Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gdp

0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A termékek és a stratégiai víziók kapcsán továbbra is, és egyre erősebben az a benyomásom, hogy jelenleg Münchenben vannak a legjobb úton az autóipari változások teljes körű menedzselése kapcsán. Számos konkurens vezetői adnak ködös, nem ritkán szélsőségesen optimista nyilatkozatokat a jövőt…..
Csütörtök van, azaz 6:30 és 10:00 között most először kipróbáltuk a Mihálovits-Várkonyi kombót, a tegnapi turbulens tőzsdei események kitárgyalása mellett természetesen nem maradt el a Futómű rovat sem. Két Berylls tanulmányt is hoztam az adásba.Az első a kínai autó állomány alakulásáról és egyes…..
Gdp 2023.03.18 12:26:20
@W12petrol: nem erről beszélek, én is ellene vagyok ennek a nagy zöld álszent hulyesegnek, de jelenleg egy válaszút ele lettünk állítva az amerikaiak által. Ezt akármilyen szarul is hangzik csak úgy lehet megoldani ha atviszik oda a helyi piacra való termelést sajnos. És ez a folyamat elsősorban nem a képzett munkaerot fogja hátrányosan érinteni, hanem a gyári a melosokat.
Amikor kicsit több, mint 4 éve elkezdtem írni a blogot, többek között az volt a célom vele, hogy meg tudjam mutatni, hogy az autó, mint tárgy, ideológiai alapú kontextusba került, és nem véletlen, hogy a politikai dimenzióból vizsgálva a gyűlölet tárgya egy bizonyos csoportnál.Évek óta látszanak az…..
Aminek a "Bálna" is előre köszön. Ha a méret és a súly alapján osztanák a lapokat az autóipari hierarchiában.A 90-es évek elején a W140 a német autós sajtó kritikájának a kereszttüzében találta magát, az akkori szemnek felfoghatatlan méretei, valamint 2 tonna körüli súlya miatt. 2023-ban a két tonna…..
3,5 milliárd dollárt invesztál a Ford egy Michigan állambeli új akkucella gyárba.Ezt egy detroiti sajtótájékoztatón jelentette be Bill Ford. "Motorcity", valamit az azt körülvevő "rozsdaövezet" évtizedek óta hanyatlik, amióta az amerikai autóipar a termelést költséghatékonysági okokból mexikói és…..
A nyíltan az akkus villanyautó mellett állást foglaló NGO, a Transport and Environment új tanulmánya arra a "meglepő" következtetésre jutott, hogy a Plug-in hibrid autók "jobban szennyeznek", mint a katalógus adataik alapján sejthető lenne róluk. Nos, minden keretezés kérdése.A PHEV autókkal lehet…..
A hasznos nacionalizmus. Ez jut eszembe arról, hogy ez az autó létezik. Csak azért is csinálnak egy klasszikus, elnöki jellegű limuzint a franciák. A DS 9 E-tense egyszerűen pompás.Arról igazán nem a DS 9 tehet, hogy egyúttal minden benne van a létezésében, ami keretbe foglalja Európa jelentőségének…..
Egy új Belga szignállal indult a tegnapi Futómű rovat, ahova Madridból jelentkeztem be.Ahogy már korábban is szó volt róla, már csak 2025-ig gyártják a legendás Focust a németországi Ford gyárban, így új célt kell találni a saarlouisi egységnek. Többen is örömmel jelentkeztek az átvételre, a három…..
Ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy mozog, mint egy kacsa, és olyan hangja van, mint egy kacsának, az minden bizonnyal egy kacsa, tartja a mondás.Oly sok minden történik mostanság a Tesla körül, hogy kénytelen vagyok most is foglalkozni vele. Azt írja a Business Insider, hogy a Tesla egyre inkább…..
Gdp 2023.01.12 20:15:08
@gigabursch: Örülnél ha egyszer lenne pénzed ilyen svábbogárnak megvenni 1 ajtaját. Nem kell rá büszkének lenned, elég ha az ugy gondolja aki meg is veszi. Ha meg az igenytelenségnél tartunk, ugye nem az a kocsi akar mérce lenni, ahol olyan hézagok vannak hogy a lónak a fasza befér rajta meg műbőrt kapsz 60 millióért.
A francia Faurecia és a német Hella fúziójából jött létre a világ hetedik legnagyobb autóipari beszállítója, a Forvia.Ekkora szereplőként értelemszerűen kínai cégekkel is intenzíven dolgoznak együtt, az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat pedig Patrick Koller, a cég vezetője a Reuters hírügynökségnek…..
Gdp 2023.01.09 15:40:25
@eko: ne érts félre, én akarom a legkevésbé hogy itt kínai szutyok járjon az utakon. Csak annyit mondok, hogy Varkonyi rengetegszer sokkal sötétebb képet fest mint a valóság.
Gdp 2023.01.09 20:29:19
@eko: Ertem amit mondasz, amit fontos meglátnunk, hogy a cipő és textilipar esetében is a kicsik tűntek el. Olyan márkák, mint mondjuk az Adidas megmaradtak, míg rengetegen csődbe jutottak. Ami igaz, hogy azóta az Adidas is kínában gyártat, ez egy jelentős veszély a kontinens munkavállalóira, hogy az itteni autógyárak egy része is kinai gyartast fog alkalmazni. Az olyan cégek, mint BMW/Mercedes/VW Csoport luxusmárkái, nincsenek veszélyben, mivel az ő piacuk nem a kínaiak versenyterülete. Az olcsóbb európai kocsik sem fognak szerintem eltűnni, bár piacot lehet hogy veszítenek. Szerencsére a cipőkkel szemben azért egy autó megvásárlásakkor nem csak az ár a szempont (legalábbis a Dacia/Suzuki kategória felett, egyébként ezt a kategoriat fogjak a leginkabb "leuralni"). Fontos az esztétika, összeszerelési minőség, belső tér, szervizhálózat, stb. Egyébként szerintem is még magasabb vámok kellenének, de azt is óvatosan kell, mert egyelőre a német gyártók a profit felét kínában keresik, ha ott őket komolyan büntetni kezdenék, az sokkal fájdalmasabb lenne, mint a jelenlegi mennyiségű kínai kocsi. Szóval nem egyszerű a kérdés, de azert sok protekcionista törekvést lehet hallani, továbbá bíztató jel, hogy valamitől mégis megdrágul a kínai kocsi, mire ideér.
Paul Krugman Nobel-díjas közgazdász sok társával együtt megvilágosodott. Hirtelen rájött, hogy sem a bitcoin, sem a Tesla értékeltsége nincs köszönőviszonyban a realitással, és ezt a New York Times hasábjain le is vezette egy hosszú cikkben.Aki most azt várja tőlem, hogy a kijelentés tényét…..
Gdp 2023.01.04 00:12:46
@Easy Driver: Miert nem lepődsz meg?
Gdp 2023.01.04 20:17:51
@Easy Driver: Ja mert azt te vagy hivatott eldönteni, mi számít értelmesnek. Jo tudni, hogy a mindentudas ura ellátogatott közénk.
Gdp 2023.01.05 17:20:42
@Easy Driver:A buksisimit tartsd meg a csavodnak kösz.
A PwC friss tanulmánya szerint 3 év múlva az EU szégyenszemre már nem export nagyhatalom lesz autóipari szempontból, hanem megfordul a mérlege, és több autót fognak ide hozni, mint amit mi innen viszünk a világba. Így rogyik térdre egy évtized alatt a világ legerősebb, legversenyképesebb, legjobb…..
Gdp 2022.11.06 12:39:01
@Easy Driver: mondjuk ha német kocsid lenne tudnád, hogy még a bmw-re sem soha az első második tulaj panaszkodik. Azoknak van pénze karbantartani. A 3. jól lerúgja aztán aki kevésből akar és megveszi 4.ként és szintén nem tudja karban tartani azalatt esik szét. Egyébként aláírom van pár márka ami szenved még itt is. (Jaguar, Alfa Romeo, Citroen) De általánosságban elmondható az olasz-francia-angol autókról is hogy ha kisebb a vásárlói közönség azokat jól kiszolgálja. Véleményem szerint nekik fog legjobban betenni a "kínai invázió", a japánok illetve a dél-koreaiak mellett. A többi ázsiait nem sajnálom, de remélem lesz annyi esze a kisebb pénzű vevőknek hogy Peugeotot vesznek pl.:MG (csak a neve angol, valójában kínai szarláda) helyett. E-2008 pont egy árban van az MG ZS el. VW ID.3 egy árban van az MG 4-el (most még drágább, de 2023-ban jön a facelift és lejjebb viszik az árat). MG Marvel egy árban van az ID,4-el. Hadd ne mondjam a Volkswagenek hatótávja 100 km mel nagyobb és ismert minőségben készülnek. Ugye te sem mondod hogy inkább kínait vennél a felsoroltak helyett?
Gdp 2022.11.06 21:51:29
@Easy Driver: Akkor forditsunk meg egyet a dolgon. Ha szerinted a szoftver szamit csak akkor jó erzes lesz az nagyon jol szoftverezett mg marvelben 370 km kent megallni töltögetni. Amugy meg aminek jo a szoftvere az a tesla meg az allitolagos nio, de ha nincs 40 millad akkor azt jegelheted is. Az mg nek pont olyan a tolatokameraja mint a play station 1. Valoban jo szoftver. Ezt en is elismerem, az id.3 belseje kuka, De jon jovore a facelift, ezt mondtam az elobb is, azt kell majd megvenni. Uj belsovel fizikai gombokkal és csökentett vételárral. De az id.4 minden csak nem gagyi belül. Hány német okostelefon van? 1 sincs. Hány német szenzorikai, robotikai, automatizációval foglalkozó cég van? Reggelig sorolhatnám. (Bosch, Siemens, Festo, Balluff) csak a legnagyobb közül pár. A vezetéstámogató rendszerek nem is mennek bele az Audikban fékézés nélkül az úttorlaszba mint az autopilot, meg lemegy a csodás nioban a töltésre az utrol. Igen van még egy igaz allitasod. A kinai belpiacon visszaeses lesz a németeknek, de inkabb csak a vw-nek. Az olcsó+középkategoriat (ez kb. Europaban egy dacia szint de ott a vw gyart olcso kocsit is) el fogják bukni. A vw csoport eladasai éveken belül vissza fognak esni 20-25%-kal. Ez biztos. De a felső-közép kategoriat és a fölött tartani fogják. Miért? Mert aki 40.000 euro felett vesz autót azt nem az ár befolyasolja, hanem az előbb felsorolt megallapitasok. Ha minden ugy mukodne ahogy te felsoroltad akkor már nem létezne a piacon csak dacia meg suzuki, mert eddig az volt az olcsó és volt benne erintoképernyő, néha még naprakészebb szoftverrel mint a németekben..(ez mondjuk szégyen a vw-re nézve, de ezért vettek most 3 szoftver céget kinaban, mert ők is tudjak a gyenge pontjukat). Ezek a te szempontjaid, NEM mindenkié. Ha te eddig suzukit vettél és ezután mg 5-öt fogsz (ez a legolcsobb mg és még így is 35%kal dragabb mint a suzuki) akkor hajrá szíved joga. De aki eddig vw-t vett és nem suzukit az nem csak az árat meg az erintoképernyős biszbaszt nézte a kocsiban és ezután sem azt fogja. És ez így lesz a kínai belpiacon is. Ezért mondtam hogy a németek a feslő kategoriaban életképesek (40.000 euro+).
Gdp 2022.11.07 23:47:38
@Negrogo: Na látod te egy vagy az 1000-ből, aki így használja a régebbi BMW-t. Hozza teszem én is csípem a bmw-ket, sok ismerősömnek ment el 30d 3-400ezret (ezek raadasul pont a hibas egr-rel felszerelt motorok voltak, csak a gondosabb tulajok javitatták) megfelelő karbantartással, csak sajnos ahogy öregszenek kb ezt az 5%-a sem kapja meg, ezért van rossz hírük használtan.