. Elnézést ha valakit megsértettem ezzel. Amúgy meg nem érdekel, kinek van igaza ebben az esetben. Én nem akarom, hogy igazam legyen, ha ez azzal jár, hogy időnként leütik a szemüvegem. :D)
Csigabá 2009.05.18 01:31:19
@!Ace!: Nem akarok én itt senkit (meg)bántani, csak ugyanazt mondom mint pár hónappal ezelőtt (egy olyan poszt esetében amely - épp ellenkezőleg - arról szólt, hogy "mé' nem megyünk mán ezerrel, ha van út is meg autó is?!"). Nem lehetne megoldani valahogy azt, hogy mindenki a saját autóját vezesse, ne az előtte/mögötte/mellette haladó autókat? Mert értem én, hogy figyelmesek, toleránsak, kedvesek valamint népnevelők vagyunk, de azért egyszerűbb lenne minden ha nem bonyolítanánk állandóan a dolgokat. (Ezt jól megasszontam. :D) Mennek a zemberek az úton, halad az ország, megyünk mi is, mindenki heppi, mindenki hazaér, nem PVC zsákban viszik. Olyan rossz ez?
Egy szónak is száz a vége :), a lényeg az, hogy nem értek egyet sem az indokolatlan fékezgetéssel, sem az autóból kipattogással, de a szemüveg leverésével sem. A Vectrásnak szólnia kellett volna, hogy pofon érkezik, jó lesz levenni a szemüveget ("vesd le az ingedet komám, hogy ne vérezzük össze"-féle elegáns de praktikus stílusban). :D
A biztonsági cégek tevékeny alkalmazottai sokszor nem épp határtalanul magas intelligenciájukról híresek. Ha emellé adódik egy adag erőszakosság, akkor már csak egy szikra kell, hogy robbanjon az elegy. Ezúttal Kekecke pattintotta ki ezt, még jó, hogy zárva volt a kocsiajtó.…..
Don Blasius hazánk keleti szomszédjában járt, ahol a saját bőrén tapasztalhatta meg, miben hasonlít és miben más az ottani közlekedés az itt megszokotthoz képest. Nem is rizsázok többet, írt ő eleget, hétfőn reggel, kávé mellé bőven elég az. Nem konkrétan egy sztori,…..
Csigabá 2009.03.31 20:36:59
@alte trottel: Tavaly ősszel lecammogtam óvatosan átlag 80-nal ott (pár nappal korábban fel, természetesen). Mellettem ült egy idősebb ismerősöm aki csak lent merte megkérdezni, hogy nem ismerem a motorféket? Mondtam neki, hogy de. Csak nem volt időm fékezni, mert nyomtam a gázt. :D
OFF - de mégsem, mert romániai közlekedés:
Kolozsvár előtt (a Felekről Kolozsvárra vezető szakaszon) bemutattam a "motorfékezős tudományomat" is, hogy megnyugtassam, mert addig egy szót sem mert szólni. Utána már elengedte az ajtó fölötti fogantyút is (bal kézzel. :)) és el akarta mesélni, hogy nem úgy kell autózni, hogy lakott településen kívűl 109, belül 59, hanem mindenhol 70. Mert akkor keveset fogyaszt az autó. Mondtam, hogy akkor egész biztosan, mert Fogarastól Nagyváradig kb. 8 radar van (ősszel még annyi volt, azóta szaporodtak) településen belül, az 70 km/h-s sebességgel kb. 8 x 100 lej, annyimint kb. 50.000 Ft. Úgyhogy az autó egész biztosan nem fogyaszt majd sokat, mert nem lesz miből. :)
Arról meg ne is beszéljünk, hogy az agyamat is levillogják, dudálják ha ezt a 70-es poént bemutatom román országúton. :D
Eccerű: a 70-es években jó volt hetvenessel száguldozni, most 2008 van (akkor az volt), úgyhogy 108 km/h a tempó. Erősen elgondolkozott ezen Ártándig. :)
Csigabá 2009.04.01 05:10:18
@valami hidralika mittudomén: Olyasmi. Viszont azt is hamar hozzá kell tennem, hogy mióta gazdasági válság van (az üzemanyag ára csökkenésének elenére), lehet haladni is, mert kevesebben használnak autót.
