Adatok
toth.tomi
0 bejegyzést írt és 224 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Némi késéssel, az isztambuli IDEF 2015 kiállítás nyitásához igazítva indul a 2015. májusi hírbejegyzés - a LégierőBlogger helyszíni tudósítását megelőlegezve, az itt először bemutatott HiSAR légvédelmi rendszer Mercedes Zatros alvázra telepített indítójával…..
A helyszíni szemle lezárultával ma elszállították a kedden szerencsétlenül járt 42-as oldalszámú magyar Gripen roncsát a caslavi beton mellől, ahol befejezte pályafutását. A LégierőBlogger a helyszínről tudósít, ahol arról is meggyőződhetett, hogy tényleg egyben vannak a…..
toth.tomi
2015.06.03 21:43:18
@zord: Mintha hallottam volna olyat, hogy kattintás után automatikusan leáll a hajtómű a Gripennél.
Miközben az orosz haditechnika a napokban talán ismét megméretik Szíriában, Moszkvában a szokásos rend szerint zajlik az Aviaszalon, érdekes újdonságokkal úgy a légierő, mint a légvédelem terén.
Az idei MAKSz egyik igazi újdonsága, az Sz-350 Vityáz légvédelmi…..
toth.tomi
2013.09.10 11:17:24
@Allesmor Obranna: Látom, a régi beidegződés azóta sem változott arrafelé, még mindig a 63 éves tábornoknak kell repülni a demót :)
toth.tomi
2013.09.11 17:57:48
@Allesmor Obranna: Persze értem én, egyszerűen csak azt a tényt mosolyogtam meg, hogy az oroszoknál még mindig elég látványosan kihalásos alapon mennek az ilyen dolgok. Azt gondolnám, hogy idővel szokás átadni fiatalabbaknak a stafétabotot, de persze ez nem mindenhol így működik.
Egyébként a tesztpilóták se fiatalok már, Bogdan is már 51, még ha nem is feltétlenül látszik rajta.
Egyébként a tesztpilóták se fiatalok már, Bogdan is már 51, még ha nem is feltétlenül látszik rajta.
toth.tomi
2013.09.11 21:32:13
@Allesmor Obranna: Persze, bár én inkább Nellishez hasonlítanám Lipecket (lehet nincs igazam, nem tudom). Harceljárások kidolgozása, csapatpróba, típusátképzés stb., pont nem a demózás jut róla eszembe.
Bár a Thunderbirds székhelye is pont a Nellis, szóval igazából lehet, hogy felesleges is az eszmefuttatásom :D
Bár a Thunderbirds székhelye is pont a Nellis, szóval igazából lehet, hogy felesleges is az eszmefuttatásom :D
Három év elteltével ismét repülőnap Kecskeméten! Ha a 2010-es maximum elérése idén nem is lehetett reális célkitűzés, a szervezők kezdők, a környezet kedvezőtlen (megszorítások Európában és Amerikában), alighanem mégis egy sikeres rendezvény előtt állunk - főként, hogy…..
toth.tomi
2013.08.11 15:58:40
@Allesmor Obranna: Tényleg, ha már itt szóba került nemrég: mit lehet tudni a Szu-30SzM-ekről? Tavaly bemutatták az első két legyártott gépet, amit idő előtt sikerült átadni a légierőnek, de azóta nemsokat hallani felőlük. Egyáltalán, hova kerültek ezek a gépek, készült-e belőlük több azóta?
Ezennel megnyitom a Légierő Blog híreinek tizenharmadik kiadását. Stílszerűen egy múlt héten, Újmajorban készült képpel, egy Kub SzPU-ról és a lengyelországi lövészeten céljának szánt Meteor-3M drónról. Kívánom a Honvédség idei legjelentősebb külföldi gyakorlatára…..
toth.tomi
2013.07.31 14:03:19
@zord: Nekem is gyanús a dolog, ennek ellenére már 2 helyről is hallottam, hogy leszállás nélkül egyből nekifognak a gyakorlásnak. Hát majd meglátjuk mi lesz belőle...
Iramodjunk neki a 11-esnek! Időszerűen, egy "sebhelyes arcúval" illusztrálva.
Zord..
toth.tomi
2013.02.09 13:50:08
@Allesmor Obranna: Sőt, nekem úgy tűnik, hogy az a kettő valójában legalább három lesz. Az egyik képen a 09-es mögött látható a 12-es, de ha figyelmesen megnézzük, amögött is áll még egy gép, kiveteő az orrkúp és a törzs alsó része.
Légierő-hírek, tizedik iteráció. Időszerűen egy Mi-24-es képpel, így emlékezve meg a típusról, melyet a szociálliberálisok siralomházba küldtek, a második Orbán-kormány pedig a vesztőhelyre kísért...
Zord..
toth.tomi
2012.12.14 12:28:57
@zord: Kíváncsi leszek, a PAK-FA mikor kapja meg a gyönyörű új, orosz standard festést :)
A kommentárok áttekinthetőségére tekintettel nyitok egy újabb hírek bejegyzést.Zord..
toth.tomi
2012.02.14 14:09:10
@zord: Ehhez kapcsolódóan olyan érdekességet találtam, hogy az egyik pilóta a bázis parancsnoka volt, akinek korábban már a fia (!) is katapultált, méghozzá 2 éve egy Jak-130-asból Lipeckben.
toth.tomi
2012.02.14 19:37:31
@zord: Igen, én is hasonlóan látom, az oroszoknál a katapultálások többségét jellemzően alezredesek hajtják végre. Ez nyilván azon okok miatt is van amiket te említettél, és szerintem ehhez még hozzájön az is, hogy az elmúlt 20 év körülményei miatt igazából nagy tapasztalatuk leginkább csak az "őrnagy plusz" pilótáknak van, így az oktató és ellenőrzési feladatokat egy mezei harci ezrednél főként alezredesek és ezredesek hajtják végre, ebből kifolyólag jóval többet repülnek mint pl egy százados, aki vélhetően oktatói képesítéssel sem rendelkezik.
Mindemellett ahogy megfigyeltem, pl Oroszországban az itthonihoz képest gyors az előremenetel. Egy frissdiplomás hadnagy pl 7 év alatt el tud jutni az őrnagyi rendfokozatig.
Persze akárhogy lehet ezt ragozni, a lényeget akkor is megragadtad.
Mindemellett ahogy megfigyeltem, pl Oroszországban az itthonihoz képest gyors az előremenetel. Egy frissdiplomás hadnagy pl 7 év alatt el tud jutni az őrnagyi rendfokozatig.
Persze akárhogy lehet ezt ragozni, a lényeget akkor is megragadtad.
toth.tomi
2012.02.14 19:43:50
@zord: Mondjuk a fenti hozzászólásomban nem is feltétlenül a pilóták rendfokozatát tartottam érdekesnek (az ezredes mellett egyébként a másik is alez. volt :D), hanem hogy szerintem ritka már az is, hogy egy családban apa és fia is kattintson, hát még az hogy a fiú először :)
Mondjuk arrafelé azért nagyobb hagyománya van a repülésnek mint nálunk, így a pilótagenerációknak is egy családon belül...
Mondjuk arrafelé azért nagyobb hagyománya van a repülésnek mint nálunk, így a pilótagenerációknak is egy családon belül...
Az ötödik után megnyílik a légierő és légvédelmi hírek hetedik része...Zord..
toth.tomi
2011.12.22 18:03:59
@KGyST: Úgy tűnik :) Mondjuk ilyen kamuflázzsal nem is csodálom... :D
toth.tomi
2012.01.23 15:08:01
Vlagyivosztok melletti Szu-27SzM / MiG-31 bázis:
yasinkov.livejournal.com/56923.html
quick-spinch.livejournal.com/
Azt tudja valaki, hogy miért vannak egyes pilóták hajózóruháján hevederek, másokén meg miért nincsenek? Szu-27-esnél nem rémlett, hogy így hordanák, inkább csapásmérő pilótákon láttam ezt korábban...Vagy többféleképpen is lehetne egy típusnál? Az itthoni MiG-29 pilóták mindenestre nem így használták, a régi szuhojosokat nem tudom, de őket el tudom képzelni...
yasinkov.livejournal.com/56923.html
quick-spinch.livejournal.com/
Azt tudja valaki, hogy miért vannak egyes pilóták hajózóruháján hevederek, másokén meg miért nincsenek? Szu-27-esnél nem rémlett, hogy így hordanák, inkább csapásmérő pilótákon láttam ezt korábban...Vagy többféleképpen is lehetne egy típusnál? Az itthoni MiG-29 pilóták mindenestre nem így használták, a régi szuhojosokat nem tudom, de őket el tudom képzelni...
toth.tomi
2012.01.23 21:10:44
@Devil 505: Ez világos, ezt hoztam fel példának (bár szerintem kicsit zavarosan fogalmaztam). Amit igazából nem értettem, az az, hogy előfordulhat-e egy típus esetén (jelen esetben Szu-27), hogy mindkét fajta hevederezést használják?
Bár ma reggel hét órától erőfeszítéseket tettem, hogy a Finnországtól kapott Mi-8-asok napokban megkezdett szolnoki repüléseiről legalább egy fotót és némi infót (pontos időpont, személyzet, stb.) szerezzek a szolgálati utat betartva, 11 óra időtartam alatt nem jártam…..
toth.tomi
2011.12.12 23:07:18
@KGyST: Tudtommal 99-ben történt az eset.
Ma a Moszkva melletti Zsukovszkijban a széles nyilvánosság előtt is bemutatkozott a PAK-FA program eredményeként eddig megépített két prototípus, melyek a remények szerint egyszer talán rendszerbe álló ötödik generációs harci repülőgépek alapjául szolgálhatnak. Szergej Bogdan,…..
toth.tomi
2011.08.22 01:28:36
@Sidewinder: És nem lehet, hogy ez az óvatosság éppen a PAK FA miatt van? Pont a Szuhoj honlapján írták, a MAKS vmelyik napján, hogy addig 84-et repültek a típussal, ami már szerintem önmagában is bátor, hogy elkezdenek vele demózni. Azért így 100 felszállás alatt lehet hogy nem is baj, hogy nem kezdik ész nélkül tépni bringát :)
Országos kiadás.Budapesti kiadás.ZordA HM cáfolata, melyet ugyanaznap 1842-kor tettek fel a honvedelem.hu-ra:„Cáfolja a Honvédelmi Minisztérium a Magyar Nemzet február 18-i, pénteki híradását arról, hogy üzemanyaghiány miatt veszélybe került a Gripen vadászgépek…..
toth.tomi
2011.08.19 10:56:02
@sdragon: És a "vészrendszer is működött", ami nyilván tartalékvezérlést jelent, azzal meg nyilván továbbra is ellátja a rendszer a funkcióját :)
toth.tomi
2011.08.19 16:07:48
@block50: Igen, szerintem is. :D
toth.tomi
2011.08.20 15:48:22
@KGyST: Ilyet szerintem sose fognak bejelenteni. Év elején is kuss volt az egészről.
Megnyílik a légierő-légvédelmi hírek ötödik fejezete. A líbiai híreket továbbra is a vonatkozó bejegyzésekhez írjátok! Ide minden más jöhet.Zord..
toth.tomi
2011.06.25 14:27:37
@Allesmor Obranna: Akkor ezek szerint nem is az Indiának készült egyik gép zuhant le?
..
toth.tomi
2011.01.07 13:38:41
@Kelepisti: Szlovákok és görögök se voltak például!
toth.tomi
2011.03.15 23:32:11
@zord: Ja, hallottam én is ilyenről, hogy műrep közben ilyen történt, bár nem tudom, hogy Szentkirályon-e, de akkor nyilván ott lehetett.
Az elmúlt pár hétben más témák kerültek inkább terítékre, a magyar MiG-29-es flottát bemutató sorozatot azonban csak átmenetileg szakítottam meg. Továbbra is eltökélt szándékom ugyanis, hogy fotóarchívumom segítségével szisztematikusan bemutatom az összes, ék alakú felségjelet viselő duplasvancút.…..
toth.tomi
2011.02.11 10:37:31
15 éve írok a "magyar légierőről", de azt nem sikerült kiderítenem, hogy a MiG-29-est miért, és ki(k) miatt nem lehetett a nyilvánosság bevonásával tisztességesen elbúcsúztatni Magyarországon. Hol van a felelősség? Fent? Lent? Középen? Elosztva? A szereplők egymást…..
toth.tomi
2011.01.10 12:14:46
toth.tomi
2011.02.04 12:52:58
@zord: Az első 1993 és 94-es átképzések után leginkább talán a volt taszári illetve 1-2 pápai hajózót képeztek át a típusra, illetve 4-5 fiatalt pár éve.
A Hende-féle HM lopva távolítja el a MiG-29-est a hadrendből, ceremónia és nyilvános köszönetmondás nélkül.Késői felfedezés: december 6-án egy nyúl futott át a felszállásra váró raj előtt a betonon.A típus utolsó kiképzési repüléseire ma, illetve holnap kerül sor…..
toth.tomi
2010.12.13 13:25:54
toth.tomi
2010.12.22 17:09:16
@quaker: Hát a 28-ai keszit a pilóta elvileg 29-én reggel adja majd le, és akkor lesz vége.
Rossz érzéssel fogok ehhez az íráshoz, hiszen az összevetni szánt egyik beteg jogilag még él, kartonja nincs lezárva, igaz, a másik már rég (14 éve) halott. Mégis, mivel a nemzeti biztonság legköltségesebb fegyverrendszereiről, a magyar fegyveres erőknek a maguk korában…..
toth.tomi
2010.12.12 21:10:11
@GSF: Akár nyilvános is lehetnek, mint ahogy a fenti adatok is nyilvánosak. Ezek mind-mind érdekes adatok lennének.
toth.tomi
2010.12.13 11:18:49
Péntekkel bezárólag ide írjunk a repnapról! Ha sikerül lőni képeket, vagy kapni (!) akkor ide illesztem azokat. Érkezési infóknak különösen örülne mindenki, az biztos!Zord..
toth.tomi
2010.08.05 23:43:21
toth.tomi
2010.08.06 17:27:22
@falconfan: Állítólag igaz.
Együléses Block 52+ az illeszkedő, valamint a törzs alatti ledobható póttartályokkal gurul a végső ellenőrzés felé, a 29-es pálya várópontjára. A csapásmérő és felderítő feladatokat általában ebben a konfigurációban repülik a lengyelek. Bár sajnos nem…..
Megnyitom a második hírszekciót, az elsőt berekesztem.Zord..
toth.tomi
2010.07.07 22:40:24
Szlobodan Perics őrnagy 1999. március 26-án Bosznia keleti része fölött 18114-es oldalszámú MiG-29-esével harcba bocsátkozott az ott őrjáratozó F-15C géppárral, melynek vezérgépe (Jeff Hwang) AMRAAM-mal lelőtte őt is, kísérőjét is. Míg ez utóbbi, Zoran Radoszlavljevics…..
toth.tomi
2010.06.03 23:01:11
Molni javaslatára, a motor nyűgjének (sok komment egy bejegyzéshez) esetleges terápiájaként egy bejegyzést nyitok, melyre az új híreket lehet bekötni, és azokat kommentálni. Amikor újabb bejegyzést teszek, az beelőz, de idővel ez a hírbejegyzés ismét vezetni fog. Időnként…..
toth.tomi
2010.04.25 17:30:59
@Allesmor Obranna: Tudom, sokat láttam közülük, de még tavaly vagy azelőtt. Azok nem egyszer elég siralmas képet mutattak.
toth.tomi
2010.04.26 19:17:17
@Super 64: Ha ez elhangzott a videóban ás vki értette is, az el tudná mondani, hogy milyen számadatok voltak a repórákkal kapcsolatban? Kíváncsi vagyok.
toth.tomi
2010.05.16 11:32:47
Szombat helyett hétfőn Kecskemétre érkezik az ohiói légi nemzeti gárda 178. ezredének 162. százada, hogy nyolc darab Block 30-as F-16-osával közös gyakorlatot folytasson a magyar vadászrepülőkkel, mindenekelőtt A-A feladatkörben. Ugyanez a társulat 2001 augusztusában már…..
toth.tomi
2010.04.25 17:42:45
@Nighthawk9: Asszem talán Galaxy.
toth.tomi
2010.04.26 19:15:20
@szpotterkirály: Hát most éppen ott tartunk, Zord is megerősített, hogy az USA-ban belyukasztották egy targoncával a Galaxy oldalát :D
Hát igen, a magyar katonai repülés újabb történelmi pillanatának írásbeli nyomaira bukkantunk a minap a svéd beszerzési hivatal és az F17-es ezred honlapján. A jellegzetes hazai tradíciókat követve, a kecskeméti bázisparancsnokkal (akit a svédek magyar Gripen-ezred parancsnoknak…..
toth.tomi
2010.02.10 18:25:54
@Jobb la Tor: Svédországban a repülőezredeket (repülőbázisokat) flygflottilj-oknak hívják. a satenäs-i F7-esek például a Skaraborgs Flygflottilj. Így szerintem nem rossz fordítás a Gripenflottilj-t Gripen-ezrednek fordítani.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
cs540104.vk.me/c540105/v540105188/2c94e/_i0Zz5iSVDc.jpg