Adatok
Obreczán Mátyás (EX ANTE)
2 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/ur/urban21/image/.external/.thumbs/7e70a5ee28f508e2b82d703eec205772_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Forrás: https://budapestvasut2040.hu/
A pályázat
2016-ban az ITM CEF Főosztályán dolgoztam. A Főosztály feladata elsősorban a Connecting Europe Facility-val (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) kapcsolatos támogatói oldali pályázati ügyintézés. A Főosztálynak nem alapfeladata a pályázatok…..
![](https://m.blog.hu/ur/urban21/image/.external/.thumbs/2db34cc6d9b42f567880bb639a26bceb_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Az elmúlt hónapokban egy rendkívül érdekes munkába volt lehetőségem becsatlakozni az Ex Ante Kft. munkatársaként. A CEF forrásból támogatott projektben a hazai Duna menti kikötőknek alkotunk stratégiát a 2019-es év folyamán.
Mivel én minisztériumból érkeztem a tanácsadói oldalra, így a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A nagyságrendre én is kíváncsi voltam, hogy mennyi alagutat lehet építeni egy év alatt. Ez alapján: www.tunnel-online.info/en/artikel/tunnel_Tunnel_Market_Survey_2016_3051818.html 2013-ban 5200 km épült meg egy év alatt. Budapesten sok fog múlni azon, hogy merre lesz kijelölve a nyomvonal. A 4-es metró nyomvonalában is volt némi anomália a Duna alatt, (úgy emlékszem hőforrás). De szerintem a műszaki megoldás adott, TBM-mel szoktak egészen nagy átmérőket is fúrni (2-3 sávos autópályát is). Persze a gondos tervezés elengedhetetlen, de tartom, hogy akkora szakirodalma mára van az összes probléma leírásával, szabványokkal, ajánlásokkal, hogy ez mára „csak” egy tervezési feladat.
Az szerintem megnyugtató, hogy a megvalósíthatósági tanulmányt is olyanok írják, akik a tervezést is el tudják végezni.