Regisztráció Blogot indítok
Adatok
worontal

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt nem tudom, hogy Magyarországon készült-e ilyen felmérés, de a világ másik végén Kínában – pontosabban Pekingben – már készült hasonló...
worontal 2020.06.06 12:38:22
@glantos70: És akkor mi lenne, ha tiltsuk be, korlátozzuk, vegyünk el egy sávot, stb. helyett, inkább FEJLESZTENÉNK A KIB*SZOTT TÖMEGKÖZLEKEDÉST?? Ja, hogy az bonyolultabb, mint ész nélkül tiltogatni, korlátozni, stb... Aha, értem.

Baromira unalmas, hogy mindig ez a duma megy, mintha az emberek csak lustaságól járnának autóval és nem azért, mert konkrétan 3x-4x annyi idő tömegközlekedéssel eljutni valahonnan-valahova. És mondják ezt általában a belvárosiak, akik abból indulnak ki, hogy ha nekem nem kell autó, akkor másnak se kelljen. Csak az a bibi, hogy nem mindenki a belvárosban lakik, ahol ott a 4 metró, rengeteg villamos, busz, troli, stb. 2 lépésre, ráadásul mindez egy relatív kis területen. Ez egy 2 milliós város, ami átlósan ~30 km, és ez csak a város, amihez tartozik még egy jelentős méretű agglomeráció is, csak épp közlekedésszervezők ezt elfelejtik figyelembevenni és úgy csinálnak, mintha Budapest a körútnál véget érne, aztán megy a csodálkozás, meg a fújolás, hogy jééé, miért van itt ez a sok autó?! Ez nem a párszázezres Amszterdam, ami akkora mint Budapest belvárosa, ébredjünk már fel! A bicikli 4-5 km-nél nagyobb távra átlagembernek sose lesz alternatíva a mindennepi közlekedésre, a tömegközlekedés meg csak akkor az, ha megfelelő színvonalú. Készséggel elhiszem, hogy valaki Soroksár széléről jár Óbudára bringával minden nap, de ez nem az átlag és sose lesz az, vagyis az ennél hosszabb utakra más alternatíva kell, hiába megy a mantra, hogy mindenki járjon biciklivel. Aki tiszta bringás világban akar élni, költözzön falura, ne egy 2 milliós nagyvárostól várja ezt!

Áruld már el, ha holnap tömegek tennék le az autót, és hosszú távra nem megfelelő a kerékpár, akkor az a rengeteg ember hova férne el a már most is heringjáratként működő tömegközlekedési eszközökön? Hm? És nem arról van szó, hogy pihen a rengeteg busz a garázsban, épp ellenkezőleg: az utolsó koszvadék 30 éves szarokat is forgalomba állítja már a BKV, csak legyen valami ami jár.

De az autó eladásokat kell korlátozni. Aha, ja, biztos az a megoldás...