Adatok
johnnymoore
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vannak szavak, kifejezések, amelyeket k...ra utálok, például azért mert pontatlanok, félrevezetők. Ilyen az Orbán-rendszerrel szembeni ellenzéket - pártokat, más szervezeteket, médiát, független értelmiségieket stb. - "leíró" ballib jelző. Ez a baloldali-liberális rövidítése. Két eltérő politikai és…..
johnnymoore
2022.04.27 09:43:33
@rás: "a névsor közös nevezője leginkább az, hogy kit kell utálnia egy hithű fideszesnek."
Én egyiket sem utálom, pedig hithű fideszesnek vagyok elkönyvelve – jelentsen is ez bármit. :D
A rendszerváltozás előtti időszak ideológiamentességéről szóló soraiddal pedig egyetértek, bár én úgy értettem a baloldaliságot, hogy "papíron" baloldaliak voltak, hiszen mégiscsak egy Munkáspártról volt szó... nyilván Fekete János, Nyers Rezső és a többi nyugat felé kikacsintó technokrata nem volt baloldali.
Én egyiket sem utálom, pedig hithű fideszesnek vagyok elkönyvelve – jelentsen is ez bármit. :D
A rendszerváltozás előtti időszak ideológiamentességéről szóló soraiddal pedig egyetértek, bár én úgy értettem a baloldaliságot, hogy "papíron" baloldaliak voltak, hiszen mégiscsak egy Munkáspártról volt szó... nyilván Fekete János, Nyers Rezső és a többi nyugat felé kikacsintó technokrata nem volt baloldali.
johnnymoore
2022.04.27 14:55:06
@rás: OK, azt hiszem értem.
"Lehet, hogy árnyalnom kell a 'hithű fideszesről' kialakított képzetemet. :-D"
Igen, lehet. :D
"Lehet, hogy árnyalnom kell a 'hithű fideszesről' kialakított képzetemet. :-D"
Igen, lehet. :D
The Day After - ez volt a címe a 70-es évek egyik nagysikerű filmjének az atomháború kitöréséről, annak másnapjáról.
Természetesen nacionalista gőg egy atomháborúhoz hasonlítani a magyar választásokat, de ez jutott eszembe. Meg az, hogy ijesztő az, amit a Partizán műsorában Szabó Andrea szociológus…..
johnnymoore
2022.04.04 20:05:47
@rás: A lokalitás szót a globalitás szó ellentétjeként értettem bogárlászlói értelemben. :D (bocs)
Én azt szeretném, hogy a kardinális kérdésekben: háború, lmbtq, migráció, család, nemzet, stb. egyetértés lenne, a többi dologról pedig mehet a vita.
Én azt szeretném, hogy a kardinális kérdésekben: háború, lmbtq, migráció, család, nemzet, stb. egyetértés lenne, a többi dologról pedig mehet a vita.
johnnymoore
2022.04.05 09:51:27
@rás: Igen, emlékszem Bogárnak arra az eszmefuttatására, de nekem teljesen máshogyan jött le ezek szerint, mint neked. Ő roncstársadalom alatt nem azt értette, mint amire te is gondolsz, hogy az az anyagi hátrányosságból leszakadó réteget kell sorsára hagyni, hanem a lelkileg, erkölcsileg és szellemileg leszakadt réteget (úgymond az RTL klub népét, a konzumidiótát, azt a masszát, akinek már nincsen semmihez sem viszonya, csak ahhoz amit elfogyaszt...), ővelük tényleg nem lehet mit kezdeni. Egy erős példával élve: ők azok a disznók, akik megszavazzák a böllért is nevetve, hiszen már nem ismerik fel a veszélyt.
"Ami a szerinted egyetértést kívánó témákat illeti, azt gondolom, hogy - a háború kivételével - ideológiai síkon szükségképpen eltér egymástól a jobb- és baloldali megközelítés, ami nem zárja ki az egyes konkrét kérdésekben való egyetértést."
Hát, ez mondjuk valóban igaz. És ez nagyon nehéz. De meg kell próbálnunk! Mert tetszik, nem tetszik mindannyian magyarok vagyunk és ez a hazánk. És a hazánk felemelkedésért kell mindenáron korteskednünk és cselekednünk. És ha nem tesszük, akkor méltatlanok vagyunk a 'magyar' névre.
"Ami a szerinted egyetértést kívánó témákat illeti, azt gondolom, hogy - a háború kivételével - ideológiai síkon szükségképpen eltér egymástól a jobb- és baloldali megközelítés, ami nem zárja ki az egyes konkrét kérdésekben való egyetértést."
Hát, ez mondjuk valóban igaz. És ez nagyon nehéz. De meg kell próbálnunk! Mert tetszik, nem tetszik mindannyian magyarok vagyunk és ez a hazánk. És a hazánk felemelkedésért kell mindenáron korteskednünk és cselekednünk. És ha nem tesszük, akkor méltatlanok vagyunk a 'magyar' névre.
ras2
Geopolitika, háború és racionalitás, avagy Putyin, Sztálin, Hitler, Churchill…
2022.02.27 22:32:20
Oroszország brutális agressziót követett el Ukrajna ellen, amit csak elítélni lehet. Ezt az evidenciát azért írtam le, hogy a most következőket nehogy valaki úgy értse, hogy mentegetni akarom Putyin háborúját. Megérteni próbálom.
Csütörtök hajnalig meg voltam győződve arról, hogy csak diplomáciai…..
Sokévi szünet után jelentkezett egy régi (ma már blogtalan) blogger vitapartnerem, és szememre vetette, hogy nagyon megritkultak a közéleti témájú bejegyzéseim. Hát legyen! (Let it be!)
Johnnymoore megrögzött fideszes - jobban mondva Orbán-hívő - így egy tavaly októberi bejegyzésemhez három napja…..
johnnymoore
2022.02.23 10:53:13
@egy nagyi: Nos, akit nem lehet itthon tartani, azt nem lehet. Persze, szerintem egy regnáló kormánynak mindig meg kell teremteni a feltételeit annak, hogy hazavárja azokat a magyarokat, akik átmenetileg vagy tartósan elvándoroltak. A cél mindig az kell, hogy legyen hogy ezek a magyarok is jöjjenek haza. Szerintem ez most uralkodó felfogás nálunk.
Ugyanakkor az sem baj, ha vannak magyarok szerte a világban, szerencsére nincs senki ideláncolva a Veszprém megye táblához. :D Annak hogy valaki itthon akarjon maradni, annak belülről kell fakadnia. Másrészt elég sok adat mutat arra, hogy jelentős magyar jött haza az elmúlt 2 évben külföldről (én is ismerek párat személyesen), akik részben a COVID - és annak következményei -, valamint a romló közbiztonság, továbbá az egyre jobban egy diliházra hasonlító nyugati helyzet miatt jöttek haza.
Az államháztartásra már 2013-ban is azt mondta az akkori ellenzék (aki részben ugyanaz, mint most, legalábbis a veleje), hogy fenntarthatatlan... és azóta is remekül megy előre... ÉS NEM HÁTRA. :D
Ugyanakkor az sem baj, ha vannak magyarok szerte a világban, szerencsére nincs senki ideláncolva a Veszprém megye táblához. :D Annak hogy valaki itthon akarjon maradni, annak belülről kell fakadnia. Másrészt elég sok adat mutat arra, hogy jelentős magyar jött haza az elmúlt 2 évben külföldről (én is ismerek párat személyesen), akik részben a COVID - és annak következményei -, valamint a romló közbiztonság, továbbá az egyre jobban egy diliházra hasonlító nyugati helyzet miatt jöttek haza.
Az államháztartásra már 2013-ban is azt mondta az akkori ellenzék (aki részben ugyanaz, mint most, legalábbis a veleje), hogy fenntarthatatlan... és azóta is remekül megy előre... ÉS NEM HÁTRA. :D
johnnymoore
2022.02.25 09:26:11
@rás: "igencsak szűkre szabod a számodra elfogadható világot, és nagyon színes - és ami fő: létező - világokat rekesztesz ki."
Tudnál említeni néhány olyan modellt, amely szerinted elfogadhatónak kellene, hogy legyen, azon felül amelyet mindketten ideálisnak tartunk? Csak hogy tisztában legyek azzal, hogy milyen világokat "rekesztek ki".
"De miért kéne a saját választásomat az egyedül üdvözítőnek tartani vagy rákényszeríteni másokra."
Magyarországon senki sem kényszerít senkit sem arra, hogy bármilyen családban, bármilyen identitásban éljen. Aki homoszexuális, az nyugodtan lehet az, aki transszexuális, az nyugodtan lehet az, aki el akar válni, az elválik, ez mindenkinek a magánügye. Ezt a "rákényszerítést" most nem igazán értem.
A 444.hu-val kapcsolatban pedig csak ennyit tennék hozzá:
"A 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. kisebbségi tulajdonosa a Digital News Ventures nevű amerikai befektetési alap, a Media Development Investment Fund (MDIF) fiókalapja. Az MDIF eddig a világ 39 országának 111 médiavállalkozásába fektetett be. Az alap befektetői és támogatói itt ismerhetők meg. A kisebbségi tulajdonos tartalmi kérdésekben nem illetékes." /Uj Péter, 2017.04.18. Olvasóinkhozhöznak/
Mondanom sem kell, ugye, hogy az MDIF támogatói között ott van a Soros-féle Open Society Foundations (Nyílt Társadalom Alapítvány) is? :D
Rákosi elvtárs nem látott olyan tisztán, mint mostanság mi... :D
Tudnál említeni néhány olyan modellt, amely szerinted elfogadhatónak kellene, hogy legyen, azon felül amelyet mindketten ideálisnak tartunk? Csak hogy tisztában legyek azzal, hogy milyen világokat "rekesztek ki".
"De miért kéne a saját választásomat az egyedül üdvözítőnek tartani vagy rákényszeríteni másokra."
Magyarországon senki sem kényszerít senkit sem arra, hogy bármilyen családban, bármilyen identitásban éljen. Aki homoszexuális, az nyugodtan lehet az, aki transszexuális, az nyugodtan lehet az, aki el akar válni, az elválik, ez mindenkinek a magánügye. Ezt a "rákényszerítést" most nem igazán értem.
A 444.hu-val kapcsolatban pedig csak ennyit tennék hozzá:
"A 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. kisebbségi tulajdonosa a Digital News Ventures nevű amerikai befektetési alap, a Media Development Investment Fund (MDIF) fiókalapja. Az MDIF eddig a világ 39 országának 111 médiavállalkozásába fektetett be. Az alap befektetői és támogatói itt ismerhetők meg. A kisebbségi tulajdonos tartalmi kérdésekben nem illetékes." /Uj Péter, 2017.04.18. Olvasóinkhozhöznak/
Mondanom sem kell, ugye, hogy az MDIF támogatói között ott van a Soros-féle Open Society Foundations (Nyílt Társadalom Alapítvány) is? :D
Rákosi elvtárs nem látott olyan tisztán, mint mostanság mi... :D
johnnymoore
2022.02.28 09:52:37
@rás: "Abszolút elfogadhatónak tartom, ha valaki - bármilyen okból -egyedül neveli a gyermekét/gyermekeit, ahogy azt is, ha - bármilyen okból - nincs gyereke. És ugyanígy - konkrét pozitív példák ismeretében - elfogadom ha melegek élnek együtt és gyereket nevelnek. És persze a "mozaik" családokat is."
A fentiek közül én is majdnem mindegyiket elfogadom, kivéve, hogy meleg párok nevelnek gyerekeket, mert azt nem. Ugyanakkor sietve teszem hozzá, hogy ezek sem annyira ideális modellek, mint a klasszikus, nukleáris családmodell, ahol az apa férfi, anya nő és közösen alkotnak családot a gyerekekkel együtt.
"Ráerőltetés: a jelenlegi magyar törvények, valamint az anyagi juttatások, szociális kedvezmények diszkriminálják a nem a hivatalos családmodellnek megfelelő családokat. A hivatalossá vált homofób propaganda sem a tolerancia bizonyítéka."
A jelenlegi magyar törvények senkire sem erőltetnek semmit, csupán nem részesítik előnyben a különböző lmbtq+ családmodelleket. Ez ez már diszkriminációnak tűnik. :(
"összehasonlíthatatlanul korrektebbnek tartom az információit, különös tekintettel oknyomozó riportjaira, mint az Origóét vagy más Fidesz-termékekét."
Nos, én nem. :)
A fentiek közül én is majdnem mindegyiket elfogadom, kivéve, hogy meleg párok nevelnek gyerekeket, mert azt nem. Ugyanakkor sietve teszem hozzá, hogy ezek sem annyira ideális modellek, mint a klasszikus, nukleáris családmodell, ahol az apa férfi, anya nő és közösen alkotnak családot a gyerekekkel együtt.
"Ráerőltetés: a jelenlegi magyar törvények, valamint az anyagi juttatások, szociális kedvezmények diszkriminálják a nem a hivatalos családmodellnek megfelelő családokat. A hivatalossá vált homofób propaganda sem a tolerancia bizonyítéka."
A jelenlegi magyar törvények senkire sem erőltetnek semmit, csupán nem részesítik előnyben a különböző lmbtq+ családmodelleket. Ez ez már diszkriminációnak tűnik. :(
"összehasonlíthatatlanul korrektebbnek tartom az információit, különös tekintettel oknyomozó riportjaira, mint az Origóét vagy más Fidesz-termékekét."
Nos, én nem. :)
Ha valaki megnézi a Partizán tegnap esti páros interjúját Karácsony Gergellyel és Márki-Zay Péterrel, képet kaphat a történtek (szavazatelőny ellenére visszalépés, MZP gyors felívelése) egyik legfőbb okára. Egy szociológus állt szemben egy marketingessel. A tépelődő, gondolkodó Karácsony, a…..
johnnymoore
2022.02.18 11:01:27
@rás: Köszi! :) Kicsit nosztalgikus hangulatba kerültem most azzal, hogy kommenteltem és ez jól esik.
Sajnos sehol nem tudsz olvasni tőlem már, mert nincsen blogom, sem semmilyen platformom, ahol írnék bármiről is. Közéletről sem nagyon szoktam már beszélni, ugyanis nem hiszem hogy lenne értelme. Másrészt sajnos megváltozott a közéletről való diskurzus természetrajza is, ahol értelmesen beszélni dolgokról már nem lehet.
A véleményem pedig nekem sem változott, én rendületlenül szeretném, ha Orbán még maradna legalább 4, de inkább 8 évig. :)
És amúgy hiányolom tőled is a közéleti témájú bejegyzéseket. ;)
Sajnos sehol nem tudsz olvasni tőlem már, mert nincsen blogom, sem semmilyen platformom, ahol írnék bármiről is. Közéletről sem nagyon szoktam már beszélni, ugyanis nem hiszem hogy lenne értelme. Másrészt sajnos megváltozott a közéletről való diskurzus természetrajza is, ahol értelmesen beszélni dolgokról már nem lehet.
A véleményem pedig nekem sem változott, én rendületlenül szeretném, ha Orbán még maradna legalább 4, de inkább 8 évig. :)
És amúgy hiányolom tőled is a közéleti témájú bejegyzéseket. ;)
johnnymoore
2022.02.21 11:06:31
@rás: Természetesen úgy értettem, hogy a társadalmunkat nem csak Orbán osztja fel részekre, hanem mindenki más is, aki részt vesz az uralmi- és hatalmi struktúrában, és így példaként kiemeltem a Woke-ot.
"az amerikai keleti parti egyetemekről kiindult Woke-hoz, amely - a történelem átírása nem új tények, hanem új normák alapján - számomra se szimpatikus, noha azt is gondolom, hogy az eredeti szándék, az indiánokkal vagy a feketékkel szemben elkövetett bűnök elismerése, tiszteletre méltó. Csak épp úgy túlhajtották, az esztelenségig fokozták, mint a píszít meg a metoot."
Ezzel a helyzetértékeléssel pedig teljesen egyetértek, csak én sokkal mérgesebb vagyok érte, mint Te. :D
A gyermekvédelmi népszavazás pedig szerintem nagyon fontos, így mindenképpen fel kell ráncigálni a kérdést a társadalom felszínére, ugyanis ha szép csendben a háttérben dől el, akkor könnyen a nyugati típusú országok sorsára juthatunk, ahol sajnos már olyan közösségek élnek, akik képtelenek az elemi reprodukcióra... már fel sem ismerik a helyzetüket, amiben vannak... :(
"az amerikai keleti parti egyetemekről kiindult Woke-hoz, amely - a történelem átírása nem új tények, hanem új normák alapján - számomra se szimpatikus, noha azt is gondolom, hogy az eredeti szándék, az indiánokkal vagy a feketékkel szemben elkövetett bűnök elismerése, tiszteletre méltó. Csak épp úgy túlhajtották, az esztelenségig fokozták, mint a píszít meg a metoot."
Ezzel a helyzetértékeléssel pedig teljesen egyetértek, csak én sokkal mérgesebb vagyok érte, mint Te. :D
A gyermekvédelmi népszavazás pedig szerintem nagyon fontos, így mindenképpen fel kell ráncigálni a kérdést a társadalom felszínére, ugyanis ha szép csendben a háttérben dől el, akkor könnyen a nyugati típusú országok sorsára juthatunk, ahol sajnos már olyan közösségek élnek, akik képtelenek az elemi reprodukcióra... már fel sem ismerik a helyzetüket, amiben vannak... :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Másrészről a jelenkor értelmezésében is van jelentése, de sajnos nem tudnám olyan pontosan definiálni, így csak néhány nevet leírok, akik tökéletesen reprezentálják ezt a fogalmat.
Tipikus "ballib" értelmiségi: Kornis Mihály, Farkasházy Tivadar, Havas Henrik, Magyar Bálint, Lányi András, Váncsa István, Iványi Gábor, Demszky Gábor, Debreczeni József, Horn Gábor és még sokan mások. --> Többnyire ezek az emberek tartják fogva ma is az ellenzéket, amely miattuk képtelen megújulni.
Egyébként ma sem igazi liberálisok sem pedig igazi baloldaliak nincsenek a magyar politikai palettán. Személyeket lehetne ugyan mondani, akik ilyenek vagy olyanok, de pártokat semmiképpen.
Schiffer András például egy nagyon következetes baloldali ember, aki igen-igen figyelemreméltóan tartja magát az elveihez, Tamás Gáspár Miklós szintén. Fodor Gábort is ilyennek tartom a liberálisok körében, vagy éppen Gerő Andrást.