Adatok
karlmann
0 bejegyzést írt és 1139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy hosszú negyedik résszel folytatódik a Ka-50 ismertetője, mely tetőtől talpig sorra veszi a típus valamennyi technikai részletét. A sorozat első része ITT, az előző pedig ITT.
A Ka-50 műszaki részletei
Szerkezet
A helikopterek között a Ka-50 érdekes helyet foglal el, már csak a koaxiális…..
karlmann
2018.12.03 13:53:43
A páncélozásról annyit, hogy az angliai légicsata óta minden hadviselő ország számára nyilvánvaló: sokkal könnyeb pótolni egy gépet, mint egy pilótát. Éppen ezért minden védelmi rendszer és direkt nem páncélzatot írok, a pilóta védelmét szolgálja elsődlegesen. Ezért tud a kabin 15%-ot deformálódni anélkül, hogy az veszélyes lenne a pilótára, emiatt van az egyedi mentőrendszer és ezért használják a páncélozást is.
karlmann
2018.12.07 11:35:03
@molnibalage:
Ez attól függ milyen konfliktusokat veszel alapul. Ha olyat, mint Öböl háború akkor ez igaz. Ha olyat, mint az Irak-Iráni háború, akkor nem. Egy gyártónak mindkettőt figyelembe kell vennie. Amikor a Kamov fejlesztése zajlott az oroszok épp Afganisztánban "vitézkedtek". Akkor nem úgy tűnt hogy hamar vége lesz a háborúnak és heti szinten vesztettek gépeket, köztük sok helikoptert. Épp elég okuk volt rá, hogy odafigyeljenek a pilótáik védelmére.
Ez attól függ milyen konfliktusokat veszel alapul. Ha olyat, mint Öböl háború akkor ez igaz. Ha olyat, mint az Irak-Iráni háború, akkor nem. Egy gyártónak mindkettőt figyelembe kell vennie. Amikor a Kamov fejlesztése zajlott az oroszok épp Afganisztánban "vitézkedtek". Akkor nem úgy tűnt hogy hamar vége lesz a háborúnak és heti szinten vesztettek gépeket, köztük sok helikoptert. Épp elég okuk volt rá, hogy odafigyeljenek a pilótáik védelmére.
58 éve ezekben a napokban zajlott a hidegháború egyik legnagyobb, nemzetközi botránya, avagy következzék az Aquatone/Chalice legmerészebb bevetésének története és utóélete. Az U-2-est bemutató sorozat első része ITT, az előző pedig ITT. (Az 5. rész végén az elektronikai hadviselési eszközök…..
karlmann
2018.05.14 07:34:41
@Maga Lenin:
Na ez az. Ha Dulles így reagált volna azt megértem, mert ő rendesen el tudott rugaszkodni a valóságtól. Mc Cone viszont realista volt és '62-ben már ő volt az igazgató a rakétaválság alatt. Akkor is lekaptak pár U2-est az oroszok/kubaiak, szóval tudnia kellett, hogy a gép sebezhető bármilyen magasságban.
Na ez az. Ha Dulles így reagált volna azt megértem, mert ő rendesen el tudott rugaszkodni a valóságtól. Mc Cone viszont realista volt és '62-ben már ő volt az igazgató a rakétaválság alatt. Akkor is lekaptak pár U2-est az oroszok/kubaiak, szóval tudnia kellett, hogy a gép sebezhető bármilyen magasságban.
karlmann
2018.05.16 22:31:52
@gigabursch:
A második részére válaszolnék.
Először úgy voltak vele, hogy ez előbb-utóbb amúgy is bekövetkezhetett volna, számoltak is vele, ezért volt a pilótánál mérgezett tű, meg a beépített önmegsemmisítő a gépen. A Kubai rakétaválság alatt jött a második pofon az már erősebb volt és nem lehetett azt mondani, hogy megint véletlen volt. Mert addig azért tartotta magát a " Powers hibázott és túl alacsonyra süllyedt" elmélet.
Az igazi mélyütés Laoszban, majd Vietnamban jött el,ahol a SAM-ek óriási károkat okoztak az US AIR FORCE-nak. Akkor döbbent rá mindenki, az utolsó bakáig, hogy az SA-2 egy ütőképes fegyver. Addig meg lehetett magyarázni, hogy a lelőtt gépek ritka, véletlen, egyszeri esetek voltak. Vietnamban viszont naponta folyamatosan szedték le a gépeket. Ez volt az igazi sokk! Nem véletlen, hogy innentől az elektronikus zavarógépek fejlesztése igen komoly támogatást kapott., éppúgy, ahogy a manőverező robotrepülőgépeké is. Továbbá a lopakodóknak is innen eredeztethető a története.
A második részére válaszolnék.
Először úgy voltak vele, hogy ez előbb-utóbb amúgy is bekövetkezhetett volna, számoltak is vele, ezért volt a pilótánál mérgezett tű, meg a beépített önmegsemmisítő a gépen. A Kubai rakétaválság alatt jött a második pofon az már erősebb volt és nem lehetett azt mondani, hogy megint véletlen volt. Mert addig azért tartotta magát a " Powers hibázott és túl alacsonyra süllyedt" elmélet.
Az igazi mélyütés Laoszban, majd Vietnamban jött el,ahol a SAM-ek óriási károkat okoztak az US AIR FORCE-nak. Akkor döbbent rá mindenki, az utolsó bakáig, hogy az SA-2 egy ütőképes fegyver. Addig meg lehetett magyarázni, hogy a lelőtt gépek ritka, véletlen, egyszeri esetek voltak. Vietnamban viszont naponta folyamatosan szedték le a gépeket. Ez volt az igazi sokk! Nem véletlen, hogy innentől az elektronikus zavarógépek fejlesztése igen komoly támogatást kapott., éppúgy, ahogy a manőverező robotrepülőgépeké is. Továbbá a lopakodóknak is innen eredeztethető a története.
A rejtett berepüléshez szükséges helyszínt megtalálják, a kamerákat elkészítik, így már csak az U-2 első felszállása marad erre a részre. Az első rész ITT, az előző ITT.
1 milliós csekk, házhoz
Kelly, ismét egy U-2 és egy F-104 előtt (forrás)
Allen Dulles, a CIA igazgatója 1954. november 26-án…..
karlmann
2018.02.27 20:55:35
A második részben: a győztes terv elkészítésre alkalmassá tétele, majd az U-2 műszaki ismertetője. Az első rész ITT.
CL-282-esből U-2, és ahogyan létrehozták
A CL-282 legfontosabb tulajdonságai, amivel megnyerte előbb a civileket, majd végül magát az Egyesült Államok elnökét, persze takartak…..
karlmann
2018.02.16 11:10:07
@Maga Lenin:
Egy kérdés, én nem vagyok benne ennyire a hajtómű témában, ezért nem értem annyira miért sír pl. az Emirates? Tavaly volt szerencsém Hamburgban az Airbus gyárban járni, ahol minden típus bemutatójánál elmondták, hogy a megrendelő "bármilyen" hajtómű típussal (itt típusonként több gyártó több hajtóművét is felsorolták) kérheti a gépet. Na akkor most ki kivel van?
Egy kérdés, én nem vagyok benne ennyire a hajtómű témában, ezért nem értem annyira miért sír pl. az Emirates? Tavaly volt szerencsém Hamburgban az Airbus gyárban járni, ahol minden típus bemutatójánál elmondták, hogy a megrendelő "bármilyen" hajtómű típussal (itt típusonként több gyártó több hajtóművét is felsorolták) kérheti a gépet. Na akkor most ki kivel van?
karlmann
2018.02.20 19:36:53
@Maga Lenin:
Céges út volt, amit a partnerünk a DHL GF szervezett. Úgy éreztem magam, mintha második karácsony lenne! Ezzel együtt köszi a választ!
Céges út volt, amit a partnerünk a DHL GF szervezett. Úgy éreztem magam, mintha második karácsony lenne! Ezzel együtt köszi a választ!
karlmann
2018.02.24 07:50:28
2018 első sorozata a blogon a Lockheed legendás kémrepülőgépével foglalkozik. A típust életre hívó igényből világos lesz, hogy a kémrepülőgép kifejezés mennyire is illik rá, majd az ’50-es években még inkább Angyalnak hívott repülőgép technikai részletei következnek.
Az ismertető elsősorban két…..
karlmann
2018.02.08 12:44:50
@Maga Lenin:
Jogos, rendben :)
Igen ezzel egyetértek. Inkább csak az volt a kérdés, hogy ki tartsa a hátát, ha vmi mégse úgy jön össze, ahogy tervezték. Itt újra vissza kell utalnom a Berlini lehallgató alagútra: hiába Blake dobta fel és tudták előre a túloldalon, hogy mi újság, az a pár ügynök aki akkor éppen szolgálatban volt az alagútban, épphogy ki tudott menekülni, amikor az oroszok rájuk törtek. Mert ők akkor de facto a vasfüggönyön túl voltak. Emiatt a nyugatiak mindig tartottak egy direkt konfrontációtól.
Illetve még valami, amit az előbbi kommentből kihagytam. 1953-ban Sztálin meghalt (mindjárt jön a 65 éves évforduló), a helyére Hruscsov került. Ma már tudjuk, hogy amíg kifelé Sztálin "őszinte" volt, vagyis azt mondta ami "tény" volt, addig Hruscsov durván blöffölt. Ezt a nyugat nem tudta, de Hruscsov állításai nagyon merészek voltak és ami a legrosszabb, voltak tények, amik azt bizonyították igaza van. Pl. az SS-6 interkontinentális rakéta volt az, amivel az ororszok a nukleáris paritásra hajtottak és ezt alátámasztotta a Sputnyik, majd Lajka, végül Gagarin repülése, de a rakéta, mint fegyver szinte használhatatlan volt és néhányat gyártottak belőle. Ezt bizonyítani azonban nagyon nehéz volt, kellett hozzá az U2, majd Penykovszkij is, aki mellesleg megmentette a Földet.
Jogos, rendben :)
Igen ezzel egyetértek. Inkább csak az volt a kérdés, hogy ki tartsa a hátát, ha vmi mégse úgy jön össze, ahogy tervezték. Itt újra vissza kell utalnom a Berlini lehallgató alagútra: hiába Blake dobta fel és tudták előre a túloldalon, hogy mi újság, az a pár ügynök aki akkor éppen szolgálatban volt az alagútban, épphogy ki tudott menekülni, amikor az oroszok rájuk törtek. Mert ők akkor de facto a vasfüggönyön túl voltak. Emiatt a nyugatiak mindig tartottak egy direkt konfrontációtól.
Illetve még valami, amit az előbbi kommentből kihagytam. 1953-ban Sztálin meghalt (mindjárt jön a 65 éves évforduló), a helyére Hruscsov került. Ma már tudjuk, hogy amíg kifelé Sztálin "őszinte" volt, vagyis azt mondta ami "tény" volt, addig Hruscsov durván blöffölt. Ezt a nyugat nem tudta, de Hruscsov állításai nagyon merészek voltak és ami a legrosszabb, voltak tények, amik azt bizonyították igaza van. Pl. az SS-6 interkontinentális rakéta volt az, amivel az ororszok a nukleáris paritásra hajtottak és ezt alátámasztotta a Sputnyik, majd Lajka, végül Gagarin repülése, de a rakéta, mint fegyver szinte használhatatlan volt és néhányat gyártottak belőle. Ezt bizonyítani azonban nagyon nehéz volt, kellett hozzá az U2, majd Penykovszkij is, aki mellesleg megmentette a Földet.
karlmann
2018.02.09 08:55:52
Élenjáró haditechnika
A Saunders-Roe SR.45 Princess repülőcsónak története, 2. rész
2017.09.24 13:26:58
A Princess története folytatódik, és kiegészül – többek közt – a Duchess-ével. Az első rész ITT.
Hercegnő a levegőben
Cowes, ahol a Wight-szigeten a Saunders-Roe bázisa volt, bővítésre szorult a hatalmas repülőcsónak miatt. Növelni kellett a Columbine néven ismert, hatalmas gyártóhangár…..
karlmann
2017.09.26 21:09:09
@Maga Lenin:
A galvanométer sanszos, hogy a feszültségesés miatt kellett. Adva volt egy 24V-os rendszer meg több ezer méter különböző vastagságú vezeték és rengeteg fogyasztó. Sok olyan berendezés van, ahol már minimális feszültségesés is jelentős teljesítménycsökkenést, vagy azonnali leállást okoz. Ezt jobb kimérni előre...
A galvanométer sanszos, hogy a feszültségesés miatt kellett. Adva volt egy 24V-os rendszer meg több ezer méter különböző vastagságú vezeték és rengeteg fogyasztó. Sok olyan berendezés van, ahol már minimális feszültségesés is jelentős teljesítménycsökkenést, vagy azonnali leállást okoz. Ezt jobb kimérni előre...
Élenjáró haditechnika
A Projekt 705(K) Lira/Alfa osztályú vadásztengeralattjáró, 1. rész
2017.07.03 20:34:00
Az idei nyárra a hűvös északi tengerek mélyének egyik koronázatlan királya, a leggyorsabb sorozatban gyártott vadásztengeralattjáró, a Projekt 705, azaz valószínűleg ismertebb nevén az Alfa osztályú SSN bemutatása kerül sorra.
/Szigorúan véve helytelenül, de a tengeralattjáró szó helyett számos…..
karlmann
2017.07.14 20:25:38
Egy hosszú utazás története:
Dr. Balogh Tamás, a TIT Hajózástörténeti, Modellező és Hagyományőrző Egyesület elnöke, az R.M.S. TITANIC Magyar Kutatócsoport tagja (akinek a nevével és képeivel nem egy óceánjárós cikkemben találkozhattatok már) 2002-ben látott hozzá, hogy…..
Amerikai Plán
Karcos hang, örök sárm és dohányfüst - Hatvan éve halt meg Humphrey Bogart
2017.01.15 17:17:58
Tegnap volt kereken hatvan esztendeje, hogy 1957. január 14-én elhunyt Humphrey Bogart (1899-1957), minden idők legnagyobb hollywoodi sztárja, a filmtörténet valaha volt legfontosabb ikonja, stílus- és divatdiktátora, a negyvenes-ötvenes évek férfiidolja, és, Marlon Brando ide, James Cagney, Spencer…..
A csatahajók végzete általában ugyanaz, hosszabb-rövidebb, és az esetek többségében eseménytelen pályafutás után rendszerint mind a hajóbontókban végzik, néhány ritka szerencsés példánytól eltekintve, melyek hajómúzeumként élnek tovább. Néhányan harcban vesztek oda, mások balesetekben. Végzetük…..
Négy világbajnoki címe ellenére sokan még mindig megkérdőjelezik Sebastian Vettel képességeit. Főleg ha alulmúlja önmagát. Ha álmai csapata újabb sikersorozat helyett karriertemetővé válik, vajon máshol próbálkozik, vagy búcsút int az egész F1-nek?
Kép..
karlmann
2016.12.31 18:35:39
@MRNN_F1:
Köszi! 2014 jogos, annyit árnyalnék, hogy ott a sok sikeres év után kicsit "törvényszerű" volt, hogy egyszerre jön ki sok hiba, úgy a versenyzőnél, mint a technikánál. Mint idén Hamiltonnál. Ez benne volt, van és lesz mert ilyenek a technikai sportok.
Igen biztos, hogy a csillagosok csillaga is leáldozik, egyrészt mert mert így hozza az élet, másrészt mert az FIA mindig is belenyúlt a szabályokba, ha valaki már sokat nyert.
Köszi! 2014 jogos, annyit árnyalnék, hogy ott a sok sikeres év után kicsit "törvényszerű" volt, hogy egyszerre jön ki sok hiba, úgy a versenyzőnél, mint a technikánál. Mint idén Hamiltonnál. Ez benne volt, van és lesz mert ilyenek a technikai sportok.
Igen biztos, hogy a csillagosok csillaga is leáldozik, egyrészt mert mert így hozza az élet, másrészt mert az FIA mindig is belenyúlt a szabályokba, ha valaki már sokat nyert.
karlmann
2016.12.31 18:44:01
@cafearchitect:
Raikkönenről egy dolgot ne felejts el. Ő már nyert bajnokságot. A legtöbb versenyzőnek és ő is ilyen; ennyi elég is, mert egyszer már megcsinálta, tudja, hogy képes rá, ezért csökken a motivációja. Ő amúgy is olyan, hogy ha a bajnoki címe után egy nappal tudtak volna mutatni neki valami jobbat, azonnal elment volna és vissza se néz. Rosberg meg is tette. Van a másik fajta versenyző, mint pl. Schumacher, akit az eredmények, a győzelem doppingol és nem áll le, mert mindig nyerni akar, menni előre állandóan.
