Adatok
BDzsH
56 bejegyzést írt és 491 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Gondolatfutamok a romépületekhez való viszonyunkról
Várak épülnek idehaza. Ugyan nem arról van szó, hogy a Honvédelmi Minisztérium költségvetéséből megújuló végvárrendszer immár NATO-kompatibilissé válik, de Diósgyőr falai már kíméletlenül kezdik elérni a teljes kiépítési magasságot, és nincs…..
BDzsH
2014.02.18 16:45:34
@mikszer: Köszönöm a reakciót, az írása alatt reagáltam rá.
Egyik kedvenc blogunk az Örökségfigyelő, amej legújabb írásában a romépületekhez való viszonyról elmélkedik. Nem meglepő, hisz a nyers vasbetonnal agyonöntött romos diósgyőri várat a magyar várhejreállítások iskolapéldájának tartja. Ismerjük azt a logikai bukfenc-sort…..
Historizáló és szecessziós lakóépületeink szigetelés-korszerűsítésének sok esetben egyik első lépése a nyílászárócsere, ami napjaink Magyarországán azonban a legtöbb esetben szinte teljes igénytelenséggel párosul. A csere magától értetődő megoldásnak tűnik, pedig nem az. A thermoplan ablak hiába…..
Aki azt hiszi, hogy a fórumok ideje leáldozott az újabb közösségi oldalak megjelenésével, az nagyon téved. Ékes példája ennek a skyscrapercity.com, mely Budapesten is hosszú évek óta pörög. Ha valaki szeretné tudni mi épül, épült vagy épp nem épül a városba, az ide nézzen…..
BDzsH
2014.01.10 14:33:49
@városjáró: Hamár meg lettem szólítva.
Miért, ki vagyok, kedves Városjáró? És te ki vagy amúgy? A civil kurázsi élő esszenciája? Vagy mi a szösz?
Miért, ki vagyok, kedves Városjáró? És te ki vagy amúgy? A civil kurázsi élő esszenciája? Vagy mi a szösz?
Elgondolkodtam azon, milyen bejegyzéssel köszönjek el az óévtől - mert hát mégse akartam a ZiU-ssal -, végül erre esett a választásom: Kovács Krisztián barátom jelezte nemrég, hogy nagyonnagytakarítás keretében megválik pár régi dolgától, köztük egy rakás régi…..
BDzsH
2013.01.09 02:27:24
@Hamster: Kedves Hamster!
Hiteles források szerint a Budavári Palota B és D épületeinek (tehát az előreugró rizalit-szárnyaknak) a tetejét alkotó vasbeton koporsófödémje 1954-ig elkészült. E szerint a fotóknak (amelyek egy időben készülhettek) ez előtt kellett készülniük.
A Németh Pál tervezte Fő utcai/Vitéz utcai toronyház 1948-ban készült el.
A palotán látható építkezés állapotából ítélve, én a képet 1953-54 közöttire datálnám. A Kossuth hídon valóban nem kivehető a forgalom jelen léte, vagy jelen-nem-léte, viszont nem lehet, hogy a magas vízállás miatt volt esetleg lezárva? Pontosíthatja még a dolgokat a Batthyány téri metróépítkezési épületek jelenléte is esetleg, valamint a Duna vízállása is akár, ezekhez azonban feleannyira sem konyítok, mint a palotához.
Hiteles források szerint a Budavári Palota B és D épületeinek (tehát az előreugró rizalit-szárnyaknak) a tetejét alkotó vasbeton koporsófödémje 1954-ig elkészült. E szerint a fotóknak (amelyek egy időben készülhettek) ez előtt kellett készülniük.
A Németh Pál tervezte Fő utcai/Vitéz utcai toronyház 1948-ban készült el.
A palotán látható építkezés állapotából ítélve, én a képet 1953-54 közöttire datálnám. A Kossuth hídon valóban nem kivehető a forgalom jelen léte, vagy jelen-nem-léte, viszont nem lehet, hogy a magas vízállás miatt volt esetleg lezárva? Pontosíthatja még a dolgokat a Batthyány téri metróépítkezési épületek jelenléte is esetleg, valamint a Duna vízállása is akár, ezekhez azonban feleannyira sem konyítok, mint a palotához.
A hetiBeton stáb nem először fut bele abba, hogy az autóskultúra hangadói tanúbizonyságát adják annak, hogy fogalmuk sincs mi az, ami történik a városban, és hogy ezeket a bizonyos történéseket milyen folyamatok is mozgatják. Ez a tájékozatlanság pedig, párosulva egy…..
BDzsH
2012.12.21 00:42:09
@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere:
De, kelleni fog az a villamos nagy valószínűséggel. A Kőbányai vonalcsoportot kötné össze Hűvösvölggyel. Ez olyan új helyzet, amiben igazából nem azzal kell számolni, hogy mennyire telített az 5-ös vagy a 178-as busz, hanem egész másképp. Például, hogy hányan nem fognak átszállni a hűvösvölgyi villamosokról az M2-re, hanem választják helyette ezt. Az M2 pedig igencsak csúcsra van járatva, szóval nemtudom miért olyan nagy baj, ha a jobb szolgáltatás mellett, esetleg tehermentesít is rajta valami.
De, kelleni fog az a villamos nagy valószínűséggel. A Kőbányai vonalcsoportot kötné össze Hűvösvölggyel. Ez olyan új helyzet, amiben igazából nem azzal kell számolni, hogy mennyire telített az 5-ös vagy a 178-as busz, hanem egész másképp. Például, hogy hányan nem fognak átszállni a hűvösvölgyi villamosokról az M2-re, hanem választják helyette ezt. Az M2 pedig igencsak csúcsra van járatva, szóval nemtudom miért olyan nagy baj, ha a jobb szolgáltatás mellett, esetleg tehermentesít is rajta valami.
BDzsH
2012.12.21 01:00:12
@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere:
A Hüviből a belvárosba, vagy Kőbányáról közvetlenül a belvárosba, arra bizonyíthatóan elég nagy igény lenne. Az átmérős viszonylatok értelmét nem ott kell keresni, hogy hányan utaznak végállomástól végállomásig. Hanem ott, hogy hány átszállást sikerül velük felszámolni, és hány helynek adsz igen színvonalas, belterületi közvetlen kapcsolatot.
A Hüviből a belvárosba, vagy Kőbányáról közvetlenül a belvárosba, arra bizonyíthatóan elég nagy igény lenne. Az átmérős viszonylatok értelmét nem ott kell keresni, hogy hányan utaznak végállomástól végállomásig. Hanem ott, hogy hány átszállást sikerül velük felszámolni, és hány helynek adsz igen színvonalas, belterületi közvetlen kapcsolatot.
BDzsH
2012.12.21 01:33:52
@indaa: Sehol nem állítottam, hogy a forgalom csak egy irányból jön. A Deák tér felől is jön forgalom, de igazából ez nem tudom min változtat, nekik szűk keresztmetszetként ugyanúgy ott van az Astoria.
Nem csak azzal magyarázom. Épp ennek a beruházásnak a keretében épül meg a felhajtás helyzetét normalizáló műtárgy a Március 15. téren. Lehet, hogy valamivel lassulni fog az eljutás, én ezt nem tagadom, de nem radikálisan, és cserébe számos nyeresége van ennek a projektnek.
Az utolsó mondatodra pedig azt tudom mondani, hogy szinte minden állami pénzköltés ebbe a kategóriába esik.
A lámpa kapcsán pedig nem sugallok semmit, csak azt mondom, hogy olyan durva érdemi veszteség nem lesz. Igen, egyes esetekben lehet fél perccel tovább fog tartani megtenni ezt a szakaszt. De az az állítás nem igaz, hogy akkor itt mostantól sokszor akkora dugó lesz, ami Törökbálintig, vagy a BAH-ig fog érni. Lesz ekkora dugó, de most is van. És nem emiatt a fejlesztés miatt lesz dugó.
Nem csak azzal magyarázom. Épp ennek a beruházásnak a keretében épül meg a felhajtás helyzetét normalizáló műtárgy a Március 15. téren. Lehet, hogy valamivel lassulni fog az eljutás, én ezt nem tagadom, de nem radikálisan, és cserébe számos nyeresége van ennek a projektnek.
Az utolsó mondatodra pedig azt tudom mondani, hogy szinte minden állami pénzköltés ebbe a kategóriába esik.
A lámpa kapcsán pedig nem sugallok semmit, csak azt mondom, hogy olyan durva érdemi veszteség nem lesz. Igen, egyes esetekben lehet fél perccel tovább fog tartani megtenni ezt a szakaszt. De az az állítás nem igaz, hogy akkor itt mostantól sokszor akkora dugó lesz, ami Törökbálintig, vagy a BAH-ig fog érni. Lesz ekkora dugó, de most is van. És nem emiatt a fejlesztés miatt lesz dugó.
Sugárban hányt a Télapó a jól sikerült Mikulás-napi afterhétvégén! El is maradt az ottani kvíz, meg a szokásokkal ellentétben- de a helyzetre való tekintettel érthetően- ezúttal szaloncukrot sem osztogatott a többi helyszínen a vén puttonyos. Pedig biztos tele volt neki! Hadd…..
BDzsH
2012.12.13 17:43:19
@inquizitor: Inkább szövegértésből adj egyest. Elegánsan átsiklottam a fölött, hogy jelvény nélkül számolsz. :)
Úgy tűnik, városépítészetileg izgi időszakot kezd élni Budapest. Az elmúlt években még a rutinos őslakosokat is érte egy-két meglepetés. Új főutca söpört végig a belvároson. A Margit-híd 65 év után újra obeliszkektől és oroszlánfejektől ékes. A Mátyás Templomról…..
Forrás: index.hu
"Egy-két kivételtől eltekintve nincsenek szembetűnően jó épületek a Nagy Lajos királyon. A nagy kivétel számomra negyvenes évek stílusát tükröző Bosnyák téri templom, amelyik még a soha meg nem épült torony nélkül is nagyon nagy hatású. (Sőt lehet hogy…..
BDzsH
2012.10.30 19:17:47
Most még rámpa van a Ferenciek terén.
Remélhetőleg hamarosan megkezdődik a Ferenciek terének felújítása, mely jelenleg az Erzsébet-híd előretolt kanyarodósávjait és az azoktól szigorúan elválasztott gyalogosútvonalakat jelenti. A változás nagy lesz, ezért érdemes még…..
BDzsH
2012.10.11 00:34:13
@Kopi3.14: Na miért? Anno nagyon helyes volt megépíteni az aluljárót? Ez valami tény szerinted?
Mert szerintem nem, ugyanis ha valami pár év (vagy 1-2 évtized) alatt elavul, akkor az eredendően sem volt helyes. És ez bizony meglehetősen hamar elavult, még ha nem is vette észre rögtön mindenki. Te meg itt mosdatod a szerecsent.
Mert szerintem nem, ugyanis ha valami pár év (vagy 1-2 évtized) alatt elavul, akkor az eredendően sem volt helyes. És ez bizony meglehetősen hamar elavult, még ha nem is vette észre rögtön mindenki. Te meg itt mosdatod a szerecsent.
BDzsH
2012.10.11 00:40:16
@BDzsH: Anno az egész hidat nem volt helyes 2 x 3 sávval megépíteni. Oké, ilyen korszak volt, de az egész akkori megközelítés hibás volt. Utólag persze könnyű okosnak lenni, de tény, ami tény, ebből a szempontból azok vagyunk. Ennél nincs itt több érv. Az egész belvárosi autópályásdi egy elcseszett szarság, aki meg mentegeti, annak javaslom a Kossuth Lajos utcai lakást befektetésnek, hogy megtudja milyen jót tett sokakkal.
Újabb köztéri szobrot adtak át Budapesten, az Egyetem Téren! A Nyitott könyv nem csak hogy szobor, hanem szökőkút is egyben. Az ötlet nekem nagyon tetszik, a kivitelezés kevésbé, mindenesetre egy jó találkozási pont lehet az emberek életében. Bár én nem kifejezetten kedvelem a…..
Folytatódik a palotanegyedi forgalmi rend felülvizsgálatának vitája: a múltkori lakossági fórumot követően a hozzászólásokat figyelembe véve az önkormányzat, illetve a tervező újabb javaslattal álltak elő, ezt lehet véleményezni majd jövő hétfőn, április 23-án 18.00-tól…..
Urbanista
1941-es, nagy felbontású légi fotó Budapestről. Még az utcák is kivehetők rajta, keresd meg a házadat! FRISSÍTVE
2012.03.22 13:18:00
FRISSÍTVE: TIFF-ben, 60-70 Mb méretben, pengeéles felbontásban innen tölthetitek le a képeket. Kösz a tárhelytippet Bálint!
Szávoszt-Vass Dániellel, a Dunai szigetek bloggerével nem csak azért érdemes jóba lenni, mert felvisz száz méter magas hidak tetejére. Hanem azért…..
BDzsH
2012.03.22 14:19:34
Urbanista
Ha felébredünk egy ismeretlen helyen Budapesten, bárhonnan hazatalálunk. Kivéve Újlipótvárosból...
2012.01.20 08:00:00
Én úgy tanultam, hogy Budapesten bárhonnan könnyű hazatalálni - már ha az embernek van ideje. Ha mondjuk kiütjük magunkat (vagy ne adj Isten leütnek bennünket) és felébredünk egy ismeretlen helyen, elég csak elindulnunk a csökkenő házszámok irányába és előbb-utóbb eljutunk a…..
A sorozat nem áll meg, kitartóan keressük Budapest legszebb lépcsőházait, ezúttal egy olvasói ajánlásra érkeztünk a Belgrád rakpart és az Erzsébet híd találkozásához. Külsőre egyáltalán nem gondolnánk, hogy a lépcsőházakra vadászók milyen csemegéket találhatnak…..
Tetők = ♥ Saxoo London = ♥ Tetőn fotózott 2010/11 őszi-téli katalógus = ♥♥♥ (a szinergia miatt)
..
BDzsH
2011.06.01 17:00:27
Akkor ajánlom megtekintésre, ha még nem sikerült ide be-, és feljutni. Nekem anno sikerült bejutni, bár sajnos a tető része kimaradt a dolognak.
Itt van egy kissé modorosra sikerült, élményszerű beszámoló tőlem, szerintem érdemes. Fasza kis laposteteje van. :) varoskepp.blog.hu/2008/11/06/szellemkastely_a_ferenciek_teren_parizsi_udvar_ii_resz
Itt van egy kissé modorosra sikerült, élményszerű beszámoló tőlem, szerintem érdemes. Fasza kis laposteteje van. :) varoskepp.blog.hu/2008/11/06/szellemkastely_a_ferenciek_teren_parizsi_udvar_ii_resz
Óvárosi hangulat Frankfurtban 2010 ősze előtt... Kép forrása A német császárok koronázóvárosa legrégibb a második világháborúban gyakorlatilag megsemmisült. Az újjáépítés teljesen átformálta a Majna-parti várost: létrejött "Mainhattan" izgalmas negyede, emellett…..
BDzsH
2011.04.03 17:24:24
A felújított tér. Kép forrása. Talán nem túlzás azt állítani, hogy kisebb csoda történt a pesti belvárosban: a korábban elhanyagolt, lepusztult Március 15. téret mintha kicserélték volna. A munkák még nem fejeződtek be teljesen, azonban a városnak pár nap elég volt,…..
BDzsH
2011.03.15 15:48:50
@Éhesló:
Jajh de édesen tipikus vagy :)
Dehogynem szabod te meg, amikor parkolni akarsz. És akkor téged megszorozlak még százzal, és máris egy parkolóvá avanzsált ez a tér.
Na akkor ki szab meg kinek és mit?
Persze ismerjük az érvelést, a súlyadót, meg a benzint fizeted, és belőled él az ország, ohh te dolgozó autós negyvenes férfi, ki öltönyt vagy kénytelen hordani, ezért nem szállsz alá a tömegközlekedő pór nép közé.
Tudodmit? Baromira nem érdekli a kisgyerekeket és az ittlakókat az, hogy a státuszszimbólumod után mennyit húz le rólad az állam. És baromira nem vigasztalja a mártíromságod a babakocsit toló anyukákat, vagy az öregeket akiknek fáj legyalogoni az aluljáró lépcsőin.
Szóval ha itt valaki valamit megszab az te vagy és a hozzád hasonló gondolkodású sokaság.
Jajh de édesen tipikus vagy :)
Dehogynem szabod te meg, amikor parkolni akarsz. És akkor téged megszorozlak még százzal, és máris egy parkolóvá avanzsált ez a tér.
Na akkor ki szab meg kinek és mit?
Persze ismerjük az érvelést, a súlyadót, meg a benzint fizeted, és belőled él az ország, ohh te dolgozó autós negyvenes férfi, ki öltönyt vagy kénytelen hordani, ezért nem szállsz alá a tömegközlekedő pór nép közé.
Tudodmit? Baromira nem érdekli a kisgyerekeket és az ittlakókat az, hogy a státuszszimbólumod után mennyit húz le rólad az állam. És baromira nem vigasztalja a mártíromságod a babakocsit toló anyukákat, vagy az öregeket akiknek fáj legyalogoni az aluljáró lépcsőin.
Szóval ha itt valaki valamit megszab az te vagy és a hozzád hasonló gondolkodású sokaság.
BDzsH
2011.03.15 18:50:27
@Éhesló:
Hát el kell hogy keserítselek, ugyanis a többséges érvelésed sem jött be, mert egész Budapest területére vetítve a modal splitben csak 46%-al vesznek részt az autósok, míg a gyalogosan, bringával és tömegközlekedve mozgók adják a maradék 54%-ot, vagyis a többséget. Opplá, most majd érvelhetsz, hogy de ekkora kisebbségnek mi jár.
Igen jár, senki sem akarja kivágni az összes autót a francba, nyilvánvalóan praktikus találmány, amely nélkül a XXI. század nehezen elképzelhető. De sajnos az a helyzet, hogy amit az 1960-70-es évek óta műveltek Budapest belvárosával az egy óriási slumot eredményezett, amiből kábé 15 év masszív tétlenkedés után, az utóbbi 5 évben kezdett úgy ahogy kimászni a város.
Ezért az autók 100%-os térfoglalását (najó, számszakilag nyilván nem 100%, de a gyilokjáróként üzemelő egyszemélyes ösvények a házak fala mellett, amit egyesek járdának csúfolnak mégis ezt mondatják velem) vissza kell szorítani.
Nyugi, senki nem fogja napraforgóval bevetni neked a nagykörúti és Erzsébet hídi sávokat, de a Piarista közben ezentúl nem autózol és nem parkolsz a Március 15. téren. Sajnos ez van, és ez lesz.
És amiért itt bosszantasz, elárulom azt is, hogy az Astorián zebrák lesznek a Károly körút felújításának befejeztével, éééés a Váci utcánál zebra lesz keresztbe a Szabadsajtó úton, és a Ferenciek terén is zebra lesz. Muhahaha
Jah és az élhető várost meg az szádra ne vedd, mert ahhoz az elmondottak alapján nem sok közöd van.
ps:
"A sok hülye emberkísérletező doktriner marhát előbb utóbb véglegesen eltakarítják és akkor lehet sikoltozni, hogy terror van és nem becsülik a "szakértelmet"."
WTF?!?! :D:D
Hát el kell hogy keserítselek, ugyanis a többséges érvelésed sem jött be, mert egész Budapest területére vetítve a modal splitben csak 46%-al vesznek részt az autósok, míg a gyalogosan, bringával és tömegközlekedve mozgók adják a maradék 54%-ot, vagyis a többséget. Opplá, most majd érvelhetsz, hogy de ekkora kisebbségnek mi jár.
Igen jár, senki sem akarja kivágni az összes autót a francba, nyilvánvalóan praktikus találmány, amely nélkül a XXI. század nehezen elképzelhető. De sajnos az a helyzet, hogy amit az 1960-70-es évek óta műveltek Budapest belvárosával az egy óriási slumot eredményezett, amiből kábé 15 év masszív tétlenkedés után, az utóbbi 5 évben kezdett úgy ahogy kimászni a város.
Ezért az autók 100%-os térfoglalását (najó, számszakilag nyilván nem 100%, de a gyilokjáróként üzemelő egyszemélyes ösvények a házak fala mellett, amit egyesek járdának csúfolnak mégis ezt mondatják velem) vissza kell szorítani.
Nyugi, senki nem fogja napraforgóval bevetni neked a nagykörúti és Erzsébet hídi sávokat, de a Piarista közben ezentúl nem autózol és nem parkolsz a Március 15. téren. Sajnos ez van, és ez lesz.
És amiért itt bosszantasz, elárulom azt is, hogy az Astorián zebrák lesznek a Károly körút felújításának befejeztével, éééés a Váci utcánál zebra lesz keresztbe a Szabadsajtó úton, és a Ferenciek terén is zebra lesz. Muhahaha
Jah és az élhető várost meg az szádra ne vedd, mert ahhoz az elmondottak alapján nem sok közöd van.
ps:
"A sok hülye emberkísérletező doktriner marhát előbb utóbb véglegesen eltakarítják és akkor lehet sikoltozni, hogy terror van és nem becsülik a "szakértelmet"."
WTF?!?! :D:D
BDzsH
2011.03.15 18:54:24
@mcs: Azt írod:
"a műemlék falak eltakarása, lefedése óriási elvi műhiba, ilyen módon kivitelezve meg szégyen."
Meg tudnád ezt magyarázni, hogy túlképpen miért is hiba ez?
"a műemlék falak eltakarása, lefedése óriási elvi műhiba, ilyen módon kivitelezve meg szégyen."
Meg tudnád ezt magyarázni, hogy túlképpen miért is hiba ez?
Imádom az autóval rendelkező embertársaimat, főleg azokat, akiknek legfontosabb, hogy a ház kapuja előtt álljanak meg. Nehogy gyalogolni kelljen egy pár lépést..! Most viszont a nemzet ünnepel, és vezetőjük a Nemzeti Múzeum lépcsőjén elszavalja a Talpra magyar!-t, ezért…..
Nem bírtam ki, hogy ne menjek fel a Várba, a múltkor összetört statív pótlására beszerzett újat kipróbálni. A próba idejéül kijelölt "kék óra" gyorsan elröppent, a végén pedig már nem csak teljesen sötét volt, de kellemetlenül hideg is, amit egy kis…..
Urbanista
Díjat nyert Budapest. Na mivel lettünk legjobbak "fenntartható, energiatakarékos és tetszetős városi világítás terén"?
2010.12.11 11:43:00
A Szabadság híddal! Hajlamosak vagyunk ugyan esetleg csak arra emlékezni, hogy kezdetben hiányzott a középső részéről a fény, meg hogy ilyen vagy olyan alakú lámpákat helyeztek ki. De a végeredmény mindenképp klassz lett (főleg úgy, hogy követte példáját azóta az Erzsébet…..
BDzsH
2010.12.12 00:12:54
Na jó, lehet, hogy nem mindig árnyékos, mert valamikor csak süt rá a nap, de amikor le akartam volna fotózni (azaz amikor ráértem volna ilyesmire), mindig rosszak voltak a fények. Ami persze még rosszabbá teszi az összképet, amit be szeretnék mutatni.
Budapest elég jó…..
BDzsH
2010.11.25 23:41:11
Hamsternek bizony jó szeme alakult ki a városhoz, mert hogy a Károly körút 20-al kapcsolatban jót sejt. :)
varoskepp.blog.hu/2009/03/04/egy_hazrol
Amúgy a portálok végig nagyon gázosak sajnos, nem csak általad citált példán, de onnantól majdnem végig az Astoriáig iszonyat ami van. Ketté vannak vágva a házak, ha valaki nem néz fel, egy igazán csúnya városban érezheti magát. Van itt minden ocsmányság a simára vakolt borzalomtól, a Ferenc körúti aluljáró csempemaradékát felhasználó házig (ez persze nem igaz, de nagyon hasonlít rá). A kis romos klasszicista jellegű cuclira (szerintem későbbi) rá lehetne építeni plusz egy szintet. Bár nem vagyok párkánymagasság fetisiszta, de itt szerintem kívánja a városkép. És akkro máris lenne pénz a homlokzatra is.
varoskepp.blog.hu/2009/03/04/egy_hazrol
Amúgy a portálok végig nagyon gázosak sajnos, nem csak általad citált példán, de onnantól majdnem végig az Astoriáig iszonyat ami van. Ketté vannak vágva a házak, ha valaki nem néz fel, egy igazán csúnya városban érezheti magát. Van itt minden ocsmányság a simára vakolt borzalomtól, a Ferenc körúti aluljáró csempemaradékát felhasználó házig (ez persze nem igaz, de nagyon hasonlít rá). A kis romos klasszicista jellegű cuclira (szerintem későbbi) rá lehetne építeni plusz egy szintet. Bár nem vagyok párkánymagasság fetisiszta, de itt szerintem kívánja a városkép. És akkro máris lenne pénz a homlokzatra is.
