Adatok
Gál Péter, Eger
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Körülményes ember vagyok, lassú és rigolyás, így a fesztiválozás igazán nem az én terepem. Hurcolászom kilométereken át a saját poharaim, zavar a sok ember, idegesítenek a parfümök, meg tudnám ölni a vaníliás szivarral járkáló urakat, ráadásul folyton keresem a helyem a…..
Ahogyan ígértük, tudósítunk minden borfesztiválos akcióról, amiről tudomást szerzünk. A Monarchiánál (24-es stand) két olyan borász-borászat vendégeskedik, akik saját standot nem állítanak: pénteken 16.00-22.00 óráig Tóth István, szombaton pedig Heumann Evelyn (Heumann…..
Gál Péter, Eger
2009.09.07 21:14:41
@Cukker: obiztatva vannak azok is (vagyis inkább úgy mondom, hogy a nem obiztatottakat inkább nem visszük el), cabernet nincs köztük :)
Tavaly nem volt problémánk ebből, remélhetőleg az idén sem lesz.
Tavaly nem volt problémánk ebből, remélhetőleg az idén sem lesz.
Hogy lehet az, hogy miközben az apák rendszeresen együtt fröccsöznek, fiaik-lányaik nem is tudnak egymásról? – tették fel néhányan a kérdést, miután állítólag kiderült, hogy Konyári Dániel és ifjabb Figula Mihály nem ismeri egymást. És mivel az ifjú generációból…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
@Bor B.:
Kétfajta borfesztivál, borkóstoló létezik. Az egyik típusú rendezvényre csak az értő és kíváncsi fogyasztók jönnek el (kifejezetten a borokért), a másikra pedig azok, akik egyszerűen csak jól szeretnék érezni magukat borozgatva, beszélgetve, zenét hallgatva.
Nekünk, bortermelőknek mind a két réteg nagyon fontos, mind a kettőt ki kell szolgálnunk.
A vár azért különleges, mert oda mind a két táborból nagyon sokan el szoktak jönni.
Ezért nehezebb a kiállítók feladata is. Mi ezt a 'pult alatti' tételekkel és a különböző kóstolócsomagokkal igyekszünk megoldani.
A pult alatti tétel azért pult alatti, mert már így is 15 bort vittünk idén, több egyszerűen nem férne el a standon, arról nem is beszélve, hogy nagyon nehéz is lenne választani közülük azoknak, akik nem ismerik a pincénket. Ugyanakkor nem csak a 'haveroknak', hanem mindenki másnak is töltöttem ilyen bort (amikor volt idő többet foglalkozni egy-egy borbaráttal), akin azt láttam, hogy nem pusztán az n+1-ik tétel lenne az számára, hanem tényleg érdekelheti.
Az árakról. Mi az Egerszóláti Olaszrizlingünket és az Egri Sillerünket is 2 kuponért adtuk (per deci, de lehetett kérni fél decit is, az csak egy kupon volt). Ez 200 Ft (amiből mi nettó 136 Ft-ot látunk). Ha egy étteremben kérne vki ilyet, akkor legalább 300 Ft-jába kerülne, de inkább 350-400-ba (persze ezért járnak olyan pluszszolgáltatások is, mint asztal stb. :))
Úgy gondolom, ha nem 2, hanem 3 kuponért adtuk volna, akkor sem fogyott volna belőle kevesebb.
A budai fesztivállal kapcsolatban én azt javaslom a látogatóknak, hogyha nem pusztán borozgatni akarnak a barátaikkal, hanem tényleg tüzetesebben megismerkedni a pincészetekkel és azok boraival, hogy hétvégén délelőtt, kora délután jöjjenek ki.
Ilyenkor elég nagy a pangás, és megmondom őszintén, hogy kiállítóként én kifejezetten élvezem, ha nem ücsörögnöm kell a standon és mosolyognom mindenkire aki arra bóklászik és csak nézelődik (ez se nyűg, mert ez a dolgom), hanem 10-20-40 percen keresztül beszélgethetek valakivel, akit kifejezetten érdekelnek a mi boraink. Ilyenkor a hatboros kóstolósor után (közben) könnyen előkerülhet két-három-négy ajándéktétel, amit mindenképpen meg kell mutatnom.
Marketingkeret.
A borászok a bortermelésből élnek. Lehet, hogy nagyon szeretik a szakmájukat, de nem csak ezért csinálják, amit csinálnak, hanem azért is, mert vmiből meg kell venni a párizsit a boltban.
Nincs ingyen ebéd :) A marketingkeret forrása az eladott borok ára, magyarul a fogyasztó fizeti meg az ingyen kóstoltatott borokat. Persze nem mindegy, hogy mikor és hogyan. Aki közvetlenül szereti ezt megfizetni, azoknak elsősorban a várhoz hasonló típusú fesztiválokra érdemes ellátogatniuk. Aki pedig a kóstolást követő vásárlásai során, annak pedig olyan helyre érdemes ellátogatnia, ahol a belépőért korlátlan számú bort tud kóstolni.