Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Girhes Joe

0 bejegyzést írt és 2117 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Füstmentesen A hülyék diadala 2021.09.17 09:52:45
Amikor még dohányoztam, az elsődleges dolog ami megfogott ebben az egész procedúrában, az „ÉNIDŐM” volt. Rágyújtasz, tudod hogy ezt a tíz percet maximum egy atombomba tudja tőled elvenni, vagy még az sem, mert mire ideér a lökéshullám, már eltapostad a csikket. Ez egyfajta révülés, egy szent…..
Girhes Joe 2021.09.18 10:56:36
@VAPER:
Épp azt mondom én is, hogy az alkoholt kevésbé korlátozzák tövényekkel - és tettem egy hipotézist ennek miértjére: mivel az alkohol társadalmilag jobban száműzve van a magánszférába, a dohányzás viszont feltűnőbb a hétköznapokban, ezért próbálnak hadakozni ellene, más kérdés, mennyire sikeres és értelmes hadakozás ez. Az egészségi kockázat viszont biztos, hogy csak ürügy, mert ilyen erővel ezer más dolgot is korlátozni kéne. (Mellesleg nem mindenki dolgozik balesetveszélyes helyen, és pár évtizede az irodistákat nem is szekálták némi ivásért, ahogy a füstöt is vágni lehetett minden irodában. Ennyiben szabadabb kor volt, bár ki tudja, visszakívánnám-e.)
Nemrégiben hivatalosan is megnyitották a vasút európai éve rendezvénysorozatot, amely célja, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse az EU országaiban. A vasút elérhető, fenntartható és nagyon biztonságos utazási forma, mégis csak csekély mértékben részesül a személyszállításból és a…..
Girhes Joe 2021.04.13 08:43:48
@BölcsÉsz:

Ez viszont nem a vasút, mint közlekedési rendszer hibája, hanem az adminisztrációé, és még a cikk is pedzegeti, hogy a rákfene az elavult üzleti-szervetési modellek körül keresendő. Azért tényleg agyrém, hogy miközben ott van egy óriási kötöttpályás infrastruktúra, mégis a közutakon mennek egymás idegeire a kamionosok és a személyautók, nem beszélve a folytonos bedugulásokról.
Girhes Joe 2021.04.13 09:12:58
@lócsöcs:

- A hetvenes években rövidebb volt a menetidő.

Nagyon más valószínűleg az 1870-es években sem volt. A vonat nem repülő, nem sebességben kell (kéne) megnyernie a versenyt, hanem kényelemben. Nem mindegy, hogy 3 óra alatt érsz föl Pestre úgy, hogy alszol, eszel, filmet nézel, netán dolgozol közben, vagy 2 óra alatt, végig vezetve, az út végén még egy ótvar dugóba is belefutva. Egyébként Budapest-Bécs (sajnos nem Pécs) távon a vonat menetideje kb. azonos az M1-esen autózással, feltéve, hogy nem állnak neki előzgetni az idióta kamionosok 2 km/h sebességkülönbség miatt, mert akkor már a Railjet nyer.

- Nincs étkezőkocsi

Egyetértek. Kényelem mindenek fölött, ez lenne a vasút jövője. Legalább büfé kellene, de még jobb az étkező.

- Sehol nem lehet dohányozni

Ez a MÁV egyetlen igazán jó húzása a 21. században. Régebben a nemdohányzó szakaszokban is simán bevette a "vonatszagot" (melynek a bagófüst az alapkomponense) a ruhám, mert persze úgyis bagóztak mindenhol, ha szabad, ha nem. Nagyon kompromisszumosan, esetleg külön dohányzó kocsit engednék vonatonként. Csakhát ahhoz sok kocsi kéne, mert amelyik kocsi egyszer dohányzó, az már mindig füstös marad. Mellesleg: piálni ma is szabad a vonaton! A Volánbuszról lezavarnak, ha sörözöl, a volánnál meg mindenki tudja, mi történik ilyen esetben.

- Megszűnt a vasúti utazás egyik romantikus mozzanata, az ablakban-lógás lehetősége. Imádtam. Ma már az ablakokat nem lehet lehúzni.

Ez igaz, de ha valaha is sebességnövekedést várunk, be kell ezt áldozni. Az ablakon kilógás 60-80 km/h környékén reális, már a magyar pályákon elérni kívánt 120 km/h is sok hozzá.

- Szinte kizárólag termes kocsik vannak, egy hülye ötven embert képes boldogítani.

Ebben tökéletesen egyetértek. A fülkéknek egyébként további előnye volt a külön-külön állítható világítás, fűtés, szellőzés, modernebb időkben klíma. Akkor 6-8 ember kellett egyetértsen, ma meg meg se kérdeznek, beállítják központilag, ahogy jónak gondolják.

- Nincsenek már szép mozdonyok. Villamos-, meg HÉV-szerű izék akarnak vonatnak látszani...

Ez is igaz, bár masszívan esztétikai, azaz szubjektív dolog. A villamos, meg HÉV szerű izéknek inkább az a bajuk, hogy mindennek mondhatók, csak kényelmesnek nem.

- Állandóan késik (nem is keveset)

Tételesen cáfolom, igaz, nem pécsi, hanem fehérvári viszonylatban. A 20 évvel ezelőttihez képest ég és föld a menetrendszerűség. Mielőtt valaki belemagyarázza: ennyit javult, nem pedig romlott.

- Autóval egy embernek ugyanannyi, kettőnek már fele pénz.

Az említett vasúti üzletpolitika problémája. A topmenedzserek, miközben persze autóval közlekednek, észre se veszik, hogy az árképzés zavarja el a leghatékonyabban az utasokat. Ami Baross idején korszerű volt (km alapú díjazás), ma már eszméletlenül elavult.

- Számomra a mai vasút, a lófasz fogalmának egzakt definíciója.

Részben, de azért még mindig vonattal megyek, mint busszal. A busz nekem szűk, mint a repülő, lassú, mint a vonat, és nem mehetek ki pisilni, mint az autóban...
A címbeli kérdés nem pontos: csak félig épül rágyaloglás helyett ráúszásos feltárással a fonódó, hiszen az egyik oldalról Buda szegélyezi, csak a másikról a Duna. Nem pazarlás fél vonzásterülettel építeni egy villamosvonalat? A válasz igen is meg nem is: a Batthyány tértől délre vezető rakparti…..
Girhes Joe 2021.02.22 12:44:14
@Pepejoe:
Mondjuk kezdjük ott, hogy már maga a "kocsival viszi a kölköt" is hibás gondolkodás. Én 12 évig jártam iskolába a budai hegyvidékről a pesti oldal legsűrűbbjébe, BKV-val. Apámnak ugyan volt egy Zsigulija, de bolond lett volna erre használni, azzal a Balatonra jártunk hétvégeken - már ha annyi volt a cucc, különben minek, ha vonat is van.
Következő véleménycikkemben reflektálni szeretnék a 444.hu-n publikált, Herczeg Márk-írásra, mely azt vitatja, hogy véget érhet a hollywoodi blockbusterek kora – különösen a 100-200 milliós filmeké. Elemzésemben kitérek a streaming szolgáltatók helyzetére, az idén elhalasztott és továbbértékesített…..
Girhes Joe 2020.12.03 13:39:54
@Kivlov:

Én inkább onnan nézem a dolgot, hogy most tanulják meg a népek, hogyan kell az összes értelmetlen fiszim-faszomat kihajigálni végre az életükből. és végre valahára az élet lényeges dolgaival foglalkozni.

