Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Villamosvasúti Históriák

11 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Május elseje alkalmából, egy érdekes történetet hoztam a baranyai vármegyeszékhelyről. A második világháborúban a front 1944. november 29-én hagyta el Pécset. A villamosközlekedés már 1944. december 12-én megindult köszönhetően, hogy az üzem viszonylag kevés kárt szenvedett. A Pécs Városi…..
1946. április 25-én, az 1944-es munkaszolgálati behívások évfordulóján avatták fel a Magyar Közlekedési Alkalmazottak Szakszervezete (MKASZ) Vilma Királyné út (Városligeti fasor) 22 szám alatti székházának udvarán a Horthy-korszak alatt elesett, meggyilkolt szakszervezeti munkásainak…..
A jármű 1898-ban készült a fővárosi Schlick-Nicholson Gépgyárnál. Az egymotoros motorkocsi a D’ típusjellel látták el. 1905-1906-ban az eredetileg Drezdai alvázas (avagy futóvázas) kocsit átalakították -Steller Antal tervei alapján- beállótengelyűre, valamint felszerelték egy második motorral, ekkor…..
A 436-ost a Budapesti Városi Villamos Vasút (BVVV) egy 50 darabot számláló széria, az L típus első példányaként szerezte be a Schlick gyártól. Az 1913-ban forgalomba helyezett motorkocsi elektromos berendezéseit -ahogy akkoriban szokás volt- a Siemens készítette. A két darab 53 LE-s motorja lehetővé…..
A 611-es pályaszámú motorkocsit a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) 1908-ban szerezte be a Schlick-Nicholson gyártól. Az S széria 130 darabjának legyártásában 1907 és 1909 között részt vett a Schlick-Nicholson, az aradi Weitzer gyár és a Ganz és társa cég. A jármű elektromos berendezései az…..
Füzesi Árpád feltehetőleg felesége felvételen.Forrás: Közlekedés 1979/11. számadt.arcanum.hu Gyakran hallani tematikus csoportokban, hogy Füzesi főműhely így, Füzesi acélvázas úgy. Szakavatottabbak tudják, hogy a Füzesi Árpád főműhely a főváros XI. kerületében a Bartók Béla úton jelenleg is üzemelő…..
Kapcsolódva a Házasság hete rendezvénysorozathoz, sokan az idősebb generáció tagjai közül elmondhatják, hogy szülei, vagy nagyszülei a közlekedési ágazatban dolgoztak (pl. a villamosvasútnál vagy a busz üzemnél), eleik a társaság kötelékében ismerkedtek meg, esetleg együtt teljesítettek szolgálatot,…..
Ezen bejegyzéssel egy új cikksorozatnak szeretném kezdetét venni. Adta volna magát, hogy a sorozat nyitódarabját a hazai villamosközlekedés atyjának, Balázs Mórnak szentelem, azonban szerencsére ezt Zsigmond Gábor már megtette és az alábbi linken lehet…..
Villamosvasúti Históriák 2024.02.15 10:34:15
@Frigyes Liegl: Nem tudom miért tűntek el a képek, de most már jónak kell lennie a posztnak. Köszönöm egyébiránt a jelzést!
 Egy -sajnos rossz minőségű- felvétel a Közlekedés 1949/7. számából a moszkvai Szabad Magyarország Ipari Kiállításról (forrás: Arcanum Digitális Tudománytár) 1949 folyamán Magyarország összesen 13 különböző nemzetközi bemutatón vett részt a keleti,- és a nyugati blokk országaiban. Sikeresen…..
Villamosvasúti Históriák 2024 2024.01.07 21:35:29
Miről is szólhatna a blog illetve az új év első bejegyzése, mint egy 2024-es pályaszámú villamoskocsiról? A 2024-es Combino túl kézenfekvő lenne, sok újévi közlekedésbarát evvel a járművel köszöntötte az évet. Lehetne akár a 2024-es pályaszámú H típusú ikerkocsiról is megemlékezni, én azonban egy…..
Üdvözlöm kedves régi és új olvasóimat! Gréczi Bálint vagyok a Villamosvasúti Históriák nevű -eddig csak a facebookon jelenlévő- oldal szerkesztője. Szeretném eddigi és újonnan szertett munkáimat olyan közönséghez is eljuttatni, akik nincsenek fent a közösségi médián. Akik eddig is követtek a…..