Adatok
Tapi2021
0 bejegyzést írt és 12721 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Furcsa, de Bogáréknak se jutott eszükbe, hogy nem most van a II. vh. után kialakult világrend felbomlása.
Az első jel ugyanis 1999-ben volt, a koszovói ügy, amikor a NATO határokat kezdett tologatni a volt Jugoszlávia területén, teljesen önkényesen. S nem volt mitől félnie az akkori nyugatnak:…..
Tapi2021
2026.01.20 17:42:53
Nocsak. Tényleg szárad a Tisza. Vannak ébredések:
"Facebook-oldalán jelentette be Csercsa Balázs, hogy nem folytatja tovább a Tisza Párt egyházügyi munkacsoportjának vezetését, valamint önkéntesként sem vesz részt a párt munkájában. Indoklása szerint nem értett egyet a Tisza Párt céljaival és módszereivel. "
Nem ismerem ezt a srácot, de elég hamar "kiábrándult tiszás" lett.
index.hu/belfold/2026/01/20/tisza-part-egyhazugy-munkacsoport-kilepes-onkentes/
"Facebook-oldalán jelentette be Csercsa Balázs, hogy nem folytatja tovább a Tisza Párt egyházügyi munkacsoportjának vezetését, valamint önkéntesként sem vesz részt a párt munkájában. Indoklása szerint nem értett egyet a Tisza Párt céljaival és módszereivel. "
Nem ismerem ezt a srácot, de elég hamar "kiábrándult tiszás" lett.
index.hu/belfold/2026/01/20/tisza-part-egyhazugy-munkacsoport-kilepes-onkentes/
Schiffer írja ezt, s teljesen igaza van:
Nincs is mit hozzátenni.
A fideszes megmondóemberek nagy problémája az a jelenség, amiről Schiffer ír. Szerintem ez egyenesen infantilizmus.
A 6-8 éves kisgyerekek, amikor filmet néznek, meg szokták kérdezni "kik a jók? kik a rosszak?",…..
Tapi2021
2026.01.20 11:42:54
@vergyula: "de hát akkor miért nem büntették meg mindet?
A külföld ellen meg mit tehetünk?"
Ha ezt egy mondatnak veszed máris ott a válasz!
Pontosan azért nem, amiért az első diktatúra utáni - nemzeti - kormányok nem számoltathatták el a diktatúrát építőket! Sőt, hagyni kellett, hogy simán átmentsék magukat és a legtöbb pozíciójukat is.
Látod: Karácsonyt azért tüntették ki, mert megszegte "bátran" a szabályokat! (Mert azt egy nemzeti-konzi-kerdem. kormány hozta, amelyet ott kint enyhén szólva, nem kedvelnek!)
Ezeknek külföldön továbbra is a Horn Gyulák és a Karácsonyfélék azok, akiknek díjakat adnak! (Meg a Krasznahorkaik...) Vajon miért???
A külföld ellen meg mit tehetünk?"
Ha ezt egy mondatnak veszed máris ott a válasz!
Pontosan azért nem, amiért az első diktatúra utáni - nemzeti - kormányok nem számoltathatták el a diktatúrát építőket! Sőt, hagyni kellett, hogy simán átmentsék magukat és a legtöbb pozíciójukat is.
Látod: Karácsonyt azért tüntették ki, mert megszegte "bátran" a szabályokat! (Mert azt egy nemzeti-konzi-kerdem. kormány hozta, amelyet ott kint enyhén szólva, nem kedvelnek!)
Ezeknek külföldön továbbra is a Horn Gyulák és a Karácsonyfélék azok, akiknek díjakat adnak! (Meg a Krasznahorkaik...) Vajon miért???
Tapi2021
2026.01.20 11:45:07
@alöksz róz: Kérlek költözz át oda! Neked is jobb lenne, nekünk is.
Tapi2021
2026.01.20 11:46:09
@Deak Tamas: Olvastam én is.
Meghiúsult a harmadik kormányalakítási megbízatás is, így - ezt mondja ki a bolgár alkotmány - jön a parlamenti választás, ez lesz a 18. a rendszerváltozás óta (összehasonlításként: Magyarországon az áprilisi választás alig a 10. a rendszerváltozás óta).
Vicces, lehet, hogy 1-2 héten belül…..
Tapi2021
2026.01.19 17:25:42
@vergyula: "De tényleg, szidjuk még mindig Trianon miatt a franciákat, a németeket meg kezeljük náciként?"
Mert úgy gondolod, hogy amit csináltak velünk az már elévült? Régen volt, mit számít?
De akkor az EBBŐL a bűnből közvetlenül következő Benes rablás is elévült már és mit számít?! Amikor itt van velünk és nagyon is hat ma is?
"Max. a környező Trianon-nyertes országokkal lehetne (vagy van) vitánk, de ezeket is el lehetne simítani faszkodó nacionalisták nélkül. "
Ezt mond azoknak az ellenzékieknek, akik szerint Orbánéknak neki kellett volna esniük a szlovákoknak, a legújabb Benes faszakodásuk miatt, lesz, ami lesz.
Én nem az elsimító szándékot vélem ebben felfedezni részükről.
Mert úgy gondolod, hogy amit csináltak velünk az már elévült? Régen volt, mit számít?
De akkor az EBBŐL a bűnből közvetlenül következő Benes rablás is elévült már és mit számít?! Amikor itt van velünk és nagyon is hat ma is?
"Max. a környező Trianon-nyertes országokkal lehetne (vagy van) vitánk, de ezeket is el lehetne simítani faszkodó nacionalisták nélkül. "
Ezt mond azoknak az ellenzékieknek, akik szerint Orbánéknak neki kellett volna esniük a szlovákoknak, a legújabb Benes faszakodásuk miatt, lesz, ami lesz.
Én nem az elsimító szándékot vélem ebben felfedezni részükről.
Tapi2021
2026.01.19 17:32:53
@alöksz róz: Ukrajnát abban kellett volna támogatnia Európának (akár az akkori USA vezetéssel szemben is!), hogy NE legyen ez a konfliktus! Mivel előre látható volt, hová fog vezetni az USA és az EU nagyobb tagállamainak az USA-val kollaboráló, cinkos machinációja Ukrajnában.
Ami most van az már KÖVETKEZMÉNY. És azok bűne, akik elkerülhették volna, de nem tették, sőt, szándékosan tolták addig rá a falat az oroszokra, amíg el nem érték azt, ami most van!
Szerinted azt a hibát/bűnt kell még jobban és még tovább támogatni, amit elkövettek és ami miatt egyáltalán háború van. Még mindig.
Szerintem semmiképp.
Ami most van az már KÖVETKEZMÉNY. És azok bűne, akik elkerülhették volna, de nem tették, sőt, szándékosan tolták addig rá a falat az oroszokra, amíg el nem érték azt, ami most van!
Szerinted azt a hibát/bűnt kell még jobban és még tovább támogatni, amit elkövettek és ami miatt egyáltalán háború van. Még mindig.
Szerintem semmiképp.
Tapi2021
2026.01.19 17:49:41
@alöksz róz: Ez a ti narrációtok.
A miénk a valóság: érvényesíteni akarja az érdekeit, épp, úgy, mint tette Kennedy Kuba esetében, Bush Irak, Afganisztán esetében, vagy most Trump Venezuelában.
Ezekre ti úgy csodálkoztok rá, mint kisgyerek a tűzijátékra. Mi meg tudjuk, hogy ez így működik.
Szándékosan provokálták az oroszokat, akik KISZÁMÍTHATó, és ne legyenek kétségeink, hogy ki is számított - lásd, a Bloomberg már legalább két héttel korábban megírta a háború kitöréséről a cikket! -, reakcióval reagáltak.
A miénk a valóság: érvényesíteni akarja az érdekeit, épp, úgy, mint tette Kennedy Kuba esetében, Bush Irak, Afganisztán esetében, vagy most Trump Venezuelában.
Ezekre ti úgy csodálkoztok rá, mint kisgyerek a tűzijátékra. Mi meg tudjuk, hogy ez így működik.
Szándékosan provokálták az oroszokat, akik KISZÁMÍTHATó, és ne legyenek kétségeink, hogy ki is számított - lásd, a Bloomberg már legalább két héttel korábban megírta a háború kitöréséről a cikket! -, reakcióval reagáltak.
Két érdekes kép.
Az 1917-es orosz puccs utáni vezetőség: a 6-tagú pártvezetés és a 15-tagú kormány. Fontos tudni, hogy csak később alakult ki az a rend, hogy mindent a Párt irányít, akkor még mindkét szerv a hatalmi csúcsot jelentette.
A képek azért érdekesek, mert a rajtuk…..
Tapi2021
2026.01.15 20:14:59
@Gery1987: "A sors iróniája, hogy a forradalom végül nem csak legvagányabb fenegyerekeit, a kronstadti matrózokat falta fel, de azokat is, akik az ő forradalmukat leverték."
Ez a tipikus felvilágosult, progresszív, "komcsi" tempó!
A "nagy" francia forradalomkor a balos-libsi-felvilágosult-ateista-prekomcsi csőcselék nem ugyanezt csinálta?
De.
Ez a tipikus felvilágosult, progresszív, "komcsi" tempó!
A "nagy" francia forradalomkor a balos-libsi-felvilágosult-ateista-prekomcsi csőcselék nem ugyanezt csinálta?
De.
Tapi2021
2026.01.15 20:17:48
@Gery1987: NE legyen semmilyen diktatúra!
A rablógyilkos komcsikat le kell lőni időben, a nagytőkét/magángazdaságot meg szabályozni kell. Ennyi az egész.
A rablógyilkos komcsikat le kell lőni időben, a nagytőkét/magángazdaságot meg szabályozni kell. Ennyi az egész.
Tapi2021
2026.01.16 13:25:24
@alöksz róz: Ahogy a Jézusra hivatkozásnál, úgy itt sem írod le, a konkrétumot, amivel lenne értelme vitázni.
Vajon miért?
Vajon miért?
Az esemény aktualitása nem kerül szóba. Pedig ez a fontosabb.
Ahogy annak idején, ma is keleti előrenyomuláson gondolkodik a nyugat. Az akkori NATO ezt tervezte és meg is valósította. A nyugati tenni akarók szövetsége pontosan azt akarja, amit annak idején 1941-1942-ben.
Akkor a magyar…..
Tapi2021
2026.01.15 20:40:10
@alöksz róz: "hogy a fidesz lerohassza a közszolgáltatásokat és szétlopja az országot? "
Te meg igazold, hogy ez igaz! Mert különben hamisan vádolsz és egy gyűlölködő vagy csupán.
Te meg igazold, hogy ez igaz! Mert különben hamisan vádolsz és egy gyűlölködő vagy csupán.
Tapi2021
2026.01.15 20:45:34
@Gery1987: "En erre nem szavaztam."
Hát persze. Magyar, szuverenista, patrióta, nemzeti pártra csak a magyarok szavaznak. Akik nem akarnak cselédek lenni egy nagy Európai Egyesült Államokban!
Sem becsicskulni a mai EU-s gyarmatosítóknak.
A Tisza nevű trójai faló is feladná a szuverenitásunkat és kiszolgálná az idegen érdekeket, egy kis pénzért. Mindenben meghajolna a Magyar Péntek a Gazdának!
Hát persze. Magyar, szuverenista, patrióta, nemzeti pártra csak a magyarok szavaznak. Akik nem akarnak cselédek lenni egy nagy Európai Egyesült Államokban!
Sem becsicskulni a mai EU-s gyarmatosítóknak.
A Tisza nevű trójai faló is feladná a szuverenitásunkat és kiszolgálná az idegen érdekeket, egy kis pénzért. Mindenben meghajolna a Magyar Péntek a Gazdának!
Tapi2021
2026.01.16 13:22:58
@alöksz róz: Annyit értetek a világból, mint egy random galamb a téren csipegetve. :-(
Kevés elkeserítőbb van ennél.
Egy lenne elkeserítőbb, ha nyernétek áprilisban.
Kevés elkeserítőbb van ennél.
Egy lenne elkeserítőbb, ha nyernétek áprilisban.
December végi váratlan hír: Izrael elismerte Szomáliföldet (Somaliland). Az első ország, mely megteszi ezt.
A háttér infók szerint a cél azok bosszantása, akik mostanában elismerték Palesztínát. Meg ezzel megnyertek maguknak egy muszlim országot.
Szomáliföld sajátossága, hogy míg jellemzően…..
Tapi2021
2026.01.14 17:52:09
@Deak Tamas: Nem győztél meg. :-)
Tapi2021
2026.01.14 17:54:01
@Deak Tamas: "Bárhová néznek, csak annyit látnak, hogy közük nincs semmihez. Ezért is épít mindenhova a román hagymakupolát."
Így van.
Grönlandon meg lehet, hogy nemsokára egymást érik a McDonalds-ok. :-)
Így van.
Grönlandon meg lehet, hogy nemsokára egymást érik a McDonalds-ok. :-)
Tapi2021
2026.01.14 18:00:29
@valis47: "Egy szakértőtől szakértést várnánk, nem pedig a kritikai gondolkodást nélkülöző, elfogult vágyvezérelt elemzést. "
Pont erről írtam. Tarjányi és számos társa a kbaszott VÉLEMÉNYÉT tolja naponta a sajtóban, ami teljesen elfogult, és nem objektivitásra törekvő valódi szakértői elemzést.
Más: A Nyugat és benne most a lengyelek is, ráadásul most MINDKÉT verzióban feltétel és gondolkodás nélkül HISZNEK!!!
Abban is, hogy az orosz roncshadsereg és mindjárt összeomlik, és abban is, hogy olyan erős, hogy végveszélyben van EGÉSZ Európa! Tehát ész nélkül FEGYVERKEZNI KELL, sőt, MEGELŐZŐ TÁMADÁST indítani!!!
Ezek ELMEBETEGEK!!! És/vagy gátlástalan HAZUGOK, háborús USZÍTÓK!!!
Pont erről írtam. Tarjányi és számos társa a kbaszott VÉLEMÉNYÉT tolja naponta a sajtóban, ami teljesen elfogult, és nem objektivitásra törekvő valódi szakértői elemzést.
Más: A Nyugat és benne most a lengyelek is, ráadásul most MINDKÉT verzióban feltétel és gondolkodás nélkül HISZNEK!!!
Abban is, hogy az orosz roncshadsereg és mindjárt összeomlik, és abban is, hogy olyan erős, hogy végveszélyben van EGÉSZ Európa! Tehát ész nélkül FEGYVERKEZNI KELL, sőt, MEGELŐZŐ TÁMADÁST indítani!!!
Ezek ELMEBETEGEK!!! És/vagy gátlástalan HAZUGOK, háborús USZÍTÓK!!!
Nehéz dolog ballibnek lenni, különösen tiszásnak. A tiszások ma már keményebbek a régi klasszikus ballibeknél: azaz vastagabb a fal az agyuk és a valóság között.
Érdekes volt nézni a kommenteket január 4-én. Venezuela kapcsán.
Az első ballib reakció az volt, hogy most már aztán tényleg tele…..
Tapi2021
2026.01.12 17:34:39
Tapi2021
2026.01.12 17:52:39
@vergyula: Inkább a káosz?
Ezért vagytok ránk és az országra nézve veszélyesek. Nem méritek fel az igazi veszélyek igazi mértékét.
Sajnos a családom egyik fele is ilyen. Vörösödő fejjel hadarják, hogy milye van Mészárosnak, meg elment szilveszterezni Hawaii-ra... Ezért gyűlölik, meg nyilván Viktort is.
Hogy mi lesz olyan dolgokkal, mint a háborúba sodródás, vagy asszisztálunk-e az EEÁ kiépítéséhez, ahol a magyarság csak egy érdekes nemzetiség lenne, hogy beállunk-e a honfoglalók elhelyezésébe, a genderőrületbe, a ... és még vagy ezer sokkal meghatározóbb sorskérdésbe, az nem is érdekli őket.
Sajnos az a rész több évtizedes komcsi vonal, ma sem mások. És hiába értelmiségiek, ugyanaz a kicsinyes, szűk látókörű, dühös és mindenkire irigy kis prolik maradtak lélekben, akik voltak.
Hogy az X kormányok által kitartottakra már tíz év után sem emlékszik a kutya sem, de ha a fenti kérdésekben elkúrjuk a döntést, és azt nem csinálhatjuk vissza, ez teljesen hidegen hagyja őket.
Plusz az OV kormány SEMMI JT nem csinált!!! Ezt a hülyeséget elemi erővel tolják és EL IS HISZIK!
Amikor sorolnám, hogy ezt is, azt is nekik köszönhetjük - januártól pl. a két gyerekes anyák SZJA mentességét és még egy hosszú listát, akkor végképp kifordulnak magukból.
Ilyenkor hagyjuk abba gyorsan a vitát, mert család szeretnénk maradni. :-(
És hát tisztán átjön itt is, hogy sajnos nincsenek egyedül. Most hatalmas elánnal TISZÁZNAK? mennek teát és tűzifát osztani, meg házról házra agitálni, még más településekre is...
Az egyetlen egy mozgatórugójuk a vak gyűlölet. (És persze mi vagyunk az agymosottak, akiknek tényleg jó a családi adózás, meg az SZJA mentesség..., meg egy sor más intézkedés. Nem beszélve az igazi sorskérdésekben elfoglalt álláspontoktól, politikáktól, amelyek az igazán meghatározóak.
Ezeknek már nem lenne országuk sem, ha rajtuk múlna, múlt volna már a múlt rendszerben is. Simán beolvadtak volna a Szovjetunióba is, mint most egy EEÁ-ba. :-(
Mindegy, csak ne legyen szuverén, nemzeti, konzervatív és keresztény rend, kormányzat Magyarországon. Ha nem megy másképp, akkor ne legyen inkább Magyarország se!!!!
Ők így "gondolkodnak". Meg itt is sokan.
Ezért vagytok ránk és az országra nézve veszélyesek. Nem méritek fel az igazi veszélyek igazi mértékét.
Sajnos a családom egyik fele is ilyen. Vörösödő fejjel hadarják, hogy milye van Mészárosnak, meg elment szilveszterezni Hawaii-ra... Ezért gyűlölik, meg nyilván Viktort is.
Hogy mi lesz olyan dolgokkal, mint a háborúba sodródás, vagy asszisztálunk-e az EEÁ kiépítéséhez, ahol a magyarság csak egy érdekes nemzetiség lenne, hogy beállunk-e a honfoglalók elhelyezésébe, a genderőrületbe, a ... és még vagy ezer sokkal meghatározóbb sorskérdésbe, az nem is érdekli őket.
Sajnos az a rész több évtizedes komcsi vonal, ma sem mások. És hiába értelmiségiek, ugyanaz a kicsinyes, szűk látókörű, dühös és mindenkire irigy kis prolik maradtak lélekben, akik voltak.
Hogy az X kormányok által kitartottakra már tíz év után sem emlékszik a kutya sem, de ha a fenti kérdésekben elkúrjuk a döntést, és azt nem csinálhatjuk vissza, ez teljesen hidegen hagyja őket.
Plusz az OV kormány SEMMI JT nem csinált!!! Ezt a hülyeséget elemi erővel tolják és EL IS HISZIK!
Amikor sorolnám, hogy ezt is, azt is nekik köszönhetjük - januártól pl. a két gyerekes anyák SZJA mentességét és még egy hosszú listát, akkor végképp kifordulnak magukból.
Ilyenkor hagyjuk abba gyorsan a vitát, mert család szeretnénk maradni. :-(
És hát tisztán átjön itt is, hogy sajnos nincsenek egyedül. Most hatalmas elánnal TISZÁZNAK? mennek teát és tűzifát osztani, meg házról házra agitálni, még más településekre is...
Az egyetlen egy mozgatórugójuk a vak gyűlölet. (És persze mi vagyunk az agymosottak, akiknek tényleg jó a családi adózás, meg az SZJA mentesség..., meg egy sor más intézkedés. Nem beszélve az igazi sorskérdésekben elfoglalt álláspontoktól, politikáktól, amelyek az igazán meghatározóak.
Ezeknek már nem lenne országuk sem, ha rajtuk múlna, múlt volna már a múlt rendszerben is. Simán beolvadtak volna a Szovjetunióba is, mint most egy EEÁ-ba. :-(
Mindegy, csak ne legyen szuverén, nemzeti, konzervatív és keresztény rend, kormányzat Magyarországon. Ha nem megy másképp, akkor ne legyen inkább Magyarország se!!!!
Ők így "gondolkodnak". Meg itt is sokan.
Nem múlik el cikk, hogy valaki - jellemzően fanatikus ballib - fel ne vetné, hogy vannak erős és gyenge valuták.
Persze, vannak. Erős valuta az, mely egyrészt értékálló, másrészt elfogadják sok helyen. Gyenge meg az, mely se nem értékálló, se nincs széles elfogadtatása. A magyar forint középen…..
Tapi2021
2026.01.09 18:13:07
Január 1-jén be lett vezetve az euró. Egyelőre párhuzamosan a bolgár levával.
Ez egy átmeneti időszaki január 31-ig. Február 1-től a bolgár leva nem használható a pénzforgalomban (a Bolgár Nemzeti Bank persze beváltja azután is korlátlanul euróra).
Vicces módon, én éppen december 31-én…..
Tapi2021
2026.01.06 21:32:31
@fofilozofus: Minél több saját jogról, szuverenitásról mondunk le, annál közelebb kerülünk és annál inkább beszippant az EEÁ.
Amit átadunk az épülő birodalomnak, azzal erősítjük és magunk is építjük.
És már ma is ott tartunk, hogy VISSZAÉL minden joggal, amit átruháztunk, sőt, olyannal is, amit nem!!! És már alkot olyan jogokat és törvényeket/szabályokat, amire eredetileg semmi joga!!!
Már most sem vagyunk SZABADOK! Már most is simán ELNYOMNAK? ha nem állsz be a menetoszlopba!!!
Ha a jövőt egy szuverén Magyarországon képzeljük el - vagy eleve, hogy van még, lesz még egyáltalán szuverén Magyarország! -, ki kell lépni az EU-ból, mielőtt EEÁ-vá mutálódik!!!
Amit átadunk az épülő birodalomnak, azzal erősítjük és magunk is építjük.
És már ma is ott tartunk, hogy VISSZAÉL minden joggal, amit átruháztunk, sőt, olyannal is, amit nem!!! És már alkot olyan jogokat és törvényeket/szabályokat, amire eredetileg semmi joga!!!
Már most sem vagyunk SZABADOK! Már most is simán ELNYOMNAK? ha nem állsz be a menetoszlopba!!!
Ha a jövőt egy szuverén Magyarországon képzeljük el - vagy eleve, hogy van még, lesz még egyáltalán szuverén Magyarország! -, ki kell lépni az EU-ból, mielőtt EEÁ-vá mutálódik!!!
Tapi2021
2026.01.09 15:56:54
@GyMasa: Értem, hogy vannak technikai előnyei. De attól még a közös pénz és pénzügyek ellenőrzésének átruházása egy nem nemzeti központra, mégis csak azt jelenti, hogy a nemzet elveszíti a fizetőeszköz feletti ellenőrzését, sőt, attól kezdve őt fogják valaki mások ellenőrizni és irányítani.
Ezek a "mások" meg nem elvont valamik, hanem létező szervek, amelyek összeállnak egy szervezetté.
Ez a szervezet pedig a: ....
Ezek a "mások" meg nem elvont valamik, hanem létező szervek, amelyek összeállnak egy szervezetté.
Ez a szervezet pedig a: ....
Tapi2021
2026.01.09 17:50:50
@alöksz róz: Az önrendelkezésed további gyengülését, a mások URALMÁT feletted, ami egyben a te szabadságod csorbítása is.
Minél több szuverenitásról mondasz le, annál gyengébb és kiszolgáltatottabb leszel.
Ha nem te uralod a pénzedet, a hadseregedet, a külpolitikádat..., stb. akkor azt MÁSOK uralják helyetted! És amikor úgy fordul akár ELLENED IS!
Minél több szuverenitásról mondasz le, annál gyengébb és kiszolgáltatottabb leszel.
Ha nem te uralod a pénzedet, a hadseregedet, a külpolitikádat..., stb. akkor azt MÁSOK uralják helyetted! És amikor úgy fordul akár ELLENED IS!
Trump megüzente minden érdekeltnek az új szabályokat.
Ezek lényege: mindenki csinál amit akar, ha akaratát képes
hatékonyan,
határozottan,
gyorsan
véghez vinni, kész helyzetet teremtve.
Oroszország ezt már elmulasztotta Ukrajnában (bár sose késő), de Kína biztosan…..
Tapi2021
2026.01.09 17:35:04
@alöksz róz: Az enyém biztos nem.
Én magyar vagyok, a miniszterelnök is. Ezért csak a magyar érdeket nézzük mindenben.
Én magyar vagyok, a miniszterelnök is. Ezért csak a magyar érdeket nézzük mindenben.
Tapi2021
2026.01.09 17:36:22
@alöksz róz: Mondj egy példát, amikor szankciókkal megbuktattak egy rezsimet. Nem kormányt, rezsimet.
Tapi2021
2026.01.09 17:45:15
@alöksz róz: Ja igen, ha a mi cégeink fektetnek be dollármilliárdokat egy országban, teremtenek ott munkahelyeket, adóznak, aztán államosítják - értsd elrabolják őket - lehet, hogy nem lennék boldog és szankciókkal reagálnék a RABLÁSRA.
Vagy akár arra, hogy droggal árasztják el az országomat, vagy arra, hogy az ellenségeim ügynökeinek adnak fedezéket, diplomáciai védettséget, útleveleket..., hogy szabadon beutazhassanak hozzám, hogy próbálják aláásni a mi hazánk rendjét..., stb.
Ahogyan már sokan leírták, akik nem ellenzéki fanatikusok ezért használják az agyukat is: mindezek egy nagyhatalmat érintenek, sőt, A nagyhatalmat. Amely ezekre reagál. És pont.
Ami Ukrajnában történik az is egy nagyhatalom reakciója. Ami kiszámítható volt. Ki is számították. Ezért provokálták a nála is erősebbek. Hogy megszivathassák, meggyengíthessék.
Az USA-t annyira érte meglepetésként az orosz támadás, mint, hogy holnap szombat lesz.
Vagy akár arra, hogy droggal árasztják el az országomat, vagy arra, hogy az ellenségeim ügynökeinek adnak fedezéket, diplomáciai védettséget, útleveleket..., hogy szabadon beutazhassanak hozzám, hogy próbálják aláásni a mi hazánk rendjét..., stb.
Ahogyan már sokan leírták, akik nem ellenzéki fanatikusok ezért használják az agyukat is: mindezek egy nagyhatalmat érintenek, sőt, A nagyhatalmat. Amely ezekre reagál. És pont.
Ami Ukrajnában történik az is egy nagyhatalom reakciója. Ami kiszámítható volt. Ki is számították. Ezért provokálták a nála is erősebbek. Hogy megszivathassák, meggyengíthessék.
Az USA-t annyira érte meglepetésként az orosz támadás, mint, hogy holnap szombat lesz.
Úgy tesznek, mintha valamiféle speciális fideszes dolog lenne a pedofília.
Pedig mi a valóság?
A pedofília egy rendkívül ritka nemi orientáció, az emberek kb. 0,1 %-ára jellemző, ezen belül a homokosok aránya aránytalanul nagy, eléri a 25-30 %-ot.
A legtöbb pedofil passzív, azaz sose éli…..
Tapi2021
2025.12.10 19:00:26
@vergyula: Nem segített a pedofil cselekményekben (ha voltak).
Tapi2021
2025.12.10 19:02:02
Tapi2021
2025.12.10 19:07:38
@vergyula: Tegyük fel, hogy bekerülsz egy kormányba. Mondjuk pénzügyminiszternek, de akár belügyminiszternek is.
Ez hogyan akadályozza meg - avagy te magad, hogyan akadályozod meg - hogy valahol egy zárt intézetben valaki elkövessen titokban egy bűncselekményt?
Mennyi ebben a te személyes és miniszteri/kormányzati felelősséged?
Szerintem annyi, mint a közlekedési miniszternek abban, hogy valaki kocsit lop vagy tör fel, valahol az országban.
Ez hogyan akadályozza meg - avagy te magad, hogyan akadályozod meg - hogy valahol egy zárt intézetben valaki elkövessen titokban egy bűncselekményt?
Mennyi ebben a te személyes és miniszteri/kormányzati felelősséged?
Szerintem annyi, mint a közlekedési miniszternek abban, hogy valaki kocsit lop vagy tör fel, valahol az országban.
Ami mindig kimarad: a liberális demokráciákban a hatalom nem csupán a politikai közhatalom. Sőt, egy erős liberális demokráciában a közhatalom kifejezetten gyenge. De még egy tökéletlen liberális demokráciában is jelentős az a hatalom, mely a nyilvános politikai közhatalmon kívül van.
Így tehát…..
Tapi2021
2025.12.10 13:13:39
@Deak Tamas: "dehát pontosan ez a kérdés, hogy neked mért nem lett a világod, mindenhol máshol meg maradt. Sőt, ajánlanék figyelmedbe valami Ukrajna nevű helyet. "
Erről írtam az imént azt, hogy mi magyarok mindig sokkal nyugatiasabbak voltunk, mint a tőlünk keletebbre, délebbre élők. És a magyar kultúra is Európaibb volt.
Most írhatnám, hogy a románok, ukránok, szerbek... elmaradottabbak voltak, mint mi.
Mostanában kezdenek talán utolérni, nyugatosodni.
A nyugatosodásnak itt inkább a pozitív értelmében, amit ez századokon át jelentett. És nem abban, amit az utolsó egy-két-három évtizedben jelent, vagy kezd jelenteni.
Erről írtam az imént azt, hogy mi magyarok mindig sokkal nyugatiasabbak voltunk, mint a tőlünk keletebbre, délebbre élők. És a magyar kultúra is Európaibb volt.
Most írhatnám, hogy a románok, ukránok, szerbek... elmaradottabbak voltak, mint mi.
Mostanában kezdenek talán utolérni, nyugatosodni.
A nyugatosodásnak itt inkább a pozitív értelmében, amit ez századokon át jelentett. És nem abban, amit az utolsó egy-két-három évtizedben jelent, vagy kezd jelenteni.
Tapi2021
2025.12.10 16:34:11
@alöksz róz: Egy ilyen gyorsan változó és átalakuló világban nem lehet érintetlenül megmaradni, nem változni.
Ezért mondom, hogy ahogy mi is, úgy a többi nép is változik és változni fog. Csak más sebességgel esetleg.
Ezért nem nagyon értem Tamás kormányt érő kritikáit emiatt. Egy kormány sem tudja megállítani ezeket a változásokat.
A magyar meg ahol tudja támogatja a hagyományőrzést. Ennél többet mit tehetne?
Én is szívesen meghallgatom a népdalokat is, Kalákát is, operát is, de igazán a pop-rock-metál kapcsol ki. És ez ellen mit tehetnék?
Nyilván, amíg ezek nem voltak, vagy csak heti egyszer a B. Tóth László kívánságműsorában, addig jobban volt "helye" másnak.
Ezért mondom, hogy ahogy mi is, úgy a többi nép is változik és változni fog. Csak más sebességgel esetleg.
Ezért nem nagyon értem Tamás kormányt érő kritikáit emiatt. Egy kormány sem tudja megállítani ezeket a változásokat.
A magyar meg ahol tudja támogatja a hagyományőrzést. Ennél többet mit tehetne?
Én is szívesen meghallgatom a népdalokat is, Kalákát is, operát is, de igazán a pop-rock-metál kapcsol ki. És ez ellen mit tehetnék?
Nyilván, amíg ezek nem voltak, vagy csak heti egyszer a B. Tóth László kívánságműsorában, addig jobban volt "helye" másnak.
Tapi2021
2025.12.10 18:45:03
@vergyula: Abszolút értem.
Ez nálunk is probléma. Néhány éve megléptük, hogy egy falusi temetőben a közelebbi rokonok - rég elhunyt nagybácsik, testvérek, felmenők - maradványait exhumáltattuk és összeköltöztettük őket egy sírba.
Éppen ezért, mert már mi sem találtunk meg mindenkit, a fiatalabbak meg már azt sem tudták, hogy ki rokon, ki nem.
De ez is időleges megoldás, mert a közös sír "tudása" meg velünk száll majd sírba.
Előrenézve meg engem is foglalkoztat, mi legyen az én testemmel? Eleve hol lehetne eltemetni? Amikor már a negyedik településen élek. És itt ahol most élek, senkim nincsen a temetőben... Ki tudja a gyerekeim hol fognak élni? Stb.
Hívő emberként idegenkedem a hamvasztástól, de ha most kellene döntenem, talán leginkább ez a járható út. Mert 1. az urna mobil, szállítható, 2. a hamvak szétszórhatók, így utána szinte bárhol lehet értem gyújtani egy gyertyát, 3. van technológia, hogy mesterséges gyémántot csináljanak a hamvakból, és mindegyik gyerekem kaphatna egy kis gyémántot, amit eltehet egy dobozba vagy befoglaltathat egy ékszerbe...
Nehéz kérdés.
Az biztos, hogy egy helyhez kötött sír a legkevésbé szerencsés ma már, amikor mindenki vándorol.
Ez nálunk is probléma. Néhány éve megléptük, hogy egy falusi temetőben a közelebbi rokonok - rég elhunyt nagybácsik, testvérek, felmenők - maradványait exhumáltattuk és összeköltöztettük őket egy sírba.
Éppen ezért, mert már mi sem találtunk meg mindenkit, a fiatalabbak meg már azt sem tudták, hogy ki rokon, ki nem.
De ez is időleges megoldás, mert a közös sír "tudása" meg velünk száll majd sírba.
Előrenézve meg engem is foglalkoztat, mi legyen az én testemmel? Eleve hol lehetne eltemetni? Amikor már a negyedik településen élek. És itt ahol most élek, senkim nincsen a temetőben... Ki tudja a gyerekeim hol fognak élni? Stb.
Hívő emberként idegenkedem a hamvasztástól, de ha most kellene döntenem, talán leginkább ez a járható út. Mert 1. az urna mobil, szállítható, 2. a hamvak szétszórhatók, így utána szinte bárhol lehet értem gyújtani egy gyertyát, 3. van technológia, hogy mesterséges gyémántot csináljanak a hamvakból, és mindegyik gyerekem kaphatna egy kis gyémántot, amit eltehet egy dobozba vagy befoglaltathat egy ékszerbe...
Nehéz kérdés.
Az biztos, hogy egy helyhez kötött sír a legkevésbé szerencsés ma már, amikor mindenki vándorol.
A műsor elég jó:
- de egy alapvetőt kihagy.
A lényegi ugyanis az, hogy az egész kérdés nyelvészeti, definíciós. A "liberalizmus" szóval a baj ugyanis az, mint a "kommunizmus" szóval: több dolgot jelent, így lehet játszadozni a különböző jelentésekkel.
Ugye jól ismert az az…..
Tapi2021
2025.12.09 12:34:53
@Deak Tamas: A tőzsdekrachoknál hogyan védte a "kapitalizmus" a tőzsdei/banki jövedelmeket?
Kb. annyira, mint amennyire szavatolható törvényileg, hogy a munkavállalókat csőd esetén is kifizessék. Ha van miből.
Kb. annyira, mint amennyire szavatolható törvényileg, hogy a munkavállalókat csőd esetén is kifizessék. Ha van miből.
Tapi2021
2025.12.09 12:52:00
@Deak Tamas: "Éppen arról van szó, hogy a szerződést kell teljesíteni, és a becsődölő cég munkásainak állása lesz az ára. "
Mi köze a banknak amely pénzt adott egy cégnek kölcsön, ahhoz, hogyha a cég vezetője XYZ nem tudta nyereségesen működtetni a céget? És le kell építenie vagy bezárnia?
Semmi.
A bank odaadta a mások pénzét szerződéssel - vagyis azokét, akik neki adták oda szintén szerződéssel, azzal, hogy azt kezeli és a hasznából díjat fizet nekik - a cégnek. Azzal a feltétellel, hogy a cég a MEGHATÁROZOTT és VÁLLALT feltételekkel azt VISSZAfizeti.
A cég ezt vállalta! Tehát köteles visszaadni a banknak a pénzt, amely áttételesen mindazok pénze - teát a tiéd is, ha van betéted a bankban -, akik korábban a bankkal szerződtek és odaadták a pénzüket.
Ha a cég nem fizet, akkor előbb a bank bukja el a befektetését, aztán ebből kifolyólag te is. Mert a te pénzedet adta oda a cégnek.
Tehát, ha a - nem a bank hibájából! - becsődölt cég nem fizet, neked nem fizet! Vagyis számtalan "kisembernek", akiknek a pénze a bankban van.
Ha ezt sokan teszik, akkor a bak is becsődöl és akkor a "kisemberek" tömegeinek a pénze úszik el.
Nem tudom, érthető-e, hogy ez egy körforgás? Akár a bankon át adod oda a pénzedet egy cégnek, akár a tőzsdén.
És a kérdés egy csőd esetében az, hogy te nem akarod vissza a pénzedet? Hanem inkább azt mondod, legyen a Marikáé a becsődölt cégnél? Mert milyen geci dolog már, hogy ő szegény nem kap már fizut, mert nem lesz munkája?
Inkább fizessék ki a te pénzedből és te nem kapd azt vissza? ...
Nem hiszem, hogy őszinte lenne a te vagy bárki mosolya, ha a bank, aminek odaadtad a pénzedet csak széttárt karokkal fogadna és azt mondaná, hogy bocsi, oda a pénzed, mert XYZ cég becsődölt és nem adta vissza a te pénzedből kapott kölcsönt. Mi meg jóemberségből - mert nem akartunk szemét tőkések lenni - nem tettük rá a kezünket a fedezetként szolgáló eszközökre...
Nem hiszem, hogy ezt bárki így elengedné.
Mi köze a banknak amely pénzt adott egy cégnek kölcsön, ahhoz, hogyha a cég vezetője XYZ nem tudta nyereségesen működtetni a céget? És le kell építenie vagy bezárnia?
Semmi.
A bank odaadta a mások pénzét szerződéssel - vagyis azokét, akik neki adták oda szintén szerződéssel, azzal, hogy azt kezeli és a hasznából díjat fizet nekik - a cégnek. Azzal a feltétellel, hogy a cég a MEGHATÁROZOTT és VÁLLALT feltételekkel azt VISSZAfizeti.
A cég ezt vállalta! Tehát köteles visszaadni a banknak a pénzt, amely áttételesen mindazok pénze - teát a tiéd is, ha van betéted a bankban -, akik korábban a bankkal szerződtek és odaadták a pénzüket.
Ha a cég nem fizet, akkor előbb a bank bukja el a befektetését, aztán ebből kifolyólag te is. Mert a te pénzedet adta oda a cégnek.
Tehát, ha a - nem a bank hibájából! - becsődölt cég nem fizet, neked nem fizet! Vagyis számtalan "kisembernek", akiknek a pénze a bankban van.
Ha ezt sokan teszik, akkor a bak is becsődöl és akkor a "kisemberek" tömegeinek a pénze úszik el.
Nem tudom, érthető-e, hogy ez egy körforgás? Akár a bankon át adod oda a pénzedet egy cégnek, akár a tőzsdén.
És a kérdés egy csőd esetében az, hogy te nem akarod vissza a pénzedet? Hanem inkább azt mondod, legyen a Marikáé a becsődölt cégnél? Mert milyen geci dolog már, hogy ő szegény nem kap már fizut, mert nem lesz munkája?
Inkább fizessék ki a te pénzedből és te nem kapd azt vissza? ...
Nem hiszem, hogy őszinte lenne a te vagy bárki mosolya, ha a bank, aminek odaadtad a pénzedet csak széttárt karokkal fogadna és azt mondaná, hogy bocsi, oda a pénzed, mert XYZ cég becsődölt és nem adta vissza a te pénzedből kapott kölcsönt. Mi meg jóemberségből - mert nem akartunk szemét tőkések lenni - nem tettük rá a kezünket a fedezetként szolgáló eszközökre...
Nem hiszem, hogy ezt bárki így elengedné.
Tapi2021
2025.12.09 12:58:05
@Deak Tamas: A pénz befektetésének kockázata van! Ezt be kell kalkulálni. Ahogyan azt is, hogy akinek odaadod esetleg csaló vagy hűtlenül fogja kezelni azt.
De az, hogy vannak csalók, nem jelenti azt, hogy a rendszer maga a hibás. Akkor a csalókat kell elkapni és megbüntetni! Ha ez nincs, az sem a gazdasági rendszer hibája, hanem az igazságszolgáltatásé (avagy a korrupcióé).
Ha a pénz nem forog a bankokon, tőzsdén át be a gazdaságba és onnan vissza, akkor a gazdaság LEÁLL. Ez ilyen egyszerű.
De az, hogy vannak csalók, nem jelenti azt, hogy a rendszer maga a hibás. Akkor a csalókat kell elkapni és megbüntetni! Ha ez nincs, az sem a gazdasági rendszer hibája, hanem az igazságszolgáltatásé (avagy a korrupcióé).
Ha a pénz nem forog a bankokon, tőzsdén át be a gazdaságba és onnan vissza, akkor a gazdaság LEÁLL. Ez ilyen egyszerű.

A rövid válasz: nem. Miért nem? Mert az arányos választási rendszer is aránytalan, csak máshol az.
A direkt aránytalannak tervezett választási rendszerekben az erős pártok több mandátumot kapnak, mint ami arányosan járna nekik, innen az aránytalanság. Az arányosnak tervezett választási…..
Tapi2021
2025.12.08 17:03:36
@vergyula: MP úgy járja az országot, hogy mindenhová követi Orbánt. :-)
Tapi2021
2025.12.08 18:06:55
@vergyula: Értem, de szemmel jól láthatóan sok fő és világos üzenet mégsem ment át. És ez kommunikációs hiba.
Tapi2021
2025.12.08 18:07:49
@vergyula: Követő stratégia. :-)

A Tisza Párt megnevezte jelöltjeit. A jelöltek 90+ %-a - ellentétben a fideszes médiák állításával - civil, azaz ismeretlen ember. Ilyet már láttam: déjà-vu.
2001-ben Bulgáriában. Az utolsó bolgár cár ekkor véglegesen hazaköltözött. S bejelentette, hogy indul a júniusi választáson. Már arra se…..
Tapi2021
2025.11.20 22:08:54
Tapi2021
2025.11.20 22:10:23
@Boldeone2: "
Régen: xenophób propaganda a migránsok ellen+ EU+ Soros+ LmBTq
Most : hazug EU - és ukránellenes propaganda illetve, Magyar Péter lejáratása"
És mindről kiderült - mi akkor is tudtuk nyilván, mert tudható volt - hogy mind igaz!
Régen: xenophób propaganda a migránsok ellen+ EU+ Soros+ LmBTq
Most : hazug EU - és ukránellenes propaganda illetve, Magyar Péter lejáratása"
És mindről kiderült - mi akkor is tudtuk nyilván, mert tudható volt - hogy mind igaz!
Tapi2021
2025.11.20 22:11:22
@Boldeone2: "Több millió ember van Magyar mellett, azaz: adni kellene neki műsoridőt! "
Hány százalékkal jutott be a parlamentbe?
Hány százalékkal jutott be a parlamentbe?
A magyar liberális képmutatás egyik szent tehene az "a cigányok is magyarok" állítás.
Miközben ez teljesen abszurd. Különösen vicces, hogy ez tulajdonképpen egy magyar nacionalista nézet, melyet egyébként ugyanezek a körök mélyen elutasítanak.
Trianon előtt ez volt a hivatalos magyar állami…..
Tapi2021
2025.11.19 15:06:25
Hoppá csak: "Lettország parlamentje megszavazta az Isztambuli Egyezményből való kilépést, így Lettország lehet az első EU tagország, amely elhagyja a 2010-es egyezményt."
Már a lettek is benácultak, mint mi?
danubeinstitute.blog.hu/2025/11/19/a_nok_vedelmenek_kerdesessege_mi_lehet_az_isztambuli_egyezmeny_jovoje?dashboard_position=389723853
Már a lettek is benácultak, mint mi?
danubeinstitute.blog.hu/2025/11/19/a_nok_vedelmenek_kerdesessege_mi_lehet_az_isztambuli_egyezmeny_jovoje?dashboard_position=389723853
A sajátos múlt sajátos eredménye ez.
Egyszer ugyanis nyert demokratikusan választást egy kommunista jelölt Chilében, majd őt megpuccsolta és megölte amerikai támogatással a chilei hadsereg. Az, hogy a kommunista Allende nyerni tudott eleve egy egyedi eset volt, akkoriban az első eset volt a…..
Tapi2021
2025.11.19 14:12:14
@Boldeone2: Miért érdekes a mások vagyona?
Tapi2021
2025.11.19 14:19:18
@Gery1987: "Hiába erőlteted ezt állandóan, a Tisza jobboldali populista és europeer."
Mutasd a jobbos-konzi-nemzeti arcokat a Tisza nyilvánosságra hozott jelöltjei között!!!
Ha találsz egyet-kettőt a sok balos, libsi, exóellenzéki között ügyes vagy.
Mutasd a jobbos-konzi-nemzeti arcokat a Tisza nyilvánosságra hozott jelöltjei között!!!
Ha találsz egyet-kettőt a sok balos, libsi, exóellenzéki között ügyes vagy.
Az egyszerű átlagszámítás sokat árul el.
Annak idején, az első posztkommunista bolgár választáson - 1990. június 10. és 17. - megjósoltam a kommunisták győzelmét azzal a módszerrel, hogy a lakótelepen, ahol akkor laktam Szófiában, megszámoltam milyen arányban vannak az erkélyeken…..
Tapi2021
2025.11.18 13:57:09
@2025.: Katkáéknak nulla az esélyük. De láttunk már ilyeneket pl. Párbeszéd...
Ezeket a "pártokat" nem a győzelem reményével hozzák létre, sőt, nem is arra, hogy mint párt valóban működjenek. Hanem zsarolópotenciálnak!!!
"Ha bevesztek a buliba, nem indulunk rátok. Ha nem, akkor igen." "Győzni nem tudunk, de elhozni pár tízezer szavazatot, ami nektek hiányozhat a végén, igen." Stb.
Karácsonyék nem így élősködnek, mint párt évek óta?
Katka kiszorult a pályáról, de jó volt ott neki, ezért most így zsarolná magát vissza. Lehetőleg egy esélyes párthoz.
Régi taktikázás ez.
Ezeket a "pártokat" nem a győzelem reményével hozzák létre, sőt, nem is arra, hogy mint párt valóban működjenek. Hanem zsarolópotenciálnak!!!
"Ha bevesztek a buliba, nem indulunk rátok. Ha nem, akkor igen." "Győzni nem tudunk, de elhozni pár tízezer szavazatot, ami nektek hiányozhat a végén, igen." Stb.
Karácsonyék nem így élősködnek, mint párt évek óta?
Katka kiszorult a pályáról, de jó volt ott neki, ezért most így zsarolná magát vissza. Lehetőleg egy esélyes párthoz.
Régi taktikázás ez.
Tapi2021
2025.11.18 14:00:50
@Boldeone2: Az elkényelmesedett országok így okozzák a saját vesztüket.
Tapi2021
2025.11.18 14:10:07
@Boldeone2: Te is tudod, hogy nem véletlenül olcsóbb vagy drágább valahol az ingatlan.
A baloldal az baloldal, bármi formát is önt.
S most ne jöjjön senki azzal, hogy a magyar baloldal a valóságban jobboldali, azaz nem felel meg a baloldaliság egyetlen ismérvének se. Ez nyilván igaz: a klasszikus politológiai kategorizáció szerint sem a régi ballibek, sem a mostani Tisza nem…..
Tapi2021
2025.11.17 20:52:01
@Gery1987: Terméséről a fát...!
Tapi2021
2025.11.17 20:59:27
@Gery1987: És mi világosodott fel? Az ateista, materialista világnézet. És rögvest egy brutál vérfürdővel nyitottak.
Ennek kéne örülnünk? Miért?
Aki tudja vagy legalább hiszi, hogy van Isten ez az elsötétülés, az Isten elleni lázadás volt.
Mások ültek a hatalomba, más elnyomást hoztak.
Mi világosodott fel?
A tudomány? Még tán ma is több istenhívő tudós van, mint ateista, de akkor meg pláne. Kutathattak? Igen. Születtek korszakalkotó felfedezések? Igen...
A művészet, irodalom, filozófia...? Dettó, lásd fent! ...
Akkor mi a felvilágosodás? Az ateista világkép és az átvett világuralom?
Ennek kéne örülnünk? Miért?
Aki tudja vagy legalább hiszi, hogy van Isten ez az elsötétülés, az Isten elleni lázadás volt.
Mások ültek a hatalomba, más elnyomást hoztak.
Mi világosodott fel?
A tudomány? Még tán ma is több istenhívő tudós van, mint ateista, de akkor meg pláne. Kutathattak? Igen. Születtek korszakalkotó felfedezések? Igen...
A művészet, irodalom, filozófia...? Dettó, lásd fent! ...
Akkor mi a felvilágosodás? Az ateista világkép és az átvett világuralom?
Tapi2021
2025.11.17 21:03:13
@Gery1987: A Putyinozással csak a primitivitásodat mutatod meg. :-(
Akiknek itt beakadt Putyin azok TI vagytok!
Emlékszel pl. milyen nagy magyar delegációt és mennyire barátian fogadott két hete Putyin Washingtonban?
Akiknek itt beakadt Putyin azok TI vagytok!
Emlékszel pl. milyen nagy magyar delegációt és mennyire barátian fogadott két hete Putyin Washingtonban?
Nem szoktam cikkről szóló cikkről írni, de most kivételesen igen. A Mandiner beszámolója egy homokos prédikációról: Németország az utolsókat rúgja.
Azért döbbentett meg, mert nemrég gyászmisén voltam (a körülmények ismertek). S így még jobban érzem az újkeresztények abszurditását, összevetve azt…..
Tapi2021
2025.11.11 20:41:14
@Gery87: " a mikróját mert fél hogy bezárják hanem mert nem akarja, mert nem erkölcsileg nem helyes! "
Ez az erkölcs még teljes egészében az Istentől kapott Ne lopj! parancsból és a kereszténység tanításaiból származik!
Nem mondom, hogy egy ateista közösségben nem hozhatók ilyen szabályok, mert de. A különbség az, hogy ekkor csupán két kontroll van: a törvény/szabály és a büntetéstől való félelem, és az egyén puszta belátása, szándéka.
Azonban, ha ez utóbbi változik és úgy dönt, hogy lop, mert kicsi a lebukás, tehát a büntetés kockázata, akkor ez könnyen válhat tetté.
Míg az Istenben hívők esetében hármas kontroll van: törvény és büntetés, az egyén belátása, és az, hogy Isten mindig, mindent lát, minden bűnnél ott van. És míg az emberi büntetés elkerülhető, Istené nem.
Tehát ez a hármas, illetve "isteni" kontroll sokkal erősebb visszatartó erő. És egy növekvő közösségben, ahol az emberi kontroll egyre lazább, hiszen nincsen mindig, mindenki mellett egy másik ember, nem mindegy, hogy milyen erős "erkölcsi" kontroll működik.
Egy valóban hívő ember tudja, hogy mindig kontroll alatt van, Valaki mindig látja mit csinál. Ez erős visszatartó erő.
Egy ateistának viszont csak a többi ember állíthat kontrollt, ha tud. Ez gyenge visszatartó erő.
Ez nagy különbség.
Ez az erkölcs még teljes egészében az Istentől kapott Ne lopj! parancsból és a kereszténység tanításaiból származik!
Nem mondom, hogy egy ateista közösségben nem hozhatók ilyen szabályok, mert de. A különbség az, hogy ekkor csupán két kontroll van: a törvény/szabály és a büntetéstől való félelem, és az egyén puszta belátása, szándéka.
Azonban, ha ez utóbbi változik és úgy dönt, hogy lop, mert kicsi a lebukás, tehát a büntetés kockázata, akkor ez könnyen válhat tetté.
Míg az Istenben hívők esetében hármas kontroll van: törvény és büntetés, az egyén belátása, és az, hogy Isten mindig, mindent lát, minden bűnnél ott van. És míg az emberi büntetés elkerülhető, Istené nem.
Tehát ez a hármas, illetve "isteni" kontroll sokkal erősebb visszatartó erő. És egy növekvő közösségben, ahol az emberi kontroll egyre lazább, hiszen nincsen mindig, mindenki mellett egy másik ember, nem mindegy, hogy milyen erős "erkölcsi" kontroll működik.
Egy valóban hívő ember tudja, hogy mindig kontroll alatt van, Valaki mindig látja mit csinál. Ez erős visszatartó erő.
Egy ateistának viszont csak a többi ember állíthat kontrollt, ha tud. Ez gyenge visszatartó erő.
Ez nagy különbség.
Tapi2021
2025.11.13 17:28:50
@Gery87: "ha van, de erre semmi bizonyíték"
Hogyne lenne. Például te. Akit csak egy, a komplexitásodhoz logikusan és racionálisan SZÜKSÉGES értelem hozhatott létre, nem a kémiai reakciók!
Csak ugye, aki elhiszi, hogy a FÖLD ANYAGA hozta létre és írta a DNS kódokat..., az bármit elhisz.
És ez agyrém. Hogy itt tartunk a 21. században, hogy a nyugati embert ilyen ordas marhasággal simán át lehet verni.
Miközben kb. egy óra logikus gondolkodásnyira van mindenki a valóság felismerésétől. :-(
De láthatóan jobb többségnek a föld/természet istennek... :-(
Hogyne lenne. Például te. Akit csak egy, a komplexitásodhoz logikusan és racionálisan SZÜKSÉGES értelem hozhatott létre, nem a kémiai reakciók!
Csak ugye, aki elhiszi, hogy a FÖLD ANYAGA hozta létre és írta a DNS kódokat..., az bármit elhisz.
És ez agyrém. Hogy itt tartunk a 21. században, hogy a nyugati embert ilyen ordas marhasággal simán át lehet verni.
Miközben kb. egy óra logikus gondolkodásnyira van mindenki a valóság felismerésétől. :-(
De láthatóan jobb többségnek a föld/természet istennek... :-(
Tapi2021
2025.11.14 12:03:28
@Gery87: "Nem, ezt sem tudatjuk biztosan.
ÉS ha mégis akkor honnan tudod hogy nem egy mókusfejű egyiptomi isten csinálta?:)
Sehonnan. "
Mint írtam, tudhatjuk. Nem nehéz logikailag meglépni, hogy, ha egy mobiltelefonhoz kell értelem, amely létre tudta hozni, akkor egy nála sokkal bonyolultabb dologhoz is kell, sőt, nagyobb értelem. A komplexitásnak megfelelő. De mindegy.
Istent nem azért nem találjátok, mert nem található meg nagyon egyszerűen, teljes mértékben racionálisan és logikusan, hanem mert nem akarjátok.
Hogy aztán ez a rendkívüli komplexitásokat, DNS kódokat létrehozni képes ÉRTELEM mókusfejű-e (nem) vagy egy olyan létező entitás, akiben élünk, a következő kérdés.
Az első tisztán tudományos, racionális (felismerni, hogy szükségszerűen létezik), a másik (hogy milyen) már teológiai kérdés.
ÉS ha mégis akkor honnan tudod hogy nem egy mókusfejű egyiptomi isten csinálta?:)
Sehonnan. "
Mint írtam, tudhatjuk. Nem nehéz logikailag meglépni, hogy, ha egy mobiltelefonhoz kell értelem, amely létre tudta hozni, akkor egy nála sokkal bonyolultabb dologhoz is kell, sőt, nagyobb értelem. A komplexitásnak megfelelő. De mindegy.
Istent nem azért nem találjátok, mert nem található meg nagyon egyszerűen, teljes mértékben racionálisan és logikusan, hanem mert nem akarjátok.
Hogy aztán ez a rendkívüli komplexitásokat, DNS kódokat létrehozni képes ÉRTELEM mókusfejű-e (nem) vagy egy olyan létező entitás, akiben élünk, a következő kérdés.
Az első tisztán tudományos, racionális (felismerni, hogy szükségszerűen létezik), a másik (hogy milyen) már teológiai kérdés.
Az aljas vitamódszer olyan, amire nincs jó válasz.
Lásd itt: "Semjén magyarázkodik".
A módszer lényege: valakit megvádolni valamivel, ahol az ártatlanság nehezen bizonyítható. Eleve mindig nehéz valaminek a nemlétét bizonyítani, ezért is alapszik már a római jog azon, hogy a vádat kell…..
Tapi2021
2025.11.14 11:35:11
@vergyula: @GyMasa:
A pro és kontra minden szempontot jelent, nem csak az anyagiakat.
Tény, hogy van előnye a méregdrága saját ingatlannak is, amibe belemegy az egész életed, azért dolgozol, hogy megvedd, hogy kifizesd, hogy fenntartsd... És tény az is, hogy ezzel röghöz vagyunk kötve.
Mert, ha már nagy nehezen megszereztük, akkor benne, ott szeretnénk és KELL IS élnünk.
A bérlés viszont mozgási szabadságot jelent. Stb.
A bérlés valójában nem szegénységet jelent, hanem mobilitást és egy más életszemléletet.
És valójában az így "lakásban" nem az a fő kérdés, hogy a tiéd-e a ház vagy nem, mert ez csak egy tudati, érzelmi dolog. Hanem az, hogy biztonságosan tudsz-e így élni, és értékarányosan megfizethető-e?
Pl. sok évig élni egy számomra simán megfizethető és nagyon modern, jó színvonalú albérletben jobb élet, mint ha a sajátomban, de egyszerű, lelakott házban kell leélnem ugyanazokat az éveket.
Ha értitek mire gondolok.
Ezért van sok érv a bérlés mellett is.
A pro és kontra minden szempontot jelent, nem csak az anyagiakat.
Tény, hogy van előnye a méregdrága saját ingatlannak is, amibe belemegy az egész életed, azért dolgozol, hogy megvedd, hogy kifizesd, hogy fenntartsd... És tény az is, hogy ezzel röghöz vagyunk kötve.
Mert, ha már nagy nehezen megszereztük, akkor benne, ott szeretnénk és KELL IS élnünk.
A bérlés viszont mozgási szabadságot jelent. Stb.
A bérlés valójában nem szegénységet jelent, hanem mobilitást és egy más életszemléletet.
És valójában az így "lakásban" nem az a fő kérdés, hogy a tiéd-e a ház vagy nem, mert ez csak egy tudati, érzelmi dolog. Hanem az, hogy biztonságosan tudsz-e így élni, és értékarányosan megfizethető-e?
Pl. sok évig élni egy számomra simán megfizethető és nagyon modern, jó színvonalú albérletben jobb élet, mint ha a sajátomban, de egyszerű, lelakott házban kell leélnem ugyanazokat az éveket.
Ha értitek mire gondolok.
Ezért van sok érv a bérlés mellett is.
Tapi2021
2025.11.14 11:43:16
@vergyula: Két oka lehet. Az egyik - a jóhiszemű - az, hogy ha az állam/önkori a megbízó, az építő vállalkozások akkor sem fognak olcsóbban dolgozni, és a beszerzendő anyagok sem lesznek az államnak, mint vevőnek/megbízónak olcsóbbak.
Tehát nem fog olcsóbban ház épülni.
A másik nyilván a korrupciós felár. Ha van.
Tehát nem fog olcsóbban ház épülni.
A másik nyilván a korrupciós felár. Ha van.
Tapi2021
2025.11.14 11:49:00
@GyMasa: "És csak a legszükségesebbeket viszem magammal a többi helyre.
(mondjuk az USA a mobilitás netovábbja. ott a költözés az egy apróság csak...)"
Igen, és amikor költöznek, ami kell azt viszik egy bérelt teherautóval magukkal, a nem szükséges cuccokat bevágják egy olcsón bérelhető raktárba.
Mi meg aztán itthon nézzük a dokucsatornákon azt, amikor raktárvadászok (ócskások) licitálnak a bennragadt (már nem fizetett) raktárakra, cuccokra. :-)
(mondjuk az USA a mobilitás netovábbja. ott a költözés az egy apróság csak...)"
Igen, és amikor költöznek, ami kell azt viszik egy bérelt teherautóval magukkal, a nem szükséges cuccokat bevágják egy olcsón bérelhető raktárba.
Mi meg aztán itthon nézzük a dokucsatornákon azt, amikor raktárvadászok (ócskások) licitálnak a bennragadt (már nem fizetett) raktárakra, cuccokra. :-)
Szinte hihetetlen, de tény: a gazdagabb országokban magasabb a bérszint!
S aki egy szegényebb országból egy gazdagabbba migrál, annak nő a bére!
Mindezt most tudta meg a Soros Magyar Hangjának lelkes kis csapata.
A csúnya Zorbán persze nem hajlandó gazdag országgá nyilvánítani…..
Tapi2021
2025.11.13 13:43:09
@Boldeone2: "Tehát igen jól fejlődött a Monarchia és a lakosság sem volt kicsi: "
Erről győzd meg a kisantantista Geryt is!
Erről győzd meg a kisantantista Geryt is!
Tapi2021
2025.11.13 16:29:57
@Gery87: A történelmet? Azt nem bemutatni kell, ISMERNI! :-)
Tapi2021
2025.11.14 10:32:07
@Gery87: Az a gond, hogy nem ugyanazt értjük racionális és logikus gondolkodáson. (Ahogyan ez pl. az értelem általi DNS, kontra "természet/anyag" általi DNS kódolás, programozás esetén is rendre igazolódik.)
A mai napig magyar jobboldali nézet a kereszténydemokrácia igenlése.
Lám ilyeneket ír a PS: "A politikai LMBTQ egyik leglátványosabb példája az Európai Néppárt nevű, magát kereszténydemokratának nevező, egyébként kőliberális soft-core kommunista szervezet". Ez a A Néppárt, mint soft-core…..
Tapi2021
2025.11.07 12:04:53
@vergyula: A jól megcsinált rendszerek általában rendelkeznek bizonyos mértékű "túlbiztosítással", amely azért kell pl., hogy sérülésnél még működjön, illetve regenerálódhasson. Ez a túlbiztosítás, túltervezés biztosítja a tól-ig alkalmazkodási képességet is.
Tehát szinte minden működő rendszer bizonyos fokig egyszerűsíthető, "kiszerelhető" belőle néhány alkatrész. De van egy pont, ahol ha bármely alkotóelemet kiveszed, a rendszer nem rendszer többé, nem működik.
Ez az egyszerűsíthetetlen összetettség pontja vagy szintje.
Tehát pl. lehet egy egérfogót pl. felszerelni mozgásérzékelővel, ami működésbe hozza a csapdát, amint az egér elér egy megfelelő pozíciót.
De a fogó mechanikusan akkor is működik, ha ezt az elemet elhagyjuk.
Viszont, ha mondjuk a rugót hagyjuk ki, akkor nem fog egérfogóként működni, hiába van rajta mozgásérzékelő is.
Ha a legegyszerűbb mechanikus egérfogó bármely alkotórésze hiányzik, nem TUD működni.
Az életképesség egy olyan szint, ahol számtalan rendszernek kell kifogástalanul és EGYSZERRE működnie, hogy az valóban egy működő élőlény legyen.
Tehát szinte minden működő rendszer bizonyos fokig egyszerűsíthető, "kiszerelhető" belőle néhány alkatrész. De van egy pont, ahol ha bármely alkotóelemet kiveszed, a rendszer nem rendszer többé, nem működik.
Ez az egyszerűsíthetetlen összetettség pontja vagy szintje.
Tehát pl. lehet egy egérfogót pl. felszerelni mozgásérzékelővel, ami működésbe hozza a csapdát, amint az egér elér egy megfelelő pozíciót.
De a fogó mechanikusan akkor is működik, ha ezt az elemet elhagyjuk.
Viszont, ha mondjuk a rugót hagyjuk ki, akkor nem fog egérfogóként működni, hiába van rajta mozgásérzékelő is.
Ha a legegyszerűbb mechanikus egérfogó bármely alkotórésze hiányzik, nem TUD működni.
Az életképesség egy olyan szint, ahol számtalan rendszernek kell kifogástalanul és EGYSZERRE működnie, hogy az valóban egy működő élőlény legyen.
Tapi2021
2025.11.07 12:07:19
Tapi2021
2025.11.13 17:43:44
@vergyula: Kár. Pedig mind a logika, mind a ráció szabályainak megfelel a levezetés.
Van-e jobb jele ennél a Ballib Szalonba való befogadásnak?
Az úgynevezett "harmadik oldal" egyesülése megkezdődött MZP megjelenésével, de azóta lassan, fokozatosan megy.
Ez itt az utolsó lépcsőfok: a ballib 90-es évek médiafűrereinek ikonembere Juszt joviálisan látja vendégül Puzsért, s…..
Tapi2021
2025.11.10 21:07:05
@vergyula:
Nem látok osztogatást. A mindenkori kormánynak kötelessége támogatásokat adni, oda, ahol szükség van rá.
Anyám nyugdíja HAVI 178 ezer forint! Csak mondom.
A támogatott lakáshitel is fontos segítség. Ha meg nem adnának semmit, az volna a bajotok! EZ A kettős mérce.
A kormány joga és felelőssége, hogy gazdálkodjon a pénzzel. Ha megteheti, hogy ad, adjon. Nem látom, hogy hitelekből tenné. Vagy hogy a hiteleket ne tudná törleszteni. (Minden kormány vesz fel hiteleket!)
Én örültem volna, ha a ballib kormányok a progresszív adóztatás helyett inkább adtak volna. Nekem, dolgozónak, és nem a lumpeneknek...
Nem ellenzem a szociális támogatásokat. Én a szocializmust ellenzem.
És az olyan szociális támogatást - segélyeket - amiket nem kötnek semmiféle személyes erőfeszítéshez.
Nem látok osztogatást. A mindenkori kormánynak kötelessége támogatásokat adni, oda, ahol szükség van rá.
Anyám nyugdíja HAVI 178 ezer forint! Csak mondom.
A támogatott lakáshitel is fontos segítség. Ha meg nem adnának semmit, az volna a bajotok! EZ A kettős mérce.
A kormány joga és felelőssége, hogy gazdálkodjon a pénzzel. Ha megteheti, hogy ad, adjon. Nem látom, hogy hitelekből tenné. Vagy hogy a hiteleket ne tudná törleszteni. (Minden kormány vesz fel hiteleket!)
Én örültem volna, ha a ballib kormányok a progresszív adóztatás helyett inkább adtak volna. Nekem, dolgozónak, és nem a lumpeneknek...
Nem ellenzem a szociális támogatásokat. Én a szocializmust ellenzem.
És az olyan szociális támogatást - segélyeket - amiket nem kötnek semmiféle személyes erőfeszítéshez.
Tapi2021
2025.11.11 20:59:17
@vergyula:
- Nem látom a különbséget az egy összegben kifizetett X forint bónusz és az egy összegben kifizetett 13., 14. havinak hívott X forint között. Csak a nevet.
- Ez is attól függ, ki számolja. :-)
- Igen, az SZJA-mentesség sem tökéletes. De mi az? Minden/bármely szabályozó, intézkedés lehetne jobb is, és mindet szerte szét lehet szedni a kivételekkel. Mert X problémát kezelnek, de már az X+-t nem.
Sőt, maga a szabály is kivált reakciókat, amelyek aztán lerontják a hatását. Lásd: több pénz áramlik a lakáspiacba, az elején X-en valóban olcsóbban jutnak lakáshoz. Aztán a támogatást "beárazza" (elnyeli) a piac és kezdhetjük elölről.
Ilyenkor dilemma, hogy: Mindig az lenne-e a legjobb, ha nem csinálunk semmit. Akkor nem tévedünk. És nem váltunk ki ellenhatásokat. Csak, hát nem hiszem, hogy ezért választunk képviselőket.
- Nem látom a különbséget az egy összegben kifizetett X forint bónusz és az egy összegben kifizetett 13., 14. havinak hívott X forint között. Csak a nevet.
- Ez is attól függ, ki számolja. :-)
- Igen, az SZJA-mentesség sem tökéletes. De mi az? Minden/bármely szabályozó, intézkedés lehetne jobb is, és mindet szerte szét lehet szedni a kivételekkel. Mert X problémát kezelnek, de már az X+-t nem.
Sőt, maga a szabály is kivált reakciókat, amelyek aztán lerontják a hatását. Lásd: több pénz áramlik a lakáspiacba, az elején X-en valóban olcsóbban jutnak lakáshoz. Aztán a támogatást "beárazza" (elnyeli) a piac és kezdhetjük elölről.
Ilyenkor dilemma, hogy: Mindig az lenne-e a legjobb, ha nem csinálunk semmit. Akkor nem tévedünk. És nem váltunk ki ellenhatásokat. Csak, hát nem hiszem, hogy ezért választunk képviselőket.
Tapi2021
2025.11.13 17:38:32
@vergyula: Igen, ebben van valami.
Anyám még a rendszerváltás előtt lett nyugdíjas, előtte leszázalékolt volt már pár évig. Kapták ugye a pár ezer forintos szocialista fizetést. Aztán leszázalékolva annak a mínusz X százalékát.
Jött a rendszerváltás, a "kapitalizmus", minden ára felment, nőttek a fizetések is..., stb. A szoci nyugdíjak meg - persze a munkásoké, mint anyám volt - meg egyből szart sem ért.
Eltelt cirka 35 év és az a munkás nyugdíj ma - 35 évnyi EMELÉS után - 178 ezer forint! Ettől a hónaptól 181 ezer!!! ...
És ahogy tudom, nem az övé a rekorder lefelé.
No comment.
Anyám még a rendszerváltás előtt lett nyugdíjas, előtte leszázalékolt volt már pár évig. Kapták ugye a pár ezer forintos szocialista fizetést. Aztán leszázalékolva annak a mínusz X százalékát.
Jött a rendszerváltás, a "kapitalizmus", minden ára felment, nőttek a fizetések is..., stb. A szoci nyugdíjak meg - persze a munkásoké, mint anyám volt - meg egyből szart sem ért.
Eltelt cirka 35 év és az a munkás nyugdíj ma - 35 évnyi EMELÉS után - 178 ezer forint! Ettől a hónaptól 181 ezer!!! ...
És ahogy tudom, nem az övé a rekorder lefelé.
No comment.
Befejeztem az Apu azért iszik... sorozat nézését, hallgatását.
Most már kiderült, itt nem véleményeltérés a probléma. A véleményeltérés nem gond: emberek mást gondolnak ugyanarról, de legalább a tényeket nem veszik kétségbe.
Különösen idegesítő a francia forradalom direkt félreértelmezése.…..
Tapi2021
2025.11.11 18:41:12
@Gery87:
"első világháború"
??? Ez hogy jobboldali? És mekkora része volt ennek kirobbantásában a magyaroknak?
"holokauszt"
??? Német. Ráadásul a Német Nemzeti SZOCIALISTA Párt csinálta. Vagyis a baloldal.
"MDF kormány, spontán privatizáció"
??? Hogyan döntötte romba az MDF kormány az országot? Mesélj! Arról is, hová tartoztak, akik privatizáltak?!!!
"NER "
Hát igen aki nem magyar szívű az nem vesz részt a nemzet együttműködésében. De ez mit is döntött romba? Meg kik azok, akik nem működnek együtt, hanem tízen éve gyűlölködnek és gáncsolják a magyar kormányt és vele az országot???
Ez igen gyenge próbálkozás volt.
"első világháború"
??? Ez hogy jobboldali? És mekkora része volt ennek kirobbantásában a magyaroknak?
"holokauszt"
??? Német. Ráadásul a Német Nemzeti SZOCIALISTA Párt csinálta. Vagyis a baloldal.
"MDF kormány, spontán privatizáció"
??? Hogyan döntötte romba az MDF kormány az országot? Mesélj! Arról is, hová tartoztak, akik privatizáltak?!!!
"NER "
Hát igen aki nem magyar szívű az nem vesz részt a nemzet együttműködésében. De ez mit is döntött romba? Meg kik azok, akik nem működnek együtt, hanem tízen éve gyűlölködnek és gáncsolják a magyar kormányt és vele az országot???
Ez igen gyenge próbálkozás volt.
Tapi2021
2025.11.11 18:47:45
@Gery87: "Egyébként te is tudod hogy a Németh félék nem voltak komcsik, technokraták, majd újtőkések, neolib gazdaságpolitikai elképzelésekkel szóval, jobboldaliak. "
Azta k...
De könnyedén pakolgatjátok ti a különböző SZOCIALISTA pártokat hol jobbra, hol balra! Ha éppen az jön ki jól nektek. Hogy az MSZP (Magyar SZOCIALISTA Párt) jobboldali, hmmm elég progresszív újítás.
Bár ezt már megléptétek az NSDAP-vel, szóval mégsem.
Azta k...
De könnyedén pakolgatjátok ti a különböző SZOCIALISTA pártokat hol jobbra, hol balra! Ha éppen az jön ki jól nektek. Hogy az MSZP (Magyar SZOCIALISTA Párt) jobboldali, hmmm elég progresszív újítás.
Bár ezt már megléptétek az NSDAP-vel, szóval mégsem.
Tapi2021
2025.11.13 17:20:03
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Gery87:
"Nehogy azt mond, hogy a kommunista párt is jobboldali volt."
Mivel nem volt "igazi" kommunista, az volt! Mármint jobboldali, mint az NSDAP, MSZP, a KISZ és vezetője...
Így megy.
"Nehogy azt mond, hogy a kommunista párt is jobboldali volt."
Mivel nem volt "igazi" kommunista, az volt! Mármint jobboldali, mint az NSDAP, MSZP, a KISZ és vezetője...
Így megy.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz

Azt mondja Magyar Péter, hogy a kormány nem tudta megvédeni a gazdákat a Mercosur-megállapodástól.
Ez olyan, mintha azt mondaná, hogy nem tudtuk megvédeni Varga Juditot a férje lehallgatásától.
A Mercosur-megállapodást ugyanis a saját brüsszeli pártja hozta össze. Az EPP tapsikol neki, és ők fogadkoznak, hogy meg is fogják szavazni.
A magyar kormány ezzel szemben vétózott.
Nincs annyi ezernyi szögből elkészített pózolós fotó, ami el tudná fedni a hazugságot."