Raikkönenről egy dolgot ne felejts el. Ő már nyert bajnokságot. A legtöbb versenyzőnek és ő is ilyen; ennyi elég is, mert egyszer már megcsinálta, tudja, hogy képes rá, ezért csökken a motivációja. Ő amúgy is olyan, hogy ha a bajnoki címe után egy nappal tudtak volna mutatni neki valami jobbat, azonnal elment volna és vissza se néz. Rosberg meg is tette. Van a másik fajta versenyző, mint pl. Schumacher, akit az eredmények, a győzelem doppingol és nem áll le, mert mindig nyerni akar, menni előre állandóan.
Utazni jó. Egy kedvenc helyre visszatérni mindig élmény, mert ilyenkor az ember felidézhet rengeteg pozitív emléket és még újakat is szerezhet. A Zsivány egyes elvitt a messzi, messzi galaxisba, és jó volt 2 óráig a régi és új ismerősökkel. Spoilermentes kritika...
Természetesen a Szovjetunió sem maradt tétlen a nukleáris repülőgép-meghajtás területén. Az amerikai programnál látott okokon felül a szocialista állam kicsit más jellegű problémáira kívánt választ adni az igazán nagy hatótávolságú repülőgépekkel.
A hatalmas országot számos, határaihoz közeli…..
Kezdem úgy érezni, hogy egy kis fásultság vett erőt rajtam, amikor szokásos módon nekiálltam az év legfelháborítóbb posztjának. Persze nem azért, mert meguntam volna a szándékosan az árral szemben úszást, hanem mert most kezdem azt látni, hogy minden évben szinte ugyanazok a…..
karlmann
2016.12.13 18:41:07
@molnibalage:
Ezt mondom, nagyon szórakoztató, egy ilyen filmnek pont ez a dolga. Csak azt nem értem, hogy lehet ettől többet várni, vagy belelátni?
Ezt mondom, nagyon szórakoztató, egy ilyen filmnek pont ez a dolga. Csak azt nem értem, hogy lehet ettől többet várni, vagy belelátni?
Élenjáró haditechnika
A B-36 vetélytársai, továbbfejlesztése, és az NB-36H (az ismertető 6. része)
2016.11.22 18:09:07
Az ismertető utolsó részében a sugárhajtású rokon, a hazai ellenfelek, valamint egy párját ritkító átépítés következik, a forrásokkal egyetemben. (A sorozat korábbi, azaz az első, a második, a harmadik, a negyedik és az ötödik részei a linkeken!)
Váltás sugárhajtásra: YB-60
Egy utólag…..
Élenjáró haditechnika
A B-36 program során történt különleges átalakítások (az ismertető 5. része)
2016.11.14 19:22:06
A B-36 - méreteiből is adódóan - számos, különlegesnek tekinthető átalakítási program részese volt. Ezek néha pusztán kísérleti célokat szolgáltak, máskor prototípusok voltak, esetleg szolgálatba állítható gépeket is eredményeztek. (A sorozat korábbi, azaz az első, a második, a harmadik és a…..
Némi, valóban nem a legszerencsésebb kihagyás után folytatódik a B-36 bővített ismertetése, ezúttal a sugárhajtással kiegészített és felderítő verziókkal, továbbá a bombázó alkalmazásának, üzemeltetésének újabb aspektusaival. A korábbi, azaz az első és a második részek a linkeken!
A bombázók…..
karlmann
2016.10.30 23:00:37
@Maga Lenin:
Jó írás, mint mindig. Furcsa ez az egész sztori ugyanakkor azt gondolom, a gépek az SA2 megjelenése után is veszélyesek lehettek volna még jó ideig. Elsősorban azért, mert az oroszok a MIG-31 megjelenéséig nem tudták rendesen védeni a sarkkörön túli területeiket, ezért onnan bármilyen támadás még hosszú ideig sikerre számíthatott.
De ez is kevés volt, mert a hadsereg szilárd hajtóanyagú rakétáival már nem vehették fel a versenyt. Azt se felejtsük el, hogy az SS6 megjelenése, majd a Szputnyik fellövése is ebbe az irányba mutatott és jelentősen megerősítette a rakétapártiak helyzetét.
Jó írás, mint mindig. Furcsa ez az egész sztori ugyanakkor azt gondolom, a gépek az SA2 megjelenése után is veszélyesek lehettek volna még jó ideig. Elsősorban azért, mert az oroszok a MIG-31 megjelenéséig nem tudták rendesen védeni a sarkkörön túli területeiket, ezért onnan bármilyen támadás még hosszú ideig sikerre számíthatott.
De ez is kevés volt, mert a hadsereg szilárd hajtóanyagú rakétáival már nem vehették fel a versenyt. Azt se felejtsük el, hogy az SS6 megjelenése, majd a Szputnyik fellövése is ebbe az irányba mutatott és jelentősen megerősítette a rakétapártiak helyzetét.
karlmann
2016.11.03 18:48:35
@Maga Lenin:
Igen látom, hogy van újabb rész mindjárt belenézek, de ide még pár gondolat. A hiteles elrettentés nagyon-nagyon fontos dolog volt és ne felejtsük, 1953. 03.05-ig ezt Sztálin ellenében kellett gyakorolni, amihez azért kellettek érvek. A légi utántöltéssel egyetértek, bár azért elég gyorsan körbevették a SZU-t az USA légibázisok, amik hamar leegyszerűsítették ezt a problémát.
A kis magasságú bombázásnak jócskán voltak műszaki okai. Pl. a Japán elleni B-29 támadásoknál, amíg nagy magasságon mentek 1:20 volt az esélye egy motortűz miatti lezuhanásnak, minden egyes gépnek! Ezt a bevetések igazolták is! Még valami, a stratégiai bombázások során a legnagyobb és 100%-ban kikerülhetetlen probléma a felhősödés volt, amit a kis magasságú támadásokkal lehetett a legjobban kivédeni.
Igen látom, hogy van újabb rész mindjárt belenézek, de ide még pár gondolat. A hiteles elrettentés nagyon-nagyon fontos dolog volt és ne felejtsük, 1953. 03.05-ig ezt Sztálin ellenében kellett gyakorolni, amihez azért kellettek érvek. A légi utántöltéssel egyetértek, bár azért elég gyorsan körbevették a SZU-t az USA légibázisok, amik hamar leegyszerűsítették ezt a problémát.
A kis magasságú bombázásnak jócskán voltak műszaki okai. Pl. a Japán elleni B-29 támadásoknál, amíg nagy magasságon mentek 1:20 volt az esélye egy motortűz miatti lezuhanásnak, minden egyes gépnek! Ezt a bevetések igazolták is! Még valami, a stratégiai bombázások során a legnagyobb és 100%-ban kikerülhetetlen probléma a felhősödés volt, amit a kis magasságú támadásokkal lehetett a legjobban kivédeni.
Az ismét jelentősen kibővített, 4. résszel befejeződik a B-36 ismertetése, de a sorozat a gép különleges verzióival még folytatódni fog! A korábbi, azaz az első, a második és a harmadik részek a linkeken!
Szolgálatban a B-36
A legendás 8. Légihadsereg Főhadiszállásának közleménye szerint 1948.…..
karlmann
2016.11.04 23:04:57
@Maga Lenin:
Pontosan! Hozzáteszem, az üzemeltetési gondok szerintem kicsit túl vannak misztifikálva. Tény, hogy nem volt egyszerű üzemeltetni a gépet, de nem is volt korábban hozzá fogható, szóval ez végül is érthető. Utána azonban ahogy gyűltek a tapasztalatok, kiépültek a támogató rendszerek, egyre egyszerűbb és olcsóbb lett. Semmivel sem volt bonyolultabb a sarkkörön üzemeltetni a B-36-ot, mint a B-29-et letelepíteni az első indiai reptérre '44-ben. Még a kifutót se tudták lebetonozni, mert betont se tudtak készíteni. Szóval ez egy olyan dolog, amivel az elején meg kell birkózni, aztán nincs vele gond. Másrészt azok a tapasztalatok, amit a B-36 révén szereztek azt utána számos típusnál kamatoztathatták lényegében a mai napig.
Pontosan! Hozzáteszem, az üzemeltetési gondok szerintem kicsit túl vannak misztifikálva. Tény, hogy nem volt egyszerű üzemeltetni a gépet, de nem is volt korábban hozzá fogható, szóval ez végül is érthető. Utána azonban ahogy gyűltek a tapasztalatok, kiépültek a támogató rendszerek, egyre egyszerűbb és olcsóbb lett. Semmivel sem volt bonyolultabb a sarkkörön üzemeltetni a B-36-ot, mint a B-29-et letelepíteni az első indiai reptérre '44-ben. Még a kifutót se tudták lebetonozni, mert betont se tudtak készíteni. Szóval ez egy olyan dolog, amivel az elején meg kell birkózni, aztán nincs vele gond. Másrészt azok a tapasztalatok, amit a B-36 révén szereztek azt utána számos típusnál kamatoztathatták lényegében a mai napig.
a balatonfüredi Concours d'Elegance fényesen sikerült az eső ellenére, s még egy díjat is sikerült elhoznunk.
mire visszaértünk a bázisra, három problémával is szembe kellett néznem:
- a vadonatúj, tán 3 hetes ventilátor hőkapcsoló feladta a küzdelmet, úgyhogy egyenesbe kellett kötnöm a…..
Rengeteg helyre elküldted az önéletrajzodat, mégsem kapsz semmilyen visszajelzést a munkáltatóktól? Mi lehet a probléma? Az önéletrajzzal lehet a gond? Vagy nem a jó állásokra pályázol? Az is lehet, hogy más probléma van a jelentkezésekkel. Az alábbiakban felsorolunk 4 olyan hibát, amit sok pályázó…..
A B-36 bemutatása egy, az eredeti verzióhoz képest jelentősen kibővített résszel folytatódik. A téma ezúttal a bombázó önvédelme, az első, sorozatgyártott verziók, egy lehetséges, de nem realizálódott továbbfejlesztés, valamint a B-36 képességeiről szóló, korabeli vita. A továbbfejlesztés kapcsán…..
karlmann
2016.08.04 17:44:25
@Maga Lenin:
Szerintem az már Doolittle Japán elleni támadása idején kiderült, hogy az akkori értelemben vett két, vagy több motoros bombázóval hordozóról felszállni nagyon nem egyszerű., a leszállást inkább hagyjuk. Szóval, minden fejlődés dacára látszott, hogy ez nem fog menni. Tegyük hozzá, anyagilag is olcsóbb és egyszerűbb volt üzemeltetni egy szárazföldi bombázó-flottát, mint egy tengerit.
A Regulus program ugyanakkor sokkal kecsegtetőbb volt, már csak azért is, mert a németek ezt már megtervezték, folytattak ilyen kísérleteket, voltak teszteredmények és egy csomó tapasztalt szakértő, akikből nagyon gyorsan Amerikai állampolgár lett. Persze a Regulusok hamar elavultak és soha nem képviseltek nagy ütőerőt, de az utat mindennél világosabban kijelölték és a velük szerzett tapasztalatok rengeteget kamatoztak azóta. Ehhez jött Rickover és a nukleáris tengeralattjáró program.
A tengeralattjárók eleve jobban passzoltak a nukleáris elrettentés filozófiájához, mint akár a hordozók, akár a böszme bombázók. Hiszen a víz alól a semmiből bukkantak elő, kilőtték a rakétát, amit a korai felderítő rendszerek sokáig csak nehezen és nagyon későn lokalizáltak, majd eltűntek. Nem véletlen, hogy hosszú távon az ICBM-ek és az SSBN-ek párosítása gyakorolta a legerősebb lélektani hatást.
Szerintem az már Doolittle Japán elleni támadása idején kiderült, hogy az akkori értelemben vett két, vagy több motoros bombázóval hordozóról felszállni nagyon nem egyszerű., a leszállást inkább hagyjuk. Szóval, minden fejlődés dacára látszott, hogy ez nem fog menni. Tegyük hozzá, anyagilag is olcsóbb és egyszerűbb volt üzemeltetni egy szárazföldi bombázó-flottát, mint egy tengerit.
A Regulus program ugyanakkor sokkal kecsegtetőbb volt, már csak azért is, mert a németek ezt már megtervezték, folytattak ilyen kísérleteket, voltak teszteredmények és egy csomó tapasztalt szakértő, akikből nagyon gyorsan Amerikai állampolgár lett. Persze a Regulusok hamar elavultak és soha nem képviseltek nagy ütőerőt, de az utat mindennél világosabban kijelölték és a velük szerzett tapasztalatok rengeteget kamatoztak azóta. Ehhez jött Rickover és a nukleáris tengeralattjáró program.
A tengeralattjárók eleve jobban passzoltak a nukleáris elrettentés filozófiájához, mint akár a hordozók, akár a böszme bombázók. Hiszen a víz alól a semmiből bukkantak elő, kilőtték a rakétát, amit a korai felderítő rendszerek sokáig csak nehezen és nagyon későn lokalizáltak, majd eltűntek. Nem véletlen, hogy hosszú távon az ICBM-ek és az SSBN-ek párosítása gyakorolta a legerősebb lélektani hatást.
A hetvenes évek végén Colin Chapman Lotusa alapvetően formálta át a Formula-1-et. Mario Andretti fölényes győzelme a szívóhatásos Lotus 79-cel nyilvánvalóvá tette, hogy az új aerodinamikai megoldás nélkül nem lehet felszínen maradni a sportban, így 1979-ben már minden istálló lázasan dolgozott a…..
Derrick és Harry Projektmenedzsment Blogja
Hogyan süllyedt el a Titanic valójában?
2016.03.13 20:48:10
A Titanic elsüllyedése modern korunk egyik legdrámaibb katasztrófája volt. Blogunkon most rekonstruáljuk a tragédia utolsó óráit, amelyből egyértelműen kiderül: nem egyszerű emberi, hanem menedzsment hibák egész sorozata vezetett az emberéletek ezreit követelő eseményhez. A halottak iránti…..
Techstory
Az USAF bemutatja: Hogyan ne legyen Mach 3-ra képes elfogóvadászunk 3 lépésben? (2. rész)
2015.12.11 10:19:57
Az LRI-X tender kiírásával az F-103-asnak (lásd az előző részt!) ugyan befellegzett – hiába próbálta azt a Republic az új típus kísérleti platformjaként eladni – de a gyors elfogóvadász terve valójában, ha lehet, még ambiciózusabbá vált. A sebesség mellé nagy hatótáv…..
karlmann
2015.12.16 20:58:45
@gigabursch:
Az SR-71-hez még egy gondolat. A projektnek két ága volt ez igaz, de a dolog ettől sokkal egyszerűbb: mert a CIA kezdettől fogva tudta, mit akar: lecserélni az U2-t egy olyan gépre, amit tényleg nem lehet elfogni és kezdettől fogva ezen dolgoztak, vagyis világos volt a cél, egy megrendelő volt, lényegében korlátlan pénzügyi keretekkel és hatalmas politikai támogatással.
Ugyanakkor a vadászváltozat lényegében "csak" egy oldalhajtás volt, amit azért indítottak el, hogy a szolgálatba állításávál csökkentsék az A-12 magas fejlesztési költségeit. Itt azonban nem voltak világosak a célok, nem volt egyértelmű ki is fogja használni a gépet és a pénzzel is voltak gondok, a politikai támogatásról nem is beszélve. Vagyis a vadászváltozat a projekt kettéválasztásától kezdve bizonytalan volt.
Az SR-71-hez még egy gondolat. A projektnek két ága volt ez igaz, de a dolog ettől sokkal egyszerűbb: mert a CIA kezdettől fogva tudta, mit akar: lecserélni az U2-t egy olyan gépre, amit tényleg nem lehet elfogni és kezdettől fogva ezen dolgoztak, vagyis világos volt a cél, egy megrendelő volt, lényegében korlátlan pénzügyi keretekkel és hatalmas politikai támogatással.
Ugyanakkor a vadászváltozat lényegében "csak" egy oldalhajtás volt, amit azért indítottak el, hogy a szolgálatba állításávál csökkentsék az A-12 magas fejlesztési költségeit. Itt azonban nem voltak világosak a célok, nem volt egyértelmű ki is fogja használni a gépet és a pénzzel is voltak gondok, a politikai támogatásról nem is beszélve. Vagyis a vadászváltozat a projekt kettéválasztásától kezdve bizonytalan volt.
Hétvégén felrobbant az internet geekebbik fele, miután egy rajongó elképesztő elmélettel állt elő arról, hogy valóban kicsoda az SW univerzum főgonosza és legnagyobb manipulátora. A hihetetlen részletességgel alátámasztott összeesküvés-elmélet elolvasása után én azonnal…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz