Adatok
W140
0 bejegyzést írt és 168 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tékozló Homár
Mit csinál a Booking.com, ha kiderül, hogy nincs terasz, nincs kert, csak a kilátás szomszéd ház alagsorára
2018.01.18 13:58:35
Még nincs itt a nyár, de lesz idén is! Sőt, utazni, szállást keresni addig is lehet. Ehhez jöhet jól egy kis Booking.com-os szállásfoglalási okosító.
Kedves Tékozló Homár!
Idén két baráti családdal foglaltunk szállást a horvát tengerpartra, az Apartments Petricbe.
A reklámszöveg:..
W140
2018.01.22 10:06:48
Nekem nagyon pozitívak a tapasztalataim a Booking-al például most szilveszterkor volt egy foglalásunk Szegeden, ahol 30.-án hívtak a Bookingosok, hogy a szállásadó váratlanul lemondta a szállásunkat, de keresnek másikat. Ez egy 14.000-es apartman volt a belvárosban. . 31.-ére keresett helyette a Booking egy belváros közepén lévő elegáns szállodában egy lakosztályt reggelivel. (had nem mondjam enyhén szólva sem ugyanannyiba került, de már nem volt más...) 2 nap múlva ott volt a számlámon a teljes különbözet ! Utólag láttam, hogy előző nap írt nekem az apartmanos, hogy elnézést de elutaznak, biztos találok másik szállást, ezt mondjam le legyek szíves, mert nem tudnak fogadni. Nem reagáltam, mert nem olvastam a levelet, de gondolom behajtották a szállásadón, mert feléjük is kellett jeleznie. Ha közvetlenül foglalok, cseszhettük volna a szilveszterünket. Egy hetes nyaralásnál meg rossz bele is gondolni... Szóval hatalmas biztonságot ad. És igen, én sem nézek szállást 9-es értékelés alatt, így is nagy a választék. Valóban van olyan, hogy lehúznak egy szállást egy nem működő klíma, vagy rossz wifi miatt, de ezek általában már az érkezéskor látható hibák, így a szállásadó is biztos tud róla, ergo szarik bele. A feladata lenne, hogy ezeket ellenőrzi érkezés előtt, és gondoskodik róla. A képeket pedig meg kell nézni, és értelmezni a szöveget.
W140
2018.01.22 10:13:48
@6. Ienin: Sok minden igaz , de vannak gyönyörű apartmanok, mi is voltunk párban.
Amúgy fizetni sehol nem forintban kell, és ugyanennyit fizet egy német, holland vagy amcsi is.
Amúgy fizetni sehol nem forintban kell, és ugyanennyit fizet egy német, holland vagy amcsi is.
Jön a nyár és a horvátországi nyaralások ideje. Mire egy tisztességes nyaralást megszervezünk, több havi fizetést is felégethetünk. Hosszú évek óta figyeljük a horvátországi árak alakulását. Íme pár trükk, mellyel vacsorákat spórolhatunk!
1. Kunát vigyünk, ne eurót
Horvátország pénzneme a…..
A helyzet, hogy fáradhatatlanul keresem a tehetségeket. És sokszor nem a hiperlátvány alatt titkolózik egy autóőrület, hanem bizony be kell lesni a géptérbe. Ott lakhat a titok, az őserő. Egy kisebb kupac ilyen autóra, épített turbók kicsi Mekkájára leltem egy…..
W140
2011.03.26 14:22:36
Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum. Vélemények az azonos című írásunkról...
W140
2010.04.25 09:31:14
Ősi ellenségek, gondolnánk, pedig a két cég teljesen más elképzelések mentén épít autókat. Hezitálni egy BMW és egy Mercedes között olyan, mintha nem tudnám, cézár salátát vagy töltöttkáposztát szeretnék. Vélemények az azonos című írásunkról...
W140
2009.11.12 10:43:43
Ha gonosz akarok lenni, a VW-csoportnak semmi szüksége egyliteres fogyasztású tanulmányautókra, csak bele kell ültetni valamelyik normálisabban fogyasztó modellbe Gerhard Plattnert, a nemfogyasztás pápáját. Előbb-utóbb megoldja. Hiszen ugyanezzel a típussal már egyszer produkált…..
W140
2009.10.09 18:55:30
Eljött az ideje, eladó a Camry. Ütött-kopott, de végtelenül jószándékú és megbízható, igaz barát. Sírva és nem szívesen engedjük el. Kicsit több, mint egy éve vettük, volt róla teszt, vettünk rá gumit. Egyszer elromlott a termosztátja. Kiszereltettem belőle egy rakás…..
W140
2009.07.01 18:17:18
@zippofcy6:
"Amúgy annak a kocsinak városi fogyasztása 14 liter kb. Hajtva több. "
Ezt a marhaságot honnan veszed?
Nekem 3 literesben volt ugyanilyenem, és az evett csak városban 12-t, pedig az V6-os.
Vegyes használatban mindig bőven 10 alatt volt.
190 lóerőre jutott 1,38 tonna.
Nem kell neki nyomni.
Mellesleg kíváncsi lennék mivel jársz...
"Amúgy annak a kocsinak városi fogyasztása 14 liter kb. Hajtva több. "
Ezt a marhaságot honnan veszed?
Nekem 3 literesben volt ugyanilyenem, és az evett csak városban 12-t, pedig az V6-os.
Vegyes használatban mindig bőven 10 alatt volt.
190 lóerőre jutott 1,38 tonna.
Nem kell neki nyomni.
Mellesleg kíváncsi lennék mivel jársz...
W140
2009.07.01 18:24:13
@Ubul1:
De hát ez pont egy egyszerű boltba szaladgálós, gyereket hurcolászós népautó, semmi más, arra viszont tökéletes.
Csak éppen Amerikában használják arra(mint nálunk egy korabeli golf-ot, clio-t vagy swift-et), ezért kényelmesebb, erősebb meg biztonságosabb, mint ami itt megszokott.
