Adatok
SAndris
0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A belorusz szavazólapon valójában csak két jelölt neve szerepelt: Lukasenko-ra vagy Lukasenka-ra lehetett szavazni, kinek melyik dialektus volt a szimpatikusabb. Ennek most már vége, kiütközött a vezérelvű rendszerek Achilles-sarka, az a helyzet, amikor a diktátor vagy kvázi-diktátor egy idő után…..
SAndris
2020.08.19 11:15:12
Ja, egy idő után elveszti a fonalat, csak addig eltelik 30-40 év, egy fél emberélet.
A magyar történelem egyik legkiemelkedőbb uralkodóját, a Hunyadi család sarját, I. Mátyás magyar királyt (ur: 1458-1490) számtalan sztereotípia övezi napjainkig, melyek jelentős része csupán a néphagyomány révén maradt fenn és többnyire tévesen rögzült "történelmi emlékezetünkben". Ilyen például…..
SAndris
2020.05.11 11:16:38
B1 BLOGCSALÁD
Egyszerre volt ugyanaz a "felújított" metrókocsi Moszkvában és Budapesten
2018.06.24 11:45:29
Tarlós István megint majd egy fakockára vagy a sátán kezére foghatja az egészet. Demszkyt és Hagyót ezért már széttépték volna...
SAndris
2018.06.25 13:43:55
@kvp: Persze, lehet a műszaki tartalmon, ár-érték arányon vitatkozni, de láthatóan az volt az orosz gyártó érdeke, hogy ilyen összehasonlítás ne legyen, ezért inkább csúnyán becsapták a vásárlókat. Feltehető, ők maguk is úgy gondolták, hogy enélkül nincs esélyük. Ez a poszt fő mondanivalója.
Egyébként volt alternatíva bőven, új szerelvényre is, és a felújításra is adtak észtek is ajánlatot (az orosznál sokkal olcsóbbat, úgyhogy őket gyorsan kizárták, mondván, az túl olcsó).
Ugyanakkor túlzás a poszt állítása, hogy ez így drágább volt, mint új, modern (mondjuk Alstom) szerelvényeket venni, valójában valamivel olcsóbb volt, és igen, azoknak is vannak hibái. Láttuk, hogy az Alstom sem szent életű, a pénzt megvető, igazmondó szerzetesekből áll (simán leszállítanak egy szabványnak nem megfelelő szerelvényt, majd úgy tesznek, mintha mi sem történt volna). Szóval lehet, hogy végső soron nem jártunk nagyon rosszul. Ezt majd az idő dönti el, mindenesetre a "felújított" szerelvényekre rövidebb a garanciális idő, mint az újakra lett volna.
Egyébként volt alternatíva bőven, új szerelvényre is, és a felújításra is adtak észtek is ajánlatot (az orosznál sokkal olcsóbbat, úgyhogy őket gyorsan kizárták, mondván, az túl olcsó).
Ugyanakkor túlzás a poszt állítása, hogy ez így drágább volt, mint új, modern (mondjuk Alstom) szerelvényeket venni, valójában valamivel olcsóbb volt, és igen, azoknak is vannak hibái. Láttuk, hogy az Alstom sem szent életű, a pénzt megvető, igazmondó szerzetesekből áll (simán leszállítanak egy szabványnak nem megfelelő szerelvényt, majd úgy tesznek, mintha mi sem történt volna). Szóval lehet, hogy végső soron nem jártunk nagyon rosszul. Ezt majd az idő dönti el, mindenesetre a "felújított" szerelvényekre rövidebb a garanciális idő, mint az újakra lett volna.
SAndris
2018.06.25 16:38:35
@cso zsi: Hát lehet, de nem ilyet adtak, meg a hármasra nem is kellett, vagy mire gondolsz?
A Dunakanyar alighanem az agglomeráció egyik legszebb része. Az Otthontérkép eladó ingatlanjai közt böngészve szembetűnően olcsók ezen a területen az ingatlanok árai, és kiválogattuk, mit lehet kapni a piacon egy belvárosi lakás átlagárából. Megdöbbentő, de gyönyörű tájak, kényelmes otthonok várják…..
SAndris
2017.03.19 17:17:08
Ismerjük azt, hogy a kerékpáros szervezetek leghangosabbika törvénytelennek nevezi a felvetést, hogy az A-ból B-be a legrövidebb út helyett a biztonságot, a helyi adottságokat figyelembe vevő utakat ajánljanak. Ez az általuk alaptalanul törvénytelennek tekintett korlátozás ott kezdődik, hogy nem…..
SAndris
2016.07.23 18:30:55
@Válasszunk: Leírom szívesen, hogy miért rossz a poszt eleje, ha normális stílusban kérdeztél volna, akkor is leírnám.
"a kerékpáros szervezetek leghangosabbika törvénytelennek nevezi a felvetést": ez homályos sejtetés, nem lehet tudni, hogy mire gondolsz, mit interpretálsz így. Minimum a szervezetet meg kéne nevezni, azt, hogy milyen felvetésről van szó, mit állítottak róla, hogy kapcsolódik ez a témához. Esetleg linkelni is lehetne (ha a blog.hu engedi), hogy az olvasók maguk alkothassanak véleményt. Lehet, hogy utánanéztél, de ez nem derül ki. Így az egész poszt egy megfoghatatlan, ellenőrizhetetlen, vitára nem alkalmas állításból indul ki, és ha a folytatás erre épülne, igencsak bizonytalan lenne az alapja. Nem hiszem, hogy bármely kerékpáros szervezet azt követelte volna, hogy autópályán lehessen biciklizni, szóval ez a rész megint csak nehezen értelmezhető. Viszont egy váratlan fordulattal kiderül, hogy a bevezetésnek csak nagyon érintőlegesen (bicikliről lesz szó) van köze a továbbiakhoz, ez sem a jó írások ismérve.
Ennyit a poszt elejéről, hadd reagáljak a kommentedre is.
"általad rendszeresen leszólt blogok", " párt programja [...] igénytelenségét firtató" : ezek megint elég homályos utalások, most így nem ugrik be semmi, de ha elmondod, mire gondolsz, megmondom, hogy tényleg én voltam-e :-)
"senki által sem fizetett [...] blogger": ez, ugye, nem igaz, a blog.hu-n a bloggerek különböző modellek szerint részesülnek a hirdetésekből befolyó bevételekből. Lehet, hogy nem ez a motivációd, de akkor sem igaz.
Még egy esetleges félreértést szeretnék eloszlatni: az írásod kritikája nem a személyed kritikája. Lehet, hogy ez neked ennyit ér meg, lehet, hogy különben zseniális író vagy csak pont ez nem sikerült, lehet, hogy tizenöt éves vagy, és még fejlődni fogsz, vagy bármi más lehet, nem tudom. Az az állítás, hogy a poszt eleje rossz, nem a személyedet támadja, teljesen felesleges megsértődni; anyázni, suttyózni meg még inkább. A durva helyesírási hibára rámutató kommentre pedig azt illik válaszolni: köszönöm, javítva.
"a kerékpáros szervezetek leghangosabbika törvénytelennek nevezi a felvetést": ez homályos sejtetés, nem lehet tudni, hogy mire gondolsz, mit interpretálsz így. Minimum a szervezetet meg kéne nevezni, azt, hogy milyen felvetésről van szó, mit állítottak róla, hogy kapcsolódik ez a témához. Esetleg linkelni is lehetne (ha a blog.hu engedi), hogy az olvasók maguk alkothassanak véleményt. Lehet, hogy utánanéztél, de ez nem derül ki. Így az egész poszt egy megfoghatatlan, ellenőrizhetetlen, vitára nem alkalmas állításból indul ki, és ha a folytatás erre épülne, igencsak bizonytalan lenne az alapja. Nem hiszem, hogy bármely kerékpáros szervezet azt követelte volna, hogy autópályán lehessen biciklizni, szóval ez a rész megint csak nehezen értelmezhető. Viszont egy váratlan fordulattal kiderül, hogy a bevezetésnek csak nagyon érintőlegesen (bicikliről lesz szó) van köze a továbbiakhoz, ez sem a jó írások ismérve.
Ennyit a poszt elejéről, hadd reagáljak a kommentedre is.
"általad rendszeresen leszólt blogok", " párt programja [...] igénytelenségét firtató" : ezek megint elég homályos utalások, most így nem ugrik be semmi, de ha elmondod, mire gondolsz, megmondom, hogy tényleg én voltam-e :-)
"senki által sem fizetett [...] blogger": ez, ugye, nem igaz, a blog.hu-n a bloggerek különböző modellek szerint részesülnek a hirdetésekből befolyó bevételekből. Lehet, hogy nem ez a motivációd, de akkor sem igaz.
Még egy esetleges félreértést szeretnék eloszlatni: az írásod kritikája nem a személyed kritikája. Lehet, hogy ez neked ennyit ér meg, lehet, hogy különben zseniális író vagy csak pont ez nem sikerült, lehet, hogy tizenöt éves vagy, és még fejlődni fogsz, vagy bármi más lehet, nem tudom. Az az állítás, hogy a poszt eleje rossz, nem a személyedet támadja, teljesen felesleges megsértődni; anyázni, suttyózni meg még inkább. A durva helyesírási hibára rámutató kommentre pedig azt illik válaszolni: köszönöm, javítva.
Újra felröppent a hír, miszerint a Déli pályaudvart be szeretnék zárni. A hivatkozás az, hogy az alagút beomlásakor már kényszerből ideiglenesen fejpályaudvarként funkcionáló Kelenföld bírta a terhelést. Ez azonban csak a lecsökkentett vonatforgalomra, és ideiglenesen volt igaz, és ha Kelenföld…..
SAndris
2016.01.05 11:33:09
@nagybalfasz: Nehéz kérdés, de csodálkozom, hogy ez komolyan még ötlet szintjén sem merült fel soha. Biztos nem kéne végig mélyépítésű alagút. Egy-két megállóval a vonatok maximum 15 perc alatt megtennék a távot, ami most a metrókkal 30 perc. (Ez nagyobb nyereség, mint amit a négyes metró hozott a hetes buszhoz képest, ha jól emlékszem.) Ami viszont fontosabb, az az előváros jobb integrációja, mondjuk egy Nyugati - Érd átszállás nélküli kb. 30 perc sokkal jobb, mint két átszállással kb. 50 perc.
Ismét hallhattuk kedvenc főpolgármesterünket nyilatkozni a Budapestet érintő problémákkal kapcsolatban. Leginkább az az érdekes, ahogy mindenki a biciklisjogsival volt elfoglalva, pedig legalább hasonlóan értelmes volt a tömegközlekedés és az autóval való közlekedés…..
SAndris
2015.12.14 10:53:07
@sanche: Te igen értelmes dolgokat írsz, de hidd el, Tarlós nem arra gondolt, hogy a parkolók helyén fák legyenek.
Az emberek általában teli szájjal zabálják a kellemes hazugságot, viszont csak cseppenként nyelegetik a keserű igazságot. (Denis Diderot, francia filozófus, 1713. október 5. — 1784. július 31.)
Magyarország jövőjére és boldogulására nézve rendkívül tragikus…..
SAndris
2015.12.08 10:35:38
Vigyázó!
"Itt állok, másként nem tehetek": Luthert idézte Orbán Viktor menekültügyben
2015.09.13 12:40:34
Egy nap alatt 14.000 like-ot kapott a BILD online oldalán a lap Orbán Viktorral készített exkluzív interjúja. Az "Ezért épít Magyarország kerítést a menekültek ellen" címmel megjelent interjút sokan idézték idehaza és a nemzetközi sajtóban is, többek között annak kapcsán,…..
SAndris
2015.09.14 10:06:08
Azon túl, hogy tönkretette a kapcsolatainkat, az összes időnket erre pazaroljuk, ezért valójában nincs is igazi életünk, kicsit összetettebb változásokat hozott a Facebook. Nemcsak egyéni életeinkben és a társadalomban, hanem a gazdaságban, a politikában, sőt, még a modern…..
A falusi ember is utazik néha, főleg, ha muszáj. Ha nincs ismerőse a régi Baszmannaja utcában, kénytelen pár versztával nyugatabbra döcögni, már csak a kíváncsiság végett is. Én is így voltam vele, gondoltam, megnézem,
mit rontottak el már megint a sógorok,
meg úgy…..
SAndris
2015.07.18 10:08:01
@Kéne egy nick...: Érdekes szempont ez. Szóval szerinted tényleg elveszik a magyarok munkáját, csak éppen nem Magyarországon.
Az index.hu tegnapi cikkével kapcsolatban jutott eszembe ez a történet. Az esettel kapcsolatban megjegyzem, hogy az ilyen segítséget elítélem ugyan, de volt már olyan, hogy felém lépett fel az utas támadó jelleggel éjszakásban és egy másik utas terelte félre tőlem a támadókat.…..
SAndris
2015.03.01 10:02:10
Smart Tech Blog
Dönthet-e mesterséges intelligencia egy ember életéről és haláláról?
2014.08.06 23:30:46
Az Én, a robot című filmben Will Smith karaktere azért gyűlölte a gépeket, mert egy korábbi autóbaleseténél, mikor egy tizenéves kislánnyal együtt a vízbe zuhant, a segítségükre induló robot gyors kalkulációja alapján az ő megmentésének volt nagyobb esélye, így ő tovább…..
SAndris
2014.08.08 10:56:13
@venmarton: Balesetek természetesen mindig lesznek, de nem hiszem, hogy bármiben hasonlítani fognak a ma tipkus balesetekhez, és a fent leírt szcenáriókhoz: ezek túlnyomó többsége valójában elkerülhető és csak az emberi vezetők korlátai miatt következnek be.
Az, hogy egy balesetben ki lesz a hibás, inkább csak jogtechnikailag érdekes kérdés. Ebben a tekintetben a robotautó nem különbözik egy motoros fűrésztől: le van írva, mit tud, hogy kell használni és kész. Ha szétesik a kezedben, a gyártó a hibás, ha rohangálsz vele és elesel, akkor te.
Persze érdekes kérdés, hogy engedélyzhető-e egy olyan technológia, ami baleset esetén tulajdonosának testi épségét jobban védi a többi közlekedő kárára, de akkor mit keres itt ez a sok városi terepjáró?
Az, hogy egy balesetben ki lesz a hibás, inkább csak jogtechnikailag érdekes kérdés. Ebben a tekintetben a robotautó nem különbözik egy motoros fűrésztől: le van írva, mit tud, hogy kell használni és kész. Ha szétesik a kezedben, a gyártó a hibás, ha rohangálsz vele és elesel, akkor te.
Persze érdekes kérdés, hogy engedélyzhető-e egy olyan technológia, ami baleset esetén tulajdonosának testi épségét jobban védi a többi közlekedő kárára, de akkor mit keres itt ez a sok városi terepjáró?
Szerdán elkezdődött a budapesti bérbringa-hálózat állomásainak építése. A dokkolótelepítés több helyen indult egyszerre. A VI. kerületben, az Andrássy út és a Körönd környékén, valamint a Nagykörúton is szerelnek.
A munkákat nehezíti, hogy - bár előre kiplakátolták -…..
SAndris
2014.03.05 20:47:16
Tudják mit szoktak elmondani a Jobbikról, az LMPről, a 4K!ról, meg még ki tudja hány másik pártról? Hogy ők még nem kormányoztak, nem kerültek szemben kormányon a saját hazugságaikkal. Emberek: Ez csak egy választás kérdése. Megválasztjuk őket, és a kampány során elhangzó…..
Naiv társkereső 3 hónapig féláron próbálta ki az Elittárs oldalát, utána viszont automatikusan meghosszabbították előfizetését egy fantom megrendeléssel. Lemondani nem lehet, azonnal behajtóval fenyegetőznek:
Pár hónapja regeltem az elittars.hu társkereső oldalra (több…..
SAndris
2014.02.13 15:02:21
@Dávid András: Az online társkeresés sokaknak működik, és még többen kipróbálják. Az összes ilyen embert defektesnek nevezni legalábbis meggondolatlanság.
Miután elhadartam a történteket, felvázoltam a sérülés komolyságát és azt is elmondtam, hogy van egy fél éves kisfiam, aki szintén megnyugtatásra szorulna, a nő beközölte, hogy idézem „hisztis p***csa” vagyok, majd hívjam őket, ha nem hisztériázok és rám vágta a…..
SAndris
2013.12.28 20:42:54
@Salamon Kowalsky: Ez hol van előírva? Egyetértünk, nem mondtam, hogy játszon mentőt a saj(á)t autójával.
Odaadtam neki 70 000-et. Megszámolta, felháborodott, mindenféle aljasnak elmondott. Azt is mondta, hogyha bezzeg baleset okozása miatt elvették volna a jogosítványát, akkor arra nem sajnáltam volna a pénzt.
Tisztelt Praxis blog!2003-ban a férjem elment tüdőszűrésre.…..
Budapest csodás város. Szó szerint, mert itt olyan csodák történnek, mint kevés más helyen. A gázvezetékek pont olyankor szorulnak cserére, mikor az összes városlakó visszaér a nyaralásból, elkezd megint munkába járni, meg gyerekeket iskolába szállítani. A gázvezeték tehet…..
Átlátszó Oktatás
Egészalakos kép, "erkölcsteszt" - ezeket kérik a BME-n a gólyáktól
2013.08.09 10:00:00
„Erkölcstesztet” töltetnek ki, egész alakos fotót és Facebook-profilt kérnek a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán a gólyatáborba jelentkezőktől. Az adatvédelmileg is minimum aggályos eljárásnak Fanó és Kisjuhász Béla nézett utána.
Ha tetszett a poszt,…..
SAndris
2013.08.09 23:06:32
@csíkosfejű cserregő nádiposzáta: Hogy érted, hogy "rajtatok"?
SAndris
2013.08.09 23:09:03
@csíkosfejű cserregő nádiposzáta: És melyik ombudsman? Vagy te valami troll féle vagy?
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Átadták az új Fővám és Kálvin teret! Képek
2013.06.03 07:00:00
A napokban adták át teljes egészében a forgalomnak a felújított Fővám teret, és Kálvin teret. Mindkettőt a négyes metró építésének részeként rehabilitálták, a terek másik oldala már korábban elkészült. A 83-as troli június 1-től ismét eredeti útvonalán jár,…..
SAndris
2013.06.03 21:19:57
A szerető általában az a személy, akihez "menekülni" lehet a mindennapok elől, a monoton hétköznapokból. Míg otthon a napi gondok, a problémák kerülnek megvitatásra, a szeretővel élvezet időt tölteni. A szerető megértő és kedves, na és persze odaadó.
Legyünk őszinték,…..
SAndris
2013.05.13 09:39:29
SAndris
2013.05.13 20:21:37
@famefatal: Elnézést kérek a személyes jellegű kérdésért, csak azért mertem feltenni, mert szerintem egy fiatal, tizenhárom-tizennégy éves szerzőtől színvolnalas írásnak számítana. Valóban, ez részben ízlés kérdése, de vannak abszolút kritériumok is. Például az írásnak alig van szerkezete, de feltűnően sok a közhely ("legyünk őszinték"), az üres, semmitmondó szókapcsolat ("ennél ez a kérdés is összetettebb"), és ezek egy mondaton belül is ismétlődnek ("mert *lehet*, hogy egyébként elveszne a viszony varázsa, *persze ez nem feltétlenül van így*").
Urbanista
Jövőre 30 budapesti jelzőlámpánál tudják meghosszabbítani a zöldet a buszok. Íme a teljes lista és további izgalmas fejlesztések
2012.09.26 12:23:40
A BKK Futárról (FUTÁR = Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) már hónapok óta keringenek hírek: azt ígérik, ez lesz "az évtized egyik legjelentősebb tömegközlekedési fejlesztése Budapesten". Kiindulva az előző évtized "fejlesztésdömpingjéből", azért ez még…..
A pesti közlekedést sokan képzelik el egy állandó tolakodós, erőszakoskodó, dudára fetrengő háborúnak. Sajnos a képzelet sokszor életrekel, de nem ezen a napon itt a Dohány és a nagykörte kereszteződésében.
Én kerültem a sor elejére. A trolis tiszteletteljes távval állt meg…..
SAndris
2012.09.13 20:19:52
Nemcsak a kerékpárosok, az autósok biztonságát is veszélyezteti a főváros XIV. kerületében egy ismeretlen, aki azzal szórakozik, hogy összezavarja az útjelzéseket. A kerékpárutakat is érintős esetekre egy felháborodott biciklis, magpet hívta fel a figyelmet. "Egy igazi…..
SAndris
2012.05.17 14:46:20
@LiberAll: Még mielőtt a biciklisek KRESZ tudását firtatók nagyon beleélnék magukat, vegyük észre, hogy az elforgatott táblák a Bánki Donát utcán közlekedő autók elsőbbségét (is) biztosítják, tehát a probléma bicikliút nélkül is létezne.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz