Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_fpeti_

33 bejegyzést írt és 113 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
If 'generate_projects.bat' does nothing, you'll probably missed this to click during installing python: The other problem when compilin' physx4 in VS2019: <typeinfo.h> got renamed <typeinfo>. Had to rename in PsAllocator.h then everything worked fine...
Alig van hozzá példaprogram, pedig jó cucc.Heightmap-es sampleben van egy ilyen rész az adatfelöltésnél: samples[x+y*hfSize].setTessFlag(); samples[x+y*hfSize].materialIndex0=1; samples[x+y*hfSize].materialIndex1=1; Az első sor nem csinál semmit, mert a setTessFlag() a 'materialIndex0' 7. bitjét…..
Jó dolog a GDI+ pl be lehet vele tölteni mindenféle képformátumot Gdiplus::Bitmap objektumba és lockolva megkapjuk a pixeleket, amivel kezdünk valamit. Nincs vele gond, amíg egy pixel alfája nem nulla. Ha az, akkor az RGB is nulla lesz. Normálmap+specular alpha esetén nem az igazi, mert ahol kicsit…..
A honlapján van a CMAKE-es módszer, vagy a minden könyvtárba bemenve minden file-t hozzáadni a projekthez játék, ami elég hosszadalmas, én így csináltam:1 Bemásolom a bullet gyökeréből az SRC mappát a projekt mappába.2 Solution Explorer-ben fönn van pár pici ikon, a 'Show All File' kell nyomni - így…..
Két napja tettem új drivert a sokat látott AMD6670 karinak, amivel a fent említett app is jött (Windows7 Home prof edition). Ma észrevettem, hogy a directx11-es IDXGISwapChain::Present() kifagy - egy idő után. Általában 10-20 másodpercnyi működés után, csak debuggolás közben. Először saját hibára…..
Egy gamedev blog DirectSound 2017.10.30 20:54:38
Gondoltam csinálok egy pici framework-öt, ami minden installálás nélkül fut kb. bárhol. Hangnak DirectSound-ot gondoltam, elég régi cucc, de még megy, nem kell neki semmi extra dll-t installálni. Annyi gond volt vele, hogy nem  találtam más tutorialt, mint a Rastertek-eset. Ebben, ha betöltöttünk…..
Van ez a cseppnyi kód: #include <iostream>using namespace std;class f{public:   f() { v = 0; }   f(int a) :v(a) {};    const f& operator=(int a) { v = a; return *this; }    const f& operator+=(const f& m) { v += m.v; return *this; }    int getv() const { return v;};private:    int…..
Néha előfordul a fenn említett rendszerrel, hogy release-ben full optim mellett mondjuk 3 float összeadása eredményeképpen +-1.#IND lesz a végeredmény. Nálam 3d vektor dotproduktja produkálta, a netet nézve úgy néz ki másnak is volt hasonló kalandja (x*x+y*y = #ind). Ha kikapcsolom az…..
Ha van egy ilyen hiba: hkGeometryUtilities.lib(hkMemoryMeshTexture.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol "public: static class hkImage * __cdecl hkImageDecoderUtil::loadFromFile(char const *)" (?loadFromFile@hkImageDecoderUtil@@SAPAVhkImage@@PBD@Z) referenced in function "public: virtual…..
Mivel töltöm időmet: ez a kódrész azt eredményezi, hogy a konstans bufferre azt azt adja ki a dx runtime debugging, hogy 16 byteot adok meg (vec3 + pad), de 48 byte kéne neki. Texture2D Texture[3];SamplerState texSampler; cbuffer whatnot{ float3 viewposition;}; #include…..
Egy gamedev blog XAudio2 hiba 2014.01.25 00:56:37
Véletlenszerűen kihagyott hangokat a játékom, gondoltam bekapcsolom a xaudio2 debugger funkcióját, ezzel: HRESULT r = XAudio2Create(&xaDevice,XAUDIO2_DEBUG_ENGINE);  Ez annyit csinált, hogyha meghívtam egy ilyet: IXAudio2SourceVoice::Stop(XAUDIO2_PLAY_TAILS); // csak ezzel a…..
Volt egy érdekes hiba, ami elvitt pár órát. A modelnézegetőt bütyköltem, de egy sarok körüli összes háromszögön a textúrázás rossz volt (a villa jobb ágának tövében kell keresni) El nem tudtam képzelni, mi lehet a baja, mindenhol jó volt, csak ott nem 6 darab háromszögön…..
Volt nekem egy problémám a content pipeline-omban. Már ha azt a pár poligonhalmazt kontentnek lehet nevezni, amiket összebarmoltam Blenderben tesztelés gyanánt. Nekiveselkedtem pár éve és összekínlódtam egy 50kb-os python-scriptet, ami szépen működött, a Blender 2.4x-es verzóiban.…..
 Jól elszórakoztam ezzel is, az Intel-es Havok fórumon is tiszteletemet tettem, ahol mondották, hogy hát 100 féle képen meg lehet oldani egy hkpCharacterRigidBody reptetését. 0-ra állítom a gravitciót és wiiiii, már száll is amerre akarom!Ez igaz, de ha hozzáér bármihez a…..
Ezt kell a server kódba bind() elé tenni, és akkor a recv() és társai nem állnak le várni az infót. Ezt nem könnyen találtam meg a neten, hátha így könnyebb lesz másnak. :3u_long on = 1;ioctlsocket(Socket, FIONBIO,&on); ..
 Él-e még valaki, aki ismeri a Shadow warrior nevű mókás szoftvert? Játék '97-ből, 3DRealms alkotása, akik a Duke Nukem-et is elkövették. Kb. ugyanaz a motor, nagyon elborult játék volt ez is. Volt benne egy 'sticky grenade' nevű tüskés gömb, amit el lehetett dobni, ha…..
IDDQD Régen minden jobb volt 2012.04.16 15:54:00
Ennek örömére nézzünk is meg egy friss techdemót a CryEngine 3-ból, aztán mehet tovább a szokásos eszmecsere arról, hogy bezzeg 1981-ben ZX Spectrumon. Neked melyik volt az első játék, aminek azt mondtad a grafikájára, hogy úristen úristen, ennél jobbat már nem lehet…..
A mai napon készítettem egy új táblás játékot Silverlightban, amely a Peg Solitaire, vagy magyar nevén a Türelemjáték című játékot valósítja meg. A játékot a Lidércfény Games oldalán, a következő címen érhetitek el: http://games.lidercfeny.hu/jatek.php?jatek_id=11..
_fpeti_ 2012.04.04 22:03:38
Survive Developement Gravitáció 2012.03.31 22:01:22
_fpeti_ 2012.04.04 22:01:30
Ez megint ismeretterjesztő jellegű bejegyzés lesz, szóval akit annyira nem köt le, az görgessen az aljára, van videóm is :) Elsőnek, pár szóban, mi is az az ütközésérzékelés? (Jó, tudom, a nevéből ered, de itt picit mást értünk rajta azért). Neve alapján az a kód, ami…..
_fpeti_ 2012.04.01 21:13:44
Arany Jánostól előre is elnézést :) "„Fegyver csörög, haló hörög, A Hold tengerbe száll, Vérszagra gyűl az éji vad"... Képek lapozás után! Ja, igen: a Hold mozog is, nem csak van :) ..
Egy gamedev blog Új effekt 2012.02.13 02:38:00
 Alphablendinggel nagyon sok olyan dolgot meg lehet csinálni, ami elég jól néz ki, de nem bonyolult megcsinálni. Csináltam is egy 'animált' (forog 'áze) jelenséget, de nem tudom mi a neve. 'Teleportálási effektnek' hívom. Minecraft-ból jött az ötlet (lehet néha mással is kéne…..
 Van nekem egy magasságtérkép szerkesztő progim, nem egy nagy szám, van pár funkciója, többek között árnyékot is tud számolni, majd elmenti png-be. Eredetileg az árnyékot cpu-n számoltam, elég sok háromszög-sugár ütközés volt benne, és kb 10 percig tartott, mire egy…..
Gondoltam nyitok a világ felé, és csinálok egy menő installer-es demót, mit csak le kell tölteni elindítani, várni míg végez, és élvezni a végtelen szórakozást. Manapság mindenki kényelemhez szokott, ha nem megy minden flottul, akkor legörbül a száj, és rajongókat veszít az…..
Triplanar texturing: Textúrakoordináta számolása a csúcspont (vertex vektor) alapján, és több textúra 'összeblendelése' normál iránya szerint (normal.xyz adhat 3 faktort). Ez van a nagy kövön. :) Meg nagy koromnyomok is. Gondolkoztam, milyen egyszerű lenne deferred shaderrel…..