Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szaki Danee

0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az építés alatt álló úton próbál közlekedni a troli a zuglói Zsálya utcában. Az esetről már kaptunk bejelentést a Járókelőre, most a Civilek Zuglóért Mozgalom leírását közöljük a helyzetről. Ha ismered a helyzetet, írd meg a véleményed kommentben! Húsz ok:  Miért…..
Szaki Danee 2015.05.05 08:40:44
@JSC: Ugyan nem vagyok BKK-s, de induljunk ki abból, hogy mi lenne, ha valóban az lennék. Milyen érveket tudsz felsorakoztatni az ellen, amit írtam? Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a trollnak bélyegzésen kívül van-e egyéb muníciód.
Felújítják az Újszász utcát. Ez gondolom keveseket hoz lázba, mert a Cinkotáról Mátyásföldön át Sashalomra tartó út nem Budapest legismertebb közterülete, de akik erre laknak, azok biztos boldogok: az itt élőknek igen fontos gyűjtő ez. A munkáknak nem csak azért lehet…..
A BKK Futárról (FUTÁR = Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) már hónapok óta keringenek hírek: azt ígérik, ez lesz "az évtized egyik legjelentősebb tömegközlekedési fejlesztése Budapesten". Kiindulva az előző évtized "fejlesztésdömpingjéből", azért ez még…..
Szaki Danee 2012.09.26 15:41:52
Korábban én is gondolkodtam már a mindenféle traffipax fotót nézve, hogy amikor csak egy rendszám látszik a képen, az mennyire bizonyító erejű. Cs egy ilyen helyzeten akadt fenn, ti mit tanácsoltok neki, mit tegyen? Elnézést kérek, hogy hozzátok fordulok a problémámmal, de…..
Szaki Danee 2012.05.29 11:25:49
@dr. Bubó: Szerintem meg egy beláthatatlan vasúti átjáró előtt egyáltalán nem értelmetlen a 30-as korlátozás. 50-es tempóban az olyan átjárókban, ahol az ún. korlátozott rálátási háromszög sem biztosított, esélyed nincs belátni a vasúti pályát az átjáróhoz érve. Márpedig fehér jelzésnél is köteles vagy körülnézni az átjáróba való behaladás előtt, de ehhez nem kell kötelezően megállnod (ellentétben a biztosítóberendezés nélküli átjáróval vagy a nem működő fénysorompó esetével). Ennek az egyik oka az, hogy a fehér villogó jelzés csak annyit jelent, hogy VONAT nem várható, de nem vonatként közlekedő jármű (pl. megfutamodott, azaz irányíthatatlanul guruló vasúti kocsik, esetleg pályamesteri jármű) igen. A másik ok pedig a műszaki és emberi hibák lehetősége.
Mindezek fényében szerintem teljesen indokolt lehet egy ilyen mértékű sebességkorlátozás és szerintem nem fáj betartani, hiszen jellemzően pár száz méterről (talán 150?) van szó, ami minimális időveszteséget jelent. Ugyanakkor arról már lehetne vitatkozni, hogy valóban indokolt-e már a legelső előjelző táblától (a háromsávostól) ilyen mértékben korlátozni a sebességet vagy bőven elég lenne kb. 30-50 méterrel az átjáró előtt, az egysávos előjelző táblánál kihelyezni a sebességkorlátozást jelző táblát. Én inkább az utóbbi álláspontra hajlok, mert ez is elegendő lehet ahhoz, hogy időben le lehessen reagálni egy váratlan szitut, amikor mégis érkezik valamilyen vasúti jármű a közút felé adott szabad jelzés ellenére - és még többen is tartanák be.
Ez Zoli kérdése, mivel nem érti, hogy ténylegesen mi alapján büntették meg, hiszen a közterületesek kétféle indokot is felhoztak külön-külön. Szerintem az oldalirányban elfordított tábla alapján már tilos várakozni, csak az a nem derül itt ki, hogy a kereszteződés előtti…..
Szaki Danee 2012.05.17 10:57:32
@metal: Azzal egyetértek, hogy úgy kell kitáblázni, hogy mindekinek egyértelmű legyen a helyzet.

DE: a konkrét esetben a delikvens nagyon is jól tudhatta, hogy tűzoltósági felvonulási útvonalon parkolt le, mivel egyrészt nem először járt arra, másrészt az épületek körüli összes útra ki van téve az erre vonatkozó várakozni tilos tábla, az okot is megjelölő kiegészítő táblával. A dolgok nagyon szerencsétlen együttállása esetén ön- és közveszélyes dolog ilyen helyen várakozni és erre nem mentség az sem, hogy bezzeg a belvárosban még kisebb helyen kell elférniük a tűzoltóknak, ahol ugyebár ilyen dedikált felvonulási útvonalakat nem terveztek az úthálózat évtizedekkel, sőt lassan évszázadokkal ezelőtti kialakulása során. Ne mindig a törvény betűjét nézzük, hanem a szellemiségét is!
  Ha minden igaz, kínaiak építik meg nekünk a gyorsvasutat a Keleti Pályaudvar és a Liszt Ferenc Repülőtér között. Határidőről óvatosan szó sem esik, ami bölcs dolog. (Talán már kevesen emlékeznek rá, hogy Demszky és Gyurcsány 2013-ra ígért hasonlót, ráadásul…..
Szaki Danee 2012.05.03 09:52:59
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Tehát építsünk egy terminál alatti vasútállomást, ami az egész projektnek kb a legdrágább része, de spóroljuk meg a normális hozzávezető vasútvonalat, ami egyéb okok miatt amúgy is kell"

Nem, nem ezt írtam. A mondandóm lényege, hogy ha csak a városon belüli forgalmat akarjuk megoldani és nem a távolsági vasúthálózat részeként épül meg Ferihegy 2-höz a vasút, akkor azt minimáltartalommal kell megépíteni. Egyszerűen azért, mert a középtávon is gyér forgalom miatt szerintem nem fog megtérülni, tehát ha pazarlunk, pazaroljunk keveset. Ez a lényege a mondandómnak.

Ha az általam optimálisnak tartott megoldásra vagy kíváncsi: én egy X-alakú vonalvezetést tartanék optimálisnak, a 120a és a 100a vonalak keresztben történő összekötésével. Ez egyúttal lehetőséget adna Budapesten belül egy S-Bahn viszonylat létrehozására is, amely pl. a Nyugatitól Ferihegy 2-n át a Keletibe közlekedhetne.

De mégegyszer, ha annyi csak a terv, hogy szalagot vágjanak a 2-es terminálon, akkor küldjék rá az aláverőgépet az iparvágányra, viacolor, perontető, graffitimentesítés. A terminál alatti állomást viszont építsék meg úgy, hogy legyen helye egy értelmesebb projekt későbbi megvalósítása esetén is.
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
Szaki Danee 2012.05.01 16:28:59
Szomorú, hogy milyen mértékű intolerancia sugárzik egyik-másik hozzászólásból. Én közlekedek a városban autóval, tömegközlekedéssel és kerékpárral is (no meg persze gyalog) és úgy gondolom, mindegyik közlekedési formának megvan a létjogosultsága egy városban. Ki-ki eldöntheti, mikor, melyiket választja és milyen indokkal. Majdhogynem magánügy és most itt szépen belemehetnék abba, hogy melyik közlekedési forma miért rossz a társadalomnak. De nem ez a célom.

Az viszont mindannyiunk - autós, kerékpáros, gyalogos, tömegközlekedő - közös ügye, hogy valamennyien odaérjünk az úticélunkhoz, méghozzá épségben. Lehet példálózni, hogy ennyi kerékpárost láttam átmenni a piroson, annyi paraszt autós centizett ki és ilyen lassú meg büdös volt a busz, ami aggresszívan befurakodott elém. De van-e értelme? És miért skatulyázzuk be egymást, ahelyett, hogy megpróbálnánk egymást egyenrangú partnerként kezelni?

A videón látható esetben volt egy kerékpáros, aki szabályosan a neki kijelölt sávban közlekedett. És volt egy autós, aki eközben veszélyeztette a testi épségét - ha kicsit rosszabb a reakcióideje, ma talán már nincs köztünk a kerékpáros. Miért tartják itt sokan visszásnak azt, hogy a veszélyeztetést elkövetőt megbüntették? Azt, aki akár figyelmetlenségből, akár gondatlanságból más életét veszélyeztette?

Emberek, vigyázzunk már egy kicsit jobban egymásra!
A hajléktalanok után az autósok is megtudhatják, hogy milyen a fideszes rendpártiság. Kocsis Máté józsefvárosi polgármester kerületében ugyanis a szabályos parkolóhelyen megállókat is megbüntetik. Józsefváros egy csendesebb forgalmú kétirányú utcában azért büntetnek meg…..
  Miért is nem bírjuk a vasúti járatritkításokat? Mert azt gondoljuk, hogy a vasút gyors, pontos és környezetbarát. A cél valóban ez lenne, de a magyar valóság ettől igen távol áll: a tegnapelőtt megszüntetett járatok döntő többsége dízelüzemű, a…..
Szaki Danee 2012.04.17 10:14:52
Abban egyetértek, hogy vannak vonalak, amelyeknek nehezen indokolható a fenntartása, de akkor ezeket tényleg sorsukra is kell hagyni. De mindezt meg kellene, hogy előzze a teljes magyar közösségi közlekedési rendszer újragondolása, hogy tudjuk, mit miért teszünk. Most csak hirtelen jött gondolatok, erőtlen próbálkozások vannak, nem pedig előre, társadalmi vita eredményeként lefektetett elvek mentén történő tervek megvalósítása. Ez a baj.

Most néhány vonalhoz:
Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd: Kiváló transzverzális kapcsolat, nagyszerű lehetőség a vasúthálózat Budapest-központúságának oldására, a régiók közötti kapcsolatok javítására. Szerintem érdemes lenne megkísérelni a kétóránkénti (Győr - )Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd( - Szekszárd - Bátaszék - Baja) interrégió vonatok közlekedtetését, nyilván kihagyva a Bodakajtor-Felsőszentiván típusú megállókat, kizárólag a nagyobb településeken megállítva a vonatokat.

Almásfüzitő-Esztergom: Nem látom, ezen a vonalon az üzemanyagon kívül mivel lehet spórolni. Esztergom és Dorog teherforgalma, valamint a Budapest-Esztergom vonal túlterheltsége miatt a tehervonatok közlekedését úgyis csak erre lehet biztosítani. Persze, a Budapest-Esztergom vonal felújítása és bővítése ebben hozhat némi változást, főleg, ha villamosítják. Ezen kívül az 1-es vonal egyik potenciális kerülő útvonala is forgalmi zavarok esetére (noha kizárólag emiatt természetesen nem érdemes fenntartani egy-egy vonalat, ez csak amolyan járulékos előny).

Székesfehérvár - Tapolca: ezt a vonalat már rég villamosítani kellett volna és esetleg újragondolni a vonalvezetését is Székesfehérvár-Balatonfűzfő között, ha a geológiai viszonyok ezt indokolják (gondolok itt az időről időre megcsúszó töltésre). Igaz, a befektetés megtérülési ideje hosszabb, mint más fővonalakon, hiszen csak tavasztól őszig van a vonalnak jelentős forgalma.

Sásd-Komló: A vonatok menetrendje eddig az IC-khez való csatlakozást biztosította, így színvonalasan kötötte be a várost a távolsági közlekedési hálózatba, egyúttal bőséges menetrendi kínálatot biztosított Dombóvár, mint regionális központ felé.

Eger-Szilvásvárad: Nem, a kiránduló sem ér rá. Arra legalábbis nem, hogy feltétlenül délután 5-ig várjon az egy szem Egerbe visszatérő vonatra. Ha du. 1 órakor már jól bepisztrángozott és menne haza, nem fogja megvárni. És ez az egyéni turistáknak nem is baj, felszáll a buszra, oszt' jó napot. De Szilvásváradon elég sok a csoportos utazó is. Ők tényleg könnyen kieshetnek ezután, én e téren osztom a helyi idegenforgalmi vállalkozások aggodalmait. Nem mellesleg a vonalon néhány éve voltak kisebb, a menetidő csökkentését eredményező pályafelújítások is. Ezen túlmenően Eger helyi forgalmában is nagyobb szerepet tölthetne be a vasútvonal, Felnémetig úgyis villamosított a pálya, így motor- vagy ingavonatokkal megoldható lenne, hogy a budapesti sebesvonatok az Eger állomásra történő betérés után (vagy akár azt ki is hagyva) továbbmenjenek Felnémetbe, jobban kiszolgálva a belvárost és a vár környékét.
Ma nulla órakor életbe lépett az új vasúti és autóbusz-menetrend. Az eddigi napi mintegy 3 ezer vonatból 410 áll le. Az autóbuszjáratok száma harminccal csökken. A vasútvonalak felét érintően megváltozik a menetrend, sok a szűkítés, milliós nagyságrendű embertömegnek kell…..
Szaki Danee 2012.04.15 17:52:53
@OneBigLike: Nem, az nem jó senkinek, hogy üres vonatok járnak az adóforintokból. De:
1. Nem csak üres vonatok szűntek meg. Vannak közöttük jól kihasznált, csúcsidei járatok is.
2. A ritkítással gyakorlatilag bezárásra előkészített vonalak egy részének fontos hálózati szerepe LEHETNE. Pl. a Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd vonalon az újfent napi két személyvonatpár helyett lehetne kétórás, ütemes menetrendben Győr-Székesfehérvár-Pécs gyorsvonatokat közlekedtetni, oldva ezzel a vasúthálózat Budapest-központúságát. Vagy az Eger-Szilásvárad vonalon a mostani hétvégi másfél vonatpár helyett bőven volna igény az eddigi majdnem ütemes közlekedésre is tavasztól őszig hétvégéken. Sőt, ugyanott a budapesti sebesvonatok feljárhatnának Felnémetig, javítva a városon belüli közlekedési kapcsolatokat. Összességében: e vonalak EGY RÉSZÉBEN van fejlesztési potenciál, de azok kihasználásához kisebb-nagyobb befektetésekre is szükség lenne. Ennél nyilván egyszerűbb egy tollvonással, gondolkodás nélkül megszüntetni vonatokat.
3. A vasútüzemnek magas a fix költsége. A legtöbb pénzt az infrastruktúra karabantartása és üzemeltetése viszi el. Attól, hogy egy vasútvonalon kevesebb személyszállító vonat közlekedik, a pályát még karban kell tartani. Ha elmossa az árvíz, akkor is vissza kell építeni, milliókért, mert annak a két pár személyvonatnak plusz a tehervonatoknak szükségük van rá. Márpedig a most bezárásra előkészített vonalak közül több is jelentős teherforgalmat bonyolít.
4. A személyi költségeken nem igazán lehet spórolni, legalábbis nem rövidtávon, a szakszervezetek ugyanis gyakorlatilag lehetetlenné teszik az érdemi létszámleépítést. Ez persze csökkenti a korszerűsítés megtérülését is, hiszen hiába építenek be rugós váltót és vezetnek be központi forgalomirányítást a helyszíni szolgálat (forgalmi szolgálattevő, váltókezelő stb.) helyett, ha őket úgyis át kell helyezni máshová és továbbra is fizetni nekik. A létszámcsökkentés csak a nyugdíjba vonulás siettetése és ehhez kötődő felvételi stop útján lehetséges, de ezen már az előző vonalbezárási hullámok óta túl van a MÁV-csoport.

Összességében tehát a megtakarítás minimális ahhoz képest, hogy megfelelő befektetések árán mekkora haszna lenne a mellékvonalak egy részének. Tény ugyanakkor, hogy vannak olyan vonalak, amelyek létjogosultsága legalábbis erősen vitatható - de ezek jó része már ma is rozsdásan várja, hogy beteljesedjen a sorsa.
Új, részletesebb információk állnak rendelkezésre, így korrigálni kell a tegnapi bejegyzésben leírtakat Debrecen új villamosvonaláról. Az első hírek után értelmetlennek tűnő, az egyes villamos leágazásaként a Temetőig tartó nyomvonal szerencsére nem valósul meg, de sokkal…..
PTinfo A közterek prostituálása? 2012.03.25 08:29:00
Nem is olyan régen történt Budapesten, hogy a korábbi Ferenc körút névre hallgató metróállomást átnevezték.  A megálló új neve Corvin negyed lett, az átnevezés költségeit pedig a Corvin sétány projekt ingatlanfejlesztője vállalta és kezdeményezte. Hazánkba is betört…..
Szaki Danee 2012.03.25 15:05:00
@subtotal: Annál mondok régebbit és jobbat. Aba, Vörös Hajnal Termelőszövetkezet. Elég jó esélyt adok annak, hogy a névadó már rég nem létezik (sajnos nem sok tsz. maradt meg, főleg nem szövetkezeti formában, ha egyáltalán...), de a megálló ingyen és bérmentve őrzi a brandet. :)

Egyébként Budapesten kültelki buszmegállóknál is van rá példa, hogy egy-egy megállót külön megállapodás alapján neveznek el. Pl. a Gyömrői út 105. megálló nevét egy ideig kiegészítette a Start Auto elnevezés, vagy a Keresztúri út valamennyi utótagja is "Bétex áruház" volt. Tehát nem csak a frekventált helyeken jellemző a jelenség. Ugyanakkor az is tény, hogy sokszor valóban nincs más alternatíva és azért pl. egy Fővárosi Kertészet elnevezés még mindig informatívabb, mint a "Keresztúri út, 12. kilométerkő" (elnézést, ha nagyságrendileg tévedtem volna :), sőt, megkockáztatom, hogy még az utcanév+házszám kombinációnál is valamelyest több az információtartalma.

Az a véleményem, hogy bizonyos korlátok között vállalható ez a trend. Amit szinte mindenki hangsúlyozott: segítenie kell az új elnevezésnek az utas tájékozódását. Ezen kívül fontos szerintem, hogy hosszú időre szóló szerződések legyenek olyan esetekben, amikor a megállót teljesen átnevezik (pl. a Corvin-negyedhez hasonló esetekben minimum 5 év). Ha csak utótagot csapnak a megálló névhez (teszem azt, Gyöngyösi utca - Duna Plaza), akkor kevésbé zavaró az utótag elhagyása akár néhány hónap után. Amit viszont nem engednék, az az egységes arculatba való belepiszkálás. Egy-egy diszkrét logó elfér, de azért a Sol példája erős túlzás - még ha a marketingértéke óriási is.
Négyrészes sorozatunkban Budapest közlekedésfejlesztésének terveit szeretnénk részletesen bemutatni. Mai, első részében a metróhálózatról fogunk nagyot álmodni. Hogy nézne ki Budapest, ha végtelen sok pénzünk lenne? A lehetőségekről, a tervezett és soha meg nem épülő…..
Szaki Danee 2012.03.21 16:18:26
@laci_52: a ferihegyi repülőtérre sem a mai, sem a korábbi, sem a közèptávú utasforgalmi adatok ill. előrejelzések alapján nem éri meg metrót építeni. Egyszerűen a kispesti lakótelepnél, de legkésőbb valahol a XVIII. kerületben elfogynának róla az utasok. A jelenlegi utasigényeket jól jelzi, hogy a 8-20 percenként közlekedő 200E Vecsés-nyugat és Liszt F. Airport 2 között alig kihasznált. Ehhez hozzájön még az az utasszám, ami ma Ferihegy 1-ről vonatozik, taxizik, minibuszozik és máris megtöltöttél egy... új buszjáratot. A metrótól pedig ez még nagyon távol van, akkor is, ha csak 20 percenként szagol ki a reptérre egy-egy szerelvény.
Lelépett a mozdonyvezető, hoppon maradtak a Somogy Intercity utasai – állította hétfőn a gazdátlanul maradt szerelvényen utazó taszári hölgy. Átmenetileg Dombóváron ragadt a vonat. Az utasok elképedése akkor vált döbbenetté, amikor fény derült a késés okára. A taszári…..
Néhány napja Kelenföldről jöttem haza Érdre. Épp az 1-2 vágányokhoz siettem, amikor láttam, hogy egy nő veszekszik az átjárót felügyelő vasutassal. Olyasmit kiabált neki, hogy „ezt a vonatot sem mondták be, ez már nem az első”. Mint kiderült a hölgy a Délibe akart…..
A címben szereplő szöveg egy MÁV plakáton volt olvasható évekkel ezelőtt. Így próbálták népszerűsíteni az első osztályú kocsikat. Tegnap míg vártam a vonatomat a Déliben, kicsit körbenéztem, milyen vonatok állnak az állomáson. Feltűnt egy szerelvény, aminek szinte az…..
10 százalékos jegyet kellene vennie az eddig ingyen utazó 65 év felettieknek és a 6 év alattiaknak a MÁV Startnál formálódó elképzelés szerint, a vasút ezen és más kedvezmények megnyirbálásával igyekezne 40 milliárd forintot megspórolni évente - írja a Népszabadság. A…..