Adatok
Metrós Bélabá
0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tarlós István Orbán Viktornak írt leveléből kiderül, amennyiben a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába, az eddig ingyen utazó gyerekek, nyugdíjasok és fogyatékkal élők havi 1000-2000 forintos regisztrációs díjat lesznek kénytelenek fizetni, az…..
Múltkor megpróbáltam megértetni, hogy miért nem volt kidobott pénz a 4-es metró építése, s nagyrészt a politika démonizációja miatt lett ilyen rossz a fogadtatása. Most szeretnék ezen továbblépni, s megnézni a lehetőségeket a metró meghosszabbítására.
Kelet
Folyamatosan…..
Metrós Bélabá
2015.10.20 19:01:19
Hova megy ez a vonat?
Budapest közlekedésfejlesztési lehetőségei EU-s forrásból, 1. rész: a déli HÉV-ek sorsa
2015.09.29 07:30:00
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, akkor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
A 3-as metróvonal kocsijainak kétes hírű felújítási szerződése után lassan elkészül majd a vonal felújításának tervezete, s elkezdhetnek majd foglalkozni az állomások és a többi szükséges rész felújításával. Nekikezdeni a munkának nem a közeljövőben fognak, mivel még…..
A komoly folyami, vagy éppen tengeri akadályokkal megáldott nagyvárosok esetében mindig érdekes kérdés, hogy a szakemberek pontosan hogyan is szeretnék összekötni az egymástól elválasztott városrészeket. Ma ennek egy érdekes alesetével ismerkedünk: Budapest esetében hogyan…..
Metrós Bélabá
2015.05.05 19:43:24
Soha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések…..
Pataki Márton blogja
Közlekedési káosz Pesten és Budán: mit tehetne Tarlós a sajnálkozáson túl?
2015.04.12 06:00:00
Mi történik Budapesten, mennyire tekinthetjük a torlódásokat elkerülhetetlennek, mire kellene a Főváros vezetésének figyelnie, és mit tesz e helyett?
Három hete nehezíti a budapestiek életét az elmúlt két évtized talán legkiterjedtebb forgalomkorlátozása. Már hónapok óta…..
Óriási fejlődést hozhatna a XVIII. kerületiek számára, ha belátható időn belül megvalósulna az a napokban megjelent BKV közlemény, amely szerint elkezdték a 3-as Metró repülőtérig való meghosszabbításának a tervezését. Pestszentlőrinc előző vezetése rendszeresen…..
Metrós Bélabá
2015.03.27 16:12:51
Majd' minden kisfiú életében van egy olyan időszak, amikor buszsofőr akar lenni. Vagy épp mozdonyvezető. Vagy troliáramszedőfelhajtó. A többségnél aztán ez elmúlik, s mire szőrösödik a zacsi, a srácok általában túllépnek a bazi nagy járművek varázsán. Persze van akinek ez…..
E poszt élesítésével egy időben mutatják be a Design Terminálban a Graphifesten, milyen is lesz a BKK új metró-(M), HÉV- (H) és dunaihajó- (D) logója. Pontosabban, hogy melyik pályamű nyert. Mivel én is ott ültem a zsűriben, kedves Urbanista-olvasók elsőként ismerhetitek meg a…..
Urbanista
Rezsicsökkentés, amivel egyetértek: 10%-kal lesznek olcsóbbak a BKK-bérletek
2013.11.14 20:28:20
Nem szeretem a rezsicsökkentést. Egyáltalán nem politikai, hanem egyszerűen környezettudatos megfontolásból. Az energiaárak csökkentése - tekintet nélkül a méltányosságra - nem éppen a takarékosságra ösztönöz, energiát pazarolni meg csúnya dolog. Ehhez képest a BKK…..
Metrós Bélabá
2013.11.14 23:05:34
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Budapest közlekedésfejlesztésének útvesztőiben I.: Potenciális metróhálózatunk
2012.03.21 07:43:00
Négyrészes sorozatunkban Budapest közlekedésfejlesztésének terveit szeretnénk részletesen bemutatni. Mai, első részében a metróhálózatról fogunk nagyot álmodni. Hogy nézne ki Budapest, ha végtelen sok pénzünk lenne? A lehetőségekről, a tervezett és soha meg nem épülő…..
Urbanista
Alternatív megoldás a budai fonódóra: nem Margit híd alatt, hanem a Frankel Leó utcán járnának a villamosok
2011.05.02 08:08:00
Óvodás homokozólapát-hisztin kívül semmilyen értelmes magyarázatot nem találok arra, miért tesz a II. kerület minden különösebb indok nélkül keresztbe egy fővárosi fejlesztésnek. Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő, hogy…..
Több, mint egy év telt el azóta, hogy frissítettük volna a blogot. Szerencsénkre azonban, a látogatói statisztikákat elnézve, kialakult egy olvasóközönség, akik napi szinten látogatják az oldalt. Nekik külön köszönet a lelkesedésért. A mostani bejegyzés reményeim…..
Urbanista
A Jobbik tervei Budapesten - interjú Staudt Gábor főpolgármester-jelölttel közlekedés- és városfejlesztésről
2010.09.30 08:12:00
Néhány hete arra kértem az Urbanista olvasóit, hogy írják meg, mire kíváncsiak a főpolgármester-jelölteket indító pártok programjából – én pedig felteszem a kérdéseket nekik. Nem politikáról, nem ideológiáról és nem kritikákról szólnak az interjúk, hanem szigorúan…..
Metrós Bélabá
2010.09.30 10:46:51
A Mandinernek adott interjújában meglehetősen karcos véleményt fogalmazott meg Horváth Csaba BKV-s elképzeléseiről Szanyi Tibor („Nem tudok Horváth Csaba jó híréről szebbet mondani, mint azt, hogy vállalhatatlan.”). Álláspontja azóta sem változott, így az…..
Metrós Bélabá
2010.05.10 21:14:48
Eredménytelen lett a miskolci villamostender. Azt hiszem, igazából ez a hír senkit nem lepett meg, a hallgatásból, abból, hogy már egy hónapja ismerni kellett volna az eredményt, ez várható volt. A korábbi tippünk egyébként bejött, valóban a CAF, a Stadler, és az AnsaldoBreda…..
Bár egy időben úgy nézett ki, hogy veszélybe kerül a BKV használtcsuklósbusz-vásárlási akciója, a cég mai közleményéből az derül ki, hogy az üzlet megvalósulhat.
A 30 használt, maximum 10 éves csuklósra kiírt közbeszerzési tendert a belga minőségi buszgyártó…..
Ami tény, az tény. A fővárosban jelenleg nincs érvényes támogatási szeződéssel rendelkező, a közösségi közlekedés fejlesztő beruházás. Ellenben vidéki nagyvárosainkkal.. Pedig úgy tűnt, hogy a budai villamosvonalak fonódását megcélzó projekt lehet az első. Kis…..
Nemrég újították fel a villamospályát az Erzsébet királyné útján. Elég gyatrán sikerült, villamosközlekedésre például alig alkalmas. Most még morognak a BKV-sok és az utasok is emiatt. A síneket néhány hete cserélte ki egy alvállalkozó, de a villamosvezetők szerint…..
A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól.
A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a…..
Metrós Bélabá
2009.02.25 22:57:15
Metrós Bélabá
2009.02.25 23:26:56
BKV-s ismerőseim szerint Vitézy Dávid (a közlekedési vállalat független, de a Fidesz által terelgetett felügyelőbizottsági tagja) pszichopata, továbbá homoszexuális, ráadásul még mindig az anyjával él, nem jó ember. Nyilvánvaló, hogy a BKV-s ismerőseim Vitézy Dávidot nem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ők szavaznak.
A diák meg nem, őket lehet szívatni.
Ja, hogy pont a nagyszülők veszik meg az unokáknak a bérletet, mert a szülők fizetéséből nem telik? Idáig már nem terjed ki a politikus urak éleslátása.