Adatok
HJWOSYLUS
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Valamiért elfeledkeztem februárban arról, hogy gyerekkorom "új villamosa", a csehszlovák ipar remeke, a Tatra T5C5 típus akkor 40 éve állt forgalomba. Most Gerhard Haschke 1980 májusi képei segítségével pótlom ezt.
T5C5 minden mennyiségben! Természetesen nem arról van szó, hogy akkoriban…..
HJWOSYLUS
2020.05.20 15:09:06
Felmerül bennem a kérdés, hogy a Márton Áron téren vajon az egykori tilitolizás miatt épült a hurokvágány belsejébe a rövid egyenes szakasz? Azért gondolom, mert tudomásom szerint ez a szakasz 1979-ben épült ki ebben a formában, amikor már számíthattak erre a metódusra.
Múlt héten fekete-fehérben HÉV-eztünk, most viszont visszatérnek a színek a képekre, és ismét villamosokat fogunk kergetni Karl Holzinger fotói segítségével.
1976 május elsejének (vegyük észre a lobogókat mindenütt!) egy pillanata a Frankel Leó és a Török utca elágazásában. Valami fennforgás…..
Mi lenne, ha most nem villamosoznánk, hanem a külvárosokban néznénk körül Ernst Plefka HÉV-es felvételei segítségével?
A ráckevei ma is az a vonal, amivel a legkevesebbet utaztam a budapesti HÉV vonalak közül, és amit a legkésőbb fedeztem fel magamnak. A fenti képen látható szerelvényekről…..
Annak idején az idősebbek néha meséltek arról, hogy ifjabb korukban a mindenre érvényes kombinált helyett csak - fele annyiba se kerülő - villamosbérletük volt, és hogy mekkora távolságokat tettek meg azzal átszállás nélkül, merthogy a járatok régen hosszabb útvonalakon közlekedtek. Én már az egyre…..
HJWOSYLUS
2020.05.04 15:53:42
HJWOSYLUS
2020.05.05 11:45:03
@Hamster: Valóban dönt a kinézetét. Én mær abban a korban nőttem fel, amikor Budapesten már régen nem voltak bengáli, először a Közlekedési Múzeum modelljéről készült képeslapok láttam (az egyi
HJWOSYLUS
2020.05.05 11:51:29
@HJWOSYLUS: Folyt köv (utálom, hogy a tablet folyton k.javítja amit írok, még nem állítottam át), szóval: a modell képeslapján láttam először, ott még volt üvegezés alul. Szegeden utaztam vele először, hiányoltam is a tátrás beütést, cserébe akkor lettem villamosmániás.
Meglepetés jelleggel ismét eljutott hozzám egy adag "leesik az állam" típusú régi kép, ezúttal az Electric Railroaders' Association archívumából. A készítők, Joseph és Richard Braun 1967-ben látogattak el a még modern metróvonalak nélküli Budapestre, ahol még a villamosok voltak a legfontosabb…..
HamPLÓ
Tujázás a Körtéren, új kocsi a régi kisföldalatti pályán, áramszedős HÉV dízelmozdony...
2020.04.14 07:00:00
A "régi képes" bejegyzések sűrűsödése remélhetőleg segít kicsit szebbé tenni az ingerszegény home office-os, távolságtartásos napokat, úgyhogy most megint egy ilyen következik. 1972 márciusában járunk, a képeket a svájci Bernhard Studer készítette.
A 6-os, a 44-es, az 59-es és a 61-es villamos…..
HJWOSYLUS
2020.04.15 17:40:13
@haromegesztizennegy: én inkább úgy gondolom, hogy valami kényszermegoldás lehet, mert "egy sima egy fordított" elv alapján követik egymást az oszlopok. Vagy úgy is lehettek vele, attól függően, hogy mikor keletkezett ez az állapot, hogy már úgyse lesz rá sokáig szükség, mert hamarosan megszűnik a felszíni szakasz. Egyébként hasonló jelleggel rácsos tartó oszlopokkal sűrítették be a régi alagút szakaszt is, bár ott ez egyáltalán nem feltűnő.
A címben szereplő felszólítás a Budapesti Helyiérdekű Vasutak Rt. szlogenje volt a harmincas években. A nagy gazdasági világválság után megcsappantak a cég bevételei, ekkor találták ki, hogy felfuttatják a turisztikai célú személyforgalmat. Mivel most a valóságban nem ajánlott kirándulni, Noah…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz