Adatok
jojo44
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor az ember határátkelő lesz, jellemzően nem nagyon foglalkoztatja a majdani állampolgárság kérdése. Aztán ahogyan telnek az évek, egyre komolyabban érdemes elgondolkodni a lehetőségeken...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A radarokra vonatkozo törvény:
www.legifrance.gouv.fr/loda/id/JORFTEXT000020777051/
azt irja elö, hogy a fix radarnak a maximalis mérési hibaja a valos, (vagyis ha ugy tetszik a GPS) sebességhez képest 3 km/h ora alatt kell legyen 100 km/h-s sebesség alatt és 3% alatt afelett.
Mobil (kocsiba telepitett) radarok esetén ez a mérési hibahatar 7km/h és 7%.
Ez a radarokra vonatkozo specifikacio.
Arrol nem beszélve, hogy egy radar vajon honnan tudna, hogy mi van a müszerfalon? Gyartotol függ, hogy mennyire pontosan mutatja a sebességet. Rajuk az a szabaly vonatkozik, hogy kevesebbet nem mutathat, csak többet, mint a valos sebesség.
Ami a gyorshajtast illeti, a kormany oldalan pontosan le van irva:
www.securite-routiere.gouv.fr/radars/differents-types-de-radars/radars-fixes/radars-de-controle-de-la-vitesse-fixes
Magyarul: 100km/h alatt 5km/h a tolerancia, a fölött 5% fix radar esetén (mobil radar esetén ezek 10 km/h és 10%).
Vagyis szo sincs 1 km/h-s tullépés esetén bünetésröl.
Ahogy elöttem irtak, én is altalaban par km/h-val a megengedett fölé lövöm be a tempomatot és ilyenkor soha nem büntettek meg gyorshajtasért, pedig többszazezer km-t levezettem mar Franciaorszagban. Eddig talan kétszer kaptam büntetést, akkor, amikor pl. az autopalyan 130-rol 110-re csökentették a sebességet agglomeracio elött és én nem vettem észre, mert beszélgettem, de ez az én hibam volt.