Egyébként ugyanaz mint Budapesten: éjjel és szélsőséges időjárási körülmények esetén mintha kényelmesebben lehetne autózni. :)
Csigabá 2009.04.01 05:13:26
@alte trottel: Úgy van. Szerencsére következik a következő fázis, amikor a kedves utasok már sikoltozni sem mernek. Csak elfehéredett kezekkel markolnak mindent ami kézügybe kerül. :)
Tamás mindenkit végigkérdezett aki csak eszébe jutott és számított a szava, de senki nem adott igazat neki abban, miszerint nem az ő hibájából következett be az alább vázolt baleset. Rajtatok a sor, itt lesz aki igazat ad neki? A Pesti úton a következő eset történt meg velem.…..
Csigabá 2009.03.06 10:12:25
@Pcmg: Mindkettő csak saját véleményed. Az elsőt nincs miért vitatni (esetleg illik elfogadni - ha akarod - de nem kötelező), a kereszteződésből kifordulónak meg nincs elsőbbsége (ebben a helyzetben).
valami hidralika mittudomén: most éppen egyetértünk. Röviden összefoglalva: ha valami/valaki másképp nem rendelkezik (rendőr, lámpa, tábla stb.), a balra kanyarodónak (szinte) senkivel szemben sincs elsőbbsége.
András levelét olvasva nehezen tudnám eldönteni, hogy annak melyik részét gondolja komolyan és hol kell éreznünk némi iróniát. Ha az egész levél teljesen komoly, na az a gáz. Ti mit gondoltok? Autópálya, három sáv. Ez az, amit már nem tudjnak feldolgozni az emberek. A legtöbb…..
Sikeresen túl vagyunk az első egész hétvégés találkozónkon, kellően elfáradva estem én is ismét gép elé. Kaptok ám majd beszámolót, de addig is íme Kekecke levele, aki hű volt a nevéhez akkor is, amikor egy kétajtós szekrény szólt be neki. Tél lévén aktuális az esemény,…..
Nem először kerül elő a többsávos körforgalmak témája, George Jung is egy ilyenhez kötődő élményét meséli el most nektek. A helyszín sem új annyira, ugyanitt vetődött fel korábban a kétsávos út és a jobbkéz-szabály barátságtalan viszonya is. Úgy látszik, errefelé nem…..
Csigabá 2009.02.27 17:46:27
@George Jung: Köszi.
(Főleg ha dicséretnek szántad. De ha nem, akkor is. :D )
Csigabá 2009.02.27 17:56:58
@valami hidralika mittudomén: Erre van egy sztorim (csak eszembe jutott, ne vedd magadra).
Egyik barátomnak az apja (ezer évet balaesetmentesen vezetett) erősen hozzá volt szokva a benti tükörhöz, olyannyira, hogy a két kintit nem nagyon nézte. (Megszokás kérdése, ződóga.) Ezzel nem volt gond egész addig amig nem került egy hátul teljesen fedett autóra (papucs Dácsia, hátul később ráépített műanyag dobozzal - tudom, sikeres ember nem lehet :D). Ezzel az autóval már első nap elütött hátramenetben egy traktort.
Amikor kérdeztem, mé' nem néz tükörbe ha tolat, akkor azt mondta, hogy ő nézett, de a rakománynak semmi baja nem volt. Egyebet meg nem látott.
Erre én: oldalt nincs két tükre annak az autónak?
Ő: Van há'. De egyik sem akkora, hogy eltolta volna a traktort az autó útjából.
Csigabá 2009.02.27 18:25:45
@valami hidralika mittudomén: Van olyan, hogy annyira szűk helyen parkolok, hogy be kell hajtsam tükröket. Induláskor meg természetesen a jobboldali tükröt elfelejtem "kicsomagolni". Olyankor nem nyújtózkodom, jól van úgy is az első hosszasabb megállásig (min. 5 mp). Ha nincs senki az anyósülésen, megteszi a középső tükör is, amúgy abba csak akkor nézek bele amikor megállok és jön valaki mögöttem (hogy időben fékez, vagy engedjem tovább az autót mielőtt megcsókolja a fenekét - az autómnak, természetesen :D).
A becsületesen közlekedők gyakran szenvednek hátrányt amiatt, hogy igyekeznek a szabályokat betartva előre haladni. Közben meg lehet szörnyülködni azon, hogy a kevésbé szabálytisztelők például a leállósávot használják a gyorsabb haladás érdekében, ami nem csak pofátlanság,…..
Csigabá 2009.02.16 20:38:54
@Norbi: Az ötlet jó, az Egyesült Államokban helyenként tesztelték is kamerával összekötve. A kamera csak akkor lép működésbe, ha valaki piroson megy át. Szóval nincs semmi gond, lehet menni akár ezerrel is, csak épp a következő lámpa tart majd helyben épp addig, amikorra odaérnél a sebességkorlátozást betartva. Tehát a gyorshajtás nem nagy ügy, bevállalhatod azon az ötven méteren, de ha piroson átmész, akkor szénné büntetnek. Egyszerű és hatékony. :)
Magyarbűnözők agyonütik Szent Viborádát A zsidót még a hülye fasiszták is kultúrnépnek fogadják el, sőt a legtöbb hülye fasiszta pont azért utálja őket, féltékenységből. Viszont hagyomány és örökség ide, genetika oda, egy ilyen kultúrnép is lopni, rabolni fog, sőt…..
Csigabá 2009.02.11 11:45:11
@Epokit Drive: Vegyük sorban, ha már FONTOS:
1. Feldarabolta-e? Fel. Indított-e háborút? Nem ám. Éppen elmagyaráztad, még ha nem is érthetünk azzal egyet, hogy a veszteseket néha felaprítják.
2. Majd 150 év múlva ezt mmegvitatjuk. Egyelőre a jövő évi irodalmi irányzatokról és azok kedvenc témáiró sincs legalább egy halvány elképzelésünk.
3. Az EU nem a Kaánán. Adtak óccsó sajtot, pocsék gyümölcsöket (például dinnyét :)) adtunk nekik kifogástalan minőségű kissebségieket (ha az övéik nem lettek volna elegen vagy elég jók). Fair enough. Szomszéd állam meg tényleg nem videokölcsönző. Kő' a dokomentum, hogy a békés magyar kultúrembereket elverték, filmezni kell. Vagy átvállalni a szlovák belügyminisztérium költségvetését, s akkor majd haptákba vágják magukat amint morcosan nézünk rájuk.
És esetleg felhagyni azzal a hozzáállással, hogy úgy mozdulunk ki akármelyik szomszéd országba, hogy "kimegyünk megnézni a telket". Az a "telek" Magyarország volt. De csak volt. Nem gyarmat volt és most sem az. És nem alacsonyabbrendűek lakják hanem ugyanolyan emberek mint a magyarok (csak kevesebb búsmagyarsággal és több ambícióval felszerelve). A szlovákok esetében épp olyan emberek, akik jobban megoldottak ezt-azt. Például a példabeli alabárdot már meglengették.

TWÁ: Mé' rossz az, ha létezik egy-két főhős akivel tulajdonképpen nem szeretnénk a valós életben találkozni? Ilyenek is kellenek, ettől kerek az irodalom. Abban elférnek. Az a baj csak, hogy az utcán többen vannak mint a könyvekben.
Biatorbágyhoz szép gyerekkori emlékek fűznek, volt a hegy tetején egy kis faházunk, aminek a teraszáról az országútra lehetett rálátni, pont három kanyarra, mint ahogy a népmesékben szokták illusztrálni az ilyesmit. Valahol ott lent lakhat Gyöngyvér, akinek kicsit kevésbé…..
Csigabá 2009.02.08 12:53:39
@steve078: Dehogynem! Optimistának kell lenni. Most még jó, ezután már csak rosszabb lehet. :)

Remélem, hogy a posztíró meg időben jelzi a kanyarodási szándékát (mármint sorrend: sárga villogó lámpa, piros lámpák és nem fordítva) valamint nem állóra fékezett, szervórásegítés nélküli autót próbál valahogy a ház elé imbolygatni.
Amúgy meg ha már a "mi lett volna, ha..." fejezetnél tartunk, Chuck Norris szétrúgta volna a dobozos autót, személyautót, meg a ház oldalát is. Igaz, ő ritkábban jár arra... de attól még megvan ennek is a maga valószínűsége.
Kő' írni az arra érdemes hatóságoknak, hogy jó bevételi forrás az az útszakasz, úgyhogy ideje volna kitenni egy traffipaxot. Azé' nem teszik ki, mert nektek nincs hangszigetelő ablakotok, azért viszont igen, hogy az önkormányzatnak stabil bevételi forrást biztosítson. :)
Mai kreatív nevű emberkénk, Közlek Ede, azért írt nekünk, mert már nem bírja elviselni, hogy adott szakaszokon az emberek furcsa módon mintha fordítva, vagy legalábbis nem megfelelően értelmeznék a sebességre vonatkozó szabályokat. Hogy miért is alakult ez így? Jöhetnek az…..
autózz! Naív nő autót vásárol 2009.01.24 12:41:00
Azt már tudjuk, hogy vannak használtautó kereskedések, amelyekben akkor is lehetetlen autót venni, ha szeretnénk és pénzünk is van rá. Becher is hasonló cipőben jár, ő magánszemélytől vásárolt autót, egészen pontosan a folyamat még nem zárult le, nehogy már minden simán…..
Nem egyszerű a rendőrök élete. Bár alkalomadtán könnyedén megragadjuk a lehetőséget, hogy őket hibáztassuk például a kialakult közlekedési helyzetért is, de azért ne essünk az általánosítás hibájába. 107! irományából kitűnik, hogy az ő szemszögükből mi szorulunk…..
Megkaptuk a Mango Hungary Kft. magyarázatát a titokzatos leértékelési módszerre. Ezek szerint az akciós címke alatti címke alatt egy újabb címke lapult az eredeti árral, Verának csak tovább kellett volna kaparnia. Utánajárás valóban nem volt, nem mentünk el a Mangoba kabátot…..
Lejárt az audis, bmw-s, suzukis köcsögök ideje, úgy tűnik, új kategória született, a Citroen C5-ös köcsögök. A minap volt egy sztori, amiben egy ilyen autó sofőrje renitenskedett, most megint. Szörnyű idők jönnek. Pál mentőautós története alant.A mai nap történt meg velem a…..
Ha férfi veszi föl, szó nélkül leteszik, ha nő, beleszólnak, és megetetik marketingrizsával. Elsőre meglepő stratégia, de ha egy cég például kertészet-receptek-állatok vonalon nyomul leginkább, még lehet is értelme. Egy meglepett férj panaszai alant. Ma esti élményem. Este…..
Csigabá 2009.01.21 00:23:23
43
A zéró tolerancia és az itt- ott meglepetésszerűen felbukkanó traffipaxok azért érzékelhető hatást gyakoroltak összeségében a közlekedésre, már ami a sebességet illeti, de úgy látszik mégsem eléggé, mert Olds Mobil mindenhol annyival ment amennyivel lehet és mégis mindenki…..
Csigabá 2008.10.25 23:58:08
Dövan: Így igaz. Nem az én dolgom megmenteni a világot. Legalábbis azt hiszem, hogy tudnák róla, ha rám bízta volna valaki.
Viszont örülök, hogy nem egyedül vagyok ezzel a hozzáállásommal. A hozzászólásokat olvasva már kezdtem attól tartani, hogy az egész ország engem szeretne letolni az útról, miközben gyakorlatban azt tapasztalom, hogy az autózók zöme tud közlekedni normálisan is, akár akadnak önjelölt sebességmeghatározóemberek vagy csakazértismegtanítokmindenkitaKRESZreemberek. :) Természetesen mindenki jobban tudja nálam, hogy kell közlekedni, de engem ez nem érdekel annyira, hogy emiatt gyorsabban vagy lassabban vezessek mint a helyzetfelismerésem, az ösztöneim, a józan eszem vagy egyszerűen az egyszerű jóérzés és tolerancia diktálná. Ha valaki gyorsabban hajt nálam, akkor elkönyvelem, hogy dolga van, de az nem érdekel, hogy mi a dolga. Elég baj az neki, nem kell én is terheljem magam ezzel. Ha meg alig cammog, akkor megbizonyosodok arról, hogy előzhetek, indexelek és megelőzöm. Ha tudom. Ha úgy ítélem meg, hogy nem biztonságos az előzés, akkor nem. Ráér. Még nem késtem el sehonnan, mert fontosabb az, hogy odaérjek mint az, hogy egyenesen a hullaházból telefonáljak haza, hogy a vacsoránál eggyel kevesebb teríték is elég lesz. Nem az az egy-két perc a döntő amit száguldozással nyernék. És ha mégis sietnék valahová, akkor hadd ne azért legyen, mert valaki a hátam mögül úgy gondolta, hogy az adott sebesség műholdról kevesebbnek tűnik, vagy mert a forgalom ritmusa éppen más mint én hinném. Ez valahogy nekem elég gyenge ürügy. Amúgy meg erősen szoktam röhögni amikor valaki éppen nevelni akar. Akár a gyorsabb, akár a lassabb haladásra. Annyira nem tartom fontosnak ezt az egészet, hogy ezen húzzam fel magam. És egy szóval nem mondtam azt, hogy nem szoktam néha száguldozni vagy néha nem szoktam túllépni a megengedett sebességhatárt. Szoktam. De eszem ágában sincs másra is ezt ráerőltetni csak azért mert nekem (és további pár százezer embernek az országban) az a véleményem (véleményünk), hogy túl lassan haladunk.