Regisztráció Blogot indítok
Adatok
censor013

0 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Mutasd az autód… 2010.04.30 13:05:00
…megmondom, ki vagy. Akár ez is lehetne a vezérelve ennek a kis fotósorozatnak, melyet egyik kedvenc blogunkon túrt elő Árpád. Sokáig nézegettem a képeket, rengeteget elmondanak a korról, melyben készültek, magáról az emberről, a gépről, Hollywoodról és egy kicsit az…..
  Az alkatrész, amiről mindenkinek repkedő bankjegyek jutnak eszébe. Paradox módon, erre van igény. Megkaptuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
censor013 2010.04.29 15:21:44
@S4mu3l: Sajnos nem csak üzletpolitika a kéttömegű lendkerék. Technikailag ezzel oldható meg, hogy a főtengely felől érkező erőket némileg csillapítva lehessen a váltó felé átvinni, és ne verje szét azt. Ilyen az egész, tulajdonképpen nem autóba való és kész. Azt viszont már sok esetben láthattuk, hogy a gyárat nem érdekli, hogy az egyes alkatrészek árát elfogadható szinten lehessen tartani, mert nem ez csak maguk felé igaz. Gondolom lehetne tartósabb egy ilyen lendkerék is, csak annyiba kerülne a cájg, hogy az új autó árát is megdobná pár száz, esetleg ezer euróval. Az a gond, hogy a motor már megvolt, és ahhoz fejlesztettek, ahelyett, hogy valami új koncepcióval kezdtek volna.
censor013 2010.04.29 17:26:55
@Darren79: Nézd, a bátyám tapasztalatai nem 1 db autóból erednek. Szinte csak ilyeneket javítanak.Ezek az újabb szériás Audik, A3, A4, Golfok, mind TDI, PDTDI. Nagyon magas költséggel tarthatók üzemben, ami az alkatrészeket illeti, mindenből jóval drágább kell bele, mint például egy benzinesbe. Kezdve az olyan egyszerű tételeknél, mint az olaj. Ráadásul nem mindegyik motornál van 30.000. km-es csereciklus, csak 15.000. Aztán ott van a részecskeszűrő-tisztító folyadék kérdése. Nem kevés kell belőle, és iszonyú drága. Az, hogy milyen üzemanyaggal kellene tankolni, megint más kérdés, mert amit nálunk lehet kapni, összehasonlítva mondjuk egy német gázolajjal, ég és föld a különbség. Némely típusnál a légtömegmérő szokott gallyra menni olcsón, másoknál más. Egy nem is olyan régen haveri áron készült nagyszervíz egy Toledora olyan 500 rugó volt. Tényleg nem drága.Munkadíj alig volt benne, tényleg barátoknak készült. Ez egy normál körülmények között használt autó, ami már túllépte a 120.000-et. Persze vigyázhatsz az autóra, de ezeket a javításokat nem tudod elkerülni. A commentekben elég sok hasonló rémes árat lehet olvasni, ezért gyanítom, hogy másokkal is előfordul, nem csak a bátyám ügyfeleivel. Lehet, hogy neked egy nem ennyire agyontechnikázott dieseled van, vagy új, de keveset mész vele. Lehet, hogy mázlid van, de nem ez az átlag. Ami egyébként a futásteljesítményre vonatkozik: Ha sokat megyek, akkor azért veszem, mert takarékosabb a fogyasztása. Az értékvesztés miatt viszont sokáig használnom kell, legalább 300.000 km-ig, vagy tovább (ha sokat megyek, ez 4-5 év). Ezalatt a garancia persze ugrott már, minden drága javítás engem terhel. Tegyük fel, nem akarom az órát visszacsavarni, és eladom, keveset kapok érte (jogosan). Hát lesz mit összeadni. A normál üzemeltetési költségek felett, amik a dieselt igazolják, elég 1-2 nem várt alkatrész cseréje. Már túl vagyunk a gazdaságossági vonalon, és amíg egy benzineshez igen olcsón lehet cuccot szerezni, esetleg bontottat is, ez nem igaz a dieselre. Túl komplikáltak, és olyan forszírozottan fejlesztik őket, hogy a hibákat a szériagyártás alatt próbálják kiszűrni, ami jót tesz a gyártó-fogyasztó viszonynak is. Lásd PD-TDI motorok. Megszüntették, de még rengeteg fut belőlük. Nem volt jó széria, de az emberek ezt nem tudták, bíztak a VW addigi teljesítményében, és megvették. Azóta szidják nagyon sokan.
Szerintem kb. ennyi.
censor013 2010.04.30 11:41:03
@Darren79: Nem a légtömegmérőre írtam, hogy 500 ezer. De, ha elolvastad volna láthatnád.
A PDTDI-t az Euro 5 norma miatt lőtték ki. Mondjuk ez jó indok volt a kacattól szabadulni is, nem kellett túl sokat magyarázkodni. Szerinted az, hogy az adagolóelem, a fuvóka és a vezérlés egy része egy egységben kap helyet, az jó? 200 rugóért/db???Ha jó, akkor gondold el,milyen lenne a motort összehegeszetni a váltóval. Na ez inkább zsákutca, mint jó technológia. Nézd meg, mennyit kapsz ma egy PDTDi-ért. Ez is sok mindenre magyarázat. Alapvetően nem a diesellel van bajom. Nincs szebb ketyegés, mint egy igazán jó 123-as D mergáé. De ezek a modern cuccok már decikről szólnak, miközben a költségek az égbe szöktek. Nem ésszerű az altarnatíva. A bátyám pedig az egyik legjobb a témában, szívesen megmutatnám egyszer, amiket építenek, építettek. A német TÜV is csak elismerően bólogatott az M3 compact-ra...
Történelmi pillanat, ezért volt minden: az idegölő szervezés, a sok átvirrasztott éjszaka és a kínlódás, a hideg, fagy, véreres szem. Pénz cserélt gazdát, kulcsok csörrentek. De megvan. 13:02-kor került bele az akku, amit vittek, mivel a sajátja lemerült. A belseje csodás, az autó önmagában is…..
Belsőség Friss! 2010.03.03 12:07:00
Felhívtam az imént Bendét, amolyan helyzetjelentés-jelleggel. Tőmondatokban kommunikáltunk, mivel meglehetősen instabil a térerő, ezért a mobilnet-kapcsolat is szakadozik, de küldtek pár fotót, amik Csikós posztjához lesznek berakva hamarosan. Karesz vezet, Csik posztot ír, három fok van, kellemes…..
censor013 2010.03.03 12:33:13
 A szülinapommal kezdődött, amikor a rokoni kötelező kört tartottuk. Egy időre véget is ért (az aukció), hogy másnap újabb, nagyobb lendülettel folytatódjon. Akik követik az eseményeket, tudják, hogy nem ilyen egyszerű ez a sztori, Zsolt már sok mindent leírt. Hozzá kell tennem, hogy mindez egy…..
censor013 2010.03.03 12:16:26
Amióta elindult ez a dolog, állandóan eszembe jut egy film: B-29 Frozen in time. Ha valaki látta, az tudja miről szól, aki nem: www.youtube.com/watch?v=hFdFo9Yo0LI (ez csak az első rész, ott a többi is). Az ilyen kalandok miatt érdemes élni...
Remélem, ennek jó vége lesz.
Hozzátok már a cangát!!!
A Mohó Hiéna visszatért, tarsolyában masszív, Valvoline téli szettel. Van benne minden, ami ebben a latyakban-fagyban jól jöhet. Termofólia, többször használható melegítő-tasak, csomagtér-rendező, egész menő sapka és egy rakat egyéb apróság. Három csomagunk van, három…..
Belsőség Váltóolajat a motorba! 2010.02.07 07:42:00
Nem, nem valami új túlélőtechnikát akarok most bemutatni a kopott, öreg autómotorral küzdő, szimpatikus, ám kispénzű olvasóknak. Hanem azt, hogy mekkora barom vagyok én valójában. Aki olvasta pár héttel ezelőtt, talán emlékszik, hogy kedvenc kombi Mercim (lévén az egyetlen…..
Belsőség Csillaghullás 2010.01.22 12:59:00
Csikóst házi őrizetre ítélte az orvosa, mivel párt hete mellészegődött egy kétoldali Tüdő Gyula, így most otthonról dolgozik, ki sem dughatja az orrát. Ez persze nem akadályozta meg abban, hogy egy tényleg felkavaró videót dobjon a postaládámba tegnap este negyed hétkor. Bár…..
censor013 2010.01.22 23:29:15
@misinator: Ahogy mondod!Tulajdonképpen ezért van az, hogy rizskályhára már nem is gondolok, mint autóra, mert, ha azt mondod valakinek, hogy van egy mondjuk 6 éves Corollád, fingja sincs, az milyen volt.Állandóan buziznak rajtuk valamit, aztán, ha alkatrész kell, kibányászod belőle a rosszat, eltipegsz a boltba, de ott még azt is megnézik, hogy a kocsi kedden, vagy szerdán készült, mert másnapi cucc már nem jó bele. Azelőtt meg azt mondtad, kell egy kettes Golf bal első lámpa, és nem kértek alvázszámot sem.Minek is kértek volna? 9 évig nyomták.Ma ontják a divatautókat, kétévente dobd a szemétre, mert kell a profit baromira, hogy legyen minél hamarabb a következő válság.
censor013 2010.01.22 23:31:29
@GYUSZI BACSI: Csalafinta ámerikai bontósok reklámfilmjét láthattuk! 6-8 vasat bezúznak, a sok állat európai meg rohan felvásárolni a többit. Jó trükk!
Jó ideje nem írtam Eráról, a kombi fekvőlámpás Mercimről, mert, ha úgy vesszük, nem is volt mit. Ződcséges Merdzsóként szépen teszi dolgát, indul, megáll, viszi az Ikeát, kilencfelet eszik így télen, városban, fogatlan szájával szépen morzsolgatja a kilométersercliket.…..
  Na jó, nem mindenki, de én például igen. Egyébként nem vettem volna egy erősen durva válságévben egy olyan autót, amire praktikus szemszögből nézve az égvilágon semmi szükségem nincs. Mercedes–Benz 280 SLC, 1975. Noooormális? Vélemények azonos című…..
Alapvetően ez inkább a levelezési rovatunkba passzolna, de van egy konkrét oka, hogy a Belsőségre kerül. Nem szeretem, ha fényeznek, pontosabban szeretem, mert hízeleg a hiúságomnak, de hát kinek nem? Viszont nem teszem ki az ablakba.Viszont a levélből idéznék mégis, a fényezős…..
censor013 2009.11.09 23:58:53
Mai cikkünk blogposztja...
censor013 2009.11.05 23:52:33
@Heckantrieb: Állati karakteres vagy!:-)
Szerintem nem csak téli gumit, hanem észt is kellene beszereltetni, azt persze egész évre. Rengeteg faszjancsi megy úgy télen, mit nyáron, aztán rengeteg a halott, az anyagi kár meg jelentős. Szóval az a bajom az egésszel, hogy a túlzott felszerelkezés ESP, ABS és társaik, éppen azt az érzést erősítik, hogy bármit megtehetek, és ezt sokan el is hiszik, mert annyi agyuk sincs a fizikához, mint egy kanárinak. A téli gumit nem sorolom ide, mert az jó, de néha belecsúszik ebbe a kategóriába. Ettől függetlenül használom, és szeretem.
A sebesség oltára Megy az Agusta! 2009.11.03 18:23:00
Nem az idei, hanem még a tavalyi imolai börzén MV Agusta-tulajdonos lettem. Ez, mint mindannyian tudjuk, Agostini óta a legmagasabb szintje a motortulajdonlásnak. Szétvetett a büszkeség, ezért még azon a börzén gyorsan vettem is magamnak egy agustás pólót és egy agustás kitűzőt.…..
Ajtók előtt, ajtó mögött Botó Ádám, a találkozó szervezője Mai történetünk úgy kezdődött, hogy Botó úr megvette élete első Audiját. Továbbmennék, ez az Audi egyben Botó úr első saját autója. Vagy jót, vagy semmit, nem igaz? Javasolnám, hogy Botó urat innentől kezdve…..
censor013 2009.10.25 16:49:53
@alfás: Brinkmannak 200-as Audija volt. Volt beige,(KA-GH573,FR-EB222)ezüst(FR-KB204),aztán megint beige((FR-HX200). Különben 2,1 literes turbómotor 136 vagy 170 pacival. A 100-asba is belekerült ez a motor, de a 200-as külsőben is különbözik kicsit,de szinte csak az első és hátsó lámpával.Akkoriban az volt a csúcs az Audinál. Mentünk többször ilyennel. Hát azt sosem felejtem el! Eszeveszettül ment, és pont a turbó miatt volt állat, mert az amikor tolni kezdett, beleszorultam az ülésbe, és csak húzott mint egy állat, nem volt vége a gyorsulásnak. Nagyon király cangák voltak, ráadásul volt belőle quattro is, annál jobb meg nem is kell. A későbbi V8-al szemben megvolt az előnye, hogy a cuccok többsége a 100-asból jött, nem saját cikkszámos volt, így gazdaságosabb volt a karbantartása, javíttatása.
censor013 2009.10.26 12:18:15
@Warrior60: Ja, így van, igazából a karosszériaváltozatra gondoltam a csúcstípusnál. A V8 meg csak később jelent meg, így asszem hogy Brinkmann idejében, az elején még a 200 volt az über.
