Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Második vágány

17 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző cikkben bemutattam a Kiskun interrégió vonatokat, melyek az Orosháza - Szentes - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Baja - Dombóvár útvonalon közlekednének, 2 óránként.  Az "Új interrégiókat a Dél-Alföldre!" című cikksorozatomban a Dél-Alföldön szükséges új interrégióvonatok bevezetéséről…..
Magyarország vasúti közlekedése fővárosközpontú, a Dunántúl és a Dél-Alföld között csupán egy - nem a fővároson keresztül haladó - vasúti összeköttetés van, a 154-es és 50-es vonalak találkozása Bajánál. Innen jelenleg két óránként indulnak Gemenc interrégió vonatok Székesfehérvárra, valamint…..
A dízel járműpark minősége és hiánya miatt augusztustól számos mellékvonalon megszűnt a személyszállítás, ennek ellenére összeszedtem vasútvonalanként a fejlesztési ötleteimet: 1-es vasútvonal Hegyeshalom - Rajka - Bratislava-Petržalka útvonalon ütemes nemzetközi személyvonatok, 2 óránként. A…..
Budapesten a legtöbb személvonat és InterCity valamelyik fejpályaudvaron végállomásozik, ami nem eredményez egy jó elővárosi személyforgalmat. Az NKK már most is tervezi ennek fejlesztését, ennek legfontosabb részei a Déli és Nyugati összekötése, valamint a vasút kivezetése a reptérre. Az általam…..
A 136-os vonal felújítása a vége felé közelít. A vágányok készen vannak, az oszlopok egy része áll, már csak a felső vezeték hiányzik. A vonalon a tervezet szerint 2023 közepén indul meg a forgalom.  Az általam írt menetrendben Szeged és Szabadka között napközben 1-2 órás ütemben közlekednének a…..
Az 5-ös, Székesfehérvár – Komárom vasútvonalon jelenleg napi 2 pár S150-es személyvonat közlekedik, Bz-s felállásban. A vonalon egyes állomások a faluktól, városoktól messze találhatóak, így az utasok számára a vonatozás nem komfortos. Ettől függetlenül – saját megfigyelés alapján – a Bz…..
Folytatva a múltkori cikket, újabb fejlesztési ötleteket készítettem a 140-es vasútvonal menetrendjében.  1. Szeged-Kiskunfélegyháza személyvonatokból napi 7 pár, ebből 2-2 Kecskemétig / Kecskeméttől A jelenlegi 4 pár Szeged - Kiskunfélegyháza személyvonat helyett 7 párközeledne, ebből 2-2…..
December 12-től lép életbe a 2021-22-es menetrend a MÁV-nál. Ebben a cikkben összeszedtem a Dél-Alföldet érintő változásokat. A 120-as (Budapest-Szolnok-Lőkösháza) vonalon újra 2 óránként közlekednek nemzetközi vonatok, így az eddigi TRAIANUS, FOGARAS, MUNTENIA, ISTER és DACIA NIC-eken kívül már…..
Közlekedik a decemberi menetrend váltás, úgyhogy összegyűjtöttem a Cegléd-Szeged vasútvonal hiányosságait. A Szeged-Kiskunfélegyház szakasz A személyvonatok menetrendje módosulna. Napi 4-5 pár vonat helyett fixen 7 vonat közlekedne. A vonat 2-3 óránként közlekednének úgy, hogy arra csak 2…..
Az 1787-1786 számú Aranyhíd express vonatok a nyári szezonban közlekednek Szeged és Fonyód között. A menetrend túlzsúfoltsága és az egyvágány miatt azonban a menetidő 4 óra 53 perc. Az összeállítás pedig a többi Fürdős vonathoz képes kifejezetten visszamaradott: 431/480 + Bpee + 2Bd + BDd. A…..
November 26-án jelent meg a MÁV 2020-2021-es menetrendje, ami 2020.12.13-tól érvényes. Jelentős változtatást nem tartalmazott de van hely ahol napi 2 pár vonat helyett már 9 fog közlekedni. Ebben a cikkben a Dél-Alföld-et érinző változtatásokat szedtük össze!   A 120-as vonalon valamennyi…..
Nem hivatalos információkból értesült blog oldalunk arról hogy december elejétől a 142-es, a 135-ös és sok-sok másik vonalon változik/cserélődik a járműpark. A 142-es vonalról eltűnnek a desirók, helyettük uzsgyik érkeznek. Ezen kívül a 106-os vonalról is elviszik a desirókat helyettük szintén…..
A 2020-as nyáron a balatoni vonatok sokat fejlődtek a tavalyihoz. Bevezették az interrégiókat a 26-25-10-es vonalon így Győrtől a Balatonra utazók dolgát könnyítették meg. Az északi parton a Kék hullám sebes vonatokon pedig 2-5  felújított IC kocsi is található volt. Az északi parton a szokásos…..
Tudom, sok Embernek unalmas lesz ez a cikk, de pár év múlva jó lesz vissza olvasni hogy milyen járművek szállították "régen" az utasokat a szegedi vonalon.  A legtöbb IC-t V43-as szilik húzzák, de néha 1-1 traxx is beugrik a vonalra (legfőképpen hétvégén). Jellemző kocsi összeállítás az IC-knél…..
A második retro hétvége is sok izgalmat mutatott a fotósoknak. A 20-as nohab helyett a 001-eset küldték illetve a 001-es szergej is szerepet kapott a „show”-ban. Az első napon a hajnali személyt a 001-es nohab vitte amely a szokásos kék hullám összeállításban és egy villamos fűtőkocsival…..
A szegedi nyár idén is mutat/mutatott furcsaságokat. A tripla bézés személy még nem is olyan érdekes de a v63-mak az Ic-k élén, a szöcskés személyek és a uzsgyis személyek ezenkívűl az IC kocsik nélkül közlekedő Ic(-k) már annál inkább. A kocsiösszeállítás a szokásos Bd+Bd+Bd+Bpee/Bpmz+Apee -ről…..
Idén is megrendezésre került, a vasút-fantikusok nagy álma a retro hétvége az északi parton. Több retro festésű mozdony és személykocsi volt megtalálható az északi parton. Pénteken (ha 80 perc késéssel is de) elindult a kishármas Kőbánya-Kispestről Tapolca felé 3 retro festésű bhv kocsival és egy…..