Adatok
Petimesti
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Marketing oktatóként az órán a fogyasztói piacról beszélek, ahol kitérünk a termékhagyma modellre, elmerengünk azon, hogy melyek a fogyasztók legbelsőbb igényei, elvárásai egy termékkel szemben. És rendre arra jutunk, hogy már kitalálnunk sem kell, mert a nagy cégek már tálcán elénk hozzák.…..
A sok nehéz döntés közepette, nem máshová kell tekinteni hanem saját magunkra, valóban mire van szükségünk, most, hogy mindent szabad, de sok minden veszélyes, vagy veszélyeztetetté válik más tőle. Meddig terjed akaratod? Azt mondják 6 lépés alatt bárkit elérhetünk, de vajon a fertőzés hány lépésből…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Konkrétan arra gondolok, hogy a tudatosság nagyszerű eszméje mögött is felbukkannak a gazdasági érdekek. A kutatásokat finanszírozni kell, s ha a végeredmény borítékolható, sőt mondjuk ki, előre meg van írva, akkor arra érdemes áldozni. Ha egy konkurens céget lehet sározni, mert a tudatos vásárlókat elrettenti, hogy ez vagy az a komponens káros, akkor már megéri.
De ha marketing, nézzünk pozitív példát is:) Magyarország "nagyhatalom" gyógynövények terén (Mellesleg a cikkben szereplő krémben található gyógynövények simán begyűjthetők a kertünkben, környékünkön), a C-vitaminban leggazdagabb gyümölcs a csipke nálunk is nagyban gyűjtött, s közismert. Miért van az, hogy az ismert gyógyszercég a multivitaminjának C-vitaminját egy trópusi gyümölccsel, az acerolával reklámozta?
Itt, Magyarországon, egy amerikai gyümölccsel...
Talán csak nem azért, mert az amerikai piacra akarván bejutni, az ottani társnak érdekeltségében acerola-ültetvény van? Vagy Amerikában a C-vitamint ezzel a gyümölccsel adják el? S itthon, Magyarországon meg ők akarnak részesedést? Mert a világ a túltermelés felé halad, s már a fillérek is számítanak?
A politikai és a gazdasági-pénzügyi összefonódások régóta ismertek. A felgyorsult világ a tömegesedés, az azonnaliság, a "ne maradj le" jegyében sekélyesebb kommunikációs trükkökkel operál. Mert holnap már ki emlékszik rá? S ki ellenőrzi az ellenőröket? S ki fizeti az influenszereket?