Regisztráció Blogot indítok
Adatok
D55

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kevesebb, mint egy év alatt a Renault a legendás gyárában, Flinsben létrehozta az "autófelújító" részlegét. Ez lenne a fenntarthatóság, csak ezt nem lehet olyan szépen becsomagolni egy halom kiüresedett frázisba, mint a oly sok minden mást manapság. Pedig a projekt hatalmas figyelmet érdemelne…..
D55 2021.12.10 01:02:01
@Zionnépe: Nem biztos, hogy PR fogás. Amit nem tudunk pontosan szerintem, hogy hol a határ egy gyári felújítás során, ahonnan már új példány létrehozásának minősülne a dolog. Motorcsere pl. sima egy autószerelőnek is, csak egyezzen a típus. Egy gyárnak meg akár egy főtartóelem csere is sima lehet talán, hiszen nem kérdés, hogy gyári technológiával végzik, miért kössön bele bárki? És ugye akkor gyártástechnológiai okokból lehet olcsóbb is, ha egy csomó apróbb alkatrészből is újat kap sorról készre szerelve a fődarabhoz, mint ha a ki-be szerelgetéssel, válogatással szöszölnének.
D55 2021.12.10 13:08:41
@tiltsál ki te gyökér: Nem úgy értem, hogy simán kivitelezhető, hanem hogy simán megtehetik újbóli forgalombahelyezés nélkül :) Erre írtam a gyári technológiát is, hogy akár egy komplett önhordó vázcsere is lehet ilyen egyszerű a gyárnak, ahol nem kérdés, hogy a gyári technológiai előírások szerint zajlik a folyamat... És ugye amit mondasz is, hogy onnantól meg már olcsóbb a sorról lehozni egy komplett szerelt fődarabot cserealkaltrésznek becézve, mint a régiből átszerelgetni mindent sallangot. De ha jól gondolom, akkor a lényeg, a "rendszám" meg mehet vissza ;)
D55 2021.12.10 13:47:05
@midnight coder: Vagy csak a közvetlen / nagy nyomású befecskendezést betiltani, mert amiatt keletkeznek a mikroméretű, ki nem köhöghető, az ember tüdejébe beágyazódó koromszemcsék? És ha nem lenne világos, akkor amíg bele nem kényszerítették a fejlesztéseket ebbe az irányba, addig a benzinmotorok 0, azaz 0 szálló port / kormot bocsájtottak ki és a dieselek is jóval nagyobb méretű, a légzőrendszerünk által kiszűrhető méretű szemcséket, amiktől max a falak lettek olyan ronda feketék pesten. A CO2-t meg tényleg hagyjuk, mert európai viszonylatban bolhából elefánt kategória. Az asztmához meg szerencsére nincs közöm és orvos sem vagyok, csak példaképp hoztam fel, hogy régen maximum beteg, vagy betegségre erősen hajlamos emberekre volt érezhető hatással amiket az autók kipöfögtek, de le merném fogadni, hogy aki ilyen egészségügyi problémákkal született, az 136000 éve sem érezte túl jól magát egy tűzrakóhely mellett, amin az ősemberek elkezdték az értelmi fejlődésünk kulcsát jelentő sült-főtt ételeket előállítani némi tömény, csípős füst árán. Mert ugye mindenféle leletekből mára az is világossá vált, hogy a "modernkori" betegségek ugyanúgy jelenvoltak már évezredekkel ezelőtt is, legutóbb pedig arra találtak bizonyítékokat, hogy a dohányzás sem csak párszáz éve terjedt el tömegesen! Szóval nekem úgy tűnik ősidők óta tehetségtelenek vagyunk ebben az "írtsuk ki a saját fajunkat" műfajban, mert helyette sikerült szép lassan véletlenül 7 millárdosra szaporodnunk. Azt meg, ha ez egyes (szerintem túlzó) vélekedéseknek megfelelően esetleg már tényleg nem fenntartható, akkor majd szép finoman, pontosan szabályozza a természet, aminek ez a lényege. Mert ha mi akarjuk és ilyen agyatlan tempóban, amit látni manapság, akkor tartok tőle pár évtized és visszakörnyezettudatosulunk egész a középkorig...