Adatok
rprp
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem hagy nyugodni Borsi-Balogh Máté, vagyis az általa énekelt Winterreise az Örkény stúdiójában. Mitől jó? Mert hogy jó, afelől nincsen kétségem. De nem kellene annak lennie, mert a Téli utazás mégis zenemű, Schubert, nem egy pillanat, hanem másfél óra, aminek a nagy részében énekelni kell, a…..
rprp
2021.11.11 02:10:35
@takatsa: Kedves takatsa! én Kákonyi Árpi vagyok, aki ebben a Winterreise előadásban a háttérből zongorázom egy elektromos zongorán. az Örkény Színház titkársága küldte el nekem Fáy Miklós írásait az előadásról, mert nagyon örült mindenki a színházban annak, hogy két valamirevaló reakciója is érkezett a rengeteg odaadó munkánkra, ami számunkra nagyon fontos. Mi nem gondoljuk magunkról, hogy Dietrich Fischer-Dieskau és Gerald Moore lennénk, sőt, teljesen tisztában vagyunk a magunk képességeivel, annak jelenlegi korlátaival, minket kizárólag a Schubert világa iránti rajongás és szeretet, illetve az abban minél mélyebb elmerülés és ennek a csodálatos világnak a minél valódibb megértése motivált és mozgatott abban az elmúlt kb. másfél évben, amíg konkrétan a Winterreise dalciklussal foglalkoztunk. kérlek, ne írj ilyen primitív hangnemben rólunk egy reklám-video alapján, már csak azért se, mert egyrészt én nagyon sovány vagyok, és így remekül ellensúlyozom Máté dagadtságát, másrészt meg azért se, mert olyan kevesen vagyunk ezen a bolygón, akik egyáltalán ismerik Schubert csodálatos világát, és ha már ismerjük és szeretjük, akkor legalább mi ne bántsuk egymást, annyi más lehetőségünk van gyűlölködni és kiadni a feszültséget. Ugyanakkor arra szeretnélek kérni, hogy ha van kedved eljönni megnézni ezt az előadást, akkor írj nekem ( az e-mail címeme kakonyiarpad@gmail.com ), és én nagyon szívesen kérek neked ingyen-jegyet egy decemberi, vagy januári estére, aztán, ha van kedved, akkor a színház társalgójában mondd is el élőben a véleményedet az előadásról nekünk, akkor is, ha szörnyűnek látod-hallod majd. mi nagyon örülünk mindenkinek, aki ugyanannyira szereti ezt a világot, mint mi is Tarnóczi Jakabbal, az előadás rendezőjével és több csodálatos technikus kollégával együtt, akik egy kb. 70 oldalas kottából vezetik az előadás nélkülözhetetlen háttérmunkáját. kérlek, becsülj meg minket annyival, hogy nem így kommunikálsz. szeretettel és örömmel várunk egy elkövetkező előadásra! írj nekem békében, ha érdekel egy ilyen színházi Schubert-este, ami bár lehet, hogy idegen lesz neked és joggal nem elégíti ki a tisztán abszolút zenei igényeidet, de talán arról meg tud győzni, hogy a rajongásunk és szeretetünk tárgya közös, ami Schubertet illeti. békés éjjelt, jó reggelt! Kákonyi Árpi
rprp
2021.11.12 01:30:21
sziasztok!
nagyon örülök, hogy valódi komminkáció alakult ki végül itt ennek az előadásnak a kapcsán. én magam, aki természetesen elfogult vagyok az előadást illetően, azt gondolom fontosnak megosztani itt veletek, hogy számomra csodálatos élmény volt találkozni olyan huszonéves ( nem komolyzenei képzésből érkező ) emberekkel, akik összességében éveket, illetve napi szinten sűrű hónapokat töltöttek el azzal, hogy Schubert világát lényegileg megismerjék és megértsék. ez szerintem egy olyan nagyságú érték, amihez fogható kevés van. és ez a saját döntésük és vágyuk volt, miután a Színművészetin megimerkedtek ezzel a világgal Selmeczi György vezetésével. és itt kapcsolódik a vita Fáy Miklós írásához is: ha azt írja: "szenvedni mindenkinek szabad", ez nekem azt jelenti lényegileg, hogy "Schubert mindenkié", azé is, aki nem makulátlanul énekel és azé is, aki időnként össze-vissza zongorázik ( ez lennék én ), mert attól hogy én papíron Zeneakadémiát megjárt profi zenész vagyok, attól még természetesen az én képességeim és előadásról-előadásra-való teljesítményem is igencsak távol áll attól, amit Gerald Moore, vagy éppen Alfred Brendel, vagy Richter ( stb., stb. ) zongorakíséreteinél hallhatsz. és hogy egyáltalán a műélvezet nem csak egy passzív dolog lehet, hanem a maga korlátaihoz szabottan aktív is. hogy ezt nevezik élesebb nyelvek amatőrnek? hát legyen, akinek jólesik, nevezze akár így békében. mi nem akartunk többek, vagy jobbak lenni senkinél ( a csodálatos Thomas Quasthoffnál sem ), nem akarunk valamihez képest állítani valamit, egy dolog motivált és mozgatott minket: elmerülni ebben a világban és megosztani az élményeinket, felfedezéseinket, ki-ki a maga nyelvén, a maga módján. ha van kedvetek megtekinteni, hogy ez nekünk hogyan sikerült, akkor gyertek el, de ha olyan abszolút zenei élményekre vágytok, mint amilyen pl. egy Thomas Quasthoff koncert volt, akkor nyilván csalódni fogtok. de akármennyire patetikusan is hangozzon, higgyétek el, ennek a zenei világnak a szeretete akkor is összeköt minket békében. erről eszembe jut hirtelen egy Schubert-dal. hallgassátok majd meg, ha lesz rá nyugodtan időtök. jó éjt, jó reggelt mindenkinek, üdvözlettel: Kákonyi Árpi www.youtube.com/watch?v=m-BWAYleK44
nagyon örülök, hogy valódi komminkáció alakult ki végül itt ennek az előadásnak a kapcsán. én magam, aki természetesen elfogult vagyok az előadást illetően, azt gondolom fontosnak megosztani itt veletek, hogy számomra csodálatos élmény volt találkozni olyan huszonéves ( nem komolyzenei képzésből érkező ) emberekkel, akik összességében éveket, illetve napi szinten sűrű hónapokat töltöttek el azzal, hogy Schubert világát lényegileg megismerjék és megértsék. ez szerintem egy olyan nagyságú érték, amihez fogható kevés van. és ez a saját döntésük és vágyuk volt, miután a Színművészetin megimerkedtek ezzel a világgal Selmeczi György vezetésével. és itt kapcsolódik a vita Fáy Miklós írásához is: ha azt írja: "szenvedni mindenkinek szabad", ez nekem azt jelenti lényegileg, hogy "Schubert mindenkié", azé is, aki nem makulátlanul énekel és azé is, aki időnként össze-vissza zongorázik ( ez lennék én ), mert attól hogy én papíron Zeneakadémiát megjárt profi zenész vagyok, attól még természetesen az én képességeim és előadásról-előadásra-való teljesítményem is igencsak távol áll attól, amit Gerald Moore, vagy éppen Alfred Brendel, vagy Richter ( stb., stb. ) zongorakíséreteinél hallhatsz. és hogy egyáltalán a műélvezet nem csak egy passzív dolog lehet, hanem a maga korlátaihoz szabottan aktív is. hogy ezt nevezik élesebb nyelvek amatőrnek? hát legyen, akinek jólesik, nevezze akár így békében. mi nem akartunk többek, vagy jobbak lenni senkinél ( a csodálatos Thomas Quasthoffnál sem ), nem akarunk valamihez képest állítani valamit, egy dolog motivált és mozgatott minket: elmerülni ebben a világban és megosztani az élményeinket, felfedezéseinket, ki-ki a maga nyelvén, a maga módján. ha van kedvetek megtekinteni, hogy ez nekünk hogyan sikerült, akkor gyertek el, de ha olyan abszolút zenei élményekre vágytok, mint amilyen pl. egy Thomas Quasthoff koncert volt, akkor nyilván csalódni fogtok. de akármennyire patetikusan is hangozzon, higgyétek el, ennek a zenei világnak a szeretete akkor is összeköt minket békében. erről eszembe jut hirtelen egy Schubert-dal. hallgassátok majd meg, ha lesz rá nyugodtan időtök. jó éjt, jó reggelt mindenkinek, üdvözlettel: Kákonyi Árpi www.youtube.com/watch?v=m-BWAYleK44
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz