Adatok
Environmenta
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A koronavírus megmutatta, hogy érdemesebb nagyobb hangsúlyt fektetni a környezetünk védelmére, hiszen jól látható, hogy milyen visszafordíthatatlan következményei lehetnek az emberi magatartásnak a bolygóra nézve. Ennek eredményeképp egyre többen mondanak le a repülős utazásokról és keresnek más…..
A "legjobb filmek" vagy különböző műfajú filmes alkotások listái többnyire tízes felsorolások szoktak lenni, ám a mi blogunk ars poetikája az ötös számkörbe tartozik, ahogy erről bemutatkozásunkban írtunk, így jelentős rövidítéssel élve mi ezúttal a legjobb ötre fókuszáltunk! Persze ezzel saját…..
Environmenta
2020.07.09 12:48:31
@Hakuho: Kilógott az időkeretből.:)))
Environmenta
2020.07.09 17:56:01
@Kálnai Mihály: 1."Mikor", nem "Mikór".
2.) A háború néha szükséges - hacsak nem szeretnéd, gogy ruszkik, vagy kínaiak dirigáljanak neked! Mert az igaz
n a rossz dolog.
3.) "Ryan" és nem "Rayen".
2.) A háború néha szükséges - hacsak nem szeretnéd, gogy ruszkik, vagy kínaiak dirigáljanak neked! Mert az igaz
n a rossz dolog.
3.) "Ryan" és nem "Rayen".
Environmenta
2020.07.09 17:56:48
A halottak feltámadása egyike a messiási időszak emblematikus eseményeinek. A megváltás egyik kezdeti lépése ugyanis, hogy a halottak lelkei visszatérnek korábbi testükbe, hogy közösen részesüljenek a jutalomban, melyet a tórai parancsolatok megtartásáért kaptak. Mivel test és lélek együtt tettek…..
Environmenta
2020.06.18 09:26:24
1000 leütés
Narratíva, árnyékkormány, előválasztás, választási párt -- elég nyilvánvaló dolgokat csinálhatna az ellenzék
2020.06.11 15:10:19
Ez most egy üres poszt, annyira magáért beszél a cím, ezért nem is magyaráznám. De valamiért az ellenzék nem akar nyerni 2022-ben, a lelke rajta. (Nem azt mondtam, hogy nyerhetne, azt mondtam, nem is akar.) Emiatt tehát kétszeresen is üres poszt lett: nincs, kinek szóljon. Választói hőbörgés…..
Environmenta
2020.06.11 16:04:27
Environmenta
2020.06.11 16:50:07
@HaFr: A nyugalom.
Igazából a legtöbbeknek ez megfelel. Nem ismernek mást, nem tudják azt el sem képzelni és már úgyis félnek minden változástól. A legtöbb fiatal sem.
Erre van az optimumpont kifejezés. Arról lehet vitatkozni persze, hogy ez a pont abszolúte elég mélyen van nálunk.
Igazából a legtöbbeknek ez megfelel. Nem ismernek mást, nem tudják azt el sem képzelni és már úgyis félnek minden változástól. A legtöbb fiatal sem.
Erre van az optimumpont kifejezés. Arról lehet vitatkozni persze, hogy ez a pont abszolúte elég mélyen van nálunk.
Tehát megjelent a kerékpársáv a Nagykörúton meg az Üllőin, és természetesen előjöttek azok a büszke autósok, akik szerint ez az egész hülyeség, ezek az utak nem alkalmasak a biciklizésre, meg általában az egész város nem alkalmas rá, de aki biciklizni akar, menjen a járdára, vagy a mellékutcákba, de…..
Environmenta
2020.06.05 17:42:43
@vwxyz: Elkezded a kommentedet azzal, hogy Karácsony a korábban elnyomott bringásoknak kedvezett a nagykörúti autóssáv-elvétellel. Igen: az autósoktól elvett - tehát az sem igaz, hogy "jogokat akarok mások kárára" - hiszen eddig az én jogom volt azon a sávon közlekedni (persze mehettek ott bringások is), most viszont be nem tehetem oda a kerekeimet! tehát: nem én akarok (többlet?-)jogokat, hanem egy ősrégi jogomtól fosztottak meg, éspedig önhatalmúlag.
Ráadásul azt állítod, hogy én, az autós állok szemben a többséggel - holott nyilvánvaló, te is tudod, hogy valójában mi, autósok vagyunk nagy többségben a bringásokkal szemben! De már írtam: ha annyira biztosak abban akár Karácsonyák, akár te, hogy ti vagytok a többség, akkor miért nem volt erről helyi népszavazás? Hát persze: azért, mert a többség nem akarta volna ezt a bringasávosítást!
De érzed te is nyilván, hogy cinkes ez a mennyiségi arány - met egy elegáns testcsellel, tipukus Csubakka-védelemmel elkezdesz arról beszélni, hogy a közösségi közlekedők alkotják a budapesti közlekedők többségét - holott eddig egyáltalán nem a tömegközlekedést és az autós közlekedést arányítottuk egymáshoz, hanem a bringásokat az autósokhoz! Szó sem esett a közösségi közlekedésről - mivel az a sávot nem a közösségieknek vették el, hanem a bringásoknak!
Az meg megint egy tök más probléma, hogy több százezer ingázó többek között autóval is érkezik naponta Budapestre. (Egyébként nem igaz a 400.000-es autószám, ennek kb. a fele-kétharmada az igazság - hacsak hozzá nem számolod az M0-ás forgalmát is, teljesen értelmetlenül.) Ezek az autósok egyszerűen azért érkeznek Budapestre autóval, mert időmenedzsment és komfortérzet-optilamizálásképpen ez jön ki nekik a legkevésvé rossz megoldásnak. A vonat és a busz felejtős, ráadásul onnan még el kellene jutniuk tömegközivel a valódi céljaikhoz. Ráadásul sokan az ingázók közül gyerekkel ingáznak, Budapestre járatják a gyerekeiket oviba, iskolába, főként a valamivel jobb minőségű oktatás miatt. Így egyszerűen időben képtelenség lenne az agglomerációs tömegközlekedés + városi tömegközlekedés kombóval naponta oda-vissza mindent elérni elfogadható időben. (Tudom, mit beszélek: egy időben Gödöllőről ingáztam Budatéténybe. Volt vonat + metro + másik vonat-kombó és volt az M0-ás. Még az őrületesen rosszul szervezett M0-ás felújításokkal együtt is bő egy óra volt autóval a napi időnyereségem. Azt pedig egyszerűen nem lehet tőlem elvárni, hogy a kedvedért hajnali fél 6-kor induljak otthonról, hogy aztán este fél 9-re érjek haza. Vagy te tudsz jobb opciót egy ilyen esetre?
Ráadásul azt állítod, hogy én, az autós állok szemben a többséggel - holott nyilvánvaló, te is tudod, hogy valójában mi, autósok vagyunk nagy többségben a bringásokkal szemben! De már írtam: ha annyira biztosak abban akár Karácsonyák, akár te, hogy ti vagytok a többség, akkor miért nem volt erről helyi népszavazás? Hát persze: azért, mert a többség nem akarta volna ezt a bringasávosítást!
De érzed te is nyilván, hogy cinkes ez a mennyiségi arány - met egy elegáns testcsellel, tipukus Csubakka-védelemmel elkezdesz arról beszélni, hogy a közösségi közlekedők alkotják a budapesti közlekedők többségét - holott eddig egyáltalán nem a tömegközlekedést és az autós közlekedést arányítottuk egymáshoz, hanem a bringásokat az autósokhoz! Szó sem esett a közösségi közlekedésről - mivel az a sávot nem a közösségieknek vették el, hanem a bringásoknak!
Az meg megint egy tök más probléma, hogy több százezer ingázó többek között autóval is érkezik naponta Budapestre. (Egyébként nem igaz a 400.000-es autószám, ennek kb. a fele-kétharmada az igazság - hacsak hozzá nem számolod az M0-ás forgalmát is, teljesen értelmetlenül.) Ezek az autósok egyszerűen azért érkeznek Budapestre autóval, mert időmenedzsment és komfortérzet-optilamizálásképpen ez jön ki nekik a legkevésvé rossz megoldásnak. A vonat és a busz felejtős, ráadásul onnan még el kellene jutniuk tömegközivel a valódi céljaikhoz. Ráadásul sokan az ingázók közül gyerekkel ingáznak, Budapestre járatják a gyerekeiket oviba, iskolába, főként a valamivel jobb minőségű oktatás miatt. Így egyszerűen időben képtelenség lenne az agglomerációs tömegközlekedés + városi tömegközlekedés kombóval naponta oda-vissza mindent elérni elfogadható időben. (Tudom, mit beszélek: egy időben Gödöllőről ingáztam Budatéténybe. Volt vonat + metro + másik vonat-kombó és volt az M0-ás. Még az őrületesen rosszul szervezett M0-ás felújításokkal együtt is bő egy óra volt autóval a napi időnyereségem. Azt pedig egyszerűen nem lehet tőlem elvárni, hogy a kedvedért hajnali fél 6-kor induljak otthonról, hogy aztán este fél 9-re érjek haza. Vagy te tudsz jobb opciót egy ilyen esetre?
Environmenta
2020.06.05 21:09:07
@kéki béla: 20 éve, azaz 2000-ben Budapesten 559.100 gépjármű volt regisztzrálva. 2019-ben ez a szám 684.197 volt - ez 22%-os növekedés.
(Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html )
Kizárt, hogy ez a növekmény akkora különbséget okozhatott volna a főváros közlekedésében, mint ahogy te állítod!
(Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html )
Kizárt, hogy ez a növekmény akkora különbséget okozhatott volna a főváros közlekedésében, mint ahogy te állítod!
Environmenta
2020.06.10 15:05:03
@vwxyz: Amikor „a városban lakókról” írsz, így, általánosságban, akkor máris terelsz: nem mindenkit terhel a városban az autóforgalom. Velük egyből nem számolhatsz mint feltétlen támogatóiddal.
A Covid egy tranziens jelenség (amúgy egy felesleges tömeghiszti volt, mint kiderült…). Utána minden visszaáll ugyanúgy, mint március elejéig volt – ne reménykedj!:)
Ami a forgalomszabályozást illeti: jó kommunista módjára mindenki „tilalomban” és az állampolgárok birka módjára való terelésében gondolkodik. Hadd döntsük el mi, polgárok, hogy a többségünk mit akar – és a többség, legalább is a politikailag aktív többség AUTÓZNI akar! Jobb, ha ezt tudomásul veszed, te is, a haverjaid is, meg a politikusok is. Utóbbiak közül azokat, akik ezzel szembe mennek, egyszerűen elkergetjük, mert alkalmatlanok demokratának: diktálni akarnak.
Mások egészsége: tudomásul kell venned, hogy az egészég is pénzbe kerül. Akinek van pénze, az meg tudja vásárolni ezt magának – aki meg szegény, az nem. Álszent dolog „ingyen” követelni akármit is, aminek pedig jól számítható költségei vannak. Sokkal jobban működnek a szabadpiaci alapú társadalmak, mint az agyonszabályozottak, ahol el vannak térítve az értékarányok. (Nézd csak meg, mint mondott az Eldorádóban Sanyi bácsi arról, ha az arany elveszíti az értékét, mi történik olyankor!)
Amikor azt feszegeted, hogy vajon az autósok vannak-e többségeb, vagy a város lakói, akkor finoman csúsztatsz, ui. a városlakók többségének van autója. És: a demokráciában sosem „a (számszerű) többség” dönti el a dolgokat, hanem az aktív többség, vagy ha úgy érthetőbb: a legnagyobb kisebbség.
Ami az agglomerációban lakók gyerekeinek iskoláztatását illeti: vannak, akik kényszerből hordják őket Budapestre – mert mondjuk nem szeretnék, hogy a gyerekük a lakóhelyük esetleg egyedüli egyházi intézményébe járjon. Egyébként pedig minden normális szülő alehető legjobb iskolába akarja járatni a gyerekét és ehhez joga is van!
Ami meg a munkahelyi ingázásomat illeti: talán röhögni fogsz, de éppen azért ingáztam, mert ez eu-s levegőtisztasági projektet csináltam (környezetmérnökként) és ha már itt tartunk: ebben a minőségemben jól tudom (hisz a magyar helyzetet én vizsgáltam!), hogy a városi levelő minőségét nem az autóközlekedés cseszi el, hanem a szilárd tüzelőanyagok és a tömegközlekedés.
A Covid egy tranziens jelenség (amúgy egy felesleges tömeghiszti volt, mint kiderült…). Utána minden visszaáll ugyanúgy, mint március elejéig volt – ne reménykedj!:)
Ami a forgalomszabályozást illeti: jó kommunista módjára mindenki „tilalomban” és az állampolgárok birka módjára való terelésében gondolkodik. Hadd döntsük el mi, polgárok, hogy a többségünk mit akar – és a többség, legalább is a politikailag aktív többség AUTÓZNI akar! Jobb, ha ezt tudomásul veszed, te is, a haverjaid is, meg a politikusok is. Utóbbiak közül azokat, akik ezzel szembe mennek, egyszerűen elkergetjük, mert alkalmatlanok demokratának: diktálni akarnak.
Mások egészsége: tudomásul kell venned, hogy az egészég is pénzbe kerül. Akinek van pénze, az meg tudja vásárolni ezt magának – aki meg szegény, az nem. Álszent dolog „ingyen” követelni akármit is, aminek pedig jól számítható költségei vannak. Sokkal jobban működnek a szabadpiaci alapú társadalmak, mint az agyonszabályozottak, ahol el vannak térítve az értékarányok. (Nézd csak meg, mint mondott az Eldorádóban Sanyi bácsi arról, ha az arany elveszíti az értékét, mi történik olyankor!)
Amikor azt feszegeted, hogy vajon az autósok vannak-e többségeb, vagy a város lakói, akkor finoman csúsztatsz, ui. a városlakók többségének van autója. És: a demokráciában sosem „a (számszerű) többség” dönti el a dolgokat, hanem az aktív többség, vagy ha úgy érthetőbb: a legnagyobb kisebbség.
Ami az agglomerációban lakók gyerekeinek iskoláztatását illeti: vannak, akik kényszerből hordják őket Budapestre – mert mondjuk nem szeretnék, hogy a gyerekük a lakóhelyük esetleg egyedüli egyházi intézményébe járjon. Egyébként pedig minden normális szülő alehető legjobb iskolába akarja járatni a gyerekét és ehhez joga is van!
Ami meg a munkahelyi ingázásomat illeti: talán röhögni fogsz, de éppen azért ingáztam, mert ez eu-s levegőtisztasági projektet csináltam (környezetmérnökként) és ha már itt tartunk: ebben a minőségemben jól tudom (hisz a magyar helyzetet én vizsgáltam!), hogy a városi levelő minőségét nem az autóközlekedés cseszi el, hanem a szilárd tüzelőanyagok és a tömegközlekedés.
Kicsit háttérbe szorultak korunk egyéb problémái, mióta beléptünk a 2020-as évbe és minden a feje tetejére állt, de attól még nem szűntek meg. Az egyik, amellyel olyan sok fiatal és fiatalt nevelő szülő, illetve nagyszülő találkozik, az az, hogy manapság a huszonévesek nagy része nem igazán siet…..
Még a Bibliát kevéssé ismerők is hallottak már a Tóra második könyvének híres kijelentéséről: „szemet szemért, fogat fogért.”
De vajon mit jelent ez a kifejezés? Vajon jogom van-e a bíráskodást saját kezembe venni és hasonló módon megtorolni az ellenem elkövetett bűnt?
A híres kifejezés…..
A Horgász: "sunyi háttértárgyalásokon dőlt el Magyarország sorsa".
A térképen fehérrel a magyar kézen maradt területek 1919 késő nyarán. Valójában a magyar állam -- történelmünk egyik legválságosabb évének (1918 ősze -- 1919 ősze) végére -- gyakorlatilag összeomlott. Az, hogy egyáltalán…..
Environmenta
2020.06.04 15:34:55
@Főnix Oszlár Gazdag: Igazán nem akarok kötözködni, de hogy veszel rá nyolcmillió gyakorlatilag vallástalan magyart arra, hogy holnaptól higgyenek a te istenedben?
BONJOUR MÖSZJŐ BÁCSI!
Mese az amerikai dédpapáról - avagy hogyan kutassunk családfát?
2020.05.30 15:28:57
Nem tudom, ki hogy van vele, én mindig nagyon szerettem régi családi történeteket hallgatni sosem ismert dédszülőkről, ükapákról, szépanyákról. Ha ehhez még fényképek is párosultak, az meg külön öröm volt. Az sem zavart különösebben, ha csak annyit mondtak "valami rokon", mert már senki nem…..
Kígyózó spagetti pántok, buja trópusi minták és csillogó anyagok dominálnak az idei fürdőruha trendek között...
Senkinek ne legyenek kétségei. Gyermeket vállalni nem olcsó mulatság, főleg, ha az első gyermek születésére készülünk. A babatermékek piaca óriási biznisz, ha egy kicsit is elkapja a leendő szülőket a meggondolatlan vásárlási láz, súlyos tízezreket dobhatnak ki az ablakon anélkül, hogy hasznos…..
Environmenta
2020.05.29 06:07:11
Environmenta
2020.05.29 11:29:35
@Örömhernyó: A kettő messze nem analóg: míg a női körülmetélés eltávolítja a csikló makknak megfelelő részét és ezzel a szexuális élvezettől fosztja meg az áldozatot, addig a körülmetélés nem csökkenti az örömlehetőséget. (Arról nem beszélve, hogy a női körülmetélésnél gyakran a kisajkakat is kimetszik.)
Ezen kívül vannak esetek, amikor e műtét nélkül az illető képtelen lenne a normális nemi életre, ill. a probléma (fitymaszűkület) másféle sebészi megoldása esztétikai szempontból nem megfelelő (a fityma felmetszése).
Ezen kívül vannak esetek, amikor e műtét nélkül az illető képtelen lenne a normális nemi életre, ill. a probléma (fitymaszűkület) másféle sebészi megoldása esztétikai szempontból nem megfelelő (a fityma felmetszése).
Hogyan élték meg a pedagógusok az online otthonoktatást?
Elsősorban szeretnék köszönetet mondani Fülöp Hajnalkának, aki volt olyan kedves és több országos pedagógus közösségi oldalon tette közzé a kérdőívemet. Neki köszönhetően 280 pedagógus töltötte ki a kérdőívet, a szülőit 530 fő. De jóval…..
Ahogy berobbant a mindennapi életünkbe a home office kb. 2 hónapja, és már nemcsak a jófej főnökök által biztosított juttatás, de kényszer is lett, ki is derült, hogy sokminden másképp van ezügyben is, mint hittük. Például, hogy igenis jó dolog bejárni a munkahelyre, sokan vágynak rá, vagy…..
Environmenta
2020.05.25 19:43:01
@Online Távmunkás: Sajnos ebben nem tudok segíteni, mivel én műszaki-természettudományos szakon oktatok.
A klasszik nyári, néhány évenként visszatérő trend, a batikolt minta idén átkérezkedett a férfidivatba is!
Kis ismétlés, ha pasik vagytok és fogalmatok sincs, mi lehet az a batikolás, esetleg a 90-es években születtetek, amikor éppen teljes gőzzel dübörgött a batikolt divat, amit ti ugye csak…..
Environmenta
2020.05.25 12:44:35
Environmenta
2020.05.25 19:39:41
@MomLovesDiamonds: O.K. - de még mindig nem leleg a pasim és nem is akar az lenni. pedig mondtam neki: "Apukám, ha nem buzulsz be, nem lesz egy rongyod, amit idén felvegyél!"
Nem vagyok homofób (jegyezzük azért meg, hogy a fóbia szó félelmet jelent itt és a "xenofóbiában" is, tehát kár -- és a mindjárt bírálandó progresszivista beszédmód megnyilvánulása -- lenne rögtön a gyűlöletre vagy az intoleranciára asszociálni róla), de legitim álláspontnak tartom a homofóbiát,…..
Environmenta
2020.05.24 15:45:49
@Főnix Oszlár Gazdag: Sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy nem tökéletes tudás birtokában is megközelítsem a valóságot, mint annak, hogy bármiféle tudás híján, pusztán a vakhitből jussak el oda.
Environmenta
2020.05.25 06:55:41
@Khonsu: 2000 évvel ezelőtt senki sem lehetett birtokában azoknak a természettudomáynos ismereteknek, amelyekből adekvát következtetések vonhatók le az Univerzumról és törvényszerűségeiről. Nincs olyan "csoda", amely ezt lehetővé tehette volna: az általános relativitáselméletre, vagy a kvantummechanikára, netán a többdimenziós húrelméletre nem lehet csak úgy "rájönni", alapok kellenek hozzá. Akkoriban még a gravitációelmélet sem létezett (csak 350 évvel ezelőtt írta le Newton).
Van az a közismert marhaság, hogy "Jézus UFO volt". Ezt csak olyan emberek írhatják le, akiknek fogalmuk sincsen az intelligencia törvényszerűságeiről és az ismeretádatás módszertanáról - márpedig ha valaki egy "szuperintelligencia" képviselője/küldötte, akkor ezekkel nyiván tisztában van és ezekkel a módszerekkel "teríti a tudást". Jézus ténykedésében semmi nyoma ennek, minden, amit leírtak róla, egy 2000 évvel ezelőtti átlagos ember gondolatvilágát és eszközrendszerét mutatja. A céljai pedig kifejezetten transzcendensek voltak; egy szuperintelligencia nyilvánvalóan természettudományos lenne és nagyon "evilági".
Hinned persze akármiben lehet, ezek dacára is!
Van az a közismert marhaság, hogy "Jézus UFO volt". Ezt csak olyan emberek írhatják le, akiknek fogalmuk sincsen az intelligencia törvényszerűságeiről és az ismeretádatás módszertanáról - márpedig ha valaki egy "szuperintelligencia" képviselője/küldötte, akkor ezekkel nyiván tisztában van és ezekkel a módszerekkel "teríti a tudást". Jézus ténykedésében semmi nyoma ennek, minden, amit leírtak róla, egy 2000 évvel ezelőtti átlagos ember gondolatvilágát és eszközrendszerét mutatja. A céljai pedig kifejezetten transzcendensek voltak; egy szuperintelligencia nyilvánvalóan természettudományos lenne és nagyon "evilági".
Hinned persze akármiben lehet, ezek dacára is!
Environmenta
2020.05.25 10:20:00
@Khonsu: Ne haragudj, de ez mind marhaság!
Ha vannak kimeríthetetlen témák, a tinderen kívül persze, akkor a szex biztos előkelő helyet kapna a listán. Nyilván sokan azt vallják, hogy ezt jobb csinálni, mint beszélni róla, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a nyílt kommunikáció nélkül az egész semmit sem ér. Már csak azért sem, mert…..
63 nap. Nekem hivatalosan ennyit volt ‘szerencsém’ önkéntes elvonulásban tölteni.
Nem hazudok: egy 3 éves, egy felfelé ívelő vállalkozás (ami nem a fotózás), és a négylábúaknak köszönhetően örökké romokban álló háztartás mellett ez kemény menet volt. Nagyon kemény.
Vallom és élem, hogy nem csak…..
Environmenta
2020.05.24 22:41:56
@Kataphotoz: Az a helyzet, hogy igazából csak a kettőnk közötti felhasználásra készültek a képek.
Időközben nekem is eszemebe jutott, hogy lehetett volna publikus sorozat is, csak akkor szűrni kellett volna azokat a képeket, amelyek valamilyen intim pillnatban készültek (pl. volt kép rólam, amikor nem volt rajtam épp ruha) és ezzel a dolog hitelessége sérült volna.
Időközben nekem is eszemebe jutott, hogy lehetett volna publikus sorozat is, csak akkor szűrni kellett volna azokat a képeket, amelyek valamilyen intim pillnatban készültek (pl. volt kép rólam, amikor nem volt rajtam épp ruha) és ezzel a dolog hitelessége sérült volna.
Kimaradtunk/kiestünk a nyugatias polgárosodással járó modernizációs ciklusból, viszont eluralkodott rajtunk a nemzetnek egy olyan felfogása, amelyik részben akadályozza, részben "idegen" színben tüntetné fel a bepótló/pótlólagos modernizációt -- ha egyáltalán felmerülhetne ilyen. De a…..
Environmenta
2020.05.24 11:50:08
@civisvaros___: "A New York Times azt írja, hogy tombol a fasizmus Magyarországon."
És ez így is van. Ahol nem mondhatod el szabadon és negatív következmények nélkül a(z akát szakmailag ezerszeresen megalapozott) véleményedet, amely a hatalmat gyakorlók akaratával és kinyilatkoztatásaival ellentétes, akkor ott fasizmus van. Ahol nem az számít, hogy jó vagy-e valamiben, hanem az, hogy hűséges vagy-e valakihez, ott fasizmus van.
A fasizmus csalhatatlan jele az is, ha az értékteremtésre leginkább képes emberek ellenségenk lesznek kikiáltva és velük szemben erőszakos, tehetségtelen nímandokat favorizál a hatalom. Az is biztos jele a fasizmusnak, ha a rendszer érdemtelen, emberi kvalitásaikban hitvány, haszonleső alakoknak juttat mérhetetlen vagyonokat és mindenki mással szemben bunkósbotként használja az ellenőrzés és az igazságszolgáltatás szerveit, rendszerét.
Fasizmust csak vagy nagyon szűklátókörű, vagy nagyon megnyomorodott lelkű emberek támogathatnak és tagadhatnak le - vagy olyanok, akiknek komoly hasznot hoz az a rendszer. Ám mivel az efféle alapokon működtetett rendszer kevesebb erőforrást képes előállítani, mint egy nyílt társadalom, emiatt tartósan fasizmus nem marad fenn - ideig-óráig is csak egyre fokozódó erőszakkal.
De mondok egy mai konkrét példát a magyar fasizmusra: Pintér Sándor, azaz a belügyminiszter alá szervezik az egészségügyet, ezen belül a háziorvosokat "államosítani" fogják, éspedig azzal a szörnyű, elképesztő indokkal, hogy "a Covid-19-járvány alatt nem voltak vezényelhetők az orvosok." Aki ilyen kimond, az nettó fasiszta.
És ez így is van. Ahol nem mondhatod el szabadon és negatív következmények nélkül a(z akát szakmailag ezerszeresen megalapozott) véleményedet, amely a hatalmat gyakorlók akaratával és kinyilatkoztatásaival ellentétes, akkor ott fasizmus van. Ahol nem az számít, hogy jó vagy-e valamiben, hanem az, hogy hűséges vagy-e valakihez, ott fasizmus van.
A fasizmus csalhatatlan jele az is, ha az értékteremtésre leginkább képes emberek ellenségenk lesznek kikiáltva és velük szemben erőszakos, tehetségtelen nímandokat favorizál a hatalom. Az is biztos jele a fasizmusnak, ha a rendszer érdemtelen, emberi kvalitásaikban hitvány, haszonleső alakoknak juttat mérhetetlen vagyonokat és mindenki mással szemben bunkósbotként használja az ellenőrzés és az igazságszolgáltatás szerveit, rendszerét.
Fasizmust csak vagy nagyon szűklátókörű, vagy nagyon megnyomorodott lelkű emberek támogathatnak és tagadhatnak le - vagy olyanok, akiknek komoly hasznot hoz az a rendszer. Ám mivel az efféle alapokon működtetett rendszer kevesebb erőforrást képes előállítani, mint egy nyílt társadalom, emiatt tartósan fasizmus nem marad fenn - ideig-óráig is csak egyre fokozódó erőszakkal.
De mondok egy mai konkrét példát a magyar fasizmusra: Pintér Sándor, azaz a belügyminiszter alá szervezik az egészségügyet, ezen belül a háziorvosokat "államosítani" fogják, éspedig azzal a szörnyű, elképesztő indokkal, hogy "a Covid-19-járvány alatt nem voltak vezényelhetők az orvosok." Aki ilyen kimond, az nettó fasiszta.
Environmenta
2020.05.24 12:58:45
@Célkereszt: Aligha tudsz példát mondani olyan (valódi) liberális demokráciára, amely elnyomná a kompetens véleményt (még a nemkompetenset se szokta) és nímandokat futtatna rendszerszerűen.
Smi a te unalomig ismert fasizmus-definiáló Vikipédia-cikkedben szerepel a fasizmus jellemzőiről, az egybeesik azzal, amit én írtam: kontraszelekció mimaxolva, akár a "mieinnk" elvtelen előnyökhöz juttatásában (persze a tömegeknek ebből csak a duma szintjén jut), akár a gátlástalan hűségesek "elitté" emelésében.
A fasizmus nem elmélet*, hanem gyakorlat, ráadásul meglehetősen rugalmas gyakorlat, ha az érdekeiről és a túléléséről van szó. Ezért is nehéz "elméletileg leírni" azt, de ha szembejön a hétköznapokban, akkor minden értelems ember azonnal ráismer.
*A fasizmus "elméletét" önzés, komplexusok túlkompenzálása, összeesküvés-elméletek és zavaros, tekintélytisztelő hagyományok katyvasza alkotja. És ehhez az elmélethez maguk a fasiszták se ragaszkodnak mereven. Ráadásul ahány fasizmus, annyi elmélet/ideológia/propaganda.
Smi a te unalomig ismert fasizmus-definiáló Vikipédia-cikkedben szerepel a fasizmus jellemzőiről, az egybeesik azzal, amit én írtam: kontraszelekció mimaxolva, akár a "mieinnk" elvtelen előnyökhöz juttatásában (persze a tömegeknek ebből csak a duma szintjén jut), akár a gátlástalan hűségesek "elitté" emelésében.
A fasizmus nem elmélet*, hanem gyakorlat, ráadásul meglehetősen rugalmas gyakorlat, ha az érdekeiről és a túléléséről van szó. Ezért is nehéz "elméletileg leírni" azt, de ha szembejön a hétköznapokban, akkor minden értelems ember azonnal ráismer.
*A fasizmus "elméletét" önzés, komplexusok túlkompenzálása, összeesküvés-elméletek és zavaros, tekintélytisztelő hagyományok katyvasza alkotja. És ehhez az elmélethez maguk a fasiszták se ragaszkodnak mereven. Ráadásul ahány fasizmus, annyi elmélet/ideológia/propaganda.
Environmenta
2020.05.24 13:21:55
@civisvaros___: Te el is olvasod, amit leírsz? "visszarendeződés, ami bevégzi a rendszerváltás(t - gondolom)." Talán még neked is érthető az, hogy az nem nevezhető váltásnak, ami visszarendezi a kiindulópontot. Egyébként ez a logikai ellentmondáshalmaz maga a "NER-elmélet": egymást kizáró elemek keverednek bizonyítottan káros "megoldásokkal".
Erre csak a hülyék lehetnek vevők. Emiatt aztán ne félj: a versenyképes tudással és többé-kevésbé ép lélekkel-erkölcsi érzékkel rendelkezők, főképp a fiatalok el is mennek nagyonn szabadságot adó, ebből következően pedig teljesítményképesebb helyekre. Jó példa vagyok erre én is: ahogy mondani szokás "már rajtam van a kabát" és indulok Hollandiába. (Már ott lennék, ha nem lett volna utazási tilalom a járvány miatt.)
Erre csak a hülyék lehetnek vevők. Emiatt aztán ne félj: a versenyképes tudással és többé-kevésbé ép lélekkel-erkölcsi érzékkel rendelkezők, főképp a fiatalok el is mennek nagyonn szabadságot adó, ebből következően pedig teljesítményképesebb helyekre. Jó példa vagyok erre én is: ahogy mondani szokás "már rajtam van a kabát" és indulok Hollandiába. (Már ott lennék, ha nem lett volna utazási tilalom a járvány miatt.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Döntsük le James Watt szobrát!:))))))))