Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Metrós Bélabá

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tarlós István Orbán Viktornak írt leveléből kiderül, amennyiben a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába, az eddig ingyen utazó gyerekek, nyugdíjasok és fogyatékkal élők havi 1000-2000 forintos regisztrációs díjat lesznek kénytelenek fizetni, az…..
Múltkor megpróbáltam megértetni, hogy miért nem volt kidobott pénz a 4-es metró építése, s nagyrészt a politika démonizációja miatt lett ilyen rossz a fogadtatása. Most szeretnék ezen továbblépni, s megnézni a lehetőségeket a metró meghosszabbítására.  Kelet Folyamatosan…..
Metrós Bélabá 2015.10.20 19:01:19
A komoly folyami, vagy éppen tengeri akadályokkal megáldott nagyvárosok esetében mindig érdekes kérdés, hogy a szakemberek pontosan hogyan is szeretnék összekötni az egymástól elválasztott városrészeket. Ma ennek egy érdekes alesetével ismerkedünk: Budapest esetében hogyan…..
Mi történik Budapesten, mennyire tekinthetjük a torlódásokat elkerülhetetlennek, mire kellene a Főváros vezetésének figyelnie, és mit tesz e helyett?   Három hete nehezíti a budapestiek életét az elmúlt két évtized talán legkiterjedtebb forgalomkorlátozása. Már hónapok óta…..
Óriási fejlődést hozhatna a XVIII. kerületiek számára, ha belátható időn belül megvalósulna az a napokban megjelent BKV közlemény, amely szerint elkezdték a 3-as Metró repülőtérig való meghosszabbításának a tervezését. Pestszentlőrinc előző vezetése rendszeresen…..
Majd' minden kisfiú életében van egy olyan időszak, amikor buszsofőr akar lenni. Vagy épp mozdonyvezető. Vagy troliáramszedőfelhajtó. A többségnél aztán ez elmúlik, s mire szőrösödik a zacsi, a srácok általában túllépnek a bazi nagy járművek varázsán. Persze van akinek ez…..
E poszt élesítésével egy időben mutatják be a Design Terminálban a Graphifesten, milyen is lesz a BKK új metró-(M), HÉV- (H) és dunaihajó- (D) logója. Pontosabban, hogy melyik pályamű nyert. Mivel én is ott ültem a zsűriben, kedves Urbanista-olvasók elsőként ismerhetitek meg a…..
Nem szeretem a rezsicsökkentést. Egyáltalán nem politikai, hanem egyszerűen környezettudatos megfontolásból. Az energiaárak csökkentése - tekintet nélkül a méltányosságra - nem éppen a takarékosságra ösztönöz, energiát pazarolni meg csúnya dolog. Ehhez képest a BKK…..
Metrós Bélabá 2013.11.14 23:05:34
Négyrészes sorozatunkban Budapest közlekedésfejlesztésének terveit szeretnénk részletesen bemutatni. Mai, első részében a metróhálózatról fogunk nagyot álmodni. Hogy nézne ki Budapest, ha végtelen sok pénzünk lenne? A lehetőségekről, a tervezett és soha meg nem épülő…..
 Több, mint egy év telt el azóta, hogy frissítettük volna a blogot. Szerencsénkre azonban, a látogatói statisztikákat elnézve, kialakult egy olvasóközönség, akik napi szinten látogatják az oldalt. Nekik külön köszönet a lelkesedésért.  A mostani bejegyzés reményeim…..
Néhány hete arra kértem az Urbanista olvasóit, hogy írják meg, mire kíváncsiak a főpolgármester-jelölteket indító pártok programjából – én pedig felteszem a kérdéseket nekik. Nem politikáról, nem ideológiáról és nem kritikákról szólnak az interjúk, hanem szigorúan…..
  A Mandinernek adott interjújában meglehetősen karcos véleményt fogalmazott meg Horváth Csaba BKV-s elképzeléseiről Szanyi Tibor („Nem tudok Horváth Csaba jó híréről szebbet mondani, mint azt, hogy vállalhatatlan.”). Álláspontja azóta sem változott, így az…..
Metrós Bélabá 2010.05.10 21:14:48
PTinfo Miskolci hallgatás 2009.09.06 12:18:00
Eredménytelen lett a miskolci villamostender. Azt hiszem, igazából ez a hír senkit nem lepett meg, a hallgatásból, abból, hogy már egy hónapja ismerni kellett volna az eredményt, ez várható volt. A korábbi tippünk egyébként bejött, valóban a CAF, a Stadler, és az AnsaldoBreda…..
Metrós Bélabá 2009.09.06 22:29:08
hungeri:
Na pont erről beszélek, a hülyeségek rágásáról.
Megpróbálok diplomatikus lenni.
A miskolci villamos egy EU nagyprojekt. Vannak feltételei a pályázásnak és a támogatásról Brüsszelben döntenek. Miskolc pályázott egy összeggel és nyert. Most magasabb összegű ajánlatok jöttek, mint amivel számoltak. Ha most több pénzért folyamodnak, minden számítást (CBA pl., ha ez mond valamit) újra kell csinálni, újra beadni, biztos hogy ez nem tenne jót a megtérülési számoknak, ami miatt lehet hogy nem is járna annyi támogatás, de az biztos hogy újabb hat hónap elbírálás stb. és egyáltalán nincs garancia arra hogy meg is adják a kért összeget. Itt Brüsszel dönt.
Miskolc egyébként jelentősen túlvállalta magát ezzel a projekttel, sokan miskolci négyesmetrót emlegetnek, csak hogy maradjak a szakmámnál. A város méretéhez képest igazuk van. A miskolci projekt majdnem 2x akkora pénzben mint a debreceni, pedig az a nagyobb város és ott valóban új vonal is épül.
Tehát ha Miskolc nem tudja összekaparni a plusz pénzt a megemelkedő önrészre (nem tudja), a kormány nem ad plusz pénzt (ha adna akkor mindenki erre játszana a továbbiakban tehát nem ad), Brüsszelhez pedig nem is érdemes menni, akkor egy megoldás marad, az igényekből egy kicsit visszavenni.

A fővárosban a Margit hídhoz saját pénzt csoportosítottak át, más hidakról, felüljárókról. Nyilvános döntés, lehozta a sajtó. Tegnapi az a hír hogy lehet a pluszköltség miatt bukják az EU pénzt. Sittysutty.

Mi lenne, de tényleg, ha egy kicsit is utánanéznétek annak, amiről beszéltek? Mert ez így nem sokkal magasabb egy kocsmai vagdalkozásnál. Ez persze legyen az oldal tulajdonosának baja.
A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól. A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a…..
Budapest Ne fikázd a BKV-t! 2008.08.21 13:03:00
BKV-s ismerőseim szerint Vitézy Dávid (a közlekedési vállalat független, de a Fidesz által terelgetett felügyelőbizottsági tagja) pszichopata, továbbá homoszexuális, ráadásul még mindig az anyjával él, nem jó ember. Nyilvánvaló, hogy a BKV-s ismerőseim Vitézy Dávidot nem…..