Függetlenül attól, hogy a vírus kamu-e (szerintem amúgy nem).
Hetek óta változó idegességgel olvasom azoknak az idiótáknak a kommentjeit, akik teljesen random cikkek alatt fröcsögnek a meccsrejáró emberekre, és azt követelték, hogy vegyék el az emberek szórakozását. Most végre örülhetnek, szar lesz nekünk is. ..
Girhes Joe 2020.11.09 14:21:32
@Hódara:
Miért? Attól hol omlik össze a gazdaság, ha Pistike egyelőre nem tudja József Attila születési évét, vagy a Pitagorász-tétel bizonyítását? Ha minimumra kell kapcsolni az országot, akkor SEMMI más nem számít, mint az élelmiszer-, energia-, és egészségügyi ellátás.
Girhes Joe 2020.11.09 14:24:39
@cardiobascuralis:
Szerinted meg el is hiszem, hogy nem ökörködésnek láttad, hanem halál komoly fogalomtévesztésnek. Pont ezt gyűlölöm azokban, akik úgy tesznek, mintha véresen komoly elemzők lennének, közben inkább csak véresen komoly megmondóemberek.
Girhes Joe 2020.11.09 16:24:26
@Ződ2000:
Mert szerinted egy 14 éven aluli ember olyan hülye, hogy azonnal magára gyújtja a házat, ha nem állnak mögötte korbáccsal. Hát ha ennyit korcsosult a világ 1986 óta (amikor is kb. a fél osztályom 10 évesen rendszeresen otthon volt egyedül minden nap - nem a mostani viccnek is rossz 22 fős, hanem mondjuk egy 39 fős osztály fele), akkor meg is érett a pusztulásra. Mellesleg egy gyereknek jobb esetben 2 db szülője van, csak szólok...
Mit szólnál, ha lenne saját parkolód a kocsid számára mégis rendre arra érnél haza, hogy nem tudsz beállni, rosszabb esetben kiállni se tudsz az autóddal? Egy társasház lakói napi szinten ezzel a problémával küzdenek és keresik a megoldást.....
Girhes Joe 2020.10.15 15:59:54
@Gösser söralátét:

A nagy túróst. A saját parkolóhely éppúgy nem JÁR, ahogy a saját autó sem. Akinek van lehetősége, az tartHAT autót, és a "lehetőség" szó nemcsak az anyagiakra, hanem a helyadottságokra is vonatkozik. Ha valakinek fontos a saját kocsihoz tartozó magánparkoló, az béreljen garázst, vagy lakjon garázzsal rendelkező házban, esetleg parkoljon a saját kertjében. Ha igaz a cikkben, hogy a parkolóhelyek magántulajdonúak, akkor meg hülyeség volt eltávolítani a kulcsos parkolózárat.

Amúgy meg minden egyéb esetben ott a tömegközlekedés, zsúfolt városokba az való.
A koronavírus terjedése miatti intézkedések egyik sarkalatos pontja, hogy egyre többen otthon végzik a munkájukat. Annyira új ez a jelenség nálunk, hogy még értelmes magyar kifejezés sem született rá. Otthoni munka, wfh (a work from home kifejezésből), szobarobot, karanténbiznisz stb. Megoszlanak…..
Ha jól emlékszem, akkor azzal zártam az előző bejegyzés utolsó sorait, hogy majd egy újabb írás keretein belül térek ki az engem érintő megpróbáltatásokra. Alapjáraton egyébként bármennyire is furán hangzik, de jutalom, hogy itthon lehetek a kicsinyeimmel és a nagyommal. Nagyon sokan szenvednek a…..
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
A Pest-megyei Tárnok lakóházaitól 50 méterre, a 7-es út túloldalára, de érdi területre logisztikai parkot terveznek. A kormány az előző érdi vezetéssel közösen a Modern Városok Program keretében kezdte előkészíteni a területen az ipari park fejlesztését. Kiváló minőségű termőföld semmisülne meg…..
Az Európai Parlament pontokba szedte állásfoglalását a bérszakadékról, valamint kifejtette, hogy a nők hátrányos megkülönböztetése milyen gazdasági és társadalmi következményekkel járnak az EU számára. Az alábbi blogposztban az EP vonatkozó állásfoglalásának főbb megállapításait ismertetjük, illetve…..
Ismerjük a kérdést, és persze tudjuk: azt akarják a munkáltatók hallani, hogy meg tudod oldani, van nagymama, van apja is a gyerekeknek, stb. Aztán ez vagy elég a győzelemhez, vagy nem. Tulajdonképpen lehetsz te akármilyen felkészült szakmailag, akármilyen kedves-rendes személyiség, akivel jól…..
Girhes Joe 2020.02.18 16:41:32
@jobangel:
Több évtizedes agit-prop hadjáratot egyszerre a kommunista és a kapitalista blokkban én nem neveznék szép csendesen magától kihalásnak, és az a bizonyos "nem szeretne" is részben azért van, mert a csapból is az folyik, hogy az egymásra utaltság az valami kőkorszaki, nem trendi dolog. (Egyébként generációk viszonylatában is ez megy, csak kicsit kevésbé látványosan.) De ezen itt most ne vitatkozzunk, mert akkor holnap se hagyjuk abba, ez nézőpontbeli különbség.

A lényeget tekintve, viszontválasz:
(a) senki nem mondta, hogy a gyereket csak a nő tartsa el, sőt. Ha a férfi elegendően be tud szállni az eltartásába, nem jelent problémát, hogy a nőnek cserébe korlátozott a munkaereje (kisebb rendelkezésre állás, távmunka, részmunka).
(b) hogyan oldod meg, hogy ne legyen plussz költség, ha egy nő többet van távol? Mert én csak azt az esélyt látom, hogy akkor majd én is ugyanennyit, ugyanolyan módon lehetek távol, mert "egyenlők vagyunk". Na ez elég sci-finek tűnik.
(c) az állam részben már most is átvállalja (goto adókedvezmény), azon túl viszont megint csak úgy működne a dolog, ha mindenkinek meg szabad tenni ugyanannyi távollétet, mint a kisgyerekes nőnek, tekintve, hogy különben ha kevesebb munkáért fizetünk ugyanannyit, akkor inverz bérszakadék lenne, ami nem tartható fenn közgazdaságilag (nyilván, ahogy a "sima" bérszakadék se, csak ezt így senki nem fogja elismerni, nem lenne polkorrekt).
A kormányfő január 9-i sajtótájékoztatóján szólt arról, hogy addig nem lehet más felújítás az egészségügyben, amíg a kórházi várótermek kifestése be nem fejeződik. Kincses Gyula, az Orvosi Kamara elnöke (akinek a legutóbbi kamarai választáson aratott győzelméről korábban beszámoltunk), aggodalmának…..
Girhes Joe 2020.01.13 16:29:28
@Attilajukkaja:

Egy komplett finanszírozási átalakítás akkora érdeksérelmekkel jár, hogy még a jelenlegi erősnek mondható kormány se mer belevágni. Jó párhuzam a 65 éven felüliek ingyen utazása, ahhoz se mer senki hozzányúlni még annyira se, hogy legalább csúcsidőre ne legyen érvényes. Na és igen, az elöregedő társadalomban sok az ellátott, kevés a finanszírozó, ebben is áll a párhuzam. Megint az a rohadék demográfia a ludas.

De legalább a szervezéssel talán lehetne kezdeni valamit. Meggyőződésem, hogy nem azért érezzük rossznak az egészségügyet, mert ne lehetne előbb-utóbb jó szakemberhez kerülni (rengeteg jó példát ismerek), hanem azért, mert egy tortúra végigjárni az utat odáig, ideértve minden embert, épületet, eszközt, időt, ami kell ehhez, és ez nagyon nem csak pénzkérdés.
Girhes Joe 2020.01.14 15:57:51
@Attilajukkaja:

Az arány a nem mindegy. Mint már szó volt erről ebben a kommentfolyamban, az egészségügy drága műfaj, egyre drágább, sőt (itt most nem ismétlem meg, miért) pofátlanul drága, és ezt a kartell-szerű trendet még csak meg se kísérlik letörni sehol a világon. Vagyis az eszközök és a gyógyszerek árának vágtatásával nemhogy idehaza, de a leggazdagabb országokban se tudnak lépést tartani.

Ebből következően pár plakátkampány, templomfelújítás, meg sportegyesület árából maximum az jönne ki, hogy ne fehérre, hanem hupililára fessék a várótermeket, de ha 10 éve az összes stadionépítés összes költségét az egészségügybe tolták volna, az se hozott volna szemmel észlelhető változást, annyira brutális a nagyságrendi különbség. Minimum olyan 100-szoros a differencia a két terület között. Talán ha a komplett nyugdíjrendszert beszántják, abból a pénzből lenne *valamivel* jobb az egészségügy. Több biztosító is csak bonyolultabbá tenné a rendszert, nem olcsóbbá... szerintem a probléma nemzeti szinten már megoldhatatlanná vált, és belátható időn belül nagyobb globális szívás lesz belőle, mint az állítólagos klímakatasztrófából.
1899. Az utolsó fojtószékes (garrote) kivégzés egyike az Egyesült Államok által elfoglalt Puerto Ricóban. 1898-ban Spanyolország a spanyol-amerikai háború veszteseként kénytelen volt megválni a szigettől. Azóta az Egyesült Államok birtoka. A szigetlakók 1917-ben, az első világháború idején kapták…..
Girhes Joe 2020.01.13 11:44:39
@dr utcai arcos:

Amennyire én tudom, az oszlopos-ülőkés garrote az nem simán fojtogatás volt, hanem egy masszív vashegyet tekertek bele a delikvens nyakába, azzal a céllal, hogy szétszedje a gerincvelőt. Ennyiben az eséses akasztás rokona, azt is azért csinálták, hogy az elítélt ne a fulladásba haljon bele (mint a magyar akasztásnál), hanem a gerinctörésbe.
emadion.it/torture/la-garrota/

Aztán persze ettől még lehet, hogy használták a fojtogató verziót is...
Sok mindent arattam már, búzát, komlót, árpát, kukoricát. Most a címválasztással vetek egy kis szelet, mert vihart még nem arattam. Mai világunkban kizárólag a fehér, középosztálybeli, heteroszexuális férfiakat lehet bírálni, alázni, beléjük lehet lábat törölni, minden más társadalmi csoport olyan,…..
Girhes Joe 2019.12.20 11:48:27
@IT Knight:
Ha a szerző kicsit is ismert ember lenne, már ő lenne eltemetve, minimum képletesen (karaktergyilkosság). Így ő most jobban járt, csak hát a probléma tovább lappang. Egyébként eddig még minden nőismerősöm azt mondta, hogy elnőiesedett helyeken (a női főnök ebben súlyosbító tényező) sose tapasztaltak még jó munkahelyi légkört.
Ahhoz képest, hogy Lengyelország milyen nagy és viszonylag közel is van Magyarországhoz, mégis kevés szó esik róla a blogon. Persze nem tartozik a magyarok célországai közé, de attól még nagyon érdekes lehet ott az élet. Most egy kicsit bepillanthatunk Vé posztján keresztül...
Girhes Joe 2019.10.17 23:02:05
@Terézágyú:

Lehet, hogy kicsit félreérthető voltam, de a cikkhez kapcsolódóan nem itthonra gondoltam, hanem Varsóra. A pesti Pride összességében meglepően békés. Az egyik fél szerint felvonul pár ezer bohóc az Andrássyn idióta maskarákban, már csak épp farsang nincs, a másik szerint meg ezzel aztán rohadtul megmutatták az ő értelmezésük szerinti egyenlőséget, amit leszek szíves megadni nekik. Aztán elköszönünk, vége a gyereknapnak, viszlát jövőre ugyanitt ugyanekkor.

Nem így Varsóban. Ott évről évre tettlegességig fajulnak a dolgok. És ennek én se örülök, pedig elméletben ellene lennék a homoszexualitás látványosságának. Hatás-ellenhatás alapon pedig folyamatos túlkapások vannak mindkét féltől. Ott aztán nagyon keményen megy az egyház, a papság, (ez még csak talán hagyján lenne, de) a hívők mocskolása. A másik oldalról meg nem marad a dolog üvöltözésnél, tényleg dobálják őket, sérülésveszélyes tárgyakkal.

Ikonikus volt egyébként, hogy jó pár évvel ezelőtt állítottak Varsóban egy szivárványszínű boltívet a Pride tiszteletére. Jó-jó, na de hová? Az egész útvonalon megkeresték az egyetlen olyan helyet, aminek vallási neve van. És odarakták arra a térre, aminek a neve Megváltó tere. (Plac Zbawiciela.) Muszáj volt ekkorát provokálni? Aztán csodálkoztak, hogy kábé ötször égett le az a boltív, mert folyton felgyújtották, nem tudom, megvan-e még...
Girhes Joe 2019.10.17 23:28:04
@kardio1:

Ma már a sima templombajárót is megbélyegzik fanatikusként... érdekes, ha moziba mennék minden vasárnap, miért nem furcsállná senki? Nem én döntöm el ebben a fene nagy liberalizmusban, hogy mire kívánom szánni a drága időmet?

Egyesek nem tudják, hogy régen (sőt, nem is annyira régen, idestova 100 éve) épp az volt a csodabogár, aki nem vallásos. Ennyiben Lengyelország valóban kicsit a múltban él, na persze nem Varsó, de mondjuk ha elmész egy déllengyel faluba, és a szemükbe mondod, hogy szerinted Isten nincs/nemúgyvan/helyetteameditációbanhiszek... hát, nem tudom, meddig tart ki az egyébként máig élő lengyel-magyar barátság.

Ami meg a nőket illeti, bár nem tudom, ez hogy keveredett ide: persze, a saját testével mindenki azt csinál, amit akar, csak épp a magzat nem a saját teste, tessék csak megnézni a DNS-ét. Megsúgom, nem fog egyezni.
Girhes Joe 2019.10.18 06:50:55
@BéLóg:

Cseh-lengyel relációban egy ilyet ismerek fejből, persze attól még lehet több is.
Czerstwy (chleb) lengyelül száraz (kenyér), de čerstvý csehül azt jelenti, friss. Egyébként a cseheké az eredeti szláv jelentés, a lengyeleknél jelentésmódosulás történt.

De van ennél jobb is, orosz-lengyel viszonylatban.
Zapomnyitye oroszul: jegyezzétek meg
Zapomnijcie lengyelül: felejtsétek el
Szegény lengyel gyerekek is tanultak oroszt 1990-ig! :)
  Legutóbb júniusban szörnyülködtünk egy gyanús Adidas webshopból érkezett cipőn (azóta az az oldal szerencsére az enyészeté is lett), de az a Kínában postázott példány - bár nem volt szép, és pláne nem volt Adidas - semmi  az alábbi képeken szereplő darabhoz képest. Igen, a nyitóképen balra a…..
Közismert tény, hogy a svédek szeretnek adót fizetni. Miközben a magyarok számára az adó szinte szitokszó, és az NAV/APEH maga a közellenség, addig a svéd “skatt” szó nemcsak adót, hanem kincset is jelent. Az itteni adóhivatal, a Skatteverket kifejezetten nagy népszerűségnek örvend, és a lakosság…..