Adatok
Mr. Kéktúra
0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A Habsburgok toszkánai ága több posztot is megérne. Az alábbiak csupán bevezetők az egyes alfejezetekhez. Van miről beszélni!..
Mr. Kéktúra
2025.01.30 22:15:28
@nayzoli: Elolvastam már a fenti könyv felét az elmúlt 3 napban.
Nagyon izgalmas, és sajátos aspektusából mutatja be ezt a történelmi időszakot! Remélem, lesz módom már holnap folytatni az olvasást!
A nevek, címek pontatlansága, ami viszont nem tetszik benne! Azt sejtem, hogy a nevek az amerikai eredetiben szerepelnek hibásan, és a fordításnál nem történt meg ezek szaklektorálása, az viszont maga a fordítás hibája, hogy a főhercegnő, hercegnő, egyszer még az anyakirálynő címeket is hibásan használja a főhercegné, hercegné, anyakirályné szavak helyett. Leginkább az V. Károlyon kellett sokat gondolkodnom, aki V. György brit király akar lenni, de egy helyen Mária Terézia van pl Mária Valéria helyett, és Lipót főherceg is simán unokaöccsként van hivatkozva Mária Terézia vonatkozásában. Ugye ehhez képest eleve csak a(z elhunyt) férjének, Károly Lajosnak a _távoli_ unokaöccse (mint aztán rájöttem) Lipót _Ferdinánd_, akiről szó akar lenni, amikor átverte Mária Teréziát, a Habsburg-örökségi ékszer értékesítésénél.
Szóval ezek a pontatlanságok (nekem) nagyon bosszantóak a műben, de maga a felépítése nagyon jó, és sok ismeretet ad főleg Hitler fiatal felnőttkoráról.
A szerző kőszönetet is mond, illetve ajánlja is többek között Sophie Hohenberg-Potesta hercegnőnek, aki Ferenc Ferdinánd dédunokája (Miksa fia szintén Ferenc Ferdinánd lánya). Ez csak feldobott bennem egy olyat, hogy esetleg véletlenül nem e ő lehet az a leszármazott, akivel pórul jártál...
Nagyon izgalmas, és sajátos aspektusából mutatja be ezt a történelmi időszakot! Remélem, lesz módom már holnap folytatni az olvasást!
A nevek, címek pontatlansága, ami viszont nem tetszik benne! Azt sejtem, hogy a nevek az amerikai eredetiben szerepelnek hibásan, és a fordításnál nem történt meg ezek szaklektorálása, az viszont maga a fordítás hibája, hogy a főhercegnő, hercegnő, egyszer még az anyakirálynő címeket is hibásan használja a főhercegné, hercegné, anyakirályné szavak helyett. Leginkább az V. Károlyon kellett sokat gondolkodnom, aki V. György brit király akar lenni, de egy helyen Mária Terézia van pl Mária Valéria helyett, és Lipót főherceg is simán unokaöccsként van hivatkozva Mária Terézia vonatkozásában. Ugye ehhez képest eleve csak a(z elhunyt) férjének, Károly Lajosnak a _távoli_ unokaöccse (mint aztán rájöttem) Lipót _Ferdinánd_, akiről szó akar lenni, amikor átverte Mária Teréziát, a Habsburg-örökségi ékszer értékesítésénél.
Szóval ezek a pontatlanságok (nekem) nagyon bosszantóak a műben, de maga a felépítése nagyon jó, és sok ismeretet ad főleg Hitler fiatal felnőttkoráról.
A szerző kőszönetet is mond, illetve ajánlja is többek között Sophie Hohenberg-Potesta hercegnőnek, aki Ferenc Ferdinánd dédunokája (Miksa fia szintén Ferenc Ferdinánd lánya). Ez csak feldobott bennem egy olyat, hogy esetleg véletlenül nem e ő lehet az a leszármazott, akivel pórul jártál...
Mr. Kéktúra
2025.02.25 23:24:55
@nayzoli: Egyébként nagyon tetszett a könyv, pár nap alatt kiolvastam, nem bírtam letenni! :)

Hogyan lehet nevezni egy volt királyt a köztársasággá vált országban? ..
Mr. Kéktúra
2025.02.25 23:23:02

Baden, az egykori nagyhercegség, iskolapéldája annak, ahogyan egy országot elveszíthet egy dinasztia...
Mr. Kéktúra
2025.01.09 17:40:38
@gigabursch: Ahogy a nagyapja is. A cikkben is hivatkozott Miksa badeni herceg az unokatestvére volt az utolsó nagyhercegnek, II. Frigyesnek, akit mivel 1 évvel túlélt, így ennyi ideig az örököseként egyben a házvezető herceg is ő volt. Innentől öröklődik az ő ágán a cím: fia Bertold őrgróf, unokája Miksa András őrgróf és most a dédunokája Bernárd őrgróf.
Bertold őrgróf felesége egyébként Teodóra görög hercegnő volt, Fülöp edinburgh-i herceg egyik nővére.
Bertold őrgróf felesége egyébként Teodóra görög hercegnő volt, Fülöp edinburgh-i herceg egyik nővére.

Egy újabb uralkodói lemondás előkészülete zajlik a színfalak mögött. A trónváltás helyszíne Luxemburg lesz, ennek okán született ez a 6 részből álló áttekintés...
Mr. Kéktúra
2025.01.08 16:54:17

Képvisel-e bármilyen értéket egy olyan királyi cím, amelyik mögött már nincs állam? Ha azt gondolnánk, hogy értéktelen, akkor vajon milyen okok miatt harcolnak érte olyanok, akik nélküle is lennének valakik?..
Mr. Kéktúra
2023.08.20 13:31:30
Eddig nem voltak itt kommentek, pedig a téma nagyon is érdekes!
Egy kapcsolódó leszármazási táblázat:
www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Foytwq658cyib1.png
Túl azon, hogy mutatja a dinasztia 2 ágát, egyúttal mutatja a kapcsolatot az (észak-)olasz királyi családdal is: mindkettő egyik ága anyai ágon az Orléans-októl származik!
Egy kapcsolódó leszármazási táblázat:
www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Foytwq658cyib1.png
Túl azon, hogy mutatja a dinasztia 2 ágát, egyúttal mutatja a kapcsolatot az (észak-)olasz királyi családdal is: mindkettő egyik ága anyai ágon az Orléans-októl származik!
Mr. Kéktúra
2024.06.13 16:54:38
Péter herceg lenne ma a francia király, ha Franciaországban férfipreferált elsőszülöttség szerint öröklődött volna a trón Capet Hugótól: www.reddit.com/r/UsefulCharts/comments/1ddj605/king_of_france_from_hugh_capet_by_malepreference/
Érdekesség, hogy ebben az öröklési rendben is megszerezte volna később a francia trónt a Bourbon-Vendôme hercegi (eredetileg grófi) ág, nemcsak a Száli-törvény szerinti végig férfiágon, amikor IV. Henrik a kilencedik fokú unokatestvére után lett király.
Érdekesség, hogy ebben az öröklési rendben is megszerezte volna később a francia trónt a Bourbon-Vendôme hercegi (eredetileg grófi) ág, nemcsak a Száli-törvény szerinti végig férfiágon, amikor IV. Henrik a kilencedik fokú unokatestvére után lett király.

Az orosz cári cím körüli vita sokszor azon megy, hogy egyáltalán létezik-e vagy sem. Miért is érdekes ez a vita?..
Mr. Kéktúra
2022.05.26 21:33:06
@nayzoli: Jobbulást!
A bejegyzéseket szerintem sokan várjuk :)
Van egy olyan kósza emlékkép bennem, hogy ebben a 2 bejegyzés között eltelt 1 hónapos szünetben mintha lett volna egyszer egy blogértesítés, hogy új bejegyzés van, de aztán nem lehetett rákattintani... Aztán meg el is tűnt. Lehetséges ez technikailag vagy ez csak az én tévképzetem?...
A bejegyzéseket szerintem sokan várjuk :)
Van egy olyan kósza emlékkép bennem, hogy ebben a 2 bejegyzés között eltelt 1 hónapos szünetben mintha lett volna egyszer egy blogértesítés, hogy új bejegyzés van, de aztán nem lehetett rákattintani... Aztán meg el is tűnt. Lehetséges ez technikailag vagy ez csak az én tévképzetem?...
Mr. Kéktúra
2022.10.13 15:53:25
Kapcsolódó videó:
www.youtube.com/watch?v=nMj08bfbi-g
Készültekor még élt Andrej Andrejevics, de már itt előjelzi a szerző, hogy Andrej halála után Rosztyiszlav lehet az örököse, ha figyelembe vesszük az egyenlő házasságokat is!
www.youtube.com/watch?v=nMj08bfbi-g
Készültekor még élt Andrej Andrejevics, de már itt előjelzi a szerző, hogy Andrej halála után Rosztyiszlav lehet az örököse, ha figyelembe vesszük az egyenlő házasságokat is!
Mr. Kéktúra
2024.06.13 16:08:26
Egy érdekesség, ami eddig talán még nem került elő, vagy csak nem kapott kellő hangsúlyt.
György, aki Mária nagyhercegnő fia és örököse, agnatikusan Hohenzollern! www.reddit.com/r/UsefulCharts/comments/1dbo7dy/pretenders_to_european_thrones_pt_1_who_would_be/#lightbox
Ezen az ábrán (is) látszik, hogy ükapja II. Vilmos német császár, és így végig férfiági harmad-unokatestvére György Frigyes porosz hercegnek, a német császári család jelenlegi fejének. György Frigyes nagyanyja Irina Kirillovna Romanova, Mária nagyhercegnő nagynénje, így egyúttal másod-unokatestvérek is György Mihajloviccsal, utóbbinak az anyai ágán.
György, aki Mária nagyhercegnő fia és örököse, agnatikusan Hohenzollern! www.reddit.com/r/UsefulCharts/comments/1dbo7dy/pretenders_to_european_thrones_pt_1_who_would_be/#lightbox
Ezen az ábrán (is) látszik, hogy ükapja II. Vilmos német császár, és így végig férfiági harmad-unokatestvére György Frigyes porosz hercegnek, a német császári család jelenlegi fejének. György Frigyes nagyanyja Irina Kirillovna Romanova, Mária nagyhercegnő nagynénje, így egyúttal másod-unokatestvérek is György Mihajloviccsal, utóbbinak az anyai ágán.

A válasz rövid: azért nem kapta meg a királyi koronát, mert él...

A napokban megjelent egy egy hipotetikus lista a lehetséges trónöröklési sorról. Abban szerepeltek az egyházi szolgálatra felavatott személyek. Az alábbi bejegyzés annak a listának a korrekciója, melyben a felszentelt személyek már nem szerepelnek...
Mr. Kéktúra
2024.01.14 18:59:30
@nayzoli: a bárki által szerkeszthető Wikipédián kívül most először megtaláltam egy adatbázishonlapon is, hogy az ifjabb Károly Krisztiánnak a 4 lánya után 2021-ben Péter György nevű fia született.
Itt írják: www.royaltyguide.nl/families/fam-H/habsburg/hbllothringen3.htm
Ahogy azt is, hogy Amadé és Kristóf főhercegeknek 2023-ban lányaik születtek, illetve itt is szerepel Imre fia is, akit fentebb írtál.
Itt írják: www.royaltyguide.nl/families/fam-H/habsburg/hbllothringen3.htm
Ahogy azt is, hogy Amadé és Kristóf főhercegeknek 2023-ban lányaik születtek, illetve itt is szerepel Imre fia is, akit fentebb írtál.
Mr. Kéktúra
2024.01.14 19:54:52
@nayzoli: megértem a bizalmatlanságod. Pech, hogy úgy jött be ez az azonosításosdi, hogy pedig sikerült elérni magát az anyát, csak már az ő üzenete épp nem ért el hozzád...
Azért reméljük, akkor máshonnan mégis meglesz az info, sikerül elérni őket!
Még annyit, hogy a fentebb linkelt oldalon vannak fényképek Kristóf öccse, Sándor tavalyi esküvőjéről, aki egy grófnőt vett el. A nevére kerestem, több helyen írják, hogy Countess, amin meglepődtem, mert a Paskevicsre hajazó nevet herceginek gondoltam, bár az is lehet, hogy van grófi águk, nem néztem utána.
Azért reméljük, akkor máshonnan mégis meglesz az info, sikerül elérni őket!
Még annyit, hogy a fentebb linkelt oldalon vannak fényképek Kristóf öccse, Sándor tavalyi esküvőjéről, aki egy grófnőt vett el. A nevére kerestem, több helyen írják, hogy Countess, amin meglepődtem, mert a Paskevicsre hajazó nevet herceginek gondoltam, bár az is lehet, hogy van grófi águk, nem néztem utána.
Mr. Kéktúra
2024.01.14 23:25:49
@nayzoli: Köszönöm a részletes információt!

Többször előkerült Liechtenstein az ideális monarchia példájaként. Vajon tényleg az lenne? Hét alcímnyi kísérlet Liechtenstein megértésére...
Mr. Kéktúra
2024.01.01 19:25:35
Mr. Kéktúra
2024.01.10 00:12:49
A Bajor Királyságnál szó volt már róla, hogy a jakobita öröklés szerint a jelenlegi bajor házvezető herceg, Ferenc lenne ma a brit király. A tőle induló trónöröklési sorrendet mutatja be ez a családfa, amin szintén látszik, amit ott írtam, hogy a Lichtenstein-házba érkezik rövid úton a cím. József Vencel egyébként az Egyesült Királyságban született.
www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fgs5t278dqsac1.png
www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fgs5t278dqsac1.png

Egy visszatekintés 2023-ra és pár szó 2024-ről...
Mr. Kéktúra
2024.01.09 23:59:19
@nayzoli: Várom :)
Királyságok a XXI. században
Az utolsó magyar trónörökös, mint a dinasztia vezetője
2020.08.11 12:16:12

Habsburg Ottó hivatalosan is trónörökös (koronaherceg) volt, majd a Habsburg-dinasztia élére került. Ez a bejegyzés az ilyen minőségében végzett tevékenységét járja körül. ..
Mr. Kéktúra
2023.08.20 14:15:28
Sokat gondolkodtam, hogy melyik Habsburg cikkhez (szerencsére bőven van!) kommenteljem ezt, végül emezt választottam.
Ritkán esik szó erről, de azért tudjuk: minden mai Habsburg agnatikusan valóban a Lotaringiai-ház tagja! Hiánypótlónak gondolom ezt a családfát: www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2F1203tb4uxzib1.png
Az Elzászoktól vezeti le az agnatikus vonalat, hogy aztán a főág férfiági kihalásával az házassággal egyesüljön a Vaudémont oldalággal, ami onnantól Lotaringiai-ház néven fut. Ez ugyan több oldalágra szakad még, de a főágába születik bele később III. Ferenc, aki 1737-es házasságával új dinasztiát alapít: a férfiágon éppen kihaló Habsburg-ház örökösét, Mária Teréziát veszi el. 1745-ben ő maga lesz a császár I. Ferenc néven, és a monarchia bukásáig leszármazottai viselik a címet a Habsburg-Lotaringiai-ház tagjaiként.
Az ábra jobb alsó részében láthatjuk őket, szépen levezetve a császári ágon kívüli többi oldalágat is II. Lipót sok fiától!
Ritkán esik szó erről, de azért tudjuk: minden mai Habsburg agnatikusan valóban a Lotaringiai-ház tagja! Hiánypótlónak gondolom ezt a családfát: www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2F1203tb4uxzib1.png
Az Elzászoktól vezeti le az agnatikus vonalat, hogy aztán a főág férfiági kihalásával az házassággal egyesüljön a Vaudémont oldalággal, ami onnantól Lotaringiai-ház néven fut. Ez ugyan több oldalágra szakad még, de a főágába születik bele később III. Ferenc, aki 1737-es házasságával új dinasztiát alapít: a férfiágon éppen kihaló Habsburg-ház örökösét, Mária Teréziát veszi el. 1745-ben ő maga lesz a császár I. Ferenc néven, és a monarchia bukásáig leszármazottai viselik a címet a Habsburg-Lotaringiai-ház tagjaiként.
Az ábra jobb alsó részében láthatjuk őket, szépen levezetve a császári ágon kívüli többi oldalágat is II. Lipót sok fiától!

Meg lehet-e élni abból, hogy valaki a néhai király leszármazottja? Azt gondolom, hogy nem feltétlenül. Sokaknak nem sikerült, de vannak ellenpéldák. A mostani bejegyzés egy egykori királyi dinasztiának a sok munkával történő megújulását vázolja fel...
Mr. Kéktúra
2022.10.13 16:06:18

Szász király, nagyherceg, egyéb szász hercegek. Kik ők? ..
Mr. Kéktúra
2022.09.18 21:32:50
Mr. Kéktúra
2022.10.13 15:59:18
Mr. Kéktúra
2023.07.17 14:59:48
Kapcsolódó videó:
www.youtube.com/watch?v=mU65qaIN_8U
Azaz részletesen levezetve, hogy ki és miért lenne ma a német illetve az osztrák császár, valamint a bajor, a szász, a württembergi illetve a hannoveri király.
Azért ehhez a bejegyzéshez linkeltem be, mert a szász királyi család leszármazásának ábrázolását különösen jónak találtam a videóban, és a többi érintett házban amúgy sem ennyire bonyolult a családi kapcsolat.
www.youtube.com/watch?v=mU65qaIN_8U
Azaz részletesen levezetve, hogy ki és miért lenne ma a német illetve az osztrák császár, valamint a bajor, a szász, a württembergi illetve a hannoveri király.
Azért ehhez a bejegyzéshez linkeltem be, mert a szász királyi család leszármazásának ábrázolását különösen jónak találtam a videóban, és a többi érintett házban amúgy sem ennyire bonyolult a családi kapcsolat.

Átsuhant egy hír a magyar médiában: a brit és a magyar államfők távoli rokonok. Fontos ez a hír?..

Európában ma koronázás lesz...
Mr. Kéktúra
2023.05.11 22:55:45
@nayzoli: Pedig az utóbbi típusú megnevezések szerintem most már eléggé megszokottak azóta, hogy az amerikai alelnök férjének kitalálták a Second Gentleman megnevezést.
Mr. Kéktúra
2023.05.17 14:04:40
Mr. Kéktúra
2023.06.02 14:04:05
@nayzoli: Az nem hiba, csak egy kicsit szerencsétlenül elhelyezett vonal/név az ábrán: a vonal a felmenőtől a fia felé akar menni, és Inczédy báró pöttye fölött el is kanyarodik arra, de szerencsétlen módon közben hozzáér a pöttyhöz.
A magyar ösöket ez az ábra (helyhiány miatt) csak a 8. generációig ábrázolja, a 9. generációban már az anyakirályné felmenői vannak itt, értelemszerűen soronként egyre szélesebb helyet elfoglalva ahogy megyünk vissza az időben.
A magyar ösöket ez az ábra (helyhiány miatt) csak a 8. generációig ábrázolja, a 9. generációban már az anyakirályné felmenői vannak itt, értelemszerűen soronként egyre szélesebb helyet elfoglalva ahogy megyünk vissza az időben.

A szerb királyi családról el lehet mondani, hogy nagyon sokat küzdöttek a koronáért. A történetük hosszú és eseménydús. A trónkövetelőket bemutató sorozat részeként ennek a tömör bemutatására történik most egy kísérlet...
Mr. Kéktúra
2023.05.15 14:55:08

Ennek a blognak az indulása óta a legtöbb megkeresést és reakciót a Koháry hercegek témájában kaptam. A sok-sok eszmecsere összefoglalóját adom közre, legalábbis annyit, ameddig nekem sikerült összeszednem...
Mr. Kéktúra
2022.09.21 08:13:50

Vajon milyen sorsa lett az utolsó magyar királyi pár gyermekeinek és azok leszármazottainak? Ha valaki nem trónörökösnek születik, akkor hat-e a XXI. századi életére az, hogy a 100 éve élt nagyszülei, dédszülei vagy ükszülei uralkodók voltak? ..
Mr. Kéktúra
2023.05.09 10:00:56
@nayzoli: Szívesen!
Az általad vázolt probléma nem IV. Károly-specifikus, a múltban nagyon is sokmindenkinél előfordult, hogy az ősfájukon keresztezések voltak. A többszörös leszármazások precíz megjelenítése óhatatlanul is valamelyest áttekinthetetlenné tesznek egy-egy ilyen ősfát.
A legegyszerűbb lenne, ha generációról generációra simán csak kétszerezni kellene a fát, na de ez a legritkább esetben van így :)
És ugye a költői kérdés: ha áttekinthetőbbé akarjuk tenni, akkor mégis melyik leszármazást hagyjuk el? Mi alapján válasszunk?
Az általad vázolt probléma nem IV. Károly-specifikus, a múltban nagyon is sokmindenkinél előfordult, hogy az ősfájukon keresztezések voltak. A többszörös leszármazások precíz megjelenítése óhatatlanul is valamelyest áttekinthetetlenné tesznek egy-egy ilyen ősfát.
A legegyszerűbb lenne, ha generációról generációra simán csak kétszerezni kellene a fát, na de ez a legritkább esetben van így :)
És ugye a költői kérdés: ha áttekinthetőbbé akarjuk tenni, akkor mégis melyik leszármazást hagyjuk el? Mi alapján válasszunk?

Január 16-án volt II. Konstantin görög király temetése. A görög kormány nem volt hajlandó államfőként tekinteni a néhai királyra. A világ királyi családjai diszkréten, méltóságteljesen fejezték ki az ellenvéleményüket...
Mr. Kéktúra
2023.03.28 15:31:48
@nayzoli: Elkanyarodtunk a tárgytól. Nem ezt vitattam...
Amit most leírtál, az így van, de én nem erről írtam fentebb.
Amit most leírtál, az így van, de én nem erről írtam fentebb.
Mr. Kéktúra
2023.03.29 11:50:29
@nayzoli: Köszönöm a részletes választ!

Volt idő, amikor a portugál dinasztia nagyságát a magyar származással próbálták igazolni. Később aztán valóban megjelent a magyar származású dinasztia. Nehéz meghatározni, hogy a portugál királyi családnak áldássá vagy átokká vált a magyar hatás...
Mr. Kéktúra
2023.04.28 13:32:14

Egy tekintélyes császári cím születése, tündöklése és bukása a mai bejegyzés témája. A német császári címről lesz szó, melynek helyreállítása talán a legesélytelenebbek közé sorolható. Hogyan alakult ki? Miként bukott el? Erről lesz szó az alábbiakban...
Mr. Kéktúra
2022.10.13 16:16:51
Mr. Kéktúra
2023.03.10 19:55:19

Az olasz trónviszály egy új mérföldkőhöz érkezett. Olyan megoldás látszódik körvonalazódni, amely nagyjából senkinek nem fogadható el, de a dinasztikus acsarkodást lezárja...
Mr. Kéktúra
2022.10.13 16:25:02
Mr. Kéktúra
2022.10.17 14:05:03
@nayzoli: egy mondás szerint mindenkinek arra van ideje, amit igazán szeretne :)
A jelek szerint ő igazán szeret ezekre a családfákra elképesztően sok időt áldozni, aminek mi olvasók-nézők vagyunk a nyertesei!
Ez teszem hozzá ugyanúgy igaz a Te blogodra is!
Valahogyan nem jött le nekem a Te két olaszországi cikkedből (jelen bejegyzés valamint ennek az előzménye), hogy az utolsó olasz király által kijelölt örökös, Aosta hercege is egyenes férfiági leszármazott az első olasz királytól! (Talán mert mindkét cikkből hiányzik a leszármazási ábra, amit a többi bejegyzésednél viszont megszokhattunk.)
UsefulCharts videójában viszont ezt világosan látva, egészen másképp látszik (nekem) a Te fenti írásod, az összefüggések átértelmeződnek!
A jelek szerint ő igazán szeret ezekre a családfákra elképesztően sok időt áldozni, aminek mi olvasók-nézők vagyunk a nyertesei!
Ez teszem hozzá ugyanúgy igaz a Te blogodra is!
Valahogyan nem jött le nekem a Te két olaszországi cikkedből (jelen bejegyzés valamint ennek az előzménye), hogy az utolsó olasz király által kijelölt örökös, Aosta hercege is egyenes férfiági leszármazott az első olasz királytól! (Talán mert mindkét cikkből hiányzik a leszármazási ábra, amit a többi bejegyzésednél viszont megszokhattunk.)
UsefulCharts videójában viszont ezt világosan látva, egészen másképp látszik (nekem) a Te fenti írásod, az összefüggések átértelmeződnek!

A Württemberg-dinasztia annak ellenére jelentős befolyással rendelkezik, hogy már 100 éve elvesztették a trónjukat. Hogyan maradhatott erős a volt dinasztia egy köztársaságban?..
Mr. Kéktúra
2022.10.13 16:01:12

Ha a monarchia helyreállításra legesélyesebb nyugati országról esik szó, akkor sokan példaként emlegetik Franciaországot. Állítólag Franciaország azon országok egyike, ahol a legnagyobb a királyságot pártolók aránya. Mégsem hallunk a jelentős befolyást szerző, a királyságot pártoló francia politikai…..
Mr. Kéktúra
2022.10.13 15:46:52
Kapcsolódó videó:
www.youtube.com/watch?v=G_wt-9d2w7U
Ez végül János herceget nevezi meg, mint aki leginkább igényt tarthatna a francia trónra.
www.youtube.com/watch?v=G_wt-9d2w7U
Ez végül János herceget nevezi meg, mint aki leginkább igényt tarthatna a francia trónra.

Korábban volt már szó a portugál királyi dinasztiáról, ahol említésre került róluk, hogy megpróbáltak egy császárságot alapítani. Erről a kísérletükről lesz szó ebben a bejegyzésben...
Mr. Kéktúra
2022.10.13 15:40:30
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ezzel együtt nagyon örülnék egy ilyen bejegyzésnek, mert amennyire kvázi laikusként utána tudtam járni, több nevezetes személy is volt/van ebben az ágban/házban is. Jövőjük is van abban az értelemben legalábbis mindenképp, hogy több fiú is van a legifjabb generációban is, így egy darabig még biztosan nem fognak kihalni. (Ellentétben a középkori sváb Hohenbergekkel, akiknek a címét örökletes címként megkapta Miksa herceg az unokatestvérétől, IV. Károlytól.)