 Megint itt az ideje, hogy vegyek valami vackot kétszázért. Épp ki se hevertük a Subarus bukót - ott 800 ezerbe került az autó eladása - amit egyébként az új tulajdonos totálkárra tört azóta. Ő köszöni jól van. Így néz ki, tessék, ha ilyet akarnak csinálni, a sztrádán…..
Házi flottám legékesebb büszkesége a zöld állólámpás Merci, amelyről utoljára hónapokkal ezelőtt írtam. Szégyellem magam, már be is írtam az intőt. Életem első (a mostani elmeállapotom szerint) tisztességes restaurálása volt ez az autó. Azaz nem volt, hanem még nagyon is…..
censor013 2009.08.27 14:45:49
@zöldi:
Próbáld meg Operával, az IE-nél jön ez elő.
Belsőség Túl a csúcson 2009.08.24 19:07:00
Az autós társadalom piramisának csúcsán üldögélő szupergazdag gyűjtők egyik legnagyobb, leghíresebb és leghangosabb médiafelhajtással kísért rendezvénye a Pebble Beach Concours d’Elegance. Már a francia név is mutatja, hogy sznobériáért nem kell a szomszédba menniük…..
censor013 2009.08.24 21:38:06
@series_one:
Akkor kijavította.Gyors a pali...
censor013 2009.08.24 21:43:08
@series_one:
Az Auto Unionról csak az jutott eszembe, hogy elképzelhető az is, hogy az Audi, mint kiállító által felajánlott díjat kapta meg, ők pedig annak adják, akinek akarják.Szerintem így kell értelmezni a mondatot. Bocs, nem kötözködni akarok, viszont így talán pontosabb.
censor013 2009.08.24 21:45:38
@series_one:
Szóval képaláírás volt..Na addig még nem jutottam.
A sztori a lehetetlenségig egyszerű – nem primitív, egyszerű. Van ez a Kowalski, akit két létező karakterből, illetve megtörtént esetből raknak össze. Az egyik egy San Diegói rendőr, akit kirúgnak a testülettől, a másik az ámokfutó, aki bekattan, és nem áll meg a…..
censor013 2009.08.23 18:32:28
@Aardvark:
Amint említetted, nekem is bevillant valami róla. Kis szaros kölyökként néztem ezt a tévében, és csak arra emlékszem, hogy jó volt.De a címét mintha beleégették volna az agyamba. Csak az tiszta. Meg kell néznem....
  Nem tudom, mikor jön el az ideje, hogy börtönbe csuknak öregautó-tartásért. Nincs már messze.  Vélemények az azonos című írásunkról...
censor013 2009.08.05 23:19:06
Bizony Csikós úr! A számból vetted ki a szót!
Valahogy a napokban hasonló eredményre jutottam. Összeadtam egyet meg kettőt (válságban nincs autóeladás, a regadó eltörléséről a kereskedők hallani sem akarnak, valahogy rá kell venni a tömeget, hogy a régi autót zúzassa be, aztán kit érdekel milyen teherrel vegyen újat). Szóval tetű egy dolog ez. Igazából én is 15 éves kocsival járok, jó állapotban (igaz ma éppen megzúztam az oldalát), és hiába keresek olyan fiatalabb kocsit, amit ki tudnék hitel nélkül fizetni, csak a sok belpiacos kacat van, ha akad egyáltalán.Ráadásul hányok az ezüst-fehér-fekete kínálattól. Persze azok is közel a tíz évhez, így sok változás nem lenne.Valahogy az is hiányzik a piacról, hogy az igényeimet autóban láthassam viszont. Ezt tudja ma az új autót vásárló tömeg. Ehhez még rengeteg pénz kellene, ízlés, ilyesmi, hogy ne csak alaptípus legyen mindenből 1,2-es motorral.Tehát, akárki akármit mond, a tömeg még mindig kényszerből vesz új autót, mert olyat vesz, amit fizetni tud (ha tud), nem pedig olyat, amilyet szeretne. Így ez még szemetebb húzás, mert ha veszek egy 8 éves kocsit, az már jónak számítana, akkor 2 év, és ugyanott vagyok, mint most,vihetem évente vizsgára.
Úgyhogy a kereskedők bekaphatják. Teccettek volna kicsivel kevesebben lenni, akkor nem kellene minden másodiknak lassan bezárni. Na nehogy már mi szívjuk meg ezt is!
 Egy időben lenyűgözően szép volt, csúnya lett, most megint jól néz ki. Nem tudja azt, amit egy német luxusautó, mert puhább, szűkebb, igénytelenebb, de van egyfajta hangulata, kultúrája. Igaz, baj is akad vele.Mai tesztünk blogposztja...