Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hevesi Hedvig

24 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hevesi Vasutak Múlt és jelen 2024.02.23 14:06:49
Kál-Kápolna 2024..
Magyarország versenyképessége, és klíma céljai bánják, ha nem kezdődik el minél hamarabb a Hatvan-Szerencs vasútvonal felújítása. Tisztelt miniszter úr! Nekünk, Heves Vármegyében élőknek a 80-as, Budapest-Miskolc vasútvonal természetesen elsősorban egy fontos, hasznos és kedves kötöttpályás…..
Szomorú és tanulságos, hogy a klímavédelem korában, amikor mindenki a környezet védelméről beszél, és szinten kivétel nélkül az összes politikus igyekszik - több kevesebb sikerrel és hitelességgel -  környezettudatos polgárként mutatkozni, Heves Vármegye közszereplői közül, tapasztalataink szerint …..
 Az Agria InterRégió vonatok új, téli menetrendjében már újra igénybe vehető Andornaktálya megállóhely!  Köszönjük! https://hevesivasutak.blog.hu/2023/02/26/legyen_ujra_andornaktalya_vasuti_megallohely_aztan_egyszer_csak_lesz_vegre_eger_s-bahn_is..
Folyamatosan és súlyosan sérülnek az Agria Interrégió vonatokon a jegyvizsgálók és az utasok emberi jogai Tisztelt elnök úr! Mindenekelőtt szeretnénk leszögezni, hogy nem politikai aktivisták, hanem Heves Vármegyében élő, és a térséghez érzelmileg kötődő, vasútbarát magyar emberek vagyunk,…..
Azt még a fekete öves fanyalgóknak is el kell ismerni: az Agria InterRégio vasúti szolgáltatás Heves Vármegye legjobb, legfontosabb és legnépszerűbb vasúti terméke. A MÁV-Start minden hibája, baja, a rendszeres kisebb-nagyobb késések ellenére, egy olyan járat, amely valódi alternatívája lehet a…..
Matuzsálemi korú sinjavító gép vár bevetésre a Kál-Kápolna-Kisterenye szárnyvonal kijáratánál. Mint megtudtuk Recskig, nyolc helyen végeznek javítási munkákat a pályán, ahová visszatért a kőszállítás. Reméljük egyszer a személyszállításba is életet lehelnek Magyarország egyik legszebb, számunkra…..
Immáron több posztunkban foglalkoztunk azzal, hogy Heves Vármegye vasútállomásain (is) semmibe veszik a nemdohányzók jogait és egészségének védelmét. Mi több vasúti dolgozók együtt dohányoznak vonatra várakozókkal, így azok is súlyosan megsértik a vasút utasforgalom számára megnyitott területeink…..
"Van egy rossz szokásunk, az egymást követő vasúti fejlesztések során átugorjuk a bonyolultabb, nagyobb állomásokat, azok kimaradnak."  Szilágyi Tibornak, a MÁV fejlesztési és beruházási főigazgatójának, a MÁV Szabadjelzés című konferencián elhangzott minden szavával csak mélységesen egyetérteni…..
Nemrégiben egy posztunkban már foglalkozunk azzal, hogy a nemdohányzók védelmét és a hatályos törvényeket teljes mértékben figyelmen kívül hagyó módon, a vasútállomásokon, vasúti megállóhelyeken és a vasútüzem területén, ahol egyértelműen és szigorúan tilos a dohányzás, utasok és vasutasok együtt…..
Eger nem csak a világ egyik legszebb városa, de Magyarország egyik turisztikai, egyetemi központja, pezsgő kulturális élettel.  Ráadásul, - igaz Füzesabonytól csak egy leágazással - Magyarország egyik személyszállítás szempontjából is legforgalmasabb vasúti fővonalak mentén fekszik. Meggyőződésünk…..
Súlyos, kétségbeejtő nehézségekkel küzd a magyar vasút. Nem először az utóbbi másfél évtizedben. Remélem senki nem felejtette el a Bajnai Gordon-Kóka János páros gátlástalan, szakmaiatlan, erőszakos szárnyvonalbezárásait.  Sajnos a mostani, Lázár János nevével fémjelzett - szintén gátlástalan,…..
Tipikus, mindennapos jelenet, mondhatni jelenség a hazai vasútállomásokon: együtt, nemritkán egy-egy szál cigivel egymást kisegítve veszik semmibe vasúti dolgozók (közfeladatot ellátó személyek) és utasok a törvényeket - és a nemdohányzók jogait.  Cigiznek - gyakran  együtt - ott, ahol szigorúan…..
A Tarnamente országgyűlési képviselője, Horváth László közel fél évtizedet dolgozott azon, hogy a Kóka János által bezáratott Kisterenye - Kál-Kápolna vasútvonal újra életjeleket adjon, meginduljon a súlyosan környezetpusztító közúti kőszállítást kiváltó, rendszeres vasúti áruszállítás. A vasútüzem…..
Szomorúak és dühösek vagyunk, ráadásul félünk. Szomorúak, mert mélységesen elítéljük azt a döntést, amelynek nyomán augusztustól vasúti szárnyvonalakon állította le a forgalmat a kormány. Amely szárnyvonalak közül - szakmai meggyőződésünk szerint - mindegyikben volt és van hivatásforgalmi és/vagy…..
Szomorú és elkeserítő, hogy miközben mostanában Eger politikai közélete "elkerülő út lázban" ég, amelynek során egy a környezetterhelő közúti forgalmat, és az ezzel járó környezetterhelést garantáltan növelő, bizonytalan kimenetelű beruházásról mondanak véleményt a pártok, teljes közéleti…..
Elvileg évek óta szakmai és politikai egyetértés van abban Heves Vármegyében, hogy Eger térségében szükség van  egy elővárosi vasútként közlekedő, megfelelő menetrenddel, infrastruktúrával rendelkező, s-bahn típusú kötöttpályás közösségi közlekedési szolgáltatásra. Amely kihasználja azt a különleges…..
Javaslat Hatvan város észak-déli irányú, agglomerációs kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztésére, egy Pásztó-Hatvan-Jászberény ütemes menetrenddel közlekedő tram-train típusú szolgáltatásfejlesztésre. 2023-ben lesz 150 éves  a Hatvan-Szolnok vasútvonal és ugyanezen évben ünnepeljük a…..
Mielőtt megfogalmaznánk és megindokolnánk javaslatainkat a Kál-Kápolna – Kisterenye közötti vasúti szárnyvonalon 2007 óta szünetelő vasúti személyszállítás visszaállítására megosztunk kedves olvasóinkkal a Heves megye és talán nem túlzás egész Magyarország egyik legszebb vasútvonalával kapcsolatban.…..
Ezúttal egy friss, néhány napos on-board felvétellel jelentkezünk a nem csak Heves megye, de talán egész Magyarország egyik legszebb, legromantikusabb hegyvidéki vasútvonaláról.  Hivatalos nevén a MÁV 87-es számú, Eger-Putnok vasúti szárny vonala, amely két alagúttal, völgyhidakkal, szűk, íves…..
Magyarország keleti felének a Balatonja ma már egyértelműen a Tisza-tó, amelynek turisztikai kínálata egyre több ember számára teszi népszerű nyaraló- és hétvégi pihenőhellyé ezt az „ember alkotta paradicsomot”. Amennyiben fontos szempont az, hogy az egyre szélesebb ökoturisztikai és kerékpáros…..
A vasútüzem egyik legszebb és legkreatívabb területe az úgynevezett időszakos és fürdővasúti járatok üzemeltetése, amely egyrészről meglévő – elsősorban – turisztikai igényekre reagál, másrészről akár turisztikai desztinációkat tehet népszerűvé. Heves megyében logikusan két fajta szezonális…..
Régóta várt örömteli hír, hogy elkezdődött a fejlesztési tervek előkészítése a Vámosgyörk és Gyöngyös közötti vasútvonal korszerűsítésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. terve az, hogy a jelenleg néhol 40 km/óra, máshol 60 – 80 km/óra közötti pályasebességet 80 és 120 km/óra közöttire…..
További részletek hamarosan...  ..