Attól még miért ne lehetne itt is arra használni?
Hogy 2 literrel többet eszik? Kit érdekel?
De hát ez pont egy egyszerű boltba szaladgálós, gyereket hurcolászós népautó, semmi más, arra viszont tökéletes.
Csak éppen Amerikában használják arra(mint nálunk egy korabeli golf-ot, clio-t vagy swift-et), ezért kényelmesebb, erősebb meg biztonságosabb, mint ami itt megszokott.
Attól még miért ne lehetne itt is arra használni?
Hogy 2 literrel többet eszik? Kit érdekel?
A vaddisznó Írok még egy pár sort; szóval, megjárta sikeresen a Budapest-Bamako útvonalat oda-vissza. Műszaki hiba mindössze annyi történt, hogy a motor kapott egy kis igazítást indulás előtt, aminek következtében a vezérműtengely szabályzócsavarja Monaco magasságában…..
W140
2009.05.18 21:00:55
@olajbúvár:
Mivel azt szerettem volna venni, ültem benne párszor.
XJ12-esben is.
Sokat megnéztem, sajnos maguk a tulajdonosok beszéltek le róla, ugyanis elég őszinte, szimpatikus és összetartó társaság.
Röviden:
A 89 előtti jaguárok voltak az igaziak, csak sajnos a borzasztó megbízhatatlan LUCAS elektronikának köszönhetően mindennapi használatra teljesen alkalmatlanok, esőben próbálkozni sem érdemes a gyújtásrendszer miatt.
A mechanika ezeknél őskövület, ami horror fogyasztás, instabil futóművet, rossz fékeket, nehéz karbantartást jelent.Állandó, javíthatatlan olajfolyások, stb.
Hobby autónak, veteránozni, évi 1000 km-re nagyon szép, de használati értéke nincs.
Azt javasolták a Jaguárosok, hogy ha használni is szeretném néha, akkor vegyek 90 utánit, abban már kicsit megbízhatóbb és modernebb az elektronika, csak sajnos az meg már nem Jaguár, mert tele van igénytelen Ford elemekkel, még a slusszkulcsa, kapcsolói is sima Ford alkatrészek, a korrózió meg megállíthatatlan :-(
Ezen kívül az alkatrészellátása is elég bonyolult, és horror árak bírnak lenni.
Ilyenkor jön az ítéletben is leírt kókányolás.
Így esett a választásom a német márkára, ami legalább azt az érzést nyújtja, sőt kényelemben, menetteljesítményben, méretben, megbízhatóságban messze veri, és a legfontosabb, hogy tökéletesen használható minden nap, nem rohad, alkatrész pedig 1 nap alatt van hozzá.
Mert ha már van egy ilyesmi autója az embernek, akkor ne csak sátoros ünnepen, meg száraz időben ülhessen bele :)
( Neked pedig azt javaslom egyszer vezess egy ilyent is :) )
Természetesen 3. autónak még mindig el tudok képzelni egy szép JAG-ot,
de akkor már inkább egy Rolls, 3 misiért már nagyon szépet kapni :)))
Mivel azt szerettem volna venni, ültem benne párszor.
XJ12-esben is.
Sokat megnéztem, sajnos maguk a tulajdonosok beszéltek le róla, ugyanis elég őszinte, szimpatikus és összetartó társaság.
Röviden:
A 89 előtti jaguárok voltak az igaziak, csak sajnos a borzasztó megbízhatatlan LUCAS elektronikának köszönhetően mindennapi használatra teljesen alkalmatlanok, esőben próbálkozni sem érdemes a gyújtásrendszer miatt.
A mechanika ezeknél őskövület, ami horror fogyasztás, instabil futóművet, rossz fékeket, nehéz karbantartást jelent.Állandó, javíthatatlan olajfolyások, stb.
Hobby autónak, veteránozni, évi 1000 km-re nagyon szép, de használati értéke nincs.
Azt javasolták a Jaguárosok, hogy ha használni is szeretném néha, akkor vegyek 90 utánit, abban már kicsit megbízhatóbb és modernebb az elektronika, csak sajnos az meg már nem Jaguár, mert tele van igénytelen Ford elemekkel, még a slusszkulcsa, kapcsolói is sima Ford alkatrészek, a korrózió meg megállíthatatlan :-(
Ezen kívül az alkatrészellátása is elég bonyolult, és horror árak bírnak lenni.
Ilyenkor jön az ítéletben is leírt kókányolás.
Így esett a választásom a német márkára, ami legalább azt az érzést nyújtja, sőt kényelemben, menetteljesítményben, méretben, megbízhatóságban messze veri, és a legfontosabb, hogy tökéletesen használható minden nap, nem rohad, alkatrész pedig 1 nap alatt van hozzá.
Mert ha már van egy ilyesmi autója az embernek, akkor ne csak sátoros ünnepen, meg száraz időben ülhessen bele :)
( Neked pedig azt javaslom egyszer vezess egy ilyent is :) )
Természetesen 3. autónak még mindig el tudok képzelni egy szép JAG-ot,
de akkor már inkább egy Rolls, 3 misiért már nagyon szépet kapni :)))
W140
2009.05.19 12:12:45
Ezúttal Vácra mentem kárparkozni, itt, az Inter Autóház Vácnál még válogathattam is a márkák között. Nem tudom, hogy véletlen-e, avagy a Totalcart üldözi-e a neve, de szinte kizárólag totálkáros kocsikat mutattak. Az udvaron megnéztünk úgy négy tékás autót, ebből…..
W140
2009.05.10 12:10:06
@Devil2:
Nem vágott be elé senki, csak az előtte levő autó elé, amit az le is tudott reagálni.
Egy biztos, mindig akkora követési távolságot kell tartanod, hogy ha az előtted lévő váratlanul beleáll a fékbe, te is meg tudj állni.Ha ehhez 0,7 mp-re van szükséged, akkor ezért kell legalább 2 mp-nyi különbséggel követned az előtted lévőt.
Erre mindig fel kell készülni, mert akármikor kaphat egy defektet, megijedhet egy kutyától, vagy elüthet egy nagyobb madarat, esetleg felcsapódhat a motorházteteje az előtted autózónak, amire nyom egy satut.
Én például egyszer kaptam a szélvédőre egy fandlinyi gólyafost, rögtön nem láttam semmit.
Ha pont eléd vágnak be, akkor meg nem is kell fékezned, mert melletted ment el az illető, így gyorsabb is mint te.
Sajnos nagyon gyakori például autópályán, hogy a betegesen spórolós kisautós gyökerek, beállnak közvetlenül egy furgon, vagy egy kamion mögé 90-el, hogy 1 literrel kevesebbet fogyasszon az autójuk.
Tapasztalat, mert szoktam furgonnal pályázni 100-as tempóban, és nem egyszer kell a féklámpámat felvillantani a külső sávban, hogy szakadjon már le rólam.
Nem vágott be elé senki, csak az előtte levő autó elé, amit az le is tudott reagálni.
Egy biztos, mindig akkora követési távolságot kell tartanod, hogy ha az előtted lévő váratlanul beleáll a fékbe, te is meg tudj állni.Ha ehhez 0,7 mp-re van szükséged, akkor ezért kell legalább 2 mp-nyi különbséggel követned az előtted lévőt.
Erre mindig fel kell készülni, mert akármikor kaphat egy defektet, megijedhet egy kutyától, vagy elüthet egy nagyobb madarat, esetleg felcsapódhat a motorházteteje az előtted autózónak, amire nyom egy satut.
Én például egyszer kaptam a szélvédőre egy fandlinyi gólyafost, rögtön nem láttam semmit.
Ha pont eléd vágnak be, akkor meg nem is kell fékezned, mert melletted ment el az illető, így gyorsabb is mint te.
Sajnos nagyon gyakori például autópályán, hogy a betegesen spórolós kisautós gyökerek, beállnak közvetlenül egy furgon, vagy egy kamion mögé 90-el, hogy 1 literrel kevesebbet fogyasszon az autójuk.
Tapasztalat, mert szoktam furgonnal pályázni 100-as tempóban, és nem egyszer kell a féklámpámat felvillantani a külső sávban, hogy szakadjon már le rólam.
Hétvégén ismét elmotoroztunk a weissenkircheni veteránmotor és –kisautó hegyi felfutó versenyre (Seiberer Bergpreis), összesen 23-an jöttünk össze a túrára, oda 13 motorral hatoltunk, majd Kremsben csatlakozott hozzánk még egy magyar gép. De nem ez volt az igazán érdekes,…..
W140
2009.04.30 11:50:57
@Csikós Zsolt:
Igen, teljesen egyetértek, ismerem mindkettőt, ezek miatt választottam én is az 500-ast.
Na meg az sem mindegy azért, hogy 15 vagy 22 literes átlaggal mászkál az ember, mert hiába a szaladgálós autó,valahogy mindig rossz kulcshoz nyúl az ember reggel :)))
A lomha indulást a súlyon kívül 2 dolog okozza, az első az, hogy ez a 4 seb-es váltó mindig kettesből indul, ami 130-ig jó, az egyest csak akkor kapcsolja, ha kickdown-al indul valaki, ekkor viszont a kipörgésgátló az első nyikkanásra azonnal elveszi a gázt, és csak akkor engedi elindulni, amikor betapadtak a kerekek.(az meg ugye csak akkor van, amikor felemelte az orrát, és hátra terhelődött a súly)
Az első szériás 500-asban is ugyanez a váltó van, viszont azon van S-E kapcsoló, így S (standart) állásban már nem csak kickdown-nál, hanem 3/4 gáz fölötti indulásnál is kapcsolja az 1-est, itt meg még nem biztos, hogy beavatkozik a kipörgésgátló, ráadásul a 200kg-al könnyebb orr miatt hamarabb hátra kerül a súlypont.
A hangja meg villanymotoros a V8-hoz képest :)
Nekem direkt hiányzik egy kis hangszigetelés darab a motor és a fülke közül, mert a kipufogót egyáltalán nem akartam zajosra, viszont a motorhangot imádom :)
Igen, teljesen egyetértek, ismerem mindkettőt, ezek miatt választottam én is az 500-ast.
Na meg az sem mindegy azért, hogy 15 vagy 22 literes átlaggal mászkál az ember, mert hiába a szaladgálós autó,valahogy mindig rossz kulcshoz nyúl az ember reggel :)))
A lomha indulást a súlyon kívül 2 dolog okozza, az első az, hogy ez a 4 seb-es váltó mindig kettesből indul, ami 130-ig jó, az egyest csak akkor kapcsolja, ha kickdown-al indul valaki, ekkor viszont a kipörgésgátló az első nyikkanásra azonnal elveszi a gázt, és csak akkor engedi elindulni, amikor betapadtak a kerekek.(az meg ugye csak akkor van, amikor felemelte az orrát, és hátra terhelődött a súly)
Az első szériás 500-asban is ugyanez a váltó van, viszont azon van S-E kapcsoló, így S (standart) állásban már nem csak kickdown-nál, hanem 3/4 gáz fölötti indulásnál is kapcsolja az 1-est, itt meg még nem biztos, hogy beavatkozik a kipörgésgátló, ráadásul a 200kg-al könnyebb orr miatt hamarabb hátra kerül a súlypont.
A hangja meg villanymotoros a V8-hoz képest :)
Nekem direkt hiányzik egy kis hangszigetelés darab a motor és a fülke közül, mert a kipufogót egyáltalán nem akartam zajosra, viszont a motorhangot imádom :)
W140
2009.05.01 01:17:03
@phrascarica:
Azért halkan megjegyezném, hogy többféle bőrözéssel lehetett rendelni azokat az autókat...
A klímagomb meg nem tud lekopni, csak a zsíros kéz nyomokat hagy rajta, legalábbis az én autóimon a legkevésbé sincs lekopva, pedig mindegyik elkerülte még óra szerint is a 200e km.-t.
Persze biztos előretekerték az órákat :)
Jah váltógomb:
Gyári sajtófotó:
www.mb-w140.de/Mediengalerie/Werksfotos/Coupe/Serie_1/Innenaufnahmen/pages/A92F1842.htm
Az enyém 250e km-nél:
kepfeltoltes.hu/view/090501/985515362DSC01974_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fényes, mert tapogatom, de semmi kopás nincs rajta.
Ezeknél csak az üléseken látszik a kor, ha nem kezelik a bőrt rendszeresen.
Azért halkan megjegyezném, hogy többféle bőrözéssel lehetett rendelni azokat az autókat...
A klímagomb meg nem tud lekopni, csak a zsíros kéz nyomokat hagy rajta, legalábbis az én autóimon a legkevésbé sincs lekopva, pedig mindegyik elkerülte még óra szerint is a 200e km.-t.
Persze biztos előretekerték az órákat :)
Jah váltógomb:
Gyári sajtófotó:
www.mb-w140.de/Mediengalerie/Werksfotos/Coupe/Serie_1/Innenaufnahmen/pages/A92F1842.htm
Az enyém 250e km-nél:
kepfeltoltes.hu/view/090501/985515362DSC01974_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fényes, mert tapogatom, de semmi kopás nincs rajta.
Ezeknél csak az üléseken látszik a kor, ha nem kezelik a bőrt rendszeresen.
W140
2009.05.01 10:15:21
@qualitaet:
Igen most megnéztem a gyári adatot, a régebbi 6,3-at tud, az újabbról nem találtam pontos adatot, de az már tényleg túl környezetbarát.
Az én agyam az első szériásra jár :)
Az 500-ast is rendesen megpiszkálták, az első szériás még 32 szelepes, az újabb meg 24.
Igen most megnéztem a gyári adatot, a régebbi 6,3-at tud, az újabbról nem találtam pontos adatot, de az már tényleg túl környezetbarát.
Az én agyam az első szériásra jár :)
Az 500-ast is rendesen megpiszkálták, az első szériás még 32 szelepes, az újabb meg 24.
Bizony, pontosan így nézett ki az a Honda CR-V, amit elloptak április 20.-ának reggelén. Bevallom, sosem hallottam még olyat, hogy ilyen autót nyúltak volna le, de megtörtént. Sajnos éppen Robertóval, aki amellett, hogy jó barát, még kitűnő vágó is, a TCTV és jelenlegi…..
W140
2009.04.21 16:56:28
Bő két éve szolgál nálam a Tehén. Annak idején azért vettem benzinest, mert bár SUV-ban elfogadhatónak tartom a dízelt, Toyotás Józsi azt mondta, semmiképpen ne vegyek használt dízel Toyota terepjárót, mert ő évtizedek óta foglalkozik Toyotákkal, de ilyet (jó használt dízel…..
W140
2009.04.17 21:50:04
@T-Ross:
Gúglizz egy kicsit, aztán rájössz, egy biztos, nem szívesen vinném hozzád az autómat...
például itt:
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.07.02&318683
Gúglizz egy kicsit, aztán rájössz, egy biztos, nem szívesen vinném hozzád az autómat...
például itt:
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.07.02&318683
W140
2009.04.18 00:35:42
@T-Ross:
Ez baromság, az egyik hengersoron teljesen leáll a befecskendezés, nem pedig "más teljesítménnyel dolgoznak", és ennyi.
Ez baromság, az egyik hengersoron teljesen leáll a befecskendezés, nem pedig "más teljesítménnyel dolgoznak", és ennyi.
W140
2009.04.19 01:17:12
@saki05:
Sosem értettem, hogy éjjel forgalommentes helyen, hogyan bír valaki 80-al vánszorogni 100km-en keresztül.
Már értem...
Lesi a fogyasztást....
Sosem értettem, hogy éjjel forgalommentes helyen, hogyan bír valaki 80-al vánszorogni 100km-en keresztül.
Már értem...
Lesi a fogyasztást....
Mi tagadás, nem éppen verőfényes nyári napsütésre ébredt az ember vasárnap reggel. Ismerik az érzést, mikor tudjuk, hogy ez az a nap, amikor ki sem kell kelni az ágyból. Nem lehetett, megegyeztünk, hogy ma irány Tatabánya, Lada-találkozó lesz ott, az olyan pedig általában jó…..
Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal biztonságosabb, mint egy 20 éves középkategóriájú limuzin. Ez nagyrészt az Euro NCAP töréstesztjeinek köszönhető, de a politikájuk mostanában nagyon fura.
Vélemények…..
W140
2009.03.30 21:50:32
@phrascarica:
Látom bőven van benned kispolgári düh :)
Mint írtam is, ezeknek a hibáknak a 90%-a olyan, ami nem befolyásolta a használhatóságot, csak én elég maximalista vagyok, és mivel megengedhetem magamnak, teljesen rendbe teszem az autót.
Panelben hála isten életemben nem laktam, max akkor járok benne, ha a könyvelőmnél van dolgom.
Alkatrészért a márkaszervizbe járok, ha itt túl drága, akkor átugrok ausztriába, vagy küldetek az angliai ismerőseimmel eredetit, érdekes módon ott sokkal olcsóbb.
Megjegyezném, hogy a márkaszervizben 800 ft az eredeti gyári (Beru) gyertya darabja, és a tömítések is filléres tételek.
A váltó teljes felújító szettje például 60.000 Ft.
Persze van olyan marha, aki a Kárpát utcába jár, ahol 50.000-re lehúzzák egy olajcseréért, de létezik korrekt, hozzáértő szakember is, aki 2000 ft-os rezsióra költségért dolgozik, nem pedig 20.000 ft-al számol.
A Mercedes plakettes dextron 3-as váltóolaj literje 3000 ft sincs, a motorolaj pedig 2000-be sem kerül...
Ebbe még nem szintetikus lötyik kellenek.
"havi 2-3 ezer km-et menni (mert leeszi a gatyámat) és csak naponta 1/2X rálépni a gázra (mert ing gatya) na az az igazi proli szokás."
Ezt nem értem, tanulj meg magyarul.
"Egy ilyen autó egy 500se hez képest 30 ezer km alatt (azaz 1/2 év autózással megtermelne nekem egy W140-et! érted 1/2 évenként vehetnék csak az üzemanyag megtakarításból egy tipikus proli autót egy W140-est."
Évi 60.000 km? arra ki venne ilyen autót? ez nem arra való.
Szaladgálni, ütni-vágni nekem is van 2 másik, egy toyota, és egy furgon.
"Azért óriási hiba összekeverni egy egykori luxus autót egy leharcolt proliwagennel egy 500SE-vel. Egy ilyennel járni a legnagyobb GÁZ!"
Ha neked egy szép állapotú karbantartott, garázsban pihenő S osztály leharcolt proliwagen, akkor az a te bajod, nem is neked árulják őket 10.000 euró fölött a németeknél.
Látom bőven van benned kispolgári düh :)
Mint írtam is, ezeknek a hibáknak a 90%-a olyan, ami nem befolyásolta a használhatóságot, csak én elég maximalista vagyok, és mivel megengedhetem magamnak, teljesen rendbe teszem az autót.
Panelben hála isten életemben nem laktam, max akkor járok benne, ha a könyvelőmnél van dolgom.
Alkatrészért a márkaszervizbe járok, ha itt túl drága, akkor átugrok ausztriába, vagy küldetek az angliai ismerőseimmel eredetit, érdekes módon ott sokkal olcsóbb.
Megjegyezném, hogy a márkaszervizben 800 ft az eredeti gyári (Beru) gyertya darabja, és a tömítések is filléres tételek.
A váltó teljes felújító szettje például 60.000 Ft.
Persze van olyan marha, aki a Kárpát utcába jár, ahol 50.000-re lehúzzák egy olajcseréért, de létezik korrekt, hozzáértő szakember is, aki 2000 ft-os rezsióra költségért dolgozik, nem pedig 20.000 ft-al számol.
A Mercedes plakettes dextron 3-as váltóolaj literje 3000 ft sincs, a motorolaj pedig 2000-be sem kerül...
Ebbe még nem szintetikus lötyik kellenek.
"havi 2-3 ezer km-et menni (mert leeszi a gatyámat) és csak naponta 1/2X rálépni a gázra (mert ing gatya) na az az igazi proli szokás."
Ezt nem értem, tanulj meg magyarul.
"Egy ilyen autó egy 500se hez képest 30 ezer km alatt (azaz 1/2 év autózással megtermelne nekem egy W140-et! érted 1/2 évenként vehetnék csak az üzemanyag megtakarításból egy tipikus proli autót egy W140-est."
Évi 60.000 km? arra ki venne ilyen autót? ez nem arra való.
Szaladgálni, ütni-vágni nekem is van 2 másik, egy toyota, és egy furgon.
"Azért óriási hiba összekeverni egy egykori luxus autót egy leharcolt proliwagennel egy 500SE-vel. Egy ilyennel járni a legnagyobb GÁZ!"
Ha neked egy szép állapotú karbantartott, garázsban pihenő S osztály leharcolt proliwagen, akkor az a te bajod, nem is neked árulják őket 10.000 euró fölött a németeknél.
W140
2009.03.31 10:54:27
W140
2009.03.31 16:50:09
Itt a vasárnap, bütykölünk hát megint. Lassan rendszerré válik itt a TC-n a hétzáró rozsdába fejelés. Persze két hete történt mindaz, amit írok, elnézést, csak most jutottam el a billentyűzetig, de hát nem Forma-1-közvetítés ez, nincs itt szükség paliklászlói…..
W140
2009.03.10 01:50:15
@Hrzrasn:
" Hrzrasn 2009.03.09. 22:31:09
@W140: "Már huszonéve 0,3 körüli cv értékek voltak"
"De nem a mercinél, öcsisajt! A W140 Cw-értéke és homlokfelülete egy német tölgyfaszekrényével vetekedik. (Ugye tudod, mi az az Eichenschrankwand?)"
Egyrészt nem a Mercedesről beszéltem, hanem általában, de az látszik, hogy halvány segédfogalmad sincs a dolgokról, a W140-es Mercedes CW értéke egészen pontosan 0,31.
Azt is megjegyezném, hogy az előd W126-osé is 0,36 volt közel 30 évvel ezelőtt!
"Gondolom neked kimaradt ez a cikk:
totalcar.hu/tesztek/maz2daxd/"
"Hol is van ebben W140? :)"
Ismét megjegyezném, hogy nem a W140-ről beszéltem (ez nálad valami frusztráció?), hanem arra reagáltam, hogy szerinted az új design miatt sokkal kevesebbet esznek az új autók. Akkor miért is evett fele annyit az öreg vas?
"Sok autóm volt, de ha úgy volt kedvem, még a legrégebbi 77-es toyotám is minden további nélkül ment 180-at"
Pontosan melyik Toyota is volt az?""
Egészen pontosan ennek az első szériásából volt egy 2,6-os soros hathengeres kupém, 5 sebességes váltóval. :
wapedia.mobi/en/Toyota_Cressida#1.
ugyanebben a színben, míg át nem festettem bordóra:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Toyota_Cressida_Coupe_1977.jpg
Na itt egy kép a sajátomról :
kepfeltoltes.hu/090310/Image6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
"180nál nem vágott pofádba a szél. Aha, persze."
Ha megnézed a képet, rájössz miért nem vágott a képembe a huzat, még letekert ablakokkal sem.
"Remélem nem apsz agygörcsöt, ha elárulom, hogy a munkaadóm autóival 220-240et is megyek, ha van rá lehetôség, és ez nálunk legális."
Az a te problémád, hogy olyan munkaadód van, aki ilyent vár el tőled, szerencsére én ráérek :-)
" Hrzrasn 2009.03.09. 22:31:09
@W140: "Már huszonéve 0,3 körüli cv értékek voltak"
"De nem a mercinél, öcsisajt! A W140 Cw-értéke és homlokfelülete egy német tölgyfaszekrényével vetekedik. (Ugye tudod, mi az az Eichenschrankwand?)"
Egyrészt nem a Mercedesről beszéltem, hanem általában, de az látszik, hogy halvány segédfogalmad sincs a dolgokról, a W140-es Mercedes CW értéke egészen pontosan 0,31.
Azt is megjegyezném, hogy az előd W126-osé is 0,36 volt közel 30 évvel ezelőtt!
"Gondolom neked kimaradt ez a cikk:
totalcar.hu/tesztek/maz2daxd/"
"Hol is van ebben W140? :)"
Ismét megjegyezném, hogy nem a W140-ről beszéltem (ez nálad valami frusztráció?), hanem arra reagáltam, hogy szerinted az új design miatt sokkal kevesebbet esznek az új autók. Akkor miért is evett fele annyit az öreg vas?
"Sok autóm volt, de ha úgy volt kedvem, még a legrégebbi 77-es toyotám is minden további nélkül ment 180-at"
Pontosan melyik Toyota is volt az?""
Egészen pontosan ennek az első szériásából volt egy 2,6-os soros hathengeres kupém, 5 sebességes váltóval. :
wapedia.mobi/en/Toyota_Cressida#1.
ugyanebben a színben, míg át nem festettem bordóra:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Toyota_Cressida_Coupe_1977.jpg
Na itt egy kép a sajátomról :
kepfeltoltes.hu/090310/Image6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
"180nál nem vágott pofádba a szél. Aha, persze."
Ha megnézed a képet, rájössz miért nem vágott a képembe a huzat, még letekert ablakokkal sem.
"Remélem nem apsz agygörcsöt, ha elárulom, hogy a munkaadóm autóival 220-240et is megyek, ha van rá lehetôség, és ez nálunk legális."
Az a te problémád, hogy olyan munkaadód van, aki ilyent vár el tőled, szerencsére én ráérek :-)
W140
2009.03.10 17:26:14
@Ciri:
Ezt a "külső hőmérsékletnél 5-10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet tartása" dolgot a márkaszervizek találták ki, egyes gyengébb klímákkal szerelt autóknál határértéknek.
Ha ezt tudja az autó tartani, akkor nem fogadják el garanciális hibának.
Egy barátom az opel merivájával járt így, visszavitte, hogy 30 fok van benne, és ott világosították fel az apró betűs részről.
Ezt a "külső hőmérsékletnél 5-10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet tartása" dolgot a márkaszervizek találták ki, egyes gyengébb klímákkal szerelt autóknál határértéknek.
Ha ezt tudja az autó tartani, akkor nem fogadják el garanciális hibának.
Egy barátom az opel merivájával járt így, visszavitte, hogy 30 fok van benne, és ott világosították fel az apró betűs részről.
W140
2009.03.10 17:47:26
@kukacberci:
"Szerintem védhető a régiautózás gazdaságilag is"
Én 4-5 évente szoktam lecserélni a régi autóimat, a legnagyobb buktám 100e ft volt.
A trükköm csak annyi, hogy nem tömegautót veszek, hanem valami ritkaságot, viszont szigorúan megkímélt belsővel, és hibátlan motorral, 3-400e ft értékben.
Erre vásárlás után ráköltök 100-150e ft.-ot, hogy mechanikailag tökéletes legyen, majd 1 év múlva kívülről is kap egy szép fényezést (150e), és 3 évig örömmel használom, óvom, takarítom.
Ha letelt a 4 év, akkor kap egy polírt, és friss műszakival meghirdetem.Az első 3-on egy fillért nem buktam, sőt az egyikből 250e ft plusszal szálltam ki.
A 4. autómat 100e ft.-al olcsóbban adtam el 4 év után, bár ez csak a mostani magas átiratási, eredetvizsgás kiadásoknak köszönhető.
A kezdeti betervezett költségeken kívül csak olajcserére és fékbetétre kellett költenem mindegyiknél.
A Mercedes más, az szerelem.
Ezt nem is fogom eladni 2 év múlva.(pedig megvan már egy jó ideje)
Csikós mindenképpen Mercedest szeretett volna, ezen az áron viszont kompromisszumokra kényszerült.
Szép belsejű, megkímélt motorú Mercedest nem nagyon lehet 700e - 1M ft alatt kapni.
Semmilyent.
Viszont csodát lehet vele tenni ilyen segítséggel, és lélekkel :)
"Szerintem védhető a régiautózás gazdaságilag is"
Én 4-5 évente szoktam lecserélni a régi autóimat, a legnagyobb buktám 100e ft volt.
A trükköm csak annyi, hogy nem tömegautót veszek, hanem valami ritkaságot, viszont szigorúan megkímélt belsővel, és hibátlan motorral, 3-400e ft értékben.
Erre vásárlás után ráköltök 100-150e ft.-ot, hogy mechanikailag tökéletes legyen, majd 1 év múlva kívülről is kap egy szép fényezést (150e), és 3 évig örömmel használom, óvom, takarítom.
Ha letelt a 4 év, akkor kap egy polírt, és friss műszakival meghirdetem.Az első 3-on egy fillért nem buktam, sőt az egyikből 250e ft plusszal szálltam ki.
A 4. autómat 100e ft.-al olcsóbban adtam el 4 év után, bár ez csak a mostani magas átiratási, eredetvizsgás kiadásoknak köszönhető.
A kezdeti betervezett költségeken kívül csak olajcserére és fékbetétre kellett költenem mindegyiknél.
A Mercedes más, az szerelem.
Ezt nem is fogom eladni 2 év múlva.(pedig megvan már egy jó ideje)
Csikós mindenképpen Mercedest szeretett volna, ezen az áron viszont kompromisszumokra kényszerült.
Szép belsejű, megkímélt motorú Mercedest nem nagyon lehet 700e - 1M ft alatt kapni.
Semmilyent.
Viszont csodát lehet vele tenni ilyen segítséggel, és lélekkel :)
195 km/h-s gyorshajtásért ítéltek fél éves letöltendő börtönbüntetésre egy angol motorost. Robert Bennett ítéletét tegnap hirdették ki, amelyet súlyosbít a 18 hónapos vezetéstől való eltiltás is. A bírói döntésben szerepet játszott, hogy nedves úton…..
Gondolta volna, hogy a világ legpocsékabb autója egy Opel, a Vivaro? Hogy a Volkswagen Transportert és a régi 9-5-ös Saabot jobban utálják, mint a 607-es Peugeot-t?
Vélemények az azonos című cikkünkről...
Vényóc, fauacht, víejt, mindegy, hogy írjuk, hogy ejtjük, a V8-as motorban így is-úgy is benne van az erő ígérete. Millió faja és alfaja létezik, sokan megukénak mondják és bizonygatják, hogy csak az övék az igazi. Én mindet szeretem: a nagybátyám 5 literes TPI-je a TransAm-ben…..
W140
2009.03.01 02:17:02
Rövid pillantás balra, aztán gáz: "ugyan jön valami kisautó, de még pont beférek elé." A következő pillanatban már csak a gumik kétségbeesett csikorgása és a fémbódék fülsértő csattanása hallatszik. Az elsőbbségi viszonyokat egyértelműen szabályozó macisajt…..
Ismét egy zseniális Super Bowl reklám. Rövid, velős, mosolyfakasztó. A Szállító 3 film és az Audi A6 promója. Bár nem tartozom az Audi feltétlen hívei közé, a tény, hogy a 3 literes V6-ost egy jópofa, szíjhajtású mechanikus kompresszorral (Roots) töltik fel, melengeti autóbuzi…..
W140
2009.02.12 23:22:57
@Atesz1987: Hiába magyarázod neki :)
W140
2009.02.12 23:43:13
@Shadowbull:
Hát barátom eléggé elhülyítettek téged ott az audinál...
Jó, nem az egész audi a VW-é, csak egész pontosan a 99,14%-a :-D
A VW meg ugye lassan a porsche tulajdona.
Ilyen erővel a fantának sincs semmi köze a coca-colához, az amd-nek az atihoz.
A vauxhall sem opel, ami nem nem gm igaz?
Ja igen a hónak sincs köze a vízhez, és a jég is külön típus :)))
Hát barátom eléggé elhülyítettek téged ott az audinál...
Jó, nem az egész audi a VW-é, csak egész pontosan a 99,14%-a :-D
A VW meg ugye lassan a porsche tulajdona.
Ilyen erővel a fantának sincs semmi köze a coca-colához, az amd-nek az atihoz.
A vauxhall sem opel, ami nem nem gm igaz?
Ja igen a hónak sincs köze a vízhez, és a jég is külön típus :)))
W140
2009.02.13 11:26:47
@kocapecas:
Pesze, hogy össze lehet építeni, ezt más gyár is így csinálja.
Pl, a 600 sec-ben lévő M120-as motor az két darab M114-es sorhatból lett összeépítve.( persze az is Mercedes :) )A hengerfejtől kezdve az elektronikán át mindent meghagytak rajta, gyakorlatilag két külön motor, egy főtengelyen.Még állítótagból, légtömegmérőből, gyújtásrendszerből is kettő van rajta.Ha az egyik hengersoron valami bedöglik, még simán lehet vele járni.
Ha valaki a vw saját lapján lévő leírást is hülyeségnek látja, azzal meg kár vitatkozni.
Pesze, hogy össze lehet építeni, ezt más gyár is így csinálja.
Pl, a 600 sec-ben lévő M120-as motor az két darab M114-es sorhatból lett összeépítve.( persze az is Mercedes :) )A hengerfejtől kezdve az elektronikán át mindent meghagytak rajta, gyakorlatilag két külön motor, egy főtengelyen.Még állítótagból, légtömegmérőből, gyújtásrendszerből is kettő van rajta.Ha az egyik hengersoron valami bedöglik, még simán lehet vele járni.
Ha valaki a vw saját lapján lévő leírást is hülyeségnek látja, azzal meg kár vitatkozni.
Ma megjött az Autocar legújabb száma, ránéztem, és kiesett a kezemből. Tesztelték ugyanis a Mégane Coupét ők is, csak nem dízelmotorral, mint mi, hanem kétliteres turbós benzinmotorral.Az eredmény: 2 és fél csillag. Szóval nem szerették túlzottan.Olvasom a szöveget,…..
Mindegy, milyen oldalról, mindegy, milyen szögbõl nézzük, mindenhonnan ugyanaz a fölény sugárzik, talán már kicsit túl szájbarágósan prezentálva. Mintha az Audi még mindig fészkelõdne-helyezkedne a BMW és a Mercedes között, foggal-körömmel kapaszkodva kiharcolt helyéhez. A…..
W140
2009.01.19 12:38:23
W140
2009.01.19 13:01:33
W140
2009.01.19 13:05:13
@Ottopappa:
"vállálkozásmenedzsmentet tanultam a főiskolán, ahol részben megkaptuk a rálátást ezekre a dolgokra is. Az adócsalás viszont nem szerepelt közöttük."
Akkor hiányoztál pár óráról, ha szerinted adócsalás élni az európai vállalkozói jogokkal :D
Nagy vállalkozási szakember lehetsz, sajnálom az alkalmazódat.....
"vállálkozásmenedzsmentet tanultam a főiskolán, ahol részben megkaptuk a rálátást ezekre a dolgokra is. Az adócsalás viszont nem szerepelt közöttük."
Akkor hiányoztál pár óráról, ha szerinted adócsalás élni az európai vállalkozói jogokkal :D
Nagy vállalkozási szakember lehetsz, sajnálom az alkalmazódat.....
A folyamatos technikai és minőségi fejlődés jegyében immáron kitűnő és elsőrangú felszereléssel rendelkezik szerkesztőségünk. Nagy hatótávolságú és ultraérzékeny telefonlehallgató-állomásunk a minap egy rendkívül érdekes beszélgetést fogott el a svájci Monthey-ből.-…..
W140
2009.01.14 23:10:50
Mész taxival. Vagy busszal. Vagy anyád autójával. Ha odaadja. Olyan vagy, mint egy frissen érettségizett majom. Csak ez sokba kerül. Vélemények az azonos című cikkünkről...
W140
2009.01.09 19:51:12
W140
2009.01.13 17:40:36
@GGG77:
Miért, én is be szoktam állni néha, bár be azért nem megyek :-)
Nem annyira horror a fenntartás, havi 50-be már egy tank benzin is belefér (100 l), és jöhet 6-700 km-nyi boldogság :)
Ennél több használatra meg nem való.
Miért, én is be szoktam állni néha, bár be azért nem megyek :-)
Nem annyira horror a fenntartás, havi 50-be már egy tank benzin is belefér (100 l), és jöhet 6-700 km-nyi boldogság :)
Ennél több használatra meg nem való.
A felismerhetetlenségig összetört Renault Laguna IIIEgyetlen összetört autó sem szép látvány, de ez a szinte új, harmadik generációs Laguna a Duna Autó udvarán kifejezetten szívszorító. Csillogó tesztautókkal szoktam ilyen futásteljesítménnyel (alig pár ezer kilométer),…..
W140
2009.01.11 03:10:19
@Bladika:
"w140: de amit fentebb írtál az nem igaz! te is azt írtda hogy 128km/h! De nem! És nincs 2x70cm gyűrődőzóna! Honnan lenne? Ha én A autóban 2x70cm gyűrődőzónát kapok akkor B autó 0cm gyűrődőzónát? A két esteben amikor fallal és másik autóval ütközünk a gyűrődőzóna mérete EGYENLŐ!!!!"
ÉN EZT ÍRTAM:
"A 128 km/h meg ott jön be, hogy sokan TÉVESEN azt hiszik, hogy ha szembe jön egy ugyanolyan autó, ugyanolyan sebességgel, akkor az ugyanakkora KÁRT OKOZ AZ AUTÓJUKBAN ÉS BENNÜK, mintha kétszer akkora sebességgel mennének neki egy betonfalnak.
Ez azért nem igaz, mert az ő autójuk csak 64km/órányi energiát nyel el, a többit meg a másik autó."
MEG EZT:
"ugyanannyira törik össze az autó, ha falnak megy 64-el, vagy ha frontálisan ütközik 64-el egy ugyanolyan autóval ami ugyanolyan sebességgel megy."
Ebben pont azt írtam le, hogy TÉVESEN hiszik azt sokan, hogy 128-nak felel meg, mert csak 64-nek. Nem ez jött le belőle?
Ha figyelmesen elolvasod a 2 x 70 cm-es gyűrődőzónás részt is, akkor abban is ugyanaz van, amiről te beszélsz.
Az A járműnek is van 70cm-es zónája, és a B járműnek is.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, azt akartam kihozni belőle, hogy nem mindegy, hogy egy 1 tonnás betonfallal ütközünk 100-al, vagy egy 1 tonnás szivaccsal.
"w140: de amit fentebb írtál az nem igaz! te is azt írtda hogy 128km/h! De nem! És nincs 2x70cm gyűrődőzóna! Honnan lenne? Ha én A autóban 2x70cm gyűrődőzónát kapok akkor B autó 0cm gyűrődőzónát? A két esteben amikor fallal és másik autóval ütközünk a gyűrődőzóna mérete EGYENLŐ!!!!"
ÉN EZT ÍRTAM:
"A 128 km/h meg ott jön be, hogy sokan TÉVESEN azt hiszik, hogy ha szembe jön egy ugyanolyan autó, ugyanolyan sebességgel, akkor az ugyanakkora KÁRT OKOZ AZ AUTÓJUKBAN ÉS BENNÜK, mintha kétszer akkora sebességgel mennének neki egy betonfalnak.
Ez azért nem igaz, mert az ő autójuk csak 64km/órányi energiát nyel el, a többit meg a másik autó."
MEG EZT:
"ugyanannyira törik össze az autó, ha falnak megy 64-el, vagy ha frontálisan ütközik 64-el egy ugyanolyan autóval ami ugyanolyan sebességgel megy."
Ebben pont azt írtam le, hogy TÉVESEN hiszik azt sokan, hogy 128-nak felel meg, mert csak 64-nek. Nem ez jött le belőle?
Ha figyelmesen elolvasod a 2 x 70 cm-es gyűrődőzónás részt is, akkor abban is ugyanaz van, amiről te beszélsz.
Az A járműnek is van 70cm-es zónája, és a B járműnek is.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, azt akartam kihozni belőle, hogy nem mindegy, hogy egy 1 tonnás betonfallal ütközünk 100-al, vagy egy 1 tonnás szivaccsal.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz