Adatok
Galad
0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A kerékpárnak nem igazán kell a téliesítés, a kerékpárosnak viszont annál inkább. Extrém hidegben pláne. Természetesen akár mínusz 20 fokban is lehet bártan biciklizni, sőt van, aki kifejezetten szereti az ilyen fajta kihívásokat, de a felkészülést akkor is komolyan kell venni.…..
Galad
2012.02.12 19:47:19
Nézz körül a cyclocross külsők között. A maxxis pölö egész jó ár/érték arányban van. Magam részéről sárgumit raknék fel, de ilyenről tapasztalatom csak 26"-ban van. Ott imádtam. Arra érdemes odafigyelni, hogy ezek a külsők laza talajra lettek tervezve, tehát hóra, homokra, sárra és ha kimész vele sózott aszfaltra, akkor ott az élettartamuk drasztikusan csökken. Szóval, vagy bevállalod, hogy egy idény és kuka, vagy arra az időre, amíg szarrá nem sózzák az utakat, leteszed a bringát. Esetleg (és én ezt alkalmazom, de mint fentebb ki lett fejtve, én futárként kicsit máshogy kell, hogy gondolkozzak, mint egy normál bringás) megteheted, hogy egy régebbi és /vagy kerékszettet befogsz télinek és arra teszed fel a sárgumit. Így egy mozdulattal tudod téliesíteni a bringát és csak egy plusz kerékszettet kell tárolnod. Ez azért is jó, mert akkor a "nyári" kerekedet nem cseszed szét a sólével.
( www.maxxis.com/Products/Product-Search-Results.aspx?divisionSearch=/Bicycle.aspx&searchType=0&productSearchType=6&productSearchTerrain=45&pageRef=919 )
( www.maxxis.com/Products/Product-Search-Results.aspx?divisionSearch=/Bicycle.aspx&searchType=0&productSearchType=6&productSearchTerrain=45&pageRef=919 )
Galad
2012.02.12 19:49:36
Korábbi részletesebb posztunk után, amely a téli öltözködés elméletéről szólt néhány profi futár tapasztalatait felhasználva, most ráadásnak itt egy videós útmutató, amiben Galád, a Hajtás Pajtás egyik rutinos futára a maga fizikai valójában mutatja be téli…..
Galad
2012.02.10 18:02:25
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: jogos.
A helyzet az, hogy amikor megkértek, hogy csináljam meg a videót, akkor azt hittem, bemegy illusztrációnak az öltözködős poszt alá. Így külön, valóban elbírna némi magyarázatot. Ugyanakkor annyi kötekedés jött, miszerint a futárságnak mennyire nincs köze a városi bringázáshoz, míg értelmes kérdés, amit megválaszolhattam volna, sem ott, sem itt nem fogalmazódott meg, hogy nem is nagyon terveztem belefogni egy poszt hosszúságú kommentbe.
Ettől függetlenül, ha igény mutatkozik rá, szívesen kivesézem a dolgot kicsit komolyabban.
A helyzet az, hogy amikor megkértek, hogy csináljam meg a videót, akkor azt hittem, bemegy illusztrációnak az öltözködős poszt alá. Így külön, valóban elbírna némi magyarázatot. Ugyanakkor annyi kötekedés jött, miszerint a futárságnak mennyire nincs köze a városi bringázáshoz, míg értelmes kérdés, amit megválaszolhattam volna, sem ott, sem itt nem fogalmazódott meg, hogy nem is nagyon terveztem belefogni egy poszt hosszúságú kommentbe.
Ettől függetlenül, ha igény mutatkozik rá, szívesen kivesézem a dolgot kicsit komolyabban.
Galad
2012.02.10 18:12:09
Amikor a napokban találkoztam ezzel a cikkel/ http://bikemag.hu/tech/hazavagott-alkatreszek-foruma/ és a képpel:
,még vonakodva dőltem hátra, hogy nem eszik azért olyan forrón azt a láncszakadást, hiszen én már évek óta használok ilyen félszemes láncot/igaz, más…..
ElőszóBiciklit felújítani jó dolog, még akkor is, ha olykor a keserve több, nem az öröme az embernek. Biciklit felújítani jó dolog, akkor is, ha észnél kell lenni a megmentendő és kidobandó arányainak felmérésekor. Felújítani jó dolog - nem nevezném restaurálásnak, amit…..
Galad
2010.12.21 14:56:32
Galad
2011.01.03 14:30:45
@sista: köszi, a matrica, meg innen: www.vinylmaster.hu/ "Egyszerű" autós matrica. Korrektek voltak a srácok. Leírtam mire kéne, ők meg legyártották (miután átraktam freehand-ból a vektorokat valahogy corel-be, mert kishazánkban valamiért csak ez utóbbit hajlandóak ismerni) és elpostázták. Még egy gyakorló matricát is csomagoltak az igaziak mellé, hogy ne a sajátjaimon tapasztaljam ki, hogy hogyan nem kellene felrakni.
Galad
2011.01.03 14:34:02
Még az agyakhoz a kicsi logók is tökéletesen működtek (galad.freeblog.hu/archives/2010/03/09/Agyak_matricalva/), bár tény, nem volt egyszerű felvakarni oda :).
Honi Coop, Hegyalja út 130210 FtA Sas-hegy majdnem tetején kapartam ki magamnak ezt a csigát - a reggeli kínálatban volt néhány égett, és a polc átrendezése után találtam rá erre a szebb…..
Galad
2010.06.29 19:39:58
Saját névre „brandingelt” kerékpárokat szerzett be a Schwinn-Csepeltől a HVG. A hírek szerint rögtön tíz darabot.A HVG-bringákat a jövőben bármely munkatárs használhatja, ha éppen környezettudatos városi közlekedésre szottyan kedve. A használat feltétele csak annyi,…..
Galad
2010.05.28 20:55:15
@nahát-nahát: például a fényvisszaverő anyagból készült sárga csillag?
Galad
2010.06.01 08:05:14
@Λατζκα: nem vagy hülye. Leginkább azért, mert a gyereked abba nő bele, hogy ezt így kell tennie (nem feltétlen a mellény viselése a lényeg, hanem az, hogy odafigyeljen magára és másokra).
Ugyanakkor sajnos tény, hogy a mellény önnmagában, ha az ember elfelejti, hogy miért veszi fel, lószart nem ér. Magam csaptam el kevés híján bringást, mert olyan mellényt vett a hiperben, ami sárgának sárga, mellénynek mellény, csak épp nem ver vissza fényt. Ellenben olcsó és a KRESZ ide vonatkozó része is letudva. Ha nem csillan meg a nem működő lámpája a refiben, elcsapom, így se sokon múlott.
Ami, meg a szabályozáson való kattogást illeti, nem a mellény kötelezű, úgy tudom, hanem a láthatóság, amit jelenthet, megfelelő, erre gyártott táska is, ugyanakkor ennek megítélése szubjektív és az aktuálisan igazoltató rendőr dolga. Jó ez így vajh? Nem kérek választ, régi és főleg költői a kérdés.
Ugyanakkor sajnos tény, hogy a mellény önnmagában, ha az ember elfelejti, hogy miért veszi fel, lószart nem ér. Magam csaptam el kevés híján bringást, mert olyan mellényt vett a hiperben, ami sárgának sárga, mellénynek mellény, csak épp nem ver vissza fényt. Ellenben olcsó és a KRESZ ide vonatkozó része is letudva. Ha nem csillan meg a nem működő lámpája a refiben, elcsapom, így se sokon múlott.
Ami, meg a szabályozáson való kattogást illeti, nem a mellény kötelezű, úgy tudom, hanem a láthatóság, amit jelenthet, megfelelő, erre gyártott táska is, ugyanakkor ennek megítélése szubjektív és az aktuálisan igazoltató rendőr dolga. Jó ez így vajh? Nem kérek választ, régi és főleg költői a kérdés.
Először tartottak hegyikerekeseknek versenyt a föld alatt. Az Underworld Kupa útvonala részben a kőbányai bányarendszeren keresztül vezetett. Az elit férfiak futamát Buruczki Szilárd nyerte, hölgyek között Dósa Eszter volt a leggyorsabb...
Galad
2010.05.26 08:35:21
@Korcs: amikor keresztbe jössz le egy nyirkos rámpán és meglehetős sebességgel haladsz egy téglafal felé, nem igazán tűnik fel az a négy másodpercnyi szar zene, mert kábé ennyi ideig hallottuk, mielőtt bezúgtunk a pinyóba. Utólag a videó alapján azt mondom, hál' istennek.
"Ez olyan durva, mint egy motorostalálkozó, csak éppen itt nem verekszenek" – nézett körbe elképedve a biciklisfutárok Európa-bajnokságára keveredett VJ, aki a megérkezéséig úgy tudta, hagyományos sportesemény buliján kell vetítenie. Az esti tivornya részleteiről…..
Galad
2010.05.26 08:27:51
Te jó ég, micsoda bűbájosan aktuális, kora nyári téma!
Wellington barátunk ajándéka a mai olvasmány, és bizony nagyon is magaménak érzem, hiszen bájos kis fővárosunk utcáit én is naphosszat járom a már oly' régen szívemhez nőtt Csepellel. Tekeréskor úgy érzem, mintha az…..
Galad
2009.10.03 11:56:57
a nyélen rakásra (is) itt a megfejtés:
galad.freeblog.hu/search/sz%C3%B3t%C3%A1r
sokakat kérdeztem ki hozzá.
galad.freeblog.hu/search/sz%C3%B3t%C3%A1r
sokakat kérdeztem ki hozzá.
Ez a nap nagyon szar volt. SOha többet nem csinálok ilyet. Leszarok inkább mindent. És égetem magam tovább mint mindig és soha soha soha többet nem hallgatok…..
Galad
2009.09.13 09:32:24
Száz fölötti sebességgel száguld hegynek felfele kerékpárján Robert Maddox, mégis el akarja adni az Electra cruisert, amit saját maga tuningolt. Maddox nagymenőnek számít a szakaszosüzeműtorlósugármotor-fejlesztők között. Gondolt egyet, és a világháborús V1-es rakétán…..
Galad
2009.06.30 00:06:25
Galad
2009.06.21 09:37:13
@Ateh42: neviccelj, kaptál dihidrogént oksziddal. Így teljesüljön minden! Én "Pénzt, sokat" táblával akartam menni, mert egy materialista köcsög vagyok, de nem sikerült. Pedig, most ezek szerint akkor gazdag lennék. Basszus, majd legközelebb.
Neked is fontosak az értelmetlen, felesleges dolgok? Te is azok közé tartozol, akik nem akarnak semmi különöset, de amellett szívesen kiállnának? Vagy egyszerűen csak eleged van belőle, hogy mások mindig valami konkrét dolog ellen vagy mellett tüntetnek? Akkor gyere velünk tüntetni!…..
Múlt héten adták át hatalmas késéssel az Újpesti vasúti hídon a bicikliutat, elmentünk letesztelni. A következtetés egyszerű: a célnak megfelel, végre újra van összeköttetés Újpest és Római között, de az építőiparnak ez a burkolat se lesz nagy büszkesége, szétrázza a…..
Galad
2009.06.13 13:35:22
@vörösgém: én nem szállnék vitába veled, mert felesleges, csak kívánom, hogy a felújított margithidat két év után, majd pont annyira élvezd, mint mi ezt. Mind minőségében, mind az azt a tiltótáble ellenére használó "úri közönség" tekintetében. Tartok tőle, habzani fog a szád, jobban, mint itt most nekünk. ...de ne legyen igazam, nem vagyok egy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típus.
Bocshogyélekszia.
Bocshogyélekszia.
A biciklis futárok se menekülhetnek a szennyezett levegő elől, megkérdeztük Kürti Gábort, a Hajtás Pajtás vezetőjét, hogy szerinte mi a megoldás. Egyszerű választ adott, azt mondta, nincs. Az a személyes tapasztalata, de mások is osztoznak a véleményében, hogy maszkban nem lehet…..
Galad
2009.05.24 09:17:39
@zahor103: nagyságrendileg 300 bringásfutár lehet a városban (válság óta szerintem 200), de ez nem hivatalos adat, a véleményem. Látásból mind, személyesen az egyharmadát ismerem. 1 azaz egy srác van, aki stabilan maszkot hord. Egyszer csinálj velem végig egy napot (ezt egyébként ajánlom bárkinek, próbáltam már haverral, engem nem lassít, a futárságot kipróbálni akaró, meg megtudja a tutit saját tapasztalaból) az év bármely szakában és rájössz miért nem jó napi 8-10 órában maszkban bringázni. Nyáron konkrétban belebüdösödik az arcod (továbbra is, 8-10 óra), télen belefagy a taknyod és nagy általánosságban mondható, hogy nem enged át annyi levegőt, amivel 52/18as szinglóval felmész egyszuszra a Budakeszi úti korányi pulmanológiára (csakhogy stílszerű pédát mondjak).
Lenyűgöztek a Biomega bringái.. (nem beszélve weboldaluk intro-járól!) Letisztult, modern formák köszönnek vissza, ahogy azt egy koppenhágai cégtől elvárhatjuk. Igazi városi cangák! Képzeljük el az idális várost: tisztaság és nyugalom, összhangban a természettel. Nincs…..
A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk. Nagy Péter szerint az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban keresték meg…..
Galad
2009.05.11 17:33:30
@Perillustris: Perill, mindketten tudjuk, hogy per pillanat mem találsz két olyan bringást, aki ez alatt az infrastruktúra szó alatt ugyan azt értené.
Első körben a kresz-ben és a jogszabályokban lévő nyilvánvaló paradoxonokat és elmebetegségeket kellene kiszűrni - értem itt a városi legendáriumba épülő, kötelező-e a bringaút a bringásnak, vagy sem, buszsáv pro und kontra, ez az ajtórádnyitósdi (a cikkben nincs benne, de pl ha két sor között mész, és úgy nyitják rád, akkor konkrétba te vagy a hibás, ha az utasoldalon nyitják rád, lásd andrássy, akkor mi van, stb.) sorolhatnám -, aztán jöhet a többi, a dolog infrastruktúrális része.
Első körben a kresz-ben és a jogszabályokban lévő nyilvánvaló paradoxonokat és elmebetegségeket kellene kiszűrni - értem itt a városi legendáriumba épülő, kötelező-e a bringaút a bringásnak, vagy sem, buszsáv pro und kontra, ez az ajtórádnyitósdi (a cikkben nincs benne, de pl ha két sor között mész, és úgy nyitják rád, akkor konkrétba te vagy a hibás, ha az utasoldalon nyitják rád, lásd andrássy, akkor mi van, stb.) sorolhatnám -, aztán jöhet a többi, a dolog infrastruktúrális része.
Régi tervünk volt, hogy részletesen bemutassuk, milyen biciklivel járnak a Kerékagy újságírói, melyik megoldást, szerkezetet és matricát miért választották. Tervünket addig halogattuk, míg jelen poszt szerzőjének kerékpárját egy szombat este el nem lopták.Tervünket nem adtuk…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ami az izzadást illeti. Igenis le tud izzadni az ember, mert soha a büdös életben nem fogod tudni belőni, hogy a teljesítményed, a ruházatod és a külső hőmérséklet egyaránt állandó és egymással harmonizáló legyen. Ha van rajtad egy jó aláöltöző, akkor viszont ez nem gond, mert pont az a célja, hogy elvezesse e nedvességet a bőrödről.
Az ízületek kurvára meg tudnak fázni, de a bringás cuccok úgy vannak kialakítva, hogy ott legyen inkább szélálló. Értsd, például egy jó bringás téli navi a térd részénél elöl rendelkezik windstoppos membránnal, de hátul nem, így a lábhajlatod, ahol le tudsz izzadni keményen, jól szellőzik. Stb.
Nekem egyébként a hőháztartásom szabályozására az vált be, hogy a lábszáramon kevesebb a réteg. A bokámon sok, a térdemen sok, de a lábszáramon kötött lábszármelegítő van, így ha keletkezik a plusz teljesítmény miatt (budakeszi út felfelé) hulladékhő, akkor ott le tudom adni. Így öt perc múlva amikor lefele jövök, kevésbé vagyok leizzadva a 60+os menetszélben. Ugyanez eljátszható az alkarral is.
Ez nekem bevált. Másnak más. Ugyanakkor amellett tényleg nehéz elmenni, hogy Heki, Zé, meg én nem beszéltünk össze és mégis szinte ugyanazokra a végkövetkeztetésekre jutottunk öltözködésileg.
Ja és még egy. Nem az öltözött fel jól, aki ki tud menni a mínuszokba, ha épp kedve van, hanem az, aki akkor is ki tud, ha nincs éppen erre a legkevésbé sem ingerenciája, de muszáj.