Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bikila

0 bejegyzést írt és 285 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Offtopic Öngyilkos kerékpárosok 2014.01.04 00:03:04
A mozgás és a sport jegyében kerékpárral járok, gyakran tekerek a Duna melletti kerékpárúton, a budai oldalon. A téli időpont ellenére sokan mások is tekernek ezen az úton. Rengetegen a szokásos varjújelmezben (fekete cipő, fekete nadrág, kabát, sapka és hátizsák), a…..
bikila 2014.01.04 17:32:37
@Dixi.: Mert ha jól emlékszem a KRESZ-re főútvonalon lassú járművel ( ökrös fogat ,szamárkordé, lovas kocsi traktor mezőgazdasági jármű,) és persze kerékpárral behajtani és közlekedni tilos kivéve engedéllyel.

+++ Szerintem azért nézd át a KRESZ-t, mert nem egyáltalán nem tiltja a főútvonalon kerékpározást...

54. § (1)343 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
Na most végre egy olyan téma következik a blogon, ami még eddig nem volt. Bár nem csak autózásra vonatkoztatható a kérdés, de Pál közlekedési szabálysértésért kapott egy bírságot, most pedig azon gondolkodik, hogy közmunkára váltsa-e. Volt már közületek olyan, aki ezt a…..
bikila 2012.11.18 12:07:20
@Timnorc: lehet csak én nem értem, de mi a gond azzal amit írtam? Leírtad a jogszabály általad vett értelmezését - amivel egyébként egyet értek, azzal sincs gond, hogy a főúton kinek van elsőbbsége - ezeket nem vitattam.

Azt kifogásoltam, ha valaki a főútról való letérését az utolsó pillanatban jelzi (gyk.: fék+kormány+index majdnem egyidejű használata), Ez egyrészt felettébb önző dolog ahhoz hasonlóan, ha valaki a körforgalomból jön kifele és nem jelez, hadd várjon a többi marha, hisz ráérnek - így érted? És azért a legtöbb esetben gond nélkül ki lehet jönni és le lehet fordulni egyszerre - ha átlagos méretű személyautókról beszélünk.

Másrészt ezzel jóval kevesebb időt ad a közlekedés többi résztvevőjének, főleg aki mögötte érkezik - és ezzel olyan helyzetet okozHAT, amiből baleset alakul ki.

Mondok egy másik példát, ami nem teljesen releváns ehhez, de szoroson kapcsolódik az ilyen stílusú indexhasználathoz: Mész valaki mögött egy 2x1 sávos úton. Egyszer csak lassít, majd kiteszi az indexet, mert eszébe jut, hogy ő most itt félreáll - ha ezt időben jelzi, sokkal biztonságosabban meg tudod oldani azt, hogy megelőzd/felkészülj az esetleges lassításra, megállásra, mert látod a szándékát, és van időd felmérni, hogy tudsz előzni, vagy sem. Ha ezt nem időben jelzi, nagyobb eséllyel bent ragadsz mögötte és nem hiszem, hogy örülsz...
Nyilván ha belemész, Te vagy a hibás, mert nem tartottad be a követési távolságot, de azért hogy ez a helyzet ki tudott alakulni, az is közrejátszott, hogy az előtted lévő szart arra, hogy tájékoztassa a többi közlekedőt - jelen esetben Téged.
Remélem így érthető voltam. Az elvvel van gondom, nem a jogszabályokkal.

A megtévesztő indexhasználatból kialakuló baleset szerintem is egyedi elbírálás alá tartozik, de részben felelősnek gondolom azt, aki így használja az indexet, mert nem tesz meg azért mindent, hogy a többi résztvevő tájékoztatva legyen, vagy ezt rosszul teszi és téves következtetést vonható csak le belőle..
bikila 2012.11.18 21:52:17
@Timnorc: Bocs, nem olvastam végig az összes hozzászólást, most megnéztem, egyetértek vele. Ezek voltak azok a dolgok, ami miatt hozzászóltam az egészhez, mert általában csak időnként beleolvasok a blogba - de ezt nem tudtam szó nélkül hagyni. :)
A napokban csak úgy röpködnek az új adónem-tervezetek kormányzati részről, kicsit olyan, mintha prémiumot dobott volna fel Viktor, hogy melyik minisztériumi közgazdasági zseni tud kijönni a legextrémebbel. Ugye az egykulcsos adó legalább annyira érinthetetlen, mint maga Matolcsy…..
bikila 2012.04.27 17:30:16
@Éhes_ló: "Ott nem kevésbé szarják le" - Bocs, a nem szó kimaradt az olvasásnál valóban. :)

"azok jellemzően több sarcot fizetnek" - nem feltétlen, de ezt feljebb le is írtam már (pl. az adófizetés erősen jövedelemfüggő).
Azok közül akik autót vezetnek, jó részének egyáltalán nem lenne létszükséglet (nyilván van akinek igen, ezt nem vitatom), hogy egy előre jelzett (annak minőségén lehet vitatkozni valóban, hogy mennyire jól) szombat/vasárnap dél körül nyílegyenesen tudjon átmenni a városon 5-10km kerülő nélkül - egy évben kb 5-6 alkalommal.
Egy város tetszik vagy sem kompromisszumokkal jár, van aki a focimeccset hallgatja, vagy a koncertet, vagy éppen fesztivált, felvonulást esetleg egy szórakozóhely zaját, sajnos enélkül nem megy - nyilván egy határon belül. És ezek közé tartozik egy futóverseny is. Tavaly előtt a triatlon világbajnokságot rendezték itt, amiatt is ment a sírás. Mi lenne, ha az oly sokak által kívánt olimpiát, vagy foci EB-t stb. (amikre fel sem vagyunk készülve jelenleg) eseményt rendezné az ország?
bikila 2012.04.27 21:48:01
@Éhes_ló: Igazából azt hiszem soha nem látod be, hogy ami jól működik a világ fejlettebbik részén, az lehet, hogy nem is rossz és talán nem abban kell keresni a hibát. Csak itthon ugye mindent fordítva kell nézni.
Az meg, hogy az eszement, szerencsétlen, stb... minősítőket használsz kissé parttalanná teszi a dolgot - és nem a futóversenyen indulókat minősíti...

