Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Valjean

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Varánusz Elég! 2010.05.31 08:00:00
Néha azt hinné az ember, hogy mi vagyunk a politikai csömör országa.De ez nem igaz. Bármennyire sokaknak van elegük az elmúlt nyolc évből Orbán Viktorral megspékelve, Izlandhoz képest csömörből kezdő ministránsok vagyunk a Politikától Behányók Európai…..
Ki kell végre mondani: Trianonról, a vészkorszakról és a Kádár-rendszerről csakis egyetlen legitim álláspont lehetséges. A Fidesz benyújtotta törvényjavaslatát, melynek értelmében "az Országgyűlés június 4-ét, az 1920. évi trianoni békediktátum napját a Nemzeti…..
Az elmúlt néhány napban szándékosan kerültem, hogy a havazásról, illetve annak a MÁV-ra gyakorolt hatásairól írjak. Inkább csak megfigyeltem. De így két nappal az "ítéletidő" után engedjetek meg egy elemzést. Szombaton relatív sok hó esett, persze erről és a -20…..
Valjean 2009.12.21 13:03:41
Keleti pu-Szolnok vonal:

1. 12.20. 17:33, Keleti pu (cca.-6 fokos hideg), melóból hazafelé: Hangos bemondás, miszerint a szolnoki és a hatvani járatok Rákosig közlekednek, ott fordulnak.

2. BKV-metró-Örs-168E busz-->Rákos (cca. -10 fok).

3. 18:31, Rákos, hangszóró: "Értesítjük utasainkat, hogy a Bp Keleti pu-Szolnok közötti vonalon bizonytalan ideig szünetel a közlekedés. AZ UTAZÁST OLDJÁK MEG MÁSKÉPPEN, AHOGY TUDJÁK!!!" (Szó szerint így hangzott el!!!). Több utas anyázik, mint a záporeső, mások megjegyzik, hogy ilyenkor talán mentesítőbuszokat kéne beállítani.
Irány a forgalmi iroda, előtte egy MÁV munkásruhás ember: "Reggel a 9:18-as vonat volt az utolsó Szolnok felé."
Egy felháborodott utas: "No de reggel, amikor még frissebb volt a hó, még a Keletiig simán elment a 4:06-os zónázó vonat, mindössze 12 percet késett."
Munkásruhás: "..." (kezeit széttárja).
Kiront egy "hölgy" a forgalmiról és magából kikelve üvölti, hogy "kotródjanak innen!"
Még több anyázás, egy higgadtabb utas megjegyzi, hogy "a Keletiben állandóan azt mondják be, hogy innen, Rákosról indulnak az elővárosi vonatok. Miért nem állítják be a 2-es vágányon álló vonatot?"
Forhgalmista p...: "Csak! A vonatok nem innen, hanem Rákoshegyről indulnak. Amikor sztrájk volt a Volán megoldotta a problémát, most nem!".
Én: "Na igen, a sztrájk. De akkor felénk érdekes módon, akkor sem jött Volán busz."
A jelenet alatt érkezik egy IC, ami 15-20 perces várakozás után továbbindul a Keletibe.

4. 18:43, Rákos-jól megtömött 168E busz (kiadós városnézéssel egybekötve, kacskaringózva -->Rákoshegy (cca. -12 fok). Néhányan azon fohászkodnak, nehogy onnan is továbbküldjék a népet, mert kijjebb már nem jár a BKV.

5. 19:16, Rákoshegy, benn áll egy gyorsvonat, irány a forgalmi, normális forgalmista: "Arra várunk, hogy a főnökök elrendeljék az indulást. Ha ez megtörténik, akkor a bent álló vonat személyvonatként közlekedve elindul Szolnok felé. Szálljanak fel, fűtve van."
19:26, Keleti pu felé álló mozdonyt lekapcsolják, elindul, hogy Rákoson megforduljon.
19:40, mozdony visszaér a másik vg-on, előre áll, felkapcsolják és 20:00-kor végre, nagy nehezen elindul.
21:00 órára haza is értem, ami normális esetben 35 perc, de télen, hóban is csak 50-70 perc volt korábban, nem pedig 3,5 óra.
Gál M. Elhunyt Michael Jackson 2009.06.26 00:40:00
Rövid ideje figyelem a vezető hírportálokat és a nagy angol hírcsatornákat, hol arról számoltak be, hogy jelenleg nem megerősített információk szerint 50 éves korában elhunyt Michael Jackson. Az énekes eszméletlenül találták házában, a mentők érkezésekor már nem lélegzett.…..
És igaza is volt. Egy 1. osztályon utazó hölggyel veszekedett, akinek csak a 2. osztályra szólt a jegye. Többször kérte a nőt, hogy szálljon át, mert itt nem utazhat. A nő azért nem akart átmenni, mert szerinte az 1. és a 2. osztály között nincs semmi különbség (mondjuk ez…..
Valjean 2009.06.25 14:53:27
@Ákibard!:(2009.06.23. 17:04:49) "Momentán kocsihiány van ezerrel..."

Sejtem.

06.23. 17:09:28:

Pár éve még más gyakorlat volt. Történt ugyanis akkoriban az, hogy a fiam és várandós menyem, Siófoktól utaztak Bp-re. Nyár volt, kánikula és a vonat összes másodosztályú kocsijában nagy tömeg, míg az első osztályon alig néhányan voltak. Mivel az akkor 7. hónapban járó menyem egy idő után nehezebben viselte a melegben, tömegben való ácsorgást, átmentek az első osztályra, mert ott tudott leülni. Mikor a kalauz odament és látta, hogy nem oda szól a jegyük, visszaküldte őket a 2.oszt-ra. Hiába mondta a fiam, hogy csak a menyem állapotára való tekintettel ültek át, nem potyázási célból és felajánlotta, hogy különbözetet is fizet. Az volt a válasz erre, hogy különbözet fizetési lehetőség, az állomási pénztárban kellett volna 1.oszt. jegyet venniük, a vonaton erre nincs lehetőség. Így nem volt más választásuk, visszamentek a meleg és zsúfolt 2.oszt.-ra, ahol Pesthez közeledve akadt csak szabad ülőhely.

Valjean 2009.06.27 12:58:06
@Comandante en Jefe: "Nehéz ebben a kocsihiány sztoriban hinni addig, amíg olyen baromi laza fordulók vannak, hogy csúcsban ácsorognak az ingák..."


Úgy érted, hogy a pályaudvar előtti szakaszon való hosszú ácsorgás a laza fordulók miatt vannak?
Akár újabb vasutassztrájk is elképzelhető, ha a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a munkáltató elbocsátásokat érintő munkaügyi vitája nem vezet eredményre. Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás érdekvédelmi alelnöke kijelentette: "készülni kell akár…..
Valami van a XI. kerületben. Csak még azt nem tudom, hogy a parasztvakítás megy-e, vagy Molnár elvtárs tényleg ennyire aggódik-e a kerületért. A kerületben lakó ismerőseim szerint az előbbi. A polgármester vagy az EP választásra kampányol, vagy a következő választására…..
Olvasónk hetek óta gyűjti a vonatos észrevételeit, amit most megoszt velünk. Első panaszát az utastájékoztatással kapcsolatosan írja. Szerinte túl későn mondják be a Kelenföldre érkező és onnan induló vonatokat, ezért az átszállás szinte lehetetlen. Néhány hete is hiába…..
Valjean 2009.05.21 17:42:22
@maglew: A Volán se sokkal különb a másik két tömegközlekedési vállalattól. A fejétől bűzlik a hal, jelen esetben az ezen cégek felett felügyeletet gyakorló államtól.
Mindenkinek nagyon kellemes ünnepeket kívánunk! Sziasztok!  Látom mindenki mennyit nyüglődik az álláskereséssel és én is szaporítom ezek számát.  Már azt nem is említem, hogy mennyi helyre pályáztam, inkább arról írnék, hogy miért van az, hogy ha van interjú és…..
Valjean 2009.04.11 21:40:16
@nem-nem: "Lehet szapulni a HR-eseket, lehet mondani, hogy balfék az összes (és van is benne igazság), de lehet, hogy sokkal emberibbek lennének, ha nem lenne a sok hülye, aki minden állásre elküldi az önéletrajzát, és akik miatt szív az a 2 tucat ember is, akikkel tényleg komolyabban lehetne foglalkozni."

Az meg sem fordult a fejedben, hogy azok, akiket nemes egyszerűséggel "sok hülye" címkével titulálsz, dolgozni akarnak, hasznot termelni, pénzt keresni és megélni, nem pedig segélyeken tengődni, amit az amúgy is kevés dolgozók-adófizetők állnak?
Valjean 2009.04.12 23:05:26
@nem-nem: Tán akkor nem kéne spórolni a hirdetéseken, attól nem megy tönkre egy cég. Le kéne írni részletesen, hogy milyen képesség, végzettség szükségeltetik az adott munkához. Mert sok olyan hirdetés van, ami csak általánosságot írnak, pl. hogy bet.munkást keresnek x cégnél és itt meg itt lehet jelentkezni. Aztán a jelentkezéskor derül ki - amikor odafáradnak a delikvensek, hogy még ehhez is, meg ahhoz is érteni kell. Ezzel sok fáradságot és üresjáratot, no meg időt meg lehet takarítani.
comment:com Zuhan a Tv2 2008.10.22 16:19:00
A Tv2 a Celeb vagyok, ments ki innen indulása előtt még hitt abban, hogy most aztán megcsinálják. Hogy most már aztán tényleg sikerül. Hogy jók vagyunk, baszod. Várdy Zoltán, a csatorna vezérigazgatója a hozzánk került körlevélben köszönte meg október elején a csatorna…..
Gyurcsány a hibás Metró, lufi 2008.08.06 19:30:00
100 milliárd forintról indult, ma már 517 milliárd forintnál tart a 4-es metró megépítésének költsége. (Az elkészült hatástanulmány szerint az utasok által megtakarított idő ideális esetben is csak 360 milliárd forintot hoz vissza 32 év alatt.)A megtérülés…..
Valjean 2008.09.01 12:21:23
Paraméterkönyv mellett a másik nagy bkv-s húzás, amiről mélyen hallgat mindenki, egy BKV-dolgozótól származik az információ, aki -érthető okokból nem kívánja magát megnevezni :
a 2-es metró leépítése, felújítás után. Sok pénzért bevezették a számítógépes távfelügyeleti rendszert, melynek következtében leépítik a 2-es metró forgalmi személyzetét. Négy állomáson az eddigi két ember helyett, csak egy fog szolgálatot teljesíteni, legalább három ember munkáját végezve egyszerre.
Hogy is néz ki a szolgálat ellátása két személyes metróállomáson?
A forgalmisták figyelik az állomás forgalmát, tájékoztatást adnak, jegyeket árulnak, amikor zárva a pénztár, adminisztrálnak és balesetnél, rosszullétnél, műszaki hibánál intézkednek. Ez a tevékenység minimum kettő, de sok esetben három embert igényelne, amikor baleset következik be egy állomáson. Egy, aki tájékoztatja az utasokat és mentőt hív, egy, aki elsősegélyt nyújt a balesetet szenvedettnek, egy, aki intézkedik a közlekedés normális menetének visszaállításának érdekében és segít a mentősöknek, helyszínelőknek. A távfelügyeleti rendszer lényege, hogy számítógépes megoldással az összes állomás technikai berendezését (kamerákat, hangosbemondókat, mozgólépcsők kezelését) egy központi helyre csoportosítják. Ezt kezeli egy személy, az állomásoktól távoli helyen. Egyszerre, egy időben csak egy állomás felügyeletét tudja biztosítani, de sokszor előfordul, hogy egy időben több állomáson történik olyan esemény, amihez több ember kell egynél. Ennek a személynek a kedvén, döntésén múlik csak, hogy melyiket tartja fontosabbnak. Csak megfigyelni tud és hangosbemondón keresztül tájékoztatni, de érdemi segítséget nem tud nyújtani, hisz nincs ott a helyszínen. Az egyetlen embernek kell tulajdonképpen mindent csinálnia, amit normális esetben ketten-hárman kéne végezzenek.
Az is gyakori - ami tesztelési időszakban derült ki -, hogy ez a számítógépes távfelügyeleti rendszer majdnem napi rendszerességgel lefagy, meghibásodik egyszerre több állomáson, de gyakran az egész vonalon is és csak hosszú idő elteltével (esetenként fél nap alatt) lehet csak úgy-ahogy helyreállítani. Ebben az esetben a távfelügyeletben megfigyelő személy sem tudja átvenni egy-egy állomás forgalmának az irányítását, mert ezek a hibák ott is ugyanúgy jelentkeznek, vagyis nem láthatja a kamerák képét és nem tudja kezelni a hangosbemondót sem. Ilyen helyzet kialakulásakor aztán az az egy személy, aki az adott állomáson van, teljesen magára van maradva, minden segítség nélkül, balesetkor is, ugyanakkora felelősséggel.
Rengeteg pénzen bevezettek egy megbízhatatlan, működésképtelen távfelügyeleti rendszert, "takarékosság" címszó alatt.
Mára mindenki számára világossá vált: az MSZP kisebbségi kormánya a kudarcok kormánya.  Mindent elrontanak, amihez hozzányúlnak, vagy amibe belekezdenek.  Kudarccá vált minden intézkedés, kudarcba fulladt minden reformnak nevezett ámokfutás, az egészségügytől a…..
Levitől kaptuk a levelet:Igyekszem kihasználni az alkalmat. Talán amíg ezeket a sorokat leírom (lassan írom, hogy mindenki megértse) neeeem leeesz gáááázááreeemeeeeléééés. Július 1-jével 9,9 %-kal emelték a lakossági földgáz árát, szeptembertől pedig újabb 11%-os emelés…..