Adatok
TakacsLajos1
0 bejegyzést írt és 236 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A penész egy gomba, nagy mennyiségben káros is lehet az egészségre, spóráinak belégzése allergiás tüneteket okozhat. A másik baj vele, hogy ronda. Nagyon ronda.
A lakás falain jellemzően a fürdőszobában jelenik meg, de előfordulhat szekrények mögött, vagy szobák sarkaiban is.
A…..
Ma már nem kérdés, hogy ha házat építünk, oda kell figyelnünk az energiahatékonyság kérdéskörére is – szerencsére már nemcsak a józan eszünkre van bízva ennek eldöntése, hanem előírások is megkövetelik ezt a fajta gondosságot. Azonban vigyázat: a megkövetelt értékek betartása nem minden esetben…..
A legtöbb elavult otthon esetén az ablakcsere a leggyorsabban megtérülő befektetés, általában a szigetelésnél és a fűtéskorszerűsítésnél is gyorsabban behozza az árát. A mellett ráadásul, hogy nyáron hűsebbet, télen melegebbet kínál, csendesebbé is teszi az otthonunkat, és persze egy korszerű,…..
Napjainkban egyre gyakrabban hangoztatott kifejezés a passzívház, ennek ellenére nagyon kevesen tudják megfogalmazni, vagy elképzelni, mi is az. Cikkünkben ezt, a sokak számára ködösen hangzó fogalmat szeretnénk közelebb hozni, és kézzel foghatóbbá tenni...
Az Exploring Alternatives egy fiatal párból álló stábja alternatív életstílust képviselő emberekről készít videókat, és saját YouTube csatonájukon mutatja be döntéseiket, gondolataikat, a mindennapostól, átlagtól eltérő lakóingatlanjukat. Ezúttal a passzív házakról kérdezték a szakértőt, egy kanadai…..
Az ablakos szellőztetés sok esetben nem tudja biztosítani a jó minőségű levegőt, ráadásul télen a hideget is beeresztjük, és ezzel energiát pocsékolunk. Márpedig a lakásunkban lévő levegő minősége nagyban összefügg az otthoni komfortérzetünkkel. Egy lakásszellőztető rendszerrel azonban…..
TakacsLajos1
2018.11.13 21:36:56
HOLNAPHÁZ - energia • tudatosság • építészet
Gépi szellőztetés - előny vagy hátrány?
2012.02.27 13:09:00
Passzívházakkal szemben kritikaként a leggyakrabban érvként azt hangoztatják, hogy jó-jó, de milyen dolog az, hogy gépekre bízzuk a friss levegő ellátást? Nézzük csak, hogy ez most akkor előny vagy hátrány ? Látni kell, hogy a mai építési technológiák mellett…..
Ideális páratartalom
A penész ott kedveli meg a lakást igazán,ahol a levegő páraszintje magas és a felesleges pára a hidegebb felületeken – ablakokon, esetleg falakon – lecsapódik. Az ideális páratartalom sok mindentől függ, de általában 45 – 55 % között van. Ez jó az…..
TakacsLajos1
2018.11.13 12:07:42
A légkezelés - Miért kell kezelnünk a levegőt?
A közhiedelemmel ellentétben a belső levegőminőség nem passzívház-specifikus kérdés. Bármelyik hagyományos épületben nyílászárócsere után szembesülhetünk a nem elégséges szellőztetés problémáival (penészesedés, magas…..
TakacsLajos1
2018.11.12 16:09:23
Csak az nem derült ki, hogy ő vitte a képet vagy a mester volt képben? A lényegen nem változtat, ez most már ott van. A fórumra büszkén beírt Turbo charger (sic!) - kommentjére jött válaszok valószínűleg élete legkellemetlenebb mondatai voltak. (Kattintásra nagyobb lesz.)
..
TakacsLajos1
2015.01.07 16:19:50
Vitézy Dávid menesztése nagy port vert fel. Hirtelen rengeteg szimpatizánsa lett, de vajon érdemei szerint vagy sem? Szakértőt hívtunk! Valamint elmentünk megvenni egy rommá tört de sérülésmentesnek hirdetett Volkswagent. Mi lett a vége?
Az Égéstér 149. adásának…..
Nem ritkán a túlzott költségcsökkentés vezethet nemzetközi botrányhoz. Az áldozatokon azonban ez nem segít. Ennek ellenére vidámak maradunk. Jöjjön!
Az Égéstér 147. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Elkapni őket nehéz, a rendszám sem old meg mindent. A jó hír viszont, hogy ismét elveszítette valaki Subaru-szüzességét! Egy rendes Subaruval.
Az Égéstér 133. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
TakacsLajos1
2014.08.21 17:49:17
@Russel84:
Már csak 10 percet kellett volna kibírnod :) , onnantól kezdve színtiszta autózás volt, meg a végén be lett mondva hogy akit nem érdekelnek a koldusok tekerjen a 20. perc környékére, és ezt írjuk ide be.
Szóval akit nem érdekelnek a koldusok, az kb 38. perctől halgassa.
Már csak 10 percet kellett volna kibírnod :) , onnantól kezdve színtiszta autózás volt, meg a végén be lett mondva hogy akit nem érdekelnek a koldusok tekerjen a 20. perc környékére, és ezt írjuk ide be.
Szóval akit nem érdekelnek a koldusok, az kb 38. perctől halgassa.
TakacsLajos1
2014.08.21 22:24:59
@Agr3ssor:
Azt mondjuk én sem értettem miért lenne nem túl jó a clio rs, ha csak kicsivel jobb mint a Twingo RS, akkor szar már nem lehet.
Az szerintem is igaz, hogy ma már egy alsóközépkategóriással is nagyobbakat lehet kanyarodni (mégha billen is), mint pár régebbi sportautóval, bár lehet csalóka, mert sokszor régi autóra sajnálják a jó gumikat.
Az viszont meglepőbb, hogy hiába egyre gyorsabbak az autók, a közúton az ellenkezőjét érzem. Nem a traffipaxok miatti lassulásrra gondolok, mintha az emberek vagy spórolnának, vagy leszarnák hogy mások is vannak az utakon.(lassan gyorsulók)
Aztán lehet hogy csak velem van a baj, és egy Daewo Matizzal is mindenkit lassúnak találnék...
Azt mondjuk én sem értettem miért lenne nem túl jó a clio rs, ha csak kicsivel jobb mint a Twingo RS, akkor szar már nem lehet.
Az szerintem is igaz, hogy ma már egy alsóközépkategóriással is nagyobbakat lehet kanyarodni (mégha billen is), mint pár régebbi sportautóval, bár lehet csalóka, mert sokszor régi autóra sajnálják a jó gumikat.
Az viszont meglepőbb, hogy hiába egyre gyorsabbak az autók, a közúton az ellenkezőjét érzem. Nem a traffipaxok miatti lassulásrra gondolok, mintha az emberek vagy spórolnának, vagy leszarnák hogy mások is vannak az utakon.(lassan gyorsulók)
Aztán lehet hogy csak velem van a baj, és egy Daewo Matizzal is mindenkit lassúnak találnék...
A Carthorttle oldalt már régóta olvasom, jó anyagaik vannak és a felületük is guszta. Külön kedvencem a Car Memes, még matricát is rendeltem tőlük. Tegnapelőtt vettem észre a posztot, amiben a Carwow kvízének kitöltése a cél, 60% felett állítólag Jedi szint. Beküldtem a…..
TakacsLajos1
2014.08.17 20:34:44
Ó, de várjuk már ezt a hétvégét! Hosszú évek tradícióját nem adjuk fel, hiszen az első (kvázi) közönségtalálkozónkat 2007-ben, azaz hét (!) éve hoztuk össze. És - nagy szerencsére - azóta is sikerült tartani azt a békés, nyugodt és laza családias hangulatot, melyet az…..
Arra koncentrálnék, hol vannak olyan apró fájó pontok, amiket egy kis kenőccsel, masszázzsal mindenki számára fájdalommentesen kezelni lehetne.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TakacsLajos1
2014.04.23 17:20:27
@korzo:
A szövegelemzésed téves, túl sok belemagyarázás van benne, ez régen rossz.
A rendőr úgyis megbüntet, mert kell a lóvé, szóval ha akarod akkor kösb be az első ülésbe előre bekötve.
Ha ezt a baromihosszú, agyonmagyarázott Kresz levezetést még meg is érteteted egy rendőrrel, és nem büntet meg, akkor te zseni vagy. (Szerintem max felhívja a főnökét, aki azt mondja büntesd meg...)
Igaza van Bandinak, A Kreszt kell átfogalmazni, nem a szövegelemzésen lovagolni.
A szövegelemzésed téves, túl sok belemagyarázás van benne, ez régen rossz.
A rendőr úgyis megbüntet, mert kell a lóvé, szóval ha akarod akkor kösb be az első ülésbe előre bekötve.
Ha ezt a baromihosszú, agyonmagyarázott Kresz levezetést még meg is érteteted egy rendőrrel, és nem büntet meg, akkor te zseni vagy. (Szerintem max felhívja a főnökét, aki azt mondja büntesd meg...)
Igaza van Bandinak, A Kreszt kell átfogalmazni, nem a szövegelemzésen lovagolni.
TakacsLajos1
2014.04.24 08:38:27
@hurek:
Nagyon köszi!
Ez végre egy konkrét válasz!
Remélem TC-sek is olvassák, akár érdemes lenne továbbítanod nekik.
Ezzel kapcsolatban akkor mindenki tévhitben él, még a legnagyobb autós portál is!
Nagyon köszi!
Ez végre egy konkrét válasz!
Remélem TC-sek is olvassák, akár érdemes lenne továbbítanod nekik.
Ezzel kapcsolatban akkor mindenki tévhitben él, még a legnagyobb autós portál is!
TakacsLajos1
2014.04.24 09:02:17
@korzo:
Jó hír mindkettőnknek hogy neked van igazad! :)
hurek bejegyzése szerint, a Közlekedésrendészeti Főosztály is azon a véleményen van mint te!
Én ennek tényleg örülök, mert én sem hiszem hogy elöl ülni veszélyesebb mint hátul, bár erre biztos vannak statisztikák, de azokat meg könnyű sokféleképpen értelmezni.
Viszont ezt jó lenne ha a TC rendberakná az emberek fejében, mert ők sem tudják jól.
Jó hír mindkettőnknek hogy neked van igazad! :)
hurek bejegyzése szerint, a Közlekedésrendészeti Főosztály is azon a véleményen van mint te!
Én ennek tényleg örülök, mert én sem hiszem hogy elöl ülni veszélyesebb mint hátul, bár erre biztos vannak statisztikák, de azokat meg könnyű sokféleképpen értelmezni.
Viszont ezt jó lenne ha a TC rendberakná az emberek fejében, mert ők sem tudják jól.
Kati Aprilia SportCity 200-asa igazán csinos és megkímélt, egyben ő garázsunk egyetlen harminc évnél fiatalabb géperejű járműve. Az új tulajdonos, aki a feleségem, épp csak annyit ment vele, ami ahhoz kellett, hogy a közben bekövetkező apró baleset miatt muszáj legyen…..
TakacsLajos1
2014.02.23 14:17:18
@Csikós Zsolt:
Találtam neten egy Manualt a Sportcitykhez, hátha jól jön.
Innen letöltheted:
netsource.hu/letoltes/Aprilia_Sportcity.pdf
A Végében vannak a lényegi adatok.
Nekem Yamaha Versity 300-am van, de hátulját lebontani annak is ultraszopás. Bár volt olyan amikor két óra alatt egyedül eljutottam a motorblokk kiszedésig, de ahhoz már kellet nagy tapasztalat.
Szerencséd van, ez olajszűrős típus. Enyémből még azt is kispórólták, ezért egyrészt nagyon kell figyelni az olajszintet a kevés olaj miatt, valamint max 3ezrenként csere.
Mondjuk hogy az általam tapasztalt problémákért ki a felelős egy Francia, Olasz, Japán koprudukciós Yamaha robogón, nehéz lenne eldönteni.(volt/van sok hiba, nem sorolnám, most tart 800ezernél a 350-ért vett motor.)
Találtam neten egy Manualt a Sportcitykhez, hátha jól jön.
Innen letöltheted:
netsource.hu/letoltes/Aprilia_Sportcity.pdf
A Végében vannak a lényegi adatok.
Nekem Yamaha Versity 300-am van, de hátulját lebontani annak is ultraszopás. Bár volt olyan amikor két óra alatt egyedül eljutottam a motorblokk kiszedésig, de ahhoz már kellet nagy tapasztalat.
Szerencséd van, ez olajszűrős típus. Enyémből még azt is kispórólták, ezért egyrészt nagyon kell figyelni az olajszintet a kevés olaj miatt, valamint max 3ezrenként csere.
Mondjuk hogy az általam tapasztalt problémákért ki a felelős egy Francia, Olasz, Japán koprudukciós Yamaha robogón, nehéz lenne eldönteni.(volt/van sok hiba, nem sorolnám, most tart 800ezernél a 350-ért vett motor.)
Pere Laci - legújabb Totalcar-szerzeményünk - remek, plasztikus elbeszéléseiből már úgy-ahogy megismerhettük Indiát és aki nem rest, az a Karmageddon-blogon olvashat egyebet is tőle, de azért ilyen direktben szembesülni az ottani autós kultúrával azért elég meredek.
Öltettől a…..
A hevesi RX-7-es korábban Kecskeméten lakott, de Szolnokra már nem jutott el, mert kifogyott belőle a benzin. Azt viszont már tudjuk, ki csinálta bele a barna szőnyeget.
Viszonylag friss az élmény: Hevesen egy szokatlanul kitűnő állapotú, régi Mazda RX7-est tesztelhettem. Ment, mint…..
TakacsLajos1
2014.01.04 22:35:11
Nekem csak tesztmotorról van utósztorim.
Az alábbi konkrét gép lent áll a garázsomban:
totalbike.hu/tesztek/gsx1400/
Persze azóta belekerült több mint ötvenezer km, és köszöni hibátlanul üzemel.
Totalbike-on mindig is hiányoltam egy igazi big naked összehasonlító tesztet, pl. xjr1300, gsx1400,cb1300 stb..., ha esetleg akarnátok ilyet szívesen kölcsönadom.
Az alábbi konkrét gép lent áll a garázsomban:
totalbike.hu/tesztek/gsx1400/
Persze azóta belekerült több mint ötvenezer km, és köszöni hibátlanul üzemel.
Totalbike-on mindig is hiányoltam egy igazi big naked összehasonlító tesztet, pl. xjr1300, gsx1400,cb1300 stb..., ha esetleg akarnátok ilyet szívesen kölcsönadom.
Ez az aranylövés. A Hiéna-poszt, amelyhez nem is kell kép, maximum egy szponzorlogó, ez:
Ugye? Na, tíz szerencsés jöhet velünk és a WTCC-mezőny magyar ostorával gokartozni egy kiadósat január 15-én (szerdán) 14:00-tól vakulásig, de legalábbis este hatig biztosan. Tudják, ez az…..
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos volt a lencséje, és a nagy kapkodásban elfelejtettem megtörölni. Cápa barátomnál jártam, szintén nepper, iszonyatosan tud alkudni, egy isztambuli bazárban ríva szaladnának…..
December harmincadikán vesszük fel az Égéstér 100-ik adását. Ami lehet, hogy valójában nem is ennyi, hanem mondjuk 95, vagy akár 102. Mindegy, nekünk ez a százas és úgy is hívjuk, úgy is készülünk rá.
És ez nem egy akármilyen adás lesz, hiszen a stúdiót ezúttal…..
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TakacsLajos1
2013.12.18 11:20:18
@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Sajnos ennyire nem értek németül.
Érdekesnek találnám mondjuk hogy ha középen haladhatsz úgy, hogy jobbról melletted nincs senki, és te mégis eleget teszel a jobbra tartsnak.
Magyarországon ugye van olyan kitétel, pl. lakott területen, hogy ott párhuzamos közlekedés valósul meg, és nem vagy köteles talán jobbra tartani, de ebben az esetben nem jobbról előzés van, hanem elhaladás.
Továbbra se tudok egy életszagú, magyarországi példát, amikor valakit lehet jobbról előzni úgy, hogy ő nem szabálytalan. (És nem jobbról elhaladni mellette)
Sajnos ennyire nem értek németül.
Érdekesnek találnám mondjuk hogy ha középen haladhatsz úgy, hogy jobbról melletted nincs senki, és te mégis eleget teszel a jobbra tartsnak.
Magyarországon ugye van olyan kitétel, pl. lakott területen, hogy ott párhuzamos közlekedés valósul meg, és nem vagy köteles talán jobbra tartani, de ebben az esetben nem jobbról előzés van, hanem elhaladás.
Továbbra se tudok egy életszagú, magyarországi példát, amikor valakit lehet jobbról előzni úgy, hogy ő nem szabálytalan. (És nem jobbról elhaladni mellette)
TakacsLajos1
2013.12.18 11:40:57
@asebes:
Szerintem nem véletlen hogy a jobbról előzés Németországban is sokkal kisebb büntetési tétel mint a letolás.
A letolás egy eléggé balesetveszélyes helyzetet teremt, persze a jobbról előzés is lehet az, de alapvetően aki jobbról előz az azért tudja hogy milyen veszélyes dolgot művel, tehát amire lehet, arra fel van készülve.
Ez olyan mint a záróvonal, ha pl lerobban egy autó akkor azt simán kikerülhetem záróvonalon, Kresz szerint is, ha máshogy nem férek el.
Vannak ezek a középen, belső sávban bentragadt autók, én ezekre úgy tekintek, mint egy belső sávban mondjuk 100-al lerobbant akadályra, amivel úgyse tudok mit kezdeni. Egy darab sziklára, lerobbant autóra villoghatok akármennyit, a fény ereje nem fogja továbblökni, érdemes kikerülni őket.
És igen, ez nem jobbról előzés, inkább jobbról kikerülés, mivel egy olyan akadály van a belső sávban, amit ki kell kerülni, mert KRESZ szabály ellenesen van ott.
Szerintem nem véletlen hogy a jobbról előzés Németországban is sokkal kisebb büntetési tétel mint a letolás.
A letolás egy eléggé balesetveszélyes helyzetet teremt, persze a jobbról előzés is lehet az, de alapvetően aki jobbról előz az azért tudja hogy milyen veszélyes dolgot művel, tehát amire lehet, arra fel van készülve.
Ez olyan mint a záróvonal, ha pl lerobban egy autó akkor azt simán kikerülhetem záróvonalon, Kresz szerint is, ha máshogy nem férek el.
Vannak ezek a középen, belső sávban bentragadt autók, én ezekre úgy tekintek, mint egy belső sávban mondjuk 100-al lerobbant akadályra, amivel úgyse tudok mit kezdeni. Egy darab sziklára, lerobbant autóra villoghatok akármennyit, a fény ereje nem fogja továbblökni, érdemes kikerülni őket.
És igen, ez nem jobbról előzés, inkább jobbról kikerülés, mivel egy olyan akadály van a belső sávban, amit ki kell kerülni, mert KRESZ szabály ellenesen van ott.
Egy kis technikai összefoglaló, csak úgy Onedin családosan: feleségemmel, Katival együtt tettük le a nagymotoros vizsgát még valamikor 1998-ban. Magától akarta, nem kellett rábeszélés, amint felvetettem a témát, azonnal benyögte, ő is jön tanfolyni.
1998 tája, Miskolc-Tapolca…..
TakacsLajos1
2013.12.13 14:41:23
Az Égéstér 97. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
TakacsLajos1
2013.12.06 13:01:20
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Jó cikk!