Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tda

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Törzsükben keresztbe vágott fák csak rosszat jelenthetnek. Márpedig ilyen vannak az Andrássy úton, ahonnan egy kedves olvasónk küldött egy csomó fotót. Úgy tűnik itt azonban nem hozzánemértésről vagy vandalizmusról van szó. Itt elkerülhetetlen volt a csonkolás. Miért…..
tda 2014.04.15 12:52:05
@zalap: Nem-nem. A körúton, az Andrássyn a század eleje óta öntött aszfalt járda van. Archív fotókon kiválóan látszik /pl. Fortepan/. Az aszfaltos járdának is vannak jó tulajdonságai: sima, esőben nagyon fasza, amikor tükröződik. A beugrások, hézagok, szintkülönbségek legegyszerűbben ezzel oldhatók meg. És azért az aszfalt is újrahasznosítható jó százalékban, a járdákról felcsákányozott táblákat vissza szokták dobálni a keverődobba.
tda 2014.04.13 23:19:30
@zalap: Pedig történelmileg az Andrássyn és a körúton is csak aszfalt járda volt... ha valami idegen lenne, az pont a térkő.

A füvesítéshez: korábban volt alacsony sövény, nem bírta, ki volt taposva, felállt a zsiguli, plusz nincs hely a gyökérnek. A fű is elsősorban azért nem marad meg, mert a fasor gyökérzete magasan van. Amúgy az ilyen fasorok általában nem füvesek. Kaviccsal, fakéreggel szokták jobb helyeken felszórni. A Városligeti fasoron pedig a felújításnál kb. 10 centivel megemelték a növénysáv szintjét, hogy tudjanak füvesíteni. Ezt az Andrássyn talán nem kéne.
A november 6-i Soproni Témában jelent meg az alábbi cikk, amelyben Kovács Miklós alezredes, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője nyilatkozik Sopron új kerékpárhálózatával kapcsolatban, eképpen: Mint a zöld színű kiemelésből látható, az…..
tda 2013.12.04 11:35:03
@tízpercbringa: a kötelező haladási irány tábla is szabálytalanul van kitéve, ugyanis az ilyen táblák teljes keresztmetszetre vonatkoznak és nem sávokra. Amúgy a másik sáv egyenes-balos, abból mehetsz egyenesen.
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk? Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
Olvasom a hírt, a Kossuth teret az 1944 előtti formájában állítják helyre, a járműveknek pedig mélygarázst építenek. Nem lesz tehát a tér egyik sarkában játszótér – mint amiről néhány éve még szó volt. De mit is jelent az, hogy a teret a háború előtti formájában…..
tda 2011.07.14 11:05:02
@Bajusz.: a villamost a metró építése során helyezték át mai nyomvonalára, a linkelt ötvenes években készült képen látszik a régi vonalvezetés a Garibaldi - Akadémia utca vonalon. Jobbra a mai park helyén a metró felvonulási területe, baloldalt pedig a mai modern épület helye van (ebben van ma az állomás lejárata):
fortepan.hu/_photo/download/fortepan_5364.jpg
8ker Megrovás 2011.04.03 10:57:00
 Az április elsejei tréfámnak többen bedőltek - pedig ott a "vicc" címke -, de csak a polgármester Úr reagált rá hisztérikusan. Nem ez volt az első ilyen; úgy tűnik, ha pénzről van szó, nem ismer tréfát. Leslie! Mikor beszélgettünk mi a képviselok…..
Kedves Érdeklődők!Az SCD Group-tól megérkezett a Pasaréti Akadémia beruházásával kapcsolatos közlekedési összefoglaló, mely az alábbi linken immáron hozzáférhető.Összefoglaló a Budapest II. Hidász utca - Hűvösvölgyi út - Riadó utca - Pasaréti út által határolt…..
Cserbenhagyó gázolót keres a BRFK. Január elsején, reggel 5 óra után a Dózsa György út Damjanich utca kereszteződésben egy kisteherautó elgázolt egy, a zebrán átkelő gyalogost, majd a baleset helyszínéről segítségnyújtás nélkül elhajtott. A 32 éves nőt életveszélyes…..
tda 2011.01.02 13:50:35
tda 2011.01.02 22:11:57
@errorka: itt állt az utcában amíg a rendőrség el nem vontatta.
Talán csak átmeneti állapot, és holnap visszatér a pokol, de ma olyan simán mentem végig a többnyire dugóba roskadó Pesti rakparton, mintha vasárnap délelőtt lett volna. Nem is ezen az oldalon szoktam haladni, általában Budáról nézek át a pesti állóképre, de ma a Margit híd…..
tda 2010.11.16 22:00:43
Hogy miért kell menetirányszerűen vezetni a bringást? Ha nem épül meg a déli oldalon a Pest felé vezető egyirányú bringaút, akkor a szabályos bringás ilyen kerülőkre kényszerül (szabályos, az autósok is ezt várnák el, ha már "ott van a kerékpárút").

Buda felől, mondjuk a szerpentinről: Margit krt. - Hanger u. - Feketesas u. - Bem tér - Fő utca - Kacsa utca - végig a Bem rakparton, a híd alatt, az északi kerékpárút-felhajtón fel a hídra
Tehát ha szabályos akarsz lenni, így kell tenned, kerékpározva máshogy a rakparti bringaútra nem lehet felhajtani. A Kacsa utca balkanyar sincs rendesen megoldva, de a Halász utcáig csak nem megy le senki... (bringautat itt keresztezi először út)
Pesten, ha a Nyugati felé menne tovább a Szent István körúton:
le a lehajtón a rakpartra, ha észak felé indulna (szabályosan a kerékpárúton), akkor a Gogol utcáig nem lesz kereszteződés, ahol elhagyhatná (szabályosan, nem zebrázva stb.)
ha dél felé megy, akkor csak a Kossuth térig kell elmennie, ahol balra az Alkotmány utcára szabályosan kanyarodhat.

A szabályos kerékpárút-használatról ennyit. Ha szarul építjük meg, akkor nem fogják használni, vagy aki igen, az szabálytalanul fog rá felhajtani. Ha nem jó az infra, akkor mindenki önállóan fog kitalálni vmi alternatívát. Valaki a normál forgalmi sávokon megy majd, valaki a hatos villamos előtt, valaki a járdán. Mindenhol lehet majd anyázni. A déli oldali irány azért kell, hogy ezeknek az embereknek jó alternatívát lehessen adni, mert senki nem fog kerülni. Ahogy nem kerül a gyalogos a feltúrt Madách téren, inkább átmegy a 9-es busz fordulóján az építkezésen át, vagy az autós aki a Kecskeméti utcából balra akar fordulni a Múzeum körútra (vagy a Székely Mihály utcából egyirányúval Király utcával szemben a Kazinczy utca felé). Ezek folyamatosan történnek, mert a kialakításnál vmit rosszul terveztek.

Déli sáv nélkül senki nem várhatja el, hogy szabályosan menjenek a bringások. Nem is tudnának.
  A fenti képet retekblog küldte be a budapesti városbloggerek levlistájára. A különös kompozíció nem Photoshopon készült, hanem az Eucharisztikus Világkongresszuson 1938-ban (ahol, mint azt a heti betonos Smiló Dávid éles szeme kiszúrta, az oltár a római Szent Péter Bazilikában található mása).…..
tda 2010.09.01 20:50:42
@armitage: Amkor a fenti kép készült, a buszpályaudvar már állt. A buszpályaudvar és a házak között utca volt (9271-es kép a Fortepanon)
8ker Baross 40 - végleges 2010.06.30 20:05:00
Ez a hányatott sorsú ház is lassan-lassan révbe ér, legalábbis nagyon úgy néz ki. A tervezett épület miatt a tulajdonosokat képviselő cég vezetője és az új épület tervezője lakossági fórum keretében találkozott a környéken lakókkal - a CaPE szervezésében. Mint ahogy…..
tda 2010.07.02 14:35:50
@Mariannka51: Sajnos valóban nem ott lesz a busz, így nyilvánvalóan csak a Névtelen utcáig lesz a Barosson buszsáv.
Mentsük meg Budapest, feltehetőleg egyedüliként fennmaradt, eredeti monarchia-beli pásztorbot kandeláberét! A míves lámpaoszlop a Dózsa György út 152. alatti egykori Népszálló bejáratánál található. Bár meglehetősen leharcolt képet mutat, több évtizedes magárahagyatottsága ellenére sincs…..