Adatok
Hevesi Hedvig
24 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Magyarország versenyképessége, és klíma céljai bánják, ha nem kezdődik el minél hamarabb a Hatvan-Szerencs vasútvonal felújítása.
Tisztelt miniszter úr!
Nekünk, Heves Vármegyében élőknek a 80-as, Budapest-Miskolc vasútvonal természetesen elsősorban egy fontos, hasznos és kedves kötöttpályás…..
Hevesi Vasutak
Miért nem vonatoznak a politikusok Heves Vármegyében? (Tisztelet a kivételeknek, akiket itt és most bemutatunk)
2024.01.21 20:33:32
Szomorú és tanulságos, hogy a klímavédelem korában, amikor mindenki a környezet védelméről beszél, és szinten kivétel nélkül az összes politikus igyekszik - több kevesebb sikerrel és hitelességgel - környezettudatos polgárként mutatkozni, Heves Vármegye közszereplői közül, tapasztalataink szerint …..
Az Agria InterRégió vonatok új, téli menetrendjében már újra igénybe vehető Andornaktálya megállóhely!
Köszönjük!
https://hevesivasutak.blog.hu/2023/02/26/legyen_ujra_andornaktalya_vasuti_megallohely_aztan_egyszer_csak_lesz_vegre_eger_s-bahn_is..
Hevesi Vasutak
Nyílt levél László Attilának, a Magyar Önvédelmi Mozgalom elnökének
2023.12.19 07:11:12
Folyamatosan és súlyosan sérülnek az Agria Interrégió vonatokon a jegyvizsgálók és az utasok emberi jogai
Tisztelt elnök úr!
Mindenekelőtt szeretnénk leszögezni, hogy nem politikai aktivisták, hanem Heves Vármegyében élő, és a térséghez érzelmileg kötődő, vasútbarát magyar emberek vagyunk,…..
Hevesi Vasutak
Úgy tűnik, szükség lesz egy kis "egészségügyi vonatozásra" néhány "határozott fellépésű utassal" az Agria InterRegió járatokon is
2023.12.04 11:16:07
Azt még a fekete öves fanyalgóknak is el kell ismerni: az Agria InterRégio vasúti szolgáltatás Heves Vármegye legjobb, legfontosabb és legnépszerűbb vasúti terméke. A MÁV-Start minden hibája, baja, a rendszeres kisebb-nagyobb késések ellenére, egy olyan járat, amely valódi alternatívája lehet a…..
Matuzsálemi korú sinjavító gép vár bevetésre a Kál-Kápolna-Kisterenye szárnyvonal kijáratánál. Mint megtudtuk Recskig, nyolc helyen végeznek javítási munkákat a pályán, ahová visszatért a kőszállítás. Reméljük egyszer a személyszállításba is életet lehelnek Magyarország egyik legszebb, számunkra…..
Hevesi Vasutak
Pofátlan dohányzás a vasútállomásokon: várjuk a beígért legsúlyosabb munkajogi következményeket
2023.11.17 14:06:17
Immáron több posztunkban foglalkoztunk azzal, hogy Heves Vármegye vasútállomásain (is) semmibe veszik a nemdohányzók jogait és egészségének védelmét. Mi több vasúti dolgozók együtt dohányoznak vonatra várakozókkal, így azok is súlyosan megsértik a vasút utasforgalom számára megnyitott területeink…..
"Van egy rossz szokásunk, az egymást követő vasúti fejlesztések során átugorjuk a bonyolultabb, nagyobb állomásokat, azok kimaradnak."
Szilágyi Tibornak, a MÁV fejlesztési és beruházási főigazgatójának, a MÁV Szabadjelzés című konferencián elhangzott minden szavával csak mélységesen egyetérteni…..
Hevesi Vasutak
Kál-Kápolna: Pofátlanság és törvénytelenség kimaxolva: az állomásfőnöki iroda előtt, a dohányozni tilos tábla alatt füstölnek a vasúti tisztviselők, akik kifejezetten arrogánsak a dohányzás miatt reklamáló utasokkal
2023.10.02 21:09:19
Nemrégiben egy posztunkban már foglalkozunk azzal, hogy a nemdohányzók védelmét és a hatályos törvényeket teljes mértékben figyelmen kívül hagyó módon, a vasútállomásokon, vasúti megállóhelyeken és a vasútüzem területén, ahol egyértelműen és szigorúan tilos a dohányzás, utasok és vasutasok együtt…..
Eger nem csak a világ egyik legszebb városa, de Magyarország egyik turisztikai, egyetemi központja, pezsgő kulturális élettel.
Ráadásul, - igaz Füzesabonytól csak egy leágazással - Magyarország egyik személyszállítás szempontjából is legforgalmasabb vasúti fővonalak mentén fekszik.
Meggyőződésünk…..
Hevesi Vasutak
Haszontalan politikai idióták próbálnak hasznot húzni a hazai vasút szomorú helyzetéből
2023.09.15 19:59:21
Súlyos, kétségbeejtő nehézségekkel küzd a magyar vasút. Nem először az utóbbi másfél évtizedben. Remélem senki nem felejtette el a Bajnai Gordon-Kóka János páros gátlástalan, szakmaiatlan, erőszakos szárnyvonalbezárásait.
Sajnos a mostani, Lázár János nevével fémjelzett - szintén gátlástalan,…..
Tipikus, mindennapos jelenet, mondhatni jelenség a hazai vasútállomásokon: együtt, nemritkán egy-egy szál cigivel egymást kisegítve veszik semmibe vasúti dolgozók (közfeladatot ellátó személyek) és utasok a törvényeket - és a nemdohányzók jogait.
Cigiznek - gyakran együtt - ott, ahol szigorúan…..
Hevesi Vasutak
Tisza-tó Expressz kicsiben: hétvégenként legyen újra vonat Verpeléttől Kisköréig
2023.08.22 20:56:01
A Tarnamente országgyűlési képviselője, Horváth László közel fél évtizedet dolgozott azon, hogy a Kóka János által bezáratott Kisterenye - Kál-Kápolna vasútvonal újra életjeleket adjon, meginduljon a súlyosan környezetpusztító közúti kőszállítást kiváltó, rendszeres vasúti áruszállítás. A vasútüzem…..
Szomorúak és dühösek vagyunk, ráadásul félünk.
Szomorúak, mert mélységesen elítéljük azt a döntést, amelynek nyomán augusztustól vasúti szárnyvonalakon állította le a forgalmat a kormány. Amely szárnyvonalak közül - szakmai meggyőződésünk szerint - mindegyikben volt és van hivatásforgalmi és/vagy…..
Hevesi Vasutak
Felnémet méltatlanul mellőzött vasútállomása, amely a korszerű Eger S-Bahn csomópontja lehetne
2023.03.15 11:53:32
Szomorú és elkeserítő, hogy miközben mostanában Eger politikai közélete "elkerülő út lázban" ég, amelynek során egy a környezetterhelő közúti forgalmat, és az ezzel járó környezetterhelést garantáltan növelő, bizonytalan kimenetelű beruházásról mondanak véleményt a pártok, teljes közéleti…..
Hevesi Vasutak
Legyen újra Andornaktálya vasúti megállóhely - aztán egyszer csak lesz végre Eger s-bahn is!
2023.02.26 19:37:35
Elvileg évek óta szakmai és politikai egyetértés van abban Heves Vármegyében, hogy Eger térségében szükség van egy elővárosi vasútként közlekedő, megfelelő menetrenddel, infrastruktúrával rendelkező, s-bahn típusú kötöttpályás közösségi közlekedési szolgáltatásra. Amely kihasználja azt a különleges…..
Javaslat Hatvan város észak-déli irányú, agglomerációs kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztésére, egy Pásztó-Hatvan-Jászberény ütemes menetrenddel közlekedő tram-train típusú szolgáltatásfejlesztésre.
2023-ben lesz 150 éves a Hatvan-Szolnok vasútvonal és ugyanezen évben ünnepeljük a…..
Hevesi Vasutak
Javaslat Mátraballa és Kál-Kápolna közötti vasúti személyszállítás újraindítására
2022.04.17 19:59:49
Mielőtt megfogalmaznánk és megindokolnánk javaslatainkat a Kál-Kápolna – Kisterenye közötti vasúti szárnyvonalon 2007 óta szünetelő vasúti személyszállítás visszaállítására megosztunk kedves olvasóinkkal a Heves megye és talán nem túlzás egész Magyarország egyik legszebb vasútvonalával kapcsolatban.…..
Hevesi Vasutak
Eger - Szilvásvárad: öröm és üröm Magyarország egyik legromantikusabb hegyvidéki vasútvonalán
2022.03.31 17:34:11
Ezúttal egy friss, néhány napos on-board felvétellel jelentkezünk a nem csak Heves megye, de talán egész Magyarország egyik legszebb, legromantikusabb hegyvidéki vasútvonaláról.
Hivatalos nevén a MÁV 87-es számú, Eger-Putnok vasúti szárny vonala, amely két alagúttal, völgyhidakkal, szűk, íves…..
Hevesi Vasutak
Javaslatok szezonális és fürdővasút járatok indítására Heves megyében 2.
2022.03.23 21:53:19
Magyarország keleti felének a Balatonja ma már egyértelműen a Tisza-tó, amelynek turisztikai kínálata egyre több ember számára teszi népszerű nyaraló- és hétvégi pihenőhellyé ezt az „ember alkotta paradicsomot”.
Amennyiben fontos szempont az, hogy az egyre szélesebb ökoturisztikai és kerékpáros…..
Hevesi Vasutak
Javaslatok szezonális és fürdővasút járatok indítására Heves megyében 1.
2022.03.11 15:44:20
A vasútüzem egyik legszebb és legkreatívabb területe az úgynevezett időszakos és fürdővasúti járatok üzemeltetése, amely egyrészről meglévő – elsősorban – turisztikai igényekre reagál, másrészről akár turisztikai desztinációkat tehet népszerűvé.
Heves megyében logikusan két fajta szezonális…..
Régóta várt örömteli hír, hogy elkezdődött a fejlesztési tervek előkészítése a Vámosgyörk és Gyöngyös közötti vasútvonal korszerűsítésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. terve az, hogy a jelenleg néhol 40 km/óra, máshol 60 – 80 km/óra közötti pályasebességet 80 és 120 km/óra közöttire…..
További részletek hamarosan...
..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz