Adatok
samoth
0 bejegyzést írt és 447 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Visegrádi Négyek Európai Uniós Harccsoportjának Közeli Légi Támogatását (V4 EUBG CAS) a 2016 első félévében esedékes készültségi időszak alatt biztosító magyar gripenes közösség számára követelmény a légi utántölthetőség (AAR) képessége is. Hogy a 2015 második…..
Zord..
samoth
2014.12.24 19:27:02
A brazil (ki)választás miatt önbizalommal telten, a svájci népszavazás miatt tagadhatatlanul izgalomban égve folytatódik Linköpingben, a Gripen-program hazájában az újgenerációs (NG) változat fejlesztése. A LégierőBlogger a napokban ebbe a munkába nyerhet bepillantást.
A…..
samoth
2014.11.23 07:05:15
@Beat it!: Ebben valóban nincs benne, de a korábbi hírekben is érintőképernyőről volt szó, és gyakorlatilag minden fórumon természetesnek veszik, hogy ez érintőképernyős. Ami attól még nem biztos, hogy az lesz :)
pl.:
www.defesanet.com.br/gripenbrazil/noticia/17059/EXCLUSIVO-%E2%80%93-GRIPEN-NG-Tera-Display-Panoramico/
Vagy itt:
www.tecnodefesa.com.br/materia.php?materia=2041
Nyers guglitranszléttel a vonatkozó rész:
"Developed by Brazilian AEL Sistemas, an Israeli subsidiary of Elbit, the WAD offers alternative to concentrate all flight data generated in numerous aircraft systems on a single touch screen (touch screen), without the need for interfaces with buttons. This solution should provide greater flexibility in pilot's response to hunting demand management during missions."
@zord: A gombok elhelyezkedése alapján akár a 3 is lehetséges. De lehet csak a funkció szerinti felosztás miatt ilyen az elrendezés, miszerint 3 adatcsoportot kell megjeleníteni, mint a korábbi Gripenekben.
pl.:
www.defesanet.com.br/gripenbrazil/noticia/17059/EXCLUSIVO-%E2%80%93-GRIPEN-NG-Tera-Display-Panoramico/
Vagy itt:
www.tecnodefesa.com.br/materia.php?materia=2041
Nyers guglitranszléttel a vonatkozó rész:
"Developed by Brazilian AEL Sistemas, an Israeli subsidiary of Elbit, the WAD offers alternative to concentrate all flight data generated in numerous aircraft systems on a single touch screen (touch screen), without the need for interfaces with buttons. This solution should provide greater flexibility in pilot's response to hunting demand management during missions."
@zord: A gombok elhelyezkedése alapján akár a 3 is lehetséges. De lehet csak a funkció szerinti felosztás miatt ilyen az elrendezés, miszerint 3 adatcsoportot kell megjeleníteni, mint a korábbi Gripenekben.
samoth
2014.11.23 16:47:17
@zord: Ismét egy kis önreklám következne, ha nem bánod:
Már egészen a nyolcvanas évekig lehet követni a svéd légierő fejlődését + egyéb kapcsolódó érdekességek a blogomon:
flygvapnet.blog.hu/
Köszönöm Gábor
Már egészen a nyolcvanas évekig lehet követni a svéd légierő fejlődését + egyéb kapcsolódó érdekességek a blogomon:
flygvapnet.blog.hu/
Köszönöm Gábor
samoth
2014.12.09 17:25:15
@Kelepisti: @zord:
Ez egy egy hónapos cikk.
www.svd.se/naringsliv/tjeckisk-militar-vill-ha-fler-gripenplan_4095675.svd
Most ebből az utolsó bekezdés érdekes a gyártással kapcsolatban.
"På Saab har man i dag ingen nyproduktion av Gripen C/D. Däremot är hela produktionsapparaten intakt och arbetar med service och att uppgradera nuvarande Gripenplan. En eventuell nyproduktion av Gripen C/D kan därför dra igång rätt snabbt."
Azaz: "A Saab-nál manapság nincs újgyártású Gripen C/D. Azonban az egész gyártóberendezés érintetlen, és a jelenlegi Gripenek kiszolgálásával és uppgrade-jével foglalkoznak. Ezért egy esetleges Gripen C/D gyártás-újraindítás gyorsan kivitelezhető."
Na most kérdés, hogy mit értenek "újgyártású" Gripen C/D-n. Mert ugye az A-C átalakítás megy évek óta. És van még olyan A, amit fel lehet használni C-D-hez. Szerintem erre gondolnak. De ez csak egy újság, ha a Saab-tól mondják, hogy nem álltak még le a C/D gyártással, akkor az biztosabb infó.
Ez egy egy hónapos cikk.
www.svd.se/naringsliv/tjeckisk-militar-vill-ha-fler-gripenplan_4095675.svd
Most ebből az utolsó bekezdés érdekes a gyártással kapcsolatban.
"På Saab har man i dag ingen nyproduktion av Gripen C/D. Däremot är hela produktionsapparaten intakt och arbetar med service och att uppgradera nuvarande Gripenplan. En eventuell nyproduktion av Gripen C/D kan därför dra igång rätt snabbt."
Azaz: "A Saab-nál manapság nincs újgyártású Gripen C/D. Azonban az egész gyártóberendezés érintetlen, és a jelenlegi Gripenek kiszolgálásával és uppgrade-jével foglalkoznak. Ezért egy esetleges Gripen C/D gyártás-újraindítás gyorsan kivitelezhető."
Na most kérdés, hogy mit értenek "újgyártású" Gripen C/D-n. Mert ugye az A-C átalakítás megy évek óta. És van még olyan A, amit fel lehet használni C-D-hez. Szerintem erre gondolnak. De ez csak egy újság, ha a Saab-tól mondják, hogy nem álltak még le a C/D gyártással, akkor az biztosabb infó.
Egy ritkán érintett téma, a Jak-52 kiképző- és gyakorló repülőgép egy példánya Szolnok felett műrepül. A pilótautánpótlás kérdése most nem tartozik éppen a legfeszítőbb kérdések közé a magyar légierőben, de ahogy sok minden másról sem, jövőjéről nincs döntés. Jó…..
samoth
2014.09.15 16:42:51
@zord: Érdekes lesz a Gripen jövője szempontjából az új svéd kormány. A szocdemekkel alapból nem lenne baj védelempolitikai szempontból, ellenben a koalíciós partnernek kiszemelt Zöldek, a sötétzöldek minden ilyen tulajdonságával rendelkeznek, a Baloldali párt meg mintha még a kominformtól kapná az ilyen jellegű utasításait. Löfven amúgy a vasas szakszervezetek vezetőjeként nagyon lobbizott, hogy svéd fegyverekkel szereljék fel a svéd haderőket, és állítólag a Brazil Gripen-üzletben is számítottak a kapcsolatai. Szóval rajta nem múlik. De hogy hogy fog bírni a szövetségeseivel? És a kisebbségi kormány miatt nyilván szorult helyzetben lesz. Láttunk már olyat, hogy a farok csóválja.
Aranyosgyéresen az elmúlt héten került sor a Dacian Viper 2014 gyakorlatra. Bár a rendezvényt korábban megtervezték, az ukrán válság nyomán ehhez hasonló események gyakori ismétlődésére számíthatnak a keleti NATO-tagállamok. A gyakorlat utolsó napján, mintegy ízelítőül…..
samoth
2014.09.01 13:05:05
Ez valahogy itt kimaradt, pedig airpower szempontjából sem érdektelen:
www.hirado.hu/2014/08/30/kosa-uj-vedelmi-politikara-van-szukseg/?source=hirkereso
"...a 90-es években kijelölt új katonai doktrínában alapvető tévedések vannak. "Tévedés volt, hogy gyakorlatilag nincs páncélos erőnk és csak minimális mennyiségben vannak csapatszállító páncélos eszközeink, és nincs tüzérségünk" - mondta.
Hozzátette: lassan eljön az ideje annak is, hogy újragondoljuk azokat a katonai fejlesztési elveket, amelyeket a 90-es évek közepén megfogalmaztak.
Kósa Lajos szerint az nem lehet kérdés, hogy a magyar hadseregnek képesnek kell lennie az ország védelmére, hiszen Magyarország határainál polgárháborús állapotok uralkodnak - utalt az ukrán helyzetre a politikus, kiemelve, hogy az ország védelmi képességeit újra kell gondolni."
www.hirado.hu/2014/08/30/kosa-uj-vedelmi-politikara-van-szukseg/?source=hirkereso
"...a 90-es években kijelölt új katonai doktrínában alapvető tévedések vannak. "Tévedés volt, hogy gyakorlatilag nincs páncélos erőnk és csak minimális mennyiségben vannak csapatszállító páncélos eszközeink, és nincs tüzérségünk" - mondta.
Hozzátette: lassan eljön az ideje annak is, hogy újragondoljuk azokat a katonai fejlesztési elveket, amelyeket a 90-es évek közepén megfogalmaztak.
Kósa Lajos szerint az nem lehet kérdés, hogy a magyar hadseregnek képesnek kell lennie az ország védelmére, hiszen Magyarország határainál polgárháborús állapotok uralkodnak - utalt az ukrán helyzetre a politikus, kiemelve, hogy az ország védelmi képességeit újra kell gondolni."
Az F-35-ös lett volna az idei brit nyári repülőnapok és kiállítások legfőbb attrakciója. Ugyan még nincs oda minden remény, hogy a Farnborough-i vásár hétvégi, nyilvános napjára befutnak a tengerészgyalogság F-35B változatú gépei, de ezek a rendezvények már bizonyosan…..
Ma nyílt meg a berlini repülő-, űr-, és védelmi ipari kiállítás, az ILA. Az Eurocopter Airbus Helicopters meghívására elsősorban a német-francia helikopterajánlatot vette szemügyre a LégierőBlogger, osztozva azok optimizmusában, akik szerint a június 6-i kormányalakítást…..
samoth
2014.05.23 05:14:13
@zord: Az utolsó képen, a függőleges vezérsík kilépőélén lévő antennaházon meg olyan a szemölcsantenna, mint a Gripen FAU-ja.
samoth
2014.05.24 08:09:38
@zord: Igen, a lámpa az. Erre gondoltam amúgy, de már nagy felbontásban látom, hogy nem ugyan az:
www.hunavia.hu/TYPE/Gripen/JAS39DEBSHUGRIPENINDETAIL/photos/photo83.html
www.hunavia.hu/TYPE/Gripen/JAS39DEBSHUGRIPENINDETAIL/photos/photo83.html
samoth
2014.05.24 18:12:24
@zord: Viszont az FAU talán a magyar gépeken volt először a teljes flottán. A csehek is csak jóval később kapták meg a fényképek alapján, míg egészen "új" (pl. 39278) svéd gépet is látni enélkül.De ez a többi antennára is vonatkozik.
Induljon a 14. hírbejegyzés, s ha már a helikopterfenntartás és beszerzés a népszerű téma mostanság, stílszerűen a 705-ös egy részletével.
Zord..
samoth
2014.04.15 10:27:43
Na, ezt láttam én is tegnap!
www.kisalfold.hu/tudosito/vadaszgep_repult_gyorszentivan_felett/2378061/?utm_source=hirkereso&utm_medium=feed&utm_campaign=hirkereso
Én még nem láttam Győr fölött Gripent! Sőt, mióta az Albákat kivonták, semmilyen katonai merevszárnyút "harci" gépet!
www.kisalfold.hu/tudosito/vadaszgep_repult_gyorszentivan_felett/2378061/?utm_source=hirkereso&utm_medium=feed&utm_campaign=hirkereso
Én még nem láttam Győr fölött Gripent! Sőt, mióta az Albákat kivonták, semmilyen katonai merevszárnyút "harci" gépet!
samoth
2014.05.04 19:15:38
@molnibalage: Egy korai, érdekes tervezet 1971-ből:
kepfeltoltes.hu/140504/P530Cobra_FvN71_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140504/P530Cobra_FvN71_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
samoth
2014.05.19 21:35:43
@Open Skies: BOL?
Míg idehaza jóindulattal már csak szimbolikus, rosszindulattal komolytalan (esetleg nem létező) helikopter erőkről lehet beszélni, addig Svédországban (ahol a források a tévedések elkerülése végett távolról sem végtelenek) egyedi, összhaderőnemi módon kezelik ugyan a kérdést,…..
samoth
2014.03.13 09:49:26
A modern magyar légierő-történet meghatározó típuscsaládja volt, 39 év szolgálati idővel. Bő 13 éve, hogy kivonták. Mint minden VSZ, illetve szovjet haditechnikai témának, a MiG-21-esnek (és közösségének) is a mellőzés, elhallgatás jutott osztályrészül az…..
samoth
2013.11.03 07:23:33
Air Power Blog
Lengyel, magyar két jó barát....... .......és két jó szövetséges?
2013.10.24 23:34:49
Mától, több mint egy évtizednyi hiátus után ismét van lengyel-magyar katonai együttműködési keretegyezmény. Bár ilyenekben és szándéknyilatkozatokban átlagon felül teljesítünk, reméljük, a most felvázolt keretek ténylegesen - és rövidesen - megtelnek tartalommal.…..
samoth
2013.10.26 08:17:16
Ezennel megnyitom a Légierő Blog híreinek tizenharmadik kiadását. Stílszerűen egy múlt héten, Újmajorban készült képpel, egy Kub SzPU-ról és a lengyelországi lövészeten céljának szánt Meteor-3M drónról. Kívánom a Honvédség idei legjelentősebb külföldi gyakorlatára…..
samoth
2013.10.16 16:45:33
@zord: Pont most olvastam egy '75-ös cikket, amiben az akkor svéd hadügyminiszter "panaszkodott", hogy ha nem megy a költségvetés 10 százaléka(!!!) fölé a hadügyminisztérium részesedése (ez mintegy 10 mrd kr), akkor nem tudja ellátni a feladatát megfelelő szinten :)
A hidegháborús kiadásokhoz képest egyébként ez az 1 százalék körüli összeg semmiség. Nem is értem, hogy miért ezen spórolnak a kormányok, pedig a nagy dolgokon lehet sokat spórolni, nem a kicsiken!
A hidegháborús kiadásokhoz képest egyébként ez az 1 százalék körüli összeg semmiség. Nem is értem, hogy miért ezen spórolnak a kormányok, pedig a nagy dolgokon lehet sokat spórolni, nem a kicsiken!
Ha az ember lecsúszik az F-16-osok második csoportjáról, és a késve érkező ohióiak nem sietnek érdemi feladatot repülni, be kell érnie hazaival. Amiből volt is ma bőven, és ízelítőt is adtak fegyvernemi együttműködésből. Négy Gripen vs három Kub csatorna…..
samoth
2013.09.13 08:14:27
samoth
2013.09.13 11:57:36
@zord: Köszi!
Egyébként nem tudom, feltűnt-e valakinek itt, hogy a magyar Gripenek bizonyos részletekben különböznek egymástól. Nekem most hívta fel valaki a figyelem arra, hogy legalább 2 Charlienknak más az oldalkormánya. De ahogy néztem a fotókat, nemcsak az oldalkormány más, hanem a függőleges vezérsík töve is az oldalkormány alatt! készítettem egy kis montázst, hogy illusztráljam:
kepfeltoltes.hu/130913/JAS39tailvariations_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mint látható, az első képen a 30-as C van (de a 34-esnek is ugyan ilyen), míg mellette a 36-os C (az összes többi magyar C-nek és D-nek ugyan ilyen.
Az alattuk lévő képen a svéd 39101-es A-ról készült képen látni, hogy az oldalkormány töve szögben áll, míg a későbbi változatokon függőleges. Alattuk a vezérsík töve pedig rövidebb. Bár nem igazán tudom eldönteni, hogy valóban az rövidebb-e, vagy az oldalkormány lett nagyobb felületű, és csak optikai csalódás a hossz rövidülés :s
Egy svéd fickó azt írta, hogy ez az első széria elejére volt jellemző, és gyártásegyszerűsítés miatt változott a kivitelezés. Sőt még az anyaga is változott, a régi oldalkormány ugyanis kompozit volt, míg az új alumínium. Van valaki aki meg tudja ezt erősíteni? Gondolom ez nem akkora hadititok, de mindenképpen a magyar repüléstörténelem része.
Egyébként nem tudom, feltűnt-e valakinek itt, hogy a magyar Gripenek bizonyos részletekben különböznek egymástól. Nekem most hívta fel valaki a figyelem arra, hogy legalább 2 Charlienknak más az oldalkormánya. De ahogy néztem a fotókat, nemcsak az oldalkormány más, hanem a függőleges vezérsík töve is az oldalkormány alatt! készítettem egy kis montázst, hogy illusztráljam:
kepfeltoltes.hu/130913/JAS39tailvariations_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mint látható, az első képen a 30-as C van (de a 34-esnek is ugyan ilyen), míg mellette a 36-os C (az összes többi magyar C-nek és D-nek ugyan ilyen.
Az alattuk lévő képen a svéd 39101-es A-ról készült képen látni, hogy az oldalkormány töve szögben áll, míg a későbbi változatokon függőleges. Alattuk a vezérsík töve pedig rövidebb. Bár nem igazán tudom eldönteni, hogy valóban az rövidebb-e, vagy az oldalkormány lett nagyobb felületű, és csak optikai csalódás a hossz rövidülés :s
Egy svéd fickó azt írta, hogy ez az első széria elejére volt jellemző, és gyártásegyszerűsítés miatt változott a kivitelezés. Sőt még az anyaga is változott, a régi oldalkormány ugyanis kompozit volt, míg az új alumínium. Van valaki aki meg tudja ezt erősíteni? Gondolom ez nem akkora hadititok, de mindenképpen a magyar repüléstörténelem része.
samoth
2013.09.16 16:25:22
@zord: Közben alaposan megnézegettem a képeket, és azt vettem észre, hogy az oldalkormány alul szélesebb, mint felül, ezért lóg túl a függőleges vezérsík tövén (így értelemszerűen nagyobb a felülete). Látni egyébként, hogy a függőleges vezérsík teteje (ami ugyebár fix) 90 fokban áll, így az oldalkormány kilépőélével szöget zár be, míg a korai példányokon függőleges az oldalkormány kilépőéle is, így egy vonalba esik a vezérsík tetejével. Szóval a 30-as és 34-es Gripenjeinket ezek alapján nyugodtan becézhetjük úgy, hogy "kissvancú" :)
A haderő rekord alulfinanszírozottsága, a koncepciótlanság, a politikai fóbiák, vagy egyszerűen a rossz gazdaként viselkedés meghozta eredményét. A Magyar Honvédség "helikopterflottája" év elején megszűnt létezni, mint honvédelmi illetve katasztrófavédelmi eszközrendszer,…..
samoth
2013.06.30 18:37:49
samoth
2013.07.13 08:58:04
Mint az várható volt, Hende-féle parlamenti egyeztetés, jópofizás ide vagy oda, az ellenzék zsigerből belekötött a nemzeti légiszállító képesség fejlesztésébe. „A Zorbán luxusban akar utazni” – mondják a primitív hazaárulók. A kérdést azonban érdemes inkább szakmai…..
samoth
2013.06.25 15:34:53
samoth
2013.06.28 13:12:16
A helikopter ismét megmutatta, hogy nélkülözhetetlen árvíz idején. A Honvédség hosszú évek elhanyagoltsága ellenére éppen meg tudott mozdítani annyi eszközt, ami elégségesnek bizonyult, de ez messze nem jelenti azt, hogy az illetékeseknek hátra lehet dőlniük a székeikben.…..
samoth
2013.06.15 06:50:26
Bármerre keveredjen is a LégierőBlogger, prioritást élvez minden, ami releváns lehet a magyar légierő és légvédelem számára. Ilyenben volt ma része a norbotteni F21 repülőezrednél, a Lulea-Kallax légibázison, ahol az északi országok határon átívelő…..
samoth
2013.05.26 10:52:37
@Allesmor Obranna: Véletlenül épp belebotlottam:
www.facebook.com/photo.php?fbid=586640084686640&set=o.129889103828440&type=1&relevant_count=1&ref=nf
www.facebook.com/photo.php?fbid=586640084686640&set=o.129889103828440&type=1&relevant_count=1&ref=nf
samoth
2013.05.31 14:09:35
Ugyan nem teljesen passzol ide, de a svéd repülés iránt érdeklődőknek érdekes lehet:
Snabel-Viggen: TVC-vel, teljesen elfordítható kacsa-vezérsíkkal, és döntött levegőbeömlővel (a maketten talán kicsit túlzottan is)
www.facebook.com/photo.php?fbid=470299366314124&set=oa.332764313477138&type=1&theater
Itt pedig a háttérben a Super Draken, míg előtérben a program megszüntetésével a svéd repülésrajongók körében azóta is fájó emlékeket idéző B3LA ( vagy másnéven SAAB 38, Sk38/A38). A B3LA (én csak bélázom) egyébként szoros rokonságban van az AMX-el, ugyanis az olaszokkal együttműködésben dolgozta a programon a svédek.
www.facebook.com/photo.php?fbid=470299602980767&set=oa.332764313477138&type=1&theater
Snabel-Viggen: TVC-vel, teljesen elfordítható kacsa-vezérsíkkal, és döntött levegőbeömlővel (a maketten talán kicsit túlzottan is)
www.facebook.com/photo.php?fbid=470299366314124&set=oa.332764313477138&type=1&theater
Itt pedig a háttérben a Super Draken, míg előtérben a program megszüntetésével a svéd repülésrajongók körében azóta is fájó emlékeket idéző B3LA ( vagy másnéven SAAB 38, Sk38/A38). A B3LA (én csak bélázom) egyébként szoros rokonságban van az AMX-el, ugyanis az olaszokkal együttműködésben dolgozta a programon a svédek.
www.facebook.com/photo.php?fbid=470299602980767&set=oa.332764313477138&type=1&theater
Iramodjunk neki a 11-esnek! Időszerűen, egy "sebhelyes arcúval" illusztrálva.
Zord..
samoth
2013.01.11 16:14:20
samoth
2013.02.24 08:44:57
CUDA:
www.flightglobal.com/news/articles/details-emerge-about-lockheeds-cuda-missile-382670/
Kíváncsi leszek mennyire lesz valóban "low cost". A 21. sz.-ban szinte minden fejlesztés úgy indult, hogy olcsóbb lesz, mint elődei aztán valahogy mégse jött össze.
www.flightglobal.com/news/articles/details-emerge-about-lockheeds-cuda-missile-382670/
Kíváncsi leszek mennyire lesz valóban "low cost". A 21. sz.-ban szinte minden fejlesztés úgy indult, hogy olcsóbb lesz, mint elődei aztán valahogy mégse jött össze.
A kecskeméti vadászrepülők - az An-26-os közösség hathatós támogatásával - ma megkezdték a Légi Fölény 2012 éleslövészeti feladat végrehajtását az áttelepüléssel. Két Ancsa és hét Gripen Kecskemét-Ronneby-Vidsel útvonalon repült ki, a vadászgépek a dél-svéd bázison…..
samoth
2013.02.22 19:55:42
A HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatalának főigazgatója, Keszthelyi Gyula és a svéd fegyverexport ügynökség, az FXM vezetője, Ulf Hammarström aláírásával ma 2026-ig meghosszabbításra került a magyar Gripen program, addig biztosítottá vált a hazai szuperszonikus harci…..
samoth
2012.02.29 20:40:31
Erről lehet tudni valamit?
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=4988122
BLEKINGE
Gripen pilots meet a large air exercise
Published: Tuesday 28 February at 07:28, News P4 Blekinge
The world's largest exercise for JAS Gripen fighters will be held over Blekinge in the spring.
In early April, some 30 aircraft from four countries to practice air combat, including around Torhamn.
Pilots from the Czech Republic, Hungary, Sveirge and South Africa will participate.
- The idea is to exchange experiences between countries using the same aircraft, said Catharina Berg Sell who is CIO at F17.
All takeoffs and landings will be on F17, writes BLT."
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=4988122
BLEKINGE
Gripen pilots meet a large air exercise
Published: Tuesday 28 February at 07:28, News P4 Blekinge
The world's largest exercise for JAS Gripen fighters will be held over Blekinge in the spring.
In early April, some 30 aircraft from four countries to practice air combat, including around Torhamn.
Pilots from the Czech Republic, Hungary, Sveirge and South Africa will participate.
- The idea is to exchange experiences between countries using the same aircraft, said Catharina Berg Sell who is CIO at F17.
All takeoffs and landings will be on F17, writes BLT."
Zord..
samoth
2012.12.26 09:26:43
Légierő-hírek, tizedik iteráció. Időszerűen egy Mi-24-es képpel, így emlékezve meg a típusról, melyet a szociálliberálisok siralomházba küldtek, a második Orbán-kormány pedig a vesztőhelyre kísért...
Zord..
samoth
2012.09.16 20:05:42
blogg.forsvarsmakten.se/flygvapenbloggen/2012/09/11/jas-39-i-ungern/
Fordítás:
JAS 39 MAGYARORSZÁGON
A múlt héten abban a kiváltságban volt részem, hogy részt vehettem a Joint Steering Committee-ben, a magyar Gripen partnereinkkel. Svéd részről a találkozót az FXM vezette, az FMV és az FM részvételével. A magyaroknak jó elérhetőségük van (azt hiszem a bevethetőségi arányra gondol.a ford) és az igényeiknek megfelelő repülési óraszámuk. Az első repülőgépek most lépték át a 800 repülési órát és éppen felülvizsgálaton vannak Svédországban. A találkozón tárgyaltak a további stratégiai együttműködési lehetőségekről Svédország és Magyarország között.
Lehetőséget kaptunk továbbá, hogy meglátogassuk a kecskeméti bázist, ahol a Gripenek állomásoznak, és ott találkozzunk a svéd támogatócsoporttal, amely 5 főből áll a Försvarsmakten-től (a svéd Fegyveres erők.a ford.) (közülük az egyik az FMV-től van kölcsönözve). A csoport egy nagyon fontos része a magyarok számára nyújtott támogatásunknak, és nagyra értékelik őket a magyar légierő részéről. Egy jó reklám a Flygvapnetnek!
Fordítás:
JAS 39 MAGYARORSZÁGON
A múlt héten abban a kiváltságban volt részem, hogy részt vehettem a Joint Steering Committee-ben, a magyar Gripen partnereinkkel. Svéd részről a találkozót az FXM vezette, az FMV és az FM részvételével. A magyaroknak jó elérhetőségük van (azt hiszem a bevethetőségi arányra gondol.a ford) és az igényeiknek megfelelő repülési óraszámuk. Az első repülőgépek most lépték át a 800 repülési órát és éppen felülvizsgálaton vannak Svédországban. A találkozón tárgyaltak a további stratégiai együttműködési lehetőségekről Svédország és Magyarország között.
Lehetőséget kaptunk továbbá, hogy meglátogassuk a kecskeméti bázist, ahol a Gripenek állomásoznak, és ott találkozzunk a svéd támogatócsoporttal, amely 5 főből áll a Försvarsmakten-től (a svéd Fegyveres erők.a ford.) (közülük az egyik az FMV-től van kölcsönözve). A csoport egy nagyon fontos része a magyarok számára nyújtott támogatásunknak, és nagyra értékelik őket a magyar légierő részéről. Egy jó reklám a Flygvapnetnek!
samoth
2012.09.21 09:14:53
B-52-esek "Tobruk 41" és "Tobruk 42" hívójellel.
theaviationist.com/2012/09/18/b-52-tobruk/
És még ne kezdjünk el kombinálni? :)
theaviationist.com/2012/09/18/b-52-tobruk/
És még ne kezdjünk el kombinálni? :)
samoth
2012.11.04 23:57:02
Újabb bejegyzés a légtér (és űr) mint közeg katonai célú felhasználásának-uralmának híreihez. :-)))
Zord..
samoth
2012.06.07 05:19:52
Dél-Korea, mint Ázsia általában, immár nemcsak "szívódik fel, mint a talajvíz", hanem már "ott van a spiccen". Az LM-el közösen kifejlesztett LIFT-típusuk, a T-50 és leendő harci változatai ennek a fejlődésnek a haditechnikai szimbólumai. Arról nem is beszélve, hogy…..
samoth
2012.07.08 14:51:27
A kommentárok áttekinthetőségére tekintettel nyitok egy újabb hírek bejegyzést.Zord..
samoth
2012.03.29 15:53:05
@zord: Kicsit off, de ha már felvetetted Gábor, akkor kibővíteném ezt egy kicsit. Sok időm nincs, így csak egy linket egészítenék ki. Ez jól összefoglalja magyarul, röviden a témát:
m.mno.hu/kulfold/mi-koze-van-a-svedeknek-a-szaudi-fegyvergyar-terveihez-1057623
Kiegészítésem: A botrány azért robbant ki, mert Szaúd-arábia Svédországban diktatúrának minősül, és mint ilyen nem adhatnak el nekik fegyvert. (hát elég bajban lenne sok nyugati ország/cég, ha nekik is ilyen erkölcsi aggályaik lennének) A többi (titkosság, fedőcég) már csak hab a tortán, és viszonylag új fejlemény.
Tolgfors hivatalosan nem emiatt mondott le, hanem azért, mert már 4,5 éve hadügyminiszter, és nem akart már ebben a botrányban részt venni, mivel amúgy is távozni készült, családi okok miatt is, legkésőbb ősszel. (ellenzék szerint persze az újonnan előkerült terhelő dokumentumok miatt).
m.mno.hu/kulfold/mi-koze-van-a-svedeknek-a-szaudi-fegyvergyar-terveihez-1057623
Kiegészítésem: A botrány azért robbant ki, mert Szaúd-arábia Svédországban diktatúrának minősül, és mint ilyen nem adhatnak el nekik fegyvert. (hát elég bajban lenne sok nyugati ország/cég, ha nekik is ilyen erkölcsi aggályaik lennének) A többi (titkosság, fedőcég) már csak hab a tortán, és viszonylag új fejlemény.
Tolgfors hivatalosan nem emiatt mondott le, hanem azért, mert már 4,5 éve hadügyminiszter, és nem akart már ebben a botrányban részt venni, mivel amúgy is távozni készült, családi okok miatt is, legkésőbb ősszel. (ellenzék szerint persze az újonnan előkerült terhelő dokumentumok miatt).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
flygvapnet.blog.hu/2015/01/04/saab_j_29_tunnan