Regisztráció Blogot indítok
Adatok
J.Cs

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ass blaster Hangulatkeltés 2020.02.02 15:51:06
A minap hallgattam a miniszterelnök sajtótájékoztatóját. Egyszercsak olyat hallottam benne hogy az állam a földön koppant. Azt mondja hogy a gyöngyöspatai cigányoknak a kártérítésként megítélt százmillió forint igazságtalan mert NINCS MÖGÖTTE MUNKA. Merthogy a helyi magyarok fel vannak háborodva…..
J.Cs 2020.10.19 23:16:25
@diggerdriver:

Ha megszavaztok,én elvállalom.
Ass blaster Felmelegedés 2020.10.16 21:40:21
  Sokáig halogattam hogy megírjam ezt a posztot mert nem akarok több barátot elveszíteni, így is ritkul körülöttem a levegő liberális oldalról mióta az idő előrehaladtával egyre konzervatívabb, ódivatúbb, begyöpösödöttebb, maradibb őskövületté válok. Viszont minden pszichológus azt mondja hogyha…..
J.Cs 2020.10.19 22:57:41
Üdv kolléga.
Az a baj ezzel,hogy sajnos ez az önfelszámolás hozzánk is begyűrűzik,inkább előbb,mint utóbb.
Nincs már ny Európának újabb 10-20 éve,hogy kitalálja a megoldást erre,van olyan Német tartomány,ahol idén az iskolába beíratott kölköknek 73%(!!!)-a már "migrációs hátterű",de az átlag olyan 40% környéke,a franciáknál kicsit rosszabb az arány...
Innen demokratikus módszerekkel mégis hogyan jönnek vissza?
Az a gáz,hogy az ottani rendvédelmi szervekbe,városi,tartományi politikai szervezetekbe is folyamatosan teret nyernek Aliék,aki meg kitesz egy bíráló cikket a fészre,azért jön egy nagy fekete autó,és beviszik Aliék közé.
Erre az a válaszuk,most néztem egy riportot,a franciáknál megölt tanár miatt,hogy a francia srác,párbeszédet szeretne a bevándorlókkal érzékeny témákról.
Ja,10 év múlva saria lesz fél ny Európában,milyen párbeszédet akarsz te szerencsétlen?
No,a másik fele a nagy liberalizmusnak ez a nagy kekszuális megengedés,mert anélkül mit sem ér az életünk,ha nem kaming autol egy-egy közéleti szereplő,államtitkár,vagy művész,ugye?
Mert én aztán mennyire kiváncsi is vagyok arra,hogy kinek milyen a kekszuális irányultsága,vagy éppen kis vonat,székláb,vagy papucs orrán pamutbojt neműként azonosítja magát,esetleg ezek keverékeként....
Miért kell ezt kikiabálni,miért kell erre büszkének(is) lenni?
A keksz az elég intim dolog,mondhatni magánügy,én sem beszélem ki senkivel,hogy mikor,hogyan,és hányszor,de nem is vagyok kíváncsi mások kekszuális életére sem,mert az meg az ő dolguk,még az sem érdekel,hogy azonos neművel csinálja e,ha mindkettőnek jólesik,hát csinálják,csak maradjon köztük a történet,ennyi a kérésem.
Ass blaster Veszélyes játék. 2020.06.27 15:20:10
Ez a poszt hirtelen felindulásból íródik. Egy olyan jelenségről beszélek most ami anyagi haszonszerzésből elkövetett felelőtlen játék emberéletekkel.  Messziről indulok. Az én szakmám növénytermesztő gépész. Magyarul traktoros. Az ántivilágban 1978-81-ig szakmunkásképző iskolában három év képzés…..
J.Cs 2020.10.19 22:22:17
Üdv kolléga.

Ma már más idők járnak,a mi időnkben még lelkük volt a Szovjet gépeknek,ma meg már usb csatijuk.
Nekem annó első nap csak zsíroznom,meg néznem lehetett a komoly EO652-B vonóvedres kotrót,majd másnap megmutatta az öreg szaki,hogy is kell beindítani,no nem úri ficsúr módon,mint ő,önindítóval,hanem keményen,mint Moszkva alatt,kurblival....
Szóval fél órás,erőst barack illatú gyorstalpaló a 2 hengeres,benzines indítómotor működéséről,hogy kell megszívatni,holtpontra fordítani mielőtt rárántassz a kurblira,majd ha már beindult,akkor melyik kar a bendix,melyik a kuplung,és melyik a sebesség váltója az indítómotornak,merthogy az is volt neki,ha Vlagyivosztokban -43.6 fokban ledermedt benne az olaj,akkor előírás szerint,2,azaz kettő percig kellett 1. fokozatban forgattatni a dízelt,hogy megtörje,felhordja a motorolajat mindenhová,utána jöhetett a 2. fokozat,és miután felvette a dízel az indítómotor fordulatszámát,fél állásba kapcsolni a dekompresszort,majd miután már pöfögni kezdett a rettenet,levenni a dekompresszort,és fledübörgött maga a szocializmus,ekkor az indítómotor gyujtás kikapcs,megvárni amíg biztosan leáll az indítómotor,majd kisátálni a motortérből,és kezdődhetett a munka.
Utána oda álhattam a kotrómester mögé a fülkében,és nézhettem,hogy,hogyan dolgozik,dobálja be a kanalat,húzza ki,emeli a depó felé,majd ott kiüríti,egyszer jól meglóbálja,majd újra jól behajintotta.
Eddig nem is volt baj,de egy ilyen 30 másodperces ciklusban alig 70 dolgot lehetett elbaszni,amitől beszakadhatott a kanál,félrefuthatott a drótkötél a dobon,vagy kiugorhatott a csigákból,vagy ledobtad magad elé 2 méterre a vízbe a kanalat,ami instant zuhanyt jelentett,vagy 300 liter vízzel a fülkében,összekócolhattad a láncot,a kötéllel a kanálon,behúzhattad a vonókötél lakatját a kötél vezetőbe,tehetségesebbek az egész kötélvezetőt a dobba,vagy beakad a kanál,és belerántotta a gépet félig/egészen a vízbe...
Egy Kincskereső kisködmönt le tudnék írni a raklap műszaki színvonalú,már 87-ben 30 éves gépről,ill. annaka jól(!!!),és gazdaságos kezeléséről,mikor melyik oldalára húzott,melyikre emelt,ahhoz képest kellett beállítani a felsőváz csapágyait,a fékeket,a kuplungokat,hogy jól működjön,egyenletesen kopjon,és pénzt is keressen nekünk rettegett Iván.
No,kb ezekért a nüanszokért kellett annyi mindent tanulni akkoriban,a mai technika ennek már csak a töredékét igényli,amire meg úgyis tojnak a mai gépészek.
Egy MTZ nem véletlenül tudott 3x annyi ideig működni,mint egy mai gép fog,a rezeda szagú kis falumban van még szépen üzemelő 50 éves MTZ is,kb Magyarország összes üzemórája benne lehet,még vagy 25 évvel ezelőtt vezettem olyan Rába Steigert,amiben már akkor 60 000 feletti üzemóra volt,el lehet képzelni,hogy ha a dadogós Gézát csak úgy beleültetik,hogy eriggy Gézuka szántani,akkor mennyit élt volna a technika.
Mondjuk akkor még volt idő megtanulni az alapokat,nem hajtott a fészbúk,megjegyzem,akárki akármit mond,ment a meló akkor is,hülyeség,hogy mindenki a skulciját vakarta naphosszat,24 órát mentek a Rábák 4 kézben,egész éjjel zúgott a határ,mentek a locsoló motorok,egész éjjel,hajnaltól,késő estig nyomták a fiúk,kora tavasztól késő őszig,a vidéki szockóban nem volt semmi cicó.
Na,kb ennyi.