Adatok
kiskisutca
0 bejegyzést írt és 652 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Egyik "kedvenc" homoklobbista-álkeresztény, perintista-sátánista blogom majdnem két éve jósolta meg a magyar katolicizmus végét. Az ok: a Magyar Katolikus Egyház vezetősége 2023. decemberében elhatárolódott a Római Katolikus Egyház Hittani Dikasztériumának, Ferenc "római pápa" által jóváhagyott…..

Ami egyszer bejött, az megint be fog - gondolják a ballib mesterterv szerzői.
S ez az okoskodás nem is alaptalan. A múltkori "pedofil" ügyet a Fidesz elbukta rossz kommunikációval. Most ugyanerre készül?
Mert most sikerült egy új ilyen ügyet találni. Persze szinte biztos, hogy az ügy megint…..
kiskisutca
2025.09.24 13:13:47
@Boldeone2:
"Történelmi ellenségek az oroszok."
A svédeknek, meg a lengyeleknek. Persze ők egymásnak is a történelmi ellenségeik. :-)
Nekünk a tatárok és a törökök voltak a történelmi ellenségeink, érdekes módon az oroszoknak is.
"Történelmi ellenségek az oroszok."
A svédeknek, meg a lengyeleknek. Persze ők egymásnak is a történelmi ellenségeik. :-)
Nekünk a tatárok és a törökök voltak a történelmi ellenségeink, érdekes módon az oroszoknak is.

Egyre jobban látszik: a Tisza apad.
A ballib megmondóemberek, mint pl. Kéri, akik 90 %-ban beálltak a Tisza mögé, nagyon fognak csalódni. Pedig éppen az is segíti a Tisza-apadást, hogy ezek beálltak mögé.
Mára kiderült: Brüsszel Péternek nincsenek emberei, gyakorlatilag a ballib táborból…..
kiskisutca
2025.09.16 15:07:12
@Deak Tamas:
"Mért van a bácsin albán póló?"
Gondolom az "ellenségem ellensége a barátom" elv munkál a háttérben.
"Mért van a bácsin albán póló?"
Gondolom az "ellenségem ellensége a barátom" elv munkál a háttérben.
kiskisutca
2025.09.16 15:09:08

A 90-es évek elején még gondolkodtam, ne legyek-e politikus.
Mivel nem volt ismeretségem a kellő helyen, ez azt jelentette volna, a legalul kell kezdeni, azaz önkénteskedni a pártnál, ahol karriert akarok.
Utána néztem ez mit takar, kiderült, hogy 3 dolgot:
elmenni tüntetésekre, hogy…..
kiskisutca
2025.09.10 10:31:50
@Unalmas Pofázás:
"miért élből szélsőjobboldali mindenki, aki nem ballib"
Mert feketére, fehérre, igenre, nemre van leegyszerűsítva a választás.
Trump vagy nem Trump, stb.
Nem nagyon vannak már árnyalatok, a szürke 50 árnyalatából 25 fehér, 25 meg fekete. :-)
"miért élből szélsőjobboldali mindenki, aki nem ballib"
Mert feketére, fehérre, igenre, nemre van leegyszerűsítva a választás.
Trump vagy nem Trump, stb.
Nem nagyon vannak már árnyalatok, a szürke 50 árnyalatából 25 fehér, 25 meg fekete. :-)

Szinte nincs ország, nép, ahol ne lenne valamilyen abszurd helyi mítosz.
A legnépszerűbb mítoszok ráadásul ismétlődnek, azaz sok helyen megvannak.
Pl. sose találkoztam még országgal, ahol a helyiek nem mondanák teljesen meggyőződve, hogy:
a mi nőink a legszebbek,
a mi nyelvünk a…..
kiskisutca
2025.08.27 12:51:41
@alöksz róz:
Egy román anyanyelvű könnyebben megtanul angolul mint egy magyar anyanyelvű, mert:
- A román egy indoeurópai nyelv (nem neolatin, hanem egy neolatinosított balkáni, de indoeurópai nyelv) - A nyelvtana indoeurópai.
- Szókincse nagyrészét latin alapú szavak alkotják, mint az angolét.
Tehát nagy az előny a nyelvtan (nyelvi gondolkodás) és a szókincs terén.
A magyar aggyal állítólag a gagauz a legkönnyebben tanulható, nem próbáltam, de simán el tudom képzelni.
Egy román anyanyelvű könnyebben megtanul angolul mint egy magyar anyanyelvű, mert:
- A román egy indoeurópai nyelv (nem neolatin, hanem egy neolatinosított balkáni, de indoeurópai nyelv) - A nyelvtana indoeurópai.
- Szókincse nagyrészét latin alapú szavak alkotják, mint az angolét.
Tehát nagy az előny a nyelvtan (nyelvi gondolkodás) és a szókincs terén.
A magyar aggyal állítólag a gagauz a legkönnyebben tanulható, nem próbáltam, de simán el tudom képzelni.
kiskisutca
2025.08.27 15:09:48
@Deak Tamas:
A román nyelv alapja egy indoeurópai nyelv, amelynek még a rokonai/ágai is kihaltak.
Erre a nyelvre - egy indoeurópai nyelvről van szó! - jött az általad/általatok említett egyéb hatás.
Ezért felületes ránézésre a román neolatin nyelvnek tűnik.
A román nyelv alapja egy indoeurópai nyelv, amelynek még a rokonai/ágai is kihaltak.
Erre a nyelvre - egy indoeurópai nyelvről van szó! - jött az általad/általatok említett egyéb hatás.
Ezért felületes ránézésre a román neolatin nyelvnek tűnik.

Egy ukrán humorista csapat alkotása ez.
Persze 2017-ből, amikor még szabad volt viccelni ilyesmivel.
A kabarétréfa lényege: az ukrán nemzeti politikus - részben ukrán népviseletet hord - olyan pozíciót pályáz meg, megyei kormányzó akar lenni, ahol már számot kell adni az ukrántudásról, így…..
kiskisutca
2025.07.31 13:10:59
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ja, nyelv = egy nyelvjárás saját hadsereggel (= kikényszerítő állammal)
A "nyelvjárás flottával és hadsereggel" kifejezés egy szállóige, ami azt fejezi ki, hogy a nyelv és a nyelvjárás közötti különbség nem csak nyelvi, hanem politikai és társadalmi tényezőkön is múlik. A "flotta és hadsereg" metafora arra utal, hogy egy nyelv mögött egy állam, egy politikai hatalom áll, ami biztosítja a nyelv fennmaradását és elterjedését, míg a nyelvjárásnak nincs ilyen támogatása.
A kifejezés eredetileg Karl Kraus osztrák írótól származik, és a nyelv és dialektus közötti különbség megvilágítására használják.
Ja, nyelv = egy nyelvjárás saját hadsereggel (= kikényszerítő állammal)
A "nyelvjárás flottával és hadsereggel" kifejezés egy szállóige, ami azt fejezi ki, hogy a nyelv és a nyelvjárás közötti különbség nem csak nyelvi, hanem politikai és társadalmi tényezőkön is múlik. A "flotta és hadsereg" metafora arra utal, hogy egy nyelv mögött egy állam, egy politikai hatalom áll, ami biztosítja a nyelv fennmaradását és elterjedését, míg a nyelvjárásnak nincs ilyen támogatása.
A kifejezés eredetileg Karl Kraus osztrák írótól származik, és a nyelv és dialektus közötti különbség megvilágítására használják.
kiskisutca
2025.07.31 13:13:38
@Wildhunt:
"Az ukránok a zaporozsjei senkiföldjén lettek néppé."
Nem.
Lemberg környékén, az OMM idején kezdődött ez a folyamat és máig tart.
"Az ukránok a zaporozsjei senkiföldjén lettek néppé."
Nem.
Lemberg környékén, az OMM idején kezdődött ez a folyamat és máig tart.
kiskisutca
2025.07.31 13:18:00
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Kb. ez van a spanyol nyelvű világban is, elfogadják a Királyi Akadémiát nyelvi kérdésekben, nem vezetnek be (nagyon) új helyesírást pl.
Kb. ez van a spanyol nyelvű világban is, elfogadják a Királyi Akadémiát nyelvi kérdésekben, nem vezetnek be (nagyon) új helyesírást pl.

Én sose hallottam erről az együttesről. Ami nem jelent semmit, mert alapvetően gyűlölöm a modern zenét.
S most se néztem utána mit is zenélnek. Kinézet alapján valami drogosoknak szánt silány szarságot adnak elő, s erre nagyon nem vagyok kíváncsi. A palesztínkendőzést meg ugyanolyan baromságnak…..
kiskisutca
2025.07.31 08:30:58

Arra nézve, hogy egy párt milyen, sose a kinyilvánított eszmét kell nézni.
A legfontosabb szempont az amit tesz. Illetve ha még nem tesz semmit, akkor a támogatói kört kell nézni.
Látványos: a ballib szalon 90 %-a beállt Brüsszel Péter mögé, csak egy radikális gyurcsányista csoport áll még…..
kiskisutca
2025.07.30 13:37:00

Válogatott marhaságok hangoztak el a palágykomoróci templomra festett magyarellenes felirat kapcsán.
A dilletáns főszakértő Rácz megállapítja: "Azok a betűk, amelyek a latin és a cirill ábécében egyaránt megvannak, teljesen jó írásképpel kerültek fel a falra is. Viszont azok a betűk, amelyek…..

Két neves ballib megmondóember - Iványi Mikulás és Libeeró Kamupüspök - nem értik a keresztet.
Nem csoda, hiszen ehhez kereszténynek kell lenni, márpedig ők nem azok.
Még az az ostoba és hazug közhely is elhangzik, hogy "a hitnek nem a külsőségekben kéne megjelennie". Persze aki ilyet mond,…..
kiskisutca
2025.07.22 14:49:26
kiskisutca
2025.07.23 11:32:45
@MEDVE1978:
"kereszt van a Szabadság szobor talapzatán."
Az nem tűnt fel eddig senkinek, hogy így szimbólumilag a Szabadság szobor a kereszt felett van?
"kereszt van a Szabadság szobor talapzatán."
Az nem tűnt fel eddig senkinek, hogy így szimbólumilag a Szabadság szobor a kereszt felett van?
kiskisutca
2025.07.23 11:35:04

Az ukrán őrület új fokozata:
- ki kell vezetni a cirill ábécét, helyette latin kell, mert így lehet elhatárolódni Oroszországtól.
Bulgáriában ez rögeszmés téma. Hogy érzékeltessem: ez kb. olyan, mint Magyarországon azt javasolni, legyen új neve Budapestnek, mert folyton keverik…..
kiskisutca
2025.07.23 09:45:14
@MEDVE1978:
"de látni mondjuk a latin abc-t használó szláv államok (cseh, szlovák, szlovén, horvát) gazdasági fejlettségét, integráltságát az európai gazdaságba, illetve a cirill ABC-t használókét (bolgár, görög, ciprusi)."
Izraelben sem a latin az alapértelmezett.
Nem annyira nehéz két vagy akár több ábécét használni.
"de látni mondjuk a latin abc-t használó szláv államok (cseh, szlovák, szlovén, horvát) gazdasági fejlettségét, integráltságát az európai gazdaságba, illetve a cirill ABC-t használókét (bolgár, görög, ciprusi)."
Izraelben sem a latin az alapértelmezett.
Nem annyira nehéz két vagy akár több ábécét használni.
kiskisutca
2025.07.23 11:20:59
@Deak Tamas:
19. sz-i nemzeti romantika.
Szuverán nemzetállam vagy a nemzeti kultúra kiteljesítése egy multietnikus birodalmon belül?
Tótajkú magyar, vagy magyarországi szlovák, esetleg hungáriai(uhorszkoi) szlovák.
Mai párhuzamok:
Magyarnyelvű európai, európai magyar, magyarszármazású európai. európai magyar türk kötődéssel.
Örök kérdések.
19. sz-i nemzeti romantika.
Szuverán nemzetállam vagy a nemzeti kultúra kiteljesítése egy multietnikus birodalmon belül?
Tótajkú magyar, vagy magyarországi szlovák, esetleg hungáriai(uhorszkoi) szlovák.
Mai párhuzamok:
Magyarnyelvű európai, európai magyar, magyarszármazású európai. európai magyar türk kötődéssel.
Örök kérdések.
kiskisutca
2025.07.23 11:29:01
@valis47:
Ha mindenáron szabadulnának a cirilltől, akkor már a skandináv rúnák bevezetését javasolnám! :-)
Ha mindenáron szabadulnának a cirilltől, akkor már a skandináv rúnák bevezetését javasolnám! :-)

Június 4-én döntött Brüsszel: 2026. január 1-től euró lesz Bulgáriában. (Hivatalosan a döntés csak július 8-án lesz, de a mostani előzetes döntés után szinte kizárt ellentétes döntés júliusban.)
A magyar médiákban sok dilettantizmus jelent meg ezzel kapcsolatban. Pl. hogy ezentúl lesz az…..

Csodás cikk. Betekintést enged a marxista elefántcsonttorony buborékába.
A szerző szerint a fő baj, ami miatt a baloldal elvesztette a fejlett világban jelentőségét az, hogy átállt a marxi osztálymeghatározásról a jobboldali kulturális alapú meghatározásra. A marxi szerint ugyanis a…..
kiskisutca
2025.06.16 11:25:01

Rendkívül befogadó a ballib szalon.
Mindenkinek megbocsát. Ehhez elég letenni a hűségesküt, majd ahhoz ragaszkodni: azaz mindenben egyetérteni a ballib eszmével.
Aki van elég idős, hogy személyes emlékei legyenek, az emlékezhet, a 90-es évek elején a ballib nyilvánosságban Jeszenszky az 5…..
kiskisutca
2025.06.05 16:02:39
@Gery1987:
"Miért adtak volna vissza?
Semmi okuk nem lett volna rá."
Jó pontokért a szövetségünkért.
"Se etnikailag (a többség ruszin/ukrán)"
Kaptak volna autonómiát, hídként funkcionálhattak volna a két állam között.
"se védelmi, stratégiai okokból ez kizárt."
A SZU anno, pont ott lépett be a Kárpát-medencébe, a természetes földrajzi határ visszaállítása teljesen normális, barátságos lépés lett volna. Ezzel is jelezvén, hogy az új barátságos, jószomszédi ukrán állam nem akar hídfőállást Közép-Európában.
"Miért adtak volna vissza?
Semmi okuk nem lett volna rá."
Jó pontokért a szövetségünkért.
"Se etnikailag (a többség ruszin/ukrán)"
Kaptak volna autonómiát, hídként funkcionálhattak volna a két állam között.
"se védelmi, stratégiai okokból ez kizárt."
A SZU anno, pont ott lépett be a Kárpát-medencébe, a természetes földrajzi határ visszaállítása teljesen normális, barátságos lépés lett volna. Ezzel is jelezvén, hogy az új barátságos, jószomszédi ukrán állam nem akar hídfőállást Közép-Európában.
kiskisutca
2025.06.05 16:07:15
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"A Kádár-verziót jobban elhiszem, hogy Hruscsov át akarta adni egy részét."
Igen, ott jóval kisebb területről lett volna szó.
"A Kádár-verziót jobban elhiszem, hogy Hruscsov át akarta adni egy részét."
Igen, ott jóval kisebb területről lett volna szó.
kiskisutca
2025.06.05 16:17:48

Cikk a "trumpizmusról": Trumpizmus – globális káoszon innen és túl - teljes félreértése a dolgoknak. Pedig a szerző nem egy átlagos ballib idióta, máskor leír sok értékes dolgot. Sajnos azonban most marxista világnézete teljesen félreviszi.
Nem csoda, hiszen Marx téves eszméi nem voltak képesek…..
kiskisutca
2025.05.28 11:00:41
@valis47:
"Vagy valamit kitalálnak a felesleges népesség eltüntetésére"
Három négyzetméter/fő, infúzió, VR sisak.
"Mindenki" boldog.
"Vagy valamit kitalálnak a felesleges népesség eltüntetésére"
Három négyzetméter/fő, infúzió, VR sisak.
"Mindenki" boldog.

A legfrissebb elemzés szerint:
Tisza: 43 %,
Fidesz: 36 %,
DK: 9 %,
Mi Hazánk: 5 %.
Én nem örülnék ennek lelkesen a ballibek helyében.
A második hely 36 %-a teljesen azonos a 2022-es második helyezett - MZP egyesült ballibjei - eredményével, az is 36 %-ot kapott.…..
kiskisutca
2025.05.27 13:26:44

Erős déjà vu érzés. A Pesti Srácok címlapja hétfő reggel, a vezércikk:
Volt már ilyen: 2000 novemberében a Demokrata hetilap központi cikke, Bencsik személyesen írta -hatalmas öröm, hogy a "jobboldali" George Bush legyőzte a "baloldali" Al Gore-t.
A cikk tele volt a valóság elemi…..
kiskisutca
2025.05.21 08:48:34
@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
"ha elűzik Erdélyből a magyarokat"
Ez a legszélsőbb álláspont.
Van, hogy "csak" asszimilálni akarják őket.
P. Szurkoljanak a román válogatottnak, mint a finnországi svédek a FINN válogatottnak.
"ha elűzik Erdélyből a magyarokat"
Ez a legszélsőbb álláspont.
Van, hogy "csak" asszimilálni akarják őket.
P. Szurkoljanak a román válogatottnak, mint a finnországi svédek a FINN válogatottnak.
kiskisutca
2025.05.21 09:33:31
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része."
Santiago Abascal likes them.
"Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része."
Santiago Abascal likes them.
kiskisutca
2025.05.21 09:52:39
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés."
Szívesebben lennék katalán, mint ukrán.
Katalán állam történelmileg létezett, az ukrán nem.
"Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés."
Szívesebben lennék katalán, mint ukrán.
Katalán állam történelmileg létezett, az ukrán nem.

Időnként a fideszes médiák megpróbálják igazolni a kapitalizmust, miközben a magyar jobbos szavazótábor zöme nem áll a kapitalizmus pártján.
Mint amikor néha euroatlantistáskodni akarnak, lásd amikor tavaly Martonyi elvtárs megpróbált az ukránok oldalán uszítani - gyorsan meg is kapta a…..
kiskisutca
2025.05.15 13:31:26
kiskisutca
2025.05.15 14:06:54
@GyMasa:
"becsült illetve számított összege"
Ilyen alapon egy adott ország állampolgárságának az értéke is kiszámítható:
Milyen hozzáférése van állampolgársági alapon? Pénzben kifejezve milyen értékű szolgáltatások illetik meg.
Etiópia, Katar, Svájc, Angola stb. EU?
"becsült illetve számított összege"
Ilyen alapon egy adott ország állampolgárságának az értéke is kiszámítható:
Milyen hozzáférése van állampolgársági alapon? Pénzben kifejezve milyen értékű szolgáltatások illetik meg.
Etiópia, Katar, Svájc, Angola stb. EU?
kiskisutca
2025.05.16 08:04:02

Feldobta a telefonon a Facebook (ott nem működik a szűrő):
hány % hiszi, hogy az ő kultúrája magasabb rendű
Szerintem a normális az 50 % körüli szint.
A nagyon alacsony szint azt jelenti: az adott nemzet szét van esve. A nagyon magas meg azt: nem ismernek más kultúrákat.
Nyilván…..
kiskisutca
2025.05.15 13:47:01
@Deak Tamas:
A vikingek eljutottak egészen délre is: Ibériai-félsziget, Itália és Szicília, Hellász, Kaszpi-tenger és Konstantinápoly, a Kaukázus és Grúzia.
Kb. ezekre a helyekre mondják, hogy csak fel kell nyúlni a banánért.
A vikingek eljutottak egészen délre is: Ibériai-félsziget, Itália és Szicília, Hellász, Kaszpi-tenger és Konstantinápoly, a Kaukázus és Grúzia.
Kb. ezekre a helyekre mondják, hogy csak fel kell nyúlni a banánért.

Ex-Gyurcsányné komolyan hiszi, hogy így ahogy alakult, ő lesz az igazi baloldal. Ezt már másfél éve nyomatják "DK - Szociáldemokraták" jelszó alatt.
Persze vicces: az arisztokrata lány szocdemet alakít.
Mert volt férje legalább volt átlagember is, KISZ-karrierje és azt követő megtollasodása…..
kiskisutca
2025.05.14 16:06:49
@Deak Tamas:
"Az MI alapvetően indoeurópai logikával működik,"
A kínai AI nem.
privatbankar.hu/cikkek/nemzetkozi/az-mi-t-is-beveti-hszi-csin-ping.html
"Az MI alapvetően indoeurópai logikával működik,"
A kínai AI nem.
privatbankar.hu/cikkek/nemzetkozi/az-mi-t-is-beveti-hszi-csin-ping.html

A Gyurcsány-ellenes marxista-újbalos szerző nem is rossz cikket írt. Persze eszmei alapja abszurd, de egyes következtetései tulajdonképpen jók, ha azokat a cikkíró alapállásától elszakadva nézzük.
Amiben teljesen igazak a következtetései: a háttérhatalom immár nemcsak a baloldali értékekről…..
kiskisutca
2025.05.13 15:52:44
@2025.:
"A baloldal korszakokon átívelően az elesetteket, a rászorulókat és a bérből, fizetésből élő széles néptömegeket hivatott képviselni,"
De ez a réteg polgárosodott (hogy miből azt most hagyjuk).
Ezért a baloldali pártoknak új szavazók kellettek:
- szexuális "kisebbségek"
- deviánsok
- bevándorlók, stb.
"A baloldal korszakokon átívelően az elesetteket, a rászorulókat és a bérből, fizetésből élő széles néptömegeket hivatott képviselni,"
De ez a réteg polgárosodott (hogy miből azt most hagyjuk).
Ezért a baloldali pártoknak új szavazók kellettek:
- szexuális "kisebbségek"
- deviánsok
- bevándorlók, stb.

Az új orosz divat: a Győzelem Napja ünnepre eldugni a Lenin-mauzóleumot:
pár nappal az ünnep előtt kezdődik a Lenin-lak körbeépítése
A sajátos orosz lélek kifejezése.
Egyrészt mindenki tudja, Lenin volt az orosz történelem egyes számú legkártékonyabb alakja. Gyakorlatilag semmi jót…..
kiskisutca
2025.05.13 10:43:51

Íme egy érdekes összehasonlítás.
Kb. 3 éve van az orosz-ukrán háború. A civil áldozatok száma - független elemzők szerint - kb. 17 ezer fő. 70 % az ukrán oldalon, 30 % az orosz oldalon.
Kb. 1,5 éve van az izraeli-palesztín háború. A civil áldozatok száma - független elemzők szerint - kb. 75…..
kiskisutca
2025.05.09 08:25:50
@vasútihíd:
"orosz-ukrán mégis csak testvérnép"
Közös ereted - Rusz
Hasonló nyelv
Majdnem ugyanaz a vallás
A zsidó-arab meg unokatestvérnép. Sémi-hámi
Bár egyes palesztinok szerint az új izraeliek nem igazán zsidók, inkább kelet-európai mixek.
"izrael teljes likvidálása"
Ez több mindent jelenthet, pl. a Szovjetunió, az NDK, de Poroszország sem léteznek, mint állam.
De Dél-Afrika sem úgy létezik, mint anno.
"orosz-ukrán mégis csak testvérnép"
Közös ereted - Rusz
Hasonló nyelv
Majdnem ugyanaz a vallás
A zsidó-arab meg unokatestvérnép. Sémi-hámi
Bár egyes palesztinok szerint az új izraeliek nem igazán zsidók, inkább kelet-európai mixek.
"izrael teljes likvidálása"
Ez több mindent jelenthet, pl. a Szovjetunió, az NDK, de Poroszország sem léteznek, mint állam.
De Dél-Afrika sem úgy létezik, mint anno.
kiskisutca
2025.05.09 08:28:41
@Gery1987:
"csak holmi kis oroszoknak."
Beemelték őket a nagy orosz nemzetbe, a sajátságaik figyelembevételével.
(igaz, ez tényleg olyan, mint amikor a kiscserkészek akkor is átviszik az úttesten a vak nénit, amikor nem is szeretne átmenni! :-)
"csak holmi kis oroszoknak."
Beemelték őket a nagy orosz nemzetbe, a sajátságaik figyelembevételével.
(igaz, ez tényleg olyan, mint amikor a kiscserkészek akkor is átviszik az úttesten a vak nénit, amikor nem is szeretne átmenni! :-)
kiskisutca
2025.05.09 12:45:11
@Gery87:
A legszélsőségesebb végpont. Ez inkább a riogatás kategória.
Lehet az autonómia polaritás megfordítása a másik véglet:
Az állam neve az, mint 1948 előtt, de az ivrit nyelvűeknek van olyan autonómiája, mint ma palesztin hatóságnak ("kvázi" állam).
A legszélsőségesebb végpont. Ez inkább a riogatás kategória.
Lehet az autonómia polaritás megfordítása a másik véglet:
Az állam neve az, mint 1948 előtt, de az ivrit nyelvűeknek van olyan autonómiája, mint ma palesztin hatóságnak ("kvázi" állam).

Rendkívül őszinte.
Egyrészt megerősítik az adatot: aki Magyarországról kivándorol Izraelbe, azok több mint fele hazatelepül idővel. Mert ott csak egy a sok közül, itt meg az elit része.
Másrészt: amiről sokáig nem volt szabad beszélni, hogy a magyar zsidó Magyarországon baloldali, míg…..
kiskisutca
2025.04.25 11:21:36

Átnézve a különböző híreket idén először van tényleg esélyes magyar szereplő. Szinte mindenhol benne van a Erdő Péter az esélyes 3 jelölt között.
Alapvetően a következő kép alakult ki bennem.
A progresszív, ferencista irányzat kedvence a 67 éves Luis Antonio Gokim Tagle, a Fülöp-szigeti volt…..
kiskisutca
2025.04.23 12:34:57
kiskisutca
2025.04.23 12:50:06
@Serény Vélemény:
"képesek keresztet tetováltatni magukra. Én mint nettó neoprotestáns bűnnek tartom - a nekem adatott világosság szerint - a tetoválást."
Szemezgetés az Ószövetségből, nem világosság! A különféle anyagokból készült ruhák viselése meg simán mehet. :-(
"képesek keresztet tetováltatni magukra. Én mint nettó neoprotestáns bűnnek tartom - a nekem adatott világosság szerint - a tetoválást."
Szemezgetés az Ószövetségből, nem világosság! A különféle anyagokból készült ruhák viselése meg simán mehet. :-(
kiskisutca
2025.04.24 08:33:21
@Tapi2021:
"Csak hogy az a kenyér akkor sem változott hússá, a bor akkor sem változott át fizikailag vérré!
Mégis Jézus teste és vére volt."
Én is ezt mondom.
"hiszen étkezéskor ki-ki a saját vacsoráját veszi elő, hogy elfogyassza, s az egyik éhen marad, a másik pedig dőzsöl. Nincs otthonotok evésre-ivásra? Vagy megvetitek Isten egyházát, és megszégyenítitek a szegényeket?"
A közösség tagjainak szolidárisnak kell lennie egymás iránt.
Ez a lényeges üzenet, nem az ami utána jön.
Főleg, hogy a tubernakulum sincs szó!
Tehát a közös étkezés maradéka (szerintem ilyen nem is volt) közönséges étel maradék volt.)
"Csak hogy az a kenyér akkor sem változott hússá, a bor akkor sem változott át fizikailag vérré!
Mégis Jézus teste és vére volt."
Én is ezt mondom.
"hiszen étkezéskor ki-ki a saját vacsoráját veszi elő, hogy elfogyassza, s az egyik éhen marad, a másik pedig dőzsöl. Nincs otthonotok evésre-ivásra? Vagy megvetitek Isten egyházát, és megszégyenítitek a szegényeket?"
A közösség tagjainak szolidárisnak kell lennie egymás iránt.
Ez a lényeges üzenet, nem az ami utána jön.
Főleg, hogy a tubernakulum sincs szó!
Tehát a közös étkezés maradéka (szerintem ilyen nem is volt) közönséges étel maradék volt.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"amelyek révén egy fellépő eretnek, mint Luther, Kálvin, vagy akár VIII. Henrik,"
OK, hogy Kálvin meg a VIII. Henrik eretnekek, de Luther?
(Meggyőződésem, hogy az öreg nem akart rosszat.)