Adatok
Zulu4321
0 bejegyzést írt és 243 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Néha kissé morbid, néha mókás utazásra invitál minket (ismét) P. Elliot, méghozzá az Egyesült Államokba, ahol azért bőven akad furcsaság. Mindjárt az első történetet csak erős idegzetű (gyomrú) olvasóknak ajánljuk..
Zulu4321
2023.01.16 21:17:50
@fhdgy: Miert neznelek hulyenek? Bar kicsit furcsakat mondasz... Kalifornia, arviz? Ez hogy jon ide?
"Nálunk miért van rendkívüli állapot? Magyarázd meg, indokold meg!"
Magyarul olvasol ugye? Leirta'k sok helyen.
Nem hinnem, hogy barmit meg kellene amugy indokolnom, magyaraznom neked, plane ilyen hepciaskodo, tragar stilusu komment utan.
Bocs az angol linkekert, de nem minden erheto el magyarul. Ha altalam nem beszelt nyelven idez be vki infot, es erdekel engem, akkor kibogaraszom. Nem vergodom jobbra-balra, hanem hasznalom a lehetosegeket;-)
"Nálunk miért van rendkívüli állapot? Magyarázd meg, indokold meg!"
Magyarul olvasol ugye? Leirta'k sok helyen.
Nem hinnem, hogy barmit meg kellene amugy indokolnom, magyaraznom neked, plane ilyen hepciaskodo, tragar stilusu komment utan.
Bocs az angol linkekert, de nem minden erheto el magyarul. Ha altalam nem beszelt nyelven idez be vki infot, es erdekel engem, akkor kibogaraszom. Nem vergodom jobbra-balra, hanem hasznalom a lehetosegeket;-)
Zulu4321
2023.01.17 16:35:24
Vajon tényleg sokat isznak a hallgatag norvégok? És ha igen, akkor az az üveggyártás hiányosságaira vagy a fjordokra vezethető vissza? Ilyen életbevágóan fontos kérdéseket feszeget Mr.Tellinghovon posztja. Vigyázat, a poszthoz némi humorérzék nem árt.
Az oslói Aker Brygge..
Zulu4321
2023.01.12 10:55:15
@Zsuzsi65: En vmiert nem latok kommenteket (?)
Geszti P-t Aladarkent csiptem legjobban, esetleg Jazz+Az:)) Hallgattam vele vmi beszelgetest (nem hiszem h Fridi lett volna), es keresztbe allt a szemem a gyerekeivel kapcsolatos, meg egy-ket egyeb nyilatkozatatol. Kicsit ugy erzem, nagyobb totumfaktumkent allitjak be (vagy o vallal nagyobbat), mint ami...
Geszti P-t Aladarkent csiptem legjobban, esetleg Jazz+Az:)) Hallgattam vele vmi beszelgetest (nem hiszem h Fridi lett volna), es keresztbe allt a szemem a gyerekeivel kapcsolatos, meg egy-ket egyeb nyilatkozatatol. Kicsit ugy erzem, nagyobb totumfaktumkent allitjak be (vagy o vallal nagyobbat), mint ami...
Zulu4321
2023.01.12 18:09:21
@Mr.Tellinghovon: Ja, bocsi, a Zsuzsi altal linkelt cikkre irtam, hogy nem latom a kommenteket, pedig kivancsiva tett:)
@SzZoole: Jaj, ne...
@SzZoole: Jaj, ne...
Idén sem szakadt meg az immár lassan évtizedes hagyomány, azaz idén is megmutattátok, hogyan karácsonyoztok szerte a nagyvilágban. Ez idén olyannyira igaz, hogy egészen pontosan két tucat országot járunk be, köztük olyan egészen egzotikus helyekre is eljutunk veletek, mint Panama, Chile, Japán vagy…..
Zulu4321
2022.12.31 15:27:22
@dikusz.: Nem mindenki erzi a hatarokat.
Zulu4321
2022.12.31 15:27:36
@P.Elliot: Na jol van, akkor nemcsak nekem egyertelmu ez:) Csak az en kommentjeim vhol lebegnek az eterben:-D
BUEK!
BUEK!
Gyöngyi (aki korábban írt már nekünk) immár harmadik lisszaboni karácsonyára készül. Az elmúlt évek senkinek sem voltak könnyűek, így neki sem. Munkahelyváltások, bizonytalanság, ugyanakkor nagyszerű magánélet és nyugalom – ezek jellemezték az elmúlt évét, aminél „csak rosszabb ne legyen”. A…..
Zulu4321
2022.12.21 22:55:58
Zulu4321
2022.12.23 08:23:21
@fhdgy: Huha, remelem, sikerult kialudni azota...
Zulu4321
2022.12.23 11:54:38
@Mr.Tellinghovon: Csipem Rudolf Petert, de ebben a filmben nem tetszett. Tuljatszottnak ereztem, es sokkal inkabb egy varosi felalvilagi figuranak tunt a karakter (kb mint Eperjes Karoly Sanyi bacsija az Eldoradoban), szoval nem volt helyen nekem.
Kertesz Akos vagdalkozasa kritikan aluli, sok vitat valtott ki anno is.
"Önkritikára szólította fel az írót a Raoul Wallenberg Egyesület is, amely szerint Kertész Ákos abban követett el komoly hibát,hogy nem áramlatokkal, nézetekkel vitázott, hanem a nemzetről fogalmazott meg olyan kritikát, amely sértő és elfogadhatatlan. A szervezet szerint mindez csak generálja a gyűlöletbeszédet."
Es az iro valasza a felbolydulasra (nekem arrogansnak tunik sajnos)
"Az Amerikai Népszavához írt publicisztikámban szereplő mondatot: "A magyar genetikusan alattvaló" - ezúttal helyreigazítom. Helyesen ilyen mondat nincs. Örömmel értesültem, hogy a holokauszttal kapcsolatban az elmaradt bocsánatkérés ügyében helyreigazítottak mások. Ezzel az ügyet lezártam."
Kertesz Akos vagdalkozasa kritikan aluli, sok vitat valtott ki anno is.
"Önkritikára szólította fel az írót a Raoul Wallenberg Egyesület is, amely szerint Kertész Ákos abban követett el komoly hibát,hogy nem áramlatokkal, nézetekkel vitázott, hanem a nemzetről fogalmazott meg olyan kritikát, amely sértő és elfogadhatatlan. A szervezet szerint mindez csak generálja a gyűlöletbeszédet."
Es az iro valasza a felbolydulasra (nekem arrogansnak tunik sajnos)
"Az Amerikai Népszavához írt publicisztikámban szereplő mondatot: "A magyar genetikusan alattvaló" - ezúttal helyreigazítom. Helyesen ilyen mondat nincs. Örömmel értesültem, hogy a holokauszttal kapcsolatban az elmaradt bocsánatkérés ügyében helyreigazítottak mások. Ezzel az ügyet lezártam."
András nem ment el Magyarországról, a testvére és annak családja viszont igen. A mai történet arról szól, hogyan látja egy otthonmaradó az országot elhagyó családtagjait, akiknek ráadásul ők azt utolsó kapocs egyike...
Zulu4321
2022.12.15 21:23:57
@Mr.Tellinghovon: Bocsanat, link nem volt, itt kuldok egyet:
www.youtube.com/watch?v=2jTgDj7uiX8&t=573s&ab_channel=CristianTerhes
Ajanlom me'g Legutko professzort is, szuper ez a 2 perces felszolalasa. Nem tudom, beszelsz-e angolul, de biztosan megtalalhato mas nyelven is:
www.youtube.com/watch?v=eHRwl6gdnj4&ab_channel=RyszardLegutko
Csak egy mondat, ami kicsit rarimel arra, amit te is mondtal.
The Parliament has become the vehicle of the political left TO IMPOSE THEIR MONOPOLY with their fierce intolerance toward any dissenting view. (laza forditasban "a parlament a baloldal eszkozeve valt es minden eltero nezopontra durva intoleranciaval raerolteti monopoliumat")
www.youtube.com/watch?v=2jTgDj7uiX8&t=573s&ab_channel=CristianTerhes
Ajanlom me'g Legutko professzort is, szuper ez a 2 perces felszolalasa. Nem tudom, beszelsz-e angolul, de biztosan megtalalhato mas nyelven is:
www.youtube.com/watch?v=eHRwl6gdnj4&ab_channel=RyszardLegutko
Csak egy mondat, ami kicsit rarimel arra, amit te is mondtal.
The Parliament has become the vehicle of the political left TO IMPOSE THEIR MONOPOLY with their fierce intolerance toward any dissenting view. (laza forditasban "a parlament a baloldal eszkozeve valt es minden eltero nezopontra durva intoleranciaval raerolteti monopoliumat")
Zulu4321
2022.12.15 21:24:02
@fhdgy: Az EU koncepciojaval semmi gond, egyetertek veled. Amive kezd valni, az a nem jo irany sokak szerint. Plane ha me'g jobban eluralkodnak az USA erdekeket kiszolgalo tendenciak.
Zulu4321
2022.12.17 11:08:59
@Zsuzsi65: Igen, ez sajnos igy van. Nem veletlenul lebegtetik az oltatlanok kompenzalasanak kerdeset (mondjuk sok eselyt nem latok ra).
Kaliforniáról a legtöbbünknek alighanem a napsütés, Los Angeles és persze Hollywood jut az eszünkbe, pedig az amerikai állam ennél sokkal izgalmasabb hely. Történelmének akadnak fényes és büszkeségre kevésbé okot adó lapjai – ezeket is felidézi Susan posztja...
Zulu4321
2022.12.11 22:23:19
@Arthamyr: No azt hiszem nalad egyertelmuen benyomtam gombokat, de ez hadd legyen a te problemad:) Szalka, gerenda jeligere.
Zulu4321
2022.12.13 00:21:36
@Arthamyr: Megertelek, nem is hibaztatlak. Van olyan, hogy az ember csak masban veszi eszre a hibakat.
@FutureFry: Ami me'g hozzatartozik szerintem, hogy a holgy afrikai viseletben, afro hajzattal, felvett afrikai nevvel(!) jelent meg a BP-ban. Belegondoltam, hogy ha en matyo nepviseletben allitok oda vhova kulfoldon, nem furcsa a kerdes, es te honnan vagy? Szoval en is hajlok arra, amit olvastam, hogy a nonek valami anti-royalist agenda is volt a hatterben. (Szegeny traumatizalt asszonyka, akinek mintegy veletlenul a beszelgetes transcript-je is megvan!! Haha:)
@FutureFry: Ami me'g hozzatartozik szerintem, hogy a holgy afrikai viseletben, afro hajzattal, felvett afrikai nevvel(!) jelent meg a BP-ban. Belegondoltam, hogy ha en matyo nepviseletben allitok oda vhova kulfoldon, nem furcsa a kerdes, es te honnan vagy? Szoval en is hajlok arra, amit olvastam, hogy a nonek valami anti-royalist agenda is volt a hatterben. (Szegeny traumatizalt asszonyka, akinek mintegy veletlenul a beszelgetes transcript-je is megvan!! Haha:)
Zulu4321
2022.12.14 22:04:09
@Arthamyr: Ugy latom, ez a trollozas erosen beragadt. Kisse meglepo, hogy ez a fajta szemelyeskedes, ill. a korabbi durva hozzaszolasod siman belefer az itteni szabalyzatba.
Egyre gyakrabban van olyan érzésünk, mintha Magyarország (vagy legalábbis az ország egy nagy része) lassan teljesen más valóságba csúszna át, mint Európa többi része. Mintha lassan már azok is elfogadnák az egyébként normálisnak nehezen nevezhető jelenségeket, akik nem értenek egyet az…..
Zulu4321
2022.11.29 14:16:54
@SzZoole: Hm, hm, also munkasosztalybeliek?
Amma' reg vo't;-)
www.thetimes.co.uk/article/posh-shoppers-abandon-waitrose-and-m-s-for-lidl-and-aldi-sjlk22lm7
www.thegrocer.co.uk/discounters/aldi-and-lidl-increasingly-pulling-in-posh-ab-shoppers-/515322.article
Amma' reg vo't;-)
www.thetimes.co.uk/article/posh-shoppers-abandon-waitrose-and-m-s-for-lidl-and-aldi-sjlk22lm7
www.thegrocer.co.uk/discounters/aldi-and-lidl-increasingly-pulling-in-posh-ab-shoppers-/515322.article
Zulu4321
2022.11.29 16:00:12
@P.Elliot: Pedig az amerikai etkezeskultura sem a minosegrol hires... Ha jol tudom, a minosegszabalyozasi rendszer maga is sokkal szigorubb Europaban.
Zulu4321
2022.11.30 00:33:30
@SzZoole: Oh, nem csak egy-ket cikk van a temaban, ha jol lattam:) Ettol meg a te tapasztalatod lehet mas, elfogadom, de azok se veletlenul irodtak, sztem.
A Times cikk cime es fejlece is magaert beszel, azt biztos meg tudtad nezni:
Posh shoppers abandon Waitrose and M&S for Lidl and Aldi
Upmarket shoppers are seeking out cheaper prices at German discount chains
Nem tudom, ki a macskasneni, de ha az USA-ban el, akkor sajnos elkepzelheto, hogy az ottani szinvonal jocskan alacsonyabb ezeken a teruleteken, ahogy korabban irtam is a minosegszabalyozassal kapcsolatban.
A Times cikk cime es fejlece is magaert beszel, azt biztos meg tudtad nezni:
Posh shoppers abandon Waitrose and M&S for Lidl and Aldi
Upmarket shoppers are seeking out cheaper prices at German discount chains
Nem tudom, ki a macskasneni, de ha az USA-ban el, akkor sajnos elkepzelheto, hogy az ottani szinvonal jocskan alacsonyabb ezeken a teruleteken, ahogy korabban irtam is a minosegszabalyozassal kapcsolatban.
Az ember hajlamos azt gondolni (és ilyen háború, Covid és infláció sújtotta időkben voltaképpen érthetően), hogy mennyi nehézséggel kell szembenéznie az életben. Talán ezért is érdemes néha visszafelé is nézni, hogy kiderüljön, micsoda tragédiákkal kellett régebben megharcolni. Mint például Thomas…..
Zulu4321
2022.11.19 13:17:05
@Csodabogár: Amennyire en kovettem az esemenyeket, azon keves kormanyzok egyike, akik az allamukban elok erdekeit tartjak szem elott, meg ha szembe is kell menni a kozponti narrativaval...
Mit mond a bnod, marmint a gonoszsagokrol?
Mit mond a bnod, marmint a gonoszsagokrol?
Zulu4321
2022.11.19 13:17:20
@Zsuzsi65: En is ugyanerre kerdeztem ra par oraja, hasonlo szogbol;-) Csak persze nem jelenik meg - gondolom - 2 napig, mint a multkori.
Szerintem ez is vilagnezet es/vagy megfelelo tajekozottsag kerdese..., ki melyik oldalon all.
Szerintem ez is vilagnezet es/vagy megfelelo tajekozottsag kerdese..., ki melyik oldalon all.
Zulu4321
2022.11.20 10:18:48
@Zsuzsi65: Nem, ezt nem hallottam. Viszont Elonnal nem tudom, hanayadan allok, mert vmit olvastam futtaban, h a Teslakat kritizalo megjegyzeseket viszont letiltotta...? Azt se tudom, igaz-e, nem vagyok jelen ezeken a feluleteken, de ha igaz, akkor kicsit kettos merce szinezete van.
@Mr.Tellinghovon: Udv a B-listan:-D
@Mr.Tellinghovon: Udv a B-listan:-D
Mióta a határátkelés igazán beindult (mondjuk nagyjából a 2010-es évek elejétől), állandóan azt hallottuk, írtuk, hogy ugyan a fizetések jóval magasabbak Európa nyugati felében, de az árak is azok. Nos, úgy tűnik, 2022 őszére ez már nem feltétlenül igaz.
Egy croissant ebben a holland…..
Zulu4321
2022.10.26 19:19:59
@SzZoole: Nincs kifogas, csak reagalas a felveteseidre, mert nem akartam valasz nelkul hagyni respektusbol:) Neked kifogas, nekem "principle", ha erted, mire gondolok.
@Arthamyr: Ez most koltoi kerdes? Mert tobbszor leirtam az idevonatkozot;-))
Mas: Rishi boy is giving out Biden vibes haha...
www.aol.co.uk/news/rishbot-rishi-sunaks-awkward-pause-081828573.html
@Arthamyr: Ez most koltoi kerdes? Mert tobbszor leirtam az idevonatkozot;-))
Mas: Rishi boy is giving out Biden vibes haha...
www.aol.co.uk/news/rishbot-rishi-sunaks-awkward-pause-081828573.html
Zulu4321
2022.10.27 23:01:22
@SzZoole: En meg maradok a samandobnal:-p
Miközben Magyarországon tiltakozásokkal indult el az új tanév, a helyzet más országokban is problémás. Például Hollandiában, ahol Vera beszámolója szerint komoly gondokat okoz a tanárhiány...
Zulu4321
2022.09.30 09:16:24
Valamelyest kapcsolodik a poszthoz. brownstone.org/articles/how-the-dutch-failed-their-children-a-cautionary-tale/
Kicsit ravilagit, mitol sokallhattak be vegleg a holland tanarok. Akik elmenekulhetnek az oktatasbol, ... de a gyerekek ugye nem...
Kicsit ravilagit, mitol sokallhattak be vegleg a holland tanarok. Akik elmenekulhetnek az oktatasbol, ... de a gyerekek ugye nem...
Zulu4321
2022.10.10 20:00:16
@Zsuzsi65: Abszolut! Es melle a Beyond order, mert azt mar akkor irta, amikor tul volt a sajat szemelyes apokalipszisen. Igy meg hitelesebb:)
bookline.hu/product/home.action?_v=Jordan_B_Peterson_Tul_a_renden_Ujabb&type=22&id=323136
bookline.hu/product/home.action?_v=Jordan_B_Peterson_Tul_a_renden_Ujabb&type=22&id=323136
Zulu4321
2022.10.15 19:23:14
Talán nem túlzás azt állítani, hogy világszerte tízmilliók követik figyelemmel mindazt, ami az Egyesült Királyságban II. Erzsébet halála óta történik. Az események sora sok mindent elárul nem csak az országról, de saját magunkról is...
Zulu4321
2022.09.26 13:40:45
@Csodabogár: Oke, szoval a propaganda. Ugye nem vagy olyan naiv, hogy ezt magyar jelensegnek gondolod, vagy epp az emlitett ket emberhez kothetonek csupan? Es ugye nem gondolod, hogy az Aranycsapat, amirol a vilag igen sok pontjan tisztelettel es szeretettel beszelnek a mai napig, Rakosi Matyas miatt volt az, ami? Az orszagot (nemcsak Mo-ot!) vilagszinvonalon kepviselo sportolok, muveszek, tudosok valahol mindig is kivetelezett helyzetben voltak, ezen furcsa felakadni sztem. (Szoval ezert nem magyarazat szamomra a csakazeris ellendrukkerkedek, meg akkor is, ha konkretan nem is erdekel a sport. Olyan kisstilunek tunik, ami varatlan toled.)
Zulu4321
2022.09.26 20:48:57
@Csodabogár: Egyebkent mi a gond azzal, ha vilagszinvonalut nyujt valaki es ennek ara van? Megiscsak a kispolgari irigykedes beszelne beloled? Ne mar...
Fura egy tevkepzeted van egyebkent, hogy aki kedveli a focit/elismeri az eredmenyeket, azt csak politikai elkotelezettseggel egyutt teheti. Ebbol is latszik, mennyire eloiteletes a hozzallasod, lasd utolso cinikus mondatod:(
Az meg szomoru lenne, ha csak olyasmirol tudna az ember, amit (felnottkent) megelt, ugye te se gondolod komolyan...?
Fura egy tevkepzeted van egyebkent, hogy aki kedveli a focit/elismeri az eredmenyeket, azt csak politikai elkotelezettseggel egyutt teheti. Ebbol is latszik, mennyire eloiteletes a hozzallasod, lasd utolso cinikus mondatod:(
Az meg szomoru lenne, ha csak olyasmirol tudna az ember, amit (felnottkent) megelt, ugye te se gondolod komolyan...?
Zulu4321
2022.09.27 15:22:14
@fhdgy: Talan 2x voltam eletemben focimeccsen, apukammal annak idejen. Kozvetiteseket is vele neztem a teveben, felnott fejjel csak parat tudtam vegigulni. Szoval nem kardinalis resze az eletemnek, de tudom, hogy van, akinek az. Politikai nelkul is.
Rajtad nehez eligazodni, egyik kommentben szereted a focit, masikban nem:-D
Rajtad nehez eligazodni, egyik kommentben szereted a focit, masikban nem:-D
Gabi több mint egy évtizede él Angliában, ahol igazán alulról küzdötte fel magát, hiszen takarítóként kezdett. Aztán teljesült az álma, amiről kiderült, mégsem az, hogy végül vegyen egy nagy levegőt és megtalálja a hivatását...
Zulu4321
2022.09.13 13:53:50
@Muscari: Nem lehetett feedback-et kerni, mi nem sikerult?
Ezekben a napokban kezdődik meg az egyetem Hollandiában (sok helyen most van a bevezető hét, amolyan gólyatábor féleség), amit sok tízezer diák vár nagy örömmel és nem kis szorongással. Utóbbi oka nem is feltétlenül az „új ország, új élet, új iskola”, hanem az a pokol (és Emőke írásából kiderül, ez…..
Zulu4321
2022.09.03 23:04:40
@élhetetlen: No worries:)
Zulu4321
2022.09.07 21:51:08
@Lóval ne: Ez a svajci egyetemek mindenek folott mire alapozodik? Van valami adat?
Most rapillantottam nehany egyetemi rangsorolos oldala (mas-mas kriteriumok alapjan dolgoznak, ha jol latom), es Harvard, MIT, Oxford, Stanford, California IT, Cambridge, Tokio, ilyenek vannak kulonbozo sorrendben az elejen. Svajci egyetemet elso 10-ben csak egy emlit (ETH Zurich). Nyilvan szakra specifikalva a keresest valtozik a kep.
Nem mintha a rangsorolas amugy abszolut mervado lenne, ezert is kerdeztem, neked milyen infod van.
Most rapillantottam nehany egyetemi rangsorolos oldala (mas-mas kriteriumok alapjan dolgoznak, ha jol latom), es Harvard, MIT, Oxford, Stanford, California IT, Cambridge, Tokio, ilyenek vannak kulonbozo sorrendben az elejen. Svajci egyetemet elso 10-ben csak egy emlit (ETH Zurich). Nyilvan szakra specifikalva a keresest valtozik a kep.
Nem mintha a rangsorolas amugy abszolut mervado lenne, ezert is kerdeztem, neked milyen infod van.
Zulu4321
2022.09.10 10:50:04
@Lóval ne: Ja, hat azt abszolut elfogadom, hogy Svajcon belul a svajci diplomat prefereljak leginkabb:) Ez kicsit mas, mint amit eloszor irtal, h a vilagon a legmagasabban ertekelt a svajci diploma.
Igen, a citatumok nagyban befolyasoljak a league table-oket, ez ismert teny, ezert is irtam, hogy a hivatalos rangsorok nem feltetlenul 100%-ban mervadok.
Igen, a citatumok nagyban befolyasoljak a league table-oket, ez ismert teny, ezert is irtam, hogy a hivatalos rangsorok nem feltetlenul 100%-ban mervadok.
A hatvanas évek közepe sok szempontból Európa egyik aranykoraként él sokak emlékezetében – a fokozódó jóléthez társult a szabadság, ami a vasfüggöny mögül kiszabadulva még nagyobb élmény lehetett. Csodabogár szerint mindenképpen, aki egy kora őszi út emlékeit idézi most fel.
Párizs 1966-ban..
Zulu4321
2022.09.03 23:04:37
@P.Elliot: Nekem is Szabo Magda jutott eszembe, nagyon szeretem a Zeusz kuszoben-t. Illetve Feher Klara, az o nyugati kalandozasaik is tartogatnak hasonlo sztorikat:)
Zulu4321
2022.09.04 21:57:23
@P.Elliot: "Azert tudod egyet nem ertek hogy akkoriban egy iro, mondjuk Szabo Magda... olyan gyengen lett eleresztve penzileg."
Egyenloseg volt hehe... Amugy meg dehogy, hanyan tudtak 6(!) hetet Gorogorszagban tolteni 66-ban? Kicsit az o dontesuk is volt, hogy ennyire csoron adjak elo, mert masfel honapot akartak maradni.
Igen, en is olvastam ezt FK-rol, ha jol emlekszem, elvakultan hitt es tamogatta a kezdeti szoc. epitest, csak kesobb jott a nagy ebredes, kiabrandulas.
@Zsuzsi65: Ird meg;-)
Egyenloseg volt hehe... Amugy meg dehogy, hanyan tudtak 6(!) hetet Gorogorszagban tolteni 66-ban? Kicsit az o dontesuk is volt, hogy ennyire csoron adjak elo, mert masfel honapot akartak maradni.
Igen, en is olvastam ezt FK-rol, ha jol emlekszem, elvakultan hitt es tamogatta a kezdeti szoc. epitest, csak kesobb jott a nagy ebredes, kiabrandulas.
@Zsuzsi65: Ird meg;-)
Bizonyára jó páran akadtok, akik emlékeztek a Magyarországon A farm, ahol élünk címmel bemutatott sorozatra. Az Egyesült Államokban a hetvenes évek közepétől kilenc éven át futott, Magyarországon az ezredforduló előtt adta le valamelyik kereskedelmi csatorna. Nos, P. Elliot (aki szerint a sorozat…..
Zulu4321
2022.06.26 18:38:49
@P.Elliot: Karasz Nellivel ott az orok kerdes, vajon a Sanyi occsevel tenyleg jobban sikerult volna az elete, vagy csak illuzio...
A Bunt irtam, aztan kitoroltem vmiert. Nekem is kedvencem Lajos tortenete, illetve masodik olvasasra az Irgalom hozott nagy-nagy meglepetest. Hogy mennyivel mas retege jutott el hozzam a sztorinak, mintha egy masik regeny olvasnek. Erdekes a dramaiban sokkal inkabb kijon a ferfi enje szamomra, vagy az esszeiben is. (A sajat apakepetol viszont, ami kitunik a Lanyaim cimu irasabol, kiraz a hideg. Nem szerettem volna a gyereke lenni haha.) Az Utolso kiserlet 4 regenyet ismered? Nagyon klassz, kar, hogy nem tudta befejezni a regenyfolyamot.
Egyetertek, hogy kiveteles a magyar irodalomban, szamomra feljebb van mint Moricz, pedig ot is szeretem.
A Bunt irtam, aztan kitoroltem vmiert. Nekem is kedvencem Lajos tortenete, illetve masodik olvasasra az Irgalom hozott nagy-nagy meglepetest. Hogy mennyivel mas retege jutott el hozzam a sztorinak, mintha egy masik regeny olvasnek. Erdekes a dramaiban sokkal inkabb kijon a ferfi enje szamomra, vagy az esszeiben is. (A sajat apakepetol viszont, ami kitunik a Lanyaim cimu irasabol, kiraz a hideg. Nem szerettem volna a gyereke lenni haha.) Az Utolso kiserlet 4 regenyet ismered? Nagyon klassz, kar, hogy nem tudta befejezni a regenyfolyamot.
Egyetertek, hogy kiveteles a magyar irodalomban, szamomra feljebb van mint Moricz, pedig ot is szeretem.
Zulu4321
2022.06.26 18:38:52
@P.Elliot: Ezt inkabb nem irnam le. (A konyv szoba sem jott egyebkent.)
Zulu4321
2022.08.28 22:05:20
@P.Elliot: Igen, ez az egyik, ami kerdojeles, bar iro szulovel ez azert elegge benne van a pakliban. Nekem inkabb a nevelesi elveivel, stilusaval kapcsolatban voltak fenntartasaim.
Egyszerre tipikus és egészen egyedi Pál története, hiszen aligha ő az egyetlen tanár, aki úgy döntött, hogy inkább külföldön keresi a boldogulást. (Mosogatóként már az elején többet keresett, mint Magyarországon tanárként...) Olyanok azonban aligha vannak túl sokan, akik (komoly kitérővel, de a célt…..
Zulu4321
2022.08.28 22:05:15
@DieNanny CH: Nem lehetsz ennyire naiv...
Egy Egyesült Államok méretű országban mindenféle furcsaságok és mániák előfordulnak, így aztán P. Elliotnak volt miből szemezgetni. Pláne, hogy a furcsaságokból (legyen az autójába szerelmes férfi, vagy egy sajátos időutazás) előszeretettel készül sokszor tévéműsor is...
Hagyományosan az év ezen szakaszában rendezik meg a Bayreuthi Ünnepi Játékokat, ami a komolyzene egyik kiemelkedő eseménye, elsősorban persze a Wagner-rajongók számára. Közéjük tartozik Csodabogár is, aki szerencsére (és többetek kérésére) megírta élményeit is...
Zulu4321
2022.08.10 22:43:59
@Zsuzsi65: DeSantis elnok, Trump alelnok...? Erdekes vesezgetes a Hit Radioban (3.40-tol 9.35-ig) www.youtube.com/watch?v=a0ulS3DTPZQ&t=1400s&ab_channel=HitR%C3%A1di%C3%B3K%C3%B6z%C3%A9let
Mondjuk az utana kovetkezo se piskota, repedezik a cukormaz az alhosok imidzsen...?
Mondjuk az utana kovetkezo se piskota, repedezik a cukormaz az alhosok imidzsen...?
A megszokottól némileg eltérő poszt következik, méghozzá egy fabula (azaz tanmese, jellemzően, mint ebben az esetben is, állatszereplőkkel). Hogy mit keres egy fabula a blogon? Nos, Hobbiszakács írása bennem sok, a határátkeléssel kapcsolatos gondolatot hozott elő, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok...
Zulu4321
2022.07.20 19:09:05
Furcsa érzés lehet sok év elteltével visszatérni egy olyan városba, ahol az ember hosszú időt élt. Csodabogár esetében ilyen hely a svájci Zürich, ahová ráadásul azzal utazott el, hogy talán ez lesz az utolsó látogatás. Vajon hogyan sikerült a kiruccanás?
A Tonhalle..
Zulu4321
2022.07.09 08:11:31
Zulu4321
2022.07.10 00:37:23
@SzZoole: Majdnem egy nap napja kuldtem, haha. Csak szokas szerint ultetve volt.
Zulu4321
2022.07.17 15:44:33
@dikusz.: Ez szinte mindenutt igy van, ha kvazi ismeretlenul turistaskodik az ember:) Ezert erdemes elore tajekozodni.
Az elmult masfel honapban ketszer voltam otthon, es alapvetoen tok jo elmenyeim voltak nekem is.
Az elmult masfel honapban ketszer voltam otthon, es alapvetoen tok jo elmenyeim voltak nekem is.
Nyilván a cím túlzó kissé, ám az biztos, hogy az amerikai városok szerkezetének képe sok esetben nagyon hasonló (vagy egyszerűbben fogalmazva, sok amerikai utca tűnik ugyanolyannak). Ennek nagyon érdekes oka van, némi „először jó ötletnek tűnt” érzéssel fűszerezve, derül ki Dániel posztjából...
Zulu4321
2022.07.13 16:15:03
@P.Elliot: Persze, a lelket a felvetelrol szolo zene is megerintheti, viszont igazi zeneszereto es zeneerto ember ertekeli a kulonbseget. Az egyszeri es megismetelhetetlen elmeny soran egy olyan kapocs es hatasmechanizmus (katarzis?) jon letre eloado es befogado kozott, amit nem tud uberelni egy akar hangzasvilagaban tokeletesebb CD vagy egyeb felvetel sem. Es ezert zarandokol az igazi connoisseur elokoncertekre, operaba stb:)
(Ismerosom, aki eloadomuvesz es zenetanar _soha_ nem hallgat zenet felvetelrol, ami szamomra mar tulzas.)
(Ismerosom, aki eloadomuvesz es zenetanar _soha_ nem hallgat zenet felvetelrol, ami szamomra mar tulzas.)
Szokás mondani, hogy a világon mindenhol vannak magyarok. Nos, Zsuzsi posztjából kiderül, hogy a mondás igaz, nekik legalábbis St. Thomas szigetén is sikerült összefutniuk egy (majdnem) honfitárssal. Az Amerikai Virgin-szigeteken töltött időszak persze nem csak emiatt lett kifejezetten emlékezetes...
Zulu4321
2022.06.17 09:36:37
@P.Elliot: "Ne is mond az angolokat.
Valami borzalmasan neznek ki. A ferfiak, kidulledt bekaszem, furcsa fejforma, elsatnyult alkat vagy eppen koverkes, szetesett, szinte ijeszto."
...Szó bennszakad, hang fennakad,
Lehellet megszegik...
Zsuzsi, a posztod viszont nagyon klassz, szuper kis utazas lehetett!
Valami borzalmasan neznek ki. A ferfiak, kidulledt bekaszem, furcsa fejforma, elsatnyult alkat vagy eppen koverkes, szetesett, szinte ijeszto."
...Szó bennszakad, hang fennakad,
Lehellet megszegik...
Zsuzsi, a posztod viszont nagyon klassz, szuper kis utazas lehetett!
Zulu4321
2022.06.17 18:46:35
@Ez már valami:
Ki vitatkozik? Mirol beszelsz? A sajat reakciomat irtam le egy kolcsonzott versreszlettel.
A bantasrol meg csak annyit, ha jol emlekszem nemreg neked csipobol sikerult le "buta-emberezni" topiktarsadat:-x
Ki vitatkozik? Mirol beszelsz? A sajat reakciomat irtam le egy kolcsonzott versreszlettel.
A bantasrol meg csak annyit, ha jol emlekszem nemreg neked csipobol sikerult le "buta-emberezni" topiktarsadat:-x
Időről időre felmerülnek ötletek Magyarországon (is) arra, miként lehetne hazacsábítani a külföldön élőket. Ezek között akadnak már eleve bukásgyanús elképzelések (talán emlékeztek még a „legendás” Gyere haza, fiatal fantázianevű programra), most a Magyar Nemzeti Bank (mi más...) állt elő egy…..
Zulu4321
2022.06.11 20:06:19
@Zsuzsi65: sztem Lajoska viselkedese teljesen adekvat az eletkorhoz es a szituaciohoz. A tarsadalmi elvaras nem az. Szamomra ijesztobb es aggasztobb lenne, ha felnottek szerint "kifogastalan" viselkedest produkalna a kisfiu.
Zulu4321
2022.06.13 09:59:53
@taga20: Kerdesedre, hat ize, nem ugy tunik. Ismered a viccet, mikor "mindenki szembe jon"...
Elkepeszto, mennyire nem vagy kepben, es megis szorod az eszt:-D
Elkepeszto, mennyire nem vagy kepben, es megis szorod az eszt:-D
Zulu4321
2022.06.13 11:05:56
@Ez már valami: ...boldogok a lelki szegenyek...
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését.
Ha te is megírnád, milyen…..
Zulu4321
2022.05.15 13:58:10
@P.Elliot: Kis naiv:) Miert lenne erdeke az oroszoknak egy gyonge Europa? Kinek nem annyira szuper, ha egy viszonylagos egyensuly alakul ki a nemet-orosz tengely menten? (Tortenelmi ismeretek, elso, masodik VH valos hatterenek atlatasa segit a valaszban;-)
Zulu4321
2022.05.18 14:02:49
@P.Elliot: A valaszom, ugy latom, fennakadt a HA rostajan. Nem eloszor annak ellenere, hogy nem sert semmilyen szabalyt, max nem szimpatikus.
Zulu4321
2022.05.27 09:27:03
@Billy Hill: Egyik se.
Ezek max a te szubjektiv - enyhen szolva elfogult - ertelmezesi opcioid, raadasul ugy talalva, mintha egyeb nem is letezne.
Ezek max a te szubjektiv - enyhen szolva elfogult - ertelmezesi opcioid, raadasul ugy talalva, mintha egyeb nem is letezne.
Egy határátkelő életében általában komoly mérföldkő, amikor először szavaz külföldön országos választáson, hiszen az egyben azt is jelenti, hogy megszerezte az adott ország állampolgárságát. Így vannak ezzel Hari Seldonék is, akik a pár héttel ezelőtti elnökválasztáson adták le először a voksukat…..
Zulu4321
2022.05.11 13:27:59
@Golf2: Szerintem nem.
@Zsuzsi65: Nem vagyok egy Puzser fan, de ez az iras elegge stimmel. Nagyon jonak tartom a ket dan film tematikus beidezeset. Mindket film rendkivuli alkotas, de a ketto ilyen jellegu osszekapcsolasa eddig nem is jutott eszembe.
index.hu/velemeny/2022/05/10/vadaszat-johnny-deppre/
@Zsuzsi65: Nem vagyok egy Puzser fan, de ez az iras elegge stimmel. Nagyon jonak tartom a ket dan film tematikus beidezeset. Mindket film rendkivuli alkotas, de a ketto ilyen jellegu osszekapcsolasa eddig nem is jutott eszembe.
index.hu/velemeny/2022/05/10/vadaszat-johnny-deppre/
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
States of emergency in response to the coronavirus crisis
www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2020/659385/EPRS_STU(2020)659385_EN.pdf
De UK-ben is volt ilyen, h Coronavirus Act 2020
www.instituteforgovernment.org.uk/article/explainer/government-emergency-powers-and-coronavirus
@Zsuzsi65:
Koszi, Zsuzsi, ezt igy pontosan nem tudtam. Egyszer olvastam, h szinte minden allamban eletbe lepett vmilyen formaban a "state of emergency" a Covid-ra valaszkeppen.
Es amugy is kicsit a konyokomon jon ki, hogy minden ugy van talalva, mint magyar tulkapas. Legutobb pl. az Erasmus ugy kapcsan. Holott...