Adatok
Somogyi Emese
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Két férfi és két kómában fekvő nő. Élet és halál körforgásában a szerelem és az erőszak, boldogság és csalódás kettőssége sajátos jelentést kap...
Erős és gyenge nők, akik megpróbálnak talpon maradni egy világban, ahol a férfiak csak a saját kis játékaikat űzik? Vagy egyszerűen mindenki csak a maga boldogságát keresi? Almodóvar sajátos látásmódja itt is új megvilágításba helyezi társas és társadalmi szerepeinket, kapcsolatainkat...
Somogyi Emese
2020.05.14 12:06:47
@Bíborka Balogh: Irene tényleg életben volt, nem csak Sole képzelte el.
Irene be is vallotta Raimundának, hogy Rajmunda apjával nem ő halt meg a kunyhóban a tűzben, hanem ott találta a férjét Agustina anyjával, akiről kiderült, hogy a férfi szeretője volt. Emiatt ő maga gyújtotta rájuk a kunyhót.
Ezért kellett később bujkálnia, nehogy kiderüljön, mit követett el. A temetőben Irene sírjában Agustina édesanyja maradványai nyugszanak.
Ez az oka annak, hogy Agustina édesanyja pont azon a napon tűnt el, amikor tűz ütött ki a kunyhóban.
Remélem, segített a kommentem egy kicsit jobban megérteni ezt a történetszálat. :)
Irene be is vallotta Raimundának, hogy Rajmunda apjával nem ő halt meg a kunyhóban a tűzben, hanem ott találta a férjét Agustina anyjával, akiről kiderült, hogy a férfi szeretője volt. Emiatt ő maga gyújtotta rájuk a kunyhót.
Ezért kellett később bujkálnia, nehogy kiderüljön, mit követett el. A temetőben Irene sírjában Agustina édesanyja maradványai nyugszanak.
Ez az oka annak, hogy Agustina édesanyja pont azon a napon tűnt el, amikor tűz ütött ki a kunyhóban.
Remélem, segített a kommentem egy kicsit jobban megérteni ezt a történetszálat. :)
Egy végzetes baleset, egy szervátültetés, és egy utazás, amelyben megmutatkozik a múlt...
Sajátos szerelmi háromszög: egy nő, egy rendőr és egy bűnöző. Győzhet-e a bosszú, a gyűlölet?..
Lakótelep, bizonytalan egzisztencia - egy átlagos kispolgári család élete, amelyet egy asszony próbál meg összetartani, miközben minden szétesik, mindenki a saját dolgaival, önmagával van elfoglalva. Tehet-e egyáltalán valamit, és annak van-e értelme, vagy inkább hagyjon mindent elrendeződni,…..
Egy lakás, négy asszony, párkapcsolatok. Almodóvar ma is újszerű feldolgozásban tálalja nő és férfi viszonyát, az érzelmek sodrát és zavarát...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Almodóvar filmjeiben eddig többnyire a nőké volt a főszerep, az ő lelki világukba, vívódásaikba nyertünk betekintést, de ebben a filmben ez más volt. Itt két férfi és az ő barátságuk kapta a főszerepet.
Mindkét férfi szerelme hosszú ideig kómában feküdt. Az egyik felébredt, a másik elhunyt.
Benigno karaktere számomra nagyon kettős volt, végtelenül odaadó volt, az életét az anyja, majd később Alicia gondozásának szentelte, de közben érezhető volt, hogy valami nincs rendben vele, volt benne valami, ami nyugtalanító és kissé aggasztó volt számomra. A nemi erőszakig nem tudtam eldönteni, hogy pontosan mi az, mert nem teljesen derült ki, hogy melyik nemhez vonzódik. A gondoskodása nagyon odaadó volt, de megszállottságba csapott át, és ebből következett személyes tragédiája.
Marco és Benigno élethelyzete egy ideig megegyezett a szerelmük állapota miatt, mély barátságot kötöttek a kórházban. Marco az erőszak után mentőövként funkcionált a börtönben ülő Benigno számára, ő volt az egyetlen, aki segítette és törődött vele. Miután Lydia kómába esett, akkor még fordítva volt ez, Benigno próbálta Marco-t segíteni, támogatni.
A bikaviadalos jelenetek számomra megrendítőek voltak, nagyon brutális hivatás, rémséges, amit a bikákkal művelnek. Nem tudok azonosulni ezzel a szórakozással, engem nagyon elborzasztott, ahogy folyt a bika hátán és oldalán a vér.
Számomra a film legfontosabb üzenete az volt, hogy ha valami fontos mondanivalónk van a másik számára, ne halogassuk, mert nem lehetünk biztosak benne, hogy később lesz-e módunk elmondani az adott dolgot, vagy egyáltalán képesek leszünk-e még beszélgetni a másikkal.
Almodóvar több filmjében is megjelent, hogy a szereplők nem osztottak meg egy nagyon fontos dolgot, információt egy másik személlyel, amire később már nem volt lehetőségük, és ez a tény egész további életükben kísértette őket (pl. A Mindent anyámról című filmben nem mondta el Manuela a fiának, ki az apja, aznap este mondta volna el, amikor a fiú meghalt, az apja sem tudott a fiú létezéséről; az Eleven hús című filmben Victor nem tudott elköszönni az édesanyjától, stb.).
Úgy érzem, hogy Almodóvar filmjei hozzátesznek valamit az emberhez, az általunk megnézettek közül mindnek mély mondanivalója volt, amelyen elgondolkozhat az ember, rájöhet, hogy nagyon sok szemszögből szemlélhetjük ugyanazt a dolgot, és az érzelmeink, egy karakterről kialakult belső képünk mennyire befolyásolhatja a megítélésünket egy, az adott szereplő által elkövetett bűnnel szemben.