Regisztráció Blogot indítok
Adatok
blogsámán

0 bejegyzést írt és 453 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A történet röviden:Zsigó Róbert, Baja polgármestere (és a Fidesz szóvivője), szerette volna, ha az ő jelöltje nyer az Ady Endre Városi Könyvtár és Művelődési Központ igazgatói posztjára kiírt pályázaton. Csakhogy a jelölt nem tudta teljesíteni az elvárt…..
blogsámán 2014.01.29 16:26:18
@tryclops: A szakértő értelmezése szerint a Baja hangja egyáltalán nem érdekes, mert a munkakör betöltése, azaz a szakmai tapasztalat és a szükséges iskolai végzettség együttesen számít. Mivel az utóbbit csak 2011. január 17-én szerezte meg, így teljesen indifferens, hogy ez előtt mivel foglalkozott az illető.
Az 5 év akkor és csak akkor viszont kijöhet, hogy azt csak a szakmai tapasztalatra írják elő, mert így a művelődésszervezői munkakörét sem csak 4 hónap 15 nappal kell figyelembe venni, hanem a teljes időszakot 2010. 04.01-től 2011.05.31-ig. Ez pedig 14 hónap. Ehhez lehetne még hozzászámítani a Baja Hangját. Feltéve, hogy a bíráló véleményével ellentétben a szakirányú végzettség 5 éves meglététől eltekintünk.
Rogán Antal lendületes rezsifórumáról az Index írt egy részletes riportot, az ember már csak legyint (vagy esetleg kiköp egyet oldalra) a sok hülyeség, hazugság és manipuláció láttán-hallatán, de ennél a képnél azért álljunk meg egy pillanatra:Szerencsére az Eurostaton minden…..
Rogán Antal frakcióvezető úr nyerte el / vállalta be az a cseppet sem egyszerű feladatot, hogy bemutassa a sajtónak, hogy a paksi bővítés ügyében az MSZP micsoda pálforduláson ment keresztül, ők pedig soha nem titkoltak semmit ebben az ügyben. Emlékszünk még mi történet…..
blogsámán 2014.01.16 11:15:28
@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
Az atomerőmű bővítésének szükségességét senki nem vitatja, de amit írsz a hitelről, az akkor is orbitális baromság.
Egyrészt a 3000 milliárd nem a 20.000 milliárd kiváltására szolgál (tekintettel arra, hogy azt már kicseréltük piaci kamatozásúra), hanem ez új adósság lesz, ha úgy tetszik ez a 20.000 milliárdon felül van.
Ezen pedig az nem változtat, hogy nem az állam, hanem egy gazdasági társaság lesz a hitel felvevője, mert az adott társaság 100%-ban állami kézben van, ergo az ő adósságát is hozzá kell számítani az államadóssághoz.
Amúgy számok nélkül nehéz bármit is mondani. Ha valóban ennyibe kerül két új blokk megépítése (ezen is lehet biztosan vitázni), akkor hitel nélkül a büdös életben nem tudnánk megépíteni. Szerintem az is nettó baromság, hogy dupla annyiba kerül majd az áram ára, mint most, mert valószínűleg nem tudnak olyan drága hitelt adni, hogy ennyire megdrágítsa a jelenleg legolcsóbb áram előállítási költségét. DE azért ami engem a legjobban bosszant, hogy mindezt tender nélkül puszira odaadtuk az oroszoknak. Mi a biztosíték arra vonatkozóan, hogy legalább ilyen feltételekkel ne tudta volna bármely más ehhez értő ország/cég megépíteni ezt a kócerájt.
blogsámán 2014.01.16 11:18:01
@Secnir: Szerintem a 3.600 milliárd nem EUR, hanem HUF.
Zsigó Róbert és Kocsis Máté tegnap az MSZP-székház előtt tartott sajtótájékoztatót Zuschlag Jánosról, de Török Zsolt és pár aktivista betrollkodta magát a kamerák elé. Volt itt minden, transzparens-lobogtatás, pénzdobálás, mutogatás, kiabálás. Remélem tudják tartani ezt…..
Az Index érdeklődésére részletesebben kifejtette a Nemzetgazdasági Minisztérium, miért szüntették meg az adósságnyomás-mérőt.Egészen pontosan mindenki arra volt kíváncsi, hogy miért hazudta azt az NGM, hogy az alkalmazást "technikai okokból, magas szoftverkarbantartási igénye…..
blogsámán 2013.09.03 09:43:52
@Secnir: Nem mintha amúgy nem lenne vérlázítóan sok, de azért a tisztesség kedvéért szerintem a havi 400 az már a bruttó összeg és a járulékok együtt, illetve külsős megbízás esetén a bruttó számlaérték, tekintve, hogy az ÁFA-t nem tudja visszaigényelni az NGM.
"Zuschlag János civilszervezetek révén 75 millió forint állami támogatás jogosulatlanul megszerzésében működött közben és 8,5 év letöltendő fogházbüntetést kapott."A Fidesz-KDNP kormányzás szerencsére megszüntette az állami korrupciót, nincsenek már többé béna…..
Adót csalnak, mutyiznak, egy kis Ciprus, egy kis Svájc, fiktív cégek, áfacsalás, számlagyár, leszámlázzák, túlszámlázzák, jattolnak, nokiásdobozoznak, visszaosztanak. Évi minimum 1000 milliárd hiány.Viszont a "kisembereket" a legkisebb hiba után egyből zaklatják,…..
autózz! Kapun kívül történt 2012.12.12 07:53:00
Korábban már szerepelt itt a blogon olyan történet, amiben arra érkezett panasz, hogy az embereknek csak kis részére érvényes, hogy baj esetén segítséget nyújtanának. Levente is elcsípett egy jelenetet, melyben valakik azzal próbáltak kibújni a felelősség alól, hogy nem az ő…..
Egy saját történet következik. Tulajdonképpen mindennapos ebben a városban, de mégis felbosszantott.  Helyszín a budapesti Rákóczi út és Osvát utca találkozása. Az is megérdemel egy rövidke megjegyzést, hogy jó lenne már, ha megtanulnák itt az autósok, hogy ha van két…..
blogsámán 2012.11.20 13:09:50
@Dzsokoroszics:
Én is rendszeresen járok arra, szerintem ki van téve a tábla egy kék táblával együtt, ami a sávok besorolását jelöli (legalábbis korábban biztos volt), csak éppen mindenki szarik rá. Ettől függetlenül a parkoló autóktól is simán elférne még két sorban az autók nagy része, csak valamiért a vezetők közül sokan akkor érzik komfortosan magukat, ha középre állhatnak. Engem is nagyon tud bosszantani ez a szitu, mert általában balra fordulok ott, és indokolatlanul kell a sok hülye miatt 2-3 lámpaváltást megvárni. Azt se nagyon értem, hogy aki ott jobbra fordul, az egy többsávos útra fordul, tehát nyugodtan fordulhatna 2 autó is egymás mellé a zebránál. De nem. Az első megáll a zebránál, a második pedig ahelyett, hogy mellé állna, és ezáltal legalább 2-3 másik jobbra kanyarodónak is szabad utat engedne maguk mögött, inkább beáll mögé. Így persze mire a gyalogosok elvonulnak, szépen be is pirul a lámpa.
Egyszer megírom a legidegesítőbb városi autós szokásokat. A péda szerinti szituáció tutira benne lesz.
A fideszes Rogán Antal, Babák Mihály és Kapus Krisztián szombaton benyújtott egy módosító javaslatot a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvényhez. A módosítás értelmében a harmadik országbeli (vagyis EU-n kívüli) emberek…..
blogsámán 2012.10.30 10:48:47
@sárkányfő:
Szerintem is hülyeség ez így ahogy van, de azért vegyük észre:
1. Az osztrákok nem 3. országbeliek, mert EU tagok.
2. Még csak 5 évet sem kell várni a befektetőnek a pénzre, mert ezeknek az állampapíroknak is lesz nyilván másodlagos piaca, azaz ma vesz a kínai maffiozó 250.000 EUR-ért, másnap beadja a kérelmet, megkapja a letelepedési engedélyt, harmadnap pedig szépen eladja a papírokat a másodlagos piacon.
blogsámán 2012.10.30 10:55:22
@Putyilov gyári melós: EU-n kívüliekről van szó, ha jól értelmeztem a felvezetőt.
Vastagbőr Kettős beszéd 2012.07.24 09:01:00
Az még hagyján, hogy lepaktál Orbán a Coca Colával, holott nemrég még a népegészségügytől, csipszadótól, és csúnyakülföldikapitalistamultipfujtól volt hangos minden. Nincs abban a helyzetben az ország, hogy arcoskodjon, örülni kell minden új munkahelynek, beruházásnak. Ezt…..
blogsámán 2012.07.24 09:44:09
@Vidéki: A KÖZGÉP hány milliárdos támogatást kap az adófizetők pénzéből? A példád reményt ad arra, hogy ennek a mérhetetlen közpénzpazarlásnak véget vet egyszer valaki, még ha András embereit most még bilincsben is vitték el tiltakozó akciójuk miatt, és ez egyik közjogi méltóságunk szerint egy alapos verés kijárna nekik.
Hány ilyet mondjak? Még akkor is bele lehet tenyerelni egy hasonló történetbe, ha az eladó tiszta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
blogsámán 2012.06.27 10:00:54
@HMF: Szerintem ez a kocsi csak addig lesz forgalomban, amíg az Okmányirodától nem kell kérni valami miatt egy új forgalmit (mondjuk elveszik a régi, vagy legkésőbb akkor, amikor betelnek a műszaki érvényességre fenntartott rovatok).
Egyébként ha el akarjátok majd adni, hogy adjátok el? Vagy ezt már úgy vettétek, hogy tőletek már csak a bontóba mehet?
Lám, lám ... és egyesek azt mondják, hogy Matolcsy Gyuri be van havazva, mert döglődik a gazdaság, sok a tennivaló... hát nem! A jó Gyuri mindenre figyel, még arra is, hogy Schmitt Pál, illetve a volt elnökök juttatásai sarkalatos, vagyis kétharmados törvény legyen. Az egyszerű…..
Tékozló Homár Uniqa vs kismama 2012.05.18 16:11:00
Alettának sorozatosan rossz összegről kiállított csekket küldött ki a Uniqa. Mint kiderült, előző biztosítója, az Aegon még nem töltötte fel az adatait, ezért kerülhetett drágább besorolásba. Az Uniqánál azt mondták, ne izguljon, és ne is fizessse be a rossz csekkeket, minden…..
Meglepetésként érhette azokat, akik rendszeresen tanulmányozzák a költségvetés helyzetét, hogy a megszokott siralmas adatok helyett, ezúttal a büdzsé 290 milliárd forintos többlettel zárt. Ez mintegy 210 milliárd forinttal több, mint tavaly áprilisban - ami több mint meglepő. Az…..
blogsámán 2012.05.09 15:13:13
@VT Man: Szuper ötlet. Aki pedig exportra termel, az dögöljön meg. Az exportnak ugyanis 0% az ÁFA kulcsa, ergo soha a büdös életbe nem kerül ÁFA befizető pozícióba az exportra termelő vállalkozás.
A fideszes Koszorús László pénteken benyújtott egy törvénymódosítási javaslatot, mely szerint a Miniszterelnökség kiválogatott neveket és lakcímeket kérhetne ki a nyilvántartásból.   A hivatkozott kiválasztási szempontok a következők: az állampolgárok - neme -…..
autózz! Az előzés veszélyei 2012.01.04 07:58:00
Az előzés nem kötelező, de nagyon utálom azt a jelenséget, amiről babel is ír. Mennek az úton és addig nem jut eszükbe gyorsan menni, amíg valaki utol nem éri őket és meg akarja előzni, és a gázra lépnek. Baleseteknél a legtöbbször kihozzák az előzést végrehajtót…..
blogsámán 2012.01.04 10:09:12
@szakoktato:
Azért annyit hozzátennék (bár ez már számtalan bejegyzés témája volt), hogy KRESZ szerint csak akkor előzhetsz védett úton haladva a kereszteződésben, ha
a., lakott területen belül a védett útvonalon ki volt téve a főútvonal tábla, azaz a védett út főútvonal is egyben;
b., lakott területen kívül a kereszteződés elő volt jelezve az "alárendelt úttal való kerszteződés" táblával (a neve nem biztos, hogy ez, de tudjuk miről van szó).

Esetünkben tehát a b. pontnak kellett megfelelni. Ha csatt lett volna, akkor az útviszonyoktól függetlenül szerintem elsősorban ez döntötte volna el, hogy kit is hoznak ki az esetben felelősnek. Ezt azért jó, ha megjegyezzük, mielőtt mindenki rászokna a kereszteződésben előzésre, mert az illető tapasztalatból tudja, hogy a keresztutcából kihajtónak macisajtja van. Mert mi van, ha időközben megváltozott a forgalmi rend? A KRESZ pont azért fogalmaz úgy, ahogy, mert a védett úton haladva is csak ezekben az esetekben tudhatjuk 100%-ig biztosan (bár ha ellopják a macisajt táblát, az ellen nincs védelem), hogy az adott kereszteződésben elsőbbségünk van.
Matolcsy Gyuri hétvégén álcázott kommandósakció révén rajtaütött Bécsen, a Mariahilferstrassén saját kezűleg bomlasztotta a Magyarország elleni pénzügyi támadást. Nem tudjuk, hogy sor került-e válaszcsapásra a Raiffeisen és az Erste központja ellen, de az…..
blogsámán 2011.11.28 12:37:02
@Enrico72: Hányan laknak Esztergomban? 20-40 ezren? Nehogy már 20-40 ezer főnek kelljen 15-höz alkalmazkodni.
Szegény Gyurinak megint sikerült jól időzítenie ... Tegnap jelent meg a Heti Válaszban a cikke, amelyben saját farkát nyalja fényesre, gerinc nélkül természetesen könnyű: "Nincs más példa arra a 2008-as válságban és utána, hogy egy ország ilyen gyors…..
blogsámán 2011.11.25 10:21:16
@ColT: Az a sanda gyanúm, hogy ebben nem a multik jelentik a fenyegető erőt. Hiába van magyar cégvezető, azért a külföldi fogja engedélyezni, hogy kinek az utalására nyomhat enter-t, és a multik nem arról híresek, hogy ajándékba adjanak súlyos milliókat (márpedig itt nem kölcsönről, bérről, hanem ellenszolgáltatás nélkül adott támogatásról van szó), még a vezetőknek sem. Az egész újabb intézkedésnek szerintem két célterülete van (és ezek a bankok szempontjából már reális veszélyt és kockázatot hordoznak magukban):
1. A közszférában a hivatali vezetők (akik mostanra már mindenhol megbízható pártkatonák) saját hatáskörben eldöntik, hogy saját magán kívül (mert magának biztosan fog) kinek fog ilyen célból jó magyar adóforintokat kifizetni, hiszen az adott hivatalban ő gyakorolja a munkáltatói jogokat.
2. Azok a kis- közepes méretű Kft tulajdonosok, akik inkább a szürkegazdaságban dolgoznak és a saját cégükbe vannak minimálbérre bejelentve, most szépen adómentesen tudják kivenni a lóvét a cégből olyan hiteltörlesztésre, amit csak azért vettek fel, hogy az APEH előtt ne kelljen magyarázkodni, hogy miből telik a magasabb életszínvonal fenntartására és a 3. ingatlanra.

Magyarul megint a politikusok és barátaik, illetve az adócsaló senkik jólétét fizettetik meg a becsületesen dolgozó és adózó emberekkel. Csak gratulálni tudok.
  Legalábbis sokkal olcsóbb, mint 1990 őszén, a taxisblokád idején volt. A Három deci köménymag mikroblogban találkoztam a fenti, 1990. október 26-i címlappal, s ez adta az ötletet, hogy kiszámoljam, mai értéken mennyibe került a benzin a taxisblokád őszén. Az eredmény…..
blogsámán 2011.11.18 15:20:24
@movhu: Pontosan. Imádom ezt a sok okoskodást, miközben az emberek az életminőségüket aszerint érzik jobbnak, vagy rosszabbnak, hogy a diszkrecionális, azaz a szabadon elkölthető jövedelmük mekkora, és abból mit és mennyit tud vásárolni. Ugyanis normál esetben az ember a fogyasztásában először lakik, eszik, iszik, tisztálkodik, azaz kielégíti a fiziológiai szükségleteit. Ezeknek nyilván ára van, de attól, hogy ezt kielégíti az ember, még nem érzi komfortosan magát. Mondhatni ez az alap (persze, ha ezt sem tudja kielégíteni az ember, akkor viszont nagyon kényelmetlenül érzi magát az ember). Ami ezen felül rendelkezésre áll, az a lényeg, és tartok tőle, hogy ebben viszont jóval vacakabbul állunk, mint bármikor korábban a 70-es évektől.
Csak a szokásos, nem zörög a haraszt ... 2011.09.24: A tervezett nettó 480 millió helyett 833 millió forintot költ négy év alatt a Magyar Posta járműveinek biztosítására. A Groupama Garancia Biztosító Zrt. biztosíthatja a Magyar Posta Zrt. (MP) járműveit, a társaság nyerte…..
blogsámán 2011.11.18 09:53:51
@Viktus: Vagy ugyanez másképpen: "Eddig az volt a bajotok, hogy nem tárgyalunk az IMF-fel. Most, hogy bölcs vezetőink az ország érdekében felveszik a kapcsolatot a kervalytőkével, akkor mi bajotok van? Nektek semmi sem jó?"
blogsámán 2011.11.18 10:15:18
@Nick_: @dzsi85:
Elmondom mi bajom ezzel, és miért nem ugyanaz, ha a Posta szponzorál valamit vagy egy piaci társaság. A Posta (de mondhatnánk sok más állami vállalatot is) a maga piacán monopólium helyzetben van (legalábbis egyelőre), azaz ha tetszik, ha nem, az ő szolgáltatását kell megvenned. Ez azt jelenti, hogy bármekkora árat is képez, azt az ügyfél kénytelen lesz kifizetni (márpedig pl. hivatalos értesítésnél a Posta tényleg megkerülhetetlen). Nyilvánvalóan a Postán azért dolgozik nem kevés közgazdász, hogy az áraikat úgy alakítsák ki, hogy a bevételeik fedezzék a kiadásaikat, és némi nyereség is képződjön. Ha viszont mindenféle felesleges szponzorációval megnövelik a költségvetésüket, akkor az áthárul az áraikra, és bizony az ügyfelek, azaz te, én, mi fizetjük meg. A Magyar Posta durván 200 milliárdból gazdálkodik évente, tehát a 200/3=67 millió Ft az kb. a költségvetésük 0,03%-a, ami azért nem kevés pusztán erre az egyetlen ügyre. Biztos vagyok benne, hogy számtalan hasonló eset ven még. Ráadásul mi van akkor, ha én netán Újpest drukker vagyok, és semmi kedvem nincs a Fradit támogatni. Logikusan akkor nem venném igénybe a Posta szolgáltatását, de ez ugye most lehetetlen. Ezzel szemben ha egy piaci cég szponzorál, ott nagy valószínűséggel van választási alternatívám (ha pl. a szponzorációs tevékenysége miatt túl drága, vagy éppen nem értek egyet a szponzorációs tevékenységével). Nem beszélve arról, hogy egy sikeres cég valószínűleg csak akkor ad pénzt, ha a támogatott a saját területén is kimagaslóan jól szerepel, azaz nem tart fenn drágán egy nagy kupac szemétdombot.
blogsámán 2011.11.18 10:26:54
@blogsámán: Egyébként vicces lehetett ennek a szponzorációs technikának az evolúciója. Valaki kitalálja, hogy kéne a Fradinak pénzt adni. Nem gond, majd a nagy mamut állami cégektől szerzünk. Postának telefon, hogy adjatok a Fradinak évi 70 millát ebben a kormányzati ciklusban. A Posta elvileg rábólint, de azért érzik, hogy direktbe azért mégis gázos lenne. Semmi gond, úgyis most van itt a KGFB tendereztetés ideje, majd a Groupamás barátainkat megkérjük, hogy adjanak be 200 millióval magasabb ajánlatot, és 200 millát pedig csorgassanak vissza a Fradinak, cserébe mindenki más el lesz takarítva.
Első légy a levesben: Groupama belemegy, de csak ha 350 millióval többet kérhet és nem 200-zal. Sebaj, belefér.
Második légy a levesben: Időközben beharangozzák a baleseti adót. A drágulás így már nem 350, hanem 350*1,3=455 millió lehet. Azaz sikerült a 200 milliós támogatást 455 millió Ft-ért elintézni. Gratula! Bocs egy kicsit egyszerűsítettem, mert lehet, hogy nem csak 200 millióval támogatják a Fradit, hanem többel. Ettől a forgatókönyv még ugyanez lehetett.
autózz! Öt méteres büntető 2011.11.17 07:43:00
Természetesen nem labdajátékokról lesz szó, hanem hatósági eljárásokról. Amikor tanultam vezetni, az oktatóm mesélte, hogy az egyik tanítványa simán leparkolt kb. 4 méterre a saroktól. A vizsgabiztos kérdésére, hogy milyen messze áll a kereszteződéstől, azt válaszolta, hogy…..
blogsámán 2011.11.17 10:54:34
@Tzupi: A Kresz-ben van fogalom definíciós rész is. Most nem idézem szó szerint, de az úttest az útnak a járművek közlekedésére szolgáló része. A járda az útnak része (így viszont az útkereszteződésnek is része), de az úttestnek nem része. Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha az úttest és a járda között még van egy füves rész is, ami viszont nem olyan széles, hogy a járda gyalogútnak minősüljön (ld. post első esete), illetve mi van akkor, ha a járda bár közvetlenül az úttest mellett van, de szélesebb, mint 5 méter? Ilyenkor honnantól lehet parkolni? Megítélésem szerint ezekben az esetekben az úttest szélétől számított 5 méter még beleesik a járda vonalába, a járda viszont az út részeként az útkereszteződés része, tehát ilyenkor a járda szélétől lehet csak parkolni, viszont onnantól nem szükséges (csak tanácsos) hagyni már 1 cm-t sem.