Adatok
karikázzunk blog
11 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vízállásjelentés
A Velencei-tó turisztikai vonzereje elsősorban a maga a tó, annak élvezeti értékével. Egy kerékpárkölcsönzés alkalmával sem kell lemondani a fürdőzésről, a nyári melegben abban való hűsölésről, a vízi sportokról.
Az elmúlt években a tó végét várták sokan, erőteljesen apadásnak…..
avagy mit tegyél, hogy kerékpárváltó túlélje a túrát
Régóta foglalkoztat ennek a cikknek a megírása. Az motiválta, hogy azt látom, sokan megvásárolják a hipi-szupi (vagy annak gondolt) sok sebességes bringájukat, és azt gondolják, az jó kis összegbe belekerült, tehát ennek aztán bírnia…..
avagy, hogy ne csalódjunk a kiválasztott kerékpárban
Rendszeresen olvasok a közösségi médiában posztokat, és hozzászólásokat, ahol időnként vissza-visszatérő téma, ki milyen bringát használ, melyik gyártótól, illetve milyen típust. Nyilván, ha valakinek egyik-másikkal rossz tapasztalata van,…..
karikázzunk blog
2022.03.22 13:06:25
@Alf56: Ez így igaz. Köszönöm a kiegészítést!
karikázzunk blog
2022.03.25 10:20:36
@lobaszopiatej: A "rossz" szerviznek titulált szervizek védelmében: - a "parasztbicót" is meg kell valakinek szerelni, ugyanis - tudok olyan szervizről, amelyik be sem fogadja javításra. Ez is, és az is egyfajta üzeltpolitika. A felhasználó jogos igénye, hogy a kerékpárja biztonsággal működjön. Sokan nem tudnak, vagy nem is akarnak több százezer forintot költeni magasabb kategóriájú kerékpárra, de szüksége van rá, ilyen - olyan okokból.
Szóval amíg igény lesz rá, addig lesz is ilyen szerviz.
A youtube-os videók szuperek, lehet belőlük tanulni, és sok jó tanácsot is adnak. Ettől függetlenül, nem lesz minden kerékpárosból szerelő.
Szóval amíg igény lesz rá, addig lesz is ilyen szerviz.
A youtube-os videók szuperek, lehet belőlük tanulni, és sok jó tanácsot is adnak. Ettől függetlenül, nem lesz minden kerékpárosból szerelő.
karikázzunk blog
2022.03.25 12:09:32
@lobaszopiatej: Ez így igaz.
Egy nagyvárost, mondjuk Budapest, nehéz összehasonlítani egy vidéki kisváros forgalmával, nem ugyanaz a nagyságrend. A helyzet azonban nem annyira rossz, mint elsőre gondolhatnánk, sok bringás vidéken is foglalkozik a kerékpárjával, elismerve, hogy e téren van hová fejlődni. Ha mondjuk annyi bringát bevinnének egy vidéki kicsibe, mint egy budapesti nagyforgalmúba, akkor abból élne, és lenne raktárkészlete is. Ameddig csak "csurran-cseppen", addig az ügyfeleknak sajnos marad a várakozás, ha épp nem tud, vagy nem akar, esetlen nincs lehetősége foglalkozni vele. Ettől függetlenül nagyon sok vidéki szerviz szakmailag nem marad el bármelyik nagytól egyáltalán.
Tudjuk, hogy műkedvelők, és szakkontárok minden szakmában vannak. Annak megtalálása, hogy kiben bízunk, néha csalódáson keresztül sikerül. Az én véleményem, hogy egy szerelés bizalmi munka, hiszen az ügyfél megbízik az adott szerelőben, hogy az a legjobb tudása szerint, és becsületesen jár el. Én ezért mindig pontosan, és rendszeresen tájékoztatom azokat, akik hozzám fordulnak, és csak úgy adok át munkát, hogy az ügyfél a saját szemével meggyőződhet az elvégzett munkáról, a kicserélt alkatrészekről.
Egy nagyvárost, mondjuk Budapest, nehéz összehasonlítani egy vidéki kisváros forgalmával, nem ugyanaz a nagyságrend. A helyzet azonban nem annyira rossz, mint elsőre gondolhatnánk, sok bringás vidéken is foglalkozik a kerékpárjával, elismerve, hogy e téren van hová fejlődni. Ha mondjuk annyi bringát bevinnének egy vidéki kicsibe, mint egy budapesti nagyforgalmúba, akkor abból élne, és lenne raktárkészlete is. Ameddig csak "csurran-cseppen", addig az ügyfeleknak sajnos marad a várakozás, ha épp nem tud, vagy nem akar, esetlen nincs lehetősége foglalkozni vele. Ettől függetlenül nagyon sok vidéki szerviz szakmailag nem marad el bármelyik nagytól egyáltalán.
Tudjuk, hogy műkedvelők, és szakkontárok minden szakmában vannak. Annak megtalálása, hogy kiben bízunk, néha csalódáson keresztül sikerül. Az én véleményem, hogy egy szerelés bizalmi munka, hiszen az ügyfél megbízik az adott szerelőben, hogy az a legjobb tudása szerint, és becsületesen jár el. Én ezért mindig pontosan, és rendszeresen tájékoztatom azokat, akik hozzám fordulnak, és csak úgy adok át munkát, hogy az ügyfél a saját szemével meggyőződhet az elvégzett munkáról, a kicserélt alkatrészekről.
Látványosságok a Velencei-tó körül
avagy a kerékpárútról elérhető látnivalók
Molla Szádik sírja
Molla Szádik tatár-üzbég származású muszlim vallástanító, a Magyar Tudományos Akadémia hajdani altisztje. 1836-ban született, majd később Vámbéry Ármin társaságában jött Magyarországra.…..
karikázzunk blog
2022.03.11 10:56:48
@gigabursch: Egyetértek! Nem törekedtem az összes látnivalóra, de a jövöben megfonotolom egy újabbat is írni, amiben ezek szerepelnek!
karikázzunk blog
2022.03.11 12:39:19
@Alf56: Igen, ez így van. A kilátó valóban fizetős. Aki nem szeretne fizetni, annak is érdemes felmenni, szerintem. Mi közelben lakunk, sokszor láttam, de így is rendszeresen megyünk arra. Aki szereti a temészetet, annak Sukoró igazi csemege. Nagyon sokan kirándulnak arra. Pákozdra beérve a játszótérnél nem jobbra, hanem balra kell menni, kis köves úton egy percre sincs a Miska huszár. Érdekes látványosság. A várpark Dinnyés belterületén van, mi is sokszor mentünk arra, 7-es főút kicsit forgalmas, de pl. ha át sikerül kelni rajta, akkor onnan már egészen közel van. Ha nem, marad az agárdi rész áthajtásra. (Menetiránytól is függ, ki honnan érkezik) H2O ház: igen, ez sajnos előfordul.
Ez lehetőségtől függ. Aki teheti, mindenképpen több napot szánjon rá, aki nem, az legalább egyet.
Köszönöm a hozzászólást!
Ez lehetőségtől függ. Aki teheti, mindenképpen több napot szánjon rá, aki nem, az legalább egyet.
Köszönöm a hozzászólást!
karikázzunk blog
2022.03.16 10:20:04
@gigabursch: Köszi Erre is jobban figyelek majd a jövőben! :D
Gyakran előforduló hibák 2. rész
avagy mennyire fordítsunk figyelmet kerékpárunk karbantartására
Az előző részben olvashattunk néhány alkatrészről, amelyek elhanyagolása nem ajánlatos. De vajon ennyi lenne az egész, vagy van még valami, amit el kell végeznünk. Gondolom nem árulok el nagy…..
karikázzunk blog
2022.03.11 12:47:14
@Alf56: Köszönöm a hozzászólást.
Sajnos sokan hanyagolják el a karbantartást, ami azt eredményezi, hogy a későn szerelőhöz került bringán sok alkatrészt már csak cserével lehet javítani. Aki nem ért hozzá, vagy épp nincs lehetősége, évente (km-től akár többször is) legalább egy alkalommal nézesse át szakemberrel.
Sajnos sokan hanyagolják el a karbantartást, ami azt eredményezi, hogy a későn szerelőhöz került bringán sok alkatrészt már csak cserével lehet javítani. Aki nem ért hozzá, vagy épp nincs lehetősége, évente (km-től akár többször is) legalább egy alkalommal nézesse át szakemberrel.
Kerékpáros túraútvonalak a Velencei-tótól kiindulva,
avagy miért érnénk be csak az ismert kis körrel
Ebben a cikkben elsősorban a Velencei-tótól kiindulva néhány lehetséges kerékpáros útvonalat szeretnék ismertetni. Sokan megérkeznek a tóhoz, és neki indulnak az un. “kiskörnek”, és…..
Eljött az ősz, sokan leteszik a kerékpárt. Érdemes ilyenkor néhány fontos dolgot elvégezni, hogy amikor ideér a tavasz, akkor kerékpárunk már útra készen várjon. s amint beköszönt a jó idő, egyből nyeregbe pattanhassunk. Azt ugye mondani sem kell, nem szabad ég alatt tárolunk, mert könnyen így…..
karikázzunk blog
2022.02.28 06:25:03
@Le a spammerekkel: Előfordulhat, de a jellemző inkább, hogy laposabb állapotban jobban látszik.
Kerékpárválasztás
avagy neked milyen bringára van szükséged
Sokan kérdezik különböző csoportokban, neki éppen milyen kerékpárra van szüksége. Tavasz közeledtével megszaporodnak az ilyen jellegű érdeklődések, sokan határozzák el, új kerékpárt szeretnének. Ha nagyon szeretnél rendszeresen…..
Kerékpár karbantartás 3. rész és egyéb fontos dolgok
avagy mit ne tegyünk, és még néhány egyéb tanács
Az alábbiakban néhány gyakori hibát sorolok fel, amelyet kezdő kerékpárosok elkövethetnek. Érdemes a témából előre felkészülni, a szakirodalmat olvasni, vagy haladó kerékpárosok tanácsát…..
Gyakran előforduló hibák 1. rész
avagy foglalkozzunk-e a kerékpárunkkal, ha épp nem működik rajta valami
Korábbi cikkünkben foglalkoztunk, hogy a karbantartás mennyire fontos, lássunk néhány részletet. Jó néhányan úgy vannak a kérdéssel, megvettek egy kerékpárt, használják, és azzal ezen…..
karikázzunk blog
2022.01.05 10:48:39
@Cserny mster: Sok szerviz küszködik ezze a problémával. Vannak akik akkor fordulnak szervizhez, amikor már elkerülhetetlen. S ekkor jönnek nagyobb javítási számlák! A rendszeresen használt kerékpár éves szervize erősen ajánlott.
karikázzunk blog
2022.01.06 15:43:49
@Cserny mster: Az utóbbi időben egyébként az új gépek beszerzése sem éppen zökkenőmentes. Így felértékelődik a javítás, különösen a karbantartás.
karikázzunk blog
2022.01.10 07:33:32
@szivar: Sok kerékpár van használatban, amelyekre a minimális karbantartást sem végzik el, és "jószerével elgurul". A rozsdalepte lánc nem csak esztétikailag, hanem finkciójában is sérülhet. Amynniben az általad írt karbantarátst elvégzed, jó eséllyel fogja vágezni a dolgát. Egy ilyen: -karikazzunk.blog.hu/2021/11/02/5_egyszeru_szabaly_a_kerekpar_teli_tarolasara - álllapotú kerékpár viszont erősen megkérdőjelezhető, hogy mennyire alkalnas közlekedésre. A fenti képeken látható hibák egyébként "elgurul" kerékpárokon készültek, de ettől még a hibák miatt azokat nem lehet 100%-osnak minősíteni. Amennyiben valaki rendszeresen, akár évi több ezer kilométert kerékpározik, a rendszeres kaprbantártás előnyeit saját bőrén, és pénztárcáján érzi.
Azt szerintem senkinek nem kell bizonygatni, hogy a sport nem csak nyáron, hanem télen is fontos. De vajon teljesen le kell-e mondanunk kedvenc sportunkról a hideg idő beálltával?
Ha első gondolatunk az lenne, hogy ősszel el kell tennünk a bringánkat, mert ez csak nyári sport, akkor hatalmasat…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz