Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vikk007

0 bejegyzést írt és 140 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja. Reggel hívtuk az alvállalkozónkat, hogy kell még egy markoló. Be is futott az áhított szerkezet. Amikor megláttam, a kezembe temettem az arcomat és magamhoz intettem a…..
vikk007 2014.06.23 16:15:47
@McKinney: Van, de az is a konyhaszekrényben tartják, a savanyú uborka mellett
Alig két héttel az Ikarus Egyedi magyar kézbe kerülése után, az állami támogatást is élvező hosszú nevű, "Elektromos és szerelvényes üzemben hibrid hajtású pótkocsis járműtechnológia kutatása és prototípusának elkészítése" projekt újabb fontos állomásához érkezett,…..
Belsőség Dezső a bírák előtt 2013.09.28 06:50:32
Úgy döntöttem, mégse viszem FIVÁ-ra Dezsőt. Igaz, hogy a nemzetközi oldtimer-igazolás külföldön némi hitelességet, itthon tízévnyi nyugalmat ad az embernek – műszaki vizsgamentesség, veterán checkup-mentesség – de pont dupla annyiba kerül, mint a sima veteránvizsga, ami…..
TComment Ha újságíró, hazudik 2013.05.15 05:45:00
„Kérlek, mondd meg előre: az autótesztelővel akarsz-e dumálni, csak haverkodásból jöttél egy kis trécselésre, avagy Csikós Zsolti véleményére vagy-e kíváncsi. Nagyon nem mindegy.” Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
Fontos kérdésem van: ki látott reggel hókotrót a magyar települések fontos tömegközlekedési útvonalain? Nem csak budapestiek játszhatnak. A kommentekben gyűjtsük össze a tapasztalatokat, hátha így hamarabb észbe kapnak a hómunkások. Mobiltelefonnal készült videókat is…..
Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban. Köszönet Tóth Zolinak és Drága…..
Mielőtt bármit leírnék, le kell szögeznem, hogy az a 27 másodperces videó, amin a Hangyász motorját hallhatod forgatás közben, életem főműve. Illetve Ákos főműve. Semmiképp ne hagyd ki, van láng, lobogó falinaptár, és olyan hang, hogy ezredszer visszanézve is nyihogok…..
Most bánom csak igazán, hogy ellógtam a gépelésórákat annak idején. Ha nekem 16 éve azt mondja valaki a Külkeren, hogy gyakorold rendesen az asdf-jklé-t, büdös kölyök, vagy nem fogod győzni a tempót, amivel Powered Áki a Nissan 350Z-motoros Datsun Z-det építi, biztos hozzávágok…..
Az Égéstér 36. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
vikk007 2012.10.05 08:55:40
@Tie:

Azért egy "úriembernek" van jó modora:-)

30 éve egy kedves vagonrakodó munkatársunkat, " Bodak" - nak hívtunk. Teljes nevén: "Tapló-fejű Hülye Bodak" . Aminor a megyei központból, a vállalati jogász meglátogatta kirendeltségünket. Hosszasan figyelte az emberek munkáját, és egymáshoz intézett szavait, majd megszólította: Kedves "Pogácsa Úr"! Önön, miért nincs munkavédelmi sisak?

Lehet azért "árnyalni" :-)
Belsőség Egyliteres benzintemető 2012.10.01 16:55:57
Sokan tartják, hogy az elsőre mindig emlékezni fogunk. Én tizennyolc voltam, amikor megtörtént: gyorsan beleszerettem a gyönyörű feketébe, olyannyira, hogy túlságosan el is kapkodtam a dolgot. Az idő persze megszépíti az emlékeket, de az együtt eltöltött két év alatt rengeteg…..
Belsőség Heti merítés 2012.09.16 09:41:23
A legjobb családi autóm Vásárlás után egyből egy 3 hetes olasz túrán avattuk fel az autót, a fogyasztása kicsit sok volt, de gondoltam majd belejáratódik, nem így lett... Hó fehérke Aki nem tudná ez egy egyszerű olajcseréről szól! Olaj + szűrő, ezen kívül ellenőrzik…..
Ritának sokat evett a Merci, nekem meg sokkal kevesebbet. Ugyanakkor, ugyanott. Itt valami vezetéstechnikai gebasz lesz, de együtt ritkán megyünk, jobb ötletnek láttam egy fordulatszámmérős-economys műszeregység beszerzését, és elmagyarázni, hogy nem kis fordulaton gyorsítunk,…..
Erről még a világ legismertebb autós lapjainak bennfentes pletykazsákjai sem tudtak, de mi, a Totalcarnál - igaz, némi szerencsével, a saját címlapunkra pillantva - lerántottuk a fátylat a fondorlatos autóipari összefonódásról. A Skoda Rapid és a leendő Lexus-kisautó lényegében…..
vikk007 2012.08.02 17:50:59
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Tudod ma már abból áll a mérnöki munka, hogy egy monitor előtt,az egérrel "összehúzogatnak " egy autót, az OEM beszállítók alkatrész kináltából.....

( a "hülyeparasztok" meg azon vitatkoznak,hogy iksz, vagy ipszilon gyártó termékei tartósabbak,vagy jobb minőségűek, pdig egy boltból veszik a hozzávalót... )
vikk007 2012.08.03 14:15:07
@Z o z ó:

Aha..., akkor már nem csak a pálinkát főzik :-)
Hány ilyet mondjak? Még akkor is bele lehet tenyerelni egy hasonló történetbe, ha az eladó tiszta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
vikk007 2012.06.28 12:12:30
TComment Az utolsó rock'n'roll 2012.06.21 06:18:00
Rémülten tudatosítottam, hogy nem fogom tudni megindokolni, miért éri meg minden kilója a 12 600 forintot, amibe kerül. Ha létezik tökéletes és haszontalan dolog egyben, akkor ez az. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mielőtt azt hiszik, hogy mi csak egész nap ülünk a fenekünkön és hülyeségeken törjük a fejünket, nézzék csak meg, hogyan fest egy átlagos munkanap. Ritkán jön össze mindenki, hiszen sok a dolog, sok a gond. Az íróasztalok azonban nem hazudnak. Mai belterj-infónkat…..
Három év és kb. hárommillió forint kellett, hogy a Cougar vezetési élménye elérje azt a szintet, ami kicsivel a vételi állapot felett van. Nehéz összehasonlítani Csikós Puchjával, amiről 2006-ban írta ezt a posztot, és azóta belement egy-két százezer, de ugyanúgy néz ki, mint…..
vikk007 2012.05.25 13:08:29
Elvittem a Cordobát, kedvenc szerelőmhöz kuplungot cseréltetni...

Jó volt, csak szaggatta a bowdent....

Bónuszként "csinált(atott)" egy váltó felújítást, mert szerinte folyt belőle az olaj, mondjuk addig nem de azóta már igen...

kb 2 hétre egy éjszaka a ház előtt hagyta az autót, és hívott hajnalba, hogy nézzek ki az ablakon, nagyon jó lett, amikorra felöltöztem berobogott fókuszával, egy marék szerszámmal a kezében , vakon elvett az előgyujtásból, beült az autóba, és még kiszólt, nézzek egy "alapjáratimotrt" a neten, mert ökörködik....

( nics benne olyqan 100 ezer forintos fojtószelepház van ...)

Még hajnali hideg volt, beindítom, majd irány munka, picit magas az alapjárat de még hideg, majd jó lessz.

Délutánra bemelegedett, 1500- 3000 között ugrál állandóan, ameddig gurult az autó, ha meg állt fix ezeröt lett...

Mint kiderült bónuszként szétmosta az egész motor menedzsmentet 200 báros gőzborotvával, és haza kellett huzatni az autót a mosóból...

Kezdett jönni a tavasz , az első hosszabb úton, az előgyujtás teljes hiánya miatt túlmelegedett, és szétdurrant a termosztát, kitörte a fedél közepét is...

Azóta autósboltos "barátommal" az összes forgalmazótól hozattunk egy-egy fedelet, mert mind mellett folyik a "viz", ugyan is a gyárit már kivonták forgalomból. Marad még egy próba, és megy mellé szilopaszt ha ez is folyni fog...

Az elektromos problémát egy igazi szerelővel sikerült megoldanunk, egy fojtószelepház vezérlő memória resete után megtanulta a helyes értékeket...

Azóta többször kerestem az urat, telefonon személyesen, blogolok neki a facebookjára de nem reagál, lassan nyilvánosságra hozom nevét, a címét, csinálok majd neki egy kis reklámot....

A kutya sem gondolta, hogy egy kuplungszerkezet cserétől tönkre megy a "motor" is , tudni azért csak kell...
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
vikk007 2012.05.03 09:03:40
Első:

Nem vagyok Hülye:-)

7 éve vettem, 4 éves autót hitelre...

Pénzem nem volt, hitelképes minimálbérrel nem voltam, ezért olyant kerestem aminek reális , a km óra állása, és a kereskedő "áttol" a hitelbírálaton...

Irataim is akkor lopták el, ideglenes igazolványok, adókártya, tb kártya nincs, szép kilátás...

Négyajtósak, dieselek, taxi, egyébb flottagyanús autók ki is zárva...

így lett Cordoba Coupé, gyári limitált széria 16 kerekekkel, szemöldökkel küszöbspolierrel, és kettő hátsó szárnyal, csomagtartón, és hátsóablak felső éle...

A kinálatból, az egyik legdrágább lett választva 79 ezer km-rel, négyévesen. Ami a 10 ezer km-es, már inkább kevesebb, magyar benzines átlagtől kétszer több. Ráadásul ez inkább már "Hobby" autó kategória az optika miatt, ezeknél, 10 évesen is látni extrém kevés futást...

Hát , én ennek ellenére beszoptam 180 ezer km!!! visszatekerve, 4 éves 1,6-os optikás , "vásári" illetve tuningshow-ra való autóval is...

80 ezernél összes tárcs dob, betét, 90 ezernél a motorból csak a blokk maradt a régi, közben lambdaszonda három is , spórolás végett, és végül csak a drága gyárival lett jó, szakadt a kuplung bowden, modták, hogy set csere, de csak mosolyogtam, amikor 10 ezren belül újra szakadt akkor elgondolkodtam, van bene valami, mert eddig százeszrekig bírta...

Most egy hete csere, közben kiderült, hogy váltógenerál, egy két csukló, góbgfely második törött gyári sportrugó, utak miatt, meg két gumi is mert le is ette a belső élet. Nem kell mondanom , hogy 205/45 R16 :-( , de "szép" , és nem eszik vele tiz felett mint a Tuning suzuki swiftek...

És közben a kötelező, írányjelző kapcsoló, egy idegesítő állandósult kattogás miatt. Gyujtáskapcsoó betét,és egyéb kopó-fogyó apróságok...

A lényeg 7 év alatt a kamatokkal,és egyébb ziccerekkel, együtt benne van kb 3 milkába a vas, és most kez összeállni, jobb, mint 4 évesen, de "öreg" lett, és parkolókban körbecsapkodják ajtókkal, beleakasszák atükröt, nem lehet már belőle jól kiszálni...

A következő is csak használt, és nem hitelre, így, át lehet nézni is, nem csak annak örülni, hogy kap az ember hitelt,és kussolni miatta, semmiért nem szólni, mert nincs más választás...

Egy ugyan ilyen valós100 ezer km-es hibátlan, szervizelt autót, nyugodtan lehetne még 100 ezer km-ert hajtani csak olajcserékkel is. De ahhoz "jót" kell venni jó áron. vagy ilyent "ingyen", és először, "megcsinálni", és csak utánna használni..