570 nappal a lengyel-ukrán közös rendezésű foci Európa Bajnokság előtt bemutatták a kontinensviadal kabaláit. A 2008-as, svájci-osztrák eb-hez hasonlóan most is két figura lesz, a nevükről pedig még e hónapban a szurkolók dönthetnek: nyílt szavazást indít az…..
Múlt héten írtam arról, hogy a Kiskörút széttúrásának konkrét oka van: nemcsak azért bontották fel az aszfaltot, mert volt néhány felesleges munkagép-kapacitás, vagy mert feladatot kellett adni a válság idején tétlenségre ítélt építőipari dolgozóknak, nem: egy…..
BDzsH
2010.11.09 14:02:46
@newtehen: Nincs összefüggés. Más összefüggés van, de nem az autózás kapcsán.
BDzsH
2010.11.09 14:08:50
@newtehen: Akkor elmagyarázom.
A plázába azért járnak az emberek a hagyományosabb utcai kereskedelemmel szemben, mert:
1. a pláza fedett és tiszta, az időjárás, a hőmérséklet garantált
2. a pláza kényelmes, mivel nagyon sokféle bolt található meg viszonylag kis, és összeszedett területen
3. a plázába beköltözött boltok érdemileg nagyobb és jobb választékot nyújtanak, mint a városban találhatóak.
A parkolás? Valóban fennállhat összefüggés, de az az egésznek csak egy marginális szelete. A pláza a fentebb említett okok miatt vonzóbb.
Amúgy pedig a tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető plázák (Aréna Pláza) haldokolnak, pedig tele vannak parkolóhellyel. Na akkor?
Inkább gondolkodj el.
A plázába azért járnak az emberek a hagyományosabb utcai kereskedelemmel szemben, mert:
1. a pláza fedett és tiszta, az időjárás, a hőmérséklet garantált
2. a pláza kényelmes, mivel nagyon sokféle bolt található meg viszonylag kis, és összeszedett területen
3. a plázába beköltözött boltok érdemileg nagyobb és jobb választékot nyújtanak, mint a városban találhatóak.
A parkolás? Valóban fennállhat összefüggés, de az az egésznek csak egy marginális szelete. A pláza a fentebb említett okok miatt vonzóbb.
Amúgy pedig a tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető plázák (Aréna Pláza) haldokolnak, pedig tele vannak parkolóhellyel. Na akkor?
Inkább gondolkodj el.
BDzsH
2010.11.09 14:24:21
@newtehen:
Drága szívecském. Ha megcáfoltad a többi állításomat akkor beszélhetünk is tovább. Az outlet Budaörsön pedig nem érv a kiüresedett belváros kapcsán, amúgy sem egyenlő az a plázával, ami kicsit más.
Az Aréna pedig nem megy jól:
www.origo.hu/ingatlan/20080606-arena-plaza-ures-bevasarlokozpont-csalodott-berlok-marketingben-a-remeny.html
Drága szívecském. Ha megcáfoltad a többi állításomat akkor beszélhetünk is tovább. Az outlet Budaörsön pedig nem érv a kiüresedett belváros kapcsán, amúgy sem egyenlő az a plázával, ami kicsit más.
Az Aréna pedig nem megy jól:
www.origo.hu/ingatlan/20080606-arena-plaza-ures-bevasarlokozpont-csalodott-berlok-marketingben-a-remeny.html
Urbanista
Ilyen lesz az Erzsébet híd pesti hídfője. Eltűnnek az autók és a római romok
2010.11.09 08:33:00
Miként a Városban blog is megírta, új látványtervek kerültek fel a Budapest Szíve programról (a korábbiakat itt tekinthetitek meg). Ott a Kiskörút látványterveiből szemezgettek, itt most a szintén frissen kikerült Március 15-e teret nézegethetjük.
Ami…..
BDzsH
2010.11.09 13:32:18
@sweety: pápá akkor!
BDzsH
2010.11.09 13:35:22
@newtehen: alapjog az autótartás. :D jobb a kommenteket olvasni, mint a napiszar.com-ot
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz