Adatok
Kalash Dominik
48 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sonny Crockett és Rico Tubbs nyomozói kalandjait öt éven keresztül követték nyomon nézők milliói. Hiába telt el 34 év a sorozat fináléja óta, a Miami Vice nem csupán a tévétörténelem egyik legmeghatározóbb része, de egyben a ’80-as évek talán legjelentősebb popkulturális lenyomata is.
Napsütés,…..
A W211-es E-osztály nem csak a valaha volt egyik legjobb Mercedes, de a jövőben garantáltan klasszikusként fogunk tekinteni rá.
A kezdetek kezdetén a Mercedes alapértékei nem a presztízsről, nem a fényűzésről és nem is az öncélú luxusról szóltak. Ennél sokkal fontosabb volt a…..
Kalash Dominik
2023.04.12 08:26:53
@geegee: Igen, egy 2012-es E220 CDI-nek vagyok a gazdája már négy éve. :) Három évig kerestem, mire megtaláltam, 130 ezer kilométerrel került hozzám, az első percig visszamenőleg minden papírja megvolt, a vásárlást megelőző átvizsgáláson is hibátlan volt. Szerintem egy nagyon jól sikerült konstrukció, a 170 lóerő pedig minden reális körülmény között bőven elegendő hozzá. Elegance kivitel, összkerékhajtást és légrugót szándékosan nem akartam.
Most nagyon elszaladtak az árak, egy durva 50 százalékos emelkedést látok ahhoz képest, mint amikor én vettem. A kínálat alján lévő darabok nagyon rizikósak, azokat senkinek nem ajánlom. Jó konstrukció a 212-es de csakis gondos gazdától szabad venni és karban kell tartani.
Tényleg nehéz most az autóválasztás, főleg, amióta minden szegmensben kilőttek az árak. Nem is beszélve arról, hogy egyáltalán nem tartósak a mai autók. Az elektromos vonal nem mindenki számára jelent alternatívát, benzines fronton pedig előbb-utóbb nagyon vissza fog ütni, hogy a végletekig minimalizálják a motorokat és mindent a turbóval akarnak megoldani.
Most nagyon elszaladtak az árak, egy durva 50 százalékos emelkedést látok ahhoz képest, mint amikor én vettem. A kínálat alján lévő darabok nagyon rizikósak, azokat senkinek nem ajánlom. Jó konstrukció a 212-es de csakis gondos gazdától szabad venni és karban kell tartani.
Tényleg nehéz most az autóválasztás, főleg, amióta minden szegmensben kilőttek az árak. Nem is beszélve arról, hogy egyáltalán nem tartósak a mai autók. Az elektromos vonal nem mindenki számára jelent alternatívát, benzines fronton pedig előbb-utóbb nagyon vissza fog ütni, hogy a végletekig minimalizálják a motorokat és mindent a turbóval akarnak megoldani.
Kalash Dominik
2023.10.24 10:30:38
@vwszolnok: Kedves Imi! Időhiány miatt sajnos fel kellett hagynom a videózással, a csatornát pedig felfüggesztettem. Az íráshoz viszont már kezdek visszatérni és elképzelhető, hogy a jövőben újraindul a YouTube csatorna is. :)
Köszönöm az érdeklődésed! :)
Üdv.,
Dominik
Köszönöm az érdeklődésed! :)
Üdv.,
Dominik
Lájkok, követők, megosztások, hozzászólások. Folyamatosan érkező értesítések, korlátlan tartalom. Napjainkra azonban önálló fogalom lett a digitális demencia, az internetfüggőség és a Facebook-depresszió. Lehet, hogy ideje lenne változtatnunk?
A 2023-as statisztikák szerint 6,8 milliárd…..
A harmadik generációs 7-es széria nem csak a valaha volt egyik legszebb BMW, hanem egyben a bajor márka eredeti alapértékeinek mintaképe is.
A luxusautók világában a ’90-es éveket mindig is egyfajta aranykorként emlegettük. Abban az időben ugyanis a luxus még a kényelemről, a minőségről és az…..
Az 1992-es Seville STS egy hatalmas evolúciós ugrás volt a Cadillac számára mind formatervben, mind pedig technikában.
Talán nincs is olyan ember a Földön, aki a Cadillac név hallatán ne az amerikai fényűzésre, a luxusra és a mindent felülmúló kényelemre asszociálna.…..
Kalash Dominik
2023.04.19 10:39:47
@Negrogo: Nekem úgyszintén, az egy kifejezetten eredményes termékelhelyezés volt a General Motors részéről. :)
A '80-as években egy jugoszláv kisautó is szerencsét próbált Amerikában, ezzel elnyerve a valaha volt egyik legolcsóbb autó címét.
A négykerekűek hierarchiájában van egy meglehetősen érdekes színfolt. Egy olyan kategória, amiről talán a legkevesebb szó esik. Egy olyan kategória, ami valahol…..
Kalash Dominik
2023.03.28 11:42:15
@Ződ2000: értem, amit mondasz és igazat adok. Nyilván ennél sokkal árnyaltabb volt a kép, ugyanakkor cikk írása során próbáltam nem túlságosan mélyen belemerülni a politikai háttértörténetbe és egy kicsit az akkori amerikai szemszögből megvilágítani a dolgot.
Habár személy szerint nem éltem meg azt a kort, de így visszakutatva és az akkori amerikai popkulturális termékeket megnézve azért jelen volt a _tényleges_ valósághoz viszonyítottan nagyon leegyszerűsített "Nyugat=jó, Kelet=rossz" paradigma, amit a Reagan és Thatcher-éra konzervatív hangvétele is táplált egy bizonyos fokig.
A cikk írásához felhasznált anyagokban visszatérő jelenség volt, hogy az amerikaiak még mindig egy kommunista autóként utalnak a Yugo-ra. Még ha Jugoszlávia nem is volt ténylegesen érintett az akkori USA vs. Szovjetunió felállásban, a politikai berendezkedése még így is ellentétes volt a '80-as évek Amerikájában lévő világnézettel.
Emiatt gondoltam úgy, hogy akkoriban a "szabad Nyugat" polgáraként érdekes lehetett egy ilyen autó.
De mint mondtam, igazad van és köszönöm, hogy ilyen jól kontextusba foglaltad a témát! :)
Habár személy szerint nem éltem meg azt a kort, de így visszakutatva és az akkori amerikai popkulturális termékeket megnézve azért jelen volt a _tényleges_ valósághoz viszonyítottan nagyon leegyszerűsített "Nyugat=jó, Kelet=rossz" paradigma, amit a Reagan és Thatcher-éra konzervatív hangvétele is táplált egy bizonyos fokig.
A cikk írásához felhasznált anyagokban visszatérő jelenség volt, hogy az amerikaiak még mindig egy kommunista autóként utalnak a Yugo-ra. Még ha Jugoszlávia nem is volt ténylegesen érintett az akkori USA vs. Szovjetunió felállásban, a politikai berendezkedése még így is ellentétes volt a '80-as évek Amerikájában lévő világnézettel.
Emiatt gondoltam úgy, hogy akkoriban a "szabad Nyugat" polgáraként érdekes lehetett egy ilyen autó.
De mint mondtam, igazad van és köszönöm, hogy ilyen jól kontextusba foglaltad a témát! :)
Kalash Dominik
2023.04.01 10:45:40
@Gerberus: a Die Hard 3 jelenete tényleg zseniális, pláne, mikor Jackson az aranyrúddal töri be az ablakát és még benne is felejti azt az autóban. :)
Nyilván teljesítményre és minőségre a Yugo már 40 évvel ezelőtt is nevetséges volt, pláne a V8-as cirkálók hazájában. Azzal együtt mivel rekord olcsó volt, alapfunkciókat teljesítő bevásárlókocsiként még így is talált magának közönséget. Láttam is erről egy korabéli amerikai interjút, mikor arról kérdezték a tulajdonosokat, hogy miért döntöttek a Yugo mellett, a válasz pedig szinte mindig az volt, hogy mert olcsóbb, mint egy használt autó.
Személy szerint pontosan ezt a vonatkozást hiányolom a mai minimálautók piacáról. Mivel nyilván nem mindenkinek van szüksége egy kéttonnás dízelre/ V8-ra, a kisméretű és takarékos városi autók létjogosultsága vitathatatlan. Viszont az, hogy 2023-ban egy ezer köbcentis kisautó listaára 9,5 millió forintról indul úgy, hogy még csak nem is konfiguráltam, hajmeresztő.
Nyilván teljesítményre és minőségre a Yugo már 40 évvel ezelőtt is nevetséges volt, pláne a V8-as cirkálók hazájában. Azzal együtt mivel rekord olcsó volt, alapfunkciókat teljesítő bevásárlókocsiként még így is talált magának közönséget. Láttam is erről egy korabéli amerikai interjút, mikor arról kérdezték a tulajdonosokat, hogy miért döntöttek a Yugo mellett, a válasz pedig szinte mindig az volt, hogy mert olcsóbb, mint egy használt autó.
Személy szerint pontosan ezt a vonatkozást hiányolom a mai minimálautók piacáról. Mivel nyilván nem mindenkinek van szüksége egy kéttonnás dízelre/ V8-ra, a kisméretű és takarékos városi autók létjogosultsága vitathatatlan. Viszont az, hogy 2023-ban egy ezer köbcentis kisautó listaára 9,5 millió forintról indul úgy, hogy még csak nem is konfiguráltam, hajmeresztő.
A BMW az 1977-ben bemutatott 7-es sorozattal szállt ringbe a Mercedes egyeduralmával szemben, és azóta számtalan technológiai áttöréssel reformálta meg az autóipart.
BMW E23 – 1977-1986
Mikor lesben áll egy cápa...
Az első generációs 7-es sorozatot 1977-ben tárta a nagyközönség elé a BMW a…..
Kalash Dominik
2023.04.01 10:33:10
@Gerberus: teljesen igazad van. Én alapvetően nem vagyok a fejlődés ellen, de ez a mindent átható "technológia a technológiáért" filozófia egy pont után már inkább hátrány, mint előny. Azzal már önmagában sem értek egyet, hogy napjainkra az életünk szinte minden egyes aspektusát átvették a kisebb-nagyobb képernyők, még ott is, ahol egyébként nem is lenne rá semmi szükség, pláne az autókban.
Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a klíma vagy a rádió kezelőszerveinek semmi keresnivalójuk egy érintőképernyőn, amit egyszerűen lehetetlen anélkül kezelni, hogy le kellene venni a szemünket az útról. Nem is értem. A vezetés közbeni telefonnyomkodás szabálysértésnek minősül, de egy hatalmas tablet formájában funkcionáló műszerfal teljesen rendben van? Persze, szokták ilyenkor emlegetni megoldásként a hangalapú, virtuális asszisztenseket, de ezeknek a hatásfoka még a mobiltelefonok esetében is elég kérdéses. Kabaréba illő jelenet lenne, mikor az autópályán haladva négyszer kell elismételni az autónak az instrukciót, hogy vegye alacsonyabb hőfokra a fűtést.
Hangsúlyozom, a fejlődéssel nem lenne bajom, de az olyan dolgok (pl. ajtókilincs az autókon), amik az utóbbi 100 évben pofonegyszerűen működtek, feleslegesen és indokolatlanul túl lettek bonyolítva.
Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a klíma vagy a rádió kezelőszerveinek semmi keresnivalójuk egy érintőképernyőn, amit egyszerűen lehetetlen anélkül kezelni, hogy le kellene venni a szemünket az útról. Nem is értem. A vezetés közbeni telefonnyomkodás szabálysértésnek minősül, de egy hatalmas tablet formájában funkcionáló műszerfal teljesen rendben van? Persze, szokták ilyenkor emlegetni megoldásként a hangalapú, virtuális asszisztenseket, de ezeknek a hatásfoka még a mobiltelefonok esetében is elég kérdéses. Kabaréba illő jelenet lenne, mikor az autópályán haladva négyszer kell elismételni az autónak az instrukciót, hogy vegye alacsonyabb hőfokra a fűtést.
Hangsúlyozom, a fejlődéssel nem lenne bajom, de az olyan dolgok (pl. ajtókilincs az autókon), amik az utóbbi 100 évben pofonegyszerűen működtek, feleslegesen és indokolatlanul túl lettek bonyolítva.
A ’90-es évek közepén a BMW frissítette az 5-ös sorozatot, amelynek M5-ös változata minden idők egyik legikonikusabb sportkocsija lett.
A sportos elegancia mindig is vékonyjég volt az autóiparban, mivel rendkívül nehéz eltalálni a megfelelő arányokat. Kevés gyártónak sikerült ezt az esszenciát…..
Kalash Dominik
2022.12.05 08:18:31
@geegee: Az egészben az a legelszomorítóbb, hogy mikor megveszed az autót, fizikailag már benne van a berendezés, csak amíg nem fizetsz rá elő, szoftveresen le van tiltva a funkció. Ha pedig ezt valaki megpróbálná körbejárni, azt látják a központban online.
Ami még viccesebb, az a Mercedes EQS modelljénél bevezetett évi 1200 dolláros előfizetés, aminek köszönhetően kb. 1 másodperccel lerövidül az 0-ról 100-ra való gyorsulás. Mindezt annak fényében, hogy az EQS még itthon is 49,1 millió forintos alapárról indul.
Régen is lehetett erősebb motort, nagyobb felniket vagy plusz extrákat rendelni, ez rendben is van. De itt most az a legelszomorítóbb, hogy mikor kifizeted ezekre az autókra a 30-40-50 millió forintot, már eleve bennük van a funkció vagy a teljesítmény, amit a havi díj mögé zárnak, csak nem tudsz hozzáférni.
Objektíven nézve, piaci szempontból látom mögötte a gondolatmenetet. Az elektromos modelleknél már kevesebb a kopóalkatrész, nincsen olajcsere meg miegymás, így a márkaszervizekből is kevesebb bevétel folyik be, vagyis alternatív megoldásokhoz kellett folyamodni.
Magánemberként viszont abszolút nevetségesnek tartom, és ha valaki 10-20 évvel ezelőtt azt mondja, hogy a jövőben havidíjas lesz az ülésfűtés és a jobb gyorsulás, fetrengtem volna a röhögéstől. Főleg úgy, hogy a városi közlekedésre vásárolt, lassan 18 éves Skoda Fabiámban is van ülésfűtés, sőt, még kipörgésgátló is... :)
Ami még viccesebb, az a Mercedes EQS modelljénél bevezetett évi 1200 dolláros előfizetés, aminek köszönhetően kb. 1 másodperccel lerövidül az 0-ról 100-ra való gyorsulás. Mindezt annak fényében, hogy az EQS még itthon is 49,1 millió forintos alapárról indul.
Régen is lehetett erősebb motort, nagyobb felniket vagy plusz extrákat rendelni, ez rendben is van. De itt most az a legelszomorítóbb, hogy mikor kifizeted ezekre az autókra a 30-40-50 millió forintot, már eleve bennük van a funkció vagy a teljesítmény, amit a havi díj mögé zárnak, csak nem tudsz hozzáférni.
Objektíven nézve, piaci szempontból látom mögötte a gondolatmenetet. Az elektromos modelleknél már kevesebb a kopóalkatrész, nincsen olajcsere meg miegymás, így a márkaszervizekből is kevesebb bevétel folyik be, vagyis alternatív megoldásokhoz kellett folyamodni.
Magánemberként viszont abszolút nevetségesnek tartom, és ha valaki 10-20 évvel ezelőtt azt mondja, hogy a jövőben havidíjas lesz az ülésfűtés és a jobb gyorsulás, fetrengtem volna a röhögéstől. Főleg úgy, hogy a városi közlekedésre vásárolt, lassan 18 éves Skoda Fabiámban is van ülésfűtés, sőt, még kipörgésgátló is... :)
Kalash Dominik
2022.12.09 08:04:15
@geegee: Érdekes jövő elé nézünk, annyi már biztos. Kíváncsi vagyok, hogy az elektromos modellek terjedésével mennyire fog beleállni az előfizetéses modellbe a többi gyártó.
Nem akarok boomerkedni, de elég sok kérdést vet fel ez az egész:
- Mi lesz akkor, ha mondjuk él az előfizetésed, de el akarod adni az autót?
- Mi van akkor, ha teszem azt csődbe megy/ kivonul a gyártó az adott piacról és nem fogod tudni bekapcsolni az ülésfűtést vagy akármit, mert nincs mögötte cég, akinek fizess? (Kicsi a valószínűsége, de láttunk láttunk már ilyet a történelem során)
- Vajon X év elteltével itt is megszűnik a szoftveres támogatás, mint az okostelefonoknál? - Nem vennék rá mérget, hogy bármelyik 2022-es elektromos autó is az utakon lenne 2053-ban, de tegyük fel, hogy mégis. - Majd 30 év múlva állhatunk a már veteránkorú luxusautó mellett, amiben nem fogjuk tudni bekapcsolni a fizikai eszközszinten benne lévő ülésfűtést, mert megszűnt rá a szoftvertámogatás. Kabaréba illő jelenet lenne.
Alapvetően tartózkodom a "régen minden jobb volt" jelmondattól, de kezdem egyre inkább úgy érezni, hogy a '90-es évek prémiumainak esetében hatványozottan igaz ez a mondás... :D
Nem akarok boomerkedni, de elég sok kérdést vet fel ez az egész:
- Mi lesz akkor, ha mondjuk él az előfizetésed, de el akarod adni az autót?
- Mi van akkor, ha teszem azt csődbe megy/ kivonul a gyártó az adott piacról és nem fogod tudni bekapcsolni az ülésfűtést vagy akármit, mert nincs mögötte cég, akinek fizess? (Kicsi a valószínűsége, de láttunk láttunk már ilyet a történelem során)
- Vajon X év elteltével itt is megszűnik a szoftveres támogatás, mint az okostelefonoknál? - Nem vennék rá mérget, hogy bármelyik 2022-es elektromos autó is az utakon lenne 2053-ban, de tegyük fel, hogy mégis. - Majd 30 év múlva állhatunk a már veteránkorú luxusautó mellett, amiben nem fogjuk tudni bekapcsolni a fizikai eszközszinten benne lévő ülésfűtést, mert megszűnt rá a szoftvertámogatás. Kabaréba illő jelenet lenne.
Alapvetően tartózkodom a "régen minden jobb volt" jelmondattól, de kezdem egyre inkább úgy érezni, hogy a '90-es évek prémiumainak esetében hatványozottan igaz ez a mondás... :D
Kalash Dominik
2023.04.01 10:08:52
@Gerberus: ez nekem is feltűnt, főleg, hogy egyre nagyobbak a BMW-k. Az új 3-as például konkrétan akkora, mint az E34-es, ami a maga idejében egy kimondottan tágas autónak számított. Személy szerint az utolsó BMW, ami igazán megmozgatott és vágyakozással töltött el, az az E38-as volt. Az újabbak közül az F10-es még tetszene is, viszont abban szinte általános egyetértés van, hogy egy pillanat alatt át tud menni a gazdasági totálkárba.
A gyerekkoromat egy E34-esben töltöttem. Egy 1994-es, már a Vanos-szal szerelt, automata 520i-volt. Imádtuk, 27 évig volt meg. Nyilván az évek alatt karban kellett tartani, de minden volt, csak pénztemető nem. Szerettük is nagyon.
Egy időben volt még mellette egy 30 ezer kilométerrel vásárolt E60-as 525i-is. Élményre és menetkomfortra hihetetlenül jó volt, de azzal együtt sok fejfájást is okozott, mert hiába volt igényesen karbantartva, mindig adódott rajta valami, ami foglalkozást igényelt. Három év után meg is váltunk tőle.
Az i3 valóban "érdekes". Akárhányszor meglátok egyet, lesokkol a megállapítás, hogy ugyanaz az embléma van rajta, mint a cápa 6-oson... Hiába, változik a világ... :)
A gyerekkoromat egy E34-esben töltöttem. Egy 1994-es, már a Vanos-szal szerelt, automata 520i-volt. Imádtuk, 27 évig volt meg. Nyilván az évek alatt karban kellett tartani, de minden volt, csak pénztemető nem. Szerettük is nagyon.
Egy időben volt még mellette egy 30 ezer kilométerrel vásárolt E60-as 525i-is. Élményre és menetkomfortra hihetetlenül jó volt, de azzal együtt sok fejfájást is okozott, mert hiába volt igényesen karbantartva, mindig adódott rajta valami, ami foglalkozást igényelt. Három év után meg is váltunk tőle.
Az i3 valóban "érdekes". Akárhányszor meglátok egyet, lesokkol a megállapítás, hogy ugyanaz az embléma van rajta, mint a cápa 6-oson... Hiába, változik a világ... :)
„A Cadillac új szelleme!” – így szólt a Cadillac 1987-es reklámkampánya, amely egy Pininfarina által megálmodott sportkocsival akarta felvenni a versenyt az olyan európai vetélytársakkal szemben, mint a Mercedes SL és a Jaguar XJS. Spoiler alert: nem jártak sikerrel. De vajon vannak a Cadillac…..
Kalash Dominik
2020.06.01 07:31:03
@SomiTomi: Valóban azt akartam írni, javítottam. Köszönöm az észrevételt! :-)
Kalash Dominik
2023.03.27 08:44:37
@Gerberus: Bizony, Jockey Ewing is kapott egyet! Elképzelhető, hogy lobbizott az ügyben a GM, mivel az Allante-t minden oldalról igyekeztek promózni akkoriban. Úgy tudom, Donald Trump is kapott egy aranyszínű példányt ajándékba, illetve a Tango és Cash c. filmben Stallone is ilyet vezetett a nyitójelenetben. A Charlie Sheen főszereplésével készült Végsebességben szintén feltűnik az Allante és érdekes módon a filmben Northstar-motoros példányként utalnak rá, ugyanakkor az autón egyértelműen látszik, hogy egy korai szériás, nagy valószínűséggel '87-es darabról van szó. Személy szerint nekem mindig is tetszett, a Pininfarina-vonatkozás és a háttértörténet mindig is lenyűgöző volt.
A korai példányok sajnos megpecsételték az autó megítélését a publikum szemében. A kortárs SL-hez képest bőven elmaradt a minőségérzet, ugyanis a vászontető több ponton is hajlamos volt a beázásra, illetve a Motorweek tesztjében külön ki is emelték, hogy a géptető nyitó karja egy az egyben le is jött a helyéről a tesztautóban, ami egy ilyen magasan árazott csúcsmodell esetében elég kellemetlen. Mindemellett pedig még alul is motorizálták, a korai példányok kis túlzással egy négyhengeres teljesítményét kínálták egy kamion fogyasztásával, ami a kortárs SL-hez mérten megint csak nevetséges volt. Azzal együtt egy '91-92-es példányt még így is elfogadnék, mivel akkorra már kiküszöbölték a hibák nagy részét. A Northstar-ral szerelt darabokat pedig ott szúrta el a GM, hogy mire végre a kategóriájához méltó teljesítményt kapott az autó, kivették a jellegzetes Recaro üléseket és egyéb apróságokat, amik különlegessé tették az Allante-t.
A Seville STS és Eldorado nálam is toplistás, szerintem zseniálisan ötvözték a klasszikus és modern elemeket. :)
A korai példányok sajnos megpecsételték az autó megítélését a publikum szemében. A kortárs SL-hez képest bőven elmaradt a minőségérzet, ugyanis a vászontető több ponton is hajlamos volt a beázásra, illetve a Motorweek tesztjében külön ki is emelték, hogy a géptető nyitó karja egy az egyben le is jött a helyéről a tesztautóban, ami egy ilyen magasan árazott csúcsmodell esetében elég kellemetlen. Mindemellett pedig még alul is motorizálták, a korai példányok kis túlzással egy négyhengeres teljesítményét kínálták egy kamion fogyasztásával, ami a kortárs SL-hez mérten megint csak nevetséges volt. Azzal együtt egy '91-92-es példányt még így is elfogadnék, mivel akkorra már kiküszöbölték a hibák nagy részét. A Northstar-ral szerelt darabokat pedig ott szúrta el a GM, hogy mire végre a kategóriájához méltó teljesítményt kapott az autó, kivették a jellegzetes Recaro üléseket és egyéb apróságokat, amik különlegessé tették az Allante-t.
A Seville STS és Eldorado nálam is toplistás, szerintem zseniálisan ötvözték a klasszikus és modern elemeket. :)
Kalash Dominik
2023.03.27 08:48:58
@0bumbi0: Elnézésedet kérem a megkésett válaszért, rég jártam már ennél a cikknél... :) Lelkes követője vagyok Szipi és Révész kalandjainak, sok-sok felhőtlen kilométert kívánok még hozzájuk! :)
Az 1995 és 2002 között gyártott E-osztály a valaha gyártott egyik legjobb Mercedes is lehetett volna, ha nem szenvedne egy súlyos hibától.
Az 1984 és ’97 között gyártott W124-es kódjelű E-osztállyal a Mercedesnek sikerült megalkotnia minden idők egyik legjobb közepes méretű luxusautóját, azonban…..
Kalash Dominik
2020.07.08 10:27:36
@toncsi64: A W211-es egy nagyon jó széria és elképesztően időtálló. Nemrég volt szerencsém közelebbről megnézni egy facelift előtti példányt, talán 2003-as lehetett. Ledöbbentem, amikor megtudtam, hogy 400 ezer kilométer van benne. Viseltességnek nyoma sem volt rajta, nagyon jó minőségű autó. ;-)
Kalash Dominik
2023.03.25 09:46:27
@Gerberus: köszönöm a cikket! ) Személy szerint nagyon sajnálom ezt a szériát. Mikor megjelent még gyerek voltam és emlékszem, mennyire tetszett, a facelift utáni verzió, illetve a CLK-variáns különösen! Egy időben még gondolkodtam is rajta, hogy vennék egyet, de a rozsdásodás veszélye miatt végül nem vállaltam be.
Az 1998-ban bemutatott S-osztályt gyakran emlegetik a Mercedes márkatörténetének egyik mélypontjaként. De vajon megérdemli az utálatot?
Sonderklasse, azaz speciális osztály. A Mercedes csúcskategóriáját képviselő S-osztály a kezdetek óta egyet jelentett a világszínvonalú luxussal, fejedelmi…..
Kalash Dominik
2023.03.25 09:38:16
@Gerberus: most, hogy így mondod, valóban! Szerintem egyébként a W212-es egyike a legelegánsbab Mercedeseknek, immáron négy éve vagyok boldog gazdája egy facelift előtti E220 CDI-nek. :)
Kalash Dominik
2023.03.25 09:40:50
A ’80-as évek elején a Ford egy radikálisan új modellel rukkolt elő, azonban a fogadtatása nem volt zökkenőmentes és a publikum a kocsonyák öntőformájához hasonlította.
A ’70-es évek végére a Ford sikert sikerre halmozott. Az addig slágerterméknek számító közepes méretű Taunus-on viszont már…..
Kalash Dominik
2023.03.25 09:32:56
@Gerberus: ez jó volt, köszönöm! Máig egy ritka különleges autónak tartom, a '90-es évek elején volt is egy Ghia-ja a szüleimnek, amivel még Berlint is megjárták. Nagy kár, hogy kevés példány maradt meg az utókornak.
A Peugeot évtizedeken keresztül próbált az amerikai piac meghatározó alakjává válni, azonban hiábavalónak bizonyult a francia virtus, ugyanis vele egyidőben megérkeztek a japánok is.
Az amerikai piacon egzotikumként kezelik az európai autókat, azonban a németeket és a briteket leszámítva kevés…..
Kalash Dominik
2023.03.25 09:24:47
@Gerberus: rákerestem és valóban! Rendkívül különleges megjelenésű autó. Személy szerint nagyon sajnálom, hogy a Citroën annak idején nem tudott megfelelni az amerikai közlekedési előírásoknak, nagyon hamar kivonultak az ottani piacról.
Az E65-ös 7-es széria vízválasztó volt a BMW márkatörténelmében és még húsz évvel később is számtalan kritika éri.
2001-ben a BMW új generációba léptette a 7-es szériát, ami még több, mint 20 év elteltével is rengeteg kritikát kap. Ezek közül valami jogos, valami nem és van, ami…..
Kalash Dominik
2023.02.28 11:07:08
@Negrogo: Igen, ebből a szériából még a hibái ellenére is többet adtak el, mint az előző generációs 7-esekből. Mikor megjelent az első széria, tetszett, bár nem tudom, ebben mennyire játszott szerepet az, hogy gyerek voltam akkoriban... :) Az LCI változatot viszont, ha csak kizárólag az esztétikát nézzük, még ma is elfogadnám, szerintem az kifejezetten elegáns lett. Ennek ellenére sosem merném bevállalni, mert egy pillanat alatt bele lehet vele csúszni a gazdasági totálkár kategóriába.
Ez az "utolsó BMW közhely" egyébként tényleg jogos, mert - tapasztalataim szerint, legalábbis - ég és föld a különbség a régi, illetve az újabb modellek között. Még valamikor '95 tájékán vettünk újonnan egy E34-es automata 520i-t, már a Vanos motorral. Imádtuk, a világból kiment. Igaz, egyszer megállt a napfénytető félúton, de akkor már 10 éves elmúlt az autó. Ezt leszámítva viszont a kopó- és fogyó alkatrészek időszakos cseréjétől eltekintve komolyabb teendő sosem volt vele, igaz, vigyáztunk is rá.
Később aztán vettünk mellé egy 30 ezer kilométert futott, E60-as 525i-t, abból is még pont a facelift előttit. A menetkomfortra elismerem, egy rossz szavunk sem lehetett, de a három év alatt, amíg megvolt, sokkal több fejfájást okozott, mint az E34-es a húsz év alatt összesen. Lehet, csak pechesek voltunk és biztos vagyok benne, hogy van pozitív ellenpélda, ettől függetlenül a BMW-s fórumokat olvasva még ma is azt látom, hogy sokan küzdenek az E38/ E39 után érkező modellekkel.
Ez az "utolsó BMW közhely" egyébként tényleg jogos, mert - tapasztalataim szerint, legalábbis - ég és föld a különbség a régi, illetve az újabb modellek között. Még valamikor '95 tájékán vettünk újonnan egy E34-es automata 520i-t, már a Vanos motorral. Imádtuk, a világból kiment. Igaz, egyszer megállt a napfénytető félúton, de akkor már 10 éves elmúlt az autó. Ezt leszámítva viszont a kopó- és fogyó alkatrészek időszakos cseréjétől eltekintve komolyabb teendő sosem volt vele, igaz, vigyáztunk is rá.
Később aztán vettünk mellé egy 30 ezer kilométert futott, E60-as 525i-t, abból is még pont a facelift előttit. A menetkomfortra elismerem, egy rossz szavunk sem lehetett, de a három év alatt, amíg megvolt, sokkal több fejfájást okozott, mint az E34-es a húsz év alatt összesen. Lehet, csak pechesek voltunk és biztos vagyok benne, hogy van pozitív ellenpélda, ettől függetlenül a BMW-s fórumokat olvasva még ma is azt látom, hogy sokan küzdenek az E38/ E39 után érkező modellekkel.
Kalash Dominik
2023.03.25 09:21:09
@Gerberus: sajnos igen. Nyilván szubjektív, de számomra az utolsó igazán szép BMW-t az E38-as képviseli. Az új 7-est pedig még közel egy évvel a megjelenése után sem tudom hová tenni, és nem a pozitív értelemben.
A hazai berkekben csak Bálna néven ismert S-osztály nem csak új mércét szabott az autóiparnak, hanem egyben a valaha gyártott egyik legikonikusabb Mercedes-modellként gurult be a történelembe. A W140-es nem csak az úttörő technológiái miatt tökéletes, hanem amiatt is, hogy ez volt az utolsó…..
Kalash Dominik
2022.11.25 10:22:43
@Burgermeister: Köszönöm! :)
Kalash Dominik
2023.03.23 09:16:15
@Gerberus: Érdekes és tanulságos cikk volt, köszönöm! Nyilván a régebbi Mercedesek tartósságában van némi rózsaszín szemüvegen át nézett mítosz, ami talán még a W123/ 124/ 126-os időkben _részben_ igaz is volt, mivel a technikájukat tekintve nem voltak különösebben bonyolult autók, ellenben nagyon magas színvonalon voltak összeszerelve. A W140-es habár az utolsó Mercedesek egyike, ahol még előbbre való volt a mérnöki tudomány, mint a költséghatékonyság, azzal együtt mégis csak egy bonyolult autó és az évek/ évtizedek múlásától Ő sem tud megmenekülni, ez sajnos mindennek a természetes velejárója. Az utód W220-asról meg ugye mint tudjuk, már relatíve fiatalon is voltak vele gondok rendesen, így a W140-es kultusza leginkább abból fakad, hogy az utána következő modelleknél már látványos volt a minőségbeli különbség és sajnos nem felfelé, hanem az ellenkező irányba.
Kalash Dominik
2023.03.25 09:17:50
@Gerberus: hát ez most sokkolt! Egyébként mikor ilyen példányokat látok, elképesztő belegondolni, hogy 1998-ban micsoda áhítattal néztük ezt az autót. Tény, hogy nem egy problémamentes autó, de a benne debütáló technika már-már sci-fibe illő volt. Hiába, így múlik el a világ dicsősége...
A második generációs A8-as nem csak egy remek autó méltó folytatása volt, hanem az Audi helyét is véglegesen megpecsételte a nagyok között.
A ’90-es évek hajnalán az Audi úgy döntött, helyet foglal magának a nagyok között és az A8-as személyében egy olyan autót tett le az…..
Az első generációs A8-as alapjaiban reformálta meg az Audi pozícióját a luxusszegmensben és határozta meg a márka irányvonalát a következő 20 évre.
Az Audi életpályája két részre osztható: az első az A8-as előtti, a második pedig az A8-as utáni korszak. A '70-es és a…..
Kalash Dominik
2023.01.27 08:40:22
@Burgermeister: Köszönöm! :)
Kalash Dominik
2023.01.30 17:49:57
@geegee: Ne viccelj, nem időpocsékolás! Amúgy is szeretek ilyen témákban olvasgatni! :)
Köszönöm a linket, tényleg zseniális! :D
Köszönöm a linket, tényleg zseniális! :D
Kalash Dominik
2023.03.10 13:50:02
@geegee: Hát így nevezve sem hallottam még! :D Jó kis olvasmány volt, köszönöm! :D
A Cobra név jogait birtokló AC Cars a brit autóipar egyik legrégebbi szereplője és 122 évre nyúlik vissza a története. 61 évvel az első megjelenése után új köntösbe bújtatja a legendás Cobra modelljét, amellyel átmenetet képez a ’60-as évek és napjaink között.
Az új modell Cobra GT Roadster néven…..
A Szupercsapat című sorozat idén lett 40 éves. Az öt évadot megélt széria nem csak akcióban és humorban, de menő autókban is bővelkedett.
Az öt évadot megélt Szupercsapat nem csak az Egyesült Államokban, de kishazánkban is egy igen népszerű televíziós sorozat volt, ráadásul alig pár hete volt…..
A második generációs S-osztály nem csak a valaha gyártott egyik legjobb Mercedes, hanem egy kulturális ikon is.
A Mercedes S-osztály mindig is az az autó volt, amely irányt mutatott a luxusszegmens többi szereplőjének. Csúcstechnológia, kényelem, biztonság és méltóságteljes megjelenés. Mindig is…..
A negyedik generációs 3-as BMW a márka történelmének egy legmeghatározóbb alakja és a jövőben klasszikusként fogunk tekinteni rá.
Mikor elhangzik az a név, hogy BMW nagy valószínűséggel sokaknak, az E46-os 3-as sorozat ugrik be legelőször. A negyedik generációs 3-as BMW kétségkívül a márka egyik…..
1982-ben a Volvo bemutatta a 760-as modelljét, amely egyenes utat jelentett számára a luxusautók világa felé.
A ’70-es évek közepe táján az autóipar változás előtt állt. Az azt megelőző korszakot jellemző “minél nagyobb, annál jobb” filozófia hanyatlani látszott, és egyre…..
A Mercedes egyes modelljeinél előfizetéshez lesz kötve a hatékonyabb gyorsulás lehetősége. De vajon megéri ez nekünk?
Mercedes EQS
Az utóbbi években nehéz helyzetbe kerültek az autógyártók. A vírusjárványból eredő világgazdasági nehézségek és a globális chiphiány miatt az új autók értékesítési…..
Az X308-as nem csak az utolsó Jaguar, amely még az eredeti filozófia alapján készült, de kapocsként is szolgál a '70-es és a 2000-es évek világai között.
Mindegyük a luxust képviseli, csak másfajta megközelítéssel
A luxus egy olyan fogalom, amit minden nemzet másként definiál, ha autógyártásról…..
Az izomautók korszakának alkonyán a Hemi Cuda akkorát szólt, hogy napjainkban dollármilliókra rúg az értéke.
1964-re a Ford előrukkolt a Mustang-gal, a Chevrolet pedig már évek óta sikert sikerre halmozott a Corvette-el, ezért a Plymouth-nál is elérkezettnek látták az időt arra, hogy előálljanak…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A 211-es amúgy egy jól sikerült széria, ha az ember nem hanyagolja el a karbantartást, nagyon tartós tud lenni. A rozsda is kevésbé jellemző rá, az inkább a 210-est és 220-ast érintette nagyon keményen. Ma már inkább az a gond vele, hogy egyre nehezebb olyan belőle olyan példányt találni, aminek gazdája is volt.
Ez az idősödő prémium dolog mindig is nehéz kérdés volt... Mivel manapság egyre inkább tűnnek el az 5-6 milliós ársávból az érdemi módon is használható közép/ felső-közép kategóriás autók, megértem, hogy sokan inkább a használt prémium felé pártolnak el, habár annak is megvannak a maga buktatói.
Mikor négy évvel ezelőtt vásárlás előtt álltam, elmentem az egyik japán gyártó szalonjába szétnézni. Amikor az értékesítő megsúgta a 6,5 millió forintos alapárról induló SUV-ról (3 henger, 1.2-es motor), hogy autópályán érdemes meggondolni a nagyobb előzéseket, mert 130-nál elfogy a lendület, tudtam, hogy itt valami nagyon súlyosan félrement ár-érték arányt illetően. Pár napja megint ránéztem az új autókra, most ott tartunk, hogy a 8-9 milliós ársávban még mindig előfordulnak olyan kifejezések, mint az "1 literes motor" és a "lemezfelni", ami szerintem szürreális.
Ha az ember nem egy lerúgott, beazonosíthatatlan előéletű betegágyat vesz, utánanéz a típushibáknak és a lehetőségei is megvannak rá, hogy megfelelő színvonalon karbantartsa, életképes alternatíva tud lenni egy néhány éves prémium. Aztán persze van az a kategória is, amikor a bevakolatlan ház előtt ott parkol a 2 milliós, látványosan lelakott prémium, mert ugye a presztízs... :) De az már tényleg egy másik szint.