Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KennyOMG

95 bejegyzést írt és 608 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tematikus válogatás következik! Ma és a jövő vasárnap New York-i képekkel örvendeztetlek meg benneteket. A hatalmas város elmúlt száz évéből láthattok - természetesen ritkán látható és érdekes - pillanatfelvételeket, hatalmas dózisban, kétszer harminc fotóval! A New York Times gyűjteményéből…..
System error / rendszerhiba – ez a számítástechnikai kifejezés jutott először eszembe, amikor megnéztem az HBO csernobili balesetről szóló minisorozatát. A film fő üzenetei a véleményem szerint valójában nem is elsősorban a csernobili balesetről és nem is az atomenergiáról, hanem arról a hibás…..
KennyOMG 2019.06.25 20:34:53
@molnibalage: Egyreszt, milyen fem tartalyrol fantazialsz? Mondjuk karikazd be ezen a kepen, hogy szerinted hol volt... (i.imgur.com/bWf7DVd.jpg)

Masreszt kurva konnyu utolag okosnak lenni, mit volt meg nem volt ertelme csinalni, csak akkor es ott tenyleg egy olyan helyzet volt, ami elotte soha sehol. Azt, hogy az urany (egy resze legalabb) lavakent folydogalt ide-oda az epuletben 1986 decembereben fedeztek fel. Azt, hogy a nagyon nagy resze ilyen formaban tavozott a reaktortartalybol 1988 nyaran, de teljes bizonyossag csak 1991-ben lett. Addig mindenki csak tippelgetet, sot, meg most is csak az megy azzal kapcsolatban, hogy milyen folyamatok jatszodtak le a reaktorban pontosan. Szoval lassabban a huylesegezessel.
A közelmúltban többször találkoztam olyan kijelentéssel, amelyeket érdemes megvitatni. "A régi filmeket nem HD-ban forgatták, ezért nincs jó képminőségük." A filmes gépek nem készítenek jó képet, mert nem megapixelben rögzítenek, ezért követhetetlenek." - hangzottak el a kijelentések.Nézzük meg, mi…..
KennyOMG 2019.06.08 12:02:15
@Kopasz Szuzukis: Ezt a 800-1200-at nem tudom honnan vetted, de sok koze nincs a valosaghoz. Egy jobb fajta ISO400-as ff film (mondjuk TX400 agy HP5) olyan 50 vonal/mm korul kifullad, a Velvia 50 hivatalosan 160-at bit, a T-MAX 100, ami ugye anno az objektivtesztekhez hasznaltak, 200 vonal/mm*.

Namost 200 vonal/mm = 400 "pixel"/mm -> 14400 x 9600 es ~1k dpi. Nem keves, de nagysagrendekkel odebb van, mint amit te irogatsz itten. (Azt mar csak zarojelben merem megjegyezni, hogy a legjobb felbontasu lencsek szinten 200 vonal/mm korul tetoznek, de mindegy.)

* imaging.kodakalaris.com/sites/prod/files/files/resources/f4016_TMax_100.pdf
Talán még repülésért rajongónak sem kell lenni ahhoz, hogy valaki mostanában sokat halljon-olvasson az amerikai Boeing repülőgép-gyártóról, a 737 MAX tavalyi indonéz és idei etióp balesete kapcsán. Nem túl gyakori az olyan, repülést érintő katasztrófa, amely ennyire egyértelműen a típus hibájára…..
KennyOMG 2019.05.11 21:08:22
1. Ezen a ponton azt hihetned, hogy tok jo, hat az MCAS pont jol csinalja akkor, csak ez sajnos nem igy mukodik. Bar a trim valoban a kormanyero semlegesitesere szolgal (es nem novelesere! bar arra is alkalmas termeszetesen - ahogy mondjuk egy autoban is alkalmas a kormany nem csak fuggoleges, hanem akar hossztengely menti fordulasra is, ha mondhatom igy), nem szabad elfelejteni, hogy trimmeleskor az EGESZ stab mozog, aminek csak egy kicsi, bar nagyobb erokarral rendelkezo resze maga a magassagi kormany. Ez ket dolog miatt problemas. Egyreszt a pilotaknak esetlegesen nevetsegesen nagy ellenerot kell kifejteniuk egy komolyan feltertrimmelt gep szinten tartasahoz (allitolag 80 font max, ami ~36.kg, de ebben a szamban jelenleg nem sokan biznak szerintem). Masreszt, es ez a fontosabb, a stab az aerodinamikai torvenyekbol kifolyolag a gep bolintasat befolyasolja. Azaz nincs olyan, hogy rasegit vagy aktivan lenyom, a MCAS mindig lefele nyomja a gep orrat, pont. Ez soha nem stabil (marmint lefele trimmelt utasszallito gep soha nem fog stabilan - semlegesen -repulni), es mindig a pilotak ellen dolgozik.

2. Szandekos, sot! Az erdeti implementacio, amit egyebkent az FAA jovahagyott, az 10 mp alatt 0,6 fokot terithetett volna ki, de ugy talaltak, hogy ez keves (az en tippem az,hogy ekkora autoritassal tul nagy volt a reakcioideje, de jelenleg semmi sem biztos), ezert a szeriapeldanyokon ez az ertek 2,5 fok/10mp. Errol a Boeing senkinek nem szolt, sem legitarsasagoknak, sem pilotaknak, sem FAA-nek.

Az egesz azert tekintheto mellekhatasnak, mert a gepet a mernokoknek ugy kellett megtervezni, hogy az iranyithatosaga UGYANAZ legyen, mint a korabbi, aerodinamikailag icipicit kulonbozo 737NG-knek. Egy igazi fly by wire gepnel ez ugye semennyire sem lenne problema, hiszen a szoftver megkapja ugyanaz az iranyitas jelet, azt o magaban atalakitgatja, es meg ha az uj gepen a lefele van felelfe, akkor is a korrekt jelet kulni. A 737 ezzel szemben "zsinorvezerelt", a kormanyszerveknek fizikai visszacsatolasuk van a kormanyfeluletekrol es az azokon ebredo erokrol, stb. Aerodinamikai megoldast a nagyobb ebredo felhajtoerore a gondolakon nem lehet alkalmazni, hiszen akkor maskepp repulne, mint a korabbi valtozatok, tehat maradt a szoftveres ganyolas.

3. Letezik ateses elleni vedelem gyanant pl egy "stick pusher" nevu szerkezet. Faek egyszeru, amikor ugy erzi, hogy atesne a gep, akkor szo szerint elorenyomja a botkormanyt. Ket nagy kulonbseg van ekozott es a MCAS kozott: 1) a stick pusher nem kormanyfelulet, ami esetleg semlegesiti a pilotak ellenkezo iranyu parancsait (pl bot huzasa), 2) a stick pusher addig megy, amig, mig a MCAS altal eltekert trim ugy marad, azt a pilotaknak kell visszahozniuk semleges allapotba. Arrol meg nem is beszeltunk, hogy a MCAS a pilotak altal elerheto elektromos trim sebessegenel nagyjabol masfelszer gyorsabban kepes tekerni, es olyan messzire, ahova csak kezzel lehetne normal esetben.

Mivel egy video tobbet mond ezer szonal:
www.youtube.com/watch?v=aoNOVlxJmow
12 perctol, eloszor lefele tekerik (probaljak), amerre a MCAS is vinne, aztan vissza.

Kerdesedre autos peldaval valaszolva: az, ami a lance centering es az ESP kozott. Az ESP segit savban maradni, de nem ez a celja, ahogy a lane centering is (jo esetben) megakadalyozza a kocsi kitoreset, de elsodlegesen teljsen mas celja van.

Boeing es a rasegito vs ateseselleni rendszer. Hidd el nekem, ha vissza tudnanak menni az idoben, akkor mar ok is eleve azt mondanak, hogy ateses ellen van, hiszen sokkal jobban nez az ki, mint amit az MCAS valojaban jelkepez: a ceges kapzsisagot. Most mar nyilvan nem mondhatnak mast, hiszen ugy rugjak ossze a bokajukat hazudozasert, hogy soha nem ternek magukhoz, ellenben ez a narrrativa egyaltalan nincs ellenukre. En altalaban nem hordok alufolia-sisakot, de nem ez az egyetlen olyan mozzanat a viselkedesukben, ami arra utal, hogy mar elfogadtak, hogy komoly karterites lesz a vege, de egy adott iranyba probaljak beszoritani a diskurzust, ai a legjobban mentesiti oket a feleloseg (es karterites) alol. Ami megnyugtat, hogy ez nem csak az en velemenyem. :)
KennyOMG 2019.05.12 11:47:28
Eloszor is, vegigolvastam amit irtam, van benne nehany pontatlansag es egy ordas hulyeseg is. Termeszetesen nem a vizszines repules vagy a sulypont miatt kell felfele trimmelni a modern utasszallitokat, hanem azert, mert az adott szarnyprofil az adott sebesseg es AoA mellett nem generalnak eleg felhajtoerot a vizszintes repuleshez. Nem is tudom ez hogy csuszott be, elnezest. :)

Eloszor is lassuk a stabot:
theaircurrent.com/wp-content/uploads/2019/04/737-mistrim-stab-forces-the-air-current-3.jpg

A nagy szurke egesz cucc a stab/vizszintes vezersik, a poros pont korul tud forogni. Ahova a kek nyil mutat, az a magassagi kormany, ami a stab kulon mozgathato resze. Tehat amikor azt mondod, hogy a stabot mozgatja de a magassagi kormanyt, annak nincs sok ertelme, mert a stab mozgatasaval a magassagi kormany is mozogni fog. Ha arra gondolsz, hogy a csak a stabot mozgatja, a magassagi kormanyt pluszban-kulon nem, az igaz.

Mit, mikor es miert csinal a MCAS? Adott AoA ertek felett elkezdi lefele tekerni a stabot (geporr-lefele, a stab eleje felfele mozog). Pont. Semmi mast nem csinal, meg csak vissza sem tekeri. Azt, hogy normal mukodes kozben mennyire teritene ki, senki nem tudja, mert itt ugye hibas AoA adatok miatt koppanasig vitte mindket lezuhant gepen.

Szoval, deklaralt cel a finom mozgatasok: passz. Senki nem tudja, pontosan mekkora a gondolakon ebredo felhajtoero, az mennyivel csokkenti a kormanyeroket, a stab mennyivel noveli (bar utobbit lehetne kozeliteni), szoval senki nem tudja, hogy "normal" esetben mennyit tekerne bele a MCAS.

Stab mozgatasa = magassagi kormany permanens mozgatasa (amig vissza nem trimmel). A magassagi kormanyra nem kerul ero, az valtozik, hogy vizszintes repuleshez (vagy amit a pilota eppen akar) mekkora erovel kell a botot tolni-huzni. Ez nem indirekt kormanyzas, hanem direkt kormanyzas (megmaradva a kifejezesnel). Egy repulo tokeletesen iranyithato lenne stabbal is, magassagi kormany nelkul csak trimmelve, egyetlen problemaval: a trim reagalasi ideje sokkal nagyobb, mint a magassagi kormanye. (Sot, stab ES magassagi kormany nelkul is iranyithatoak a modern gepek, leven a toloerovel is lehet szabalyozni a bolintasi szoget - sot a trimmeles igazabol ezert van, mert eltero sebessegeknel eltero AoA-knal van ugyanakkora felhajtoero, ami ugye normal esetben bolintasi szoghoz kotott, amit a bot huzasaval-tolasaval tudna a pilota beallitani, de helyette trimmeli, hogy semleges helyzetben legyen a bot. Ettol meg a kormanyfelulet ki van teritve, de pont annyira, hogy arra repuljon a gep, amerre a szemelyzet szeretne.)

Es igen, a stab a modern utasszallito gepek legnagyobb ereju kormanyfelulete. Jelnleg senki nem biztos benne, hogy egy teljesen letrimmelt 737-et egy teljesen felefele kiteritett magassagi kormany legalabb vizszintesben tud-e tartani. Elvileg igen, gyakorlatban kevesbe nez ki egyertelmunek.

A MCAS nem "atesekozeli" helyzetben avatkozik be. Hiaba ismetelgetik ezt sokan sok helyen, attol meg nem lesz igaz. Egy bizonyos AoA ertek felett mukodik, pont, az atesesi pont azonban meg sok mastol is fugg. A vicc az, hogy csak az AoA-t figyeli, meg a sebesseget sem. Ha figyelte volna, akkor az etiopok nem zuhannak le, mivel olyan allaszoget az o sebesseguknel keptelen elerni egy 737, feluton szo szerint szethullik a gepet terhelo erohatasaok miatt. Egyebkent igen egesz stabot mozgatja, magassagi kormanyhoz nem nyul.

Ezt a "MAX hajlamos az atesesre" dolgot el kellene felejteni. Nincs ra semmi bizonyitek egy veletlenszeru "nv nelkul nyilatkozo" arcon kivul. Jelenleg max rumor, annak is gyenge. Plusz az fix, hogy milyen tartomanyokban esik at a gep (leven aerodinamikai tulajdonsag), azt szofveres magia nem fogja tudni megvaltoztatni.

Ugyanigy, attol hogy A csinal B dolgot, aminek mellesleg kovetkezmenye, hogy B is csinal Y dologot, meg nem A csinal Y vagy B csinal X vagy B csinal Y dologot a rendszerben, hanem A csinal X-et. A stick pusher nem a magassagi kormanyt mozgatja, hanem a botot. Ennek nyilvanvalo kovetkezmenye a magassagi kormany kiterese, de NEM azt mozgatja.

Azt mondani, hogy a MCAS lefele trimmelese megakadalyozza az atesest ugyanolyan, mintha azt mondanank, hogy a toloero feltolasa is megakadalyozza. Nyilvan, de a cel a toloero valtasakor altalaban (mindig) egy adott sebesseg beallitasa, nem az ateses megakadalyozasa. Persze, termeszetesen, lehet azt mondani, hogy midnen alkalommal, amikor atesesi hatar feletti sebesseget allitanak be, akkor az atesest akadalyoztak meg, csak sok ertelme nincs. Ugyanigy, indirekt es csatolto modon, az MCAS is segit-e az ateses elkeruleseben? Termeszetesen, de nem ez a celja, es ez csak jarulekos hatas.

Es mint mondtam, a Boeingnek egyaltalan nincs ellenere, hogy a koztudatban ez egy atesest, ertsd LEZUHANAST megakadalyozo cucc, mert ok is tudjak, el fog jonni az a pillanat, amikor 12 laikus amerikai allampolgarnak kell majd dontenie a sorsukrol.
KennyOMG 2019.05.12 12:10:01
Es alenyeg: "És akkor jön a lényegi kérdés: jól értem, hogy az MCAS beavatkozik átesésközeli helyzetben, a gép orrát lefele nyomva "

Merre van a lefele? Elozo kommentek egyikeben mondtam, hogy magas AoA-t iranyvaltas kozben ernek el utasszallitok, nem egyenes repules kozbeni fel-le mozgaskor. Ha Jakab Gipsz 737 kezeloember egy 40 fokban dontott forduloban tulhuzta a gepet olyan AoA-ba, ahol az MCAS beavatkozik, es feltetelezzuk, hogy ateses elleni vedelem, akkor mit csinal? "Lenyomja a geporrat". Oke, de merre van "le"? Es az mit csinal netto hataskent?

Kicsit visszalepdelve ismet, mi az ateses? Az egyik helyzet az, amikor a szarny allasszoge tul nagy, es a felso feluleterol levalik az aramlas, emiatt a szarny nem general eleg felhajtoerot, es atesik. Kep:
4.bp.blogspot.com/-DB2DZTHf5jg/Ulrku0PVPcI/AAAAAAAAAK0/ZAwuH3ofhZw/s1600/stall.png
Alacsony sebessegnel azert esik at a gep, mert a lassu (lassabb) aramlas miatt a szarny kevesebb felhajtoerot termel, ezen (valtozatlan sebesseget feltetelezve) csak az allasszog segitsegevel lehet segiteni, ami ujfent ugyanoda vezet.

Oke, "kanyarban" mar beszeltunk rola mit csinal a gep. Amikor be van dontve, akkor a szarnyakon ebredo felhajtoero kisebb resze dolgozik csak a gravitacio ellen, ez ellen ugy lehet tenni, hogy noveljuk az allasszoget. Az allasszog novelesevel viszont az aramlas egyre nagyobb resze valik le, azaz egy ido mulva egyre kevesebb lesz ismet a felhajtoero.

Namost a problema azzal az elkepzelessel, hogy a MCAS ateses elleni vedelem az, hogy mivel ateses elott avatkozik be, es ezt a gep kereszttengelye szerinti lefele bolintonyomatekkal teszi, adott (nem minden, de adott) esetben pl az AoA-t mondjuk csokkentheti, de ezzel parhuzamosan a felhajtoerot is! Mivel az AoA-n kivul semmi mas adatot nem vesz figyelmbe, ezert nincs tisztaban azzal, hogy amit csinal, az netto hasznos-e vagy sem. Gond nelkul elkezepleto olyan eset, amikor rosszabbat tenne a lefele trimmelessel, mint amennyi hasznot hozna.

Azonban ha azt nezem, hogy mar boven ateses elott beavatkozik, es nem a gep orrat nyomja lefele, hanem a tovabbi huzast teszi nehezebbe (ami igen, kozvetett modon az atesesbe huzast is hatraltatja), annak maris sokkal tobb ertelme van.
Idén május 3-án lesz egy éve hogy a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT megnyitotta budapesti bázisát, és ezzel együtt újraindította Magyarország és az Egyesült Államok közötti közvetlen járatokat New York JFK és Chicago városa felé. Az egy éves évforduló kapcsán a lengyel Pasazer írt a járatokkal…..
Megint durván nyomja a Malév GH a budapesti reptéren. Egy náluk dolgozó alkalmazott is mesélt nekünk arról, hogy milyen bevételkényszer van, hogy emelik egy szolgáltatás díját lényegében a duplájára. Áprilisban volt egy posztunk, amely arról szólt, hogyan húzza le a Wizz…..
Minimum ciki-kategória: a sportállamtitkár olyan intézménybe járatja a gyerekeit, ahol kétmillió forint a tandíj. Ezzel rendesen odatett az EMMI hurráoptimista propagandájának. ..
KennyOMG 2018.09.04 18:29:37
Ebben a posztban pár alapvető dologról fogok írni, amivel esetenként akár 10.000Ft-nál is többet tudunk spórolni repülőjegyvásárlásnál. Az internet népe ennek jó részét ismeri, tehát senki ne várjon csodákat, de azért talán tudok újat mondani...
Rangon aluli, egyrészt mert ez nem tudományos kérdés, másrészt mert – első ránézésre – vegytiszta sárdobálás, ami kapcsán nyilvánvaló, hogy legjobban azzal fejezhetem ki a véleményemet, ha tudomást sem veszek róla. Igen, tudom, mégsem bírom megállni, hogy ne írjak... részint tényleg nincs jobb…..
KennyOMG 2018.06.20 23:37:03
@Feri1234: Miert pont ezeket a kovetkezteteseket teszed magadeva? Mikor a tudomanyos konszenzus a polio eseteben szembemegy a te altalad preferalt szerzovel, az ausztral pedig (gyanitom, bar nem ertek hozza) meg fog egyezni?
KennyOMG 2018.06.20 23:58:49
@Feri1234: A kerdes nem az volt, hogy mit allit a tanulmany, hanem az, hogy mi alapjan dontod el, szerinted melyik tanulmany helyes/igaz.
KennyOMG 2018.06.21 00:15:18
@Feri1234: Nyilvan a tortenelem kezdetetol DDT-vel kezeltek mindent oseink, azert van a tortenelem hajnala ota jelen. Ja nem is, mert nem lehet tesztelni, tehat biztos nem az volt.
Indokoltság Mióta a vasút jelen van Budapesten, állandó téma a városközpontba történő bevezetése. Nem véletlenül; túlzás nélkül lehet állítani, hogy nincs az országban olyan közlekedésfejlesztési projekt, amelynek jelentősége összemérhető lenne ezzel. Budapest nem csak az ország abszolút központja,…..
KennyOMG 2018.06.02 12:35:08
@nyelv-ész: Nezd, neked is csak a madridi peldaval tudok jonni: az elovarosi vonatot (cercanias) bevittek a fold ala, az egyik allomas a szo szerinti varos kezepe teren van (Sol). Es nevetni fogsz, de oleg durva kapacitassal megy onnan is, mert a helyiek, akik bent laknak de kijebb dolgoznak 10-15-20 perceket takarithatnak meg, ha nem 3-4x szallnak at a metrokon, hanem mennek vele egy vagy ket megallot, es aztan egyszer atszallnak.
A kormánylap Figyelő friss listája cikke szerint Kásler Miklós, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója lehet Balog Zoltán távozó humáncsúcsminiszter utódja az Emmi élén. A református lelkészt ezzel egy olyan katolikus professzor váltaná, akinek voltak érdekes mondatai az elmúlt években. Az…..
  Ugye te sem úgy fogyasztod a teát, hogy a filtert a szádba veszed, majd ráöntöd a forrásban lévő vizet? Nos, a paksi üzemzavar szakembergárdája által okozott 2003-as paksi üzemzavar oka lényegét tekintve az volt, mintha egy csoport sokdiplomás atomenergetikai szakember csoportosan így…..
Biztos volt már mindenkinek amolyan „óbazmeg” pillanata, amikor közvetlen valami után (vagy akár közben) villámként csap bele az emberbe a felismerés, hogy mekkora hülyeséget sikerült csinálni. Jegy vásárlásakor pl rossz dátum, hiba a névben (vagy akár más névre foglalás!), reggel nyolc helyett este…..
Abban nincs semmi újdonság, hogy az elmúlt nyolc év médiaipari változásainak egyik durva velejárója a névtelen, arctalan, tényeket nem tartalmazó vagy elferdítő cikkek megjelenése az olyan kormányhoz közeli sajtófelületeken, mint a TV2 (Andy Vajna), a közmédia, a Ripost (Ómolnár Miklós) vagy az…..
A sorozat 4. részében az F-16XL-ek, mint a NASA kutatógépei szerepelnek, számos, igazán érdekes aerodinamikai kísérlet alanyaiként, részeseiként. Az előző rész ITT, az első pedig ITT. A NASA kutatógépeiként De miért is szól egy harcigép-programról egy 400 oldalas NASA-kiadvány? Nem szokatlan, hogy…..
KennyOMG 2017.12.18 23:37:06
Alig ocsúdtunk fel a Las-Vegas-i tömegmészárlás sokkjából, máris jött egy újabb, megmagyarázhatatlan tragédia. Néhány napja egy templomba sétált be valaki Amerikában, szisztematikusan haladva megölt nem egy, nem két embert. Mégis miért? A lehetséges magyarázatok között nyilván mindig előkerül a…..
Több mint fél éve nyílt meg a lehetőség, hogy a Wizz hitelkártya elfogadása miatt fapados utasok is ingyen beszabaduljanak a ferihegyi Mastercard lounge-ba. Látogatjuk mi is persze szorgosan, itt az ideje, hogy leírjuk, miket tapasztaltunk. Az biztos, hogy jócskán megdobja az utazás kényelmi…..
KennyOMG 2017.10.12 01:58:06
"Nekem az elmúlt 3 évben volt közel 200 egységem, 4 kontinensen, nagyon sok különféle útvonallal. De még magamat sem sorolnám profinak. Ezek közül rengetegnél utaztam tényleg tapasztalt üzleti partnerrel, akik ennek töbszörösét repülték. Soha senkitől nem halottam, hogy ráérünk kiérni a reptérre."

es

"Megvan az a kép, hogy öltönyös üzletemberek laptoppal ülnek a reptéren? Ez azért van mert az az 1 óra, így van beletervezve a napjukba, ott is lehet ügyeket intézni, wifi van, e-mail-ek megjönnek."

Sikitva rohogos, kerlek. A cegrabszolgakat meg egyeb wannabe-ket ne "uzletemberezzuk" mar le, ha lehet. Akik repteren ulve 1 orakat laptopoznak, azok nem "fontos" utasok. Az o tortenetuk ott kezdodik, hogy nincs szukseguk check in-re, mert egyreszt be vannak csekkolva, masreszt nincs csomagjuk. Priority szeku, ahol a felkapaszkodott parvenukon kivul senki nem szajal, ha valaki bekeredzkedik elore, mert nagyon jol tudjak, hogy lehet legkozelebb nekik esik be egy last minute email vagy tartja fel oket valaki, stb. Az egy orajuk, amit a repteren basznanak el, az nagyon is forintosithato, es egy uj jegy aranak egeszen magas szazalekat is elerheti. Esatobbi.

En mondjuk nem tartozom a fenti csoportba ("sikeres uzletember"), es ugyan reszben mas megfontolasokbol, de magamnak biztonsagi hibahatarral is ~45 percre lovom be az erkezest. Felre ne erts, semmi baj nincs azzal, ha te vallasosan 120 percnel jelensz meg, csak ne nezd nekifutasbol hulyenek azokat, akik nem.

Plusz, sztori nelkul nincs komment. Legjobb idom: Malpensan 12 perccel az _indulasi_ ido elott leptem le a vonatrol - es valami hihetetlen csoda folytan megis elertem a gepet, ami nem kesett. Legjobb sztori: kettes szamu haver fel labbal a csoben, fel labbal a gepben allva hattal tamasztja az ajtot, hogy a sztyuvi ne tudja becsukni, mikozben harmas szamu haver a gumipadlon gyakorlatilag csikorogva fordulva rohant, kezeben 3 Starbuck kaveval. Azt sem hittem, hogy mindharmunknak sikerul, vagy hogy egyatalan repulhetunk, es nem basznak minket le zendules vagy valami hasonlo szoveggel... (van az a jegy, amitol a szemelyzetnek is korpasodik egy icipicit a hajacskaja)
Kedvenc amerikai elnökünk, a január 20-án beiktatott Donald Trump már nem húzza sokáig - legkésőbb az év végén le fog mondani a hivataláról és megy Isten hírével jakuzzizni valamelyik szállodájába. Amilyen nagy buli volt számára a választási kampány végigküzdése/végigcsalása és az elnökség orosz…..
Remy Dalmore Fegyverek földjén 2017.08.08 17:47:47
Reggel olvasgattam a CNN híreit, és hirtelen nagy késztetést éreztem rá, hogy beszerezzek egy fegyvert, amivel megvédhetem a családom és magam életét. Ne legyünk kicsinyesek, mindjárt egy 44-es Magnum beszerzését tűztem ki célul, mert jól néz ki, és állítólag nagyot durran. Tervem természetesen…..
KennyOMG 2017.08.09 19:02:49
@gabiiii: Persze, az is netto udvariassag, hogy amikor haver ele bevagnak az uton (San Juan, PR), megkerdezem miert nem dudal rajuk.

"Hulye vagy? Nem akarom, hogy lelojjenek!" Es nem viccelek, nem tulzok.
Egyes források szerint egy, más számítások szerint kétmillió dollárt is elérheti az HBO sorozatában a főszereplőknek kifizetett gázsi, így érthető, mi kerül tízmillió dollárba egy olyan epizódon is, amiben egy darab sárkány sincs, és a színészek leginkább a díszletekben beszélgetnek egymással. A…..
KennyOMG 2017.08.07 16:33:26
Rengeteg kínai, indiai, és pakisztáni bevándorló a maláj lakosok mellé. Etnikai zavargások, túlnépesedés, munkanélküliség, és elszegényedés. Nagyjából ezeket tudta felmutatni Szingapúr a 1900-as évek elején. Fejükbe vették, hogy nem bűnbakot keresnek, hanem változtatnak és megfordítják az egyre…..
Kevés nemzet van úgy oda a szinkronért, mint a miénk. Régen még volt is okunk, hogy büszkék legyünk rá. Egy szinkronra heteket szántak. Elsőrangú fordítók dolgoztak rajtuk a legnagyobb műgonddal és színészlegendák vették ki a részüket belőle. Ma már futószalagon készülnek olyan tempó mellett, ami…..
Paks II engedélyezési eljárásához készült környezeti hatástanulmány igen nagyvonalúan bánik a konkrétumokkal. Leginkább nélkülözi azokat. Nincsenek benne olyan konkrét adatok, határértékek és jellemzők, ami alapján ténylegesen meg lehetne állapítani, hogy a tervezett atomerőmű milyen hatással lesz a…..