Adatok
kukupajtas
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hiányoltátok a biciklis posztokat, úgyhogy most mindenki örömére egy ilyen következik. Z csak saját hidegvérének köszönhette, hogy nem húzta fel magát annyira, hogy nekiálljon vitatkozni a kerékpárossal, aki az út közepén gurult gyök kettővel, mert ugye vasárnap este ne…..
kukupajtas
2008.09.08 08:30:54
kukupajtas
2008.09.08 08:33:26
A világ legnagyobb szabású drogos összejövetele vasárnap véget ért. Három héten keresztül milliárdok figyelték, ahogyan különféle illegális szerekkel feltúrbózott sportolók teljesítenek az emberi tűrőképesség határán, sőt azon is túl. Persze, tudjuk, az olimpián…..
kukupajtas
2008.09.02 22:07:29
Az Európai Autómentes Napon, szeptember 22-én ismét lesz Critical Mass, de most másként. Idén nem lezárt utak és rendőri biztosítás várja majd a bringásokat, hanem mindenki szabadon, de a létszám miatt valószínűleg csoportosan fog biciklizni Budapesten, olvasható a Critical Mass…..
Átadták az új bicikliutat az Alkotmány utcában, így hivatalosan megszületett az összeköttetés a Parlament mellett és a Bajcsyn haladó bicikliutak között, ráadásul számos újszerű megoldást alkalmaztak. Az Alkotmány utca amúgy eddig is az egyik leghasználhatóbb, biciklizésre…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szűk utcában az ajtónyitás, és a bármikor előforduló gyalogoskeresztezés miatt nem jó a legszélén tekerni. 1 méter már kb. biztonságos, ennyit a KRESZ is ad a bringásnak (Európa 2008: sok országban teljes sávot). És persze szabályosan neked is ennyi oldaltávolsággal kell előznöd, plusz a bicikli (0,5 m), az összesen 2,5 méter plusz a kocsid szélessége, plusz a bal oldaladon a biztonsági zóna, különös tekintettel arra, hogy ha lelép valaki a kocsik közül, a jobb oldali biciklis miatt kormány elrántás kihúzva. Ez az Aradiban nincs meg, ezért türelmesen gurulnod kell mögötte. Egyébként korrekt lett volna leírni az igazi sebességét, mert az 5 km/h és az 1,41 km/h (gyök kettő) nyilvánvalóan hatásvadászat, és nem fér össze az említett satufékezéssel. Tehát gondolom legalább 15-20-al ment, amit pedig ki lehet bírni, mivel a teljes Aradi utca 1 vagy 2 perc időveszteség ezzel a sebességgel. Szerintem az hogy felmész a járdára egy ilyen kis belvárosi utcában, sokkal rosszabb, mivel az a gyalogosoké, ott őket zavarod, ráadásul a KRESZ is tiltja. Végül a duda. Hasznos ismeret ha autót vezetsz, hogy még egy kis dudálás is nagyon megijesztheti a bringást. Gondold el, ha az utastérben is lenne kürt. Az utasaid is lincshangulatba jönnének egy vészhelyzet nélküli kis dudafröccstől, pedig azok nem is idegenek. Ettől az ijedtségtől van aki zavarában tényleg lehúzódik, de van aki zavarában durcázik. Kiszámíthatatlan, de előre megjósolható, automatikus emberi reakciók. 3 méterről dudálás után a kommunikáció már nem lehet ugyanaz mint előtte. Egyébként a dudálás sem oké a KRESZ szerint, szűk belvárosi utcában etikai szempontból sem (nyersz egy pici időt, 3 anyuka pedig újrakezdheti a félórás gyerekaltatást(tapasztalatból mondom)).
Úgy érzem jól körül is írtam. Talán még annyi, hogy a jófej biciklisek a kereszteződésnél húzódjanak le, és engedjék el az autót.