"hiszen akik járművel közlekednek nem mennek a parkokba"
Azért, ha gondolod, május 1-én és/vagy pünkösdkor nézz ki a városligetbe, hogy mennyire könnyű sportolni a kb. szó szerint mindenhol parkoló járművektől (remélem idén nem lesz igazam, és másképp lesz, mint minden évben eddig).
A kölcsönösség alapja: ha megnézed a Perillustris által belinkelt képeket, ilyeneket egész évben láthatsz a városban és nem is kevés helyen...
bikila 2012.04.28 13:33:30
@Éhes_ló:
Azért, ha gondolod, május 1-én és/vagy pünkösdkor nézz ki a városligetbe - feljebb ezt is írtam, gondolom nem nézted. Konkrétan a parkban állnak a járművek olyankor.

"tegye mellé azoknak a parkolóknak a fényképét" - az utcán/járdán parkolás nem jog. Van olyan ország ahol úgy lehet autód, ha tudod biztosítani a parkolást is neki (nem közterületen).

Aki olyan helyre vágyik, ahol csak gépjárműforgalom van, semmilyen kompromisszumot nem kell kötni az ne költözzön városba...inkább egy autópálya mellé.
A defenzív vezetés híve vagyok, inkább hagyom a láthatóan hülyéket, hadd menjenek, nem érdemes összetöretni magunkat velük. Tegnap este sem történt másképp, végül nem történt baj, de az eset valahogy a szokásosnál jobban felbosszantott. A Halász utcából mentem le a budai…..
bikila 2011.12.25 16:52:49
@''autónepper.'': Ha jót akarsz az autódnak ne álló helyzetben melegítsd, mert ott alig melegedik a motor, cserébe szarrá koptatod... Álló helyzetben max. 1 perc aztán ésszel 1-2km.
A motoros szabálysértőket nehezebb elkapni, nemcsak gyorsaságuk miatt, hanem mert csak hátul van rendszám és egyesek annak vízszintesbe hajtásával érik el, hogy még azt sem lehet beazonosítani. Utóbbi időkben olyat is láttam (főleg choppereken), hogy a rendszám 90 fokkal…..
bikila 2011.12.11 05:34:19
@CoIie: Már hogyne lehetne vitatni a jogosságát - megengedi valóban a sávon belüli előzést HA megvan a biztonságos oldaltávolság.
Ha ez nem fér bele egy sávba, mert széles az autód/keskeny a sáv, akkor nem előzheted meg az egy nyomon haladó járművet sávon belül, ilyen egyszerű.
A KRESZ-ből nem csak a Neked tetsző részt kell(ene) elolvasni.

A hatályos jogszabályból másolva
------------------------------------
Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) .....

.....

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
--------------------------------------------
bikila 2011.12.11 05:38:12
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azon kevés emberek közé tartozol itt, aki objektívan képes gondolkodni...
bikila 2011.12.12 03:13:55
@CoIie: Jelenleg is sokat kerékpározom és motorozom (igen, télen is és nem a szórakozás kedvéért) és ugyan kevesebbet de autót is vezetek. Nagyobb részben igaz, hogy el lehet férni egy sávban biztonságosan de nem MINDIG.
Pl. körút, 4-6 villamosmegállók, próbálj meg biztonságos oldaltávolságot tartani azonos sávban... és még van jó pár hely. És Te is tudod, hogy van olyan, hogy egy nagyobb kátyú miatt beljebb kell húzódni 20-30cm-t, bármennyire is jobbra tartasz addig, mert ha belemész, jó esélyed van egy firkára, vagy tört felnire stb.
De többsávos úton csak simán kialakuló forgalmi helyzet is okozhat olyat, hogy nem lehet sávon belül biztonságosan előzni.
Nekem még autós/motoros jogosítvány szerzéskor azt tanították, hogy az egy nyomvonalon haladó jármű olyan széles, amilyen magas. Ha csak a fele távolságot tartanák be páran (a többséggel általában nincs gond), elégedett lennék.

Amit Te írtál feljebb az csak jó pár nem gondolkodót arra ösztönöz, hogy MINDIG JOGA van azonos sávban előzni - ha csak 10cm oldaltávolság marad, akkor annyi marad. Ezért keletkezett a feljebb található hozzászólásom .
Időről-időre kapunk motorosoktól levelet, melyekben leírják, hogy egyes autósok sokszor nem figyelnek oda, nem veszik észre őket. És persze közhely, de egy motorosra nézve egy ilyen helyzet sokkal veszélyesebb. Sokszor a rutinjuknak köszönhetik, hogy nem történik baj, amikor valaki…..
bikila 2011.08.11 14:13:15
@balazst: Én meg biztos vagyok benne. Eleget motorozom a fővárosban, de "mindkét" oldalon állok, sőt még bringázásra is adom a fejem :) Nézd meg az autósok jó része milyen "türelmes" akár saját "fajtársával" akár más közlekedőkkel szemben - sajnos a közlekedés elég jó tükörkép a társadalomról.
A videón látott esetek bőven az ingerküszöböm alatt, vannak és ezek a helyzetek szerintem előre láthatóak voltak.
bikila 2011.08.12 10:08:18
@mezga-aladar:
"láttál már túramotort 50 nel menni?????
ültél már rajta? ELVISELHETETLEN...
gyakorlatilag LEHETETLEN..."

Igen, sőt ültem is rajta nem is keveset... Mesélj már, miért elviselhetetlen? Neked nem sikerült?

Az arányokat honnan vetted? Van statisztikád? Ha igen, akkor linkeld már be légyszi, megköszönném...

Sajnos az a tapasztalatom, hogy ha a megengedett sebességgel haladok és nem legalább a forgalom ritmusában, akkor bizony a seggembe másznak autóval és bármivel. Ha annyira tudod, hogy lehetetlen túramotorral 50-nel menni, akkor ezt is kellene tudnod...
bikila 2011.08.12 13:31:26
@mezga-aladar: Ezt csak ma láttam. Nem vagyok fehér holló - szerintem. Legalábbis az ismerettségi körömben nem az a jellemző, hogy eszetlenül húzzák a gázt.
Mivel városban (is) sokat megyek - ami talán a legkockázatosabb egy motoros számára, próbálok úgy közlekedni, hogy a motoron ülve és egy darabban érjek oda a célomhoz. Nem jelent gondot mást beengedni magam elé, vagy ha megelőznek, motoron így is sokkal gyorsabban odaérek, mint ha autóval lennék.

Persze én sem vagyok ma született bárány, de ha olyanra adom a fejem, ami nem fér bele a KRESZ-be, akkor ezt úgy adom elő, hogy ezzel ne zavarjak/veszélyeztessek másokat és ha nem jön össze (gyk. megbüntetnek), akkor nem sírok utána, mert akkor én voltam a hülye...
Ja, és nem szeretem a hangos kipufogót (autón is beleértve..) és a rendszámos trükközést sem.
Mindannyian tudjuk, hogy motorral közlekedni veszélyesebb, mint autóval, sokkal sérülékenyebb rajta az ember. A figyelmetlenség bármelyik fél részéről könnyen idézhet elő súlyos balesetet. Morc is leírt nekünk néhány példát, ami tipikus hiba autós közlekedők részéről, de…..
bikila 2011.07.02 00:14:53
@sbronzo: "mivel a motorosok folyamatosan azt demonstrálják, hogy a legkisebb résen is el tudnak menni két kocsi között akár 200-al is,"

+++ Ezt a baromságot honnan szedted? Évente több, mint 10e km-t megyek a fővárosban és környékén motorral, de az általad említett sebesség felével sem jutna eszembe elmenni két autó közt.
Pár napja is Szeged szerepelt, megvallom, egyik kedvencem. Azon túl, hogy kedves, szép város, nekem élhetőbbnek tűnik Budapestnél. A fővároshoz képest sokkal jobban fejlesztik a tömegközlekedést. Kerékpárút is aránylag jóval több áll rendelkezésre és tényleg sokan járnak…..
bikila 2011.06.22 21:02:18
@Aabroncs: "face to face"

Ez még nem valódi face to tace ennyiben tévedsz. Ez csak az internet, ahol - tisztelet a kivételnek, mindenkinek kettővel nagyobb lesz a pofája, mint az életben ha valóban a másik elé kéne állni egy méterre...
Biztos láttál, vagy voltál részese olyan jelenetnek, hogy az illető vörös fejjel anyázik kifele az ablakon, de azért kiszállni nem akar...
Ha az az állítás igaz, hogy az ember "erőszakosabb" lesz a gépjárműben, akkor ez a netre kétszeresen is igaz.
Ha olyan arányban lennének konfliktusok az utakon, mint ahányan akár itt is fröcsögnek egymásra ész nélkül, akkor nem sok ép autó, binga, motor stb.... lenne Magyarországon :)

Szóval szerintem amit itt olvasol, nyugodtan lehet osztani kettővel, vagy akár többel is. :)

Szerintem akinek sok konfliktusa van a közlekedésben, érdemes amúgy magában is elmélyedni kicsit, mert valamit vagy rosszul csinál, vagy keresi az ilyen helyzeteket.
Talán mégsem javult annyira a közlekedési morál, mint korábban hittük, ezt kérdőjelezi meg ThomAce is levelében. Az általa leírt eseményeket is olvasva, megdöbbentő, hogy egyeseknek semmi nem számít, ha valaki előttük megáll, lelassít, már dudálni, tolni kezdik. Előbbre nem…..
bikila 2011.06.10 13:36:08
@Rock me Amadeus: Amit tapasztaltam is: Franciaországban elég régóta. Amúgy ebben is van logika - az elején furcsa volt, de ha megszokod teljesen egyértelművé teszi a szituációkat.

Nekem mindegy volna, csak végre mindenki egységes logika szerint használja (időben) az indexet.
autózz! Életveszélyes tankolás 2011.03.25 08:51:00
Tamás olyan helyzetben került veszélybe, amelyre talán legkevésbé számítana bárki is. Ki gondolná azt, hogy egy autópálya felhajtón figyelnie kell esetleges nem várt akadályra. Az Ő levele bizonyítja azt, hogy mostantól mindenki nyitott szemmel, és fokozott figyelemmel közelítse…..
bikila 2011.03.30 23:20:01
@sbronzo:

"Ez lenne az ésszerű!"

Szerinted. Szerintem meg nem, és szerencsére a többség és a döntéshozók sem így látják.
bikila 2011.04.01 05:14:05
@newtehen: Nem ésszerűtlen, teljesen természetes, hogy vigyázok magamra (akár gyalog, akár járművel közlekedek) - nem tudom ez nálad hogy működik.

Az az ésszerűtlen, hogy ilyet írsz, mivel egy hozzászólásomban sem állítottam, amire ezt írhattad volna. Sőt ki is emeltem feljebb, hogy a gyalogosoknak is (ahogy minden közlekedőnek)kötelessége körültekintően közlekedni és vigyázni magukra.
(bikila 2011.03.28. 22:08:21 )

Ha nem megy a szövegértelmezés, akkor nem tudok segíteni neked.

"főleg a biciklisek, meg egyéb életképtelen egyedek miatt."
-ez a mondatod elég sokat elárul rólad.

Hollandia, Dánia és még sorolhatnám milyen országok tele vannak (szerinted) közlekedésre képtelen egyedekkel és mégis működik a dolog.

Sajnállak, hogy ilyen szűklátókörű vagy...
bikila 2011.04.01 23:07:23
@newtehen:

Pontosan.
Kb. annyi a különbség az itteni és a kinti kerékpárosok közt, mint az itteni és a kinti autósok kultúrája közt. Fel lehetne sorolni a egy rakat példát ugyanígy - büntetőfékezés, leállósáv használat, buszsáv, egymás seggében autózás, vészvillogóval parkolás stb....szerintem tudnád folytatni a sort bőven Te is :)

Egyáltalán nem védtem az itthoni bicajosokat - Te úgy általában a nem "motorizált emberekről" beszéltél leszólóan - erre reagáltam.
("főleg a biciklisek, meg egyéb életképtelen egyedek miatt".)
A két ünnep közötti időszakban kihasználtam a lehetőséget és ellátogattam a SYMA csarnokba. A csarnokban van az ország egyetlen fedett pályás atlétikai pályája. Persze nincs egész évben nyitva, csak a téli időszakra szerelik össze a 200 méteres pályát. Márciusban…..
bikila 2011.01.07 20:15:55
@DaMartian: Szasza lényegében válaszolt helyettem. Próbálj ilyen sugarú kanyaron futni egy 30s körüli - vagy ennél jobb 200m-t.
Ha nincs döntve a pálya, akkor nagy oldalirányú erőhatás lép fel ilyenkor. Szóval gyakorlatilag, hogy ki ne sodródj, igen :)

200/400m-en szabadtéren az 1-es pályán jószerivel ezért nem lehet jó helyet/időt elérni - igaz, az előfutamokból a gyengébb idővel bejutók is kerülnek oda...
bikila 2011.01.07 22:54:40
@Mylady:

Az a gátsor - mi akkor látszik, ha jobbra fordul a kamera - kifejezetten futóiskolához készült...

A MASZ-ban (Magyar Atlétikai Szövetség) tudsz érdeklődni a senior versenyek, stb. iránt - ha erre vonatkozott a kérdésed.
bikila 2011.01.07 22:57:21
@szasza75: 30-on túl is sokat számít a mozgáskoordináció fejlődésében, ha az ember futóiskolázik, repülőzik, nyújt stb....
Nem árt, ha van "genetika", de közel sem csak az számít.
Én is tapasztaltam már, hogy a kétkerekűek ott mennek, ahol épp látnak annyi rést, hogy elférjenek. Ez talán fokozottan igaz azóta, mióta álló kocsisorok között előremehetnek, mert egyesek szeretik a szabadabb szabályokat még szabadabban értelmezni. Zsolt rendszerint a szűk…..
bikila 2010.11.02 09:11:53
@gyvy: ajtónyitás előtt meg kell győződni annak veszélytelenségéről...

+++Ezt ne nekem írd, hanem egyittlakónak.... :) - ha elolvasod amit írtam, akkor látod, hogy én is pont ezt mondom.
Annyiban félreérthető a hozzászólásom, hogy véletlen nem válaszként, hanem új hozzászólásként írtam és az elejére bemásoltam egyittlakó által írt szöveget, és az úgy tűnhet, mintha én írtam volna.
Tier kérdésére elég egyszerű a válasz, tulajdonképpen ő maga is tudja. Főleg lakott területen kívül veszélyes a motorosok számára a közlekedés, kisebbek, sérülékenyebbek, ha buknak, akkor lehet, hogy többé fel sem kelnek a földről. Az tény, hogy távolságival még nappal is…..
bikila 2010.10.08 13:15:10
@gyvy: neked meg nem nagyon kéne vezeti, kezeltesd az agressziódat szépen.
bikila 2010.10.08 14:29:01
@gyvy: Jól ismerem a helyet. Nnincs senki felmentve a követési távolság betartása alól, és egyáltalán nem védem azt a motorost/autóst, aki a másik seggében turkál menet közben, mert valóban hülye gyökér.

De aki ilyenkor ráfékez direkt, vagy erre biztat másokat, az sem különb semmivel - mert lealacsonyodott a másik szintjére.

Sőt ez még rosszabb is egy fokkal, mert direkt a baleset irányába sodrod a helyzetet - amiben nem biztos, hogy (csak) az sérül meg, akit "büntetni" akarsz.
Szállj ki a pirosnál, magyarázd el neki, vagy nyomjál le egy sallert, ha nem érti meg de ne öld/nyomorítsd meg.

Egy nagyobb furgonnal, teherautóval a seggedben nem mernéd megcsinálni, ezt a fékezgetést vagy tévedek? Mert néha azok is mennek mint a szélvész, nem ritkaság...

Próbáld ki motoron egyszer. Ha 50-es seb.korlátozásnál 50-55-tel mész, 2 percen belül lesz autó a seggedben, mert nem lát/érez, vagy nem vesz figyelembe. Akkor talán eszedbe jutna egyből, hogy nem a fékezgetés a megoldás ilyenkor...
bikila 2010.10.08 15:21:22
@gyvy: csak éppen sok embernél a szép szó az kevés.
+++ Ez igaz sajna. Szerencsémre motorral elég könnyen megtehetem, hogy távol tartom magam az ilyenektől. És ha egy mód van rá már előre próbálom kiszúrni, ki az aki így közlekedik és a közelébe sem kerülni.

Autóval ezt nehezebb mondjuk egy 2x1 sávos úton megtenni, ha szembe is jönnek állandóan...

Visszatérve az agresszióra - motoron tanultam meg, hogy nem éri meg más baromságán felidegelni magát az embernek, mert sokkal könnyebben hibázik olyankor és ez nagy baj okozhat.
Van, hogy két ember nem egyformán méri fel egy közeledő autó távolságát és sebességét. Maggie esetében is valami ilyesmi okozhatta a félreértést. Vagy az, hogy az autós nem látta a nagy előzékenység közepette, hogy másik kocsi is közeledik, esetleg a poszt beküldője…..
bikila 2010.09.15 01:35:02
@sbronzo:
Szerinted hol a hiba a gondolatmenetemben, hogy a gyalogos könnyebben észreveszi a kocsit, mint a kocsi a gyalogost, és éppen ezért kár a kocsiosort folyamatos lassításra kényszerteni, ahelyett hogy a gyalog lassuljon a 2 km/h sebességről és várjon pár másodpercet, ha már úgyis sétál, és ráér...

+++ Ott a hiba, hogy ha az ember lánya/fia szeretne átkelni a zebrán és ha folyamatos a kocsisor, akkor érdekes módon szinte SENKI nem akarja észrevenni - pedig nem olyan nehéz.
Mondjuk du. f5-f6 között a Budaörsi úton, majd vár szépen 5-10 percet a gyalogos?
Ha már gyalog van, miért is ér rá? Csak az siet, aki autóval megy? Ki vagy te, hogy ezt megítéled?

Látszik, hogy a diploma és a logikus gondolkodás képessége közt nincs túl szoros összefüggés.

Nem sok fogalmad van arról, hogy egy gyalogos mennyivel halad: 5-6km/h átlagosan.

Jah, mer' nyugaton ezt így csinálják, akkor az biztosan így a legokosabb, mert a nyugat az fejlett, mi meg lihegünk utána, mi?
Mellesleg éépen most voltam Rómában, és csodálatops amilyen dinamikával ott közlekedik mindenki! Szó nincs róla hogy elsőbbsége lenne a gyalognak a zebrán! Akkor igen, ha még az autó előtt átér! :DDD

+++ Akkor elnézhetnél Svájcba és Ausztriába is de még lehetne sorolni. Ha véletlenül arra tévedsz, azért óvatosan nyomjad neki a gyalogátkelők környékén, mert az ottani rendőrök nem fogják nagyra értékelni a gondolatmeneted.
bikila 2010.09.15 15:33:06
@sbronzo: Engem meg az idegesítene kurvára, ha itt Pesten át szeretnék menni és a te elméleted szerint több percet kéne várnom, amig elmegy minden gépjármű. A kijelölt átkelőhely nem véletlenül került oda.
A féktávon kívül jön autó, akkor lelépek és megyek. Ilyen egyszerű.

Mondjuk arra a kérdésre nem válaszoltál, hogy akkor pl. a Budaörsi úton egy gyalogosnak hétköznap du. perceket kellene állnia, hogy ne zavarja meg az autókat a haladásban?

Amúgy egyáltalán nem vagyok "elvetemült gyalogos" , főként motorral és gyalog közlekedem de néha autóval is. Ha egy autó jön a zebra felé, és utána senki - akkor sokszor intek, hogy menjen - ennyit én is tudok várni. De a te elméleted - hogy a gyalogos ráér, mert sétál, azért elég érdekes, nem?
bikila 2010.09.15 15:39:28
@sbronzo: Azért fizikából még nem vagy mindennel tisztában...
Alapvető terv a fővárosban, hogy kiszorítsák az autókat a belvárosból. Ben ezt most fokozottan megtapasztalta, meg valószínűleg még sokan mások is, akik a városon belül megpróbáltak A-ból B-be eljutni. Szerintetek kellenek az országnak és Budapestnek az ilyen rendezvények? Ma 2…..
bikila 2010.09.14 01:40:04
@horex: Van, ahogy gyakorlatilag minden nap ez van... Ha a járdán szeretnék haladni gyalog, akkor a motorháztetőkön kellene sétálnom...
bikila 2010.09.14 01:45:59
@Alikam: Ebben a példában nem nagyon értem a párhuzamot...
bikila 2010.09.15 00:56:45
@Alikam: pl.?
A szeptember az a hónap, amikor még nem értek véget a nyári útfelújítások, de elkezdődött az iskola szezon, aminek egyenes következménye az, hogy a nagyobb városok bedugulnak, senki nem halad, viszont kékülő fejjel üvöltöznek a sofőrök. Gyula még jó helyzetben van, mert…..
bikila 2010.09.10 12:47:26
@Daihelyon: Szerintem vuk_ ezt csak arra értette, ha a szennyezett levegőtől tüdőrákot kapnál, akkor annak a kezelése nem jönne ki az általad addig befizetett TB összegekből... De ha nem így van, akkor majd kijavít.

Az önmérséklésben meg sajnos igaza van... Az utak tényleg azért épültek, hogy használják őket. Viszont kis hazánkban sokan akkor is autóba ülnek, amikor egyáltalán nem kéne.

Van olyan ismerősöm, aki a 300-400m-re lévő közértbe autóval képes elmenni annyi cuccért, amit egy kisebb hátizsákban is haza lehet hozni gyalog vagy bringán.
Leszarja magasról, mert céges autója van. Megteheti persze - még.
Nem érdekli, hogy főleg télen az a két perc járatás a motornak is káros, szarrá koptatja ezzel, rossz az égés hatásfoka ezáltal több a kikerülő szennyező anyag is stb... és nem esne le az aranygyűrű az ujjacskájáról, ha elsétálna, vagy eltekerne a közértig.

Tudod sok kicsi sokra megy...illetve menne itthon.

Persze gyalogolni és bringázni csak a lúzerek szoktak... legalábbis az itthoni felfogás szerint.

Ebből is látszik, hogy sokan nem látnak rá, hogy ez hogy is megy az általunk bálványozott nyugaton. Sokkal ésszerűbben használják sokan az autót, pedig megtehetnék, hogy a wc-re is azzal járjanak.

Az autó hasznos dolog nagyon, de nagyon sokakat túlzottan elkényelmesít és gondolkodás nélkül használják.
bikila 2010.09.10 14:41:06
@szőketisza: Akinek valamilyen (érthető) okból szüksége van az autó használatára, azzal semmi gond nincs. De biztos vagyok benne ha akik megtehetnék - olykor átülnének motorra, robogóra, biciklire esetleg gyalog, vagy (színvonalasabb) BKV-val közlekednének, akkor érezhetően kevesebb dugó lenne.
Arra már én is rájöttem, hogy van az a típusú autóvezető, aki ha megszokott egy adott közlekedési rendet, akkor is úgy megy, ahogy korábban, ha ezer tábla és felfestés hirdeti, hogy valami változott. Különösen veszélyes játék ez egy többsávos, nagyforgalmú helyen, mint…..
bikila 2010.08.30 23:59:40
@nopánick: "igen bunkó pesti autóstársaknak"

Honnan tudod, hogy pestiek voltak azok az autóstársak? Ez a stílus nem valami megnyerő...

Máshol is vannak bunkók meg a Pesten is, meg azok közt is, akik Pestre járnak, ez ilyen egyszerű.
Szerdán a szokásos 25. félmaraton népszerűsítés zajlott a szigeten Talmával. Először az összefoglaló videó: Talma egyébként nem kamuból mondta, tényleg képes sub-25 perceseket futni. Kérdeztem, hogy jár-e konditerembe, elmondta, hogy nem, inkább ezzel az amerikai kommandósok…..
bikila 2010.08.23 02:05:55
@DaMartian: Azért billeg a bokád rajta, mert sajnos nem elég erős, stabil (ezt ne vedd sértésnek). Többet kell futni terepen és vannak kifejezetten erre alkalmas gyógytorna-gyakorlatok, amik stabilabbá teszik a bokaszalagokat ezáltal az egész ízületet. Az achillesed kemény, sima talajon is simán túl lehet terhelni.

Sajnos a mai "civilizált" ember hozzászokott ahhoz, hogy a cipő sok mindent "megold" helyette (pl. saroknál a csillapítást - ezért az emberek töbsége oda is csapja).
Ha van olyan hely ahol tudsz futni mezítláb, próbálgasd fokozatosan, az elején nehéz lesz de nagyon erősíti a bokát, az achillest, és rá fog kényszeríteni, hogy helyesen tedd le a lábad.
Persze ettől még fontos a jó cipő, de az erős lábat semmi nem pótolja.
Mielőtt szögesben is futnék pályán, már előtte hetekkel futok mezítláb rendszeresen (füvön) és ez általában segít felkészülni a lábnak arra a terhelésre..

A szigeti rekortánnal az a baj, hogy rettenetesen puha és így túl sok energiát nyel el, és kevesebbet tudsz ezzel a haladásra átadni. Így viszont az izmaid, inaid pluszmunkára vannak kényszerítve, amitől hamarabb elfáradnak ugyanannál a tempónál. Abban igazad van, ezen mezítláb lenne érdemes futni. Amúgy télen fagypont környékén kezd annyira megkeményedni, hogy már futni is lehet rajta.

A murván meg nem lehet lendületesen futni, mert az embernek elcsúszik a lába hátrafelé minden ellépésnél, szóval az nem igazán jó (egy bizonyos sebesség feletti) futásra. Ezért, ha gyorsan futunk azt soha nem a sziget (pesti) szélén tesszük.

Az az 1m-es rekortáncsík egy óriási és teljesen felesleges pénzkidobás volt. Amúgy is mindenki bicajozik, bringóhintózik babakocsit tol stb. rajta, ami köztudottan nem tesz jót a rekortánnak.

A sziget szélére nem kellene semmi, csak sima kemény földút és tűlevéllel vékonyan beszórni - annál olcsóbb, kímélőbb és jobb talaj a futásra nincs. Aki már futott ilyenen az szerintem tudja.
autózz! Egy "békés" nyári este 2010.08.18 17:19:00
Jó annak, aki nyáron a fővárosból a Balaton mellé mehet haza. Pál is így gondolhatta egészen addig, amíg meg nem történtek a lentebb taglalt események. Igazán feltalálhatná már valaki a teleportálást, gyorsabb is lenne és nem tudnának menet közben az életünkre törni... És…..
bikila 2010.08.18 20:27:09
@szaGértő: És mi van felírva az autódra? :)
Nem igazán tudom eldönteni Nándor levele alapján, hogy itt most ő volt az, aki hirtelen és veszélyesen vágott be a motoros elé, aki gyorsabban érkezett nála, vagy utóbbi nem tudta elviselni, hogy egy autó besorol elé, mikor ő menne. Mindenesetre menet közben tükröt törni a…..
bikila 2010.08.15 19:25:45
@egyittlakó: De felfogtam, csak ezt a mondatodat értelmetlennek tartom. Ha mindenki leszállna a motorról nagyobb lenne a dugó - mindenki jól járna? Nem hinném. Szóval szerintem nem ez a megoldás.

A motor, mint "közlekedési zsákutca" dolgot nem Te írtad, csak már nem volt kedvem visszanézni, hogy ki mondta ezt.

Amúgy nem motoros vagyok elsősorban, hanem ember volnék, aki többek motorozik is.

Én sem szeretném, ha úgy nézne ki bármelyik város itthon elhiheted, csak egy példa volt :)

Én úgy vagyok vele, hogy aki nem tudja felfogni és elfogadni a motorozással (vagy autózással) járó kockázatokat - és ennek megfelelően vezetni, vagy csak simán tart az egésztől, az jobb, ha nem csinálja, mert abból jó nem fog születni.
bikila 2010.08.15 19:27:05
@bikila: aki többek motorozik is.
Helyesebben: aki többek közt motorozik is.
bikila 2010.08.15 19:42:22
@bikila: Na azt hiszem túl sokat ültem a gép előtt, mert a jót kijavítottam ugyanarra :)
Szemetelni bunkóság, mindegy is, hogy valaki gyalog teszi vagy az autó ablakán vág ki valamit. Akkor is láthatóan mérges voltam, amikor a balfi blogos hétvégén láttam ilyet a keménymag egyik tagjától, aki remélhetőleg fogta a többiek tekintetéből az üzenetet és azóta sem…..
bikila 2010.08.10 12:29:15
@FotelTroll:
akkor hirtelen ranyitni az ajtot, majd megtanulja a kreszt.

+++ Neked kéne tanulnod a KRESZ-t, mert látom nem nagyon megy.
Nem igazán tudom eldönteni, hogy Wolfram rövidke levelének autós szereplője nem tudta, hogy jobbra kanyarodáskor elsőbbséget kell adnia az útját keresztező gyalogosnak vagy épp csak nem akart róla tudomást venni, mert sietett és úgy gondolta, hogy inkább kikerüli.…..
bikila 2010.08.06 10:28:46
@nopánick: Ha neked az a provokálás ha egy gyalogos szeretne átmenni, akkor igen.
Körülnézett (ami már magában provokáció, mi?) és próbálta kideríteni, hogy a teherautó takarásából előbukkan-e valami - pl. a fehér furgon amelyik nem lassít, hanem nyomja ahogy a csövön kifér.
Ha egy vezető a furgonos szemszögéből nézi a dolgokat szemben látna egy elég sok mindent eltakaró teherautót ami mögött már lehet a zebrán gyalogos - erre kell számítania. Aki ezt nem teszi, az ne vezessen.

A furgonos egy kicsit sem készült arra, hogy leléphet a gyalogos a teherautó mögött - és ez a baj. A gyalogos helyében leléptem volna és a felezővonalig próbáltam volna óvatosan előremenni, hogy jön-e onnan valami. De mint mondtam itthon "úgy neveli" a gyalogosokat az autósok egy része, hogy akkor sem mer átmenni, amikor már minden adott 5 másodperce. Ez nem jó de így van.

Kicsit egyoldalúan látod a dolgokat - gondolom a videó többi részében is csak a gyalogosok követnek el hibát, az sofőrök kifejezetten udvariasak amikor lassítás nélkül fél méterre húznak el a gyalogos mellett.
Nem látod a fától az erdőt...
bikila 2010.08.06 23:54:51
@mi nem foglalt még: Ez nem feltétlenül van így. Mert az itthoni bírósági gyakorlat szerint, ha 30-35km/h sebesség felett közelíted meg a zebrát, akkor nem voltál elég óvatos annak megközelítésekor.

Pl. Budapesten nyáron (főleg este) érdemes végigmenni a Lehel úton este a Lehel tértől a Hungária krt.-ig. Több helyen van olyan gyalogátkelőhely, ami mellett a járdából semmi nem látszik a sövény miatt az utolsó 10-m-ig. Ha ott 50km/h-ról elcsapsz egy gyalogost aki lelép eléd, akkor bizony hibás vagy, mert nem készültél fel arra a lehetőségre, hogy valaki át akar kelni az úton.
bikila 2010.08.07 00:00:43
@mi nem foglalt még: azért jó páran vannak, akiket sajnos biztatni kell tapasztalatom szerint. Ha átruccansz mondjuk Bécsbe, ott ez a jelenség arányiban elhanyagolható a budapestiekhez képest.
Motorozni veszélyes. Ezt biztos megmondta már párszor mindenkinek az anyukája gyerekkorától kezdve. Aki pedig naponta motorral jár dolgozni, mint például ThomAce, az rendszeresen veszélyes helyzetekbe kerül, akkor is, ha sokkal jobban odafigyel közlekedés közben, mint bárki más.…..
bikila 2010.07.30 01:45:56
@mr_x:

A gurulas az majdnem allas, 20 km/h az gurulas tehat majdnem allas.
45km/h az kevesebb mint a megengedett, tehat jogom van "eloregurulni", mert a forgalom majdnem all.
A 110km/h-val halado forgalom is alig halad, tehat mehetek elore a sorok kozott.
Megneznem azt a motorost aki 110-el tolja a jarganyt :-)
+++ Már bocs, de ez durva ferdítés... Lehet, hogy van aki így értelmezi a motorosok közt a sorok közti haladást, de az nem én vagyok. Feljebb leírtam, hogy erről mi a véleményem és erről a szabály is egyértelműen fogalmaz.
ÁLLÓ SOROK KÖZT.

Javits ki ha tevedek, de szerintem gyorsan menni ketkerekuvel nem nehez, viszont minel lassabban mesz annal nehezebb, annal tobb hely kell.
A giroszkophatas annal erosebb minel gyorsabban forog a kerek.
Tehat lassan elmenni sokkal nehezebb mint gyorsabban (most nem akkora sebessegrol beszelek ahol mar szamottevo a vakuumhatas)
+++ Ha van egy 1m-es hely - pl. kertkapu (ami nem megy arrébb), szerintem nem sok motoros gondolkozik, hogy 30-40 km/h-val menjen át rajta, vagy 5-10km/h-val. Egy motort lépésben is lehet teljesen stabilan, pontosan egyenesvonalú egyenletes mozgásban tartani - ha valaki tud vezetni.
A giroszkópikus hatás stabilizál ugyan, de a sebesség növelésével egyre nehezebben találja el az ember azt a helyet, ahol át kell férnie - és pl. ha egy gyalogos felbukkan a sorok közt keresztben, esély sincs megállni.

Kb ugyanazt mint az a ketkereku aki ugyanakkora oldaltavolsagot hagy amikor eloz!
Egyetlen kulonbseg van a ketto kozott, aki eloz az o maga dont ugy, mig akit eloznek az nem.
A fizikai torvenyek es hatasok ugyanazok mindket esetben.
+++ A fizikával tisztában vagyok többé-kevésbé gépészmérnök lévén, de az elmélet és s gyakorlat ebben az esetben elég különböző. Ezt akkor érted csak meg, ha egyszer motorra ülsz, vagy legalább bringával elmész egy lassan menő autó mellett (persze már ez sem ugyanaz). Aztán egyszer megelőz 20cm-re egy autó. A fizikai hatások azonosak - de a második esetben nem Te irányítasz, lehet, hogy helyed sincs védekezni, lehet, hogy egyből eléd is akar vágni, aki megelőz és rosszul méri fel a járműve hosszát és még sorolhatnám.

Viszont ettol fuggetlenul, kivancsi lennek hogy az illeto munkatarsad mekkora oldaltavolsagott szokott hagyni, kizartnak tartom hogy egy-masfel metert amit elvar ha ot elozik.
+++ Értsd már meg, hogy egy ÁLLÓ autó/kisbusz stb. mellett elmenni nem uyganaz (és nem is előzés a KRESZ szerint), mint egy mozgó jármű mellett. Én pl. nem előzök mozgó járművet 1m-nél kisebb oldaltávolsággal.
A srácnak fojtott 50ccm-es robogója volt, szélső sávban ment és a baromarcú még meg akarta előzni és kivágni a srác mellett lévő kanyarodósávba, csak az autója végével elsodorta a motor elejét. Fojtott robogóval ő menet közben nem sok embert előzött meg, szóval a kérdésedre ez a válasz.

Ha az ember fojott robogón ül (vmax=45km/h) nincs nagy kedve előzgetni - próbáld ki egyszer.

Eddig nem lattam kulonbseget a ketkerekuek viselkedeseben attol fuggoen hogy eppen allok, lassan gurulok vagy autopalyasebesseggel haladok.
+++ Pedig van. Ne haragudj, de azért azt nem hiszem el, hogy nem vettél még észre olyan motorost, aki nem tudott normális oldaltávolsággal megelőzni...

Ne menj teljesen mellette, mert a holt terben vagy.
Vagy elotte, vagy mogotte az A-C oszlopok kozott probald meg elkerulni.
Ha oldalra is nez, nem biztos hogy meg fog latni (olvass utana hogy hogyan mukodik az agy lataskozpontja)
+++ Autót is vezetek, bár azt ritkábban, de tudom, hogy hol van a holttér és a lehető legkevesebb időt töltöm ott.
Ha egy mód van rá, akkor úgy intézem, hogy ne legyen mellettem senki. De egy városban, ahol nem ritka a nagy forgalom, nem tudom ezt állandóan biztosítani. Azt hogy mellette megyek, úgy értettem, hogy ahol ülök a motoron, az kb, az autó vezetőjével van egy vonalban - a motor eleje pedig már a motorháztető vonalában van. És így is vannak olyan balfékek akik nem képesek felfogni, hogy ott vagyok. Sajnos sokan úgy akarnak sávot váltani, hogy nem néz el rendesen oldalra csak a tükörbe belepillant és már megy is, az indexkar meg kormányzáskor akad bele a kezébe...
Most nem néztem utána a látásközpont működésének, de motoron, ha zárt sisak van az emberen, oldalra alig lát valamit - a fejet el kell fordítani 90fokban. És működik, eddig hálistennek mindent észrevettem. Autóban is működött ez a módszer vezetés közben... Szóval, ha valaki rendesen körül akar nézni sávváltáskor, annak sikerülni fog...

Amúgy egy tapasztalat csak érdekességképpen: ha valakinek fehér burkolt motorja van, ami kicsit hasonlít a rendőrmotorokra, azt úgy engedik el, mint a huzat.

A negatív dolgoktól függetlenül nekem összességében 90-95%-ban semmi gondom nincs az autósokkal - a többség segítőkész, sőt sokszor jobban mint kellene, mert látom, hogy max. 1-2 autónyit tudnék előremenni, de utána nincs már elég hely és ezért nem megyek, az előttem levő autóból meg integet az ember, hoyg menjek nyugodtan...
Aki meg hülye, telefonál, eszik, azt messziről kerülöm, mert fingja sincs, hogy ki/mi hol van.

Végül: feljebb is írtam, hogy az a motoros, akinek sok konfliktusa van az autósokkal, jobban teszi, ha átgondolja, hogy mit csinál rosszul, mert valamit szinte biztos, hogy nem jól csinál.
bikila 2010.08.01 22:17:26
@Aabroncs: Csak azzal van a gond, ha a kakaskodásotokból esetleg más is sérül teljesen ártatlanul, ha baleset van. Kurva nagy baleseteket lehet így összehozni.

Álljatok félre és neveljétek, verjétek egymást naphosszat, de ne az úton a forgalomban büntessétek egymást - és másokat.
Amúgy én is rühellem, ha valaki nem képes elengedni a gyorsabbat, de a rendőrök dolga (lenne), hogy büntessék az ilyet.
bikila 2010.08.02 10:19:16
@Aabroncs: Azt én értem, csak előbb-utóbb találsz olyan idiótát, aki ezt minden áron (a saját, vagy más testi épsége árán is) meg szeretné torolni - és onnan az irányítás már nem feltétlenül a Te kezedben lesz. Remélem érted, hogy mire gondoltam.
Nem nagyon hatja meg a vezetés közben telefonálókat, hogy ezért büntetés járhat, mert kicsi a lebukás esélye. Pedig veszélyes is lehet a dolog, mint ahogy Réka újdönsült kedvence is kacsázott össze-vissza majdnem balesetet is okozva, ráadásul amikor dudaszót kapott jutalmul a…..
bikila 2010.07.29 01:18:18
@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Aki tud telefonálás közben vezetni
+++Vagyis ezt hiszi magáról...
Eltelt egy hét. Gyorsan összefoglalom az elmúlt heti tevékenységemet. A forgatókönyv napról-napra ugyanaz: lelkes kezdés, gyors felismerése gyengeségemnek, majd vége fele megborulás. Alapvetően ez a visszatérő folyamat zajlódik le bennem. Persze tudom, az erőforrásaim nagy része…..
bikila 2010.07.20 23:35:50
@laciii79:
Ennyire nem követem a Tourt (sajnos) idő hiányában - azt nem hallottam, hogy Schleck elváltotta magát, csak annyit olvastam, hogy váltóhiba miatt leesett a lánca. A 3. szakasz nekem teljesen kiesett. Mivel ezeket az eseményeket nem ismertem pontosan, nem is háborodtam fel semmin.
Csak mint "szokásról" beszéltem a kerékpársportban, nem az idei Tour-on történteket próbáltam elemezni.

Azt továbbra is tartom, ha valaki a saját hülyesége miatt marad le, akkor nem kell megvárni - legyen az bármilyen sport.