Adatok
Blooregard19
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Júniusban már volt egy Now-szerű adásunk az E3-pótlékokról, ezért a mostani Now felvétele rövid lesz - gondoltuk. De hát csak nem sikerült két órán belül maradnunk, annyi érdekes hírt szedtünk össze így is. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző…..
Blooregard19
2022.07.19 13:55:17
@Flankerr: Köszi szépen. Ebből a nézőpontból nem gondoltam bele, de logikus, hogy könnyebb kitűnni a sok projekt közül egy ismerős IP-vel.

Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Blooregard19
2022.07.14 14:16:54
IDDQD
Checkpoint Mini #155: Jack Attack (+ a 10 legjobb videojáték, aminek keresztnév van a címében)
2021.05.31 21:39:16

Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Blooregard19
2021.06.03 09:15:52
Érdekes toplista, fejből néhány eszembe jutott az eddig felsoroltakon túl: Jazz Jackrabbit, Kathy Rain, Eve Online, Where in the world is Carmen Sandiego?, Richard&Alice, American McGee's Alice és Alice Madness Returns, A virus named TOM (itt TOM számítógépes vírus)
Plusz egy számomra meglepő: Ori and the blind forest
en.wikipedia.org/wiki/Ori_(Hebrew)
Lehet véletlen, de a név jelentése fény.
Ráadásul csaló módon sok kibújó lehet: forEVEr, amERICA, prINCE
A toplistákból valahogy ütősebbek, amik játékelemre vagy magára a játékra vonatkoznak (a varázslós, legjobb fegyverek, legnagyobb csalódás az utóbbiak közül), mint ezek a névturkászósak. Persze lehet, hogy elcsépeltnek tűnne a legnehezebb ellenség, legnagyobb érzelmi katarzis, emlékezetes pályák újabb toplistája, viszont könnyebb hozzá viszonyulni.
Plusz egy számomra meglepő: Ori and the blind forest
en.wikipedia.org/wiki/Ori_(Hebrew)
Lehet véletlen, de a név jelentése fény.
Ráadásul csaló módon sok kibújó lehet: forEVEr, amERICA, prINCE
A toplistákból valahogy ütősebbek, amik játékelemre vagy magára a játékra vonatkoznak (a varázslós, legjobb fegyverek, legnagyobb csalódás az utóbbiak közül), mint ezek a névturkászósak. Persze lehet, hogy elcsépeltnek tűnne a legnehezebb ellenség, legnagyobb érzelmi katarzis, emlékezetes pályák újabb toplistája, viszont könnyebb hozzá viszonyulni.

Negyedszer jön a Checkpoint Now, kicsit megcsúszva, bocsi (majd próbálom korábban kilőni legközelebb). Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
Áprilisban még márciushoz képest is alig volt hír,…..
Blooregard19
2021.05.14 19:39:50
Nagyon köszönöm az adásokat, továbbra is nagyon jók a havi összefoglalók.
Az évfordulókhoz tenném hozzá, hogy épp 20 éves volt a Desperados áprilisban. Ennek örömére pedig az aktuális kiadó készített egy interjút a régi fejlesztők egyikével. Kevéssé problémás fejlesztés volt, de érthetően elmeséli, hogy hogyan lett a zombis vonalból spagetti western, a nehézségi szint megállapításának nehézségeit, vagy hogy a kiadó teszterei javasolták a taktikai rész kalandjátékra cserélését, mert még nem láttak ilyet.
Ha mást érdekel, alábbi linken elérhető:
www.youtube.com/watch?v=XFYdiSrweIc
Az évfordulókhoz tenném hozzá, hogy épp 20 éves volt a Desperados áprilisban. Ennek örömére pedig az aktuális kiadó készített egy interjút a régi fejlesztők egyikével. Kevéssé problémás fejlesztés volt, de érthetően elmeséli, hogy hogyan lett a zombis vonalból spagetti western, a nehézségi szint megállapításának nehézségeit, vagy hogy a kiadó teszterei javasolták a taktikai rész kalandjátékra cserélését, mert még nem láttak ilyet.
Ha mást érdekel, alábbi linken elérhető:
www.youtube.com/watch?v=XFYdiSrweIc
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az Embracer-modell érdekes megközelítés. Az előző adás szerint a tulaj milliárdos, aki szórakozásként erre költi a pénzét, de nekem ez nem így állt össze. Wiki szerint folyton új részvényeket bocsát ki az Embracer (korábban Nordic Group), amiket aztán felvásárlásokra fordít, közben pedig az alapító tulajdoni aránya folyamatosan csökken. Merthogy az üzletpolitika, hogy minél több játék készüljön, amiből elég néhány sikeres és azok fenntartják a többit is, hiszen a játékipar "hit-driven industry".
Vélelmezem, hogy nagyon kellett a pénz, hogy a szaúdi befektető ajánlatát elfogadták, valamint a fejlesztési költségeket is fizetni kell, amíg beüt a néhány sikeres játék. Én nem találtam utalást arra, hogy milliárdos lenne a tulaj, de talán csak betolta volna a hiányzó pénzt szorult helyzetben a szaúdi ajánlat elfogadása helyett.
Az viszont érdekes lesz, hogy pusztán mennyiség miatt és szerény kiadói kontrollal (mert többnyire a fő cég igyekszik nem beleszólni a játékfejlesztésbe) valóban készülnek-e majd jó játékok. Elég-e sok játékot kiadni vagy tényleg jobb néhány IP-t fejleszteni; kell-e kiadói kontroll vagy a fejlesztő az alkotói szabadság nyomán kiválót fog készíteni?
Másik téma, ha már játék IP-k: az utóbbi időben egyre több videójátékos IP jelenik meg társasjáték formában. Kickstarteren volt Rainbow Six:Siege, Borderlands, Kingdom Come Deliverence, Rome Total War, Heroes 3, Contra, míg az Anastyr egyértelműen Golden Axe, miközben már boltban Company of Heroes, Horizon, Bloodborne, Wolfenstein van.
Nem tudom a hirtelen özön okát, de mivel alkalmanként szóba kerültek társasok az adásokban, hátha nektek vagy másoknak hasznos lesz.